Tss.. Dat je dit durft te zeggen.quote:Op maandag 10 september 2007 15:27 schreef Edie86 het volgende:
Vista![]()
Ik heb veel liever dat ze een besturingssysteem zo klein mogelijk maken... Zodat alle software die je wilt draaien optimaal werktMaar nee, Vista moet lekker groot en zwaar zijn... Tsjeez
![]()
Ik ga hier niet meer op in.quote:Op maandag 10 september 2007 15:28 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dan nog vind ik je conclusie knap gevonden
Dat staat haaks op elkaar. Spanningsveld tussen die 2 zal er altijd zijn. Om een systeem gebruiksvriendelijk te maken naar de maatstaven van nu is nu eenmaal een bakje resources nodig (en veelal voorhanden). Wil je een licht systeem, dan boet je in op features, wat minder gebruiksvriendelijkheid oplevert.quote:[..]
Gebruiksvriendelijkheid en performance.
Ondanks het laatste niet in de hand te houden is door de ontwikkelaar, kunnen ze het wel beperkt controleren (door de systeemeisen zo laag mogelijk te houden).
En weer zo'n briljante beargumentatiequote:
Dus? Omdat het bij jou en je collega's werkt is het goed?quote:Op maandag 10 september 2007 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen mensen draaien constant de zaken om. ze snappen er de ballen van en geven MS de schuld. Waarom werkt het dan wel lekker bij mij? En bij al mijn ICT collega's op de afdeling, zowel werkmachine als thuis? Omdat we weten waar we mee bezig zijn, klaar.
Nee, niet per definitie. Maar het is wel opvallend dat hij bij ICT'ers wel werkt en bij onkundigen (want dan ben je als je de CB nodig hebt om je PC te laten werken, welk OS dan ook) niet he?quote:Op maandag 10 september 2007 15:51 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dus? Omdat het bij jou en je collega's werkt is het goed?
Ik en mijn collega's vinden het kut en ook daar zit de nodige ervaring in de IT
vista is dus gewoon een schijtOS omdat je een ict'er moet zijn om het fatsoenlijk te laten werkenquote:Op maandag 10 september 2007 15:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, niet per definitie. Maar het is wel opvallend dat hij bij ICT'ers wel werkt en bij onkundigen (want dan ben je als je de CB nodig hebt om je PC te laten werken, welk OS dan ook) niet he?
En het ging hier oorspronkelijk over de klachtenregen bij de CB, niet Vista zelf. Alleen komen die klachten dus bij mensen vandaan die er de ballen verstand van hebben. En iedereen hier neemt dus aan dat Vista kut is. Terwijl dit dus niet waar is.
Bij 2000 en XP waren er tig vergelijkbare klachten, maar de hoeveelhied leken die een PC koopt is zo vele malen groter dan 10 jaar terug, dus zie je meer klachten. Maar dat zegt weinig tot niets over de kwaliteit van Vista....
Ja, klopt, En nu weer knijpers plakken, en rap een beetje....quote:Op maandag 10 september 2007 16:00 schreef thedude0 het volgende:
[..]
vista is dus gewoon een schijtOS omdat je een ict'er moet zijn om het fatsoenlijk te laten werken
Goed dat je het gelul vindt. Dat bevestigt mijn beeld van je. En maakt duidelijk dat je geen enkel benul hebt van software of systeemontwikkeling.quote:Op maandag 10 september 2007 15:42 schreef Keltie het volgende:
Sorry, maar ik vind het redelijk gelul wat je zegt.
Nu ga ik uit dit topic om er niet meer terug te keren.
Tschüss
Hoe heeft deze debiel ooit rechten gekregen om zelfs maar te ademen? Kan geen fatsoenlijk woord uit zijn keyboard krijgen, maar MS is slecht.quote:ik vind dat de concumentenbond zich nog erg ingehouden heeft met mijn commentaar.
de rest trouwens ook.
microsoft kijkt alleen naar het geld.
en als de software eenmaal ontwikkelt is,
brengen ze het uit in de winkel.
eigelijk moet je deze voorbeeld zien.
je maakt een eigen programmatje
als je zelf een programmatje ontwikelt is het nog niet helemaal goed.
met tot conclusie redelijk veel fouten.
microsoft doet prezies hetzelfde
die bouwt een software.
maar pas als mensen het gaan gebruiken gaan ze de problemen oplossen.
