die baffle plate is idd tegen het klotsen, maar doordat de olie enigszins wordt afgeremd schuimt het minder en kan het beter afkoelen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:05 schreef Lausteen het volgende:
Tof project man! Die supra is ook best wel vetjes btwIk heb 2 n00bvragen: waarom heb je die oil-bypass er uit gehaald en waar dient die oil-baffle-plate voor? Om er voor te zorgen dat de olie niet gaat klotsen in het carter
Deze zet iets meer druk op het systeem.quote:Op maandag 5 november 2007 15:07 schreef Repeat het volgende:
Waarvoor dient deze radiateurdop? Een dop lijkt me nou juist iets wat je wel standaard kan houden of vergis ik me nu
nadat ik gisteren de fuel rail in mn handen had, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik niet eens een aftermarket FPR kan gebruiken met deze rails. de FPR is 1 geheel met de rail en kan niet gewisseld worden (ook lekker ruk als je FPR t zou begeven)quote:Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef Tjabbo het volgende:Alleen die sard he, Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht?
is een optie, er zijn er al meerdere die dat gedaan hebben.quote:Op maandag 19 november 2007 16:17 schreef Tjabbo het volgende:
Lekker shit van die brandstof toevoer. Maar het is toch niet zo moeilijk om een stuk eraf te zagen en dicht te laten lassen? en dan een draad tappen voor je fpr. Of beter nog, gewoon afzagen en rechtstreeks een fitting op de rail maken?
Ik had het over mezelfquote:Op donderdag 22 november 2007 19:25 schreef Furb het volgende:
zeg nooit nooit....
deze auto blijft, dus 500pk zal dan misschien wel een keer gehaald gaan worden.
ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen?quote:Op zondag 9 december 2007 17:52 schreef Furb het volgende:
jawel, maar moet ik er dan van dat afschuwelijke "RACEGAAS" in gaan maken? dacht het niet!
steenslag op de intercooler is net zo ongewenst als steenslag op de lak.
gewoon voldoende afstand houden dan heb je er al weinig last van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op zondag 9 december 2007 19:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen?
ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een intercooler heb je voor de performance, niet voor show!
dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat)
beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen...Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
restrictie? 't is echt verwaarloosbaar..quote:Op zondag 9 december 2007 20:00 schreef Furb het volgende:
[..]
ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby.
een intercooler heb je voor de performance, niet voor show!
dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat)
beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen...
quote:Op zondag 9 december 2007 21:29 schreef casejunkie het volgende:
Bij een TDi'tje zal je dat idd niet merken. Bij meer auto's waarbij de intercooler daadwerkelijk goedgebruikt wordt merk je het wel.
ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal.quote:Op maandag 10 december 2007 00:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Denk het niet, het gaat hier om GAAS niet om een plexiglas oid..
Wat wilt gaas tegenhouden..? Niks.
Moet je maar eens vragen bij speedcentre in Geldermalsem. Die stonden behoorlijk te kijken wat het effect van racegaas was.quote:Op maandag 10 december 2007 16:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal.
Het zal denk ik inderdaad niet superveel uitmaken. Wel wat natuurlijk maar of het merkbaar is?
Ik zou het er ook niet in maken btw. Kan jou die steenslag nou schelen voor die ene keer dat je er mee rijdt.
wiezoe?quote:Op zondag 9 december 2007 20:25 schreef jp84 het volgende:
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten [afbeelding]
dat kun je juist beter niet doen....quote:Op zondag 9 december 2007 20:25 schreef jp84 het volgende:
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten
Zware hinder veroorzaakt de rooster van de bumper van mn TDI, en Verwaarloosbaar is de gaas voor de intercooler @ zijn auto zei ikquote:Op maandag 10 december 2007 16:19 schreef Daantke het volgende:
@turkie
Lees jij nou maar beter je posts na. Eerst zeg je dat hij zware hinder veroorzaakt en daarna is het opeens weer verwaarloosbaar![]()
En natuurlijk houdt gaas wel tegen.
dat zei je heul nietquote:Op maandag 10 december 2007 21:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zware hinder veroorzaakt de rooster van de bumper van mn TDI, en Verwaarloosbaar is de gaas voor de intercooler @ zijn auto zei ik![]()
Ik heb zo'n zelfe Sard Fuel Pressure Regulator. Alleen dan in het blauw. Ding werkt perfect, ik had hem uit Japan. Er schijnen ook een hoop nepperts van te zijn. Op MLR (Mitsubishi Lancer Register) hebben heel veel mensen exact dezelfde unit en allemaal zijn ze bijzonder positief er over. Ja een automotive is beter maar het is iig een zeer bruikbare regulator tot ongeveer 500pk. En dan is er ook nog een grotere versie eventueel.quote:Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef Tjabbo het volgende:
Schiet goed op joh
Alleen die sard he
deze:
[ afbeelding ]
Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht?
Ik vind ze namelijk ruk. Komt op me over als een hobby ding ipv een profi afpr.
Laatst 1 gemonteerd op een celica st205 maar dat ding maakt een kabaal niet normaal. voelt ook niet echt solide aan als ik eerlijk ben.
Heb op mijn eigen auto een aeromotive gemonteerd. imho 10x beter. (de looks ook maar dat is persoonlijk)
Geen gesuis/geruis van benzine, helemaal niets. Gewoon stil zoals het hoort.
Ben benieuwd waarom je voor de sard ging.
Was er geen adapter voor jouw brandstofrails? Sard maakt zelf trouwens ook brandstofrailsquote:Op donderdag 20 december 2007 21:10 schreef Furb het volgende:
we zullen het vanzefl gaan meemaken, heb mijn brandstofrail aangepast zodat ik toch over kan gaan op de Sard...
klinkt alsof ie het op film moet opnemenquote:Op zondag 30 december 2007 20:15 schreef PNG het volgende:
Super mooi. Echt. Wordt nog wat sleutel om. Als blok uit elkaar is geweest. Partij gestoom en tikken de eerste seconden, soms langer dan paar seconden. En oeioei die eerste minuut is spannend.
Sard blijft imho een beetje een B-merk. Zeker met deze dingen.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:09 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n zelfe Sard Fuel Pressure Regulator. Alleen dan in het blauw. Ding werkt perfect, ik had hem uit Japan. Er schijnen ook een hoop nepperts van te zijn. Op MLR (Mitsubishi Lancer Register) hebben heel veel mensen exact dezelfde unit en allemaal zijn ze bijzonder positief er over. Ja een automotive is beter maar het is iig een zeer bruikbare regulator tot ongeveer 500pk. En dan is er ook nog een grotere versie eventueel.
gewoon even de efi fuse erafquote:Op zondag 30 december 2007 20:27 schreef Furb het volgende:
eerst starten zonder ontsteking en injectie, om de olie goed rond te pompen
quote:
Of de stekkers van de brandstofpomp doorknippenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Of gewoon de stekkers v.d. injectoren ff dr af
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:08 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Of de stekkers van de brandstofpomp doorknippen
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:48 schreef fathank het volgende:
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen
Ik denk, jij kan overdrijven, dan kan ik dat ook.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
![]()
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:48 schreef fathank het volgende:
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:20 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Ik denk, jij kan overdrijven, dan kan ik dat ook.
Waarom zou je in godsnaam alle stekkers van je injectors los willen gooien?
Je wil dat de pomp geen brandstof meer aanvoert.
Ennuh... zekering van de brandstofpomp??
[..]
![]()
![]()
het is en blijft altijd een punt waar de meeste mensen op blijven hangen, maar zolang een motor origineel is en goed onderhoud krijgt, gaan ze zelden stuk. er zijn er al een hoop die gewoon 250-300k op de motor hebben staan zonder revisie en zonder al te veel problemen...quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
Toch was ik een beetje angstig voor de rotory-motor.
De betrouwbaarheid, het tuningspotentieel etc, dus toen ben ik toch maar voor een Supra gegaan.
Achteraf niet echt spijt van, maar als ik een FC zie rijden begint het toch wel een beetje te kriebelen.
Vooral het lagere gewicht spreekt me aan, want mijn Supra is gewoon te zwaar (1550kg op kenteken, maar met het turbo-blok wat er nu inligt en de turbo-aandrijflijn wat erin gaat, ligt het wagengewicht op ongeveer 1600kg, mss zelfs iets meer!)
Wat weegt jouw FC op kenteken?
beflapquote:Op zaterdag 5 januari 2008 02:38 schreef Faxie het volgende:
Uhm je kan het toch niet tegen mij hebben he? ... Ik vind het slechts grappig dat je een rotor-accesoire heb, want zoiets heb ik dus ook. Ik heb een RX8 voor als je het nog niet wist![]()
Spam m'n reet...als dat van mij spam is, spam jij net zo goed voor al die zooi die je in de rex bouwt
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:38 schreef Faxie het volgende:
Haha, ja heb het al gewijzigd![]()
Ik voel me soms nogal snel aangesproken
nee maar je hart stopt wel met pompenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
![]()
[..]
Daarmee denk ik niet dat hij stopt met pompen hoor
nee domme kneus om de brandstofdruk goed te krijgen voor het starten moet je pomp juist wel aan staan en benzine rondpompen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
![]()
thnx!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:08 schreef Bill_E het volgende:1 vraag. waarom geen abs meer?
ja goed ik was nieuwsgierig. De abs op de auto vd zaak heeft me denk toch al wel eens geredquote:Op zondag 13 januari 2008 10:47 schreef Furb het volgende:
[..]
thnx!
meerdere redenen eigenlijk...
ik rijd er zowiezo niet mee als t slecht weer is, en op droog sta je sneller stil zonder ABS.
er komen ook nog grotere remmen op, en waarschijnlijk zal de ABS dan toch veel minder doen.
het neemt een hoop ruimte in
het systeem is al 16 jaar oud en werkt niet helemaal meer zoals t nieuw deed en vervangen kost ongeveer 1300 euro
als ik uiteindelijk voor een grotere turbo ga, kom ik waarschijnlijk plek te kort en door de hitte van de turbo zal de ABS het waarschijnlijk toch gaan begeven (is al vele malen voorgekomen bij FC rijders die er meer vermogen uit halen)
er zijn ook FC's gewoon zonder ABS geleverd, dus waarom zou het zonder ABS een probleem moeten zijn?
vroeger had geen 1 auto het, het is allleen een veiligheids ding wat in het leven is geroepen omdat mensen steeds gehaaster zijn gaan rijden en dicht achterop anderen gingen rijden!
dus eigenlijk was je al te laat met reageren, want daar is ABS voor.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:23 schreef Bill_E het volgende:
[..]
ja goed ik was nieuwsgierig. De abs op de auto vd zaak heeft me denk toch al wel eens gered
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |