abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53194128
tvp!
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:10:14 #52
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_53197135
jzs vette ride man! Ik zie dit graag, al die 'ik-wil-mijn-auto-tunen'-topics zonder resultaat die halverwege stilvallen vervelen een beetje, dit is zoals het hoort. props !
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:49:43 #53
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_53197967
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:11 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb mn zaak in Veldhoven en rij regelmatig langs een rotary specialist.
Daar zie ik jou model regelmatig staan, ze hebben er een stuk og 3 geloof ik.
Ik vind ze niet echt heel mooi, maar met de bodykit die jij er op hebt zitten en de mods is het toch eigenlijk wel een vette bak haha

Tijdje terug stond er het laatste model rx7 en volledig getuned.
Dat is imo de mooiste rotary ooit.
Euro-Rotor zit daar.
  zondag 16 september 2007 @ 17:07:07 #54
60383 Furb
Project Rotary
pi_53222354
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:17 schreef Tjabbo het volgende:
Kan je geen hybride krijgen? een opgeboorde stock turbo?
Dan kan je met stock spruitstukjes e.d. uit.
of kan je fuelling het niet aan? er zitten toch standaard al 550cc' high imp's in die dingen of was dat nou het nieuwe model?
er is een bedrijf die hybrides bouwt voor de Fc en die hebben zich al erg goed bewezen. probleem is dat het bedrijf in Amerika zit en de originele turbo als core nodig heeft. kost dus ook weer een dijk aan verzendkosten!
fuelling wordt nu al aan gewerkt, standaard 4 x 550cc, wordt nu 2x 550cc primair en 2x 720cc secundair met een andere pomp en drukregelaar.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 16 september 2007 @ 17:08:13 #55
60383 Furb
Project Rotary
pi_53222378
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:30 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik meen dat in een FD iig wel 550's zitten
daar zitten 850cc injectoren in, maar die zijn in een FC niet te gebruiken...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 16 september 2007 @ 17:12:06 #56
60383 Furb
Project Rotary
pi_53222462
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:11 schreef Nerdmans het volgende:
Hoi Furb,

je pakt het allemaal goed aan kerel!
Leuk dat je niet alleen maalt om uiterlijk vertoon.

Ik heb mn zaak in Veldhoven en rij regelmatig langs een rotary specialist.
Daar zie ik jou model regelmatig staan, ze hebben er een stuk og 3 geloof ik.
Ik vind ze niet echt heel mooi, maar met de bodykit die jij er op hebt zitten en de mods is het toch eigenlijk wel een vette bak haha

Tijdje terug stond er het laatste model rx7 en volledig getuned.
Dat is imo de mooiste rotary ooit.
thnx!

uiterlijk is wel belangrijk natuurlijk, dat is het eerste wat opvalt! maar ik wil gewoon zeker zijn dat alles technisch goed is, dus doe ik idd erg veel om dat aspect net ff wat beter te maken dan simpelweg meer vermogen eruit pompen.
euro-rotor bedoel je, daar heb ik deze auto gekocht op zich is de auto standaard niet de mooiste, maar had m ook meer gekocht vanwege de techniek. was de lijn van de Fc wel gaan waarderen, maar met deze kit zijn die lijnen nog net ietsje dikker
nieuwe type RX is mooi, maar ik zou er persoonlijk nooit 1 willen hebben...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53222740
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:08 schreef Furb het volgende:

[..]

daar zitten 850cc injectoren in, maar die zijn in een FC niet te gebruiken...
Met een adaptertje wel in een SW20
(Misschien dat ze daarmee ook compatible zijn met de FC?)
  zondag 16 september 2007 @ 17:48:50 #58
60383 Furb
Project Rotary
pi_53223272
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:23 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Met een adaptertje wel in een SW20
(Misschien dat ze daarmee ook compatible zijn met de FC?)
das apart! maar dat gaat bij mij niet werken, het verschil tussen FC en FD is dat de FC top-feed is en de FD side-feed...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 17 september 2007 @ 16:23:06 #59
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_53246668
ontzettend strak gestylede bak zeg!
natuurlijk een zwaar cool collector's item, zo'n RX; goed van je dat je hem niet ver-sjonnie'd!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_53250177
uit praktisch oogpunt, als je er normaal mee rijd, wat is dan het verbruik
wankelmotoren staan erom bekend ietsjes meer te verbruiken
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 17 september 2007 @ 18:50:06 #61
60383 Furb
Project Rotary
pi_53250234
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:23 schreef beschuit het volgende:
ontzettend strak gestylede bak zeg!
natuurlijk een zwaar cool collector's item, zo'n RX; goed van je dat je hem niet ver-sjonnie'd!
hahaha ver-sjonnie'd zeetie

tis idd een collectors item aan t worden, aangezien er alleen maar minder op de weg blijven.
van mijn type en bouwjaar zijn er op dit moment nog maar 5 in NL
FD's worden nog redelijk veel geimporteerd, maar FC's totaal niet.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 17 september 2007 @ 18:52:01 #62
60383 Furb
Project Rotary
pi_53250274
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
uit praktisch oogpunt, als je er normaal mee rijd, wat is dan het verbruik
wankelmotoren staan erom bekend ietsjes meer te verbruiken
een wankelmotor en praktisch gaan niet samen...

mijn Fc rijd gemiddeld 1:7, snelweg kun je 1:10-12 halen. bij sportief rijden is 1:4 geen uitzondering!
en een FD verbruikt nog meer

je moet een wankel ook niet vergelijken met andere 1300cc motoren, maar met motoren van gelijk vermogen, zoals een 2,5-3L 4-6cil. als je dat naast elkaar houd verbruikt hij eigenlijk niet gek veel meer...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53251792
Was gister op het Nationaal Oldtimer Festival op circuit Zandvoort en daar waren ook een paar RX'en en met lage toeren door de pits hoorde je wel uitlaat geluid, maar als ze vol gas een bocht uit accelereerden hoorde je alleen maar een ontzettend luid soort van gesis, is dat nou ook wankel geluid? Of een gigantische turbo. Het was iig een behoorlijk irritant geluid zo over alles heen
  maandag 17 september 2007 @ 23:51:24 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53260151
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:50 schreef Furb het volgende:

[..]

hahaha ver-sjonnie'd zeetie


van mijn type en bouwjaar zijn er op dit moment nog maar 5 in NL
hoe weet je dit soort dingen
kan je dat ergens checken?

ben al lang op zoek naar zo iets. of is het een gokje?
  dinsdag 18 september 2007 @ 06:37:49 #65
60383 Furb
Project Rotary
pi_53262500
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:maar als ze vol gas een bocht uit accelereerden hoorde je alleen maar een ontzettend luid soort van gesis, is dat nou ook wankel geluid? Of een gigantische turbo. Het was iig een behoorlijk irritant geluid zo over alles heen
dat zal wel de turbo oid geweest zijn, want de wankel sound herken je echt wel
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 18 september 2007 @ 06:40:43 #66
60383 Furb
Project Rotary
pi_53262505
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:51 schreef Tjabbo het volgende:[..]hoe weet je dit soort dingen
kan je dat ergens checken?
ben al lang op zoek naar zo iets. of is het een gokje?
bij de RX-7 club houden ze een database bij op basis van rdw gegevens die ze op kunnen vragen.
plus dat de historie van alle bekende autos wordt bijgehouden zoals van wie de autos zijn of waar,wanneer, hoe lang en voor hoeveel een auto te koop staat.
hierdoor kunnen ze vaak een hele lijst opsommen als iemand interesse heeft in een auto die al geruime tijd in NL is.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:49:09 #67
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53273723
rdw gegevens opvragen dus.... iemand van de politie dus of iemand anders die dicht bij het vuur zit.
Er is ook iemand die een database bijhoudt van de bij 'de club' bekende supras maar da's nooit helemaal compleet. helaasch.
  donderdag 20 september 2007 @ 18:50:52 #68
60383 Furb
Project Rotary
pi_53334662
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:49 schreef Tjabbo het volgende:
rdw gegevens opvragen dus.... iemand van de politie dus of iemand anders die dicht bij het vuur zit.
Er is ook iemand die een database bijhoudt van de bij 'de club' bekende supras maar da's nooit helemaal compleet. helaasch.
ik weet niet hoe dat t precies werkt, maar die gast van de club die kan zelf die gegevens bij de rdw opvragen...
misschien wel omdat er juist een echte merken-club achter zit?
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53336269
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:
Was gister op het Nationaal Oldtimer Festival op circuit Zandvoort en daar waren ook een paar RX'en en met lage toeren door de pits hoorde je wel uitlaat geluid, maar als ze vol gas een bocht uit accelereerden hoorde je alleen maar een ontzettend luid soort van gesis, is dat nou ook wankel geluid? Of een gigantische turbo. Het was iig een behoorlijk irritant geluid zo over alles heen
http://www.youtube.com/watch?v=SmuO3QaeTAg
Daar hoor je de turbo heel goed

http://www.youtube.com/watch?v=JEOkJ95E9Hk
Dat is meer een "echte" rotary, (met kneus die niet kan rijden)
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:17:55 #70
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53349906
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:50 schreef Furb het volgende:

[..]

ik weet niet hoe dat t precies werkt, maar die gast van de club die kan zelf die gegevens bij de rdw opvragen...
misschien wel omdat er juist een echte merken-club achter zit?
vast niet. dat soort info is classified.
wedden dat'ie ergens een vriendje heeft!
pi_53353891
Fakking vette auto, echt super mooi man.
Heb je nu alleen niet constant gezeik over je zwarte ramen, want voor en aan de zijkant zijn donker zie ik.
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:07:20 #72
60383 Furb
Project Rotary
pi_53361953
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:54 schreef SimtekF1 het volgende:Heb je nu alleen niet constant gezeik over je zwarte ramen, want voor en aan de zijkant zijn donker zie ik.
nog nooit gezeik mee gehad en heb de ramen al 2,5 jaar zo donker...
ik zie het wel, als ik er op aangehouden wordt dan gaat t eraf, maar tot die tijd blijft het lekker zitten!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53378771
leipe shit ouwe
  zondag 23 september 2007 @ 19:37:18 #74
60383 Furb
Project Rotary
pi_53413118
vandaag de upgrade brandstofpomp geplaatst en de motorruimte verder afgewerkt. volgend weekend gaat de motor eruit


Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53425383
ZO jij bent echt goed bezig. Dit is geen half werk.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 24 september 2007 @ 10:51:26 #76
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53426383
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

vast niet. dat soort info is classified.
wedden dat'ie ergens een vriendje heeft!
ah jo het is gewoon wat de eigenaar van een bepaalt type auto wilt horen.
Zo zegt elke eigenaar van een EB110 Super sport dat hij de enige is in nederland. Okal rijden er naar mijn weten al 3 rond. Een blauwe, een grijze en 1 grijze staat zonder kenteken in een garage.

Hoe veel mensen met een speciale auto wel niet zeggen dat er 1 of 2 van in nedeland zijn is extreem.

Feit is dat je nooit zeker kan zijn hoe veel er van een bepaalde type in nederland rijd rijden. Ze kunnen op een ander kenteken staan, ze kunnen ergens in en garage staan zonder kenteken, of er rijd iemand met een zelfde auto rond maar gaat niet naar club dagen of wat dan ook.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 24 september 2007 @ 18:53:26 #77
60383 Furb
Project Rotary
pi_53439016
das bullshit, want van die EB110 weet elke eigenaar dat ie niet alleen is, zoals met zowat alle auto's.
bij een evenement op zandvoort stonden afgelopen jaar op een evenment al 2 blauwe naast elkaar op NL kenteken, daar was dan de blauwe van Ratelband nog niet eens bij...
het register van de RX-7 club wordt goed bijgehouden, als er op internet een auto opduikt, wordt deze ook gelijk geregistreerd. de totale aantallen van RX-7's in NL zijn wel opgevraagd bij de rdw
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53451760
gaaf
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:41:06 #79
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53452852
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:53 schreef Furb het volgende:
das bullshit, want van die EB110 weet elke eigenaar dat ie niet alleen is, zoals met zowat alle auto's.
bij een evenement op zandvoort stonden afgelopen jaar op een evenment al 2 blauwe naast elkaar op NL kenteken, daar was dan de blauwe van Ratelband nog niet eens bij...
het register van de RX-7 club wordt goed bijgehouden, als er op internet een auto opduikt, wordt deze ook gelijk geregistreerd. de totale aantallen van RX-7's in NL zijn wel opgevraagd bij de rdw
Een EB110 SS is iets anders dan de EB110. De eigenaren van de EB110 super sport roepen ook altijd dat zij de enige zijn in nederland.

ratelband heeft dan ook gen EB110 super sport. Maar een EB110
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:59:10 #80
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53476212
fuel pump is een walbro zo te zien?
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:20:26 #81
60383 Furb
Project Rotary
pi_53549967
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:59 schreef Tjabbo het volgende:
fuel pump is een walbro zo te zien?
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:37:06 #82
60383 Furb
Project Rotary
pi_53573881
het is zover, het hart ligt eruit



Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:15:05 #83
182073 invine
blablabla etc.
pi_53576281
netjes netjes
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_53579937
Hoezo geen foto's van je K-sport 356mm 8-piston big brake kit?
  zondag 30 september 2007 @ 01:01:06 #85
60383 Furb
Project Rotary
pi_53580700
omdat die er nog niet is...

die speclist is van hoe de auto is als deze aanpak klaar is, want anders had ik ook wel fotos van mn hks blowoff, greddy boostcontroller, injectoren, electrische fan en fuel pressure regulator geplaatst.
maar aangezien die er ook nog niet zijn, gaat dat moeilijk he...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 30 september 2007 @ 09:51:36 #86
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53583459
Damn wat een enorme startmotor zeg
pi_53589013
hehe ok, vandaar
  zondag 30 september 2007 @ 17:13:58 #88
60383 Furb
Project Rotary
pi_53594376
en we hebben natuurlijk ook gefilmd, let vooral op het commentaar en de bak met kibbeling :lol:

KLIK
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:43:38 #89
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_53652731
ziet er netjes uit furb
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_53718708
HAhaahaa,wat een onwijs foute pikkenbak!

tof hoor
!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:07:41 #91
60383 Furb
Project Rotary
pi_53844755
weer eens een kleine update:

op het werk een standaard gemaakt om mijn blok in te kunnen hangen, zodat ik er fatsoenlijk aan kan werken en alles weer op kan gaan bouwen...



de nieuwe oliedrukregelaar


nieuwe motorsteunen, motorkapscharnieren en boostcontroller




de oude turbo nog eens uit elkaar gehaald en het leek of je naar een verdroogd stuk klei zat te kijken...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:13:49 #92
182073 invine
blablabla etc.
pi_53846457
nette standaard, ben benieuwd hoe hij er uitkomt te zien als ie weer klaar is
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 22:46:13 #93
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53851249
he waar heb je die standaard voor nodig.

als je de motor in 1 hand op pakt kan je er met de ander aan werken
pi_53858125
Standaard is netjes!

Succes verder met het project!
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
pi_53877386
Furb: je woont toch in Etten-Leur? Zou ik eens binnenkort mogen komen kijken nu je motor er uit ligt? Ik ben namelijk een behoorlijke mazda fan en ook flink bezig met Mazda's. En wil binnenkort een geintje uitgaan halen met mijn eigen stationwagon waarvoor ik misschien de aandrijflijn - de motor nodig heb van een FC twin turbo.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:47:28 #96
60383 Furb
Project Rotary
pi_53879381
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:45 schreef casejunkie het volgende:Zou ik eens binnenkort mogen komen kijken nu je motor er uit ligt?
dan moet ik je helaas teleurstellen, want we willen geen onbekenden in de loods hebben.
niet iedereen hoeft te weten waar het is en wat daarbinnen gebeurt

wel cool als je zulke plannen hebt, dan is het de moeite om bij euro-rotor in veldhoven een kijkje te nemen...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53896197
Is niet erg kan ik ergens begrijpen. Heb waarschijnlijk al een RX-7 turbo II gevonden als donor auto.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_53904607
Mooi project (tvp)
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_53941857
Furb kan je mij toevallig vertellen hoe groot de injectors van een Turbo II zijn en hoeveel injects de Wankel motor heeft?
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:45:59 #100
60383 Furb
Project Rotary
pi_53952193
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 08:36 schreef casejunkie het volgende:
Furb kan je mij toevallig vertellen hoe groot de injectors van een Turbo II zijn en hoeveel injects de Wankel motor heeft?
de FC turboII heeft 4 injectoren, 2x 550c primair en 2x 550cc secundair.
deze zijn met een hoge weerstand en top-feed (branstoftoevoer aan de bovenzijde)

als je gaat upgraden moet je altijd grotere secundaire nemen dan primair, omdat je die extra brandstof toch pas op hogere toeren nodig hebt en de scundaire injectoren komen in bij 3800tpm.
dan kun je het verbruik nog redelijk laag houden in het lage toerengebied!
ik ga nu voor 550cc primair en 720cc secundair, als ik nog verder ga gaan de 720cc als primair en komen er 1600cc secundaire bij...

deze groottes van injectoren zijn makkelijk aan te komen en zijn er in de juiste pasvorm.
de 720cc van greddy en de 1600cc die rx-7store.net aanbied zijn drop in, je hebt er alleen een resistor pack voor nodig.
met deze combinatie kun je makkelijk 400pk aan in combinatie met andere brandstofpomp en pressure regulator. dan moet je uiteraard wel een fuelcomputer hebben of nog liever een standalone.


weet niet wat je van plan bent, maar hier nog een weetje:
FD injectoren zijn 850cc, hoge weerstand en side-feed
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')