abonnement Unibet Coolblue
pi_53079370
London baby!


De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Tips Reizen naar London: - GoLondon (Stena Line) - RyanAir - EasyJet - VLM - Eurostar

Reizen in London doe je met de Tube: - Transport for London - Oystercard (OV-chipkaart voor in London)

Things to do in London: - LondonTown - Visit London - Events in Westminster - TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

Overig: - BBC Weather

FOK!kers in London Individual - vastgeroest
Drive-R, Stuart, MrOrange, PeRi, Auticia en lushfemke - permanent
jna - 10 - 12 juli
Aurian - 16-25 juli

Vorige topics
Het Londen topic - deel 8
Het Londen topic - deel 9

Openingspost klik

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/London_openingspost"

Originele post van TS:
Ik wil graag een dagje shoppen in Londen.. Is dat mogelijk denken jullie? Hoe aanpakken qua vervoer/reiskosten? Misschien hebben jullie tips voor mij?

[ Bericht 17% gewijzigd door UIO_AMS op 11-09-2007 14:58:35 ]
pi_53080227
Wil wel even een tvp hier achterlaten..

Maar volgens mij kan je het beste de boot pakken vanaf hoek van holland? Stena Line vaart als het goed is van hoek v holland naar harwich, ligt dacht ik tegen london aan.
.mwep
pi_53080449
Schiphol-Gatwick/Stansted/Luton met Easyjet, van daaruit de trein naar London.
Of je pakt de ferry van HvH naar Harwich en van daaruit de trein.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_53080870
De kerst komt er aan, TVPtje dus
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_53081104
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:25 schreef got.rice het volgende:
Maar volgens mij kan je het beste de boot pakken vanaf hoek van holland? Stena Line vaart als het goed is van hoek v holland naar harwich, ligt dacht ik tegen london aan.
Dat is nog wel zo'n honderd kilometer. Maar er rijdt volgens mij wel een trein van Harwich rechtstreeks naar Londen.
  maandag 10 september 2007 @ 21:08:12 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_53081168
Vanuit de Belgische badplaatsen gaat 1x per week (ik geloof zaterdag) een bus naar Londen voor ¤ 35 (dat was het vorig jaar tenminste). 's Morgens om een uur of 7 weg, 's nachts een uur of 2 weer terug.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_53081239
qua prijs weet ik het echt niet of het voordelig is, maar we konden met de vader van mn vriendin meerijden...

maar de tunnel was echt een aanrader, daar met de auto op en in engeland er af..

Denk niet dat het voordeliger zal zijn als met het vliegtuig voor 1ct oid, wat je ook een aantal keer in het Londen topic hier ook op fok leest.
pi_53082879
misschien handig om te melden waar je vandaan komt
pi_53093727
hoe lang duurt een busreis Amsterdam Londen (Eurolines)
pi_53093877
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_53093929
neem veel geld mee vooral
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53094208
als je met een bus wilt zou ik maar een weekendje er van maken ipv een dag
pi_53094312
dan wordt het waarschijnlijk een weekendje met vliegtuig
pi_53094381
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:57 schreef ScofieldBurrows het volgende:
dan wordt het waarschijnlijk een weekendje met vliegtuig
kijk nu ga je de goede kant op
  Moderator dinsdag 11 september 2007 @ 14:04:17 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_53095736
Het vorige Londen deel zat bijna vol. Bij deze ben je dus gepromoveerd tot het nieuwe deel over Londen.

Linkje naar het vorige: Het Londen topic - deel 9
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_53095763
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:59 schreef staticdata het volgende:

[..]

kijk nu ga je de goede kant op
weekendje is altijd leuker ja maar dan heb je weer t gedoe met hotels enzo
.mwep
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:52:14 #17
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_53096822
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Het vorige Londen deel zat bijna vol. Bij deze ben je dus gepromoveerd tot het nieuwe deel over Londen.

Linkje naar het vorige: Het Londen topic - deel 9
Kan je dan ook niet meteen de OP toevoegen?
Jawel, je keek.
pi_53096859
* Dizzee 19 oktober 2 daagjes Londen.
  Moderator dinsdag 11 september 2007 @ 14:59:08 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_53096997
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:52 schreef jna het volgende:
Kan je dan ook niet meteen de OP toevoegen?
Done!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_53098205
Inderdaad, rechtstreekse terin van Harwich naar L'pool Street, maar je zit wel een behoorlijke tijd op die boot hoor. Ze hebben de snelle boten er tussenuit gehaald, en 7 uur op zee is geen pretje voor mij! Ook niet te snelste manier van reizen.
pi_53098346
Jaa.. wat is er hiermee gebeurt??



Je was hiermee zo in engeland
.mwep
pi_53098693
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:01 schreef got.rice het volgende:
Jaa.. wat is er hiermee gebeurt??

[afbeelding]

Je was hiermee zo in engeland
opgeheven vanwege te weinig animo.

de snelste en goedkoopste manier is nu volgens mij Easyjet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:25:34 #23
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53098806
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:01 schreef got.rice het volgende:
Jaa.. wat is er hiermee gebeurt??

[afbeelding]

Je was hiermee zo in engeland
Die vaart niet meer, maar was wel een leuke ervaring. Ik heb 2x deze boot genomen, maar bij elkaar ben je toch wel zo'n 5-6 uur aan het reizen dacht ik.

Als ik een beetje tijd heb om te boeken vlieg ik vanaf LCY en als ik meteen weg moet (zoals overlijden van m'n opa) neem ik de Eurostar. De Eurostar is prima totdat je in Brussel aankomt en met slakketreintjes (zelfs de Thalys schoot niet op) Nederland inkruipt. Dat alles duurde volgens mij ook iets van 4-5 uur.

Ik weet niet hoe het nu zit met de HSL en of het nu dus beter opschiet per trein.
reset
pi_53099683
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:27 schreef ScofieldBurrows het volgende:
hoe lang duurt een busreis Amsterdam Londen (Eurolines)
Dat kan je zelf vinden op www.eurolines.nl
pi_53100154
Shoppen is London is leuk alleen is een goeie CC wel een aanrader. Vooral in Harrods kun je je uitleven.:D
" liegen is een kunst, pathologisch liegen niet"
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:24:25 #26
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_53101554
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:21 schreef iLeon het volgende:
Shoppen is London is leuk alleen is een goeie CC wel een aanrader. Vooral in Harrods kun je je uitleven.:D
Dat vond ik nou echt een winkel van niks. Wel indrukwekkend groot maar veel dingen heb je ook gewoon in Nederland en de dingen die ze alleen daar hebben zou ik niet eens in Nederland willen hebben

Maar misschien is dat mijn smaak.
Jawel, je keek.
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:58:56 #27
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53102445
Ik ga mijn weekend van 20-25 sept. cancelen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53102633
tering heeft londen iets van 4 luchthavens ofzo...
wat is de beste plaats in Londen om een hotel te nemen.. is er zoiets als een centrale plek, zoals de Dam in Amsterdam, van waaruit je andere plekken makkelijk kan bereiken.

liggen SoHo en Mayfair ergens bij het centrum van London?
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:47:16 #29
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_53103360
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:09 schreef ScofieldBurrows het volgende:
tering heeft londen iets van 4 luchthavens ofzo...
wat is de beste plaats in Londen om een hotel te nemen.. is er zoiets als een centrale plek, zoals de Dam in Amsterdam, van waaruit je andere plekken makkelijk kan bereiken.

liggen SoHo en Mayfair ergens bij het centrum van London?
Ik zat in een hostel bij Piccadilly circus en dat was aardig centraal, alle dingen waren makkelijk te bereiken
Jawel, je keek.
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:56:06 #30
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53104906
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:47 schreef jna het volgende:

[..]

Ik zat in een hostel bij Piccadilly circus en dat was aardig centraal, alle dingen waren makkelijk te bereiken
Zolang je hotel in Zone 1 zit is er sowieso niks aan de hand.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:13:14 #31
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53105322
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:09 schreef ScofieldBurrows het volgende:
tering heeft londen iets van 4 luchthavens ofzo...
wat is de beste plaats in Londen om een hotel te nemen.. is er zoiets als een centrale plek, zoals de Dam in Amsterdam, van waaruit je andere plekken makkelijk kan bereiken.

liggen SoHo en Mayfair ergens bij het centrum van London?
London heeft maar 1 vliegveld binnen de grenzen en dat is City Airport. Daarnaast ten westen tegen de stad aangeplakt ligt Heathrow, een eind ten zuiden Gatwick, ten noorden Luton en Stansted.

Soho en Mayfair zijn zo centraal als je het kunt krijgen. Beide liggen tegen Trafalgar square aan; het absolute middelpunt.

SoHo is een buurt in New York.
reset
pi_53128413
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:13 schreef Individual het volgende:

[..]

London heeft maar 1 vliegveld binnen de grenzen en dat is City Airport. Daarnaast ten westen tegen de stad aangeplakt ligt Heathrow, een eind ten zuiden Gatwick, ten noorden Luton en Stansted.

Soho en Mayfair zijn zo centraal als je het kunt krijgen. Beide liggen tegen Trafalgar square aan; het absolute middelpunt.

SoHo is een buurt in New York.
Heathrow ligt gewoon in de London Borough of Hillingdon.

Rest light buiten de stad. Buiten de vijf belangrijke luchthavens is er ook nog Southampton als zesde mogelijkheid, een goed uur met de trein naar het centrum; maar het kan een optie zijn. Er zijn trouwens nog veeeel meer vliegvelden die bijvoorbeeld voor privé-vluchten worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld Northhold.
pi_53148943
quote:
Ik wil graag een dagje shoppen in Londen.. Is dat mogelijk denken jullie? Hoe aanpakken qua vervoer/reiskosten? Misschien hebben jullie tips voor mij?
Ik ben vorig jaar 1 dag naar Londen geweest met Gebo tours via de kanaaltunnel. Was iets van 40 euro als ik het mij goed herriner en we gingen rond 1 uur 's nachts weg uit Zwolle. Rond 8 uur 's ochtends waren we in Londen en hadden daar toen 12 uur de tijd. Het is op zich wel te doen voor een keer maar door het heen en weer gereis niet echt aan te raden.

Dit jaar ben ik 4 dagen geweest met het vliegtuig en was in totaal incl. overnachtingen, transfer en vlucht 100 euro meer kwijt als dat jaar ervoor voor 1 dag. Als je meerdere dagen gaat is het allemaal wat relaxter en kun je het wat rustiger aan doen. Boek dus als het kan gewoon een weekendje oid

Londen
pi_53149626
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:25 schreef Madelon03 het volgende:
Als je meerdere dagen gaat is het allemaal wat relaxter en kun je het wat rustiger aan doen. Boek dus als het kan gewoon een weekendje oid
En daar bovenop: Londen is te mooi en te veelzijdig en er is te veel te zien en te doen om het in 12 uurtjes te zien
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_53156019
Heb laatst ook een keer die bus genomen, puur omdat ik last-minute er even heen moest en wat dingetjes moest kopen. Erg goedkoop ja (35 euro ofzo) en 12uurtjes is genoeg als je wat dingen moet doen maar vind dat reizen met de bus echt TE erg. Doodmoe wordt je ervan, ook al omdat je snachts reist en echt goed rust zoi'n bus niet uit. Daarnaast wou ik op de terugweg rustig m'n racing post lezen maar nee: iedereen wou 't licht uit dus werd een beetje subtiel gedwongen dat ook te doen. Daarna raakte de buschauffeur de weg kwijt bij antwerpen. Werd een keer wakker toen we rond antwerpen reden. 2uur later nog eens en toen reden we nog steeds in Antwerpen . Daarnaast was de buschauffeur een keer bijna in slaap gevallen en is ie gestopt langs de weg omdat hij het niet meer volhield

Leve ryanair/easyjet en friends.
pi_53156996
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En daar bovenop: Londen is te mooi en te veelzijdig en er is te veel te zien en te doen om het in 12 uurtjes te zien
Idd We hebben toen eigenlijk ook alleen maar een beetje gewinkeld in Oxfordstreet en de straten er omheen. Ook nog even naar Harrods en Buckingham Palace maar meer ook niet. Niet veel gezien dus die 1e keer..
quote:
Heb laatst ook een keer die bus genomen, puur omdat ik last-minute er even heen moest en wat dingetjes moest kopen. Erg goedkoop ja (35 euro ofzo) en 12uurtjes is genoeg als je wat dingen moet doen maar vind dat reizen met de bus echt TE erg. Doodmoe wordt je ervan, ook al omdat je snachts reist en echt goed rust zoi'n bus niet uit. Daarnaast wou ik op de terugweg rustig m'n racing post lezen maar nee: iedereen wou 't licht uit dus werd een beetje subtiel gedwongen dat ook te doen. Daarna raakte de buschauffeur de weg kwijt bij antwerpen. Werd een keer wakker toen we rond antwerpen reden. 2uur later nog eens en toen reden we nog steeds in Antwerpen . Daarnaast was de buschauffeur een keer bijna in slaap gevallen en is ie gestopt langs de weg omdat hij het niet meer volhield
Bijna in slaap gevallen? Brr wat eng.. Ik was idd ook doodmoe van die reis. Vliegen is echt 10x beter
pi_53157253
Waar is het warenhuis Fortnum and Mason mee te vergeleken, komt het in de buurt van bijv. Harrods?
pi_53171611
Ik wil in het de herfstvakantie (20-28 oktober) weer een paar dagen gaan, alleen heeft Ryanair geen geweldige aanbieding meer. Ik kom niet minder uit dan 67 euro, iemand anders wel?
pi_53177273
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:11 schreef Coam het volgende:
Ik wil in het de herfstvakantie (20-28 oktober) weer een paar dagen gaan, alleen heeft Ryanair geen geweldige aanbieding meer. Ik kom niet minder uit dan 67 euro, iemand anders wel?
erm... probeer wat meer sites, misschien? Er zijn inmiddels genoeg links verzameld, zou ik zo denken...

Wat betreft F&M, geen idee, ben er nog nooit binnen geweest, wel langsgelopen en elke keer als ik er langs kom hoor ik mijn bankpas huilen...
pi_53177487
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:11 schreef Coam het volgende:
Ik wil in het de herfstvakantie (20-28 oktober) weer een paar dagen gaan, alleen heeft Ryanair geen geweldige aanbieding meer. Ik kom niet minder uit dan 67 euro, iemand anders wel?
Meestal vlieg je met Easyjet ook al voor 68 euro, met als voordeel van Schiphol vertrekken en keuze uit vele verschillende vertrektijden. Beetje afhankelijk natuurlijk waar je vandaan komt.

67 euro voor een vlucht in die periode is sowieso al goedkoop natuurlijk.
pi_53177577
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:01 schreef got.rice het volgende:
Jaa.. wat is er hiermee gebeurt??

[afbeelding]

Je was hiermee zo in engeland
Niet vanwege de animo, maar dat ding werd gewoon veel te duur door de enorme hoeveelheden brandstof dat dat ding verbruikte. Bedrijfseconomisch gezien was die boot niet meer goed op deze route in te zetten en dus vaart ie nu tussen Engeland en Ierland.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:40:22 #42
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53178091
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:21 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Heathrow ligt gewoon in de London Borough of Hillingdon.

Rest light buiten de stad. Buiten de vijf belangrijke luchthavens is er ook nog Southampton als zesde mogelijkheid, een goed uur met de trein naar het centrum; maar het kan een optie zijn. Er zijn trouwens nog veeeel meer vliegvelden die bijvoorbeeld voor privé-vluchten worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld Northhold.
Je hebt gelijk.

Het heeft alleen geen 'London' postcode (TW) en lag vroeger in Middlesex. Maar het ligt idd in een London Borough, net als Bexley een London borough is, maar in Kent ligt.

Ok eigenlijk alles binnen de M25 mag je als (Greater) London beschouwen.
reset
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:42:10 #43
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53178128
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niet vanwege de animo, maar dat ding werd gewoon veel te duur door de enorme hoeveelheden brandstof dat dat ding verbruikte. Bedrijfseconomisch gezien was die boot niet meer goed op deze route in te zetten en dus vaart ie nu tussen Engeland en Ierland.
Ik vroeg me al af waar die boot was gebleven.
reset
pi_53178196
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Meestal vlieg je met Easyjet ook al voor 68 euro, met als voordeel van Schiphol vertrekken en keuze uit vele verschillende vertrektijden. Beetje afhankelijk natuurlijk waar je vandaan komt.

67 euro voor een vlucht in die periode is sowieso al goedkoop natuurlijk.
Mja best wel, maar ik ben een krent.. Ik woon in Tilburg, dus Eindhoven is wel het gunstigste voor mij. Ik zat er eerst aan te denken om eens naar een andere stad te vliegen, maar ik ben zo verliefd op London.
pi_53198774
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:40 schreef Individual het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.

Het heeft alleen geen 'London' postcode (TW) en lag vroeger in Middlesex. Maar het ligt idd in een London Borough, net als Bexley een London borough is, maar in Kent ligt.

Ok eigenlijk alles binnen de M25 mag je als (Greater) London beschouwen.
Heel wat gebieden in Londen liggen niet binnen de London postcodes, en hoorden vroeger bij andere gebieden. Middlesex is compleet verdwenen, maar gebieden zoals Hillingdon en Wembley behoorden daar vroeger toe. Ook delen van Kent (Bromley bvb.) en Surrey (Croydon) zijn er allemaal bij gekomen. Maar die behoren dan ook niet meer tot hun vroegere counties.

London Postcodes (EC, WC, N, NW, W, SW, SE ...) is gebaseerd op de Londense grenzen in 1850. Sindsdien zijn daar nog BR, DA, EN, UB, HA enzovoorts bijgekomen.

Binnen de M25 ligt ook nog een groot deel Surrey, en er is een heeeeel klein deeltje Londen dat niet in de M25 ligt, North Ockendon. Maargoed, er zijn dus heel wat definities, ook nog eens Inner/Outer Londen, London Metropolitan Area...

[ Bericht 2% gewijzigd door MonopolyMan op 15-09-2007 16:40:11 ]
pi_53201050
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En daar bovenop: Londen is te mooi en te veelzijdig en er is te veel te zien en te doen om het in 12 uurtjes te zien
idd.

en om die 12 uurtjes dan enkel aan shoppen te besteden, helemaal.

tenzij je er al tig keer geweest bent.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53246437
Kan iemand me een paar tweedehands boekwinkels aanraden? Ik wil sowieso de grote winkels gaan bezoeken natuurlijk (en Forbidden Planet staat ook al op mijn lijstje), maar ik vind het ook altijd leuk om juist de stoffige winkeltjes met fantas/scifi/general fiction voor 2 pond per boek te bezoeken (bij wijze van spreken. ) Heb al flink rondgekeken online maar ik kan niet echt dit sort winkels vinden. Ook tips over boekenmarktjes (weet niet of die er zijn?) zijn van harte welkom, alvast bedankt!
pi_53246575
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:14 schreef AltTab het volgende:
Kan iemand me een paar tweedehands boekwinkels aanraden? Ik wil sowieso de grote winkels gaan bezoeken natuurlijk (en Forbidden Planet staat ook al op mijn lijstje), maar ik vind het ook altijd leuk om juist de stoffige winkeltjes met fantas/scifi/general fiction voor 2 pond per boek te bezoeken (bij wijze van spreken. ) Heb al flink rondgekeken online maar ik kan niet echt dit sort winkels vinden. Ook tips over boekenmarktjes (weet niet of die er zijn?) zijn van harte welkom, alvast bedankt!
Boekenmarkt onder Waterloo Bridge is een aanrader,
  maandag 17 september 2007 @ 16:59:33 #49
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53247521
In Blackheath en Greenwich zijn ook een aantal van die stoffige boekenwinkeltjes en als de markt er is ook een stalletje. Ik neem aan dat je ook op Charing X road gaat kijken?
reset
pi_53248210
In Camden heb je een straat waar wat tweedehands winkels zitten (overal wel, maar hier ben ik geweest haha). Oxfam, Heart foundation, vanalles. Die hebben ook altijd boeken, en ik heb er al een paar leuke scifi boeken gekocht voor een pond.
pi_53248284
Bedankt voor alle snelle reacties! Camden Town en Charing Cross Road stonden inderdaad al op e lijst. Pff, het wordt wel goed selecteren want volgens mij kan ik daar dagen doorbrengen en ik ben er maar een lang weekend.
pi_53386532
volgende week een weekje schotland met een dag+nacht londen als stopover. hebben jullie tips voor een betaalbaar hotel/hostel dat centraal ligt? vind er een hele hoop maar veel zijn erg duur.
we zijn met zn 2en.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:20:04 #53
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53386763
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:10 schreef knuppelhout het volgende:
volgende week een weekje schotland met een dag+nacht londen als stopover. hebben jullie tips voor een betaalbaar hotel/hostel dat centraal ligt? vind er een hele hoop maar veel zijn erg duur.
we zijn met zn 2en.
Verschillende mensen hadden het hier over Astor Hyde Park; ik zou er afgelopen nacht zitten maar ik ben helaas niet naar London gegaan.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53388133
ziet er opzich wel goed uit, heb alleen helemaaaal geen zin in een dorm. double rooms kosten 58 pond per nacht. best veel dus
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_53400362
Wat wij in Londen erg mooi vonden was Hamley's
Een speelgoedzaak met 5 verdiepingen en nog een kelder met allerlei gadgets etc
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_53412414
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:25 schreef Madelon03 het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar 1 dag naar Londen geweest met Gebo tours via de kanaaltunnel. Was iets van 40 euro als ik het mij goed herriner en we gingen rond 1 uur 's nachts weg uit Zwolle. Rond 8 uur 's ochtends waren we in Londen en hadden daar toen 12 uur de tijd. Het is op zich wel te doen voor een keer maar door het heen en weer gereis niet echt aan te raden.

Dit jaar ben ik 4 dagen geweest met het vliegtuig en was in totaal incl. overnachtingen, transfer en vlucht 100 euro meer kwijt als dat jaar ervoor voor 1 dag. Als je meerdere dagen gaat is het allemaal wat relaxter en kun je het wat rustiger aan doen. Boek dus als het kan gewoon een weekendje oid

Londen
Dus met de bus in 7/8 uur vanuit Zwolle in Londen? Dat is een stuk korter als met de bus vanuit Den Haag, die doet er namelijk al 10 uur over. Ging de bus dan in de shuttle in de kanaaltunnel? En doen ze dat nu nog steeds?

Ik heb het in mei eens gedaan met Milot vanuit Den Haag. Vertrek je om 01.00 en kom je om 09.30 aan volgens de planning. Wij kwamen er echter pas om 11.00 aan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53421900
hebben geboekt bij het ridgemount hotel in londen. 54 pond per double (shared). kon nog goedkoper maar deze kreeg goeie recensies
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_53445156
Kan zijn dat ik dit al eerder heb gevraagd maar een grote supermarkt in Londen, heb je die? En zo waar? Ik ben vooral op zoek naar Mayfair, Belgravia, Chelsea, Kensington, Bayswater.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53445255
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dus met de bus in 7/8 uur vanuit Zwolle in Londen? Dat is een stuk korter als met de bus vanuit Den Haag, die doet er namelijk al 10 uur over. Ging de bus dan in de shuttle in de kanaaltunnel? En doen ze dat nu nog steeds?

Ik heb het in mei eens gedaan met Milot vanuit Den Haag. Vertrek je om 01.00 en kom je om 09.30 aan volgens de planning. Wij kwamen er echter pas om 11.00 aan.
ja al die bussen gaan via de kanaaltunnel. Ik vertrok om 3 uur en kwam om 11 uur aan (local time).

Ligt een beetje aan hoe het gaat bij de kanaaltunnel. soms kom je daar net te laat en moet je op de volgende wachten.
pi_53445513
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:58 schreef Jaguarized het volgende:
Kan zijn dat ik dit al eerder heb gevraagd maar een grote supermarkt in Londen, heb je die? En zo waar? Ik ben vooral op zoek naar Mayfair, Belgravia, Chelsea, Kensington, Bayswater.
Selfridges ( http://www.selfridges.com/ ) en Marks & Spencer (http://www.marksandspencer.com) hebben wel een supermarkt. Maar als je denkt er goedkoop wat te eten te halen, dan kun je beter gewoon naar de Subway.
pi_53447268
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:01 schreef jmac het volgende:

[..]

ja al die bussen gaan via de kanaaltunnel. Ik vertrok om 3 uur en kwam om 11 uur aan (local time).

Ligt een beetje aan hoe het gaat bij de kanaaltunnel. soms kom je daar net te laat en moet je op de volgende wachten.
Volgens mij niet allemaal want we waren niet de enige die met de boot gingen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53447289
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:09 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Selfridges ( http://www.selfridges.com/ ) en Marks & Spencer (http://www.marksandspencer.com) hebben wel een supermarkt. Maar als je denkt er goedkoop wat te eten te halen, dan kun je beter gewoon naar de Subway.
Thanks.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53447534
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:58 schreef Jaguarized het volgende:
Kan zijn dat ik dit al eerder heb gevraagd maar een grote supermarkt in Londen, heb je die? En zo waar? Ik ben vooral op zoek naar Mayfair, Belgravia, Chelsea, Kensington, Bayswater.
Hahaha, daar niet dus. Grote supermarkten vind je bijna niet in Z1. Op Cromwell Road in Kensington (Gloucester Road is de dichtstbijzijnde LU stop) zit een vrij grote 24 hour Sainsbury's.
  maandag 24 september 2007 @ 23:20:48 #64
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53447595
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:18 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Hahaha, daar niet dus. Grote supermarkten vind je bijna niet in Z1. Op Cromwell Road in Kensington (Gloucester Road is de dichtstbijzijnde LU stop) zit een vrij grote 24 hour Sainsbury's.
Sowieso ben ik bijna nooit een superstore tegengekomen in Central London. Asda's, Sainbury's en Safeways zitten vaak in zone 2/3. (ik had het geluk dat er binnen een straal van 3km een Asda, Sainbury's en Safeway zaten!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53448015
Er zit een flinke Waitrose op High Street Kensington, waar tegenwoordig bij het metro station ook een enorme Whole Foods zit.
pi_53450331
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:20 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Sowieso ben ik bijna nooit een superstore tegengekomen in Central London. Asda's, Sainbury's en Safeways zitten vaak in zone 2/3. (ik had het geluk dat er binnen een straal van 3km een Asda, Sainbury's en Safeway zaten!
24 hour Sainsbury's hier die erg groot is. Daar ben ik erg blij mee.
De Tesco is ietsje verder weg, maar ook 24/7, wat ten opzichte van Nederland echt zo'n verbetering is voor mij.
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:36 schreef lushfemke het volgende:
Er zit een flinke Waitrose op High Street Kensington, waar tegenwoordig bij het metro station ook een enorme Whole Foods zit.
Waitrose is de erg dure supermarkt die je in dit soort gebieden kan verwachten. Whole Foods is echt heel erg lekker, en zeker het bezoeken waard. Maar ook erg prijzig weer.
pi_53458443
Wat ook zeker gaaf is om te gaan shoppen in Newcastle. Enorme shopping malls daar (ook de grootste van Europa!!), echt top!!
pi_53464576
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:36 schreef L.J het volgende:
Wat ook zeker gaaf is om te gaan shoppen in Newcastle. Enorme shopping malls daar (ook de grootste van Europa!!), echt top!!
Tja, maar goed, niet echt dichtbij Londen, he?
pi_53465614
OysterCard kan ik op Heathrow halen toch?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53472447
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:23 schreef Jaguarized het volgende:
OysterCard kan ik op Heathrow halen toch?
Kun je bij het loket kopen, niet uit de automaat. Op Heathrow zul je er dus wel een uurtje voor uit moeten trekken, maar het scheelt je wel een hoop geld meteen al

Het is makkelijker om er een van te voren in NL te kopen.
pi_53473237
Met vertrok op morgen gaat dat nog vrij moeilijk gok ik.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 september 2007 @ 22:39:02 #72
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_53473513
Ik heb er nog wel ééntje liggen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_53474112
Ik ga in oktober naar Londen!
Ene dag heen, andere dag terug. Meteen even de mensen op mijn aankomende
stageplek ontmoeten! Helemaal goed .
Find your prince, before you start kissing frogs
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 september 2007 @ 22:55:21 #74
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_53474130
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:54 schreef Kings het volgende:
Ik ga in oktober naar Londen!
Ene dag heen, andere dag terug. Meteen even de mensen op mijn aankomende
stageplek ontmoeten! Helemaal goed .
Kingssssssssssssssssssssssssssssssssssss Hoiiiiiiii

Dat is lang terug
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_53492420
Wat is dat voor gedoe? Ik wou kijken voor een ticket, kost een retourtje met Easyjet 130eur
pi_53493321
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:59 schreef Elwood1802 het volgende:
Wat is dat voor gedoe? Ik wou kijken voor een ticket, kost een retourtje met Easyjet 130eur
moet je op betere momenten zoeken. had voor eergister een ticket van 4 cent (alleen niet gegaan). Ryanair heeft vaker acties dan easyjet. Voor 20eur kan je nog wel eens tix vinden.

En wat vaak telt: hoe eerder hoe goedkoper.
pi_53493733
zag het al, als ik in de herfstvakantie ga is het retour voor 50eur
pi_53497455
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:55 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Kingssssssssssssssssssssssssssssssssssss Hoiiiiiiii

Dat is lang terug
Zeker! Ik was heel trots op je artikel op de frontpage: een keer een echte DH'er aan het woord
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:41 schreef jmac het volgende:

[..]

En wat vaak telt: hoe eerder hoe goedkoper.
Vaak wel.. maar niet altijd. Ik heb een retourticket geboekt voor 75 euro bij ryanair, terwijl ik twee dagen later nog
eens keek en de retour nog maar 20 euro kostte.... Ik heb zo het vermoeden dat het gunstig is om in het weekend te boeken, want dan zijn de bedrijven niet in de weer met tickets boeken...
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_53497531
Tussen kerst en oud en nieuw op en neer met easyjet voor 75euro, ga dan toch wel twijfelen om even op en neer te gaan
pi_53508153
Ik ben vorig jaar het weekend voor kerst geweest... Geweldig
pi_53611447
Wij gaan ook lekker naar londen voor het niet meer makelijk kan (vrouw lief is zwanger ) 21-25 oktober en we gaan naar chicago!!! kaartjes al besteld We gaan gewoon ff langer omdat mijn vrouw zwanger is en dan kan je niet lopen rennen vliegen en door gaan. dus Londen op zijn gemaak. Vind het zelf ook wel erg prettig.

Trouwens gelijk een vraagje kan je nu beter zo'n Oyster kaart nemen over voor de 5 dagen dag kaarten???

Zover ik het kan zien is Oyster kaart goedkoper alleen als je meer dan 15! keer de metro pakt dan ben je duurder uit???? of is 15 keer de metro pakken in 5 (waarbij de eerste dag vanaf 12 uur en laatste tot 12 uur) dagen niet heel veel?
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:47 schreef lushfemke het volgende:
Ik kan in ieder geval niet in de winkels pinnen met mijn Nederlandse bankpas. Maar goed, het kan zijn dat dit nieuw is, ik gebruik alleen mijn Engelse bankpas hier.

Oystercard kan je alleen in London regelen. Het hangt ervan af hoe lang je gaat. Ga je een dag of drie, dan is mijn advies gewoon een 3 dagen travelcard aan te schaffen. Mocht je langer gaan, dan kan je op elk station een prepay Oyster kopen, £3 borg, maar is het wel waard. Cash fares zijn schandalig tegenwoordig, £4 voor een enkeltje met de metro!

En, oi, what's wrong with Brixton? Brixton zit erg in de lift hoor!
antwoord al gevonden oyster it is Gelijk korting als je van Heathrow naar de binnen stad gaat!

[ Bericht 18% gewijzigd door MeZZiN op 01-10-2007 14:38:07 ]
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:29:32 #82
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_53614044
We zijn van het weekend naar London geweest.
Ricky Gervais @ the Hammersmith Apollo was echt meesterlijk! Hij is wel bijzonder grof...
Met 5000 (!!!) man in een theater, 1 groot feest, wel met een voorprogramma van Robin Ince, een vrij droge maar wel leuke gozer. De DVD komt op 12 november uit, je kan nu al wel Animals en Politics bestellen. Die zijn ook bijzonder leuk.

Daarna wezen eten in de GreenChilli, http://www.greenchilliltd.co.uk/ , bijzonder lekker!~

Op zaterdag een London Walk gedaan met http://www.walks.com/ echt een aanrader. We zijn door Notting Hill naar Portobello gelopen. Was leuk en je hoort een hoop zaken die je anders niet zou weten. Er zijn wel een hoop oude mensen bij maar dat stoort niet

's Avonds wezen eten op Brick Lane, weer Indiaas !

Zondag nog naar SpitalFields market geweest. Ook leuk, beetje klein

We hebben gelogeerd in het Apex City of London ( http://www.apexhotels.co.uk/hotels/city-of-london/ ). 300 meter van Tower Hill, mooi design hotel!

Kortom, een prima cadeautje van dinnetje
  FOK!fossiel maandag 1 oktober 2007 @ 12:36:16 #83
8443 cptmarco
it's captain...
pi_53614203
even een schaamteloze tvp

staat namelijk nog steeds in de planning een paar daagjes londen...
pi_53615213
Als je ongeveer een week naar Londen gaat, wat ben je dan ongeveer kwijt aan OV en eten/drinken (studentenstijl, dus zo veel mogelijk goedkoop etc)?
pi_53615407
Zooo. Ook weer terug. Wat een kutlijn is die Circle/District lijn zeg. Vanaf Earl's Court staat dus echt niet duidelijk aangegeven waar de trein naar Edgware Road vertrekt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:43:26 #86
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53615999
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:22 schreef Jaguarized het volgende:
Zooo. Ook weer terug. Wat een kutlijn is die Circle/District lijn zeg. Vanaf Earl's Court staat dus echt niet duidelijk aangegeven waar de trein naar Edgware Road vertrekt.
Earl's Court is idd niet het makkelijkste station. Je moet naar het District eastbound perron en wachten tot er een Edgeware trein langkomt. Er staat op die grote oude borden waar de volgende trein heengaat en aan welke kant van het perron je moet instappen.

Circle en District zijn idd kutlijnen. Victoria is nog erger trouwens.
reset
pi_53618280
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kun je bij het loket kopen, niet uit de automaat. Op Heathrow zul je er dus wel een uurtje voor uit moeten trekken, maar het scheelt je wel een hoop geld meteen al

Het is makkelijker om er een van te voren in NL te kopen.
Bijvoorbeeld bij http://www.visitbritaindi(...)spx?ProductCode=T105
Done gekocht weer een ding van het lijstje af

[ Bericht 9% gewijzigd door MeZZiN op 01-10-2007 19:34:27 ]
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:36:35 #88
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53620523
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:22 schreef Jaguarized het volgende:
Zooo. Ook weer terug. Wat een kutlijn is die Circle/District lijn zeg. Vanaf Earl's Court staat dus echt niet duidelijk aangegeven waar de trein naar Edgware Road vertrekt.
Haha, valt wel mee hoor. Het is idd niet de beste lijn, maar wel eentje die niet supervaak vol zit. (district) M.b.t. Earl's court, daar moet je gewoon even op het pijltje letten.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53621358
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Earl's Court is idd niet het makkelijkste station. Je moet naar het District eastbound perron en wachten tot er een Edgeware trein langkomt. Er staat op die grote oude borden waar de volgende trein heengaat en aan welke kant van het perron je moet instappen.

Circle en District zijn idd kutlijnen. Victoria is nog erger trouwens.
Victoria Line

30 treinen per uur en de snelste lijn in Londen. Ook nog eens volledig automatisch, en komt in mijn buurt. Het is alleen erg druk in de spits.
pi_53623948
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kun je bij het loket kopen, niet uit de automaat. Op Heathrow zul je er dus wel een uurtje voor uit moeten trekken, maar het scheelt je wel een hoop geld meteen al

Het is makkelijker om er een van te voren in NL te kopen.
Waarschijnlijk heb ik dan meer geluk gehad als jou maar ik had slechts 1 persoon voor me en was binnen 5 minuten klaar.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53623977
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:36 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Haha, valt wel mee hoor. Het is idd niet de beste lijn, maar wel eentje die niet supervaak vol zit. (district) M.b.t. Earl's court, daar moet je gewoon even op het pijltje letten.
Nou, als ik toch duidelijk denk de juiste bordjes te volgen en er komt dan gewoon binnen 20 minuten geen trein, dan vraag ik me toch af hoe geweldig die lijn loopt. Daar komt dan nog bij dat binnen 5 dagen de Circle en District lijn toch wel ontzettend vaak stil gelegen heeft hoor.

Achteraf was het beter om gewoon tot Gloucester Road of Holborn te blijven zitten en daar over te stappen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53627422
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:21 schreef iLeon het volgende:
Shoppen is London is leuk alleen is een goeie CC wel een aanrader. Vooral in Harrods kun je je uitleven.:D
Gelijk zelf maar weer op nieuw onze pin code aangevraagt ooit gekregen nooit wat mee gedaan... maar nu er nodig omdat je in engeland niet kan pinnen rare engelse ook altijd
pi_53628049
Kan je niet pinnen in engeland?? Toch wel gewoon geld uit de pinautomaat halen??
pi_53628558
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:22 schreef Jaguarized het volgende:
Zooo. Ook weer terug. Wat een kutlijn is die Circle/District lijn zeg. Vanaf Earl's Court staat dus echt niet duidelijk aangegeven waar de trein naar Edgware Road vertrekt.
goh, je hebt het echt naar je zin gehad, hè, als dit het eerste is dat je te melden hebt over je tripje?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:45:43 #95
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53629722
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:00 schreef Niek. het volgende:
Kan je niet pinnen in engeland?? Toch wel gewoon geld uit de pinautomaat halen??
tuurlijk kan dat, ligt eraan welke bank je hebt want het kan je dan zo maar ¤1,80 per transactie kosten geloof ik.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53629786
Hebben ze bij radio 538 nog jaarlijks die Christmas-shop actie, of is dat van een paar jaar geleden?
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:49:20 #97
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53629853
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:47 schreef Timmai het volgende:
Hebben ze bij radio 538 nog jaarlijks die Christmas-shop actie, of is dat van een paar jaar geleden?
Wat is dat dan? Voor ¤99 dagje heen-en-weer? Shoppen met kerst in London is trouwens zwaar a-relaxed.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53630514
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:49 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wat is dat dan? Voor ¤99 dagje heen-en-weer? Shoppen met kerst in London is trouwens zwaar a-relaxed.
Nee, dat je in december een reis + hotel + zakgeld kon winnen voor shoppen in Londen, voor kerst dus
pi_53631212
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

tuurlijk kan dat, ligt eraan welke bank je hebt want het kan je dan zo maar ¤1,80 per transactie kosten geloof ik.
Maar het kan dus niet in restaurants en winkels?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 01:21:45 #100
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_53632355
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:15 schreef milagro het volgende:

[..]

goh, je hebt het echt naar je zin gehad, hè, als dit het eerste is dat je te melden hebt over je tripje?
Gut meid, als je ergens al wat vaker bent geweest dan mag je daar best over klagen ja.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53633353
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:00 schreef Niek. het volgende:
Kan je niet pinnen in engeland?? Toch wel gewoon geld uit de pinautomaat halen??
Ja dat wel maar niet pinnen als in betalen in winkels.
pi_53639935
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:39 schreef Niek. het volgende:

[..]

Maar het kan dus niet in restaurants en winkels?
je kan met een credit card pinnen hier in de winkels, geen enkel probleem. Met een gewone bankpas lukt het niet, maar geld tappen uit de automaat is altijd mogelijk. probeer wel een van een echte bank, sommige andere automaten pakken geen buitenlandse passen...
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:08:55 #103
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_53640022
Ik kon met m'n postbankpas wel gewoon betalen in winkels.
Jawel, je keek.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:14:24 #104
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53641752
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:08 schreef jna het volgende:
Ik kon met m'n postbankpas wel gewoon betalen in winkels.
Frappant, zou toch denken dat het alleen maar Solo debitcards waren? Ik kon iig niet pinnen met mijn postbankpas. Ik zou trouwens sowieso niet pinnen met een CC in het buitenland, zijn volgens mij ook kosten aan verbonden. (zeker als je geld gaat opnemen van een automaat)
Je kan uiteraard wel gewoon het bonnetje tekenen van je CC...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:33:34 #105
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_53642328
Met een CC moet je inderdaad niet bij een winkel of ATM gaan pinnen. Betaal je dik voor aan kosten.

Ik heb gewoon 1 keer bij de ATM geld opgehaald en een paar keer met CC betaald.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:44:15 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53645579
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:14 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Frappant, zou toch denken dat het alleen maar Solo debitcards waren? Ik kon iig niet pinnen met mijn postbankpas. Ik zou trouwens sowieso niet pinnen met een CC in het buitenland, zijn volgens mij ook kosten aan verbonden. (zeker als je geld gaat opnemen van een automaat)
Je kan uiteraard wel gewoon het bonnetje tekenen van je CC...
Ik had eerder een HSBC Switch card, die nu een Maestro kaart is. Mijn Rabobank kaart is trouwens ook een Meastro, dus eens kijken of ik daar hier mee kan pinnen.

Ik weet dat Solo en Visa Electeron niet overal geaccepteerd worden, mijn Switch/Maestro kaart wel.

Bonnetjes tekenen mag nog maar in heel weinig plaatsen; je moet nu je pin intoetsen voor beide debit en credit card.

Cash opnemen met je CC is nooit een goed idée, behalve waar het echt niet anders kan. (zoals Cuba...)
reset
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:33:28 #107
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53646790
Hmm, dat van die CC en PIN had ik laatst al bij de ANWB gelezen. Toen ik in April in London was kon ik nog gewoon een bonnetje tekenen. (en ook in Juni in Schotland) Ik heb anders nl. wel een probleem, want ik zou echt niet weten wat mijn pin is van mijn CC
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53647926
Heb je Rabo? Dan kan je je eigen pin instellen bij de pinautomaat.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:40:43 #109
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53654889
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:11 schreef Dizzee het volgende:
Heb je Rabo? Dan kan je je eigen pin instellen bij de pinautomaat.
Nee Postbank helaas...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53666576
Gewoon bellen met Visa binnen een week wordt de pincode thuis afgeleverd! probleem opgelost
pi_53667836
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nee Postbank helaas...
Gewoon even klantenservice bellen, en ze sturen je pincode op.
pi_53668797
Zo net een battle gehad met ons reisbureau ze hadden een fout gemaakt bij het boeken van onze terug vlucht (die was niet beschikbaar meer voor die prijs oeps) en wilde ons op de blaren laten zitten. Of door eerder uit london te vertrekken (om elf uur s'ochtens vertrekken) of 40 euro extra te laten betalen voor een duurdere plaatsop de orignele vlucht en dat omdat zij een verkeerde boeking gemaakt hadden. Gisteren persoonlijk ff langs geweest en dat deed wonderen we zijn geupgrade naar een luxere terug vlucht op dezelfde tijd zonder bij te betalen. Waarom moest dat toch zo veel moeite kosten ???? rare reisbureau's Als ze het nu gisteren gelijk gedaan hadden dat had ik niet zo boos hoeven worden.

Maar de chicago kaartjes zijn binnen nu de oyster kaarten nog en we hebben alles compleet voor de reis Ik kan niet wachten tot 21 oktober! leuk naar londen met mijn vrouw
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:56:21 #113
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_53669968
Het is bijna zo ver 8-10 ga ik met een paar vrienden naar Londen. Nou ben ik aan het uitzoeken wat ik allemaal wil gaan doen aangezien we er maar kort zijn (iets meer dan 48 uur, van ongeveer 12.00 uur op de 8e t/m 15.00 uur op de 10e in de stad). Voor mij is het de eerste keer (op een dagje na toen ik 11 was)

Als ik ga zoeken naar leuke dingen kom ik allemaal van die standaard toeristen dingen tegen maar wat zijn nou tips voor echt leuke dingen? Ik ben gek op architectuur (zowel oud als nieuw) Wat moet ik echt gaan zien? Wat zijn de tips qua musea. Ik las dat er veel gratis musea zijn, zitten daar ook leuke tussen?

Hoe zit het met het openbaar vervoer, moet je zo'n Oyster kaart kopen of kan het ook anders of wordt het dan duurder. Kan het uit om dag kaarten te kopen ofzo?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_53683010
Wilton Crescent.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53683596
Hoe moeilijk is het eigenlijk kaartjes te regelen voor een voetbal wedstrijd van bijv. arsenal/chelsea? Iemand hier ervaring mee?
pi_53686528
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 00:36 schreef Niek. het volgende:
Hoe moeilijk is het eigenlijk kaartjes te regelen voor een voetbal wedstrijd van bijv. arsenal/chelsea? Iemand hier ervaring mee?
http://www.keithprowse.co(...)ership_Football.html <- hier kan je je zelf bestellen meestal de volgende dag thuis bezorgd
pi_53688335
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:56 schreef maok het volgende:
Het is bijna zo ver 8-10 ga ik met een paar vrienden naar Londen. Nou ben ik aan het uitzoeken wat ik allemaal wil gaan doen aangezien we er maar kort zijn (iets meer dan 48 uur, van ongeveer 12.00 uur op de 8e t/m 15.00 uur op de 10e in de stad). Voor mij is het de eerste keer (op een dagje na toen ik 11 was)

Als ik ga zoeken naar leuke dingen kom ik allemaal van die standaard toeristen dingen tegen maar wat zijn nou tips voor echt leuke dingen? Ik ben gek op architectuur (zowel oud als nieuw) Wat moet ik echt gaan zien? Wat zijn de tips qua musea. Ik las dat er veel gratis musea zijn, zitten daar ook leuke tussen?

Hoe zit het met het openbaar vervoer, moet je zo'n Oyster kaart kopen of kan het ook anders of wordt het dan duurder. Kan het uit om dag kaarten te kopen ofzo?
Wikitravel heeft best goede info over Londen. http://wikitravel.org/en/London

Voor architectuur... er is echt heel wat te zien, van ultramodern tot erg oud. Canary Wharf is een must, en daarnaast is de City ook erg interessant qua moderne architectuur. Voor oudere gebouwen is Kensington een heel mooi gebied om eens te gaan kijken. Greenwich is ook erg historisch.
pi_53689184
Anders had ik nu in London gezeten maar heb mn 1ct tickets toch maar laten verlopen
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:00:35 #119
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53689394
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:56 schreef maok het volgende:

Ik ben gek op architectuur (zowel oud als nieuw) Wat moet ik echt gaan zien? Wat zijn de tips qua musea. Ik las dat er veel gratis musea zijn, zitten daar ook leuke tussen?
Een goede architectuur route;

Begin bij London Eye > Houses of Parliament > Whitehall > Trafalgar Square > tube naar St Pauls > Bank DLR > Canary Wharf DLR > Cutty Sark DLR > Royal Naval College > Greenwich Park Observatory.

Vanaf Trafalgar Square als je naar de rivier loopt kan je ipv de tube (Enbankment) ook per boot naar de Tower of London gaan en dan van daar naar Bank lopen.

Onderweg kom je idd een aantal gratis musea tegen zoals de National Gallery op Trafalgar Square of de Royal Observatory in Greenwich Park waar je tegelijkertijd op het westerlijk en oosterlijk halfrond kan staan.

Loop ff rond bij Bank station als je van architectuur houdt; oud en nieuw door elkaar heen. De Lloyds building is een van mijn favorieten.

Vanaf Greenwich kan je een boot, trein of de DLR terug naar Centraal London nemen. Ligt eraan hoe snel je loopt en kijkt, maar dit duurt tussen de 2 uur en een hele dag.
reset
pi_53735854
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Earl's Court is idd niet het makkelijkste station. Je moet naar het District eastbound perron en wachten tot er een Edgeware trein langkomt. Er staat op die grote oude borden waar de volgende trein heengaat en aan welke kant van het perron je moet instappen.

Circle en District zijn idd kutlijnen. Victoria is nog erger trouwens.
Wat een grote onzin zeg! Voor mensen in SW en W Londen is vooral de District line juist fantastisch. Als je als domme kut toerist niet begrijpt hoe e.e.a. werkt betekend dat uiteraard niet dat de diensten slecht zijn. En Earl's Court is een vrij simpel station. Er wordt zeer duidelijk aangegeven waar de District lines naartoe gaan. Tenzij je niet snapt dat Richmond niet dezelfde kant uit is als High Street Kensington bijvoorbeeld
pi_53738442
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:51 schreef Erasmusch het volgende:
Anders had ik nu in London gezeten maar heb mn 1ct tickets toch maar laten verlopen


1ct tickets?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 10:50:24 #122
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53739100
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 09:21 schreef Timmai het volgende:

[..]

1ct tickets?

Ryanair enzo. (nu weer 1ct actie vanaf Brussel-Charleroi)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53743342
Maar da's weer wat lastiger te bereiken. Jammer dat ze die actie niet voor Eindhoven-Madrid ofzo hebben
pi_53743677
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:02 schreef Erasmusch het volgende:
Maar da's weer wat lastiger te bereiken. Jammer dat ze die actie niet voor Eindhoven-Madrid ofzo hebben


Eindhoven - Madrid en Marseille zijn vaak genoeg voor 10 euro incl tax enkele reis te krijgen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:53:50 #125
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_53744124
Maandag ga ik ook met zo'n 1ct ticket naar Londen
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 7 oktober 2007 @ 20:52:45 #126
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_53774577
Misschien iemand die het hier weet.

In wat voor soort winkel kan ik het beste vuurwerk kopen voor bonfire night? Moet wel redelijk assortiment hebben (hebben ze uberhaupt wel grondvuurwerk of alleen maar siervuurwerk?), en de prijzen mogen wel hoog uitvallen.

Weet iemand wat goede winkels te noemen?
World Wrestling Entertainment
  maandag 8 oktober 2007 @ 22:59:46 #127
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_53802252
Ik ben nu bezig om een massaal uitstapje van ons voetbalteam te organiseren.
Beetje op zoek naar hostels die kamers vrij hebben voor 16 man, maar schiet niet echt op.
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:09:46 #128
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_53802526
YHA Holland Park heeft wel dergelijke grote dorms.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:45:56 #129
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_53853136
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:59 schreef Professional het volgende:
Ik ben nu bezig om een massaal uitstapje van ons voetbalteam te organiseren.
Beetje op zoek naar hostels die kamers vrij hebben voor 16 man, maar schiet niet echt op.
Ik ben net terug uit Londen, ik zat in de Generator, daar hebben ze genoeg kamers voor 16 man (verschillende kamers bij elkaar dan)

Londen was btw erg leuk, ik was er alleen veel te kort (3 dagen) dus nu moet ik nog een keertje terug .
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_53856172
Iemand ervaring met de dagtours van BBA Tours naar Londen (Kerstshoppen)?

's Nachts om 02.45 uur opstappen, 08.30 uur aankomst Londen (locale tijd), 19.30 uur (locale tijd) vertrek terug, 04.30 uur weer aankomst. En dat alles voor slechts ¤ 52,50

Elf uur in Londen is voor een dagtrip erg veel. Uiteraard afhankelijk van het feit of je wel of niet exact om 08.30 uur aankomt. Maar ik ben vorig jaar met Muys geweest en die kwamen én anderhalf uur later dan gepland aan in Londen en het was een vreselijke busreis (chemisch toilet waarvan de deur halverwege de rit niet meer dicht kon en ook niet echt werkte, zal ik maar zeggen).

Desondanks is elf uur in Londen voor die prijs een mooie aanbieding. Onder die prijs kom je nooit uit als je met het vliegtuig of de trein zou gaan, toch?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:07:46 #131
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_53861659
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:11 schreef Fargo het volgende:
Iemand ervaring met de dagtours van BBA Tours naar Londen (Kerstshoppen)?

's Nachts om 02.45 uur opstappen, 08.30 uur aankomst Londen (locale tijd), 19.30 uur (locale tijd) vertrek terug, 04.30 uur weer aankomst. En dat alles voor slechts ¤ 52,50

Elf uur in Londen is voor een dagtrip erg veel. Uiteraard afhankelijk van het feit of je wel of niet exact om 08.30 uur aankomt. Maar ik ben vorig jaar met Muys geweest en die kwamen én anderhalf uur later dan gepland aan in Londen en het was een vreselijke busreis (chemisch toilet waarvan de deur halverwege de rit niet meer dicht kon en ook niet echt werkte, zal ik maar zeggen).

Desondanks is elf uur in Londen voor die prijs een mooie aanbieding. Onder die prijs kom je nooit uit als je met het vliegtuig of de trein zou gaan, toch?
Ik vloog voor 2 ct retour, maar dat was een aanbieding van rayanair die er nu dacht ik niet is.
Je moet dan nog wel van het vliegveld naar Londen en dat koste bij ons ongeveer ¤11,- pp retour met de easybus.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_53862104
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:07 schreef maok het volgende:

[..]

Ik vloog voor 2 ct retour, maar dat was een aanbieding van rayanair die er nu dacht ik niet is.
Je moet dan nog wel van het vliegveld naar Londen en dat koste bij ons ongeveer ¤11,- pp retour met de easybus.
Via Ryanair kom je nu qua tickets niet uit onder de 60 euro. Plus dat je dan nog een hotelovernachting erbij moet boeken, inclusief vervoer naar hartje centrum. En weer bijtijds vanuit het centrum richting de luchthaven.

Met de bus reizen is niet alles, maar voor een dagje Kerstshoppen, om mijn vakantie in te luiden, vind ik het eerlijk gezegd wel prima. Qua prijs- en tijdsverhouding is (buiten de 1- en 2 cent aanbiedingen) niets goedkoper dan de bus, denk ik. Rond die periode althans...

Dank voor je reply trouwens, Maok.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fargo op 11-10-2007 13:36:17 ]
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:56:44 #133
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53866164
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 20:52 schreef MeneerMuis het volgende:
Misschien iemand die het hier weet.

In wat voor soort winkel kan ik het beste vuurwerk kopen voor bonfire night? Moet wel redelijk assortiment hebben (hebben ze uberhaupt wel grondvuurwerk of alleen maar siervuurwerk?), en de prijzen mogen wel hoog uitvallen.

Weet iemand wat goede winkels te noemen?
Je kan vuurwerk in allerlei soorten winkels kopen zoals fopwinkels, off licenses, news stands. Vooral rond bonfire night wordt het op veel plaatsen verkocht. Vuurwerk kan je hier het hele jaar door kopen en afsteken, maar er zitten natuurlijk wel regels aan. Welke dat zijn weet ik niet maar google is je vriend.

Kijk voor 'officiele' verkooppunten op: Yell.co.uk
reset
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:59:18 #134
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_53867427
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:56 schreef Individual het volgende:

[..]

Je kan vuurwerk in allerlei soorten winkels kopen zoals fopwinkels, off licenses, news stands. Vooral rond bonfire night wordt het op veel plaatsen verkocht. Vuurwerk kan je hier het hele jaar door kopen en afsteken, maar er zitten natuurlijk wel regels aan. Welke dat zijn weet ik niet maar google is je vriend.

Kijk voor 'officiele' verkooppunten op: Yell.co.uk
Ah merci

Vorig jaar ging ik namelijk op pad in Croydon, maar er was maar weinig te vinden. Dus nu wil ik eigenlijk iets zoeken met een wat uitgebreider assortiment
World Wrestling Entertainment
pi_53868626
Bedankt, ik zal YHA eens meenemen in mijn onderzoek.

Ben wat aan het rondneuzen en tot nu toe komt Central Hostel het goedkoopste uit de bus. Maar of dat wat is.......
pi_53871375
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:30 schreef Fargo het volgende:

[..]
Met de bus reizen is niet alles, maar voor een dagje Kerstshoppen, om mijn vakantie in te luiden, vind ik het eerlijk gezegd wel prima. Qua prijs- en tijdsverhouding is (buiten de 1- en 2 cent aanbiedingen) niets goedkoper dan de bus, denk ik. Rond die periode althans...
De bus is makkelijk omdat je dan ook niet zo aan gewichtslimieten zit. Ik vond de bus vreselijk vermoeiend.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Admin vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:33:26 #137
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_53898235
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:45 schreef maok het volgende:

[..]

Ik ben net terug uit Londen, ik zat in de Generator,
Is het daar nog steeds gezellig?

* Breuls checkt er maandag weer voor twee nachten in
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_53906732
Vlucht is eindelijk geboekt.
Van 7 tot 9 maart zitten we met 16 man in London.

Ben nu ook beetje aan het zoeken naar goedkope manieren om naar centrum te komen.
Uit eigen ervaring weet ik dat je de trein en bus kunt pakken, maar vooral de trein is prijzig.
Ik zag net dat je een Easybus kunt boeken, iemand hier ervaring mee, en een redelijke prijs?
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:26:29 #139
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_53910716
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:33 schreef Breuls het volgende:

[..]

Is het daar nog steeds gezellig?

* Breuls checkt er maandag weer voor twee nachten in
In de bar voelde ik me er alleen wat oud. Er liepen daar vooral veel mensen van een jaar of 18 rond. Ik ben eigenlijk ook vrij weinig in het hostel geweest, alleen om te slapen .
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:23 schreef Professional het volgende:
Vlucht is eindelijk geboekt.
Van 7 tot 9 maart zitten we met 16 man in London.

Ben nu ook beetje aan het zoeken naar goedkope manieren om naar centrum te komen.
Uit eigen ervaring weet ik dat je de trein en bus kunt pakken, maar vooral de trein is prijzig.
Ik zag net dat je een Easybus kunt boeken, iemand hier ervaring mee, en een redelijke prijs?
Wij haddden ook de easybus genomen. Omgerekend voor ongeveer ¤11,- pp maar volgens mij kun je het best even op de site kijken wat je kwijt bent want de prijzen worden steeds hoger hoe later je boekt, net als met vliegen.
Bij ons kwam trouwens het busje van de terug weg niet opdagen en die daarna kwam ook 20 minuten te laat waardoor we uiteindelijk bijna een uur later dan gepland op het vliegveld waren (busjes rijden normaal elke 30 minuten). We hadden ook nergens een telefoonnummer wat we konden bellen, alleen een ingeproken bandje dat zei dat er geen vertragingen waren . Op de heen weg hadden ze gezegd dat we waarschijnlijk wat later weg gingen omdat het busje waarmee wij moesten nog vast in het verkeer zat ofzo. Maar die is uiteindelijk keurig op tijd weg gereden en kwam zelfs iets vroeger aan . Als je de easybus neemt zou ik dus maar heel ruim boeken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_53911308
Gecopy/pasted van een ander forum, misschien iets voor de openingspost:

Prijzen van vervoer van/naar Londen:

Heathrow: Piccadilly line (45 min.., £3.50/£2.00*), Heathrow Express (15 min, £15.50), Heathrow Connect (25 min., £6.90), plus heel wat bussen (£1*).

Gatwick: Gatwick Express (30 min., £14.90), Southern Trains (35-40 min, £8.90), Thameslink (35-40 min, £8.90), coaches (lange afstandsbussen, ~ £8-10)

Stansted: Stansted Express (45 min, £14.50), coaches (~ £10), Easybus (vanaf ~£2)

Luton: Thameslink (25-35 min, £11), Easybus (vanaf ~£2)

City Airport: DLR metro (15 min, £2.50/£2), bussen (£1*)

* Met een Oyster card, piek/buiten de piek
Al die prijzen zijn voor een single. Een dagretour is meestal maar een pond of twee duurder. Een open retour is ongeveer prijs + 50%. Thameslink en Southern kunnen wel eens duurder zijn voor 9u30 op weekdagen.
  Admin zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:16:34 #141
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_53911658
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:26 schreef maok het volgende:

[..]

In de bar voelde ik me er alleen wat oud. Er liepen daar vooral veel mensen van een jaar of 18 rond. Ik ben eigenlijk ook vrij weinig in het hostel geweest, alleen om te slapen .
Hm, dat ken ik. De bar is inderdaad niet altijd even leuk, maar ik ga altijd wel effe kijken om te zien hoe het op dat moment is. Verder is the Generator voornamelijk een bed en een dak boven je hoofd.
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:57 schreef MonopolyMan het volgende:

City Airport: DLR metro (15 min, £2.50/£2), bussen (£1*)
Omdat het niet helemaal blijkt uit je quote een aanvulling: de DLR sluit aan op de Tube. Je kunt in 1 ruk door naar Bank en vanaf daar kiezen uit vijf metrolijnen (Bank/Monument is een soort van gecombineerd station). En overstappen van DLR naar Tube is hetzelfde als overstappen tussen twee metrolijnen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_53913462
Ja die tijden zijn allemaal naar de central terminal. Vandaaruit kun je met de DLR / Underground gewoon verder door Londen reizen. Met normale treintickets moet je dan weer extra betalen voor de metro.
Thameslink is een lijn die midden door Londen gaat, met verschillende stops in het centrum (London Bridge, Blackfriars, City Thameslink, Farringdon en King's Cross)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:42:24 #143
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_53959984
Net geboekt voor kerst.
Ik ga van de 17e tot de 27e. slaap 17e-20e bij vriendin en vanaf 21 t/m 27 dec in een hotel
En met de trein heen.
Ohja, ik ga naar de Spice Girls in de O2 arena
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_53960090
Wat kostte de trein?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:49:56 #145
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_53960108
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:48 schreef Jaguarized het volgende:
Wat kostte de trein?
99¤
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_53960135
Valt mee. Ik heb een paar keer gezocht naar dat tarief maar kwam steeds hoger uit. Retour he?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:02:54 #147
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_53960275
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:51 schreef Jaguarized het volgende:
Valt mee. Ik heb een paar keer gezocht naar dat tarief maar kwam steeds hoger uit. Retour he?
yup. En niet omboekbaar en jongere..
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_53960371
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:42 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Net geboekt voor kerst.
Ik ga van de 17e tot de 27e. slaap 17e-20e bij vriendin en vanaf 21 t/m 27 dec in een hotel
En met de trein heen.
Ohja, ik ga naar de Spice Girls in de O2 arena
Dat was toch in 38 seconden uitverkocht? Hoe ben je ooit aan kaarten gekomen?
pi_53960405
Goed geregeld idd *je kan ze ook met dikke winst doorverkopen. Dan heb je je hele trip al betaald* maar jou kennende zal je dat niet doen
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:14:31 #150
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_53960409
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 01:10 schreef Niek. het volgende:
Dat was toch in 38 seconden uitverkocht? Hoe ben je ooit aan kaarten gekomen?
Engels vriendinnetje heeft 3 kaartjes gekocht, ga met haar zus en haar heen
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 01:13 schreef jmac het volgende:
Goed geregeld idd *je kan ze ook met dikke winst doorverkopen. Dan heb je je hele trip al betaald* maar jou kennende zal je dat niet doen
Hell no! Ik wou juist naar London omdat ik Keulen HAAT. En ik zit keigoed
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_53964497
Vraag waar in london is de straat waarbij er o.a. mega grote spijkerbroeken / model vliegtuigjes aan de gevel hangen. (vraag van mijn vrouw vandaar de iets wazige omschrijving) tnx voor jullie reacties
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:06:23 #152
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53964639
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:59 schreef MeZZiN het volgende:
Vraag waar in london is de straat waarbij er o.a. mega grote spijkerbroeken / model vliegtuigjes aan de gevel hangen. (vraag van mijn vrouw vandaar de iets wazige omschrijving) tnx voor jullie reacties
Ik neem aan dat ze Camden Town bedoelt

reset
pi_53968752
ja ik denk dat ze dat bedoel tnx voor de super snele reactie!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:14:56 #154
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53968853
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:09 schreef MeZZiN het volgende:
ja ik denk dat ze dat bedoel tnx voor de super snele reactie!
Is daar in de zomer best wel leuk, alleen wel erg druk...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53970921
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:14 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Is daar in de zomer best wel leuk, alleen wel erg druk...
We gaan volgende week heen dus heen dus misschien is het wat rustiger
pi_53972707
Advies voor CrazyDutchPunk: eet ergens anders dan in de Dome (sorry, ik kan het nog steeds niet O2 Arena noemen) of ga er vroeg heen. Ik was er laatst voor een concert van Prince, en we hebben ruim een half uur in de rij gestaan om een eettentje binnen te komen. Er zijn er ontzettend veel daar, maar als het druk is...
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:15:28 #157
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_53972839
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:09 schreef lushfemke het volgende:
Advies voor CrazyDutchPunk: eet ergens anders dan in de Dome (sorry, ik kan het nog steeds niet O2 Arena noemen) of ga er vroeg heen. Ik was er laatst voor een concert van Prince, en we hebben ruim een half uur in de rij gestaan om een eettentje binnen te komen. Er zijn er ontzettend veel daar, maar als het druk is...
I know. Ben zelf ook al in de O2 geweest voor de premiere van High School Musical 2 ( ) en heb er ook al een keer gegeten. Maar thnx voor de tip!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_53974487
Whoehoe! Morgen zit ik in het vliegtuig richting Londen!
Maar we zien de binnenstad pas echt op donderdag..... Ik heb er zin in!
Find your prince, before you start kissing frogs
  Admin dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:52:53 #159
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_53976825
vanuit the Generator
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:50:07 #160
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53977850
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:52 schreef Breuls het volgende:
vanuit the Generator
Lekker pints laden?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53985059
Ik ben op zoek naar een hotel of iets dergelijks voor 30/12/07 tot en met 01/01/08 ... jaja oud-en-nieuw in London vieren We gaan met 10 man, en met voorkeur voor 5 2-persoonskamer (want ach, er moet wel geneukt kunnen worden ) ..

zo centraal en goedkoop mogelijk als het kan! Iemand tips??
pi_53986275
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:06 schreef Retarded het volgende:
jaja oud-en-nieuw in London vieren
Weet je het zeker??? Oud en nieuw in London en goedkoop gaan niet samen hoor,

www.lastminute.com
pi_53989888
Ik ga met kerst waarscijnlijk naar Londen verhuizen.. Ik heb een huis in greenwhich aangeboden gekregen, maar ga in Knightsbridge werken. Is dit een beetje goed te doen qua reistijden? En is greenwhich een leuke plek om te wonen? Heeft e rverder nog iemand tips voor eventuele andere woonplekken!?
pi_53990621
Toch ook maar even tvp Ik wil net na nieuwjaar naar Londen hoorde dat er dan grote sale is en hoop ook een beetje de feestdrukte dan te vermijden

Ik zat eens te kijken voor vliegtickets, maar ik weet nou nooit welk vliegveld het makkelijkste/dichtste bij is...

Ben vorige keer op Luton gevlogen volgens mij en toen was ik tegen de 40 euro kwijt aan treinkaartjes op en neer en je bent een uur ofzo onderweg, dat moet toch wel beter kunnen? Zag dat het bij Easyjet qua prijs vrij weinig uitmaakt, dus daar hoef ik dan ook niet op te letten
pi_53990742
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:15 schreef steve2003 het volgende:
Ik ga met kerst waarscijnlijk naar Londen verhuizen.. Ik heb een huis in greenwhich aangeboden gekregen, maar ga in Knightsbridge werken. Is dit een beetje goed te doen qua reistijden? En is greenwhich een leuke plek om te wonen? Heeft e rverder nog iemand tips voor eventuele andere woonplekken!?
Greenwich is 'suburban', een mooie, groene buitenwijk in het zuid-oosten. Het is een vrij populair gebied - en duur gebied - als je in Knightsbridge werkt heb je een redelijke route naar je werk. Het ligt er aan waar in Greenwich je zou wonen. Oftewel Greenwich station >National Rail> London Bridge >Jubilee Line> Green Park >Piccadilly Line> Knightsbridge (een 35 minuten), of misschien iets makkelijker vanuit North Greenwich, waar je meteen op de Jubilee line kan komen.

Inclusief lopen/bussen van en naar de stations kom je als het goed is nog onder het uur uit, wat voor Londen redelijk is.

[ Bericht 21% gewijzigd door MonopolyMan op 17-10-2007 16:20:36 ]
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:01:44 #166
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53991474
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:15 schreef steve2003 het volgende:
Ik ga met kerst waarscijnlijk naar Londen verhuizen.. Ik heb een huis in greenwhich aangeboden gekregen, maar ga in Knightsbridge werken. Is dit een beetje goed te doen qua reistijden? En is greenwhich een leuke plek om te wonen? Heeft e rverder nog iemand tips voor eventuele andere woonplekken!?
Waar in Greenwich? Oost, west, noord of zuid? Dat maakt wel uit voor reistijden. Vanaf oost en noord kan je naar North Greenwich tube voor de Jubilee line, dan overstappen op de Picadilly line naar Knightsbridge. Vanaf west en zuid kan je per Cutty Sark DLR naar Canary Wharf tube voor de Jubilee line en dan ook overstappen op de Picadilly line. Vergeet de District lijn want die gaat veel langzamer en is onbetrouwbaarder. 40-60 min reistijd zou ik zeggen.

Ik woon in Blackheath, ten zuid-oosten van Greenwich (wel Greenwich borough), en werk in Kensington; iets verder dan Knightsbridge. West Greenwich/Blackheath is mijn favoriete gebied van London!
reset
pi_53991667
ik wil ook naar Londen, al is het maar voor het Hard Rock Café London T-shirt
Brutal. Fucking. Metal.
pi_53991950
Greenwich is leuk, maar ik ben en blijf fan van SW. Brixton heeft mijn hart Iedereen heeft z'n favoriete plekken. West London is aardig, een vriendin van mij woont in Acton, en da's niet slecht. Ook rondom Baron's Court kan het goed toeven zijn, maar overal kan het per straat verschillen.
pi_53998075
Okay, een uurtje moet ik wel op rekenen dus... Op zich prima dus, vooral omdat ik er voor een stage zit en waarschijnlijk gratis in een 4 kamer woning terecht kom Kennen jullie het Berkeley Hotel?
  Admin donderdag 18 oktober 2007 @ 08:09:41 #170
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54003990
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Lekker pints laden?
Nee ik was aan het werk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 20:33:41 #171
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54017230
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:06 schreef Retarded het volgende:
Ik ben op zoek naar een hotel of iets dergelijks voor 30/12/07 tot en met 01/01/08 ... jaja oud-en-nieuw in London vieren We gaan met 10 man, en met voorkeur voor 5 2-persoonskamer (want ach, er moet wel geneukt kunnen worden ) ..

zo centraal en goedkoop mogelijk als het kan! Iemand tips??
Ga zelf ook weer oud en nieuw vieren uiteraard in London van 28-12 t/m 02-01, en dit keer niet in Bayswater.

Zou Tavistock (370 kamers) of Royal National (1630 kamers, hotelbar tot 2.00 elke avond open) nemen in Bloomsbury. Allebei 40 euro per persoon per nacht incl matig ontbijt maar dat haal je toch meestal niet (voor 10.00). Goedkoper vind je het niet en allebei prima kamers. Daarbij zit het meeste al aardig vol.

Bloomsbury is ideaal tav Covent Garden/Leicester square, daarbij ligt Russel square op 150 meter (Picadilly Line)

Vliegen met BMI gewoon op Heathrow (Stansted/Gatwick is allemaal flink reizen), mooie vliegtijden, vrij goedkoop
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  Admin donderdag 18 oktober 2007 @ 20:53:19 #172
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54017669
Royal National is wel okay. Niet teveel van verwachten enzo, maar het is goed gelegen. Niet alleen is Russen Sq (het plein en de Tube) in de buurt, het is ook nog eens op loopafstand van Leicester Square (althans, dat vind ik ).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 20:58:08 #173
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_54017792
Weet iemand trouwens leuke dingen om te doen in december met kids van 13 en 8?
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 21:07:03 #174
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54017963
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 20:58 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Weet iemand trouwens leuke dingen om te doen in december met kids van 13 en 8?
Transport Museum bij Covent Garden gaat 22 november na 2 jaar verbouwen weer open (gratis onder 16), Imperial War Museum bij Lambert North (Waterloo) maar daar is 8 net te jong voor denk ik hoewel er ook veel groot materiaal staat (onderzeeer, tank). Alle museums zijn gratis btw, behalve transport museum voor ouderen dus.
Iets buiten Londen heb je Legoland bij Windsor.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 18 oktober 2007 @ 23:15:22 #175
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54020906
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:07 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Transport Museum bij Covent Garden gaat 22 november na 2 jaar verbouwen weer open (gratis onder 16), Imperial War Museum bij Lambert North (Waterloo) maar daar is 8 net te jong voor denk ik hoewel er ook veel groot materiaal staat (onderzeeer, tank). Alle museums zijn gratis btw, behalve transport museum voor ouderen dus.
Iets buiten Londen heb je Legoland bij Windsor.
Science museum is ook wel aardig.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54048023
Ik ben weer terug van het enorm korte tripje! We hebben heel even op de towerbridge gestaan en verder
hebben we oxford street helemaal leeggekocht! Ik zag trouwens nog aan het eind van oxford street dat
gigantische theater waar 'We will rock you' speelt, die heb ik 5 jaar geleden gezien!! Die musical draait dus nog steeds.....
Anyway, we hebben lekker Lilt ingeslagen, marsdrankjes en marsmuffins gegeten, bij elk broodje een zakje
chips gegeten (zoals het hoort) en lekker getourd met de underground! Binnenkort maar weer heen...:P
Find your prince, before you start kissing frogs
  Admin zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:28:21 #177
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54048407
De meeste musicals draaien spelen jaaaaaaren achtereen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_54052964
Ik ga 27-31 december weer!

Na een drukke periode ga ik even 5 dagen weg van alles en iedereen, lekker feesten, sightseeën en shoppen in London Voor 250 joero vlieg ik heen met EasyJet, terug met BMI en zit ik vier nachten in St. Christopher's (Village). Het kan natuurlijk (iets) goedkoper, maar ik heb geen zin om de eerste dag pas s'avonds aan te komen, de laatste dag om 6.30 te vertrekken en tussen 15 dronken engelsen te liggen. 5 vind ik zat
pi_54083240
15 december gaan we voor een dagje shoppen. De vrouw wil graag London meemaken met de kerstsfeer!

Eerst vliegen naar Stansted en dan richting Liverpool Street. Weet iemand misshcien wat de reistijd is met de express? Want er is nu schijnbaar een Bus waarvoor je voor 2 pond met een enkele richting Liverpool street komt. Alleen is wel 1,30 uur in de trein zitten.

En waar moet je tijdens / rondom kerst heen??? Individual nog goede tips nog als de 1e keer
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_54087204
Trein doet er 40 minuten over, de bus 1u30 of meer, afhankelijk van het verkeer. Het ligt er ook erg aan waar in Londen je moet zijn; vaak is het handiger om in Tottenham Hale uit de Express te gaan en op de metro te stappen dan helemaal naar Liverpool Street te gaan.
pi_54087844
De volgende keer ga ik vanaf LHR eens de Heathrow Express proberen. LHR - Paddington in 15 minuten.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54104715
Joepieeeeeeeee, gisteren 3 vliegtickets geboekt bij ryanair voor het totaal bedrag van 35,88!!!!!!!!!! Londen here we come!
pi_54106245
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:18 schreef Jaguarized het volgende:
De volgende keer ga ik vanaf LHR eens de Heathrow Express proberen. LHR - Paddington in 15 minuten.
Veel plezier. Het zijn leuke en mooie treinen, alleen belachelijk duur. Ik ken echt niemand die er echt gebruik van maakt. Het is vooral onhandig omdat je op Paddington aankomt, wat zon' beetje de slechtst gelegen terminal in Londen is. Als je dan bijvoorbeeld in Holborn verblijft mag je nog twee metro's nemen met al je bagage, en opnieuw betalen.

Met Crossrail komen er snelle treinen van Heathrow naar Paddington die daarna dwars door Londen gaan; en dus wel nuttig zijn.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:43:59 #184
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54108857
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 07:51 schreef stevengerrard het volgende:

En waar moet je tijdens / rondom kerst heen??? Individual nog goede tips nog als de 1e keer
Voor kerst ga ik naar harrods.com, ebay.co.uk, kelkoo.co.uk en cd-wow.co.uk. Ik blijf zo ver mogelijk van de overdrukke winkelstraten weg.

Daarnaast als je het niet over winkelen hebt kan je naar Somerset house of een van de andere ice rinks om te 'schaatsen' (met z'n 50en op een postzegel) Harrods heeft christmas world, lampjes op Regent Street, er is een grote Duitse kerstmarkt in Hyde Park en voor de rest zou ik ff op timeout.com/london kijken.

Behalve kerstfeestjes en borreltjes heb ik geen plannen om iets speciaals in december te doen. Ik ga ws naar het platteland voor kerst. Oud en nieuw is voor mij altijd veel belangrijker!
reset
pi_54113050
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Voor kerst ga ik naar harrods.com, ebay.co.uk, kelkoo.co.uk en cd-wow.co.uk. Ik blijf zo ver mogelijk van de overdrukke winkelstraten weg.

Daarnaast als je het niet over winkelen hebt kan je naar Somerset house of een van de andere ice rinks om te 'schaatsen' (met z'n 50en op een postzegel) Harrods heeft christmas world, lampjes op Regent Street, er is een grote Duitse kerstmarkt in Hyde Park en voor de rest zou ik ff op timeout.com/london kijken.

Behalve kerstfeestjes en borreltjes heb ik geen plannen om iets speciaals in december te doen. Ik ga ws naar het platteland voor kerst. Oud en nieuw is voor mij altijd veel belangrijker!
Volg dit advies op. London in december = rampzalig.

Ik ontvlucht de stad met Kerst en Oud en Nieuw en ga naar vrienden in Somerset. Rust!
pi_54114714
Hoi,

Ik wil graag een keer naar Londen toe tijdens de kerstsfeer. Helaas heb ik geen idee vanaf wanneer dit begint in Londen en wat de leukste shopplekken zijn. Met de kerstdagen wil ik weer in nederland zijn om het te vieren dus het moet ergens daarvoor gebeuren.

Zoals ik lees in dit forum is het niet verstandig om een dagje londen te doen omdat er teveel is om te zien/doen qua shops (hoef/wil geen musea's zien wel bijzondere bezienswaardigheden).

Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaring met goedkope hotels, tickets of combinatie.

Mijn dank
pi_54117610
Ik heb gisteren 3 vliegtickets geboekt voor 12 euro pp retour. Eindhoven/Londen. Wij gaan op 4/5/6 dec. Wij slapen in the generator, een simpel hostel.
pi_54120336
Waar heb je geboekt? Lijkt mij ook een leuk, goedkoop hostel!

Overigens, ben nog wel erg benieuwd wanneer het al echt zo`n kerstsfeertje daar is!
pi_54120523
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Voor kerst ga ik naar harrods.com, ebay.co.uk, kelkoo.co.uk en cd-wow.co.uk. Ik blijf zo ver mogelijk van de overdrukke winkelstraten weg.

Daarnaast als je het niet over winkelen hebt kan je naar Somerset house of een van de andere ice rinks om te 'schaatsen' (met z'n 50en op een postzegel) Harrods heeft christmas world, lampjes op Regent Street, er is een grote Duitse kerstmarkt in Hyde Park en voor de rest zou ik ff op timeout.com/london kijken.

Behalve kerstfeestjes en borreltjes heb ik geen plannen om iets speciaals in december te doen. Ik ga ws naar het platteland voor kerst. Oud en nieuw is voor mij altijd veel belangrijker!
hahahha dus een vervolg rond tour zit er deze keer niet in

nou ws gaan we richting Picadilly circus om idd rond de winkelstraten te kijken. Die duitse kerstmarkt lijkt me wel erg interessant
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_54127560
Gisteren drie dagen Londen geboekt!
Ik ga eind november, hopelijk is er dan al wat kerstsfeer zonder de afschuwelijke drukte. Slaapplek bij een kennis is ook al geregeld.

Iemand nog tips over dingen die ik echt moet doen/zien? Musicals en Camden Market doe ik al.
En wat is het handigste om aan te schaffen qua vervoersbewijs? Ik logeer in zone 4 (metro), en het leek me het goedkoopste een Oyster card aan te schaffen voor de dagelijkse trip in en uit de stad en een 3 day travel card voor zone 1 en 2 voor overdag. Goed plan?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54127606
Ik ben vorig jaar het weekend voor kerst geweest, en het was super hoor. Helemala niet te druk enzo, dus ik zou het er zeker niet om laten
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:16:37 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54131897
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:02 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

hahahha dus een vervolg rond tour zit er deze keer niet in

nou ws gaan we richting Picadilly circus om idd rond de winkelstraten te kijken. Die duitse kerstmarkt lijkt me wel erg interessant
Met kerst ben ik weg uit London en daarvoor ben ik nog hard aan het werk, dus denk niet dat het gaat lukken. Sinds die tour heb ik het rondje alweer 2 keer meer gedaan met een neefje en een nichtje die allebij nog nooit in London waren geweest en elke keer weer een net iets andere route.

In de hele West End zijn er genoeg winkels idd. Je zou ook naar Bluewater, MetroCentre of Westfield kunnen gaan of een van de vele markten of winkelparken buiten het centrum. Camden is ook een aanrader natuurlijk als je van bohemian/alternatief houdt.
reset
pi_54132377
nou ik denk dat we vooral winkels als KT- mart, poundschop etc willen gaan bekijken aangezien mijn kameraad daar leuke spullen koopt.

En verder zoveel mogelijk kerstsfeer proeven en meestal kan dat beter buiten dan in de stad.
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_54134857
In mijn optiek moet je niet naar Londen gaan om de kerstsfeer te proeven.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Admin woensdag 24 oktober 2007 @ 18:09:20 #195
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54139524
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:56 schreef mouse86 het volgende:
Waar heb je geboekt? Lijkt mij ook een leuk, goedkoop hostel!

Overigens, ben nog wel erg benieuwd wanneer het al echt zo`n kerstsfeertje daar is!
The Generator boek je via generatorhostels.com. Da's hun eigen site en je klikt daar meteen door naar het boekingsysteem van powerhostels.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:31:25 #196
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54139980
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:31 schreef Jaguarized het volgende:
In mijn optiek moet je niet naar Londen gaan om de kerstsfeer te proeven.
Er zijn idd betere plaatsen voor het ultieme kerstgevoel (Duitsland en Amerika), maar Engeland doet het ook niet slecht. Zeker naar de Weihnachtsmarkt in Dusseldorf geweest?
reset
pi_54140890
In mijn optiek is London DE stad om het kerstgevoel mee te maken.
Ga lekker tussen die achterlijke duitsers staan op een lokaal kerstmarktje.
Nee dan loop ik toch liever door Oxfordstreet met de Pracht en Praal die je dan ziet.
pi_54144251
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:31 schreef Individual het volgende:

[..]

Zeker naar de Weihnachtsmarkt in Dusseldorf geweest?
Nope. Misschien dit jaar eens kijken in Düsseldorf.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:00:40 #199
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_54158921
Kort vraagje voor een weekendje shoppen in London: Als de prijs van het ticket niet uit maakt, wat is dan het makkelijkste/voordeligste vliegveld om aan te komen en te vertrekken: Luton, Stansted of Gatwick?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_54159318
Gatwick is het dichtste bij (London centrum, Victoria Station) , volgens mij, of bedoel je dat niet?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Admin donderdag 25 oktober 2007 @ 14:21:26 #201
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54159359
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:00 schreef Hik het volgende:
Als de prijs van het ticket niet uit maakt, -knip- voordeligste -knip-
Maakt het nu wel of niet uit.

Ik zou voor secret option 4 gaan: London City Airport. Die is het kleinst, snelst en het dichtste bij het centrum.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_54159662
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

Maakt het nu wel of niet uit.

Ik zou voor secret option 4 gaan: London City Airport. Die is het kleinst, snelst en het dichtste bij het centrum.
Maar die is nooit echt goedkoop. 177 euro voor een retourtje met KLM of 160 met VLM.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Admin donderdag 25 oktober 2007 @ 15:10:32 #203
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54160382
Dat was niet relevant, volgens de vraag. RTM-LCY met VLM kost me nog wel meer dan 160, maar de prijzen verschillen per tijdstip natuurlijk.

De El Cheapo tickets zijn altijd ver buiten de stad, daar kun je vanuit gaan. Reken daarom altijd het treinkaartje er gewoon bij om een goede indicatie te krijgen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_54161461
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:00 schreef Hik het volgende:
Kort vraagje voor een weekendje shoppen in London: Als de prijs van het ticket niet uit maakt, wat is dan het makkelijkste/voordeligste vliegveld om aan te komen en te vertrekken: Luton, Stansted of Gatwick?
Het ligt er ook maar aan waar je in het centrum moet zijn. Luton heeft een station, maar daar moet je met een shuttlebusje naartoe. STansted en Gatwick hebben hun stations wel echt in/onder het vliegveld.
Prijzen naar het centrum zijn allemaal ongeveer hetzelfde. Gatwick en Luton hebben treinen die 'door het centrum' gaan (Thameslink), Stansted komt alleen in een terminus aan.

Maar het hangt er toch vooral van af waar je in het centrum wil zijn in verband met het verderreizen in Londen.
pi_54161699
Waarom niet Heathrow dan? Kun je meteen op de metro stappen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Admin donderdag 25 oktober 2007 @ 16:33:27 #206
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54162072
True, maar dat is wel een lange rit.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:45:43 #207
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54162255
Heathrow zit aan de picadillyline waar de meeste hotels rond liggen (South kensington, Earls Court, Gloucester Road en Russel quare (Bloomsbury).
Stansted is met de trein naar Liverpool Street Station goed centraal, wel prijzig. Bus in 1,5 uur op verschillende plekken maar meestal niet midden in het centrum (vaak overstapstations als Victoria)
City, dichtst bij de zakenhotels, voor toeristenhotels wordt het over stappen.
En Gatwick is leuk voor als je naar Brighton gaat, toch ook nog een aardige trein/metroreis naar het centrum van londen.
En Luton hebben we het maar helemaal niet over.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bayswater op 25-10-2007 17:42:00 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:46:39 #208
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54162277
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:10 schreef Breuls het volgende:
Dat was niet relevant, volgens de vraag. RTM-LCY met VLM kost me nog wel meer dan 160, maar de prijzen verschillen per tijdstip natuurlijk.
Zo’n 6 jaar geleden betaalde ik nog zo’n £75 (zelfs £50 tijdens promoties) voor een retourtje LCY-RTM en was de service beter dan nu. Het is wel nog steeds de beste weg om te reizen. Al die andere vliegvelden duren uren om er te komen en dan nog uren voordat je eindelijk vliegt en dat is een beetje overbodig voor een 45min vlucht...
reset
  Admin donderdag 25 oktober 2007 @ 16:47:55 #209
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54162299
Misschien zijn City en Heathrow gewoon wel de beste. City vanwege de kleine omvang en de korte afstand tot het centrum (LCY-Bloomsbury doe je binnen een half uur), Heathrow vanwege de standaardprijzen en de connectie met de Piccadilly Line, al is dat wel een (veel) langere rit tot het centrum.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:48:59 #210
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54162326
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:45 schreef Bayswater het volgende:
En Stansted is leuk voor als je naar Brighton gaat, toch ook nog een aardige trein/metroreis naar het centrum van londen.
Gatwick bedoel je denk ik
reset
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:38:07 #211
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54163297
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:48 schreef Individual het volgende:

[..]

Gatwick bedoel je denk ik
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  ESF Reporter donderdag 25 oktober 2007 @ 21:26:16 #212
87554 Cee
Welluk?
pi_54168528
Zo, ben net een week terug en heb gisteren de volgende trip (februari) alweer gepland! Heb een aantal musicals bezocht en tussen de bedrijven door nog wat geshopt en gesight-see'd. Had na 14 keer Londen nog steeds niet de Greenwich lijn gezien dus het moest er eens van komen.

Ik ben die Travelcards alleen een beetje beu en wil nu touch-in touch-out met een pasje doen! Nu heb ik hier zo'n mooi foldertje liggen van Oyster en heb ik de site bezocht maar ik kom er niet uit, heeft iemand hier zo'n leuk ding en zo ja, hoe kun je je 't beste aanmelden? Any tips?
  Admin donderdag 25 oktober 2007 @ 21:28:38 #213
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54168592
Ik ben gewoon naar het loket gelopen en heb er eentje aangevraagd. Je vult wat in, krijgt 'm mee en loopt vervolgens naar een automaat om 'm op te laden. Ik neem aan dat die methode ook na vier jaar nog geldig is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:44:33 #214
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_54168972
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:47 schreef Breuls het volgende:
Misschien zijn City en Heathrow gewoon wel de beste. City vanwege de kleine omvang en de korte afstand tot het centrum (LCY-Bloomsbury doe je binnen een half uur), Heathrow vanwege de standaardprijzen en de connectie met de Piccadilly Line, al is dat wel een (veel) langere rit tot het centrum.
Ik vond de metrorit van Heatrow naar het centrum wel meevallen als je ook meerekend dat ik 20 meter van m'n hotel weer uitstapte (Piccadilly backpackers). Dan is het misschien wel wat langer maar het gemak maakt veel goed en de eerste keer is alles wat je ziet buiten ook leuk om te zien dus dan gaat die rit al wat sneller. Als je vaker gaat met die lijn wordt de omgeving al wat minder leuk denk ik
Jawel, je keek.
  Admin donderdag 25 oktober 2007 @ 21:49:19 #215
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54169144
Hoe lang duurde de rit eigenlijk?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:07:06 #216
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_54169658
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:49 schreef Breuls het volgende:
Hoe lang duurde de rit eigenlijk?
40 minuten ongeveer.
Jawel, je keek.
pi_54172726
Dat asociaal lange wachten op Heathrow bij terminal 1, 2, 3.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:42:46 #218
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_54173518
Morgen weer naar Londen.

Saw 4 en Bonfire Night
World Wrestling Entertainment
  Admin vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:55:11 #219
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54173748
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 22:07 schreef jna het volgende:

[..]

40 minuten ongeveer.
Okay dat valt nog best mee. LCY-King's Cross is inclusief overstaptijd de helft, soms iets meer.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:58:40 #220
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_54173820
mijn Oystercard ligt ook hier sinds augustus
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_54175470
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:26 schreef Cee het volgende:
Zo, ben net een week terug en heb gisteren de volgende trip (februari) alweer gepland! Heb een aantal musicals bezocht en tussen de bedrijven door nog wat geshopt en gesight-see'd. Had na 14 keer Londen nog steeds niet de Greenwich lijn gezien dus het moest er eens van komen.

Ik ben die Travelcards alleen een beetje beu en wil nu touch-in touch-out met een pasje doen! Nu heb ik hier zo'n mooi foldertje liggen van Oyster en heb ik de site bezocht maar ik kom er niet uit, heeft iemand hier zo'n leuk ding en zo ja, hoe kun je je 't beste aanmelden? Any tips?
Wij hadden voor onze trip gewoon in nederland oyster kaarten besteld beviel ons prima lekker makelijk. En een stuk goedkoper dan travel cards we waren voor 5 dagen iets van 17 pond kwijt totaal. Alleen wat we niet helemaal begrepen is waarom onze beide oyster kaarten maar 1 pond rekenden voor een enkeltje heatrow <-> earls court dat was toch echt normaal iets van 5 pond. en dan op de heen en terug weg. ??? Je hoort ons niet klagen!

Je kan hier je oyster kopen als je hem al van uit nederland wilt hebben (neem de kleinste kaart 10 pond) kost iets van 19 euro ofzo dan is de euro -> pond conversie niet al te slecht. Je kan ze ook kopen als het goed is op de stations.
http://www.visitbritaindirect.com/nl-nl/default.aspx maar het is gewoon geweldig als je met je koffers naar beneden gaat en gelijk als of je het vaker gedaan heb pasje touchen en poortje open en gelijk mee met de flow! Oyster rulez ik hoop dat de ov chip card hier ook zo geweldig werkt straks....

Maar wat zijn die engelse soms stug.... ga je de oyster kaarten terug brengen voor de borgs zeggen ze deze kaarten zijn niet voor toeristen en dat ze veel duurder zijn dan travel cards Zucht laat de oyster ook een dayly cap hebben en dus nooit duurder zijn dan een day travel card dus naar veel vieren en vijven en gezeur als nog ons geld terug gehad (want we gaan toch echt voorloping niet meer naar london... waarschijnlijk nooit meer hebben genoeg gezien )

Maar we zijn dus terug!. lekker naar camden town geweest en camden locks ondanks de verschikelijke tijd wachten op heatrow waren we er rond 3 uur s'middags op zondag dus nog lekker over de markt gewandeld en gegeten. Maandag naar Chicago. met kelly osbourne.... zucht een beetje over het paard getild. Maar toch wel een zeer geweldige musical we zaten in de orchestra stalls 4de rij hele mooie plaatsen erg van genoten wat kunnen ze toch geweldig veel zonder decor!!!!!
Toen nog een paar kaartje voor weinig op de kop getikt voor wicked was wel leuk maar vond zelf de musical niet echt lekker vloeien lopen als of het niet helemaal lekker liep ik kon er niet eht de vinger op leggen maar wel hele mooie decors en toen naar marry poppins gegaan kosten wel wat meer gelukking met gratis upgrade naar dress circle goede plaatsen niemand voor ons heerlijk genoten! verder lekker gelopen en genoten van london (en erg rustig aan gedaan vrouw lief is toch 20 weken zwanger )

Oh ja het enterprise hotel is niet aan te raden kleine kamers slechte service en niet echt aardige medewerkers. En vergeet niet dat je moet bij betalen voor engels ontbijt maar dat vertellen ze je pas als je klaar bent met eten en dus ook geen gekookt eitje bij het ontbijt. Dus dan moet je nog gaan zeuren dat ze dat maar hadden moeten zeggen en dat wij geen behoefte hebben om bij te betalen. En ze zijn aan het verbouwen daar dus het is verstandig om een kamer te vragen die niet naar verf stinkt... want ze proppen je zo in zo een kamer die net geverfed is...

Dus all in all een geslaagde vakantie om nooit te vergeten! maar of we ooit nog terug gaan waarschijnlijk niet maar als we een keer in de buurt van london zijn (auto vakantie of zo) dan zullen we zeker nog een musical bezoeken! Want engelse musicals zijn wel helemaal geweldig!
pi_54175476
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:28 schreef Breuls het volgende:
Ik ben gewoon naar het loket gelopen en heb er eentje aangevraagd. Je vult wat in, krijgt 'm mee en loopt vervolgens naar een automaat om 'm op te laden. Ik neem aan dat die methode ook na vier jaar nog geldig is.
Hij is 2 jaar geldig maar je kan hem weer heractiveren aan het loket. Ik denk zelf dat oyster is here to stay en dat vanzelf meer van engeland er van gebruik gaat maken want het is wel ideaal!
  ESF Reporter vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:02:15 #223
87554 Cee
Welluk?
pi_54175555
Dank u, MeZZiN! (en gefeliciteerd met het aankomende vaderschap)
Oyster lijkt me ideaal.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:38:17 #224
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54177518
Veel toeristen pakken ook vaak te snel de metro. Veel in het centrum is gewoon eenvoudig aan te lopen of neem eens een busdagkaart, die zijn veel goedkoper dan die van de metro, je ziet nog eens wat en alle verbindingen kan je zo van internet afhalen.
Oystercard is hetzelfde als de OV-chipkaart zoals in het OV van Rotterdam eo al de normaalste zaak is. Inderdaad goedkoper dan een travelcard.
In Schotland neem ik vaak een weekabonnement met foto. Ook een stuk goedkoper.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:48:51 #225
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_54177707
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:19 schreef milagro het volgende:
Gatwick is het dichtste bij (London centrum, Victoria Station) , volgens mij, of bedoel je dat niet?
Dat bedoelde ik inderdaad...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Admin vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:24:36 #226
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54178535
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 07:41 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Hij is 2 jaar geldig maar je kan hem weer heractiveren aan het loket. Ik denk zelf dat oyster is here to stay en dat vanzelf meer van engeland er van gebruik gaat maken want het is wel ideaal!
2 jaar geldig? Ik heb de mijne al jaren en ik heb nog nooit iets gehoord van een heractivatie. Natuurlijk laad ik 'm wel steeds op, maar dat is iets anders, neem ik aan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:25:31 #227
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54178556
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:38 schreef Bayswater het volgende:

Oystercard is hetzelfde als de OV-chipkaart zoals in het OV van Rotterdam eo al de normaalste zaak is. Inderdaad goedkoper dan een travelcard.
Oystercard werkt beter. Maar het principe is hetzelfde.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_54181330
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 22:07 schreef jna het volgende:

[..]

40 minuten ongeveer.
36 minuten naar South Kensington, 52 minuten naar King's Cross. Al de rest in het centrum ligt daar tussenin.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 07:39 schreef MeZZiN het volgende:

[..]
Alleen wat we niet helemaal begrepen is waarom onze beide oyster kaarten maar 1 pond rekenden voor een enkeltje heatrow <-> earls court dat was toch echt normaal iets van 5 pond. en dan op de heen en terug weg. ??? Je hoort ons niet klagen!
Heathrow naar Earl's Court is £1.80 Ma-Vrij tussen 0700 and 1800, £1 op alle andere tijden. Het is een stuk goedkoper omdat je niet door Zone 1 gaat.
pi_54182092
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:00 schreef Hik het volgende:
Kort vraagje voor een weekendje shoppen in London: Als de prijs van het ticket niet uit maakt, wat is dan het makkelijkste/voordeligste vliegveld om aan te komen en te vertrekken: Luton, Stansted of Gatwick?
Als de prijs van het ticket niet uitmaakt, dan vlieg je met www.flyvlm.com van Rotterdam naar London City

Van de drie die je noemt zou ik voor het gemak Luton kiezen, omdat het de kleinste is. De andere hebben wat meer winkels, maar zijn ook veel drukker met alle bijbehorende wachttijden.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:43:09 #230
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54182338
ik woon zelf in Cambridge, vlakbij londen. Maar er komen vaak mensen langs. Mensen die niet vooruitboeken voor vliegtuig of autotunnel raad ik altijd aan om de pont van duinkerken naar dover te nemen (dus niet de andere, standaard, pont). Deze pont kost namelijk maar 45 euro voor een retour, en is zelfs 2 dagen van tevoren nog goedkoop te boeken.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:35:32 #231
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_54184387
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:28 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als de prijs van het ticket niet uitmaakt, dan vlieg je met www.flyvlm.com van Rotterdam naar London City
Duh, dat bedoelde ik niet...
Ik bedoelde dat er weinig prijsverschil zit tússen deze drie airports. Het kost voor alle drie ongeveer 75-80 euro om erheen te vliegen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:07:03 #232
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_54189656
Mijn vakantie die vanavond zou moeten beginnen in Londen is helaas al snel voorbij.

Door die klote NS heb ik me vliegtuig gemist
World Wrestling Entertainment
pi_54191490
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:07 schreef MeneerMuis het volgende:
Mijn vakantie die vanavond zou moeten beginnen in Londen is helaas al snel voorbij.

Door die klote NS heb ik me vliegtuig gemist
Heeeeel veeel vertraging? Of net te strak gepland?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:18:53 #234
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_54192555
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:32 schreef Niek. het volgende:

[..]

Heeeeel veeel vertraging? Of net te strak gepland?
Veel vertraging, op Apeldoorn stopt de trein en rijd niet verder, vanuit Apeldoorn moet je terug naar Deventer waar je de aansluiting mist op trein naar Zwolle. Half uur wachten op de trein naar Zwolle, van Zwolle naar Amstersfoort, en op Amersfoort nog 15 minuten wachten op de trein naar Schiphol. Terwijl het normaal Apeldoorn > Amersfoort > Schiphol had moeten zijn

Maarja ik ben de NS onderhand wel gewend, er mankeert altijd wat aan.
World Wrestling Entertainment
pi_54192829
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:42 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

36 minuten naar South Kensington, 52 minuten naar King's Cross. Al de rest in het centrum ligt daar tussenin.
[..]

Heathrow naar Earl's Court is £1.80 Ma-Vrij tussen 0700 and 1800, £1 op alle andere tijden. Het is een stuk goedkoper omdat je niet door Zone 1 gaat.
Ah nu snap ik het tnx!
Oyster is the way to go in london.
pi_54204882
Hoi,

Een travelcard kost 7,50 euro per dag. Is dat dan echt duurder dan een Oystercard? 7,50 euro is toch 5 ritjes metro?
pi_54208919
Je weet dat een los kaartje voor de metro tegenwoordig 4 pond kost?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54217611
Nee, dat wist ik niet. Maar daar heb ik het helemaal niet over. Ik twijfel nog of ik een travelcard van 7,50 euro per dag onbeperkt metro/bus neem of een oystercard.

Ik geef ook liever mijn geld uit in een pub dan aan ov :-) Ik denk als je als toerist in Londen bent dat je zo 4 ritjes per dag maakt en wat is dan goedkoper?
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:47:36 #239
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_54235113
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:21 schreef Thailies het volgende:
Nee, dat wist ik niet. Maar daar heb ik het helemaal niet over. Ik twijfel nog of ik een travelcard van 7,50 euro per dag onbeperkt metro/bus neem of een oystercard.

Ik geef ook liever mijn geld uit in een pub dan aan ov :-) Ik denk als je als toerist in Londen bent dat je zo 4 ritjes per dag maakt en wat is dan goedkoper?
Ik dacht dat je in iedergeval nooit boven de 7,50 per dag kunt uit komen met zo'n oystercard, maar ik heb toen ik er laats was gewoon dag kaartjes gekocht omdat ik geen zin had om het uit te zoeken en ik er toch maar kort was.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_54237105
Er is niet één soort travelcard. De prijs hangt af voor welke zones je in wilt kunnen reizen. Maar een Oyster card 'capt' automatisch 50 pence onder de prijs van de travelcard voor de zones waarin je reist.
pi_54237425
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 03:15 schreef MonopolyMan het volgende:
Er is niet één soort travelcard. De prijs hangt af voor welke zones je in wilt kunnen reizen. Maar een Oyster card 'capt' automatisch 50 pence onder de prijs van de travelcard voor de zones waarin je reist.
Jep oyster is altijd goedkoper dan een travelcard en dan zeker als je vliegt op heatrow dan kan je gelijk goedkoop met de metro naar het centrum van london.

linkje met meer info: http://www.tfl.gov.uk/corporate/media/newscentre/3794.aspx
pi_54237430
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:21 schreef Thailies het volgende:
Nee, dat wist ik niet. Maar daar heb ik het helemaal niet over. Ik twijfel nog of ik een travelcard van 7,50 euro per dag onbeperkt metro/bus neem of een oystercard.

Ik geef ook liever mijn geld uit in een pub dan aan ov :-) Ik denk als je als toerist in Londen bent dat je zo 4 ritjes per dag maakt en wat is dan goedkoper?
Gewoon oyster nemen. Zeker als je de ene dag meer reist dan de andere. Je betaald wat je nodig hebt.

En als je met de bus gaat vaak dan ben je helemaal goedkoop uit behalve als je veel moet overstappen. dan kost het volgens mij per over stap 90p (dat weet ik niet helemaal zeker zo vaak zijn we niet met de bus geweest.
pi_54237643
Ik blijf drie dagen in Londen en logeer in zone 4. Eerst dacht ik dat een 3 day travel card voor zone 1 en 2, in combinatie met Oyster voor zone 3 en 4 (hooguit 2 trips per dag - heen en terug vanuit logeeradres-) de beste optie was. Ik begrijp uit jullie posts dat ik beter voor Oyster all the way kan gaan?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54237934
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 07:54 schreef Cat22 het volgende:
Ik blijf drie dagen in Londen en logeer in zone 4. Eerst dacht ik dat een 3 day travel card voor zone 1 en 2, in combinatie met Oyster voor zone 3 en 4 (hooguit 2 trips per dag - heen en terug vanuit logeeradres-) de beste optie was. Ik begrijp uit jullie posts dat ik beter voor Oyster all the way kan gaan?
Ja gewoon oyster dat bespaart je waarschijnlijk hoe dan ook geld (zeker omdat je een dailly cap heb op de kosten!)
pi_54239406
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 08:34 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Ja gewoon oyster dat bespaart je waarschijnlijk hoe dan ook geld (zeker omdat je een dailly cap heb op de kosten!)
Dank! Ga ik die aanschaffen!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54239828
Oke, nu snap ik het :-)

Kun je ook met meerdere personen op een Oystercard reizen?
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:24:06 #247
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54240738
Hij is overdraagbaar, maar 1 kaart per reizend persoon.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_54247972
Nee, een persoon per Oyster, want er zit een mechanisme op dat er een bepaalde tijd tussen moet zitten tussen het aanraken van het magneetveldje. Make sense?

Kerst is al begonnen volgens mij. Ben al een tijdje niet in het centrum geweest, maar bij mij in de buurt zijn de etalages al rood.
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:03:18 #249
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54248140
Hier in Cambridge is ook alles al in kerst-stemming zolangzamerhand. Volgende week, na guy fawkesnight, zal het wel volledig kerst-kerst-kerst zijn gok ik...
pi_54263031
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:55 schreef lushfemke het volgende:
Nee, een persoon per Oyster, want er zit een mechanisme op dat er een bepaalde tijd tussen moet zitten tussen het aanraken van het magneetveldje. Make sense?
Er zit geen mechanisme in het is persoonsgebonden. (ja kan namelijk je oyster meerdere keren over de lezer heen halen om bv de metro in te gaan. maar er wordt maar 1 keer afgeschreven. Dus een oyster per persoon (de borg kan je altijd nog terug vragen als je naar huis gaat inclusief het rest bedrag (mag niet meer dan 10pond zijn omdat ze dan erg moeilijk gaan doen.) Maar de regels gaan veranderen voor de oyster volgens mij is de borg volgend jaar 10 pond en niet meer terug te vragen.
pi_54334554
Vanaf 28 januari zit ik voor 16 weken in Londen, stage lopen bij Camelot Property Manegement Ltd appartement+reiskosten voor stage worden betaald, dus dat scheelt flink qua onkosten.
pi_54456751
Iemand nog een hotel aanrader? We gaan weer naar London tussen 27 en 30 december, vlucht is al geboekt alleen kunnen we niet echt een, niet te duur, hotel vinden...

Heeft iemand nog een tip?
  donderdag 8 november 2007 @ 16:08:02 #253
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54457902
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:19 schreef kikoooooo het volgende:
Iemand nog een hotel aanrader? We gaan weer naar London tussen 27 en 30 december, vlucht is al geboekt alleen kunnen we niet echt een, niet te duur, hotel vinden...

Heeft iemand nog een tip?
Volgende keer eerder boeken voor het hoogseizoen!

Maar als je geen hotel kan vinden misschien kan je dan via www.couchsurfing.com iets vinden.
reset
  donderdag 8 november 2007 @ 16:16:33 #254
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54458022
Daar istie weer; Royal National nog vrij voor 40 euro pp incl karig ontbijt, perfecte ligging, goede kamers.
Bij d-reizen op de website.
Kom ik je alleen wellicht wel tegen want heb ook 3 van de 1630 kamers geboekt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_54459300
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:53 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Er zit geen mechanisme in het is persoonsgebonden. (ja kan namelijk je oyster meerdere keren over de lezer heen halen om bv de metro in te gaan. maar er wordt maar 1 keer afgeschreven. Dus een oyster per persoon (de borg kan je altijd nog terug vragen als je naar huis gaat inclusief het rest bedrag (mag niet meer dan 10pond zijn omdat ze dan erg moeilijk gaan doen.) Maar de regels gaan veranderen voor de oyster volgens mij is de borg volgend jaar 10 pond en niet meer terug te vragen.
Als ik m'n Oyster twee over de lezer heen haal in de bus ofzo, dan gaat ie piepen en geeft 'ie een foutmelding... Dus da's nie helemaal woar wa ge doar zeg...
pi_54467663
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:19 schreef kikoooooo het volgende:
Iemand nog een hotel aanrader? We gaan weer naar London tussen 27 en 30 december, vlucht is al geboekt alleen kunnen we niet echt een, niet te duur, hotel vinden...

Heeft iemand nog een tip?
www.hostels.com
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54468078
Bedenk wel dat een hostel compleet anders is dan een hotel he
pi_54471262
Je kan in een hostel ook privé-kamers 'huren'.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54471396
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:14 schreef Jaguarized het volgende:
Je kan in een hostel ook privé-kamers 'huren'.
Maar dan blijft een hostel niet veel meer dan een paar bedden in een verder vrijwel lege kamer (al zal je in een heel goedkoop hotel niet heel veel meer hebben)
pi_54493003
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:20 schreef Niek. het volgende:

[..]

Maar dan blijft een hostel niet veel meer dan een paar bedden in een verder vrijwel lege kamer (al zal je in een heel goedkoop hotel niet heel veel meer hebben)
Wat wil je nog meer dan?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator vrijdag 9 november 2007 @ 22:29:20 #261
18653 crew  D.
pi_54493515
tpv

volgende week 5 dagen Londen
pi_54494198
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:08 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wat wil je nog meer dan?
Zelf heb ik niet meer nodig maar in een hotelkamer heb je met een beetje geluk wat meer luxe dan in een hostel, waterkoker/stoel/bank/paar kastjes. In de hostels waar ik tot nu toe heb geslapen was het een bed+kast+simpele douche (en dan een gedeelde keuken).
  vrijdag 9 november 2007 @ 23:37:22 #263
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54495190
Hostel Generator is rond oud en nieuw belachelijk duur. Immers weten ze dat veel backpakkers dan langskomen.
Klinkt vreemd maar de ouderwetse reisorganisaties zijn rond oud en nieuw juist het goedkoopst omdat ze rond die dagen geen opslag kennen vanwege het (jaar)contract dat ze met de hotels hebben.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_54506363
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:58 schreef Niek. het volgende:
[..]
Zelf heb ik niet meer nodig maar in een hotelkamer heb je met een beetje geluk wat meer luxe dan in een hostel, waterkoker/stoel/bank/paar kastjes. In de hostels waar ik tot nu toe heb geslapen was het een bed+kast+simpele douche (en dan een gedeelde keuken).
Een eigen douche in een hostel? Luxe.
De laatste keer dat ik in hostels zat in Engeland, was het overal met een gemeenschappelijke douche op de gang.
En geen 1- of 2-persoons kamers, maar slaapzalen van een man of 8 (of meer).
  Admin zaterdag 10 november 2007 @ 16:30:51 #265
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_54506793
Dat is ook hoe ik het steeds bij the Generator doe. Vind ik ook leuker. Ik was onlangs voor werk in London, maar 's avonds in het hostel kun je dan effe met kamergenoten ouwehoeren als je effe zit te relaxen op je bed, bijvoorbeeld. En het is best leuk om met Canadezen en Australiers te praten over London.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_54507180
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:10 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Een eigen douche in een hostel? Luxe.
De laatste keer dat ik in hostels zat in Engeland, was het overal met een gemeenschappelijke douche op de gang.
En geen 1- of 2-persoons kamers, maar slaapzalen van een man of 8 (of meer).
Eigen douche komt vooral doordat de afgelopen vakanties met in totaal 7 mensen was, dan nemen we dus gewoon een kamer met 8 bedden en hebben we een eigen douche
  zaterdag 10 november 2007 @ 18:09:51 #267
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54508645
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:30 schreef Breuls het volgende:
Dat is ook hoe ik het steeds bij the Generator doe. Vind ik ook leuker. Ik was onlangs voor werk in London, maar 's avonds in het hostel kun je dan effe met kamergenoten ouwehoeren als je effe zit te relaxen op je bed, bijvoorbeeld. En het is best leuk om met Canadezen en Australiers te praten over London.
De enige nationaliteiten die je tegenkomt in zo'n hostel zijn Canadezen, Australiers en Nederlanders....de top drie reizende inwoners van de wereld . In mindere mate zie je ook zweden/italianen/duitsers en wat amerikanen soms.
Maar altijd wel gezellig met de canadezen en aussies hoor
pi_54555668
En dit zag ik deze morgen vanuit de bus ineens.
http://img236.imageshack.(...)52c736ee974eosa4.jpg

[ Bericht 22% gewijzigd door MonopolyMan op 13-11-2007 12:25:06 ]
pi_54556429
Imageshack werkt hier niet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54556742
quote:
Op maandag 12 november 2007 18:58 schreef MonopolyMan het volgende:
En dit zag ik deze morgen vanuit de bus ineens.
[ afbeelding ]
Verder nog veel van gemerkt?
  maandag 12 november 2007 @ 19:47:29 #271
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54556783
quote:
Op maandag 12 november 2007 18:58 schreef MonopolyMan het volgende:
En dit zag ik deze morgen vanuit de bus ineens.
[ afbeelding ]
Aardige rookwolk idd.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54572598
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:45 schreef Niek. het volgende:

[..]

Verder nog veel van gemerkt?
De metro en treinen in Oost-Londen hadden er blijkbaar nogal wat last van, maar ik heb er persoonlijk geen problemen mee gehad. Het zag er wel best eng uit. Ik heb een vriendin gebeld, maar ze had geen idee wat er aan de hand was, want het was op dat moment nog niet in het nieuws.
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:32:19 #274
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54574093
Prima keuze. Hoeveel ben je kwijt per nacht, al snel 100 pond per kamer lijkt mij?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:42:16 #275
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_54577292
Leuk hotel, niet ál te prijzig (max 160 euro per nacht op basis van 2 personen) gezocht voor twee nachten in januari, in de Notting Hill area.

Iemand tips?!

[ Bericht 1% gewijzigd door Hik op 13-11-2007 15:50:29 ]
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_54579338
Wij gaan dit weekend naar London en hebben dit hotel geboekt. Melia White House http://www.tripadvisor.co(...)-London_England.html

Trouwens, Kensington high street... Is dat een beetje een leuke straat om te winkelen? Ik zag namelijk alleen maar grote winkelketens maar op internet raad iedereen het aan om daar te gaan kijken.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:51:36 #277
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54585148
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:42 schreef Hik het volgende:
Leuk hotel, niet ál te prijzig (max 160 euro per nacht op basis van 2 personen) gezocht voor twee nachten in januari, in de Notting Hill area.

Iemand tips?!
Garden Court Hotel(letje) is daar een prima hotel in de buurt voor
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_54588726
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:06 schreef Lassekjus het volgende:
Wij gaan dit weekend naar London en hebben dit hotel geboekt. Melia White House http://www.tripadvisor.co(...)-London_England.html

Trouwens, Kensington high street... Is dat een beetje een leuke straat om te winkelen? Ik zag namelijk alleen maar grote winkelketens maar op internet raad iedereen het aan om daar te gaan kijken.
Ja, is een heel erg mooie straat eigenlijk. Vooral de Farmer's Market is zeker het bezoeken waard.
pi_54593606
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:55 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Ja, is een heel erg mooie straat eigenlijk. Vooral de Farmer's Market is zeker het bezoeken waard.
Dank je, nog meer tips toevallig?=)
pi_54596574
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:32 schreef Bayswater het volgende:
Prima keuze. Hoeveel ben je kwijt per nacht, al snel 100 pond per kamer lijkt mij?
3 nachten voor bijna 400eu

Duurste waar ik ooit geweest ben
pi_54601641
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:30 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

3 nachten voor bijna 400eu

Duurste waar ik ooit geweest ben
Tering wat een geld.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54602421
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:56 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Tering wat een geld.
Ja Maar dat krijg je als je je vlucht al geboekt hebt en verwacht dat er nog genoeg hotels zijn tussen kerst en oud en nieuw
pi_54609208
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:30 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

3 nachten voor bijna 400eu

Duurste waar ik ooit geweest ben
En dan ben ik toch weer blij met mijn Londonse kennis waar ik twee nachtjes mag logeren.
Over vijf dagen ga ik weer!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54614978
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja Maar dat krijg je als je je vlucht al geboekt hebt en verwacht dat er nog genoeg hotels zijn tussen kerst en oud en nieuw
Oh ja handig. Maar je moet ergens beginnen met boeken niet?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 14 november 2007 @ 23:20:48 #285
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54615231
Heb je nog mazzel dat je geen vlucht naar Edinburgh heb geboekt, daar valt helemaal geen hotel meer te boeken in december.
Boek trouwens zelf ook altijd eerst het vliegtuig en dan eens kijken of we bij familie gaan liggen of lekker een goedkoop hotelletje in het centrum nemen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_54718855
Never mind
pi_54721662
Kerst is hier begonnen! Ik mijd het centrum de komende 6 weken in het weekend, hahahaha
pi_54738193
Ik ga dus lekker toeristisch wel volgende maand 'kerstshoppen' met mijn vriendin in London. Met Ryanair ben je er dus al voor ¤ 20 retour incl.. Ryanair vliegt alleen op Stansted;

Zijn er goedkopere alternatieven dan de Stansted Express om je naar het centrum te brengen? Vind het namelijk vrij prijzig 25,50 pounds voor een retourtje.

En hoe is dat Rotal National Hotel. Ik wil drie nachtjes blijven, is dat net te doen of word je dan echt gillend gek?
pi_54738384
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:18 schreef bierjoost het volgende:

En hoe is dat Rotal National Hotel. Ik wil drie nachtjes blijven, is dat net te doen of word je dan echt gillend gek?
www.tripadvisor.com
pi_54738879
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

www.tripadvisor.com
Ja, die had ik idd al bekeken, maar vroeg mij af of een van jullie daar al eens geweest was.
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:37:50 #291
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54739936
Op tripadvisor zijn de beoordelingen wat minder dan op vakantiereiswijzer omdat er flink wat azijnpissers op tripadvisor zitten, die vaak een hoog verwachtingspatroon hebben. In Londen zijn de hotels nu eenmaal vaak wat minder.
Ben er vroeger geweest en het is inderdaad een massaal hotel, kan wat luidruchtiger zijn maar juist ook heel gezellig aan de bar. De londense toerist is wat interessanter dan die in Benidorm. In Londen wordt je geleefd en in Royal National gaat dat nog even door, maar zo erg als in The Generator is het zeker niet.
Goede kamers, druk en rumoerig, matig ontbijt. Stel je daarop in en je hebt een prima vakantie.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_54740534
Bierjoost, is er een bus vanaf Stansted misschien? Het is wel een end van alles hoor, Stansted...

Vrienden van mij zaten laatst in de Royal National, en die vonden het prima. Lekker centraal, groot hotel.
pi_54740837
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:06 schreef lushfemke het volgende:

[..]

Als ik m'n Oyster twee over de lezer heen haal in de bus ofzo, dan gaat ie piepen en geeft 'ie een foutmelding... Dus da's nie helemaal woar wa ge doar zeg...
Ik heb niet heel veel met de bus gegaan. die werkt ook anders dan de metro. Ik denk dat de fout melding gewoon is dat je het al gedaan heb. als hij in de metro een foutmelding zou gegeven als je het 2 keer doet dan heb je gelijk file vorming ^_^
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:05:13 #294
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54741379
http://www.londontoolkit.com/travel/stansted_airbus.htm

Bus vanaf Stansted 17 pond voor retour, 10 voor een enkeltje (National Express). 1,5 uur reistijd ongeveer. Kan wel goedkoper en sneller met Terravision, die rijdt alleen iets minder.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:08:28 #295
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54741456
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:29 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Ik heb niet heel veel met de bus gegaan. die werkt ook anders dan de metro. Ik denk dat de fout melding gewoon is dat je het al gedaan heb. als hij in de metro een foutmelding zou gegeven als je het 2 keer doet dan heb je gelijk file vorming ^_^
Als je poortje niet open gaat doet je oyster het ook niet. Als je niet door het poortje loopt als ie open klapt en nog een probeert zal het poortje vast "seek assistance" zeggen en dan moet je naar de zijkant naar de meneer met de grote poort. Reizen per tube tijdens het spitsuur is trouwens niet aan te raden voor toeristen (ook niet voor alle anderen, maar ja wat doe je eraan?)
quote:
Pledge “tuberage”"I will endeavour not to scream abuse at poor hapless tourists on the tube when they stand in my way at the bottom of escalators, during the month of July. It makes me uptight,and besides, they can't help themselves..
reset
pi_54742873
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:08 schreef Individual het volgende:

[..]

Als je poortje niet open gaat doet je oyster het ook niet. Als je niet door het poortje loopt als ie open klapt en nog een probeert zal het poortje vast "seek assistance" zeggen en dan moet je naar de zijkant naar de meneer met de grote poort. Reizen per tube tijdens het spitsuur is trouwens niet aan te raden voor toeristen (ook niet voor alle anderen, maar ja wat doe je eraan?)
[..]
Toen ik in London was vond ik de bus altijd veel leuker dan de metro. Dan zie je tenminste nog wat van de mensen die op straat lopen en de verkeersdrukte.
Veel leuker dan alleen maar mensen die saai voorzich uitstaren.

Nou weet ik niet hoe druk de bus is als je in het spitsuur gaat.

Anyway, het is voor mij al een tijdje geleden, en wil begin volgend jaar eigenlijk wel weer eens een weekendje gaan. Kan ik gelijk een iPhone meenemen.
pi_54743094
Tja de bus is leuk, maar niet als je in de spits snel van A naar B wilt.

Fietsen is de uitkomst. Ben nog maar een keer bijna omver gereden, niet slecht na ruim 3 maanden fietsen hier, hahaha
pi_54743646
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 18:21 schreef lushfemke het volgende:
Tja de bus is leuk, maar niet als je in de spits snel van A naar B wilt.

Fietsen is de uitkomst. Ben nog maar een keer bijna omver gereden, niet slecht na ruim 3 maanden fietsen hier, hahaha
Hebben de bussen in de spits dan zoveel vertraging?
pi_54743682
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 18:13 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Kan ik gelijk een iPhone meenemen.
Die je hier niet kan gebruiken

Hij komt hier ook uit volgend jaar.
pi_54743684
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 18:21 schreef lushfemke het volgende:
Tja de bus is leuk, maar niet als je in de spits snel van A naar B wilt.

Fietsen is de uitkomst. Ben nog maar een keer bijna omver gereden, niet slecht na ruim 3 maanden fietsen hier, hahaha
Is een helm verplicht?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54744250
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 18:46 schreef jmac het volgende:

[..]

Die je hier niet kan gebruiken

Hij komt hier ook uit volgend jaar.
Je kan em wel gebruiken en het is nog niet zeker wanneer die hier uitkomt
[/offtopic]
  Moderator woensdag 21 november 2007 @ 09:18:00 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54754120
Nieuw deel: Londen deel 11
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')