Je hebt in je signature nog ruimte voor de laatste wedstrijd van Ajaxquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:56 schreef Saekerhett het volgende:
0-1, laat in de tweede helft.
Ik doe alleen competitiewedstrijden in de even maandenquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:57 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Je hebt in je signature nog ruimte voor de laatste wedstrijd van Ajax
Ik denk dat je de ambiance onderschat.quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:57 schreef assie het volgende:
Slecht veld, geen ambiance, weinig aansprekende opponent......... ideale wedstrijd voor een 0-1 overwinning
Dus Bassie wordt ontslagen?quote:Op zondag 9 september 2007 18:07 schreef Skwish het volgende:
7-2
Ik teken ervoor.quote:Op maandag 10 september 2007 14:35 schreef WeebI het volgende:
0-11
Balen, maar ja als je Van der Vaart, Seedorf en Afellay achter de hand hebt.quote:Zorgen over nieuwe enkelblessure Sneijder
10/09/2007 12:59
Het Nederlands elftal moet het woensdag in Tirana tegen Albanië mogelijk zonder Wesley Sneijder zien te redden. De spelbepaler van het Nederlands elftal kampt met een enkelblessure.
Sneijder liep de kwetsuur maandagochtend op tijdens de training bij een duel met Mario Melchiot. Hoe ernstig de blessure is, en of hij dinsdag mee kan naar Albanië, moet nog blijken.
Tegenover de zorgen over de toestand van Sneijder, staat positief nieuws over Rafael van der Vaart. De middenvelder van Hamburger SV lijkt hersteld van de kuitblessure die hem het duel met de Bulgaren kostte. Van der Vaart trainde probleemloos mee.
Wel een opluchting inderdaad, dat scheelt weer countersquote:Op maandag 10 september 2007 18:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Sneijder doet niet mee, dus een mooie 0-10 overwinning.
en wie speelt er dan op het middenveld in plaats van Van Bronckhorst?quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:20 schreef AminBen het volgende:
Mathijsen eruit, Bouma op zijn plek en Van Bronkhorst linksback.
De Zeeuw centraal voor de verdediging en Afellay op rechtshalfquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:22 schreef dndiek het volgende:
[..]
en wie speelt er dan op het middenveld in plaats van Van Bronckhorst?
Is het punt niet, gewoon de beste spelers opstellen. En daar hoort Mathijsen voor mij niet bij.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:35 schreef mcyodogg het volgende:
Dat Mathijsen moeite heeft met Europese topspitsen wisten we al, maar hij moet het opzich toch niet moeilijk krijgen tegen Albanie?
Ja, zo heb je al 2 spelers die niet op die plek spelen bij hun club. Bouma is het beste op linksback, Van Bronckhorst werkte goed samen met De Zeeuw op het middenveld, waar hij ook bij Feyenoord speelt. Daar zal Van Basten denk ik weinig aan veranderen. Tenzij hij De Zeeuw wisselt voor Afellay.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:42 schreef AminBen het volgende:
[..]
Is het punt niet, gewoon de beste spelers opstellen. En daar hoort Mathijsen voor mij niet bij.
Vind Bouma maar niks op linksback. Verdedigend aardig sterk, maar als hij de middenlijn overkomt is het net een stijve hark. Doe mij maar Drenthequote:Op dinsdag 11 september 2007 15:17 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ja, zo heb je al 2 spelers die niet op die plek spelen bij hun club. Bouma is het beste op linksback, Van Bronckhorst werkte goed samen met De Zeeuw op het middenveld, waar hij ook bij Feyenoord speelt. Daar zal Van Basten denk ik weinig. Tenzij hij De Zeeuw wisselt voor Afellay.
Hij wil veel wisselen vanwege de fysieke kracht van de Albanen. Het lijkt me dat Seedorf of van der Vaart speelt ipv Sneijder en dat de Zeeuw ook wegvalt en dat Afellay misschien wel speelt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Als ie Urby opstelt dan voegt Marco weer een hoofdstuk toe aan zijn onnavolgbaarheid. Ik hoop dat het elftal zoveel mogelijk in tact laat. En dan eventueel Van der Vaart i.p.v. een geblesseerde Sneijder. Je moet het voorin niet drukker maken dan het al is.
Dan had hij De Cler moeten selecteren in plaats van Urby.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hij wil veel wisselen vanwege de fysieke kracht van de Albanen. Het lijkt me dat Seedorf of van der Vaart speelt ipv Sneijder en dat de Zeeuw ook wegvalt en dat Afellay misschien wel speelt.
Ik denk ook dat het logischer is om met een aanvallend ingestelde back zoals Emanuelson te spelen dan een echte linksback als Bouma of Boulahrouz, ondanks de slechte vorm van Emanuelson.
Oh oke, dat verklaart een en anderquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:43 schreef BonJovi het volgende:
Het is tong joh
quote:Realisme gaat boven romantiek
Oranje speelt de interland van woensdagavond tegen Albanië met maar één doel: drie punten pakken, zodat een ticket voor het EK 2008 al bijna kan worden gereserveerd. Voor aanvullende eisen is het Qemal Stafa Stadion niet de juiste plaats. Laten we het maar eens boud stellen: wie zich niet wil ergeren, moet vanavond niet naar Albanië - Nederland kijken. De voetbalfan die het idee heeft een lekker potje voetbal te gaan kijken, is naïef.
Oranjes achtste duel in de EK-kwalificatie zal zich wederom voltrekken volgens de nieuwe realiteit van het Europese interlandvoetbal.
Op het veld van het Qemal Stafa Stadion van Tirana ligt nauwelijks ruimte voor voetbal met toeters en bellen. Albanië zal op de eigen helft een dubbele verdedigingsmuur optrekken en waar nodig de botte bijl hanteren.
Keihard knokkend moet Oranje simpelweg zien te overleven tegen een opponent die, zoals Marco van Basten gisteravond terecht stelde, ‘in één wedstrijd geschiedenis wil schrijven.’
Als Oranje scherp, slim en geduldig is, lukt het één, misschien twee keer om door de Balkan-muur heen te breken. Dan is sprake van een prima prestatie. Gerede kans dat treffers net als tegen Bulgarije moeten vallen uit een standaardsituatie of door een plotselinge oprisping van individuele klasse tijdens het spel zelf.
Nee, voor romantiek was op Albanese bodem alleen gistermiddag even plaats. Tv-zender Tele Sport zond een documentaire uit met beelden van het WK van 1986 in Mexico.
De Nederlands elftalspelers waren net op hun hotelkamers gearriveerd toen sommigen de 6-1 zege van Denemarken tegen Uruguay voorbij zagen komen. 1986 was ook het WK van de Deense 5-1 nederlaag later tegen Spanje en de haast surrealistische 4-3 in de achtste finale bij België - Sovjet-Unie.
Preben Elkjaer-Larsen, Emilio Butragueño, Jan Ceulemans, Igor Belanov. Tijd en ruimte kregen deze toppers volop tijdens een wereldkampioenschap waarin de doelpunten nog als rijpe appels uit de boom vielen. Maar zoals de Duitsers zeggen: das war einmal.
21 jaar later staan vanavond in Tirana twee landenteams tegenover elkaar die in zeven pouleduels tien (Nederland), respectievelijk acht keer (Albanië) scoorden. Het aantal tegentreffers is met twee (Oranje) en zes al even gering. Voor beide ploegen geldt dat ze in 2007 nog niet één doelpunt in kwalificatie-duels incasseerden. Vanuit Albanees oogpunt was vooral de 0-0 van 28 maart in Bulgarije een knap resultaat.
De mannen van bondscoach Otto Bariç hebben zich tien dagen vol op de komst van Oranje kunnen focussen. Voor hen geen krachtenverslindende interland tussendoor.
Dat gegeven, gecombineerd met mogelijke vermoeidheid bij eigen spelers, is voor Marco van Basten mogelijk reden zijn opstelling te wijzigen. Eén wisseling en opzichte van zaterdag lijkt op voorhand al zeker: André Ooijer neemt achterin de plaats in van de niet meegereisde John Heitinga.
Met een vroeg doelpunt zou Oranje zichzelf ver weg van huis een hoop gedoe kunnen besparen. De kunst is om net als tegen Bulgarije weer een paar vrije trappen rond de zestien-meter af te dwingen.
En mocht het toch veel langer spannend blijven, dan moet de variant met pinch-hitter Jan Vennegoor of Hesselink maar eens lonen.
Vrijdag trainde Nederland nog gericht op het pompen van hoge ballen richting het hoofd van de lange Tukker. Het leidde op het veld van Quick Boys tot één treffer. Robin van Persie knalde van dichtbij een bal in de rebound binnen. Vlak daarna floot de bondscoach de trainingspartij ten einde.
Lekker makkelijk om jezelf van te voren zo in te dekken. Niet dat daar iets op tegen is, maar als tegen Albanië speelt, je drie jaar bezig bent om een team te bouwen, en de conclusie is 'als sneijder of van persie een vrije trap erin prikt dan hebben we het goed gedaan, zo niet jammer dan maar er zit niet meer in' dan vind ik dat nog al schrijnend.quote:Als Oranje scherp, slim en geduldig is, lukt het één, misschien twee keer om door de Balkan-muur heen te breken. Dan is sprake van een prima prestatie. Gerede kans dat treffers net als tegen Bulgarije moeten vallen uit een standaardsituatie of door een plotselinge oprisping van individuele klasse tijdens het spel zelf.
dat mag van mij vandaag welquote:Op woensdag 12 september 2007 09:03 schreef Dj_Day-V het volgende:
Doe mij morgen maar:
--------------------v.d. Sar
Heitinga - Boulahrouz - Ooijer - Gio
-------------------- Zeeuw
v.d. Vaart / Afellay ----------------- Seedorf
-------------------Sneijder
--------- Persie ---------- v. Nistelrooy
Maar dat gebeurt niet
Toch denk ik 0-3![]()
Dan mag je eerst Sjonnie nog weer even ophalen.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:03 schreef Dj_Day-V het volgende:
Doe mij morgen maar:
--------------------v.d. Sar
Heitinga - Boulahrouz - Ooijer - Gio
-------------------- Zeeuw
v.d. Vaart / Afellay ----------------- Seedorf
-------------------Sneijder
--------- Persie ---------- v. Nistelrooy
Maar dat gebeurt niet
Toch denk ik 0-3![]()
Dus je twijfelt wat je liever hebt: het kwalificeren voor het EK of het onstlag van Van Basten.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:48 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
ik zit hier met een zwaar dubbel gevoel, aan de ene kant wil ik dat Oranje wint, maar aan de andere kant wil ik dat van Basten weggaatm heeft hij gezegd als Oranje zich niet kwalificeert
dus je wilt lekker thuis zitten en balen dat NL niet naar het EK gaat? komop zeg...quote:Op woensdag 12 september 2007 11:48 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
ik zit hier met een zwaar dubbel gevoel, aan de ene kant wil ik dat Oranje wint, maar aan de andere kant wil ik dat van Basten weggaatm heeft hij gezegd als Oranje zich niet kwalificeert
Inderdaad. Plus, stel dat hij zich kwalificeert kunnen er 2 dingen gebeuren: of Nederland heeft een goed EK, of ze hebben een slecht EK. Als ze een slecht EK hebben, gaat Van Basten ook weg, dus dan nog liever het EK te hebben meegemaakt, dan sneuvelen in de kwalificatie. Of Nederland heeft een goed EK, en dan is het raar dat je Van Basten weg wilt hebben, want het belangrijkste lijkt me de prestaties van het team.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dus je twijfelt wat je liever hebt: het kwalificeren voor het EK of het onstlag van Van Basten.
Ik ben geen fan van Van Basten, maar het lijkt me toch vrij ongezond dat je liever hebt dat Oranje zich niet kwalificeert zodat Van Basten ontslagen wordt.![]()
20.25 RTL 4.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hoe laat begint die wedstrijd eigenlijk? Geen zin om het op te zoeken
Uitzending begint om 20.25, de wedstrijd om 20.45quote:Op woensdag 12 september 2007 13:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hoe laat begint die wedstrijd eigenlijk? Geen zin om het op te zoeken
Wie is er aan het zweten dan?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:01 schreef iSwets het volgende:
Ik vind het belachelijk dat we ons druk maken om .........Albanie!Bedoel we zijn zo erg afgezakt als voetbalnatie onder Van Basten dat we nu al gaan zweten om Albanie. Bedoel waar hebben we het over? Ten tijde van Hiddink & co maakten we ons druk om wedstrijden tegen Brazilie, Argentinie,Duitsland... pffff Albanie.. Van Basten: OPROTTEN!
![]()
daar hoop ik maar op danquote:Op woensdag 12 september 2007 16:24 schreef Jojoortje het volgende:
Ik heb gedroomd dat Nederland ging winnen met 1-5![]()
Is de opstelling al bekend dan?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:36 schreef BonJovi het volgende:
precies en Sneijder doet mee vanavond
http://www.youtube.com/watch?v=f0b-xxaGOt8quote:Op woensdag 12 september 2007 13:01 schreef iSwets het volgende:
Ik vind het belachelijk dat we ons druk maken om .........Albanie!Bedoel we zijn zo erg afgezakt als voetbalnatie onder Van Basten dat we nu al gaan zweten om Albanie. Bedoel waar hebben we het over? Ten tijde van Hiddink & co maakten we ons druk om wedstrijden tegen Brazilie, Argentinie,Duitsland... pffff Albanie.. Van Basten: OPROTTEN!
![]()
Volgens mij niet, maar hoop wel dat Sneijder er in staat.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Is de opstelling al bekend dan?
nee, gewoon wachten, totdat van Basten zijn contract is afgelopenquote:Op woensdag 12 september 2007 12:28 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
dus je wilt lekker thuis zitten en balen dat NL niet naar het EK gaat? komop zeg...![]()
Wat een geweldige generatie was dat. Toen inderdaad, maar ook het EK in eigen land hadden we moeten winnen. Een schande dat deze generatie nooit een prijs heeft gewonnen met het nationale team. Wel leuk om die goals weer eventjes terug te zienquote:Op woensdag 12 september 2007 16:39 schreef Blight het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=f0b-xxaGOt8
Zo was het mooi. Tóen hadden we moeten winnen.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:53 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Inderdaad. Plus, stel dat hij zich kwalificeert kunnen er 2 dingen gebeuren: of Nederland heeft een goed EK, of ze hebben een slecht EK. Als ze een slecht EK hebben, gaat Van Basten ook weg, dus dan nog liever het EK te hebben meegemaakt, dan sneuvelen in de kwalificatie. Of Nederland heeft een goed EK, en dan is het raar dat je Van Basten weg wilt hebben, want het belangrijkste lijkt me de prestaties van het team.
Niks meer dan genoeg hoor..quote:Op woensdag 12 september 2007 19:18 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Een magere 0-1 is meer dan genoeg
quote:Op woensdag 12 september 2007 20:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Oprollen zullen we ze, dat stelletje amateurs.
Niemand?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:43 schreef GGMM het volgende:
Wie heeft er een live stream voor mij?Ik zit op me werk.
quote:Op woensdag 12 september 2007 20:27 schreef mcyodogg het volgende:
Ooijer voor Heitinga dus.
Hij gaat iedereen overtuigen.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Nederland gaat verliezen.. De mazzel van V.Basten houdt een keer op..
Mensen zoals jij =quote:Op woensdag 12 september 2007 20:31 schreef DrDentz het volgende:
1-0 voor Albanie denk ik
Dat zowiesoquote:Op woensdag 12 september 2007 20:33 schreef Mr-Sander het volgende:
Ik zeg: 0-2. Met geweldig slecht voetbal wint Nederland lelijk; het wordt een kutwedstrijd.
quote:Op woensdag 12 september 2007 20:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Of de keeper moet weer z'n arm niet uitsteken dan kan er wel een inwaaien
Was Evert er maar hequote:Op woensdag 12 september 2007 20:40 schreef Morpheus2002 het volgende:
Leo Driessen.... erger kan bijna niet
Harry Vermeegen.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:40 schreef Morpheus2002 het volgende:
Leo Driessen.... erger kan bijna niet
Evert ten Napelquote:
I likequote:Op woensdag 12 september 2007 20:42 schreef BonJovi het volgende:
zingt Borat dat ofzo
Heey weer unbanned?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:43 schreef BonJovi het volgende:
Loserkid is ook aanwezig welkom leuk dat je er bent
Extended versionquote:Op woensdag 12 september 2007 20:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
Allemachtig krijgen we alle 800 coupletten?
Juistquote:Op woensdag 12 september 2007 20:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
Men dit zooitje moeten we toch met 8-0 oprollen!
Heus niet !quote:Op woensdag 12 september 2007 20:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
Thuis werd 't 2-1quote:Op woensdag 12 september 2007 20:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nee alleen dwergjes uit Utrechtquote:Op woensdag 12 september 2007 20:46 schreef BonJovi het volgende:
geen Ajacieden dus niet lopen zeiken dat Van Basten Ajacieden opstelt
0-1quote:Op woensdag 12 september 2007 20:47 schreef RayMania het volgende:
Ik teken voor een 1-0 winst.
0-1 zekerquote:Op woensdag 12 september 2007 20:47 schreef RayMania het volgende:
Ik teken voor een 1-0 winst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |