abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 september 2007 @ 12:44:51 #1
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53047111
Vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 121

Babietjes:

21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

laatste posts:
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:25 schreef Linda__ het volgende:
Dank voor de tip. Gek genoeg deed ik dat in een opwelling al. Had geen effect voor haar, maar het oppakken uit de stoel gelukkig wel.
Hoe is het met Simon? Ook al bijna jarig!

Ik vind Eva nu ook echt geen babietje meer. Ze eet met de pot mee, (liefst zelf). Ze tijgert de hele kamer rond, speelt met blokjes, boekjes, krijgt steeds minder flesjes, geeft ons knuffels en is een ontzettend lief dreumesje. Nog ruim twee weken, dan is ze één. We hebben al een cadeau. Ze krijgt een schommel, want schommelen vindt ze heerlijk. Van mijn zus krijgt ze een pop van Dille en Kamille (met dank aan Kozakken voor de tip ) want ze reageert zo op kleine kindjes, maar ze moet dan altijd er vanaf blijven. Met deze pop kan ze lekker knuffelen. (en enthousiast er op meppen )
Maar eerst zie ik haar drie dagen niet, ik ga morgen op cursus in België en ben pas woensdagavond terug..

En nu zie ik net Eva voorbij kruipen
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:36 schreef PM-girl het volgende:
Eva kruipt! Gek he, ineens doen ze het!

Hier is het ook echt baby-af. Knuffelen, spelen, zingen en gillen, lekker slapen en heerlijk meesmikkelen van alles wat eetbaar is (ook zure komkommer ed )
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Jeetje Linda, dat lijkt me eng! Maar gelukkig heb je goed gehandeld.. En dan ook nog vrolijk gaan kruipen!
En kindjes met tandjes.. Dat lijkt allemaal nog zo ver weg...

Het lijkt erop dat Chris behoefte krijgt aan grotere flesjes. Hij drinkt zijn 135 ml flesjes redelijk soepel op. En komt soms na een uur alweer met honger. En drinkt dan nog eens 40 ml.. Dus morgen maar grotere flesjes halen (hebben alleen nog maar 125ml flessen). En vandaag maar gelijk maar 30 ml extra aanbieden op de momenten dat hij zijn flesjes echt snel opdrinkt.

Vannacht heb ik hem na het flesje maar even aan de borst gelegd. Heel erg handig gaat dat niet (mijn aanleggen, en zijn happen en blijven hangen). Maar hij krijgt wel wat binnen. Genoeg om hem tevreden te krijgen.

Chris lijkt ook een beetje een ritme te krijgen 's nachts. Hij komt rond 8 uur 's avonds en daarna rond 1, 4 en 8 uur. Is er een manier om die 5 uurs pauze naar 's nachts te brengen? 8,11,4,8 zou wel iets fijner zijn.
Misschien hem om 11 uur wakker maken, en hopen dat hij die 5 uur daarna haalt?
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:37 schreef Bass-Miss het volgende:
Gek he, hoe ze ineens baby-af zijn?
Fons kruipt nog steeds niet, hij blijft tijgeren en zet zich wel steeds meer op zn knietjes en dan recht om kleine stukjes te stappen. Ik vind het echt een gek zicht.
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Leuk is dat hé? Dat kruipen komt nog wel, hoor. Ken heeft heel lang liggen buikschuiven.
Fons met tandjes....

[ Bericht 49% gewijzigd door Lois op 13-09-2007 20:21:30 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 9 september 2007 @ 12:50:22 #2
94046 PM-girl
pi_53047214
Linda, nog vergeten te vermelden dat de fase 'ondeugend' hier ook is ingetreden. Niet met je hánden in de waterbak van de hond mogen, is geloof ik wel doorgedrongen...
*
pi_53048498
Heerlijke foto PM!
pi_53049486
oops... ik gooide weer eens ongemerkt een topic dicht...
Wat een geweldige foto, PM. Simon toch!!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53049996
Simon!

Trouwens, ik bedenk me net: bij het CB vonden ze dat het prima was dat Eva al zelf stukjes eet (ze wil ook niet anders ) maar ik moest snel ophouden met de rietjesbeker, want flesjes, rietjesbekers en tuitbekers zorgen ervoor dat ze niet goed uit een gewone beker leren drinken. Dat de rietjesbeker in één adem genoemd wordt met een fles en tuitbeker zegt volgens mij al dat ze er niet veel verstand van heeft, want de rietjesbeker is juist wel oké toch? Zo niet, dan nog, want uit een beker drinken doen we heel soms, maar loopt meestal uit op strijd omdat ze zelf de beker vast wil houden en dus achterover gooit (alles nat, niets gedronken). Dus wij houden nog maar even vast aan dat ding (nr 2 intussen, nr 1lekte nogal...)

[ Bericht 71% gewijzigd door Linda__ op 09-09-2007 15:48:11 ]
Eva en Maria
pi_53050796
Hehe, Simon. Hij is zo te zien ook al goed aan de wandel.
  zondag 9 september 2007 @ 18:13:33 #7
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53054035
Deepfreeze, ik zou het gewoon eens proberen. 8 uur, 11 uur, en dan hopen dat ie de 5 uur slaap haalt. Misschien heeft ie dan wel zo lekker gegeten dat ie wel zes uur slaap haalt!

Anna is voor het eerst snotverkouden. Ze ligt zo vreselijk te reutelen. Beetje verhoging ook. Maar de flessen gaan er goed in en blijven er in, dus we kijken het even aan gewoon.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53055461
Haha die Simon!

Oei Linda eng! Damian doet dat ook, doodeng vind ik het. Hij doet het gelukkig alleen als er echt wat ergs aan de hand was. Zoals de prikjes op het consultatiebureau, de arts schrok er toen ook zelf van. Dan moet ik echt in zijn gezicht blazen, dan hapt hij pas naar lucht.

Aah Anna ziek. Beterschap!
  zondag 9 september 2007 @ 21:15:05 #9
94046 PM-girl
pi_53058483
BassMiss, ja hij wandelt aardig zo langs muren en meubels!
*
pi_53066099
Fons heeft weer eens een buil op zijn hoofd. Hij staat nog helemaal niet stabiel en vergeet zich soms vast te houden, en als je dan een duw krijgt van je nichtje...
Ook begint hij regelmatig plots te stappen in de veronderstelling dat wij hem wel opvangen na vijf stappen...
pi_53066828
Anna beterschap! Hopelijk knap je snel op.

Fons toch, maar snel zelf goed leren lopen dan. Dat scheelt een hoop builen en blauwe plekken.
pi_53067711
Fons gewoon rap zelf gaan lopen en dan mag je legitiem terugduwen hihi...

Anna gauw beter worden hoor!!!

Hier weer wat nieuws vannacht en we weten niet zo goed wat we eraan kunnen doen. Kaith zit te slapen al twee nachten. Met slaapzak en heel kort ingestopt. Ze tijgert achteruit naar boven gaat zitten, legt een knuffels links van haar knietjes en legt daar haar hoofdje op. Wij rechtleggen nog strakker instoppen, muziekje aan, niks horen, tien minuten later weer kijken en zitten te slapen. Zo zat ze dus vanmorgen en gistermorgen ook nog steeds. Nu superchagrijnig want ze slaapt toch niet lekker lijkt het en heeft superslaap dus zo maar weer naar bed maar ik kan me voorstellen dat ze misschien wel spierpijn heeft. Iemand nog een ideeetje?

Mijn mams en schoonmams waren gisteren op bezoek en die kenden van vroeger een soort slaapzakken die je vastmaakt aan de spijltjes zodat beebs niet helemaal konden gaan zitten. Het lijfje van een slaapzakje zeg maar en de voetjes helemaal open althans dat begrepen wij dan dan bij de overgang van lijfje-benen daar zaten dan lintjes die aan het bedje vast werden gezet. Maar dat vind ik weer helemaal niets wat dan bind je haar vast (voor mijn gevoel). Lief denkt als dit langer doorgaat misschien wel een oplossing is voor Kaith.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53069282
Mibos een oplossing weet ik ook niet, maar dingen waarmee je slaapzakken aan bedje vastbind die zijn verboden tegenwoordig.

Lijkt me ook doodeng, veel te bang dat ze verstrikt raakt in de touwtjes, lintjes of in de slaapzak. Die kleintjes zijn soms zo sterk ineens.
pi_53070200
Mibos, misschien de knuffel weghalen zodat ze niet zo comfortabel kan zitten?
pi_53070635
Fons pas je wel op! Dat lijkt me nou eng als Damian dat straks gaat doet, steeds vallen.
Hij tilt nu telkens zijn hoofd een heel stuk op en dan laat hij hem ineens vallen en dan is het soms al brullen.

Mibos, ik zat ook te denken, de knuffels weghalen?
Eventueel toch wat hoger opdekken, al is dat misschien wel weer wat eng.
  maandag 10 september 2007 @ 13:34:53 #16
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53071923
Hoger indekken kan wel, doe ik bij Lotte ook. Die kruipt overal heen in haar slaap (behalve naar beneden) Dekens hebben bij haar ook weinig zin hahaha
  maandag 10 september 2007 @ 14:14:14 #17
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53072864
ik80 ik heb nog steeds altijd het idee dat Lotte ouder is dan Brent. Ik zag zojuist weer eens (ik vergeet het ook elke keer) dat het niet zo was. hihi
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 10 september 2007 @ 14:29:21 #18
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53073186
Mibos, stomme vraag misschien, maar zou ze het benauwd hebben (verkouden ofzo) en dat ze daarom niet wil liggen?
Wb die vastmaak slaapzakken: ik zag zo'n advertentie staan in de Babypark catalogus of die van Prenatal. Met drukkers.
Maar zou eerst eens kijken of er wat anders is, soms.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53073586
Knuffels weghalen helpt niet want dan slaapt ze gewoon met haar neus op haar knietjes. Ik dacht juist van dan liever nog met knuffel want dan zit ze niet helemaal dubbel zeg maar.

Verkouden is ze ook helemaal niet en de dekentjes/lakentjes trapt ze gewoon weg dus die maken geen indruk vandaar dat ze altijd een zak en een pyama aan heeft.

Nu babypark/prenatallen gaat want mevrouw zit nu weer te slapen. Echt last heeft ze er niet van maar wij vinden het gewoon geen prettig idee/gezicht en ze rust er niet van uit.
pi_53073602
PM die foto echt geweldig...
pi_53074566
Simon, grote vent!

Linda, dat is schrikken zeg.. Pff, moet er niet aan denken...

Mibos, eerlijk gezegd zou ik me er maar niet te druk om maken. Tenzij Kaith echt structureel slaaptekort zou krijgen hierdoor.

Appelsap, de eerste blauwe plek bij Thies vond ik ook zielig. Of eigenlijk meer 'zonde'. Mijn prachtige gave kind was ineens gehavend. Bij het rollen heeft hij ook een aantal malen zijn kop hard gestoten, maar er wel van geleerd. Hij doet dat sindsdien heel rustig en bedachtzaam.

Nah, gisteren ons eerste 'grote' ongeluk gehad (hoewel, hij was al een keer uit de kinderstoel geklommen... ). Thies heeft een kop gloeiend hete thee over zich heen getrokken. Stomme fout van mijzelf. Ik zág het gebeuren maar was net te laat. Krijsen! Echt heel erg zielig... Ik sta ervan te kijken hoe kordaat ik handelde. Als de wiedeweerga waren we boven en stond hij onder de douche. Vanochtend toch even langs de huisarts geweest. In zijn oksel zit een plekje dat open is, dat is wel lelijk tweedegraads verbrand. In zijn halsje zit een forse plek eerstegraads brandwond. We hebben creme gekregen om het te behandelen.
Hij was sowieso al niet in zijn hum gisteren. Zijn billen lagen ineens heel erg open (kloofje zelfs in zijn kontje): Er komen twee kiezen door. Dus gisteren hebben we heel veel geknuffeld en een beetje TV gekeken samen, mijn lieve kleine grote stoere ventje...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53075264
Ai, arme Thies. Gelukkig dat zoiets niet steeds grote gevolgen heeft.
  maandag 10 september 2007 @ 17:16:23 #23
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53075895
Thies, auw dat deed zeer. Dan mag je zeker even knuffelen met mama. En al kiezen die doorkomen wat goed!

Lotte kreeg van mij een trommel met deegvormen (ah), echt leuk om te zien dat ze groeit in spel! Eerst haalt ze ze er allemaal uit, om ze erna er weer in te doen.
En ze gaat ook eindelijk iets meer brabbelen ipv hmmmmmmmmmm en mama zegt ze nu ook baba eba en nog iets van die klanken.
Brent zijn tijd komt ook nog wel hoor! Geniet er nog even van nu ze nog klein zijn het gaat al zo hard.

Weet iemand nog leuke cadeautjes voor een jarige (over 2 maandjes) wij dacht aan de boerderij van little people maar verder dan dat kom ik nog niet. En hoeveel geld geven jullie er ongeveer aan uit.?
  maandag 10 september 2007 @ 17:21:08 #24
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53076014
Ohh Thies. Moonah, je zult je wel rotgeschrokken zijn. Je bent er altijd op bedacht, maar het gebeurt dan toch onverwachts.

Even een algemene vraag: Anna is nu sinds zaterdag goed verkouden, heeft verhoging (37,8). Ze slaapt goed, drinkt goed, huilt nog steeds niet veel, lacht nog altijd zeer uitbundig en is lekker speels. Zouden jullie een dokter bellen? Zoja wanneer? Ikzelf ben namelijk nooit zo van gelijk bij de dokter zitten, maar kan me voorstellen dat ik dat met een baby misschien wel sneller zou moeten doen. Ik wil niet dat ik iets verwaarloos, begrijp je.
Maar ik zie nu niet direct aanleiding om te bellen, vraag me alleen af hoe lang zoiets 'mag' duren.
pi_53076677
Moonah wat zul jij de bibbers hebben gehad achteraf... Maar fijn dat het mee lijkt te vallen.

Ja gewoon laten dat vind ik ook weer zoiets eigenlijk. We kijken het nog een nachtje aan en anders ga ik morgen naar babypark met dank aan Memmel.

Memmel als ze nog alert is en vrolijk dan zou ik niet naar de dokter gaan maar dat ben ik. Mocht ze suffig worden of niet drinken dan zou ik de huisarts contacten. Ik ben nog niet met Kaith bij de dokter geweest. Buiten die ene keer voor haar eczeem en haar heupjes.

Ik80 wij hebben aan de familie een speelhuisje gevraagd voor binnen. Dat is een huisje waarvan de deur open gaat en raampjes en het alfabet gaat af en cijfertjes en een vormenstoof en dergelijke... Leek ons erg leuk en wij komen allebei uit een grote familie dus liever hebben we dat ze met zijn allen een groot cadeau geven dan 50 losse speeltjes. Van opa en oma krijgt ze een uitgebreide loopkar/fiets/duwgeval van Winnie the Pooh. Verder krijgt ze van haar andere tante een pinata met lintjes hihi. Dat is traditie op de antillen bij een eerste verjaardag dus hangen we het hier in de boom buiten en dan kijken wat ze er mee doet.

Ze heeft weer iets nieuws vandaag trouwens. Ze kijkt me aan en dan zegt ze de hele tijd eh eh. Drie keer raden wat ik vaak zeg tegen haar als ze op onderzoek is
pi_53076687
Ojee wat zielig voor Thies! Jullie zullen wel flink geschrokken zijn. Wel goed dat je meteen juist hebt gehandeld en niet in paniek bent geraakt!

Memmel, ik zou de dokter niet bellen hoor. Zolang het bij wat verhoging blijft en geen hoge koorts is er vrij weinig aan de hand. Tenzij ze echt ontzettende last van de verkoudheid heeft. Maar aan je bericht te zien is dat niet het geval.
pi_53078307
Ik zou ook niet naar de dokter gaan Memmel. Met als reden wat de dames hier voor mij al zeiden. Heb het met Meike ook al een paar keer gehad dat ze verhoging had en verkouden, maar gaat vanzelf over. En ze moeten ook weerstand krijgen toch?

Oeh Moonah, wat een naar verhaal! Het gebeurt voor je doorhebt. En dan voel je je echt schuldig lijkt me. Niet doen hoor, het is immers allemaal goed met hem.

Het lijkt wel of Meike elke dag weer wat anders ontdekt, ze deed eergister ineens een knietje onder het kontje, en vandaag beide knietjes, daar stond madam op handen en knieen, en maar heen en weer bewegen!! Nog even en we kunnen er achteraan vangen!
Gister familiedag gehad, dat is veel leuker met kind!! haha, ik glim nu nog na van alle complimenten voor Meike...

O ja Simon haha, grapjas!! Leuke foto!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53078629
Ooh wat doet Meike dat al goed.
Hier is het net of Damian de borstcrawl doet. Hij schuift zijn beentje omhoog, armpje naar voren en probeert dan zijn beentje er onder te krijgen maar dat lukt niet helemaal, en dan valt hij een beetje naar de zijkant. Vaak net niet helemaal om, en dan gaat de andere kant. Daar ligt hij dan te wiebelen. En dan uiteindelijk wiebelt hij zo hard dat hij ervan omrolt.
pi_53079734
Damian kan nu ook echt van rug naar buik draaien!
Hij maakte er net een spelletje van, op zijn buik en weer terug, op zijn buik en weer terug en zo ging het een aantal keer door!
  Jubileum moderator maandag 10 september 2007 @ 20:12:23 #30
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53079883
Moonah wat een schrik! Gelukkig is Thies er relatief goed vanaf gekomen, ik heb ergere dingen gezien van een kopje thee Neemt natuurlijk niet weg dat dit enorm schrikken is, en ik hoop dat je het jezelf niet zo heel erg kwalijk neemt.
Dikke voor jou en voor Thies.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53081471
Goed zo Damian

Wat erg Moonah Goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Bij zulke kleintjes is het een relatief groot lichaamsoppervlak dus hebben ze er sneller last van. Wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn.
  maandag 10 september 2007 @ 22:25:02 #32
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53083188
Anna had zich vandaag goed gedragen op de creche. Wel veel geslapen, maar dat is vaak het beste medicijn.
Anna kan zich inmiddels ook van haar rug op haar buik rollen en weer terug. Beetje snel, dat wel, maarja wat doe je eraan he?

Ik zag laatst een site waar je houten speelgoed (loopauto's, poppenwagens enzo) kon laten beschilderen met bijvoorbeeld naam of een ander ontwerp. Weet alleen niet meer hoe die heetDit is de site...Zal even zoeken, ik vond het een mooi en origineel - maar wel prijzig - cadeau idee!

[ Bericht 5% gewijzigd door Memmel op 10-09-2007 22:33:46 ]
  maandag 10 september 2007 @ 22:42:14 #33
190853 RockabeIIa
pi_53083703
Oh Moonah... het doet me al zeer als ik er aan denk. Gelukkig is het aardig goed afgelopen en zal het waarschijnlijk nooit weer gebeuren
pi_53088021
hallo
oeps ik zag nu pas dat ik heel lief door jullie erbij ben geplaatst in het lijstje
ik zat eens gewoon een beetje te kijken wat er allemaal voor topics stonden en toen kwam ik dit tegen!!
stom dat ik dat al niet veel eerder heb gedaan.
want in het begin zit je soms toch met van die vragen.
nou heb ik er wel een maar ik ben meer gewoon nieuwsgierig.
hoe oud zijn waren jullie kleintjes ongeveer toen ze gingen zitten en kruipen??
want charlie is nu al 8 maanden maar ze praat alleen een beetje mama papa opa hebbe(das ter favoriet).

wat een hele gave foto trouwens!!!

en ik vind het knap dat je zo rustig bleef met de thee

ik ben net trouwens een weekendje weg geweest.
natuurlijk ik weer vergeet ik het camping bed
nou heb ik wel een hele kleine dat ik hem over het hoofd kan zien maar toch.
heeft charlie in een la geslapen zo ontzettend schattig zag dat eruit!!
en natuurlijk vergeten een foto ervan te maken grrrrrr zwangerschaps dementie ofzo
Charlie
Robbin
i might bring u some off my bad luck~>
  dinsdag 11 september 2007 @ 07:10:19 #35
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53088433
Goedemorgen allemaal, ik haal net Anna uit haar slaapzak en ze zit onder de rode vlekken om benen en armen en hals. Maar geen koorts en ook niet minder vrolijk. Ik ga denk ik toch even naar de dokter hoor. Klinkt dit bekend bij iemand?

Een snelle google doet mij vermoeden dat dit of vijfde ziekte of waterpokken is, maar het zijn meer vlekken dan pokken, zeg maar.

[ Bericht 23% gewijzigd door Memmel op 11-09-2007 07:26:42 ]
pi_53090301
Misschien een vijfde of zesde ziekte Memmel??? Even langs gaan zou ik in dit geval ook even doen.

Pinkelmeisje hier ook een meisje wat eerst niets deed en toen van het een op andere moment alles. En toen was ze negen maanden. Lekker zien hoe alles moet er dan 24 voor slapen en vervolgens alles na doen. Kaith rolde ook helemaal niet niets en ze heeft een nichtje van 3 maand jonger en die rolt de hele kamer door. Zegt niets komt vanzelf.
pi_53091123
Memmel, klinkt als 5e of 6e ziekte.
Beide is paar dagen verhoging en daarna vlekjes.

Ene is vlekjes met name op benen en armen, andere op romp geloof ik.
Pepijn had vorige week ook zoiets, je hoeft er echt niet voor naar de dokter als ze er geen last van heeft. Is als het goed is binnen 2 dagen weer weg.

Maar als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon even dokter bellen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:24:22 #38
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53093658
Nou ben even bij de dokter geweest en het is de 6e ziekte. Ik schrok me rot toen ze helemaal onder de vlekken zat! Maar je merkt niets aan haar hoor, is verder in goede doen. Maar ze ziet er niet uit! Alsof ze in de brandnetels heeft liggen rollen (behalve met haar romp dan, want daar zit niets...)
pi_53093788
Fijn dat het niets ernstigs is Memmel.

hihi zo'n raar gezicht he die vlekken. En dan wel vrolijk zijn. Lieve kleine vlekkenmonstertjes
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:38:34 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53093951
Moonah
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53094801
Moonah, ppfffff. Ik schrok er van. Maar, wat heb jij snel gehandeld zeg. Super. En wat fijn dat Thies er weinig last van lijkt te hebben.
Memmel beterschap met je kleine meid. Een vlekkenmonstertje.
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:28:39 #42
190853 RockabeIIa
pi_53094953
Memmel, het schijnt dat als de uitslag als vlekjes of pukkeltjes er eenmaal is je het zwaarste van het ziek zijn al hebt gehad

Pinkelmeisje, ik snap je verhaal niet helemaal Tegen wie heb je het nou allemaal?
pi_53095167
Neuk ik denk dat ze de foto van Simon bedoeld en Moonah voor de thee en verder zijn het vragen en dat ze op vakantie het campingbedje vergeten was en daarom haar beeb in een la sliep!!! Resume...

Chaca hoe gaat het met de kleine dame? Hoe gaat het met de grote kleine vent Brent???
pi_53095186
Memmel, ze heeft geen jeuk? Dat lijkt me ook vervelend voor zo'n kleintje.

Pinkelmeisje, serieus in een la? Wel met een matrasje eronder ofzo?

Wij gaan dit weekend ook weg. Even 2 nachtjes naar mijn ouders, om Chris aan de hele familie te gaan showen.. Eens kijken of we alle spullen in de auto krijgen, en ook echt alles meenemen wat nodig is.
pi_53095218
Deepfreeze vergeet het bedje niet hihi...

Altijd leuk je beeb showen hoor!!!
pi_53095357
Mijn moeder heeft het oude ledikantje van zolder gehaald. En een nieuw matras en beddegoed gehaald. Zelfs een slaapzakje met afritsbare mouwen, want het is daar toch iets kouder dan bij ons binnen (boerderij zonder centrale verwarming of isolatie).
Dus dat scheelt weer gesleep. Maar anders had ik het na het lezen van dit verhaal alvast in de kofferbak gelegd
pi_53095414
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:38 schreef Mibos het volgende:
Neuk ik denk dat ze de foto van Simon bedoeld en Moonah voor de thee en verder zijn het vragen en dat ze op vakantie het campingbedje vergeten was en daarom haar beeb in een la sliep!!! Resume...

Chaca hoe gaat het met de kleine dame? Hoe gaat het met de grote kleine vent Brent???
Heel goed, zolang deze mama geen domme dingen doet (foute dingen eet). had perongeluk een broodje gegeten en heb gisternacht dus van half 2 tot half 4 een huilend en krampend meisje gehad dat nu weer onder de exceem zit. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan

Ze is zoooooooooo heerlijk. Kroelen, kusjes geven (met open mond en zuigbeweging), naar je toe kruipen en aan je broek hangen. Heel hard gaan glunderen als ze iets doet wat niet mag....en....en.....en.... ik kan nog wel uren doorgaan. Ze is zoooooo
pi_53095742
Maud!
Voor je kop slaan heeft weinig zin Chaca. Shit happens. Al is het natuurlijk wel sneu voor je grietje.

Dankjullie trouwens voor je medeleven. Gek genoeg voelde ik me niet héél erg schuldig.
Ik baalde wel ontzettend, vond het ook stom, en vooral heel erg zielig voor Thies. Maar zoiets gebeurt helaas. En het zal niet de laatste keer zijn dat er iets naars gebeurt. Ik kan er alleen maar van leren. Overigens ziet het er al een stukkie beter uit dan gisteren, wat rustiger.

Vanochtend weer naar het CB geweest. En wat ik dus al dacht klopte. Thies is nauwelijks aangekomen. 40 gram in een week of 6. Van een lekker dikke BVbaby naar een tenger actief ventje. Maar we hoefden ons geen zorgen te maken. Hij verbrandt gewoon veel ivm hevige activiteiten! Ik mag hem wel meer eten geven als hij dat wil (en dat wil hij wel! ).
En verder was hij hardstikke stoer bij de prikken. De vorige keren krijste hij de hele boel nog bij elkaar. Nu huilde hij wel, maar was het ook weer vrij snel over.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53095998
Stoere Thies.
En Moonah, er van balen kan ik me voorstellen, maar er van leren is inderdaad veul belangrijker. En wij leren met je mee.
pi_53097504
Grote vent hoor Thies. Hier moeten we donderdag weer naar het bureau. De laatste keer was 27 juni dus na ruime twee en halve maand. Ik ben benieuwd. Hier zijn ze niet zo nauw trouwens met de vaste tijden qua negen maanden en dergelijke. Ze was 7 1/2 maand en nu 10 eer ze weer een keertje mag. Ben benieuwd want ze lijkt niet zoveel gegroeid.

Chaca daar kan je niks aan doen en ze is gewoon weer heel erg vrolijk en lief dus het is weer geleden en nu weer vooruit kijken en Moon ik ben het helemaal met Chaca eens als die zegt wij leren en leven met je mee...
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:37:17 #51
94046 PM-girl
pi_53104470
Stoere Moonah to the rescue!
Stoere Thies met prikken!

Wij moeten overmorgen, maar met koorts/verhoging mag het niet geloof ik he?
Ik gok dat hier de groeicurve ook blijft steken, met al die activiteiten. Hoewel hij wel gigantisch eet, van de week hadden we zo'n glazen pot wortels, middelmaat. uitindelijk was die zo goed als leeg Naast het andere eten dus...
*
pi_53104737
jeetje moonah, wat naar, knap hoe rustig je gehandelt hebt! een dikke knuffel voor jou en Thies

maud, volgens mij ben jij echt een vreselijke knuffelkont, en je moeder ook

beterschap voor Anna

ik ben wel benieuwd naar Charlie in de la.. heb je er een foto van gemaakt pinkelmeisje?

simon! je bent geweldig! je luistert echt super!

hier geen bijzonderheden met Sophie, ze blijft een tevreden, lief en makkelijk meisje... (dat beloofd nog wat voor later ben ik bang ) ze groeit vreselijk hard (400 gram in een week, week ervoor 300 gram...) de regeldagen zijn we samen doorgekomen met veel knuffelen, en ik vind haar alweer een stuk wijzer... (en dat voor 3 weekjes oud... hahahaha) ze is gewoon een schatje!
pi_53105552
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:28 schreef RockabeIIa het volgende:

Pinkelmeisje, ik snap je verhaal niet helemaal Tegen wie heb je het nou allemaal?
eigenlijk een vraag aan iedereen!
ik ben benieuwd hoe oud ieders kindje iswas toen ze gingen zitten en kruipen.
want charlie is nu 8 maanden en doed alleen maar praten en van rug naar buik en van buik naar rug.
ze crost wel heel de kamer door in der loop stoel
Charlie
Robbin
pi_53105662
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:38 schreef Mibos het volgende:

juist!!!
suup ik was bang dat ik anders namen door elkaar ging halen
sorry voor mijn verwarrende verhaal.
Charlie
Robbin
pi_53113522
Mogguh

Jayden heeft al voor de 2e dag koorts, vanmorgen 39.86, dus zometeen naar de huisarts met hem.
Geen tekenen van tandjes, hij spuugt niet, maar kreunt en moppert wel aan een stuk door (tenzij hij slaapt). Eten gaat niet van harte...

Iemand een idee toevallig? Vind die koorts wel echt hoog.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 12 september 2007 @ 09:04:56 #56
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53114264
Das idd wel hoog, Fendy..

Tijn is verkouden.. snipverkouden
Al een paar dagen een hele volle neus, en gisteravond in bed begon hij er ook nog bij te hoesten. Een heel vervelend hoestje wat maar niet overging en z'n keel ging er zeer van doen. "ughe-ughe.. aauuuwww." Dus vannacht om 3 uur de sinaspril tevoorschijn gehaald (zetpillen vind ie he-le-maal niks, dus als dat niet noodzakelijk is, krijgt ie lekker sinaspril; hij vindt 't nog lekker ook) en ook meteen maar begonnen met de Bisolvondruppels. Werd ie gelukkig wat rustiger van en z'n hoest was direct een stuk minder zodat ie tenminste goed in slaap kon komen.
Vanmorgen was ie weer hartstikke vrolijk, dus gelukkig is hij er verder niet ziek onder.. vind alleen dat hoesten altijd zo naar.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 12 september 2007 @ 09:15:33 #57
190853 RockabeIIa
pi_53114451
Fendy, misschien ook de 5e of 6e ziekte? Beetje koorts een paar daagjes en dan pukkeltjes en dan is het weer over. Wel zielig voor dat ukkie. Heb je al een zetpil gegeven?

En Tijn ook al verkouden. Men zegt dat ze er goeie weerstand van opbouwen als ze in het eerste jaar een paar keer flink verkouden zijn geweest. (Positief benaderen he ). Hopelijk is het gauw over. Nieuwe foto mag ook wel es een keertje weer!

Mibos, met Brent gaat het prima. Stappen, happen en grappen de hele dag.
pi_53114745
Ja, zetpilletjes helpen, maar wel tijdelijk, half uurtje na inbrengen daalt de koorts en wordt ie superlevendig en zijn gebruikelijke ondernemende zelf, maar als ik 's avonds een zetpil heb gegeven is die 's morgens echt wel uitgewerkt. Gelukkig mag je zonder problemen 2 tot 3 per dag geven.

Net bij de huisarts geweest, hij blijkt een beetje een vurig keeltje te hebben, dus een virusje te pakken. Gaat met 5 tot 7 dagen over en tot die tijd moeten we zetpilletjes blijven geven om de koorts in de hand te houden. Gelukkig dat het niets ernstigs is verder.

Hoop dat het snel over is in ieder geval, vrijdag over een week zitten we in het vliegtuig naar Tenerife met zijn 3-tjes...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 12 september 2007 @ 09:33:00 #59
94046 PM-girl
pi_53114800
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:47 schreef Gwennert het volgende:
simon! je bent geweldig! je luistert echt super!
ja echt he Hij zit nu zorgvuldig zijn cadeau voor zijn 1e verjaardag uit te pakken (dat lag verstopt onder de kast)......

Fijn dat Sophie het goed doet!

Fendy en ET, ook al een ziek kindje. Simon heeft ons de halve nacht wakker gehouden met hoesten, snotteren en huilen. Maar nu is hij weer wat fitter.

Hoe is het eigenlijk met Dean en Vivi, die mis ik al een tijdje?
*
  woensdag 12 september 2007 @ 09:35:03 #60
190853 RockabeIIa
pi_53114844
haha die Simon
Van harte met je verjaardag! (alvast voor het neppie om te oefenen )
  woensdag 12 september 2007 @ 10:20:45 #61
94046 PM-girl
pi_53115795
Dankjewel rockabella (toffe nick trouwens!)

Waaaaah, Simon zat net te huilen, terwijl hij banaan at. Zie ik ineens dat meneer al twee kiezen heeft
*
pi_53116214
Hier ook het eerste kleine verkoudheidje.. Of in ieder geval een flink verstopte neus vannacht.
Wel naar om te zien bij ons kleintje dat hij niet fatsoenlijk meer kon ademen.
We werden wakker van wat zeurende geluidjes, die net geen huiltjes werden. Het zet hem echt dwars achterin zijn neus/keel, kon ook niet meer door zijn neus ademen. Toen ik hem rechtophield was het gelukkig snel verdwenen. Nog een boertje door het luchthappen. En daarna weer heerlijk in slaap gevallen. Nu nog wel een beetje snotterig, maar hij kan nog wel door zijn neus ademen.
Onze lieve snurker
  woensdag 12 september 2007 @ 10:48:47 #63
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53116402
Bij Anna beginnen de vlekken alweer een beetje weg te trekken. Fendy: grote kans als de koorts ineens weg is, er een dag later vlekken zijn. Ik zou het geen 'pukkeltjes' willen noemen, Rockabella...

Het is wel een ziekenboeg op het moment! Nou, beterschap aan alle zieke beebs!
pi_53116728
Simon kiezen. Nu al. Jeetje jongen. Dan wordt het eten nog makkelijker
En al je verjaardag willen vieren.....je gaat al zooooo hard.

Pinkelmeisje om je vraag te beantwoorden. Maud is nu 10 maanden (op een week na) en kruipt op handen en voeten (en soms op knieen), ze staat aan alles en pakt zoekt en ontdekt alles op die manier. Maar......en dat is het verschil. Ze klets nog niet. Ze reageert wel enthousiast met geluidjes, maar er worden nog geen woordjes gemaakt.

Elk kindje ontwikkeld zich op zijn eigen manier. En kan ook nniet alles tegelijk. Dus daar waar Maud nu volop aan het kruipen is, klets die kleine van jou je de oren van je kop. Als je nog wilt investeren in een boek (of naar de bieb gaat) raad ik (en met mij vele anderen) het boek Oei, ik groei aan. Dit boek legt heel goed uit hoe je kindje zich ontwikkeld en waarom de een eerder loopt en de andere eerder praat.

En nu ben ik de verhalen van de rest een beetje kwijt...

Uhm, Jayden...beterschap. Een zere keel is niet lekker.
Tijn, ook ziek. Hopelijk daar ook snel verlichting.
En dat kleine vlekkenmeisje was ook al meer opgeknapt.
En al die andere knappe jongens en meisjes krijgen natuurlijk ook een
  woensdag 12 september 2007 @ 11:22:18 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53117087
Moonah, jeetje wat zal je zijn geschrokken!!!

Dean zegt "mama" (en ik heb nu dus officieel gewonnen van mijn vriend ).

Een paar dagen geleden zei hij het al een keer, maar toen leek het me meer toeval, maar gisteren zei hij het toch echt heel duidelijk, een paar keer, als ik de kamer uitliep.

En dan heel dramatisch he (heeft ie van mij) "Maa-maah"
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 12 september 2007 @ 11:25:38 #66
190853 RockabeIIa
pi_53117164
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef PM-girl het volgende:
Dankjewel rockabella (toffe nick trouwens!)

Waaaaah, Simon zat net te huilen, terwijl hij banaan at. Zie ik ineens dat meneer al twee kiezen heeft
Tnx 't Had een reden dus ik hoop dat men er aan kan wennen en me niet meer bij de oude nick noemt.
En Simon ook al kiesjes! Hier een beetje gekwijl en een beetje gezeur maar het komt nog niet echt door. Ik merk wel dat er iets aan het gebeuren is want hij kan me een potje zeuren!

Memmel, hier waren het ook geen vlekjes maar ook geen pukkeltjes. Eerder speldeprikjes zo klein.

Chaca, en sommigen willen alles tegelijk Brent babbelt de hele dag door tegen alles en iedereen Tegen de stoel welke hij vasthoudt, tegen Winnie de Pooh waar hij boven op gaat liggen om te knuffelen, tegen de hond en de kat die nu beiden 'Dittie' heten en tegen mijn ouders door de telefoon
En dan nog gefrustreerd zijn omdat je niet uit je woorden kunt komen he...
  woensdag 12 september 2007 @ 11:31:28 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53117286
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:33 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk met Dean en Vivi, die mis ik al een tijdje?
Oh ik zie het nu pas, lief!
Ik ben even heel druk met van alles
pi_53117745
Vivi, wat geweldig dat Dean mama kan zeggen!!!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 12 september 2007 @ 12:00:20 #69
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53117960
Ja he *snif*
  woensdag 12 september 2007 @ 13:12:20 #70
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53119380
Dat moet echt een mooi moment zijn, dat ze je kunnen roepen!
quote:
Memmel, hier waren het ook geen vlekjes maar ook geen pukkeltjes. Eerder speldeprikjes zo klein."
Dat bedoel ik, Rockabella, het zijn bij Anna echt grote vlekken. Stippen zeg maar die op sommige plekken samensmelten tot vlekken. Geen kleine speldeprikjes dus!
  woensdag 12 september 2007 @ 13:16:11 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53119476
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:04 schreef E.T. het volgende:
Das idd wel hoog, Fendy..

Tijn is verkouden.. snipverkouden
Al een paar dagen een hele volle neus, en gisteravond in bed begon hij er ook nog bij te hoesten. Een heel vervelend hoestje wat maar niet overging en z'n keel ging er zeer van doen. "ughe-ughe.. aauuuwww." Dus vannacht om 3 uur de sinaspril tevoorschijn gehaald (zetpillen vind ie he-le-maal niks, dus als dat niet noodzakelijk is, krijgt ie lekker sinaspril; hij vindt 't nog lekker ook) en ook meteen maar begonnen met de Bisolvondruppels. Werd ie gelukkig wat rustiger van en z'n hoest was direct een stuk minder zodat ie tenminste goed in slaap kon komen.
Vanmorgen was ie weer hartstikke vrolijk, dus gelukkig is hij er verder niet ziek onder.. vind alleen dat hoesten altijd zo naar.
Hier precies hetzelfde E.T.
Heb vannacht een half uur zitten stomen in de badkamer, en verder steeds wakker geworden met zo'n nare blafhoest..vanochtend moest ie niezen en kwam er een grote bel uit zijn neus, mannetje schrok zich rot en raakte helemaal overstuur
  woensdag 12 september 2007 @ 14:19:09 #72
3011 E.T.
pi_53121093
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:16 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde E.T.
Heb vannacht een half uur zitten stomen in de badkamer, en verder steeds wakker geworden met zo'n nare blafhoest..vanochtend moest ie niezen en kwam er een grote bel uit zijn neus, mannetje schrok zich rot en raakte helemaal overstuur

Bisolvon druppels (en veder neussprayen en met zo'n snotzuiger het geheel wat 'vrijer' krijgen).

Ik wil ook 'mama' horen .. Tijn komt nog niet verder dan papa en bah (en dat is echt als ik z'n vieze luier verschoon )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:21:50 #73
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53121169
Neussprayen vind die smurf hier vreselijk, alsof ik een varken sta te slachten lijkt het soms
Maar goed, het helpt wel dus het moet soms toch even...daarna voelt ie zich wel beter merk ik

Oh, en Dean zegt geen "Bah", die lacht alleen maar heel vals als ie een dikke poepluier heeft
  woensdag 12 september 2007 @ 14:23:45 #74
3011 E.T.
pi_53121240
hier wordt ook driftig de neusspray en snotzuiger uit m'n handen geslagen als die in zicht zijn..

Maar mama is sterker tot groot verdriet van Tijn.. en laat dat ook horen idd
  woensdag 12 september 2007 @ 14:42:39 #75
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_53121752
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft!

Hier ook een zieke! Iben heeft al twee dagen flinke koorts en een dikke snotneus.
Straks ga ik ff met hem naar de dokter.
Neusspray en snotzuiger zijn ook hier geen favorieten, maar ja mama's wil is wet!

Iben heeft twee tandjes sinds een week, maar mama of eender welk ander woord heb ik nog niet gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')