abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 september 2007 @ 03:21:28 #1
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_53088144
Dat mens met annorexia dus die verneukt is door die nepmillionair en nu haar behandeling niet vergoed krijgt.

En terecht dat die onzin niet vergoed wordt. Ik betaal me al scheel elke maand aan me ziektekostenverzekering en dan moet dat wijf zo nodig naar zweden voor 150.000 euro om behandeld te worden. Donder toch een eind op je doet het jezelf aan, mens! Bind haar maar vast en stop maar een slang in dr neus.

Verder een heel sneu verhaal hoor van die millionair maar ga naar de politie en niet naar Hart van Nederland of waar het ook op was. Deze mensen kicken op aandacht en iedereen trapt er nog in ook. Dit is HAAR schuld en ze is tevens de enige die het op kan lossen. Jammer is, door dit sneue gedoe zal ze dat nooit inzien. Het ziekenhuis is goed bezig door te zeggen "eet maar of sterf maar", maar nog steeds zijn er mensen die haar vertellen hoe zielig ze wel niet is. En dit is precies wat ze wou, vanaf de eerste dag dat ze stopte met eten.

Conclusie: "Eet maar, of sterf zwelgend in zelfmedelijden, Saskia. Die 150.000 euro kan beter besteed worden aan 10 - 20 mensen die wel graag willen leven"

Mijn klacht: "Dit mens krijgt teveel media aandacht"
pi_53088163
Hart van Nederland
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_53088176
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 03:21 schreef aaipod het volgende:
ga naar de politie
Doing what?
  dinsdag 11 september 2007 @ 03:45:56 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_53088241
Eens.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_53088361
Eens. Hopelijk gaat ze snel dood, zijn we ervan af. Had gehoord dat er vanuit het hele land geld naar haar toekwam
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_53088389
Mja, ik vind het ook domme onzin. Ze heeft al voor zichzelf besloten dat in Nederland niks werkt voor d'r. Nou kunnen ze in Zweden heus niet toveren, daar zal ze ook gewoon aan de bak moeten. En ik betwijfel of het gaat aanslaan. Als er een wil is, dan kun je overal beter worden.
pi_53088398
quote:

Die 150.000 euro kan beter besteed worden aan 10 - 20 mensen die wel graag willen leven"
Of we sturen het naar Afrika, daar kunnen er misschien wel 100-200 mensen van leven.
Of nóg wel meer!
pi_53088409
TS, als het nu je bloedeigen zus zou zijn geweest, wat had je dan gezegd?

Je moet eens iets langer nadenken voordat je achterlijke posts plaatst, sukkel! Het is zo makkelijk om een mening klaar te hebben. Sterker nog, het is één van de lelijkste eigenschappen van Nederlanders.

Nederlanders leven volgens het motto 'Helpt elkander, eerst jezelf, en dan een ander!'
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_53088427
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 07:02 schreef AlphaOmega het volgende:

TS, als het nu je bloedeigen zus zou zijn geweest, wat had je dan gezegd?
Maar het is niet z'n bloedeigen zus.

Stel dat die arme negertjes in Afrika jouw broertjes en zusjes waren.
Ga je dan nu meteen je bankrekening plunderen om alles naar Afrika te sturen?
pi_53088488
Heerlijk TS! En dat is ook met hongerstakers en al dat andere tuig. Dat gelul, ze KAN gewoon eten en of je nou in Nederland of in Zweden zit ze zal MOETEN eten. Nou, geef mij 1,50 euro en ik zorg dat zij lekker een hamburger met joppie saus naar binnen werkt .
pi_53088579
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 07:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar het is niet z'n bloedeigen zus.

Stel dat die arme negertjes in Afrika jouw broertjes en zusjes waren.
Ga je dan nu meteen je bankrekening plunderen om alles naar Afrika te sturen?
Ik zie de vergelijking niet helemaal. Ben je nou gewoon echt zo dom, of lijkt het maar zo? Het verhaal gaat hier om een weldoener die niet bestaat, waarbij ik TS vraag hoe hij zou hebben gereageerd als het zijn eigen zus was geweest. En dan kom jij met de kindertjes in Afrika en wat ik zou doen als dat familie van mij was... maar goed, als antwoord, ja, familie probeer ik uit de problemen te helpen wanneer dat nodig is, en wanneer de problemen niet door hun zelf zijn gecreeerd. Tevreden? Loser!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_53088611
Alsof je je familie helpt door 150.000 euro tegen iets aan te gooien wat je familie uiteindelijk gewoon zelf moet doen.
pi_53088750
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 07:45 schreef AlphaOmega het volgende:

Ik zie de vergelijking niet helemaal. Ben je nou gewoon echt zo dom, of lijkt het maar zo? Het verhaal gaat hier om een weldoener die niet bestaat, waarbij ik TS vraag hoe hij zou hebben gereageerd als het zijn eigen zus was geweest. En dan kom jij met de kindertjes in Afrika en wat ik zou doen als dat familie van mij was... maar goed, als antwoord, ja, familie probeer ik uit de problemen te helpen wanneer dat nodig is, en wanneer de problemen niet door hun zelf zijn gecreeerd. Tevreden? Loser!
Je bent gewoon hypocriet bezig door TS te zeggen dat ie zich moet voorstellen dat het z'n eigen zus zou zijn, en dat ie daarom de behandeling van deze stoornis maar 150.000 euro waard moet vinden.
En dan hou ik jou heel eenvoudig even een spiegel voor: als jij vindt dat TS zich deze anorexia-patiënt voor moet stellen als eigen zus, als dat blijkbaar een criterium is, dan vind ik dat jij je al die arme negertjes in Afrika maar voor moet stellen als familie. En dan dezelfde conclusie trekken.

En dan beginnen te schelden... hoe sneu .
pi_53088757
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 07:45 schreef AlphaOmega het volgende:
en wanneer de problemen niet door hun zelf zijn gecreeerd. Tevreden? Loser!
Oh, je zou die zwéúdse anørexíávrouw dus øøk nøt hølpen?
pi_53088765
quote:
Dat mens met annorexia dus die verneukt is door die nepmillionair en nu haar behandeling niet vergoed krijgt.

En terecht dat die onzin niet vergoed wordt. Ik betaal me al scheel elke maand aan me ziektekostenverzekering en dan moet dat wijf zo nodig naar zweden voor 150.000 euro om behandeld te worden. Donder toch een eind op je doet het jezelf aan, mens! Bind haar maar vast en stop maar een slang in dr neus.

Verder een heel sneu verhaal hoor van die millionair maar ga naar de politie en niet naar Hart van Nederland of waar het ook op was. Deze mensen kicken op aandacht en iedereen trapt er nog in ook. Dit is HAAR schuld en ze is tevens de enige die het op kan lossen. Jammer is, door dit sneue gedoe zal ze dat nooit inzien. Het ziekenhuis is goed bezig door te zeggen "eet maar of sterf maar", maar nog steeds zijn er mensen die haar vertellen hoe zielig ze wel niet is. En dit is precies wat ze wou, vanaf de eerste dag dat ze stopte met eten.

Conclusie: "Eet maar, of sterf zwelgend in zelfmedelijden, Saskia. Die 150.000 euro kan beter besteed worden aan 10 - 20 mensen die wel graag willen leven"

helemaal mee eens annorexia is een ziekte die voornamelijk alleen in het westen voorkomt en dit omdat we liever mastruberen op mooie slanke dames dan 1 met een olifanten reet. dus niks anders dan een aangepraat beeld wat je van je zelf moet hebben om geaccepteerd te wezen.. besteed 1000 euro aan een paar goeie maaltijden en force feed het er maar in.. nergens voor nodig zo'n dure behandeling.
do you have the guts to smell my nuts?
pi_53088773
Het is welliswaar erg genoeg dat er wederom iemand gezwicht is voor t ideaal beeld, maar desondanks is dit een eigen keuze geweest op het moment dat Saskia er aan begon, dat ze hier na de controle er over kwijtgeraakt is is ook erg genoeg, maar om hier nou een behandeling van 150.000 euro tegen aan te gooien vind zelfs ik overdreven. In Nederland sterven ongeveer 1500 mensen aan de gevolgen van anorexia nervosa en bolumia, als de behandel methode uit zweden werkelijk geholpen had, had men deze ook wel naar Nederland gehaald of zat het in het vergoedingenpakket van de zorg-verzekeraar. Natuurlijk is het erg dat een of andere idioot ( )zich voor gedaan heeft als miljonair die zo graag de prins op het witte paard wilde uithangen, ik hoop dan ook oprecht dat hij straf-rechtelijk vervolgd wordt. Maar de ¤ 150.000 kan naar mijn mening beter besteed worden aan kinderen met kanker of iets dergelijks, deze kindjes hebben er niet voor gekozen om te sterven of het risico te lopen om te sterven en willen dolgraag leven al vanaf dag 1. En nee, ik zou het niet naar afrika sturen, in ons land is ook genoeg al dan niet zichtbare armoede met mensen die elke maand net wel of net niet rond komen, al is ¤ 150000 dan niet veel, alle beetjes helpen voor beide situatie's

Maar goed, dat is mijn mening uitteraard... en daar zit toch niemand op te wachten...

*edit* typo
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_53088920
Inlevingens vermogen is nogal moeilijk lijkt het wel voor velen in de maatschappij.

Survival of the fittest right?

Maar we leven niet meer in een jungle weet je.

Geestelijke problemen zijn mogelijk erger dan physieke problemen,
Maar goed ik ben bewust van het feit dat mensen alleen aan zichzelf willen denken.
En wat met een ander gebeurt doet er niet toe.. totdat het een geliefde betreft uiteraard.
Hypocrietjes.
pi_53088943
Was vanmorgen een nieuw stukje op tv gelderland

Haar biologische vader blijkt geld te hebben en gaat zijn eigen dochter steunen

Beetje laat lijkt me
aan de andere kant waarom steunt pappa har nu pas( zinloos geval misschien en heeft het geen zin meer) en waarom slaan de behandelingen die ze heeft gehad in Nederland niet aan?
Voor iedere ziekte moet de patient wel meewerken
  dinsdag 11 september 2007 @ 08:52:10 #19
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_53089180
Ga hamburgers eten .. mager scharminkeltje
Minds are like parachutes. They only function when open.
  dinsdag 11 september 2007 @ 08:52:54 #20
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_53089186
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 08:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Inlevingens vermogen is nogal moeilijk lijkt het wel voor velen in de maatschappij.

Maar goed ik ben bewust van het feit dat mensen alleen aan zichzelf willen denken.
En wat met een ander gebeurt doet er niet toe.. totdat het een geliefde betreft uiteraard.
Hypocrietjes.

Ik neem aan dat je ook jezelf daar onder schaart.

Zo ja, hypocriet!
Zo nee, hypocriet!
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  dinsdag 11 september 2007 @ 08:53:07 #21
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_53089191
En anders ... ja
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_53089194
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 08:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Hypocrietjes.

Ze heeft er toch zelf voor gekozen om te stoppen met eten? Kan ze er ook zelf voor kiezen om te beginnen. Als ze echt geholpen had willen worden waren de behandelingen in Nedeland ook wel aangeslagen.

Door naar de pers te stappen heeft ze zich zelf gewoon gedegradeerd tot een attention whore die ons medelijden niet waard is!

Geef dat geld aan Kika of aan onderzoek naar hardaandoeningen, alzheimer of whatever, niet aan zo'n aandacht zoekende jankert.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:31:33 #23
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_53089803
Mensen die niet weten wat annorexia inhoud.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_53090056
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:31 schreef minkuukel het volgende:
Leg het anders nog eens uit?

Enige wat ik tegenkom op internet is dat het een psychische eetstoornis betreft. Geestelijk dus niet lichamelijk, is dus eigenlijk gewoon een veslaving (net als heroine). Een verslaving aan niet eten, die mensen doen het zich zelf aan.

Maar misschien heb jij andere, medisch relevante informatie?
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:49:27 #25
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_53090169
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:44 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Leg het anders nog eens uit?

Enige wat ik tegenkom op internet is dat het een psychische eetstoornis betreft. Geestelijk dus niet lichamelijk, is dus eigenlijk gewoon een veslaving (net als heroine). Een verslaving aan niet eten, die mensen doen het zich zelf aan.

Maar misschien heb jij andere, medisch relevante informatie?
Een verslaving is lichamelijk, een psychische storing is heel wat anders.
pi_53090238
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:49 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Een verslaving is lichamelijk, een psychische storing is heel wat anders.
Tuurlijk is verslaving deels lichamelijk, je lichaam wordt er afhankelijk van, maar als je drugs een paar dagen niet gebruikt is die verslaving weg, de geestelijke verslaving blijft een stuk langer, is dus ook psychisch dan toch?

Anorexia is mijns inziens gewoon een verslaving aan niet eten, maar misschien kan jij me aantonen dat ik geen gelijk heb?
pi_53090262
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:31 schreef minkuukel het volgende:
dat eten vrijwel alle mensen wél...

een psychische stoornis die zichzelf versterkt omdat de hongergevoelens zelf ook een verdere structurele depressie veroorzaakt, maar tevens het hongergevoel an sich ook dopamine in de hersenen loslaat, waardoor de eigen depresseie en slechte gevoelens ook weer gesust worden door de eigen roesgevoelens...

een anorexia patiente die weer gaat eten zal ook geconfronteerd worden met een 'hardere wereld' dan de roeswereld die ze ervaart zolang ze zich doodhongert....

edoch, waarom zou het de verantwoordelijkheid van de maatschappij zijn om tegen beter weten in bepaalde mensen die zichzelf kapotmaken, continue enorme geldbedragen ter beschikking te stellen om een behandeling te ondergaan, waarbij ze zelf veelvuldig eerdere behandelingen weer afgekapt hebben (bv die Saskia Ruiten heeft ook zowel een gesloten opname gehad als een open in utrecht, beide malen nam ze wel weer toemaar ze heeft bv in een interview met het Reformatorisch Dagblad dat ze zelf ook die behandelingen wer heeft laten vallen 'omdat het haar niet beviel' en ze het ondervond als 'dwang')...

Als die Saskia van Ruiten bv die roes die ze nu van Honger krijgt zich dmv Heroine zou inspuiten... ben je dan nog steeds van mening dat de Maatschappij dan ook maar ¤ 150.000 voor die dame gereed moet leggen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:56:25 #28
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53090330
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:49 schreef minkuukel het volgende:
Een verslaving is lichamelijk
Was het maar zo simpel

Ontopic: waar woont het scharminkel? Ik wil best een zakje Autodrop doneren!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_53090339
quote:

je doet het jezelf aan, mens! (...) Dit is HAAR schuld (...) En dit is precies wat ze wou, vanaf de eerste dag dat ze stopte met eten.
Dat anorexiapatiënten niet eten is evenmin hun schuld als dat schizofrenen stemmen horen. Op de 'dag dat ze stopte met eten' was het ook al geen bewuste keuze, door een psychische stoornis vond ze waarschijnlijk dat ze geen keus had. En het haar zelf laten oplossen ("ga gewoon weer eten!") is net zo effectief als tegen een schizofreen zeggen dat de stemmen die hij hoort niet echt zijn, en dat hij ze maar gewoon moet vergeten.
pi_53090403
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:56 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat anorexiapatiënten niet eten is evenmin hun schuld als dat schizofrenen stemmen horen. Op de 'dag dat ze stopte met eten' was het ook al geen bewuste keuze, door een psychische stoornis vond ze waarschijnlijk dat ze geen keus had. En het haar zelf laten oplossen ("ga gewoon weer eten!") is net zo effectief als tegen een schizofreen zeggen dat de stemmen die hij hoort niet echt zijn, en dat hij ze maar gewoon moet vergeten.
Hoe emo en naïef.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_53090523
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:52 schreef michiel5 het volgende:

Anorexia is mijns inziens gewoon een verslaving aan niet eten, maar misschien kan jij me aantonen dat ik geen gelijk heb?
Anorexia nervosa is niet een verslaving. Je kan er niet van 'afkicken' door een aantal dagen geforceerd gevoed te worden. Je wordt daar fysiek wellicht gezonder van (door de voedingsstoffen) maar mentaal heb je nog steeds het gevoel dat je te dik bent etc. Als de dokter je dus na die paar dagen aanbiedt om zelf weer eens te gaan eten zal je het aanbod afslaan.
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:59 schreef Jajong het volgende:

[..]

Hoe emo en naïef.
Ja, ik heb er inderdaad totaal geen verstand van. Ik heb ook helemaal geen medische opleiding gevolgd ofzo.
(en die emoticon is je bewijs dat ik emo ben. lollereinz11!@)
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:07:16 #32
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53090560
Men neme:

1 trechter van de gamma: 2 euro
2 meter plastic slang 5 euro
1 blender : 25 euro
1 supersized bigmac menu met bananenmilkshake: 5 euro
TOTAAL 37 euro

Vermaal een willekeurig McDonalds menu een keer of 3 per dag en ze zal binnen een maand weer op gewicht zijn.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:07:35 #33
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_53090563
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:52 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Tuurlijk is verslaving deels lichamelijk, je lichaam wordt er afhankelijk van, maar als je drugs een paar dagen niet gebruikt is die verslaving weg, de geestelijke verslaving blijft een stuk langer, is dus ook psychisch dan toch?

Nee, helaas kan ik dat niet aantonen.
pi_53090659
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:56 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Schizofrenie is bij mijn weten met medicijnen te behandelen, waardoor deze mensen redelijk normaal in de maatschappij kunnen functioneren.
Schijnbaar beld dit niet voor anorexia, tenminste nooit gehoord dat er een pil is waardoor je weer gaat eten, vandaar dat het volgens mij ook niet een geestesziekte is als schizofrenie, als je wil eten kan je eten, lijkt me niet zo moeilijk.

Wellicht krijgt een anorexia patient door de geestelijke problemen een lichamelijke reactie, kotsen ofzo als er net is gegeten, maarja dan maar sonde voeding tot de psychische behandeling is geslaagd, een behandeling van 150.000 euro lijkt me totaal overbodig, als het echt zou helpen haande we die behandeling hier ook gehad.

Iemand trouwens enig idee wat voor super behandeling ze daar gaat krijgen voor het geld waar ik een huis van zou kopen?
pi_53090826
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:11 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Schizofrenie is bij mijn weten met medicijnen te behandelen, waardoor deze mensen redelijk normaal in de maatschappij kunnen functioneren.
Schijnbaar beld dit niet voor anorexia, tenminste nooit gehoord dat er een pil is waardoor je weer gaat eten, vandaar dat het volgens mij ook niet een geestesziekte is als schizofrenie, als je wil eten kan je eten, lijkt me niet zo moeilijk.

Omdat er geen pilletje voor is is het geen ziekte?

Dan waren enkele tientallen jaren geleden kanker, MS, etc. ook geen ziektes dus.

Er zijn overigens wel degelijk medische behandelingen voor anorexia nervosa. O.a. ECT (niet dat ik daar nou zo'n voorstander van ben, maar het schijnt bij een deel van de patiënten wel te werken).
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:20:46 #36
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_53090833
In plaats van voedsel, eet ze belastinggeld en verzekeringspremies. Het doet haar erg goed!!
pi_53091168
T is toch wat he.. naïeve anorexia patientjes..
I can't go on, so I go on
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:44:49 #38
165512 MASD
Music is dead.
pi_53091430
¤15.000?

wtf bestaat die behandeling uit dat het meer kost dan het jaarloon van menig werknemer?
Long live music.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:50:28 #39
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53091559
Heb je anorexia?

pi_53091589
Anorexia is weer zo'n typisch vrouwending, net als een borderline...
pi_53094869
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

styl0w typo!
pi_53097200
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

een psychische stoornis die zichzelf versterkt omdat de hongergevoelens zelf ook een verdere structurele depressie veroorzaakt, maar tevens het hongergevoel an sich ook dopamine in de hersenen loslaat, waardoor de eigen depresseie en slechte gevoelens ook weer gesust worden door de eigen roesgevoelens...

een anorexia patiente die weer gaat eten zal ook geconfronteerd worden met een 'hardere wereld' dan de roeswereld die ze ervaart zolang ze zich doodhongert....

edoch, waarom zou het de verantwoordelijkheid van de maatschappij zijn om tegen beter weten in bepaalde mensen die zichzelf kapotmaken, continue enorme geldbedragen ter beschikking te stellen om een behandeling te ondergaan, waarbij ze zelf veelvuldig eerdere behandelingen weer afgekapt hebben (bv die Saskia Ruiten heeft ook zowel een gesloten opname gehad als een open in utrecht, beide malen nam ze wel weer toemaar ze heeft bv in een interview met het Reformatorisch Dagblad dat ze zelf ook die behandelingen wer heeft laten vallen 'omdat het haar niet beviel' en ze het ondervond als 'dwang')...

Als die Saskia van Ruiten bv die roes die ze nu van Honger krijgt zich dmv Heroine zou inspuiten... ben je dan nog steeds van mening dat de Maatschappij dan ook maar ¤ 150.000 voor die dame gereed moet leggen?
ik wil me, als ervaringsdeskundige, aansluiten bij deze uitleg. Als de patiënt er, zoals sommigen zeggen, echt niks aan kan doen, dan zou deze ook niet kunnen genezen.

En genezen moet je wél zelf doen. Door oude patronen te doorbreken en nieuwe aan te leren, en te leren omgaan met de harde wereld, zoals bijvoorbeeld nee kunnen zeggen, en voor jezelf opkomen. Beter worden is een keuze. Bij elk ingesleten patroon denk je na: ga ik nu een maaltijd overslaan en in mijn ana wereld blijven, of kies is voor het echte leven?
pi_53098080
Ze is in nederland altijd toegelaten qwa behandelingen maar de manier waarop men haar wou behandelen beviel haar niet.

Nu wil gemeente Apeldoorn 15.000 euro uit de gemeente kas halen ,dat is geld waar de burger in die gemeente betaald om hun gemeente in stand te houden omdat oplichter die zelf ook ziek is uit hun gemeente komt.

Laten ze dat bedrag vrijmaken voor een betere gezondheidzorg en ambulance aanrijtijd en niet aan iemand die zijn eigen leven vergalt die ook nog comentaar heeft op de behandelwijze van Nederland en madam weigert omdat zij niet zelf mag bepalen wanneer ze nu haar fruithapje mag nuttigen
pi_53111071
Hallo Aaipod.

Man, je weet niet waar je het over het hebt.
Heb je a) wel verdiept in het fenomeen anorexia?
En b) je hebt de aflevering niet eens gezien?

Het is overduidelijk dat je nogal gefrustreerd bent over het feit dat je teveel ziektekostenverzekering moet betalen. Prima allemaal. Maar daar heeft iemand met anorexia geen boodschap aan. En bovendien: ze heeft jou toch niet gevraagd om het te vergoeden?
Ik zou zeggen: zoek een baan als je het niet kan rondbreien met je geld mbt je ziektekosten.

Oja:
ik zal je een beetje op weg helpen met punt a. anorexia heeft niks te maken met mediageil.

Zo,
nu mag jij de rest opzoeken
pi_53111116
quote:

Altijd leuk om te lezen, domme gedachtengangen.
  woensdag 12 september 2007 @ 00:58:01 #46
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_53111431
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:07 schreef Toeps het volgende:

[..]
en te leren omgaan met de harde wereld, zoals bijvoorbeeld nee kunnen zeggen,

"Zeg Saskia, wil je een boterham?"
"nee"
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_53111546
quote:
Op woensdag 12 september 2007 00:58 schreef cerror het volgende:

[..]

"nee"
pi_53114053
quote:
Op woensdag 12 september 2007 00:58 schreef cerror het volgende:

[..]

"nee"
  woensdag 12 september 2007 @ 08:58:56 #49
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_53114144
koop voor een euro een baksteen en sla d'r hersenpan in. voor 149.000 euro kun je dan wat leuks doen zonder dat aandachtstrekkende gratenpakhuis dat niet wil vreten
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_53114325
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:58 schreef hamkaastosti het volgende:
koop voor een euro een baksteen en sla d'r hersenpan in. voor 149.000 euro kun je dan wat leuks doen zonder dat aandachtstrekkende gratenpakhuis dat niet wil vreten
Waar is de rest van de 999 euro gebleven?

P.S. ik heb wel eens leukere grappen gelezen
  woensdag 12 september 2007 @ 09:11:29 #51
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53114387
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:07 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je hebt drie dingen tegen in jouw username:

links
Fries
Vegetariër
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 12 september 2007 @ 09:12:39 #52
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_53114412
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:07 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

bezorgkosten

p.s. nou en
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_53114439
Ik hoop dat ze dat bottenpakket toch niet echt voor 150.000 euro naar Zweden sturen
pi_53114645
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:11 schreef LENUS het volgende:

[..]

Je hebt drie dingen tegen in jouw username:

links
Fries
Vegetariër
Dat is de bedoeling, Sherlock. Dacht je dat ik toevallig een username heb gekozen met drie concepten waaraan de meerderheid van de Fok!gebruikers een hekel heeft?

Sommige mensen...
pi_53114708
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat is de bedoeling, Sherlock. Dacht je dat ik toevallig een username heb gekozen met drie concepten waaraan de meerderheid van de Fok!gebruikers een hekel heeft?

Sommige mensen...
Om te laten zien dat je ver boven die inferieure Fokkertjes staat

Nee je bent gewoon een compulsieve leugenaar, lul je er maar niet onderuit
  woensdag 12 september 2007 @ 09:28:14 #56
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53114718
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Sommige mensen...
Je zou ze de kost moeten geven
pi_53114742
quote:
Op woensdag 12 september 2007 00:32 schreef meikeb het volgende:
Hallo Aaipod.

Man, je weet niet waar je het over het hebt.
Heb je a) wel verdiept in het fenomeen anorexia?
En b) je hebt de aflevering niet eens gezien?

Het is overduidelijk dat je nogal gefrustreerd bent over het feit dat je teveel ziektekostenverzekering moet betalen. Prima allemaal. Maar daar heeft iemand met anorexia geen boodschap aan. En bovendien: ze heeft jou toch niet gevraagd om het te vergoeden?
Ik zou zeggen: zoek een baan als je het niet kan rondbreien met je geld mbt je ziektekosten.

Oja:
ik zal je een beetje op weg helpen met punt a. anorexia heeft niks te maken met mediageil.

Zo,
nu mag jij de rest opzoeken
Geloof dat jij het niet helemaal snapt MeikeB (Familie van mohammed toevallig?)
Anorexia ansich heeft niets met mediageil te maken, hoewel mensen die het hebben natuurlijk wel schreeuwen om aandacht. Echter in dit geval heeft Saskia zelf de media geocht om haar "zielige" verhaaltje te doen, ergo mediageil.

En ze vraagt "mij" wel om het te vergoeden, ze wil dat haar zorgverzekeraar betaald.

Vind het al erg genoeg dat allemaal mensen met welvaartsziekten van mijn eld geholpen moeten worden en dan ook nog eventjes voor anderhalve ton een tripje naar zweden om daar knacherbrod te eten? Dat gaat echt te ver!

Elke cent die dat mens nu nog krijgt is er 1 teveel, help liever mensen die het verdienen!
  woensdag 12 september 2007 @ 09:37:12 #58
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53114889
Ik ken het verhaal niet helemaal. Maar als het idd zo is dat ze zelf behandelingen heeft gestopt omdat het haar 'niet naar de zin was' (zoals hier een keer vermeld is) dan vind ik het grootste onzin dat ze dan maar even naar Zweden moet worden gebracht. Wantja wie zegt dat het haar daar wel bevalt. Miss denkt ze dat alleen maar.
Miss heel makkelijk gedacht, maar leg haar aan de voeding in een ziekenhuis. Komt ze wat aan, leeft ze wat langer, kunnen ze weer wat nieuws bedenken.. of laat ze het besef krijgen dat ze of door weer leven of dood wil.
Want heb vaker gezien in reportages en dergelijk (ja niet in werkelijkheid, gelukkig niet).. dat mensen er weer bovenop kunnen komen, zolang ze het maar willen!! Het is meoilijk en niet leuk, maar je moet het willen en dan lukt het meestal ook wel.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53115064
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:29 schreef michiel5 het volgende:

Anorexia ansich heeft niets met mediageil te maken, hoewel mensen die het hebben natuurlijk wel schreeuwen om aandacht.
Je bent vast in de war met het Münchhausen-syndroom. Anorexiapatiënten vertonen hun gedrag namelijk niet om aandacht te trekken. Sterker nog, meestal houden ze hun gedrag verborgen (gaan bijvoorbeeld stiekem in de wc staan overgeven).
Ach laat ook maar. Jij bent te overtuigd van je eigen gelijk.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:27 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Om te laten zien dat je ver boven die inferieure Fokkertjes staat
Nee, omdat ik echt links, Fries en vegetariër ben, en op deze manier ben ik de ad-hominem-Fok!ertjes voor als ze weer eens een discussie willen afdoen op basis van afkomst of overtuiging. Het zou nu immers wel een beetje 'stating the obvious' zijn als je ging roepen "je komt vast uit Friesland " of "een aanhanger van de linkse kerk zeker ".

[ Bericht 30% gewijzigd door LinkseFrieseVegetarier op 12-09-2007 09:49:51 ]
pi_53120269
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je bent vast in de war met het Münchhausen-syndroom. Anorexiapatiënten vertonen hun gedrag namelijk niet om aandacht te trekken. Sterker nog, meestal houden ze hun gedrag verborgen (gaan bijvoorbeeld stiekem in de wc staan overgeven).
Ach laat ook maar. Jij bent te overtuigd van je eigen gelijk.
Boven de wc hangen en kotsen is bolimia hoor, anorexia is dwangmatig niet eten.

Anorexia kan je ook niet verborgen houden omdat je natuurlijk gigantisch afvalt.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:53:36 #61
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53120440
WIE WIL MIJ BEWIJS LATEN ZIEN VAN EEN ARME AFRIKAAN MET ANOREXIA [/caps]
pi_53120718
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Nee, omdat ik echt links, Fries en vegetariër ben, en op deze manier ben ik de ad-hominem-Fok!ertjes voor als ze weer eens een discussie willen afdoen op basis van afkomst of overtuiging. Het zou nu immers wel een beetje 'stating the obvious' zijn als je ging roepen "je komt vast uit Friesland " of "een aanhanger van de linkse kerk zeker ".
Ach jongen toch, je weet toch dat er instanties zijn voor zoiets?

Eens met TS
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  woensdag 12 september 2007 @ 14:19:56 #63
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53121118
Laten we allemaal van fok! voedsel en taartjes inzamelen en die dan in haar infuus doen! ROFLS!
pi_53123988
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Hoor de expert.

Anorexiapatiënten kotsen wel degelijk. Ze eten wat om hun hersenen (en de mensen in hun omgeving...) te laten denken dat ze gegeten hebben, en gaan het vervolgens uitkotsen.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:18:56 #65
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53124042
quote:

Nee, omdat ik echt links, Fries en vegetariër ben
Bij sommige mensen zit ook alles tegen
pi_53124320
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:18 schreef LENUS het volgende:

[..]

Bij sommige mensen zit ook alles tegen
Tegen? Dan toch zeker niet op liefdesgebied. Ik ben sociaal, ben begaan met dierenwelzijn en beheers een vreemde taal. Vrouwen smelten gewoon voor me!
pi_53126563
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:07 schreef LENUS het volgende:
Men neme:

1 trechter van de gamma: 2 euro
2 meter plastic slang 5 euro
1 blender : 25 euro
1 supersized bigmac menu met bananenmilkshake: 5 euro
TOTAAL 37 euro

Vermaal een willekeurig McDonalds menu een keer of 3 per dag en ze zal binnen een maand weer op gewicht zijn.
#geen
pi_53126662
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Anorexia kan je ook niet verborgen houden omdat je natuurlijk gigantisch afvalt.
Nee hoor, wijsneus.
Gebeurt bij beide ziektes. Alleen de nadruk ligt ergens anders.
En niet iedereen met anorexia valt supergigantisch af. Ondergewicht is wel een medisch vereiste voor de diagnose (anders noemen ze het NAO), maar iemand kan jarenlang op een BMI van 16 a 17 functioneren zonder dat men denkt dat het misschien wel eens anorexia zou kunnen zijn. Vooral als het al een langere tijd zo is, kan de patiënt volhouden "gewoon zo gebouwd" te zijn.
  woensdag 12 september 2007 @ 18:14:23 #69
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53126736
ik schijt anorexia patienten eronder, het is gewoon een ondankbaarheid voor het voedsel wat wij in de rijke landen te bieden hebben.

Als je je dan zo dun wil voelen ga dan maar naar ethiopie en daar zielig wezen, valt niemand je lastig.
pi_53128028
Trieste reacties hier

anorexia is een ziekte, ja, een ZIEKTE.... vergelijk het eens dat je vieze/dunne poep van je oude oma moet eten.... of dat je een spin moet oppakken terwijl je er DOODSBANG voor bent. Sommige mensen beginnen in dat laatste geval ook te hyperventileren en doen/druven het gewoon niet

(en niet aankomen met de reactie: 'dan doe ik dat liever dan dat ik dood ga', want het is geen perfect voorbeeld, aangezien deze 2 voorbeelden hierboven geen ziektes zijn, maar iets om 'gedeeltelijk' te vergelijken).... anorexia-patieënten verafschuwen eten, omdat ze ziek zijn...
Haleloeja
  woensdag 12 september 2007 @ 19:33:06 #71
165512 MASD
Music is dead.
pi_53128754
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:07 schreef Gelderland het volgende:
Trieste reacties hier

anorexia is een ziekte, ja, een ZIEKTE.... vergelijk het eens dat je vieze/dunne poep van je oude oma moet eten.... of dat je een spin moet oppakken terwijl je er DOODSBANG voor bent. Sommige mensen beginnen in dat laatste geval ook te hyperventileren en doen/druven het gewoon niet

(en niet aankomen met de reactie: 'dan doe ik dat liever dan dat ik dood ga', want het is geen perfect voorbeeld, aangezien deze 2 voorbeelden hierboven geen ziektes zijn, maar iets om 'gedeeltelijk' te vergelijken).... anorexia-patieënten verafschuwen eten, omdat ze ziek zijn...
anorexia is een misschien dan wel een aangeleerde (!) ziekte, maar dat kun je dus echt niet vergelijken met het eten van stront dat ís gewoon ranzig
Long live music.
pi_53128872
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:07 schreef Gelderland het volgende:
Trieste reacties hier

Maar wel een modeziekte waar je vanaf kunt komen. Waarom bestaat er dan niet al eeuwenlang anorexia
pi_53128879
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:33 schreef MASD het volgende:

[..]

anorexia is een misschien dan wel een aangeleerde (!) ziekte, maar dat kun je dus echt niet vergelijken met het eten van stront dat ís gewoon ranzig
lol...

die mensen vinden ETEN ook ranzig (misschien nog wel erger dan dat jij 'poep' ranzig vind.... Alleen bij de geur van eten wordt die Saskia al 'gek'.... dat heb jij ook met stront, als het goed is)

.... snap dat dan
Haleloeja
pi_53129360
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:36 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Maar wel een modeziekte waar je vanaf kunt komen. Waarom bestaat er dan niet al eeuwenlang anorexia
Dat bestaat wel. Het kwam ook voor bij de oude Egyptenaren en Grieken en Romeinen. Alleen noemden ze het toen waarschijnlijk niet "anorexia" maar "ze stopte van verdriet met eten" of iets dergelijks. Het is geen modeziekte. Je kunt er wél vanaf komen.
pi_53129389
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je allemaal krijgt als je een behandeling volgt van 150.000 euro. Dat moet een pakket van jewelste zijn.
deal with it
pi_53129408
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:52 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat bestaat wel. Het kwam ook voor bij de oude Egyptenaren en Grieken en Romeinen. Alleen noemden ze het toen waarschijnlijk niet "anorexia" maar "ze stopte van verdriet met eten" of iets dergelijks. Het is geen modeziekte. Je kunt er wél vanaf komen.
Net als van elke ziekte, alleen als zoiets 150.000 euro moet gaan kosten, terwijl ze haar ook gewoon hier terapie kunnen geven hoeft het van niet veergoed te wordn door de verzekering!
pi_53129510
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:36 schreef Gelderland het volgende:

[..]

lol...

die mensen vinden ETEN ook ranzig (misschien nog wel erger dan dat jij 'poep' ranzig vind.... Alleen bij de geur van eten wordt die Saskia al 'gek'.... dat heb jij ook met stront, als het goed is)

.... snap dat dan
Dat ranzig vinden van eten is aangeleerd, dat had ze niet vanaf haar geboorte, in poep zitten afvalstoffen en mensen vinden dat van nature vies omdat we er ziek van worden als we het eten.
Al met al slechte vergelijking.

Ik gun het haar beter te worden, maar niet voor 150k dat is haar leven me niet waard. Ze heft zelf besloten te stoppen met eten, ze kan ook zelf weer beginnen.
pi_53129595
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:36 schreef Gelderland het volgende:

[..]

lol...

.... snap dat dan
Wat jij zegt klopt niet hoor. Stiekem hunkert ze heus wel naar eten. Maar des te beter voelt ze zich als ze het dan niet neemt. Maar ik ben ook van mening dat 150000¤ geldverspilling is. Iemand die wil kan hier in NL ook beter worden, iemand die niet wil, nergens.
pi_53129597
http://www.mando.se/home-en.htm

volgens mij is het deze?
quote:
You are taught to eat using a patented computer-based system that we call Mandometer®. The Mandometer® system shows you the rate at which you are eating and also the rate at which you should be eating. In addition it displays your level of satiety (fullness), and compares that to normal levels.
quote:
This device is very successful in training our patients to eat normally. You are then placed in a warm room, to help you to avoid panic attacks and anxiety after a meal. Patients like the warmth and often fall asleep during this period.
deal with it
pi_53129677
Ja, dat ja. En in Nederland heb je daar niet zo'n computertje voor, maar je groepsgenoten en een therapeut, die je aanspreken als je zit te schranzen of je eten zit te ontleden. Ik snap wel dat een computertje "veiliger" is voor een anorect (want de therapeuten willen je alleen maar "vetmesten" zo denkt de anorect), maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
pi_53132341
Hoi ,

Ik ken deze persoon wel.
Heb deze vrouw meegemaakt tien jaar terug in een behandel boerderij in Friesland.
Ze zat aan tafel en at gewoon niet mee.
Er werd door de leiding heel veel aan gedaan om haar te helpen.
Het ging niet ze maakte ook opmerkingen die niet leuk waren.
Ja ze vond eten best wel lekker hoor.
Ik geloof ook niet dat ze gek wordt van eten en de geur.
Is niet zo.
Ik heb zelf ook een eetstoornis maar aan de ene kant kick je er op om niet te eten.
Het is gewoon een verslaving hoor.
Ik heb haar gezien op tv en in de krant.
Ja, ik heb niet echt medelijden.
Als ik denk zoals ze toen was.
Kan zijn dat ze een hele tijd goed geweest is hoor dat weet ik niet.
Ook schrijft de krant dat ze net blind is geworden.
Tien jaar terug was ze al blind hoor en ik weet ook niet dat het komt dat ze blind is geworden door de Anorexia kan dat ze blind is geworden door de eerder Anorexia.
Op de boerderij was ze al blind ze is dus meer dan tien jaar blind en niet pas hoor.
Ook vind ik het niet leuk voor andere Anorexia mensen die serieus bezig zijn.
En ja 150.000 Euro vind ik ook veel ja.
Unive zal haar heus niet zomaar geweigerd hebben hoor.
Neem maar aan dat er alles aan gedaan is om haar te helpen.
Ze is van die boerderij weggegaan maar kreeg nog een kans bij een gast gezin.
Ook daar at ze niet mee aan tafel.
Die mensen die haar in huis hadden belde vaak naar de boerderij toe omdat het zo zwaar was met Saskia.
Het is in triest voor de mensen om haar heen.
Ik denk er wel over om haar een kaart te sturen.
Toch zit ik dubbel.
Zijn hier op het forum nog meer mensen die haar kennen??
Ben het nog niet tegen gekomen mensen die haar kennen.
Hoor wel.
Groetjes,
MoniqueSt
pi_53132394
Eens anorexia lijers zouden ze gewoon moeten laten omkomen.
Of bladen als Cosmopolitan,Vogue, en dat soort quatsch prul voor de kosten laten opdraaien.
Die pronken met dunne modelletjes die zo lelijk zijn dat ik er mn hond nog van af zou schoppen maar in de ogen van wat hippe randnichten en wat opgedofte betsy's 'mooi' zijn.

Pleur toch op!
JOHNNY HEITINGA
pi_53132871
quote:
Op woensdag 12 september 2007 21:26 schreef Camplo het volgende:
Of bladen als Cosmopolitan,Vogue, en dat soort quatsch prul voor de kosten laten opdraaien.
Die pronken met dunne modelletjes die zo lelijk zijn dat ik er mn hond nog van af zou schoppen maar in de ogen van wat hippe randnichten en wat opgedofte betsy's 'mooi' zijn.

Pleur toch op!
Dat is wel te grof je kunt niet alle mensen met Anorexia zo betittele ieder heeft recht op een kans maar wat ik weet van haar na jaren ja dan is het onmogelijk om beter te worden.
Mensen krijg niet zomaar Anorexia hoor, daar ken ik ook een andere vriendin die er mee kampte maar die is er weer grote deels boven op.
Alleen die Saskia ja moeilijk persoon zoals ze toen was op die boerderij.
Al had ik wel te doen met haar maar ik was ook heel boos op haar.
pi_53137689
quote:
Op woensdag 12 september 2007 21:26 schreef Camplo het volgende:

Pleur toch op!
Whahaha wat een onzin. Van dunne modelletjes krijg je geen anorexia hoor. Van plaatjes van mensen met AIDS krijg je toch ook geen AIDS?
pi_53160848
Nee je krijgt geen Anorexia van dunne moddeletjes te zien,maar het bepaald wel het idee van slank zijn.
Als er meer aandacht is voor de gezonde voeding en beweging en minder druk wordt gezet op het maatje 36 en 38.
Toch eerlijk is eerlijk er wordt nu de laatste tijden wel veel gedaan om gezonder te gaan eten en te gaan bewegen.
Ook krijgen de mensen met maatje meer ook de aandacht voor goede kleding en zo.
Zag ik vandaag nog op tv.
Ik heb met Saskia best te doen.
Aan de ene kant denk ik ook ja je doet het je zelf aan.
Toch er moet een reden zijn geweest dat ze niet meer wilde eten.
Ik weet dat niet.
Ik weet wel dat ik hoop dat ze gezonder gaat worden dan ze nu is.
Ook hoop ik dat ze nu wel goed zal luisteren wat ze haar adviseren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel om Saskia was gaan geven toen ik daar woonde.
Ik moest ook huilen.
pi_53161028
Laat maar mooi lijden. Ze heeft het zichzelf aangedaan. Ik weer wel raad met 150.000eur.
  vrijdag 14 september 2007 @ 02:34:57 #87
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_53162892
quote:
Op woensdag 12 september 2007 21:24 schreef MoniqueSt het volgende:
Hoi ,

Ik ken deze persoon wel.
Heb deze vrouw meegemaakt tien jaar terug in een behandel boerderij in Friesland.
Is niet zo.
Ik heb zelf ook een eetstoornis maar aan de ene kant kick je er op om niet te eten.
Tien jaar terug was ze al blind hoor en ik weet ook niet dat het komt dat ze blind is geworden door de Anorexia kan dat ze blind is geworden door de eerder Anorexia.
Op de boerderij was ze al blind ze is dus meer dan tien jaar blind en niet pas hoor.
Die mensen die haar in huis hadden belde vaak naar de boerderij toe omdat het zo zwaar was met Saskia.
Toch zit ik dubbel.
Hoor wel.
Groetjes,
MoniqueSt
Prachtig verwoord!
  vrijdag 14 september 2007 @ 03:17:17 #88
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53163042
Helemaal eens met TS. Dit is echt weer zo'n typische welvaartsaandoening van wijven die aandachtsgeil zijn maar niet interessant of slim genoeg om dit op een positieve manier te krijgen. Vroeger, toen het überhaupt nog luxe was om elke dag te vreten, moesten dit soort paupers tussen de honden op afvalhopen op zoek naar hun dagelijkse kost. Toen waren ze blij met wat vreten, nu is dat ook weer niet goed. De arrogantie, de kapsones om te denken dat men daar maar even 150.000 euro aan gaat verspillen, het is echt walgelijk.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_53163701
quote:
Op woensdag 12 september 2007 21:24 schreef MoniqueSt het volgende:
Hoi ,

Ik ken deze persoon wel.
Is niet zo.
Toch zit ik dubbel.
Hoor wel.
Groetjes,
MoniqueSt
Mooi samengevat

Nederland is geen land om mensen in nood geen hulp te bieden.
Wat ik eerder al zei,geen enkele ziekte is te genezen als patient niet mee wil werken.

Het laatste nieuws is dat ze toch naar Zweden gaat.De gemeente heeft oproep gedaan om te stoppen met geld geven omdat haar behandeling word betaalt.Er word echter niet gezegd door wie.

Nu ben ik wel benieuwd of ze in Zweden wel gaat eten .Aan de andere kant moet ze wel want anders krijgt ze de media weer over zich heen met negatieve berichten.Ook lullig voor de mensen die zich hebben ingezet voor eerdere herstel

Die zijn meer patient dan madam zelf.
Vaak word er alleen naar patient gekeken en amper naar omgeving waarin patient zich bevind.
Die mensen zijn machteloos en verwijten zichzelf wat ze nu eigenlijk fout doen
pi_53163917
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 08:20 schreef linkeloutje het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd of ze in Zweden wel gaat eten .
Ik heb een verrassing voor je: het gaat daar helaas ook niet lukken.
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:40:25 #91
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_53163938
Dat mens moeten ze niet helpen, en dat geld aan Afrika geven. Dom wijf..
pi_53165353
eet zou nou steeds nie?
http://youtube.com/watch?v=xEhj5OQyMkE

goedkope oplossing en reken maar dat je buikie vol en rond word
do you have the guts to smell my nuts?
pi_53176718
Hoi,

Ik schrijf alleen maar wat ik met haar heb meegemaakt he.
Ik weet niet hoe het gegaan is de laatste tien jaren.
Dat weet ik niet kan best zijn dat ze op een gegeven moment heel erg opgeknapt is.
Tot hoever je kan opknappen, want het zal altijd een zwakke plek blijven hoor.
Ik weet dat dus niet he.
Je moet ook niet denken dat anorexia niet zomaar iets is hoor dat men niet wil eten.
Ken mensen die wel geholpen wilde worden.
Ik ben er wel voor dat mensen met Anorexia en zo geholpen worden.
Ook mensen met verslavingen.
Alleen wel als ze geholpen willen worden he.
Als ze er echt voor kiezen om niet geholpen te willen worden dan houd het op.
Zo had ik een schoonmoeder die was 76 jaar met longemfyseem en die rookte maar door en door en Simon mijn vriend moest van alles voor haar doen.
Als ze in het ziekenhuis weer terecht kwam moest hij dit doen en dat doen.
Nou ik heb op een gegeven moment tegen die vrouw gezegd na twee jaar mijn mond dicht te hebben gehouden.
Als u weer in het ziekenhuis komt zoek ik u niet op.
U bllijft door gaan met paffen en paffen nou dan is het voor uw eigen rekening.
Nou ze ging dood he maar ik kreeg bij het graf nog een trap na.
Een priester van de kerk van haar zei dat die vrouw mij vergaf van wat ik had gezegd.
Ik zakte door de grond heen.
Ik zei nog aan het graf: Het is toch zeker mijn schuld niet dat ze dood is.
Nou ik ben er klaar mee.
Als mensen niet willen houd het voor mij op.
Ook heb ik Saskia een kaart gestuurd en sterkte gewenst en hoop dat ze luisterd naar wat ze zeggen daar.
Ik geef dus de voordeel van de twijfel.
Kan best zijn dat Saskia enorm opgeknapt is en dat ze haar eetprobleem goed kon hanteren.
Er moet maar iets raars gebeuren en je hebt weer zo eetstoornis.
Denk daar niet te licht over.
Alleen als het zou zijn dat ze toch zo weer gaat doen zoals ik mee heb gemaakt.
Dan heb ik zoiets en nu is het over.
Ik weet ook niet of ik iets terug hoor.
Als ik iets hoor en zou iets vertellen tegen mij als he dan houd ik dat wel voor me.
Maar ik hoop dat ze luisterd nu.
Groetjes,
Monique.
  zaterdag 15 september 2007 @ 00:23:31 #94
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_53187784
En waarom zat jij in die behandel boerderij als ik het vragen mag?
pi_53187936
quote:
Op donderdag 13 september 2007 05:57 schreef Toeps het volgende:

[..]

Whahaha wat een onzin. Van dunne modelletjes krijg je geen anorexia hoor. Van plaatjes van mensen met AIDS krijg je toch ook geen AIDS?
En Toeps laat weer zien hoe dom ze is.
pi_53188015
Omdat ze moddervet was.
Now my death is more than just a sad song.
pi_53188037
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:29 schreef Jajong het volgende:

[..]

Beetje boute vergelijking, maar dat heeft niets te maken met of iemand dom is.
Now my death is more than just a sad song.
pi_53188115
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:34 schreef Heathen het volgende:

[..]

Beetje boute vergelijking, maar dat heeft niets te maken met of iemand dom is.
Alleen domme mensen óf mensen die een poging tot ironie of humor willen doen/plegen zouden zo'n verlepte vergelijking maken. Aangezien Toeps een megalomane, arrogante kuttekop zonder humor is plaats ik haar in de eerste categorie.
pi_53192241
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:29 schreef Jajong het volgende:

[..]

Nee, ze heeft gelijk. Psychisch gezonde meisjes gaan aan afslankkuren door die dunne latten in modeblaadjes. Maar anorexiapatiënten hebben van zichzelf al die drive om af te willen vallen, daar hebben ze geen tijdschriften voor nodig.
pi_53193509
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:38 schreef Jajong het volgende:

[..]

Alleen domme mensen óf mensen die een poging tot ironie of humor willen doen/plegen zouden zo'n verlepte vergelijking maken. Aangezien Toeps een megalomane, arrogante kuttekop zonder humor is plaats ik haar in de eerste categorie.
jullie mogen elkaar niet?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_53193609
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Nee, ze heeft gelijk. Psychisch gezonde meisjes gaan aan afslankkuren door die dunne latten in modeblaadjes. Maar anorexiapatiënten hebben van zichzelf al die drive om af te willen vallen, daar hebben ze geen tijdschriften voor nodig.
Exactly, die doen misschien een Sonja Bakkertje, om daar na drie weken weer genoeg van te hebben. Die Saskia schijnt al vanaf haar tiende een eetprobleem te hebben, en ik neem niet aan dat ze toen met haar neus in de Vogue zat. Anorexiapatiënten willen niet eten omdat ze zich dan lekker afwezig voelen. (Net als met drugs zeg maar.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')