VEEL, maar dat is helemaal niet boeiend...quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef Meddo het volgende:
gaaf man, maarehh wat heeft dit je nou in totaal gekost?
hoezo zou ik hier geduld voor moeten hebben? als iets je passie is dan denk je daar niet eens over naquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:58 schreef _Drake_ het volgende:
Prachtig project en helemaal naar mijn zin en smaak. Ik zou het geduld er ook alleen niet voor hebben hoewel ik dat nu zeg terwijl ik ook al een tijd met mijn eigen auto bezig ben .
das waar, maar dat kan ik dus niet (in de winter aan de auto werken, heb geen overdekte ruimte) plus het is voor mij ook een daily driver dus hij kan niet lang stilstaan wat het nog veel lastiger maaktquote:Op zondag 9 september 2007 09:09 schreef Furb het volgende:
[..]
hoezo zou ik hier geduld voor moeten hebben? als iets je passie is dan denk je daar niet eens over na![]()
en aangezien ik in de wintermaanden zowiezo niet ermee rijd kan ik dan mooi aan de auto werken.
zou wel willen, maar heb er t geld niet voor omdat ik dan gelijk NOG meer aan moet passen.quote:Op zondag 9 september 2007 12:20 schreef Jimmeh het volgende:
Niet meteen voor een grotere turbo gegaan? Of vind je het vermogen wel best zo.
die is van mijn spuiter, Jerry Hoewijkquote:Op zondag 9 september 2007 14:50 schreef -Muse- het volgende:
205 Dimma (of guttman? zelfde voorspatborden) staan, is die ook van jou?
owja, klopt... die stonden op de website maar die is inmiddels veranderd.quote:Op zondag 9 september 2007 17:58 schreef SilentRimmer het volgende:
Alleen het downloaden van het filmpje wil niet vlotten.......
wat hij zegtquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:33 schreef Bill_E het volgende:
gaaf niet mijn style auto maar wel mooi
Gezien de techniek had het nooit kunnen lukken ook, maar op deze manier is er mijn ogen ook niet mis mee. laat het een exoot blijven en zo zal het veel bijzonderder zijnquote:Op zondag 9 september 2007 22:56 schreef mistermaniac het volgende:
Super projectje, jammer dat het er nooit "echt" door is gekomen, de wankel.....
ben voorlopic stock geblevenquote:Op zondag 9 september 2007 23:38 schreef Tjabbo het volgende:
Nice.
Direct een upgraded turbo genomen of een stocker?
en toch is het een groter succes dan verwacht, anders zouden ze niet blijven doorontwikkelen...quote:Op zondag 9 september 2007 23:46 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
Gezien de techniek had het nooit kunnen lukken ook, maar op deze manier is er mijn ogen ook niet mis mee. laat het een exoot blijven en zo zal het veel bijzonderder zijn
heb een nieuwe, zal je wel ff toevoegenquote:Op maandag 10 september 2007 00:54 schreef johnwoo het volgende:
Erg mooi Furb!
Ik heb jou en Ger nog steeds in m'n MSN lijstje staan maar echt al lang niet meer gechat!
omdat de meesten hier dat als enige mod hebben op hun uber turbo bakquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:34 schreef Lausteen het volgende:
Waarom basht niemand nou die turbo-timer?
en nou in t nederlands?quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:34 schreef Lausteen het volgende:
basht
enige waar ik de turbo timer eigenlijk echt voor gebruik (als ik m al gebruik) is de auto opwarmen voor ik ga rijden, dan kan ik gewoon ff terug naar binnen terwijl ik ff de olie opwarm...quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:11 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
omdat de meesten hier dat als enige mod hebben op hun uber turbo bak
turbo timers zijn leuk en soms handig. maar meestal weggegooid geld.
als je niet even wilt wachten in je auto ben je hem gewoon niet waard. klaar.
zo goed?
kosten...quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:11 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Waarom?
Now is the time you know...
quote:(-WJ- @ Sep 10 2007, 21:33 PM)
drift je er ook mee ?
het wordt tijd dat je hem dan aan mij geeft voor onderdelenquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:33 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik had dit topic nog niet eens gezien joh![]()
Altijd al een zwak gehad voor een FC!
Prachtauto's!!!
Sorry Tjabbo, maar ik denk zelfs dat ik een FC als die van Furb mooier vind dan m'n Supra...
Rijbewijs keuring voor ouderenquote:Op zaterdag 15 september 2007 09:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
het wordt tijd dat je hem dan aan mij geeft voor onderdelen![]()
![]()
Ok best handig bedacht.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:55 schreef Furb het volgende:
[..]
enige waar ik de turbo timer eigenlijk echt voor gebruik (als ik m al gebruik) is de auto opwarmen voor ik ga rijden, dan kan ik gewoon ff terug naar binnen terwijl ik ff de olie opwarm...
hij staat wel standaard op 30sec, zodat ik nooit per ongeluk ineens de motor af kan zetten
Kan je geen hybride krijgen? een opgeboorde stock turbo?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:57 schreef Furb het volgende:
[..]
kosten...
als ik voor een upgrade ga, wordt het gelijk een goede upgrade waarmee ik uiteindelijk rond de 400pk uit moet komen.
nu heb ik daar de centen niet voor aangezien er dan nog een hele hoop aangepast moet worden!
Euro-Rotor zit daar.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:11 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb mn zaak in Veldhoven en rij regelmatig langs een rotary specialist.
Daar zie ik jou model regelmatig staan, ze hebben er een stuk og 3 geloof ik.
Ik vind ze niet echt heel mooi, maar met de bodykit die jij er op hebt zitten en de mods is het toch eigenlijk wel een vette bak haha
Tijdje terug stond er het laatste model rx7 en volledig getuned.
Dat is imo de mooiste rotary ooit.
er is een bedrijf die hybrides bouwt voor de Fc en die hebben zich al erg goed bewezen. probleem is dat het bedrijf in Amerika zit en de originele turbo als core nodig heeft. kost dus ook weer een dijk aan verzendkosten!quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:17 schreef Tjabbo het volgende:
Kan je geen hybride krijgen? een opgeboorde stock turbo?
Dan kan je met stock spruitstukjes e.d. uit.
of kan je fuelling het niet aan? er zitten toch standaard al 550cc' high imp's in die dingen of was dat nou het nieuwe model?
daar zitten 850cc injectoren in, maar die zijn in een FC niet te gebruiken...quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:30 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik meen dat in een FD iig wel 550's zitten
thnx!quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:11 schreef Nerdmans het volgende:
Hoi Furb,
je pakt het allemaal goed aan kerel!
Leuk dat je niet alleen maalt om uiterlijk vertoon.
Ik heb mn zaak in Veldhoven en rij regelmatig langs een rotary specialist.
Daar zie ik jou model regelmatig staan, ze hebben er een stuk og 3 geloof ik.
Ik vind ze niet echt heel mooi, maar met de bodykit die jij er op hebt zitten en de mods is het toch eigenlijk wel een vette bak haha
Tijdje terug stond er het laatste model rx7 en volledig getuned.
Dat is imo de mooiste rotary ooit.
Met een adaptertje wel in een SW20quote:Op zondag 16 september 2007 17:08 schreef Furb het volgende:
[..]
daar zitten 850cc injectoren in, maar die zijn in een FC niet te gebruiken...
das apart! maar dat gaat bij mij niet werken, het verschil tussen FC en FD is dat de FC top-feed is en de FD side-feed...quote:Op zondag 16 september 2007 17:23 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Met een adaptertje wel in een SW20
(Misschien dat ze daarmee ook compatible zijn met de FC?)
hahaha ver-sjonnie'd zeetiequote:Op maandag 17 september 2007 16:23 schreef beschuit het volgende:
ontzettend strak gestylede bak zeg!
natuurlijk een zwaar cool collector's item, zo'n RX; goed van je dat je hem niet ver-sjonnie'd!
een wankelmotor en praktisch gaan niet samen...quote:Op maandag 17 september 2007 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
uit praktisch oogpunt, als je er normaal mee rijd, wat is dan het verbruik
wankelmotoren staan erom bekend ietsjes meer te verbruiken
hoe weet je dit soort dingenquote:Op maandag 17 september 2007 18:50 schreef Furb het volgende:
[..]
hahaha ver-sjonnie'd zeetie![]()
van mijn type en bouwjaar zijn er op dit moment nog maar 5 in NL
dat zal wel de turbo oid geweest zijn, want de wankel sound herken je echt welquote:Op maandag 17 september 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:maar als ze vol gas een bocht uit accelereerden hoorde je alleen maar een ontzettend luid soort van gesis, is dat nou ook wankel geluid? Of een gigantische turbo. Het was iig een behoorlijk irritant geluid zo over alles heen
bij de RX-7 club houden ze een database bij op basis van rdw gegevens die ze op kunnen vragen.quote:Op maandag 17 september 2007 23:51 schreef Tjabbo het volgende:[..]hoe weet je dit soort dingen
kan je dat ergens checken?
ben al lang op zoek naar zo iets. of is het een gokje?
ik weet niet hoe dat t precies werkt, maar die gast van de club die kan zelf die gegevens bij de rdw opvragen...quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:49 schreef Tjabbo het volgende:
rdw gegevens opvragen dus.... iemand van de politie dus of iemand anders die dicht bij het vuur zit.
Er is ook iemand die een database bijhoudt van de bij 'de club' bekende supras maar da's nooit helemaal compleet. helaasch.
http://www.youtube.com/watch?v=SmuO3QaeTAgquote:Op maandag 17 september 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:
Was gister op het Nationaal Oldtimer Festival op circuit Zandvoort en daar waren ook een paar RX'en en met lage toeren door de pits hoorde je wel uitlaat geluid, maar als ze vol gas een bocht uit accelereerden hoorde je alleen maar een ontzettend luid soort van gesis, is dat nou ook wankel geluid? Of een gigantische turbo. Het was iig een behoorlijk irritant geluid zo over alles heen
vast niet. dat soort info is classified.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:50 schreef Furb het volgende:
[..]
ik weet niet hoe dat t precies werkt, maar die gast van de club die kan zelf die gegevens bij de rdw opvragen...
misschien wel omdat er juist een echte merken-club achter zit?
nog nooit gezeik mee gehad en heb de ramen al 2,5 jaar zo donker...quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:54 schreef SimtekF1 het volgende:Heb je nu alleen niet constant gezeik over je zwarte ramen, want voor en aan de zijkant zijn donker zie ik.
ah jo het is gewoon wat de eigenaar van een bepaalt type auto wilt horen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:17 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
vast niet. dat soort info is classified.
wedden dat'ie ergens een vriendje heeft!
Een EB110 SS is iets anders dan de EB110. De eigenaren van de EB110 super sport roepen ook altijd dat zij de enige zijn in nederland.quote:Op maandag 24 september 2007 18:53 schreef Furb het volgende:
das bullshit, want van die EB110 weet elke eigenaar dat ie niet alleen is, zoals met zowat alle auto's.
bij een evenement op zandvoort stonden afgelopen jaar op een evenment al 2 blauwe naast elkaar op NL kenteken, daar was dan de blauwe van Ratelband nog niet eens bij...
het register van de RX-7 club wordt goed bijgehouden, als er op internet een auto opduikt, wordt deze ook gelijk geregistreerd. de totale aantallen van RX-7's in NL zijn wel opgevraagd bij de rdw
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:59 schreef Tjabbo het volgende:
fuel pump is een walbro zo te zien?
dan moet ik je helaas teleurstellen, want we willen geen onbekenden in de loods hebben.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:45 schreef casejunkie het volgende:Zou ik eens binnenkort mogen komen kijken nu je motor er uit ligt?
de FC turboII heeft 4 injectoren, 2x 550c primair en 2x 550cc secundair.quote:Op maandag 15 oktober 2007 08:36 schreef casejunkie het volgende:
Furb kan je mij toevallig vertellen hoe groot de injectors van een Turbo II zijn en hoeveel injects de Wankel motor heeft?
die baffle plate is idd tegen het klotsen, maar doordat de olie enigszins wordt afgeremd schuimt het minder en kan het beter afkoelen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:05 schreef Lausteen het volgende:
Tof project man! Die supra is ook best wel vetjes btwIk heb 2 n00bvragen: waarom heb je die oil-bypass er uit gehaald en waar dient die oil-baffle-plate voor? Om er voor te zorgen dat de olie niet gaat klotsen in het carter
Deze zet iets meer druk op het systeem.quote:Op maandag 5 november 2007 15:07 schreef Repeat het volgende:
Waarvoor dient deze radiateurdop? Een dop lijkt me nou juist iets wat je wel standaard kan houden of vergis ik me nu
nadat ik gisteren de fuel rail in mn handen had, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik niet eens een aftermarket FPR kan gebruiken met deze rails. de FPR is 1 geheel met de rail en kan niet gewisseld worden (ook lekker ruk als je FPR t zou begeven)quote:Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef Tjabbo het volgende:Alleen die sard he, Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht?
is een optie, er zijn er al meerdere die dat gedaan hebben.quote:Op maandag 19 november 2007 16:17 schreef Tjabbo het volgende:
Lekker shit van die brandstof toevoer. Maar het is toch niet zo moeilijk om een stuk eraf te zagen en dicht te laten lassen? en dan een draad tappen voor je fpr. Of beter nog, gewoon afzagen en rechtstreeks een fitting op de rail maken?
Ik had het over mezelfquote:Op donderdag 22 november 2007 19:25 schreef Furb het volgende:
zeg nooit nooit....
deze auto blijft, dus 500pk zal dan misschien wel een keer gehaald gaan worden.
ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen?quote:Op zondag 9 december 2007 17:52 schreef Furb het volgende:
jawel, maar moet ik er dan van dat afschuwelijke "RACEGAAS" in gaan maken? dacht het niet!
steenslag op de intercooler is net zo ongewenst als steenslag op de lak.
gewoon voldoende afstand houden dan heb je er al weinig last van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op zondag 9 december 2007 19:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen?
ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een intercooler heb je voor de performance, niet voor show!
dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat)
beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen...Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
restrictie? 't is echt verwaarloosbaar..quote:Op zondag 9 december 2007 20:00 schreef Furb het volgende:
[..]
ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby.
een intercooler heb je voor de performance, niet voor show!
dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat)
beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen...
quote:Op zondag 9 december 2007 21:29 schreef casejunkie het volgende:
Bij een TDi'tje zal je dat idd niet merken. Bij meer auto's waarbij de intercooler daadwerkelijk goedgebruikt wordt merk je het wel.
ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal.quote:Op maandag 10 december 2007 00:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Denk het niet, het gaat hier om GAAS niet om een plexiglas oid..
Wat wilt gaas tegenhouden..? Niks.
Moet je maar eens vragen bij speedcentre in Geldermalsem. Die stonden behoorlijk te kijken wat het effect van racegaas was.quote:Op maandag 10 december 2007 16:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal.
Het zal denk ik inderdaad niet superveel uitmaken. Wel wat natuurlijk maar of het merkbaar is?
Ik zou het er ook niet in maken btw. Kan jou die steenslag nou schelen voor die ene keer dat je er mee rijdt.
wiezoe?quote:Op zondag 9 december 2007 20:25 schreef jp84 het volgende:
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten [afbeelding]
dat kun je juist beter niet doen....quote:Op zondag 9 december 2007 20:25 schreef jp84 het volgende:
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten
Zware hinder veroorzaakt de rooster van de bumper van mn TDI, en Verwaarloosbaar is de gaas voor de intercooler @ zijn auto zei ikquote:Op maandag 10 december 2007 16:19 schreef Daantke het volgende:
@turkie
Lees jij nou maar beter je posts na. Eerst zeg je dat hij zware hinder veroorzaakt en daarna is het opeens weer verwaarloosbaar![]()
En natuurlijk houdt gaas wel tegen.
dat zei je heul nietquote:Op maandag 10 december 2007 21:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zware hinder veroorzaakt de rooster van de bumper van mn TDI, en Verwaarloosbaar is de gaas voor de intercooler @ zijn auto zei ik![]()
Ik heb zo'n zelfe Sard Fuel Pressure Regulator. Alleen dan in het blauw. Ding werkt perfect, ik had hem uit Japan. Er schijnen ook een hoop nepperts van te zijn. Op MLR (Mitsubishi Lancer Register) hebben heel veel mensen exact dezelfde unit en allemaal zijn ze bijzonder positief er over. Ja een automotive is beter maar het is iig een zeer bruikbare regulator tot ongeveer 500pk. En dan is er ook nog een grotere versie eventueel.quote:Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef Tjabbo het volgende:
Schiet goed op joh
Alleen die sard he
deze:
[ afbeelding ]
Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht?
Ik vind ze namelijk ruk. Komt op me over als een hobby ding ipv een profi afpr.
Laatst 1 gemonteerd op een celica st205 maar dat ding maakt een kabaal niet normaal. voelt ook niet echt solide aan als ik eerlijk ben.
Heb op mijn eigen auto een aeromotive gemonteerd. imho 10x beter. (de looks ook maar dat is persoonlijk)
Geen gesuis/geruis van benzine, helemaal niets. Gewoon stil zoals het hoort.
Ben benieuwd waarom je voor de sard ging.
Was er geen adapter voor jouw brandstofrails? Sard maakt zelf trouwens ook brandstofrailsquote:Op donderdag 20 december 2007 21:10 schreef Furb het volgende:
we zullen het vanzefl gaan meemaken, heb mijn brandstofrail aangepast zodat ik toch over kan gaan op de Sard...
klinkt alsof ie het op film moet opnemenquote:Op zondag 30 december 2007 20:15 schreef PNG het volgende:
Super mooi. Echt. Wordt nog wat sleutel om. Als blok uit elkaar is geweest. Partij gestoom en tikken de eerste seconden, soms langer dan paar seconden. En oeioei die eerste minuut is spannend.
Sard blijft imho een beetje een B-merk. Zeker met deze dingen.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:09 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n zelfe Sard Fuel Pressure Regulator. Alleen dan in het blauw. Ding werkt perfect, ik had hem uit Japan. Er schijnen ook een hoop nepperts van te zijn. Op MLR (Mitsubishi Lancer Register) hebben heel veel mensen exact dezelfde unit en allemaal zijn ze bijzonder positief er over. Ja een automotive is beter maar het is iig een zeer bruikbare regulator tot ongeveer 500pk. En dan is er ook nog een grotere versie eventueel.
gewoon even de efi fuse erafquote:Op zondag 30 december 2007 20:27 schreef Furb het volgende:
eerst starten zonder ontsteking en injectie, om de olie goed rond te pompen
quote:
Of de stekkers van de brandstofpomp doorknippenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Of gewoon de stekkers v.d. injectoren ff dr af
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:08 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Of de stekkers van de brandstofpomp doorknippen
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:48 schreef fathank het volgende:
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen
Ik denk, jij kan overdrijven, dan kan ik dat ook.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
![]()
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:48 schreef fathank het volgende:
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:20 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik denk, jij kan overdrijven, dan kan ik dat ook.
Waarom zou je in godsnaam alle stekkers van je injectors los willen gooien?
Je wil dat de pomp geen brandstof meer aanvoert.
Ennuh... zekering van de brandstofpomp??
[..]
![]()
![]()
het is en blijft altijd een punt waar de meeste mensen op blijven hangen, maar zolang een motor origineel is en goed onderhoud krijgt, gaan ze zelden stuk. er zijn er al een hoop die gewoon 250-300k op de motor hebben staan zonder revisie en zonder al te veel problemen...quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
Toch was ik een beetje angstig voor de rotory-motor.
De betrouwbaarheid, het tuningspotentieel etc, dus toen ben ik toch maar voor een Supra gegaan.
Achteraf niet echt spijt van, maar als ik een FC zie rijden begint het toch wel een beetje te kriebelen.
Vooral het lagere gewicht spreekt me aan, want mijn Supra is gewoon te zwaar (1550kg op kenteken, maar met het turbo-blok wat er nu inligt en de turbo-aandrijflijn wat erin gaat, ligt het wagengewicht op ongeveer 1600kg, mss zelfs iets meer!)
Wat weegt jouw FC op kenteken?
beflapquote:Op zaterdag 5 januari 2008 02:38 schreef Faxie het volgende:
Uhm je kan het toch niet tegen mij hebben he? ... Ik vind het slechts grappig dat je een rotor-accesoire heb, want zoiets heb ik dus ook. Ik heb een RX8 voor als je het nog niet wist![]()
Spam m'n reet...als dat van mij spam is, spam jij net zo goed voor al die zooi die je in de rex bouwt
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:38 schreef Faxie het volgende:
Haha, ja heb het al gewijzigd![]()
Ik voel me soms nogal snel aangesproken
nee maar je hart stopt wel met pompenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
![]()
[..]
Daarmee denk ik niet dat hij stopt met pompen hoor
nee domme kneus om de brandstofdruk goed te krijgen voor het starten moet je pomp juist wel aan staan en benzine rondpompen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
![]()
thnx!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:08 schreef Bill_E het volgende:1 vraag. waarom geen abs meer?
ja goed ik was nieuwsgierig. De abs op de auto vd zaak heeft me denk toch al wel eens geredquote:Op zondag 13 januari 2008 10:47 schreef Furb het volgende:
[..]
thnx!
meerdere redenen eigenlijk...
ik rijd er zowiezo niet mee als t slecht weer is, en op droog sta je sneller stil zonder ABS.
er komen ook nog grotere remmen op, en waarschijnlijk zal de ABS dan toch veel minder doen.
het neemt een hoop ruimte in
het systeem is al 16 jaar oud en werkt niet helemaal meer zoals t nieuw deed en vervangen kost ongeveer 1300 euro
als ik uiteindelijk voor een grotere turbo ga, kom ik waarschijnlijk plek te kort en door de hitte van de turbo zal de ABS het waarschijnlijk toch gaan begeven (is al vele malen voorgekomen bij FC rijders die er meer vermogen uit halen)
er zijn ook FC's gewoon zonder ABS geleverd, dus waarom zou het zonder ABS een probleem moeten zijn?
vroeger had geen 1 auto het, het is allleen een veiligheids ding wat in het leven is geroepen omdat mensen steeds gehaaster zijn gaan rijden en dicht achterop anderen gingen rijden!
dus eigenlijk was je al te laat met reageren, want daar is ABS voor.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:23 schreef Bill_E het volgende:
[..]
ja goed ik was nieuwsgierig. De abs op de auto vd zaak heeft me denk toch al wel eens gered
thnx voor de tip, heb ff gekeken maar die kunnen wel snel leveren wat ik zoek...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:48 schreef Tjabbo het volgende:
heeft siliconeintakes.com ze ook niet in het rood?
quote:Op zondag 27 januari 2008 11:44 schreef Furb het volgende:
tussendoor even wat fotootjes van ons beunhok, waar we nu dus ook een mooie burg in hebben staan 8)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
laat de zomer maar komen :mrgreen:
ff een update over t project:
deze week komen de laatste spullen binnen die ik nodig heb om m te kunnen starten
- mn yoohoo belts voor de waterpomp
- slangen voor de intercooler
verder nog wat electronica werk om alle meters aan te sluiten en dan ik alles gaan afvullen met olie en koelwater.
volgend weekend denk ik zo ver te zijn dat de motor weer gestart kan worden...![]()
over 2,5-3 weken verwacht ik helemaal klaar te zijn, want over 2 weken komen mn nieuwe remmen binnen en dat is echt het laatste wat er nog te doen staat!
Wat moet je afstellen dan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:04 schreef Furb het volgende:
hij moet op de rollenbank afgesteld worden voor ik er mee ga rijden
kan je zeggen, die gast was er alles behalve rustig mee! wel goed opwarmen en afkoelen en goed onderhoud, maar als ie warm was, PLANKEN!!!! daar had ie dat ding voor gebouwd...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:46 schreef Tjabbo het volgende:
Ok als jij het zegt... max pk aantallen bij anderen zegt me nooit zoveel.
a/f ratio's en egt's op mijn eigen des te meer.
'Blijven rijden' zegt trouwens net zoveel over het gezonde verstand van de eigenaar als over dat van de tuner. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk
Kan je de ecu van de rix zo makkelijk hacken dan? of komt er een andere chip over heen?
Handig hoor als dat kan. alle stock sensoren voorhanden en geen geshit met aftermarket spul. Ik wou dat ik dat kon
dat bedoelde ik dus met gezond verstand.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:15 schreef Furb het volgende:
[..]
wel goed opwarmen en afkoelen en goed onderhoud, maar als ie warm was
Ik blijf het een beetje onzin vinden. Wat is er mis met SARD? Ze maken ook prima injectoren overigens. Het ziet er raar uit?? Het is gewoon een goede functionele benzinedrukregelaar van hoge kwaliteit. Hij heeft genoeg flow en kan tot 8bar dus speelgoed is het zeker niet!quote:Op maandag 31 december 2007 17:56 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Sard blijft imho een beetje een B-merk. Zeker met deze dingen.
Hij zal best aardig werken, maar ik zou niet op een paar tientjes bezuinigen en een aeromotive nemen.
Vind het maar een gek ding die fpr van sard.
Als je een aeromotive in je handen hebt gehad wil je nooit meer zo'n sard ding.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:10 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik blijf het een beetje onzin vinden. Wat is er mis met SARD? Ze maken ook prima injectoren overigens. Het ziet er raar uit?? Het is gewoon een goede functionele benzinedrukregelaar van hoge kwaliteit. Hij heeft genoeg flow en kan tot 8bar dus speelgoed is het zeker niet!
Hij ziet er zo vreemd uit. Dat is toch geen argument. Zoek nu zelf even naar gebruikerservaring met die sard drukregelaar en dan zal je zelf zien dat het gewoon een kwaliatief goede unit is.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:00 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Als je een aeromotive in je handen hebt gehad wil je nooit meer zo'n sard ding.
De sard injectoren? praat me er niet van.
zoek het maar eens op. Sard spuit de injectoren door met een heel fijn goedje voordat ze op de plank gaan. Dat spul droogt op en gaat plakken. niet veel, maar genoeg om ervoor te zorgen dat de injectoren niet (goed) werken. Heb het meer dan eens gezien en meegemaakt
Je moet ze echt (soms meermalen) even laten klikken door er stroom op te zetten voordat ze het naar behoren doen. Daarna doen ze het wel goed trouwens. Dat is dan wel weer waar.
Dat gebeurt je met echte greddy's, ND's of RC's niet
Ik had btw ook een ebay afpr. kon ook tot 8 bar. heb ik er maar niet op gezet en bij het vuil gedaan.
Exact, er zijn ook een aantal gerenomeerde tuning webshops die sard adviseren. Als ze zo slecht zouden zijn zal dat allang een bekend verhaal zijn en werden ze niet zo veel verkocht.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 18:45 schreef Furb het volgende:
mijn sard was idd ook net zo duur als een aeromotive.
t zal allemaal wel goed spul zijn, anders werd t ook niet zo veel verkocht...
als je gelezen zou hebben:quote:Op maandag 4 februari 2008 09:59 schreef garnage-patrick het volgende:
sorry,....
voor alle kwijlvlekken op de grond![]()
ziet er supergeil uit joh! geen tupperware, gewoon keiharde getunde auto om het maar zo te zeggen, remmen zien er geil uit!
wat moet je nou nog doen om de motor te kunnen starten en te kunnen gaan rijden?!
quote:nu zit ik alleen nog te wachten op die verdomde v-snaar voor mn waterpomp, dat is het enige waar ik nu op zit te wachten voor ik de motor weer kan gaan starten.
bougiekabels....quote:Op maandag 4 februari 2008 14:38 schreef Repeat het volgende:
Ziet er mooi uit, hopen dat het straks allemaal werkt
waarvoor zijn deze kabels?
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 11 februari 2008 23:51 schreef invine het volgende:
Video is niet beschikbaar.
ik ook en hij zat al op 80 views ofzoquote:
80??quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:20 schreef Meddo het volgende:
[..]
ik ook en hij zat al op 80 views ofzo![]()
maar heel fijn dat hij zo goed aanslaat na al dat werk, en voortreffelijk geluidje![]()
leuk geintje op het eind, stond al raar te kijken
ik ben aanwezig!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:17 schreef Tjabbo het volgende:Ga je er toevallig mee naar het JAF aanstaand zomer?
deze hoofdremciliner is groot genoeg, daarom heb ik deze gehouden en ben ik niet overgegaan op de non-abs hoofdremcilinder...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:41 schreef Youp het volgende:
heb je trouwens ook aan de remkrachtverdeling gedacht en aan het gebrek aan volume in de hoofdremcilinder nu met die joekels van klauwen? of is het oppervlak van de remzuigers (in totaal) gelijk gebleven aan de originele klauwen?
nou ja, zomer... 30 maartquote:
Primaquote:Op maandag 18 februari 2008 06:40 schreef Furb het volgende:
ik wil zowiezo nooit geen leer in mijn auto, vind er echt nix aan. kuipstoelen zijn een drama, maar misschien dat er ooit nog wel paar mooie sportstoelen in komen.
als er al iets met t interieur gebeurd verder is t strippen
Mocht ie willen.....quote:Op maandag 18 februari 2008 19:22 schreef Malle_beer het volgende:
Is die Supra ook van jou, Furb?
Komt er dan ook een topic van?quote:Op maandag 18 februari 2008 18:25 schreef Furb het volgende:
die plannen zijn er wel, maar de financien nog niet. zal pas op zn vroegst komende winter worden
als je het moet vragen kan je het niet betalen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 07:17 schreef Faxie het volgende:
Wat kost dat geintje nou?
Wat is dit nou weer voor dom antwoord? Misschien is degene wel (net als ik bijvoorbeeld) nog een arme student die het geld NU nog niet heeft, maar wel in de toekomst....quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:44 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
als je het moet vragen kan je het niet betalen.
Het is meestal de waarheid.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:30 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor dom antwoord? Misschien is degene wel (net als ik bijvoorbeeld) nog een arme student die het geld NU nog niet heeft, maar wel in de toekomst....
Mwa half.... veel geld zit al in m'n huidige auto, maar ik heb nog wat op m'n spaarrekening hoorquote:
quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:06 schreef Ger-E het volgende:
[..]
Mocht ie willen.....
De Supra heeft onderdak, waar deze geile RX bij mag blijven slapen.
feit...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:42 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Het is meestal de waarheid.
nee, anders zou ik gewoon de non-turbo motorkap kunnen nemen...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:16 schreef PeuRac het volgende:
Ga je de motorkap nu strak maken, omdat je de intercoolerverplaatst hebt?
vragen mag, maar als het is om een idee te krijgen voor de toekomst (wellicht dat je zit te overwegen om ooit een RX te kopen) dan zou ik me eerst verdiepen in de kosten van een RX op zich...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:00 schreef Faxie het volgende:
[..]
Mwa half.... veel geld zit al in m'n huidige auto, maar ik heb nog wat op m'n spaarrekening hoor![]()
Maar dan mag ik het me toch wel afvragen wat zo'n grote upgrade nou kost zeker of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |