Dat is nog wel zo'n honderd kilometer. Maar er rijdt volgens mij wel een trein van Harwich rechtstreeks naar Londen.quote:Op maandag 10 september 2007 20:25 schreef got.rice het volgende:
Maar volgens mij kan je het beste de boot pakken vanaf hoek van holland? Stena Line vaart als het goed is van hoek v holland naar harwich, ligt dacht ik tegen london aan.
kijk nu ga je de goede kant opquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:57 schreef ScofieldBurrows het volgende:
dan wordt het waarschijnlijk een weekendje met vliegtuig
weekendje is altijd leuker ja maar dan heb je weer t gedoe met hotels enzoquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:59 schreef staticdata het volgende:
[..]
kijk nu ga je de goede kant op
Kan je dan ook niet meteen de OP toevoegen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Het vorige Londen deel zat bijna vol. Bij deze ben je dus gepromoveerd tot het nieuwe deel over Londen.
Linkje naar het vorige: Het Londen topic - deel 9
Done!quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:52 schreef jna het volgende:
Kan je dan ook niet meteen de OP toevoegen?
opgeheven vanwege te weinig animo.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:01 schreef got.rice het volgende:
Jaa.. wat is er hiermee gebeurt??
[afbeelding]
Je was hiermee zo in engeland
Die vaart niet meer, maar was wel een leuke ervaring. Ik heb 2x deze boot genomen, maar bij elkaar ben je toch wel zo'n 5-6 uur aan het reizen dacht ik.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:01 schreef got.rice het volgende:
[afbeelding]
Dat kan je zelf vinden op www.eurolines.nlquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:27 schreef ScofieldBurrows het volgende:
hoe lang duurt een busreis Amsterdam Londen (Eurolines)
Dat vond ik nou echt een winkel van niks. Wel indrukwekkend groot maar veel dingen heb je ook gewoon in Nederland en de dingen die ze alleen daar hebben zou ik niet eens in Nederland willen hebbenquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:21 schreef iLeon het volgende:
Shoppen is London is leuk alleen is een goeie CC wel een aanrader. Vooral in Harrods kun je je uitleven.:D
Ik zat in een hostel bij Piccadilly circus en dat was aardig centraal, alle dingen waren makkelijk te bereikenquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:09 schreef ScofieldBurrows het volgende:
tering heeft londen iets van 4 luchthavens ofzo...
wat is de beste plaats in Londen om een hotel te nemen.. is er zoiets als een centrale plek, zoals de Dam in Amsterdam, van waaruit je andere plekken makkelijk kan bereiken.
liggen SoHo en Mayfair ergens bij het centrum van London?
Zolang je hotel in Zone 1 zit is er sowieso niks aan de hand.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:47 schreef jna het volgende:
[..]
Ik zat in een hostel bij Piccadilly circus en dat was aardig centraal, alle dingen waren makkelijk te bereiken
London heeft maar 1 vliegveld binnen de grenzen en dat is City Airport. Daarnaast ten westen tegen de stad aangeplakt ligt Heathrow, een eind ten zuiden Gatwick, ten noorden Luton en Stansted.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:09 schreef ScofieldBurrows het volgende:
tering heeft londen iets van 4 luchthavens ofzo...
wat is de beste plaats in Londen om een hotel te nemen.. is er zoiets als een centrale plek, zoals de Dam in Amsterdam, van waaruit je andere plekken makkelijk kan bereiken.
liggen SoHo en Mayfair ergens bij het centrum van London?
Heathrow ligt gewoon in de London Borough of Hillingdon.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:13 schreef Individual het volgende:
[..]
London heeft maar 1 vliegveld binnen de grenzen en dat is City Airport. Daarnaast ten westen tegen de stad aangeplakt ligt Heathrow, een eind ten zuiden Gatwick, ten noorden Luton en Stansted.
Soho en Mayfair zijn zo centraal als je het kunt krijgen. Beide liggen tegen Trafalgar square aan; het absolute middelpunt.
SoHo is een buurt in New York.![]()
Ik ben vorig jaar 1 dag naar Londen geweest met Gebo tours via de kanaaltunnel. Was iets van 40 euro als ik het mij goed herriner en we gingen rond 1 uur 's nachts weg uit Zwolle. Rond 8 uur 's ochtends waren we in Londen en hadden daar toen 12 uur de tijd. Het is op zich wel te doen voor een keer maar door het heen en weer gereis niet echt aan te raden.quote:Ik wil graag een dagje shoppen in Londen.. Is dat mogelijk denken jullie? Hoe aanpakken qua vervoer/reiskosten? Misschien hebben jullie tips voor mij?
En daar bovenop: Londen is te mooi en te veelzijdig en er is te veel te zien en te doen om het in 12 uurtjes te zienquote:Op donderdag 13 september 2007 16:25 schreef Madelon03 het volgende:
Als je meerdere dagen gaat is het allemaal wat relaxter en kun je het wat rustiger aan doen. Boek dus als het kan gewoon een weekendje oid
Iddquote:Op donderdag 13 september 2007 16:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En daar bovenop: Londen is te mooi en te veelzijdig en er is te veel te zien en te doen om het in 12 uurtjes te zien
quote:Heb laatst ook een keer die bus genomen, puur omdat ik last-minute er even heen moest en wat dingetjes moest kopen. Erg goedkoop ja (35 euro ofzo) en 12uurtjes is genoeg als je wat dingen moet doen maar vind dat reizen met de bus echt TE erg. Doodmoe wordt je ervan, ook al omdat je snachts reist en echt goed rust zoi'n bus niet uit. Daarnaast wou ik op de terugweg rustig m'n racing post lezen maar nee: iedereen wou 't licht uit dus werd een beetje subtiel gedwongen dat ook te doen. Daarna raakte de buschauffeur de weg kwijt bij antwerpen. Werd een keer wakker toen we rond antwerpen reden. 2uur later nog eens en toen reden we nog steeds in Antwerpen . Daarnaast was de buschauffeur een keer bijna in slaap gevallen en is ie gestopt langs de weg omdat hij het niet meer volhield
erm... probeer wat meer sites, misschien? Er zijn inmiddels genoeg links verzameld, zou ik zo denken...quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:11 schreef Coam het volgende:
Ik wil in het de herfstvakantie (20-28 oktober) weer een paar dagen gaan, alleen heeft Ryanair geen geweldige aanbieding meer. Ik kom niet minder uit dan 67 euro, iemand anders wel?
Meestal vlieg je met Easyjet ook al voor 68 euro, met als voordeel van Schiphol vertrekken en keuze uit vele verschillende vertrektijden. Beetje afhankelijk natuurlijk waar je vandaan komt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:11 schreef Coam het volgende:
Ik wil in het de herfstvakantie (20-28 oktober) weer een paar dagen gaan, alleen heeft Ryanair geen geweldige aanbieding meer. Ik kom niet minder uit dan 67 euro, iemand anders wel?
Niet vanwege de animo, maar dat ding werd gewoon veel te duur door de enorme hoeveelheden brandstof dat dat ding verbruikte. Bedrijfseconomisch gezien was die boot niet meer goed op deze route in te zetten en dus vaart ie nu tussen Engeland en Ierland.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:01 schreef got.rice het volgende:
[afbeelding]
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:21 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Heathrow ligt gewoon in de London Borough of Hillingdon.
Rest light buiten de stad. Buiten de vijf belangrijke luchthavens is er ook nog Southampton als zesde mogelijkheid, een goed uur met de trein naar het centrum; maar het kan een optie zijn. Er zijn trouwens nog veeeel meer vliegvelden die bijvoorbeeld voor privé-vluchten worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld Northhold.
Ik vroeg me al af waar die boot was gebleven.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Niet vanwege de animo, maar dat ding werd gewoon veel te duur door de enorme hoeveelheden brandstof dat dat ding verbruikte. Bedrijfseconomisch gezien was die boot niet meer goed op deze route in te zetten en dus vaart ie nu tussen Engeland en Ierland.
Mja best wel, maar ik ben een krent..quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Meestal vlieg je met Easyjet ook al voor 68 euro, met als voordeel van Schiphol vertrekken en keuze uit vele verschillende vertrektijden. Beetje afhankelijk natuurlijk waar je vandaan komt.
67 euro voor een vlucht in die periode is sowieso al goedkoop natuurlijk.
Heel wat gebieden in Londen liggen niet binnen de London postcodes, en hoorden vroeger bij andere gebieden. Middlesex is compleet verdwenen, maar gebieden zoals Hillingdon en Wembley behoorden daar vroeger toe. Ook delen van Kent (Bromley bvb.) en Surrey (Croydon) zijn er allemaal bij gekomen. Maar die behoren dan ook niet meer tot hun vroegere counties.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.![]()
Het heeft alleen geen 'London' postcode (TW) en lag vroeger in Middlesex. Maar het ligt idd in een London Borough, net als Bexley een London borough is, maar in Kent ligt.
Ok eigenlijk alles binnen de M25 mag je als (Greater) London beschouwen.
idd.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En daar bovenop: Londen is te mooi en te veelzijdig en er is te veel te zien en te doen om het in 12 uurtjes te zien
Boekenmarkt onder Waterloo Bridge is een aanrader,quote:Op maandag 17 september 2007 16:14 schreef AltTab het volgende:
Kan iemand me een paar tweedehands boekwinkels aanraden? Ik wil sowieso de grote winkels gaan bezoeken natuurlijk (en Forbidden Planet staat ook al op mijn lijstje), maar ik vind het ook altijd leuk om juist de stoffige winkeltjes met fantas/scifi/general fiction voor 2 pond per boek te bezoeken (bij wijze van spreken.) Heb al flink rondgekeken online maar ik kan niet echt dit sort winkels vinden. Ook tips over boekenmarktjes (weet niet of die er zijn?) zijn van harte welkom, alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |