abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2007 @ 12:43:42 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53027105
quote:
Nederlandse laagbetaalden weinig kans op meer

Wie eenmaal laag wordt betaald, heeft weinig kans meer te gaan verdienen. In Nederland is die kans kleiner dan in de andere Europese landen.
Dat stelt Dimitris Pavlopoulos in het onderzoek waarop hij woensdag promoveert aan de Universiteit van Tilburg.
"Het goede nieuws is dat we je het minimumloon gaan betalen. Het slechte nieuws is dat je er nooit meer van afkomt", staat er bij een cartoon op het omslag van zijn proefschrift.

Flexibele markt
Wel is de totale loonmobiliteit op zijn hoogst in landen met een arbeidsmarkt als in Nederland en Denemarken. Daar wordt een flexibele arbeidsmarkt gecombineerd met inkomens- en werkzekerheid.

Uit het onderzoek blijkt dat in landen waar mensen veel van baan veranderen, zoals Groot-Brittannië, de loonmobiliteit zeker niet het hoogste is. Soepele ontslagregels, tijdelijke contracten en flexibele arbeidsuren zijn dus niet altijd gunstig om meer inkomen te krijgen.

Duits systeem
Een belangrijke verklaring daarvoor vond de wetenschapper in het Duitse stagesysteem: jonge werknemers die enkele jaren stage lopen, hebben meer kans op een hoger loon na verloop van tijd dan werknemers die hun loopbaan starten op een arbeidsmarkt die slecht aansluit op het onderwijs, zoals in Groot-Brittannië, maar ook in Nederland.

Laagbetaalde werknemers profiteren het minst van een flexibele arbeidsmarkt, aldus het empirische onderzoek. Zij zien hun loon gemiddeld meer veranderen dan hoogbetaalde werknemers, maar voor de groei van hun loon zijn ze beter af in een streng gereguleerde arbeidsmarkt zoals de Duitse, dan in een markt met minder regulering zoals de Britse of zelfs de Nederlandse.
Bron

Dit is verontrustend te noemen. Het kabinet zou hier zeker aandacht aan moeten gaan besteden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53027242
Dat is inderdaad niet puik.
feest
  zaterdag 8 september 2007 @ 12:55:59 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53027336
Goede zaak

Spoort mensen aan om wat meer door te leren.

En voor de N.L ondernemers natuurlijk lekker cheap..

Een horloge als ze 65 worden en eruit tiefen....
pi_53027368
Ik denk dat hier een directe link ligt tussen opleiding in kennis.

Als je niets kan verdien je ook niets en als je iets kan wat niemand anders kan kun je ervoor vragen wat je wil.

Ik denk dat het onrealisitisch is dat iemand die achter de balie bij McDonalds staats na 20 jaar meer dan het minimum verdient. Bij een funktie hoort een salaris... ontwikkel jij jezelf dan mag je een andere funktie uitoefenen met een beter salaris. Zo werkt het.

Ik heb zelf in Duitsland gestudeerd en gewerkt. Die Duitsers doen echt veel stages, zelfs als het niet voor de opleiding die ze doen wordt gevraagd. Maar zij infesteren in hun kennen en kunnen. Ze doen ervaring op en hebben daarom ook betere banen.

Maar een Duitser achter de balie bij McDonalds heeft precies hetzelfde probleem.
  zaterdag 8 september 2007 @ 12:59:30 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53027406
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:57 schreef Freel het volgende:

Maar een Duitser achter de balie bij McDonalds heeft precies hetzelfde probleem.
kan me voorstellen dat ze bij de Mac in Nederland sowiezo geen Duitser snel achter de balie zetten
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:07:44 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_53027556
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:55 schreef Buschetta het volgende:
Goede zaak

Dat aansporen is alleen maar theorie. In de praktijk gebeurd het niet of het kan niet of het lukt niet. Ik ben zelf op latere leeftijd gaan doorstuderen maar dat kon alleen met goed fatsoen omdat ik vrijgezel was en op een kamer woonde van 180 euro per maand.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:09:07 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_53027579
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:59 schreef Buschetta het volgende:

[..]

kan me voorstellen dat ze bij de Mac in Nederland sowiezo geen Duitser snel achter de balie zetten
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53027643
als ze nou gaan studeren ofzo hebben ze nog kans op iets beters
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:35:56 #9
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_53028020
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Dit is verontrustend te noemen. Het kabinet zou hier zeker aandacht aan moeten gaan besteden.
Ik mag hopen van niet. Degenen die wel geleerd hebben en een goede baan hebben worden al zwaar genoeggestrafd.
pi_53028340
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:57 schreef Freel het volgende:
Ik denk dat hier een directe link ligt tussen opleiding in kennis.

Als je niets kan verdien je ook niets en als je iets kan wat niemand anders kan kun je ervoor vragen wat je wil.

Ik denk dat het onrealisitisch is dat iemand die achter de balie bij McDonalds staats na 20 jaar meer dan het minimum verdient. Bij een funktie hoort een salaris... ontwikkel jij jezelf dan mag je een andere funktie uitoefenen met een beter salaris. Zo werkt het.

Ik heb zelf in Duitsland gestudeerd en gewerkt. Die Duitsers doen echt veel stages, zelfs als het niet voor de opleiding die ze doen wordt gevraagd. Maar zij infesteren in hun kennen en kunnen. Ze doen ervaring op en hebben daarom ook betere banen.

Als ik even mezelf als voorbeeld neem, ik heb weinig volgens mijn papieren (lees: geen) weinig tot geen kennis. Maar ik werk inmiddels 7 jaar en heb zowel via de werkervaring als hobbymatig veel ict kennis opgedaan enkel wordt dit nergens door bevestigd en hop -> je blijft weinig verdienen, ook al kan je bv veel meer dan die kneus die een ICT opleidinkje gedaan heeft en niks weet.

Probleem is dat Nederland papiertjes geil is en totaal niet meer kijkt naar wat iemand daadwerkelijk kan. Nu is dat bij sollicitaties natuurlijk een goede manier om te filteren op kandidaten maar dat het bij salarissen ook zo stict verdeeld blijft vind ik bijna schandalig te noemen (als ik en een collega exact hetzelfde werk zouden doen en hij een HBO diploma heeft en ik niet weet ik 100% zeker dat hij 2x zo veel verdient als ik)

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_53028386
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:59 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Waarom zetten ze er dan wel van die hoofddoekjes achter? die spreken vaak net zo min fatsoenlijk nederlands.
On my sleeve.....
pi_53028530
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als ik even mezelf als voorbeeld neem, ik heb weinig volgens mijn papieren (lees: geen) weinig tot geen kennis. Maar ik werk inmiddels 7 jaar en heb zowel via de werkervaring als hobbymatig veel ict kennis opgedaan enkel wordt dit nergens door bevestigd en hop -> je blijft weinig verdienen, ook al kan je bv veel meer dan die kneus die een ICT opleidinkje gedaan heeft en niks weet.

Probleem is dat Nederland papiertjes geil is en totaal niet meer kijkt naar wat iemand daadwerkelijk kan. Nu is dat bij sollicitaties natuurlijk een goede manier om te filteren op kandidaten maar dat het bij salarissen ook zo stict verdeeld blijft vind ik bijna schandalig te noemen (als ik en een collega exact hetzelfde werk zouden doen en hij een HBO diploma heeft en ik niet weet ik 100% zeker dat hij 2x zo veel verdient als ik)

er zijn zat sollicitatieprocedures waar je een assessment moet doen. als ik jou was dan zou ik van vorige werkgevers getuigschriften vragen
pi_53028740
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:01 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

er zijn zat sollicitatieprocedures waar je een assessment moet doen. als ik jou was dan zou ik van vorige werkgevers getuigschriften vragen
Jawel maar toch blijf je dan nog altijd minder verdienen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_53038963
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Het kabinet besteedt alleen aandacht aan de rijken, čn aan de eigen portemonnee. Hoe wij het moeten rooien zal ze een rotzorg zijn!
pi_53039003
quote:

[..]

Klopt! Helaas wel!
pi_53041881
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:08 schreef symphrock001 het volgende:

[..]

Klopt! Helaas wel!
Idd HR weet meestal erg weinig van wat de functie daadwerkelijk is.
Dus gaan ze af op papieren die vaak weinig tot niks zeggen... de laatste jaren slagen veel mensen voor het hbo die eigenlijk op mbo niveau thuishoren....

hbo is dus aan het degraderen naar mbo dat is een slechte ontwikkeling.
  zondag 9 september 2007 @ 00:27:08 #17
191069 Repelstela
Bemoei je niet met anderen
pi_53042022
quote:
Goede zaak

En wat geeft jou het recht dit te denken zelfs...
Dus de mensen die iets minder goed kunnen leren, of er geen zin in hebben/ hadden, niet konden door omstandigheden mogen niet meer verdienen?
Ben jij God zelf...die dit bedenkt.
Triest!
Ook niet met mij dus.
pi_53044788
quote:
Goede zaak

Ik kan niet wachten tot jij 65 wordt!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2007 @ 09:33:46 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53044803
quote:
Op zondag 9 september 2007 00:27 schreef Repelstela het volgende:

Dus de mensen die iets minder goed kunnen leren, of er geen zin in hebben/ hadden, niet konden door omstandigheden mogen niet meer verdienen?
Voor de bold sectie zou dat inderdaad op moeten gaan ja.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2007 @ 09:35:30 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53044810
quote:

[..]

In een soortgelijke situatie loop ik niet tegen dergelijke belemmeringen op. In tegendeel.
pi_53045420
Tsja, als je veel wilt verdienen moet je maar een vak leren en wat meer risico durven nemen.
  zondag 9 september 2007 @ 11:16:52 #22
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53045588
quote:

[..]

Waarom haal je dat 'HBO-papiertje' dan ook niet? Als je de kennis toch al bezit zou dat niet zo moeilijk moeten zijn...
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2007 @ 11:18:53 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53045616
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waarom haal je dat 'HBO-papiertje' dan ook niet? Als je de kennis toch al bezit zou dat niet zo moeilijk moeten zijn...
Tja, meestal omdat je op latere leeftijd verplichtingen hebt waar je voor moet werken. En in je avonduren een HBO opleiding volgen naast een betaalde baan is wel een tikkie lastiger.
pi_53045645
quote:

[..]

Het is gewoon gekend dat je zonder papiertjes ofwel zelfstandig moet gaan worden, ofwel veel kans hebt om weinig te gaan verdienen. Als je daar niet mee kan leven ga je toch gewoon dat papiertje halen & is het probleem opgelost, zeker als je al zoveel ervaring hebt kan dat niet echt een probleem vormen om dat nu nog te halen.

Verder weet je werkgever dat ook wel, en zal hij jou voornemen op een afgestudeerde kneus, ten eerste omdat je lekker goedkoop bent, en ten tweede omdat je die kennis al hebt.

edit; een opleiding volgen als je al fulltime werkt is inderdaad wat lastiger, maar het moet toch best kunnen. Mijn vader heeft dat een paar jaar geleden ook 2x gedaan, eerst eentje aan de hogeschool en dan een universitair diploma erbij. De eerste trap scheelde hem al zo'n 900¤ per maand (brutto) voor hetzelfde werk, het tweede heeft hem een andere functie opgeleverd waar de stijging zelfs nog ietsjes groter was. Als je het wil, dan haal je dat wel.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 9 september 2007 @ 11:22:02 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53045666
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, meestal omdat je op latere leeftijd verplichtingen hebt waar je voor moet werken. En in je avonduren een HBO opleiding volgen naast een betaalde baan is wel een tikkie lastiger.
Om nog maar te zwijgen van de kosten, die je naast je andere vaste en onvaste lasten moet gaan ophoesten en die onvermijdelijk vele malen hoger zijn dan als je 19 bent...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')