als microsoft nou verlies draaide zou ik zeggen van,
oke ze moeten geld hebben en als ze het hebben kunnen ze de problemen oplossen.
maar aangezien bill gates op 2na rijkste man op aarde is lijkt het mij dat ze gewoon eerst de problemen op gaan lossen voordat het in de winkel licht.
microsoft kijkt naar het geld
en niet naar de concument.
al zeggen ze het wel,
ze komen hun beloftes niet na.
een echt bedrijf laat niet het geld voor gaan maar wat ze op de markt verkopen.
het gaat ze dan trouwens ook heel wat moeite en klachten en nog eens boetes besparen.
of niet
quote:Op maandag 10 september 2007 16:38 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb laatst voor-PowerPC-gecompileerde printerdrivers op een Mac met een Intel processor geinstalleerd. En Vista kan niet eens x86 XP drivers compatible met een x86 Vista maken?!
Zeer passende opmerking.quote:Op maandag 10 september 2007 17:07 schreef Tuvai.net het volgende:
Tja, Pietje de gemiddelde PC gebruiker weet natuurlijk niet beter. Die heeft in 1995 een webcam gekocht die toendertijds nog lekker onder Windows 95, en daarna 98, draaide, en nu doet die webcam het 'opeens' niet meer. Dat is dan natuurlijk meteen de schuld van Windows Vista!
Zulke mensen zouden ze in een dergelijk' onderzoek' simpelweg niet mee moeten tellen. Het is, zoals in dit en vele andere topic alleen al bewezen is, maar al te makkelijk om meteen te roepen "omfg microsoft zuigt lollercopter!111 Wtfeins!11", maar beargumenteer het ook en roep het niet als je nergens benul van hebt. Ik kom ze helaas maar al te vaak tegen. Mensen die goedkope Aldi/Lidl rotzooi als printers, webcams en scanners kopen (waar vaak nog niet eens een driver CD`tje bij zit) en me vervolgens in paniek opbellen dat hun computer kapot is, door die nieuwe 'kutVista' natuurlijk.
Idd. "hij staat net aan en heeft nu al 60% van mijn RAM in gebruik!!!quote:Op maandag 10 september 2007 17:27 schreef Camplo het volgende:
Het enige argument dat ik hoor is dat Vista teveel geheugen gebruikt en teveel CPU vereist.
Dat het systeem dit juist express doet, en terugschakelt als je met andere dingen bezig bent dat snappen ze niet.
Althans dat valt mij vaak op bij de anti Vista blaters.
Zaterdag in het AD had de CB ook al iets te zeuren over drivers bij een printer die ze als 'Beste Koop' hadden bestempeld. Nou ging ik er vanuit dat deze printer nog vrij recent is, maar ze moesten drivers downloaden om het ding te kunnen installeren. Lijkt mij dan eerder liggen aan een incompetente fabrikant dan aan Vista, maar bij de CB wisten ze het nog zo te draaien dat dit de schuld van MS is. Want Jan met de pet weet niet wat een driver is.quote:Op maandag 10 september 2007 17:07 schreef Tuvai.net het volgende:
Tja, Pietje de gemiddelde PC gebruiker weet natuurlijk niet beter. Die heeft in 1995 een webcam gekocht die toendertijds nog lekker onder Windows 95, en daarna 98, draaide, en nu doet die webcam het 'opeens' niet meer. Dat is dan natuurlijk meteen de schuld van Windows Vista!
Zulke mensen zouden ze in een dergelijk' onderzoek' simpelweg niet mee moeten tellen. Het is, zoals in dit en vele andere topic alleen al bewezen is, maar al te makkelijk om meteen te roepen "omfg microsoft zuigt lollercopter!111 Wtfeins!11", maar beargumenteer het ook en roep het niet als je nergens benul van hebt. Ik kom ze helaas maar al te vaak tegen. Mensen die goedkope Aldi/Lidl rotzooi als printers, webcams en scanners kopen (waar vaak nog niet eens een driver CD`tje bij zit) en me vervolgens in paniek opbellen dat hun computer kapot is, door die nieuwe 'kutVista' natuurlijk.
Op mijn PC zal het vast ook goed draaien, maar ik kan maar niet begrijpen waarom een besturingssysteem zo'n zware eisen heeft. Dat programma's dat nodig hebben, kan ik begrijpen, maar een OS dient alleen als basis voor die programma's. Welke meerwaarde biedt een OS dat zo'n specificaties nodig heeftquote:Op maandag 10 september 2007 11:31 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Niet als je voldoet aan de
[..]
die best meevallen. Een moderne PC kan het prima draaien. En daarvoor is het ook gemaakt.
Fout! Ik had het over aanbevolen specs, er zit altijd een verschil tussen aanbevolen specificaties en minimumeisen... Mijn ervaring is dat de gemiddelde gebruiker toch zal willen proberen om het op die minimumeisen (liefst nog wat lager) te laten draaien en ik mag dan weer voor het onderhoud gaan zorgen, ondanks dat ik het ze 300x heb afgeraden.quote:[..]
Nee duh, daarom zijn het ook systeemEISEN
Subjectief? Ja, misschien... Maar in Windows XP kan ik in ongeveer elk scherm in 1 oogopslag vinden waar ik naar op zoek was. In Vista lukt me dit niet. Het hele shcerm geeft ook een heel onrustig beeld, ik had het idee dat ik veel meer last had van vermoeide ogen na het werken met Vista dan met XP. Ook zoiets: bijv. het switchen tussen vensters in de aero interface: waarom zitten die 3D vensters niet gewoon onder Alt+TAB, de toetsencombinatie die iedereen kent en hetzelfde doet in principe, nee, door die toetsencombinatie open je weer een classic wissel-tussen-programma's-schermpje. Waarom 2 verschillende interfaces voor 1 functie?quote:[..]
subjectief, ik vind het erg overzichtelijk (op het control-panel na)
Makkelijk gezegd. De gebruiker wil gewoon met z'n PC werken. Ik probeer me altijd heel erg te verplaatsen in de gewone gebruiker en ik zal niet zoals de gemiddelde ICT-er met vaktermen blijven smijten en er maar standaard vanuit gaan dat iedereen weet hoe een besturingssysteem in elkaar zit. Ik krijg dan ook vaak complimenten over het feit dat ik zaken heel helder kan uitleggen aan deze gebruikers.quote:[..]
Subjectief, ik vind het uitstekend dat er uberhaupt user access control is. Mijns inziens was het beter geweest de unix ideologie over te nemen, maar wellicht dat gebruikers er dan niets meer van snappen.
[..]
Dat zit er wel in, maar dan is het de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
Officiëel alleen verkrijgbaar bij aankoop van een nieuwe PC. Dat je het overal ook los kan kopen wil niet zeggen dat je licentie volgens de voorwaarden in orde is. Ik heb een half jaar geleden een nieuwe PC gekocht (net voordat Vista uit was) Stel ik zou daar Vista Ultimate op willen draaien, ik wil bijvoorbeeld wel alle nieuwe dingen van het OS gaan gebruiken, anders heb ik nog niet het idee dat ik iets nieuws heb, zou ik daar meer dan 500 euro (!!!) voor neer moeten leggen... Leg mij eens uit hoe je die kosten kunt verklaren als je net een goeie mid-range PC in elkaar hebt gezet voor iets meer dan dat bedrag...quote:[..]
Subjectief, een OEM versie kost 100-150 euro en dat vind ik helemaal niet te duur
Ow? worden die ook al voorgelicht door MS dan? Nee, volgens mij niet. Die zien zelf ook de verschillen niet meer. Heb zelf ook wel eens een bijbaantje gehad in een computerzaaken toen was het al moeilijk uit te leggen wat het verschil is tussen XP Home en XP Professional. Ik weet de verschillen wel, maar als je termen als domeinaanmelding enz. aan de gemiddelde gebruiker voorlegt, begrijpt deze er geen zak van. En ondanks dat ze duidelijk gemaakt is dat ze de functies niet nodig hebben, kopen ze dan vaak nog Professional "omdat dat beter zou zijn volgens mijn neef"quote:[..]
Daar heb je verkopers voor
Wat is dan de meerwaarde van een OS als Vista? Betere beveiliging? Zoals ik al zei zijn ze hierin doorgeslagen waardoor de gebruiker (met behulp van de handleiding uit de Computer Idee, om maar een baggerblaadje te noemen) die UAC enz. weer uit gaat zetten.quote:[..]
De werkelijke reden van je betoog. Dat het jou niet bevalt maakt het nog geen slecht OS.
Nou, nog niet zozeer de systeembronnen/het geheugengebruik eigenlijk. Meer op mijn ervaring met het systeem. Ik heb het getest op mijn laptop, die was er idd te langzaam voor en was daardoor niet vooruit te branden. Maar ook bij mijn ouders die pas een nieuwe Intel Dual Core PC met Vista Home Premium voorgeïnstalleerd hebben gekocht vind ik het zeer traag. Dat is ook de grootste klacht die ik steeds hoor van mijn vader en die speelt echt geen spelletjes (op Patience na) Had veel meer verwacht van een Dual Core PC, maar soms lijkt het ding niet vooruit te branden. En geheugen koop ik om applicaties te kunnen draaien, niet om een OS niks te laten doen... Dat switchen van het geheugen kost trouwens ook alleen maar tijd, dat kun je niet ontkennen. De gegevens in het geheugen moeten ergens naartoe, anders heeft het ook geen zin om ze in het geheugen te hebben staan.quote:Op maandag 10 september 2007 11:59 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Och, frust.
Traag: Nee. In veel opzichten ervaar ik Vista als sneller en snappier dan XP. De systeembronnen -als in geheugengebruik, want daar doel je op, denk ik?- worden op een andere manier ingezet. Betere performance, maar meer geheugengebruik in je taskmanager. Dat geheugen zit in je PC om te gebruiken, niet om vrij te houden.
Vereist belacherlijke systeemeisen? Mijn Athlon 3200+ met 1GB geheugen en een HD2400 draait aero probleemloos. Bepaald geen High-end machientje. Je moet er niet de laatste spellen mee willen spelen, maar dat was met xp op die machine gelijk.
UAC lastig? Ik heb hem uitstaan, maar het 5x klikken voor verwijderen is kul. Dat was in de eerste beta's zo.
Te duur? Ik heb 89 euro voor mijn home premium OEM licentie betaald. Spotgoedkoop voor iets wat je dagelijks gebruikt, niet?
Als die extra belasting er voor zorgt dat ik mijn taken efficienter of prettiger uit kan voeren, dan maakt het me niets uit. Stel: Ik word door handige foefjes in vista 1% productiever (bijvoorbeeld door indexering of superfetch) en ik zet daar mijn uurtarief naast, dan heb ik wat meer geheugen/zwaardere CPU er zo uit. Dat het besturingssysteem zwaarder is, merkt de gemiddelde gebruiker overigens niets van. Die tikt zijn Word documentje net zo snel of langzaam. De die-hard tweaker kan zelf genoeg tweaken om de prestaties te verbeteren. Echter, het OS wordt gemaakt voor de grootste gemene deler: de casual user en het gaat dus om zijn beleving. Dat het OS zwaarder is, merkt hij niet. Hij merkt alleen de handige nieuwe foefjes, toeters en bellen en verbeterde beveilinging.quote:Op maandag 10 september 2007 21:26 schreef Metalfreak het volgende:
Op mijn PC zal het vast ook goed draaien, maar ik kan maar niet begrijpen waarom een besturingssysteem zo'n zware eisen heeft. Dat programma's dat nodig hebben, kan ik begrijpen, maar een OS dient alleen als basis voor die programma's. Welke meerwaarde biedt een OS dat zo'n specificaties nodig heeft
[..]
Ze zeggen: theoretisch kan het hierop, maar we raden een zwaardere PC aan. Een auto met een brommer motor komt ook vooruit, maar het schiet niet op. Waarom dan eigenwijs dat advies in de wind slaan? Waarom maakt dat het OS slechter?quote:Fout! Ik had het over aanbevolen specs, er zit altijd een verschil tussen aanbevolen specificaties en minimumeisen... Mijn ervaring is dat de gemiddelde gebruiker toch zal willen proberen om het op die minimumeisen (liefst nog wat lager) te laten draaien en ik mag dan weer voor het onderhoud gaan zorgen, ondanks dat ik het ze 300x heb afgeraden.
Geef het een paar maanden en je bent daar helemaal aan gewend. Dat je twee toetsencombinaties hebt is handig omdat je zo de keuze hebt. Persoonlijk vind ik ALT+TAB handiger, maar iemand anders kan fijn WIN+TAB gebruiken. Niets mis met keuze toch?quote:[..]
Subjectief? Ja, misschien... Maar in Windows XP kan ik in ongeveer elk scherm in 1 oogopslag vinden waar ik naar op zoek was. In Vista lukt me dit niet. Het hele shcerm geeft ook een heel onrustig beeld, ik had het idee dat ik veel meer last had van vermoeide ogen na het werken met Vista dan met XP. Ook zoiets: bijv. het switchen tussen vensters in de aero interface: waarom zitten die 3D vensters niet gewoon onder Alt+TAB, de toetsencombinatie die iedereen kent en hetzelfde doet in principe, nee, door die toetsencombinatie open je weer een classic wissel-tussen-programma's-schermpje. Waarom 2 verschillende interfaces voor 1 functie?
De gebruiker kan dat ook, maar wordt er even op gewezen dat wat hij doet potentieel gevaarlijk is. Vindt hij het vervelend, dan schakelt hij het uit. Microsoft adviseert het niet te doen en legt de verantwoording bij de gebruiker. Daar lijkt mij niets mis mee. De gebruiker bepaalt zelf hoeveel risico hij wenst te lopen, het is immers zijn eigen PC.quote:[..]
Makkelijk gezegd. De gebruiker wil gewoon met z'n PC werken. Ik probeer me altijd heel erg te verplaatsen in de gewone gebruiker en ik zal niet zoals de gemiddelde ICT-er met vaktermen blijven smijten en er maar standaard vanuit gaan dat iedereen weet hoe een besturingssysteem in elkaar zit. Ik krijg dan ook vaak complimenten over het feit dat ik zaken heel helder kan uitleggen aan deze gebruikers.
OEM zijn vrij te koop, maar je hebt geen recht op support en slechts op 1 PC toepasbaar. Support dien je zelf te regelen, aangezien de filolofie van Microsoft is dat als je losse windows licentie koopt je er genoeg verstand van zou moeten hebben om daar mee om te gaan en voor eigen support kan zorgen. Wil je dat niet, dan koop je een duurdere versie of een out-of-the-box PC van Dell ofzo.quote:[..]
Officiëel alleen verkrijgbaar bij aankoop van een nieuwe PC. Dat je het overal ook los kan kopen wil niet zeggen dat je licentie volgens de voorwaarden in orde is. Ik heb een half jaar geleden een nieuwe PC gekocht (net voordat Vista uit was) Stel ik zou daar Vista Ultimate op willen draaien, ik wil bijvoorbeeld wel alle nieuwe dingen van het OS gaan gebruiken, anders heb ik nog niet het idee dat ik iets nieuws heb, zou ik daar meer dan 500 euro (!!!) voor neer moeten leggen... Leg mij eens uit hoe je die kosten kunt verklaren als je net een goeie mid-range PC in elkaar hebt gezet voor iets meer dan dat bedrag...
[..]
Moet microsoft nu ook al verkopers op gaan leiden? Die mogen hun eigen huiswerk doen hoor.quote:Ow? worden die ook al voorgelicht door MS dan? Nee, volgens mij niet. Die zien zelf ook de verschillen niet meer. Heb zelf ook wel eens een bijbaantje gehad in een computerzaaken toen was het al moeilijk uit te leggen wat het verschil is tussen XP Home en XP Professional. Ik weet de verschillen wel, maar als je termen als domeinaanmelding enz. aan de gemiddelde gebruiker voorlegt, begrijpt deze er geen zak van. En ondanks dat ze duidelijk gemaakt is dat ze de functies niet nodig hebben, kopen ze dan vaak nog Professional "omdat dat beter zou zijn volgens mijn neef"
Verantwoording van de gebruiker en dus geen argument om het OS slechter te vinden. Dat het aanwezig is is juist een pluspunt, om maar in de herhaling te vallen.quote:[..]
Wat is dan de meerwaarde van een OS als Vista? Betere beveiliging? Zoals ik al zei zijn ze hierin doorgeslagen waardoor de gebruiker (met behulp van de handleiding uit de Computer Idee, om maar een baggerblaadje te noemen) die UAC enz. weer uit gaat zetten.
Het geheugen vrij maken kost practisch niets. De tijd die je wint als je toevallig wel de applicatie start die het systeem dacht dat je ging starten is vele, vele, vele malen groter. Maar snelheid wordt nooit ervaren, slechts traagheid.quote:. En geheugen koop ik om applicaties te kunnen draaien, niet om een OS niks te laten doen... Dat switchen van het geheugen kost trouwens ook alleen maar tijd, dat kun je niet ontkennen. De gegevens in het geheugen moeten ergens naartoe, anders heeft het ook geen zin om ze in het geheugen te hebben staan.
Tenzij het cachegeheugen gewoon wordt leeggekieperd wanneer een belangrijker proces het nodig heeft, en het niet ergens naartoe wordt gekopieerd. En het vrijgeven van een stuk DDR geheugen ga je niet merken, dat is astronomisch snel. Wanneer het systeem anders toch niets zou doen, gaat ie allerlei spullen in het vrije RAM zetten die je waarschijnlijk binnenkort gaat gebruiken. Start je iets op wat niet in die cache staat, dan flikkert ie gewoon weer wat eruit (het minst belangrijke als het even kan).quote:Op maandag 10 september 2007 21:26 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat switchen van het geheugen kost trouwens ook alleen maar tijd, dat kun je niet ontkennen. De gegevens in het geheugen moeten ergens naartoe, anders heeft het ook geen zin om ze in het geheugen te hebben staan.
Voorzover ik weet is het compleet legaal om een System Builder pack te kopen met 1 OEM licentie voor je eigen PC. Je moet dan alleen je eigen support leveren, maar tot dusver ben ik er met Google en de MS knowledge base altijd wel uitgekomenquote:89 euro voor een OEM licentie? leuk, maar zoals ik hierboven ook al zei: was dit met een nieuwe computer? Anders heb je gewoon geen geldige licentie. Dat het werkt en niet te controleren valt wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk in orde is.
Ik snap niet hoe het kan crashen op volledig WHQL certified drivers....quote:Op maandag 10 september 2007 22:37 schreef dubidub het volgende:
Heerlijk topic. Vista is gewoon puik, ik snap niet hoe je het kunt verkloten
Op wat?quote:Op maandag 10 september 2007 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe het kan crashen op volledig WHQL certified drivers....
Laat maar Heatwave, ik heb hem al:quote:Op maandag 10 september 2007 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe het kan crashen op volledig WHQL certified drivers....
98 een kutsysteem? 98 werkte als een zonnetje. ME was zo instabiel als de pest.quote:Op maandag 10 september 2007 21:33 schreef BabeWatcher het volgende:
Heeft de Consumentenbond aandelen Ubuntu. Ik heb na dagen van mijn leven te hebben weggegooid Ubuntu op mijn computer (2006) eindelijk werkend kunnen krijgen met 1024*768*16, geluid en het scrollwheel van mijn muis werken niet!
De reden dat Windhoos 95, 98 en ME zulke kutbesturingssystemen waren lag in het feit dat ze downwards compatible moesten zijn met antieke soft- en hardware.
Ik moet zeggen dat het met Vista's stability en compatability pack iets beter gaatquote:Op maandag 10 september 2007 22:41 schreef Seneca het volgende:
[..]
Laat maar Heatwave, ik heb hem al:
"Je kunt gewoon niet met computers omgaan!"
(Sorry Swets...)
Dat denk ik niet.quote:Op maandag 10 september 2007 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in de regel het niveau is van mensen die roepen dat Vista puik is.
Dan nog ben je een groot deel van je tijd kwijt aan het oplossen van problemen die je in eerste instantie helemaal niet zou hoeven moeten oplossen. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar ik word daar soms behoorlijk gefrustreerd van.quote:Op maandag 10 september 2007 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het met Vista's stability en compatability pack iets beter gaat
Voor sommigen wel, als iets kut is, is dat nog altijd een mening.quote:Op maandag 10 september 2007 21:58 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Als die extra belasting er voor zorgt dat ik mijn taken efficienter of prettiger uit kan voeren, dan maakt het me niets uit. Stel: Ik word door handige foefjes in vista 1% productiever (bijvoorbeeld door indexering of superfetch) en ik zet daar mijn uurtarief naast, dan heb ik wat meer geheugen/zwaardere CPU er zo uit. Dat het besturingssysteem zwaarder is, merkt de gemiddelde gebruiker overigens niets van. Die tikt zijn Word documentje net zo snel of langzaam. De die-hard tweaker kan zelf genoeg tweaken om de prestaties te verbeteren. Echter, het OS wordt gemaakt voor de grootste gemene deler: de casual user en het gaat dus om zijn beleving. Dat het OS zwaarder is, merkt hij niet. Hij merkt alleen de handige nieuwe foefjes, toeters en bellen en verbeterde beveilinging.
En wil je dat allemaal niet, dan zet je het uit of blijf je bij windows XP. Dat maakt vista nog steeds niet beter of slechter.
Dus dan worden er nu PC's verkocht met Vista, die eigenlijk niet geschikt zijn om het goed/ lekker te laten draaien? Beetje schraal dan, als het zo hard door je strot geramd word omdat je bij veel modellen niet meer voor XP kan kiezen.quote:[..]
Ze zeggen: theoretisch kan het hierop, maar we raden een zwaardere PC aan. Een auto met een brommer motor komt ook vooruit, maar het schiet niet op. Waarom dan eigenwijs dat advies in de wind slaan? Waarom maakt dat het OS slechter?
Mening, dus wederom is dat wel een argument.quote:XP had ook minimum eisen en aanbevolen waarden. Daar zullen ongetwijfeld dezelfde klachten te horen zijn geweest. Wederom maakt dat het OS niet beter of slechter.
[..]
Geef het een paar maanden en je bent daar helemaal aan gewend. Dat je twee toetsencombinaties hebt is handig omdat je zo de keuze hebt. Persoonlijk vind ik ALT+TAB handiger, maar iemand anders kan fijn WIN+TAB gebruiken. Niets mis met keuze toch?
Gewenning is geen argument.
OEM's mogen bij mijn weten alleen verkocht worden met een PC.quote:[..]
De gebruiker kan dat ook, maar wordt er even op gewezen dat wat hij doet potentieel gevaarlijk is. Vindt hij het vervelend, dan schakelt hij het uit. Microsoft adviseert het niet te doen en legt de verantwoording bij de gebruiker. Daar lijkt mij niets mis mee. De gebruiker bepaalt zelf hoeveel risico hij wenst te lopen, het is immers zijn eigen PC.
[..]
OEM zijn vrij te koop, maar je hebt geen recht op support en slechts op 1 PC toepasbaar. Support dien je zelf te regelen, aangezien de filolofie van Microsoft is dat als je losse windows licentie koopt je er genoeg verstand van zou moeten hebben om daar mee om te gaan en voor eigen support kan zorgen. Wil je dat niet, dan koop je een duurdere versie of een out-of-the-box PC van Dell ofzo.
quote:Persoonlijk vind ik een OEM licentie erg beperkend (installatie gekoppeld aan moederbord), maar licentiebezwaren zijn geen argument om het OS slecht te vinden.
[..]
Moet microsoft nu ook al verkopers op gaan leiden? Die mogen hun eigen huiswerk doen hoor.
[..]
Verantwoording van de gebruiker en dus geen argument om het OS slechter te vinden. Dat het aanwezig is is juist een pluspunt, om maar in de herhaling te vallen.
[..]
Het geheugen vrij maken kost practisch niets. De tijd die je wint als je toevallig wel de applicatie start die het systeem dacht dat je ging starten is vele, vele, vele malen groter. Maar snelheid wordt nooit ervaren, slechts traagheid.
Ik kan niet zeggen dat ik als iemand die dagelijks professioneel bezig is met het laten functioneren van hard- en software op windows enthousiast wordt van Vista inderdaad.quote:Op maandag 10 september 2007 22:46 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dan nog ben je een groot deel van je tijd kwijt aan het oplossen van problemen die je in eerste instantie helemaal niet zou hoeven moeten oplossen. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar ik word daar soms behoorlijk gefrustreerd van.
Er bestaan stickers die aangeven of een PC geschikt is voor Vista. En anders vraag je het de verkoper, die zou het moeten weten.quote:Op maandag 10 september 2007 22:47 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dus dan worden er nu PC's verkocht met Vista, die eigenlijk niet geschikt zijn om het goed/ lekker te laten draaien? Beetje schraal dan, als het zo hard door je strot geramd word omdat je bij veel modellen niet meer voor XP kan kiezen.
Incorrect. Zie diverse webshops of tweakers.net forum.quote:OEM's mogen bij mijn weten alleen verkocht worden met een PC.
Sommige winkels omzeilen dat door er bijvoorbeeld een Harde Schijf bij te verpatsen.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |