abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:04:23 #101
60383 Furb
Project Rotary
pi_54038463
weer tijd voor een update

achterste oliedrukregelaar is vervangen en tevens de voorste regelaar uitgevuld voor een hogere oliedruk.


de olie-bypass in de krukas voor snelle olie-opwarming eruit gehaald


en gelijk de oil-baffle plate tussen het blok en de carterpan geplaatst.


Greddy boostcontroller is eindelijk binnen


begonnen met het opnieuw intapen van de gehele kabelboom, aangezien ik geen bekabeling weg ga werken moet het er toch wel wat netter uit komen te zien.


beugel van de dynamo getest, moet enigszins aangepast worden voor betere uitlijning van de poelies en de bevestiging was ook niet optimaal. deze week ff afronden, dan kan ik op gaan meten wat voor riemen ik nodig heb...


daarna het blok zelf eens goed onderhanden genomen, helemaal schoongemaakt en ontvet, daarna voorzien van een vers kleurtje.


en nog een kleurtje...



met als resultaat:





morgen weer verder
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54039315
Ziet er goed uit, grappig ook dat two tone motorblock
pi_54055655
Tof project man! Die supra is ook best wel vetjes btw Ik heb 2 n00bvragen: waarom heb je die oil-bypass er uit gehaald en waar dient die oil-baffle-plate voor? Om er voor te zorgen dat de olie niet gaat klotsen in het carter
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:10:15 #104
60383 Furb
Project Rotary
pi_54055729
vandaag weer verder gegaan aan de dynamo beugel...





pasvorm nu nu perfect, riemen lopen kaarsrecht en alles zit fatsoenlijk vast! nu kan ik hem voor t mooie af gaan werken.

ook hebben we de zichtkanten van de versnellingsbak gespoten (dat lekkere kontje is van Suup :lol: )




en vanmorgen mijn blow-off opgehaald
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:15:54 #105
60383 Furb
Project Rotary
pi_54055819
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:05 schreef Lausteen het volgende:
Tof project man! Die supra is ook best wel vetjes btw Ik heb 2 n00bvragen: waarom heb je die oil-bypass er uit gehaald en waar dient die oil-baffle-plate voor? Om er voor te zorgen dat de olie niet gaat klotsen in het carter
die baffle plate is idd tegen het klotsen, maar doordat de olie enigszins wordt afgeremd schuimt het minder en kan het beter afkoelen.

die olie-bypass is een stom systeem bedacht door mazda.
als de motor koud is loopt de olie in de krukas via een bypass, waardoor de olie NIET door de lagers gaat. dit hebben ze gedaan om de motor sneller opgewarmd te krijgen. op het moment dat de motor warm wordt, komt er een palletje uit deze klep die dan de bypass afsluit en de olie via de lagers stuurt.
na vele jaren kan het wel eens voor gaan komen dat die thermowax niet meer werkt, waardoor je dus wel kunt begrijpen wat er dan gebeurt... geen smering naar de lagers en dan loopt je blok in puin!
simpele oplossing met een onderdeeltje wat slechts 9 dollar kost, maar je wel een hoop ellende bespaard
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:24:37 #106
60383 Furb
Project Rotary
pi_54096683
gisteren begonnen met de wastegate te poorten om boost-pieken te voorkomen. de standaard openingen zijn veel te klein in combinatie met een open uitlaat systeem. dan loopt de piekdruk zo hoog op dat je binnen no-time je apex seals eruit tuft






de korte gang aan de linkerzijde is vrijwel klaar, de rechteropening moet nog gedaan worden.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:38:13 #107
60383 Furb
Project Rotary
pi_54166104
en weer een stapje verder...

wastegate is helemaal gepoort en dus de turbo maar weer op zn plek gehangen


Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54168613
Zo dat ziet er goed uit !

ook die turbo
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:38:20 #109
60383 Furb
Project Rotary
pi_54204305
weer een drukke dag gehad vandaag en het begint nu al best aardig op te schieten

eerst weer wat spullen binnengehad:
Sard brandstofdrukregelaar en Greddy Radiateurdop


Flex-a-lite Black Magic electrtische fan


een setje pakkingen


de beugel voor mijn dynamo is helemaal klaar nu


vandaag weer aan het opbouwen geweest, waarbij ik de volgende onderdelen definitief gemonteerd heb:
- dynamo
- onderste inlaatspruitstuk
- turbo
- waterpomp
- oil-metering pump



Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:45:20 #110
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_54204609
Ziet er idd erg netjes uit!
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:15:32 #112
60383 Furb
Project Rotary
pi_54340206
verder gegaan aan het inlaat gedeelte en verwijderen van de emissiesystemen.




hitteschild van de turbo gemonteerd


olieleidingen van de oil-metering-pump vervangen


vacuumslangen van de olie injectoren vervangen door silicone.
tevens een aantal vacuumaansluitingen voor de emissie systemen afgedopt. enige slang die er nog op komt is voor de Sard brandstofdruk regelaar.

Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 4 november 2007 @ 12:14:02 #113
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54352755
Schiet goed op joh

Alleen die sard he
deze:


Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht?

Ik vind ze namelijk ruk. Komt op me over als een hobby ding ipv een profi afpr.
Laatst 1 gemonteerd op een celica st205 maar dat ding maakt een kabaal niet normaal. voelt ook niet echt solide aan als ik eerlijk ben.
Heb op mijn eigen auto een aeromotive gemonteerd. imho 10x beter. (de looks ook maar dat is persoonlijk )
Geen gesuis/geruis van benzine, helemaal niets. Gewoon stil zoals het hoort.

Ben benieuwd waarom je voor de sard ging.
  zondag 4 november 2007 @ 17:50:36 #114
60383 Furb
Project Rotary
pi_54360514
ik heb geen flauw idee, was bij nengun aan het bestellen en dacht eraan dat ik nog zon ding moest hebben.
geen ervaring mee verder...

we zien wel
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54376388
Goed werk
pi_54381173
Waarvoor dient deze radiateurdop? Een dop lijkt me nou juist iets wat je wel standaard kan houden of vergis ik me nu
  maandag 5 november 2007 @ 16:27:42 #117
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54382886
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:07 schreef Repeat het volgende:
Waarvoor dient deze radiateurdop? Een dop lijkt me nou juist iets wat je wel standaard kan houden of vergis ik me nu
Deze zet iets meer druk op het systeem.
  donderdag 8 november 2007 @ 18:42:11 #118
60383 Furb
Project Rotary
pi_54461744
idd, iets meer druk...

ik geloof standaard 0.8bar en aftermarket zit altijd op 1.3bar
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54461784
Ik meen dat stock meestal 1,1 bar is
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:06:54 #120
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_54487035
Bij de meeste japanse auto's waar ik aan gewerkt heb, zit er standaard een 0,9bar dop op
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:35:13 #121
60383 Furb
Project Rotary
pi_54489265
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef Tjabbo het volgende:Alleen die sard he, Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht?
nadat ik gisteren de fuel rail in mn handen had, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik niet eens een aftermarket FPR kan gebruiken met deze rails. de FPR is 1 geheel met de rail en kan niet gewisseld worden (ook lekker ruk als je FPR t zou begeven)

dus de Sard gaat weer de deur uit denk, dan blijf ik voorlopig nog wel met de standaard druk rijden, dat is nu nog geen probleem...
dan komt er in een later stadium (met de turbo upgrade) wel gelijk een volledig aftermarket fuel systeem van KGParts.
die kits zijn gelijk voorzien van een Aeromotive FPR en alle leidingen.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 11 november 2007 @ 19:15:10 #122
60383 Furb
Project Rotary
pi_54533021
weer een update:

het blok is nu bijna klaar om erin gehangen te worden.
alleen ik zit nog steeds te wachten tot de auto naar de spuiter kan...

wat ik sinds de vorige keer heb gedaan:
- olietoevoer van de turbo gemonteerd
- injectoren en fuel rails geplaatst
- brandstofleidingen erop gezet
- vacuum gebeuren aangesloten en alle overbodige zaken afgedicht
- kabelboom aangesloten en klein beetje aangepast
- gasklep aangepast
- alle emissie onderdelen weggehaald.







inmiddels nog wat spullen onderweg:
ACT extreme-street koppelingset
Front mount intercooler
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 19 november 2007 @ 11:36:45 #123
182073 invine
blablabla etc.
pi_54712860
doe mij die maar
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_54713174
sexcii
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 19 november 2007 @ 16:17:24 #125
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54718868
Lekker shit van die brandstof toevoer. Maar het is toch niet zo moeilijk om een stuk eraf te zagen en dicht te laten lassen? en dan een draad tappen voor je fpr. Of beter nog, gewoon afzagen en rechtstreeks een fitting op de rail maken?

wel zonde hoor. Schiet verder lekker op
  woensdag 21 november 2007 @ 18:02:43 #126
60383 Furb
Project Rotary
pi_54764703
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:17 schreef Tjabbo het volgende:
Lekker shit van die brandstof toevoer. Maar het is toch niet zo moeilijk om een stuk eraf te zagen en dicht te laten lassen? en dan een draad tappen voor je fpr. Of beter nog, gewoon afzagen en rechtstreeks een fitting op de rail maken?
is een optie, er zijn er al meerdere die dat gedaan hebben.
andere optie is om te swappen naar de fuel-rails van de "zenki", die heeft wel een loskoppelbare FPR.
maar heb nog wat research gedaan en de stock fuel rails en leidingen beginnen pas problemen te geven bij 500+pk en de FPR kan het allemaal makkelijk tot 350-400pk bijhouden.

voorlopig houden we t hier maar bij
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 22 november 2007 @ 12:33:08 #127
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54780339
500 pk lijkt me meer als genoeg
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 22 november 2007 @ 18:32:41 #128
60383 Furb
Project Rotary
pi_54786057
dat zegt iedereen die t niet heeft
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 22 november 2007 @ 18:41:30 #129
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54786264
En nooit zal krijgen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 22 november 2007 @ 19:25:09 #130
60383 Furb
Project Rotary
pi_54787089
zeg nooit nooit....

deze auto blijft, dus 500pk zal dan misschien wel een keer gehaald gaan worden.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 25 november 2007 @ 18:51:22 #131
60383 Furb
Project Rotary
pi_54830958
sow weer eens tijd voor wat nieuws...

apexi afc ingebouwd


verloop adapter voor de ECU, zodat ik daar mijn accesoires op aan kan sluiten ipv de originele bedrading vernachelen


nieuwe ACT extreme koppeling


720cc injectoren


nieuw stuur met quickrelease


Front mount intercooler



intercooler core zit al op zn plaats en ook de bumper erop aangepast





en nu snel weer verder...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54832481
Heb je ook een LSD voor je auto?
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zondag 25 november 2007 @ 20:58:08 #133
60383 Furb
Project Rotary
pi_54834235
de auto heeft standaard wel een viscous lsd, maar die is niet voldoende.
volgend jaar komt er een fatsoenlijke in...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 25 november 2007 @ 21:08:24 #134
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54834512
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:25 schreef Furb het volgende:
zeg nooit nooit....

deze auto blijft, dus 500pk zal dan misschien wel een keer gehaald gaan worden.
Ik had het over mezelf . Mooie spulletjes weer . Ga zo door .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:26:11 #135
60383 Furb
Project Rotary
pi_54864305
bumper is nu helemaal pasgemaakt voor de intercooler en piping.
wat een teringwerk is dat zeg! maar het resultaat mag er zijn...






Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:28:38 #136
182073 invine
blablabla etc.
pi_54865524
heel netjes ben echt nieuwsgierig na het eindresultaat !
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_55142473
ben je niet bang voor steenslag tegen je intercooler
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 9 december 2007 @ 17:52:10 #138
60383 Furb
Project Rotary
pi_55149777
jawel, maar moet ik er dan van dat afschuwelijke "RACEGAAS" in gaan maken? dacht het niet!
steenslag op de intercooler is net zo ongewenst als steenslag op de lak.
gewoon voldoende afstand houden dan heb je er al weinig last van
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55151288
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:52 schreef Furb het volgende:
jawel, maar moet ik er dan van dat afschuwelijke "RACEGAAS" in gaan maken? dacht het niet!
steenslag op de intercooler is net zo ongewenst als steenslag op de lak.
gewoon voldoende afstand houden dan heb je er al weinig last van
ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 9 december 2007 @ 20:00:50 #140
60383 Furb
Project Rotary
pi_55152277
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby.
een intercooler heb je voor de performance, niet voor show!
dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat)

beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55152882
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten
pi_55153830
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:00 schreef Furb het volgende:

[..]

ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby.
een intercooler heb je voor de performance, niet voor show!
dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat)

beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen...
restrictie? 't is echt verwaarloosbaar..
Ik heb de rooster voor de intercooler van onze auto verwijderd..
Raad es wat ik hoeveel performance ik heb gewonnen toen ik deze verwijderde voor onze intercooler?? (Deze zorgde voor een ZWARE hinder trouwens)

Verwaarloosbaar.

Dus racegaas??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55154555
Bij een TDi'tje zal je dat idd niet merken. Bij meer auto's waarbij de intercooler daadwerkelijk goedgebruikt wordt merk je het wel.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_55158933
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:29 schreef casejunkie het volgende:
Bij een TDi'tje zal je dat idd niet merken. Bij meer auto's waarbij de intercooler daadwerkelijk goedgebruikt wordt merk je het wel.
Denk het niet, het gaat hier om GAAS niet om een plexiglas oid..
Wat wilt gaas tegenhouden..? Niks.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55171055
@turkie

Lees jij nou maar beter je posts na. Eerst zeg je dat hij zware hinder veroorzaakt en daarna is het opeens weer verwaarloosbaar

En natuurlijk houdt gaas wel tegen.
  maandag 10 december 2007 @ 16:51:54 #146
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55171769
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Denk het niet, het gaat hier om GAAS niet om een plexiglas oid..
Wat wilt gaas tegenhouden..? Niks.
ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal.
Het zal denk ik inderdaad niet superveel uitmaken. Wel wat natuurlijk maar of het merkbaar is?

Ik zou het er ook niet in maken btw. Kan jou die steenslag nou schelen voor die ene keer dat je er mee rijdt.
pi_55175350
quote:
Op maandag 10 december 2007 16:51 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal.
Het zal denk ik inderdaad niet superveel uitmaken. Wel wat natuurlijk maar of het merkbaar is?

Ik zou het er ook niet in maken btw. Kan jou die steenslag nou schelen voor die ene keer dat je er mee rijdt.
Moet je maar eens vragen bij speedcentre in Geldermalsem. Die stonden behoorlijk te kijken wat het effect van racegaas was.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_55175517
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:25 schreef jp84 het volgende:
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten [afbeelding]
wiezoe?
  maandag 10 december 2007 @ 20:02:17 #149
60383 Furb
Project Rotary
pi_55175864
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:25 schreef jp84 het volgende:
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten
dat kun je juist beter niet doen....
als je er een laag verf op aanbrengt, wordt het alleen maar moeilijker om warmte af te geven aan de doorstromende lucht. dus je krijgt een lager rendement
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55177579
quote:
Op maandag 10 december 2007 16:19 schreef Daantke het volgende:
@turkie

Lees jij nou maar beter je posts na. Eerst zeg je dat hij zware hinder veroorzaakt en daarna is het opeens weer verwaarloosbaar

En natuurlijk houdt gaas wel tegen.
Zware hinder veroorzaakt de rooster van de bumper van mn TDI, en Verwaarloosbaar is de gaas voor de intercooler @ zijn auto zei ik
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55177711
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:10 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zware hinder veroorzaakt de rooster van de bumper van mn TDI, en Verwaarloosbaar is de gaas voor de intercooler @ zijn auto zei ik
dat zei je heul niet
pi_55417446
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef Tjabbo het volgende:
Schiet goed op joh

Alleen die sard he
deze:
[ afbeelding ]

Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht?

Ik vind ze namelijk ruk. Komt op me over als een hobby ding ipv een profi afpr.
Laatst 1 gemonteerd op een celica st205 maar dat ding maakt een kabaal niet normaal. voelt ook niet echt solide aan als ik eerlijk ben.
Heb op mijn eigen auto een aeromotive gemonteerd. imho 10x beter. (de looks ook maar dat is persoonlijk )
Geen gesuis/geruis van benzine, helemaal niets. Gewoon stil zoals het hoort.

Ben benieuwd waarom je voor de sard ging.
Ik heb zo'n zelfe Sard Fuel Pressure Regulator. Alleen dan in het blauw. Ding werkt perfect, ik had hem uit Japan. Er schijnen ook een hoop nepperts van te zijn. Op MLR (Mitsubishi Lancer Register) hebben heel veel mensen exact dezelfde unit en allemaal zijn ze bijzonder positief er over. Ja een automotive is beter maar het is iig een zeer bruikbare regulator tot ongeveer 500pk. En dan is er ook nog een grotere versie eventueel.
  donderdag 20 december 2007 @ 21:10:53 #153
60383 Furb
Project Rotary
pi_55426034
we zullen het vanzefl gaan meemaken, heb mijn brandstofrail aangepast zodat ik toch over kan gaan op de Sard...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55441311
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:10 schreef Furb het volgende:
we zullen het vanzefl gaan meemaken, heb mijn brandstofrail aangepast zodat ik toch over kan gaan op de Sard...
Was er geen adapter voor jouw brandstofrails? Sard maakt zelf trouwens ook brandstofrails
pi_55441706
Heb je je motor ook geport?
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:20:18 #156
60383 Furb
Project Rotary
pi_55446437
ze hebben wel een adapter voor mazda, maar die is niet voor de RX-7.
in de toekomst met de turbo upgrade komt er toch een compleet injectie systeem met andere rails, dus dit is een mooie tijdelijke oplossing

blok is niet gepoort, heeft nog maar 35k gelopen na volledige revisie en het is dus zonde om m dan open te halen...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 30 december 2007 @ 20:01:15 #157
60383 Furb
Project Rotary
pi_55661382
zo, weer een poosje stil geweest, dus weer tijd voor een flinke update!

nadat de intercooler op zn plaats zat moesten er natuurlijk gaten gemaakt worden voor de leidingen.



stuurtje gemonteerd, je kunt nu ook mooi de AFC Neo zien zitten


turbo timer links, boostcontroller rechts


Greddy Compression tube binne gehad zodat ik daar mijn intercooler op aan kan sluiten



en de auto was uiteraard weer bij hoewijk op bezoek geweest om de motorruimte te laten spuiten. het resultaat is echt schitterend!



toen kon de opbouw weer beginnen, alles mooi netjes maken en overal nieuwe boutjes voor gebruiken.




zo staat het er nu bij



nog een aantal zaken uitwerken, dan kan de motor terug gehangen worden. de komende 2 weken kan ik doordeweeks niets doen ivm werk, dus ik denk dat daarna de motor terug erin gaat...

eind januari ben ik een week vrij om alles af te ronden, dus dan gaat de sleutel zowiezo omgedraaid worden 8)
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55661797
Super mooi. Echt. Wordt nog wat sleutel om. Als blok uit elkaar is geweest. Partij gestoom en tikken de eerste seconden, soms langer dan paar seconden. En oeioei die eerste minuut is spannend.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55661893
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:15 schreef PNG het volgende:
Super mooi. Echt. Wordt nog wat sleutel om. Als blok uit elkaar is geweest. Partij gestoom en tikken de eerste seconden, soms langer dan paar seconden. En oeioei die eerste minuut is spannend.
klinkt alsof ie het op film moet opnemen
You dream it, I live it.
pi_55662018
Ziet er goed uit
succes met het bliok terugplaatsen en natuurlijk een filmpje maken als je de motor gaat starten
  zondag 30 december 2007 @ 20:27:10 #161
60383 Furb
Project Rotary
pi_55662127
er wordt gefilmd als t blok gehangen word en ook bij het starten.
eerst starten zonder ontsteking en injectie, om de olie goed rond te pompen, daarna pas brandstof en ontsteking erop.
er is een hoop veranderd, maar op zich zou het allemaal geen invloed moeten hebben op starten en stationair...

maar als ie gelijk start, gaat de champagne open!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 31 december 2007 @ 12:38:42 #162
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55678589
Nice update. Altijd leuk als dit topic weer in MyAt verschijnt .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 31 december 2007 @ 17:56:05 #163
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55688094
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:09 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n zelfe Sard Fuel Pressure Regulator. Alleen dan in het blauw. Ding werkt perfect, ik had hem uit Japan. Er schijnen ook een hoop nepperts van te zijn. Op MLR (Mitsubishi Lancer Register) hebben heel veel mensen exact dezelfde unit en allemaal zijn ze bijzonder positief er over. Ja een automotive is beter maar het is iig een zeer bruikbare regulator tot ongeveer 500pk. En dan is er ook nog een grotere versie eventueel.
Sard blijft imho een beetje een B-merk. Zeker met deze dingen.
Hij zal best aardig werken, maar ik zou niet op een paar tientjes bezuinigen en een aeromotive nemen.
Vind het maar een gek ding die fpr van sard.
  maandag 31 december 2007 @ 17:58:33 #164
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55688150
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:27 schreef Furb het volgende:

eerst starten zonder ontsteking en injectie, om de olie goed rond te pompen
gewoon even de efi fuse eraf
pi_55701995
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:58 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

gewoon even de efi fuse eraf
Of gewoon de stekkers v.d. injectoren ff dr af
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55702228
ik blijf het gaaf vinden hoor Lijkt me heerlijk om zo lekker met je auto bezig te zijn

maar ik heb geen kennis, en vooral geen geld
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:08:56 #167
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55702282
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:51 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Of gewoon de stekkers v.d. injectoren ff dr af
Of de stekkers van de brandstofpomp doorknippen
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:48:10 #168
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55702999
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55703136
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:08 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Of de stekkers van de brandstofpomp doorknippen
Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:48 schreef fathank het volgende:
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen
Daarmee denk ik niet dat hij stopt met pompen hoor
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:20:36 #170
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55703550
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
Ik denk, jij kan overdrijven, dan kan ik dat ook.

Waarom zou je in godsnaam alle stekkers van je injectors los willen gooien?
Je wil dat de pomp geen brandstof meer aanvoert.

Ennuh... zekering van de brandstofpomp??
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:48 schreef fathank het volgende:
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:35:39 #171
182073 invine
blablabla etc.
pi_55706156
Mooi projecte! altijd weer lekker om hem weer in mijn actieve topics te zien! ik ben benieuwd naar hoe je motorblok er terug in gaat en het starten! Succes ermee!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_55706449
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:20 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ik denk, jij kan overdrijven, dan kan ik dat ook.

Waarom zou je in godsnaam alle stekkers van je injectors los willen gooien?
Je wil dat de pomp geen brandstof meer aanvoert.

Ennuh... zekering van de brandstofpomp??
[..]

*Zekering heb jezeker van een brandstofpomp
Als de injector geen signaal krijgt dan spuit hij ook geen benzine, en heb je geen brandstof in je cylinder

edit: *ofjaa.. een relai iig
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:59:57 #173
60383 Furb
Project Rotary
pi_55706620
idd gewoon de EFI zekering eruit
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:56:54 #174
122997 zquing
Drama Junk
pi_55713512
Ik hoop echt ooit een FC te kunnen hebben. Zeker 1 van de mooiste auto's ooit gemaakt
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_55714283
tvp'tje
Immer.
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:29:15 #176
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55716971
Voordat ik de Supra kocht was ik ook langs Euro-Rotor geweest voor een FC.
Toch was ik een beetje angstig voor de rotory-motor.
De betrouwbaarheid, het tuningspotentieel etc, dus toen ben ik toch maar voor een Supra gegaan.

Achteraf niet echt spijt van, maar als ik een FC zie rijden begint het toch wel een beetje te kriebelen.
Vooral het lagere gewicht spreekt me aan, want mijn Supra is gewoon te zwaar (1550kg op kenteken, maar met het turbo-blok wat er nu inligt en de turbo-aandrijflijn wat erin gaat, ligt het wagengewicht op ongeveer 1600kg, mss zelfs iets meer!)
Wat weegt jouw FC op kenteken?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 18:45:46 #177
60383 Furb
Project Rotary
pi_55777409
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
Toch was ik een beetje angstig voor de rotory-motor.
De betrouwbaarheid, het tuningspotentieel etc, dus toen ben ik toch maar voor een Supra gegaan.

Achteraf niet echt spijt van, maar als ik een FC zie rijden begint het toch wel een beetje te kriebelen.
Vooral het lagere gewicht spreekt me aan, want mijn Supra is gewoon te zwaar (1550kg op kenteken, maar met het turbo-blok wat er nu inligt en de turbo-aandrijflijn wat erin gaat, ligt het wagengewicht op ongeveer 1600kg, mss zelfs iets meer!)
Wat weegt jouw FC op kenteken?
het is en blijft altijd een punt waar de meeste mensen op blijven hangen, maar zolang een motor origineel is en goed onderhoud krijgt, gaan ze zelden stuk. er zijn er al een hoop die gewoon 250-300k op de motor hebben staan zonder revisie en zonder al te veel problemen...
mijn FC weegt op kenteken 1300kg, maar dat zal nu wel een stuk minder zijn als je ziet wat er al aan gewicht verwijderd is. als hij weer rijdt gaat ie zowiezo de weegbrug op en mits mogelijk ga ik m ook nog uitwegen op alle 4 de wielen om de wagen te balanceren.


zojuist terug uit duitsland gekomen en er lag een pakketje klaar...
mijn nieuwe set sleutels binnen gekregen! :mrgreen:

Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  vrijdag 4 januari 2008 @ 18:47:34 #178
182073 invine
blablabla etc.
pi_55777454
leipe sleutels waar heb je dat laten doen dan?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:00:35 #179
60383 Furb
Project Rotary
pi_55777801
besteld in amerika, toevallig tegenaan gelopen dat iemand een gelimiteerde partij heeft laten maken...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55779443
Leuke sleutel

Ik heb zelf een sleutelhanger in die stijl En de rotor is ook te draaien.



Tevens TVP Mooi project
  vrijdag 4 januari 2008 @ 20:20:49 #181
60383 Furb
Project Rotary
pi_55779817
gaat voortaan ergens anders lopen spammen... idioot!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55789155
Lol, laat maar

No hard feelings haha

[ Bericht 49% gewijzigd door Faxie op 05-01-2008 12:37:16 ]
pi_55789593
heel mooi project,ik heb alles met veel plezier gelezen.
zo heb ik heel wat jaartjes geleden ook serieus naar een turbo II gekeken (meen dat het een blauw/zilver exemplaar was).
uiteindelijk ben ik engels turbogeweld gaan rijden.

ik hoop dat je binnenkort weer een mooie update voor ons hebt,ik kijk er naar uit!

veel succes iig.
pi_55791462
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 02:38 schreef Faxie het volgende:
Uhm je kan het toch niet tegen mij hebben he? ... Ik vind het slechts grappig dat je een rotor-accesoire heb, want zoiets heb ik dus ook. Ik heb een RX8 voor als je het nog niet wist

Spam m'n reet...als dat van mij spam is, spam jij net zo goed voor al die zooi die je in de rex bouwt
beflap dat bedoeld ie niet, was een spamhoer die voor een kutsite uit dat kuzwolle zaqt te spammen, niet jij.

trouwens, geile sleutelhanger!
pi_55791805
Haha, ja heb het al gewijzigd

Ik voel me soms nogal snel aangesproken
pi_55792246
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:38 schreef Faxie het volgende:
Haha, ja heb het al gewijzigd

Ik voel me soms nogal snel aangesproken
wahahaha met un beetje nadenken zou je toch wel weten dat hij of un grapje maakde of niet tegen jou had
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:33:52 #187
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55794057
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
[..]

Daarmee denk ik niet dat hij stopt met pompen hoor
nee maar je hart stopt wel met pompen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:54:52 #188
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55888015
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
nee domme kneus om de brandstofdruk goed te krijgen voor het starten moet je pomp juist wel aan staan en benzine rondpompen.
nooit van een retour gehoord?
hij mag geen ontsteking krijgen. alle andere dingen moeten wel werken. je zal nog error codes krijgen anders ook. lekker verwarrend bij het troubleshooten als er iets niet in de haak is.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 18:39:40 #189
60383 Furb
Project Rotary
pi_55977976
ik had vorige week de laatste remleiding gemaakt, zodat ik definitief van de ABS af ben.



op de originele hoofdremcilinder voor non-ABS zit er een aansluiting aan de onderzijde, maar ik had besloten deze te behouden en gewoon een aftakking te maken. voor de verdeling van de druk is het nu gewoon het zelfde als standaard.
daarna de Sard FPR gemonteerd, maar misschien moet ie nog iets verplaatst worden om met mijn intercooler piping beter uit te kunnen komen.



en toen was het weekend weer aangebroken en dus weer tijd om even flink te gaan beulen. na lange tijd aan het klooien geweest te zijn om de naaldlager uit de krukas te verwijderen, was het toch nog gelukt en een nieuw lager geplaatst en kon ik verder gaan met de koppeling monteren!





het blok hangt er inmiddels in, van het hangen heb ik geen fotos, maar we hebben wel alles gefilmd. dit zal ook zsm hier verschijnen.
tot die tijd moeten jullie het doen met de foto's.
op de laatste kun je ook al de oliekoeler gemonteerd zien zitten.



Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:15:37 #190
60383 Furb
Project Rotary
pi_55980353
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 12 januari 2008 @ 21:08:09 #191
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_55981879
respect furb! echt geweldig.. ben er jalours op !
ik wou dat ik het kon, of in iedergeval de ruimte had.

1 vraag. waarom geen abs meer?
  zondag 13 januari 2008 @ 01:55:06 #192
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55989506
Op de Supra heb ik ook ABS, alleen daar wil ik ook vanaf.
Het is geen fijne ABS (langzaam), vandaar
Is dat in jouw (Furb) geval ook de rede?

Het schiet al behoorlijk op met de Rex!
Nog ff en dan kun je rijden
  zondag 13 januari 2008 @ 10:47:54 #193
60383 Furb
Project Rotary
pi_55992670
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 21:08 schreef Bill_E het volgende:1 vraag. waarom geen abs meer?
thnx!

meerdere redenen eigenlijk...

ik rijd er zowiezo niet mee als t slecht weer is, en op droog sta je sneller stil zonder ABS.
er komen ook nog grotere remmen op, en waarschijnlijk zal de ABS dan toch veel minder doen.
het neemt een hoop ruimte in
het systeem is al 16 jaar oud en werkt niet helemaal meer zoals t nieuw deed en vervangen kost ongeveer 1300 euro
als ik uiteindelijk voor een grotere turbo ga, kom ik waarschijnlijk plek te kort en door de hitte van de turbo zal de ABS het waarschijnlijk toch gaan begeven (is al vele malen voorgekomen bij FC rijders die er meer vermogen uit halen)

er zijn ook FC's gewoon zonder ABS geleverd, dus waarom zou het zonder ABS een probleem moeten zijn?
vroeger had geen 1 auto het, het is allleen een veiligheids ding wat in het leven is geroepen omdat mensen steeds gehaaster zijn gaan rijden en dicht achterop anderen gingen rijden!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 13 januari 2008 @ 12:23:41 #194
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_55994266
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:47 schreef Furb het volgende:

[..]

thnx!

meerdere redenen eigenlijk...

ik rijd er zowiezo niet mee als t slecht weer is, en op droog sta je sneller stil zonder ABS.
er komen ook nog grotere remmen op, en waarschijnlijk zal de ABS dan toch veel minder doen.
het neemt een hoop ruimte in
het systeem is al 16 jaar oud en werkt niet helemaal meer zoals t nieuw deed en vervangen kost ongeveer 1300 euro
als ik uiteindelijk voor een grotere turbo ga, kom ik waarschijnlijk plek te kort en door de hitte van de turbo zal de ABS het waarschijnlijk toch gaan begeven (is al vele malen voorgekomen bij FC rijders die er meer vermogen uit halen)

er zijn ook FC's gewoon zonder ABS geleverd, dus waarom zou het zonder ABS een probleem moeten zijn?
vroeger had geen 1 auto het, het is allleen een veiligheids ding wat in het leven is geroepen omdat mensen steeds gehaaster zijn gaan rijden en dicht achterop anderen gingen rijden!
ja goed ik was nieuwsgierig. De abs op de auto vd zaak heeft me denk toch al wel eens gered
Op mijn prive wagen zit het niet maar door mijn rijstijl mis ik hem soms wel.
Net wat je gewent bent denk ik.
pi_55999490
Goed bezi Furb! gaan halve maatregelen maar alles goed en perfect goed!
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zondag 13 januari 2008 @ 17:29:36 #196
60383 Furb
Project Rotary
pi_56003001
quote:
Op zondag 13 januari 2008 12:23 schreef Bill_E het volgende:

[..]
ja goed ik was nieuwsgierig. De abs op de auto vd zaak heeft me denk toch al wel eens gered
dus eigenlijk was je al te laat met reageren, want daar is ABS voor.
je moet altijd zorgen dat je voldoende zicht hebt op alle situaties en rekening houd met wat er mogelijk kan gebeuren anders ben je gewoon de lul.
ik rijd met t werk met een zware bus, die gewoon tijd nodig heeft om tot stilstand te komen, dan ben je wel gewend om vooruit te kijken
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56003387
Je hebt niet altijd alles zelf in de hand...
  zondag 13 januari 2008 @ 22:23:52 #198
182073 invine
blablabla etc.
pi_56009832
zit er heel netjes uit Furb! respect hoor, had gewild dat ik het kon.. heb er wel ruimte voor maar snap wel wat van auto's maar niet zo! heel mooi ga zo door.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:39:17 #199
60383 Furb
Project Rotary
pi_56115676
had eerst de auto maar eens buiten geduwd, om alles eens in het normale daglicht te bekijken. dat ziet er toch echt super strak uit


bougiekabels erop gezet, tevens de accu kabels naar de kofferbak gelegd.


ik had de originele radiateur verkocht een tijdje geleden, maar kwam erachter dat de besvestigings beugels daar nog op zaten haha
dus moest ik zelf een paar nieuwe beugels maken.


daarna de nieuwe fan gemonteerd




de solenoid van de Greddy boostcontroller aangesloten


de Sard FPR verplaatst, kwam toch niet uit met de intercooler op de plaats waar ik m als eerst gemonteerd had.




de deadline is bekend, 29 februari staat de afspraak om de auto te mappen, dus vanaf 1 maart kan ik weer de weg op!

enige puntje wat nu nog tegenzit is dat de rode slangen voor de intercooler nogal wat vertraging hebben, en ik dan waarschijnlijk die datum niet ga halen.
maar dan ga ik tot die tijd met blauw aan de slag, aangezien ze dat overal WEL op voorraad hebben...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:43:52 #200
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56115823
Nice Update, en 1 maart komt al heel gauw dichterbij
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')