quote:Op donderdag 13 september 2007 18:59 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
bleek in de jaren '00-'04
* MonoSynth bukt
Hehequote:Op donderdag 13 september 2007 18:59 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
bleek in de jaren '00-'04
* MonoSynth bukt
Ownedquote:Op donderdag 13 september 2007 19:04 schreef roelofjan het volgende:
http://www.f1-live.com/f1/en/index.shtml
Maar die tijd bij het bericht is niet de tijd waarop het bericht geplaatst is, dat is gewoon de huidige tijd.
Sneaky bastards.
Dus........... Spannend!quote:Not just yet GrandPrix.com 17:53
The world waits GrandPrix.com 17:53
quote:Op donderdag 13 september 2007 19:03 schreef NED het volgende:
is er iemand die door weet te komen naar die 2 berichten op grandprix.com van 18:53?
- Not just yet
- The world waits
Dat zijn de headlines. Iemand die er door komt?
quote:What if?
If, according to the rumours swirling in the F1 paddock in Belgium, the McLaren team has been thrown out of the F1 World Championship for 2007 and 2008 there will be many effects, not just in terms of the immediate impact on the team but also on the long term funding.
The world waits
The FIA World Council has attracted unprecedented interest with the F1 media (and those claiming to be) around the world waiting for a result from Paris.
Not just yet
Stories that McLaren has been banned for 2007 and 2008 are not confirmed, according to our sources in Paris. The World Council is debating the matter but no decision is yet official.
Volgens Coutlhard zal het dus geen financiele doodsteek zijn aangezien ze genoeg geld hebben vaststaanquote:Sollten dem Team die Konstrukteurspunkte aberkannt werden, so wäre dies für McLaren-Mercedes zumindest finanziell kein Weltuntergang, wie der Ex-"Silberpfeil"-Pilot meint: "Das ist schlussendlich nur ein Tropfen in den Ozean für ein Team wie McLaren, das wohl für die kommenden fünf oder zehn Jahre schon eine Milliarde an Sponsoren-Geldern sicher hat.
bron: http://www.motorsport-total.com/f1/news/2007/
Ik vermoed dat bericht 1 zegt dat er nog geen beslissing is gevallen en bericht twee meldt dat iedereen in afwachting is van het nieuws.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:03 schreef NED het volgende:
is er iemand die door weet te komen naar die 2 berichten op grandprix.com van 18:53?
- Not just yet
- The world waits
Dat zijn de headlines. Iemand die er door komt?
Vraag me echter af in hoeverre de sponsoren het team trouw blijven....evenals Alonso.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:06 schreef NED het volgende:
[..]
Volgens Coutlhard zal het dus geen financiele doodsteek zijn aangezien ze genoeg geld hebben vaststaan
Die kopieren gewoon je autoquote:Op donderdag 13 september 2007 19:08 schreef Acathla het volgende:
Meerdere incidenten met Ferrari en coureurs van het team. Het niet laten winnen van Rubens in Oostenrijk. Schumacher die vorig jaar zijn bolide bij Rascasse parkeert en de vermoorde onschuld (incl. team) uithangt. Het continue oprekken en zoeken van mazen in het regelement. Ferrari houdt er van om op het scherpst van de snede te spelen. Dat zie ik bij Mclaren minder terug.
Ga nou maar gewoon eten achter je compquote:Op donderdag 13 september 2007 19:09 schreef NED het volgende:
NOU SCHIET OP, IK HOU HET NIET MEER EN MN LASAGNE STAAT KOUD TE WORDEN!!!!!
Mja, dat is even afwachten denk ikquote:Op donderdag 13 september 2007 19:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Vraag me echter af in hoeverre de sponsoren het team trouw blijven....evenals Alonso.
Na Oostenrijk zijn teamorders voor het eerst verboden. Dus was het legaal destijds.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:08 schreef Acathla het volgende:
Meerdere incidenten met Ferrari en coureurs van het team. Het niet laten winnen van Rubens in Oostenrijk. Schumacher die vorig jaar zijn bolide bij Rascasse parkeert en de vermoorde onschuld (incl. team) uithangt. Het continue oprekken en zoeken van mazen in het regelement. Ferrari houdt er van om op het scherpst van de snede te spelen. Dat zie ik bij Mclaren minder terug.
Ik geloof niet dat dat bij Mclaren het geval is. Wil ik wel eens zwart op wit zien.quote:
Ben gewoon heel benieuwd wat er nou precies met uitsluiten/bannen bedoeld wordt.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:06 schreef NED het volgende:
[..]
Volgens Coutlhard zal het dus geen financiele doodsteek zijn aangezien ze genoeg geld hebben vaststaan
http://f1.gpupdate.net/nl(...)an-deelname-in-2007/quote:Volgens de eerste geruchten vanuit Parijs heeft de World Motorsport Council (WMSC) besloten om McLaren uit te sluiten van deelname aan het huidige kampioenschap. De WMSC moet echter haar definitieve oordeel nog vellen.
Ik denk niet dat Vodafone meer dan 100 mio per jaar betaald om nergens in het F1-circus terug te zien te zijn. Maar goed, das mijn idee als boekhouder....quote:Op donderdag 13 september 2007 19:09 schreef NED het volgende:
[..]
Mja, dat is even afwachten denk ik
Later deze avond kan je je journalistieke hart erop los latenquote:Op donderdag 13 september 2007 19:11 schreef Acathla het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat bij Mclaren het geval is. Wil ik wel eens zwart op wit zien.
Bel Coughlanquote:Op donderdag 13 september 2007 19:11 schreef Acathla het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat bij Mclaren het geval is. Wil ik wel eens zwart op wit zien.
Bedankt voor de tip, nou is mn vriendin boos op me omdat ik niet gezellig met haar mee eet (zij heeft de lasange gemaaktquote:Op donderdag 13 september 2007 19:09 schreef Treveo het volgende:
[..]
Ga nou maar gewoon eten achter je comp
Ik denk ook dat Vodafone zal vertrekken als McLaren ook voor 2008 wordt uitgeslotenquote:Op donderdag 13 september 2007 19:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vodafone meer dan 100 mio per jaar betaald om nergens in het F1-circus terug te zien te zijn. Maar goed, das mijn idee als boekhouder....
massa en fisichella denk ikquote:Op donderdag 13 september 2007 19:12 schreef MonoSynth het volgende:
maar. stel. het gebeurt. Welke coureurs krijgen dan uiteindelijk de klappen? Ik denk Wurz, Kubica, Kovalainen en/of Fisichella. Twee daarvan dan.
Net zoals Renault, die onderdelen van de McLaren van vorig jaar erop hebben zitten.quote:
ik denk dat ze mooi terug gaan naar de rode bolides in dat geval ja.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:13 schreef Treveo het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Vodafone zal vertrekken als McLaren ook voor 2008 wordt uitgesloten
Hallo, niet zeiken hoor. Het is een vrouw en F1 is veel belangrijkerquote:Op donderdag 13 september 2007 19:13 schreef NED het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, nou is mn vriendin boos op me omdat ik niet gezellig met haar mee eet (zij heeft de lasange gemaakt![]()
![]()
Alleen worden die niet gepaktquote:Op donderdag 13 september 2007 19:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Net zoals Renault, die onderdelen van de McLaren van vorig jaar erop hebben zitten.
Vanavond goedmaken?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:13 schreef NED het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, nou is mn vriendin boos op me omdat ik niet gezellig met haar mee eet (zij heeft de lasange gemaakt![]()
![]()
Mooie discussie voor het a1 weekend gaat dit opleveren deze soap.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Hallo, niet zeiken hoor. Het is een vrouw en F1 is veel belangrijker
Laat hem nou gewoon 1 avond niet beffen .quote:
Zou jij met verraad zitten voor een paar miljoen ?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:16 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Als één van de twee naar Ferrari gaat dan zou dat puur verraad t.o.v. McLaren zijn.
Ik denk de bridgestone informatie.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:17 schreef Mr_Memory het volgende:
De vraag is, wat heeft McLaren uiteindelijk gebruikt van de Ferarri documenten?
Hebben ze er uberhaupt gebruik van gemaakt?
Wat weet de FIA wat wij niet weten? (dat moet heel wat zijn met zo'n zware straf)
Vragen, vragen...
Ik mis de discussie een beetje, welke klappen?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:12 schreef MonoSynth het volgende:
maar. stel. het gebeurt. Welke coureurs krijgen dan uiteindelijk de klappen? Ik denk Wurz, Kubica, Kovalainen en/of Fisichella. Twee daarvan dan.
Ik totaal niet, maar wie ben ik om dat te zeggen?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:17 schreef Joene het volgende:
[..]
Zou jij met verraad zitten voor een paar miljoen ?
Kan ik me prima in vinden. Vrijspraak zou onzin zijn, evenals een schorsing voor 2008.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:11 schreef Xebber het volgende:
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)an-deelname-in-2007/
Dat zou dan alleen om 2007 gaan.
Wees blij dat mijn vriendin niet meegaat met der zwangere hormonen.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:15 schreef Joene het volgende:
[..]
Mooie discussie voor het a1 weekend gaat dit opleveren deze soap.![]()
Het lijkt me niet dat twee toptalenten als Alonso en Hamilton aan de kant blijven. Die worden natuurlijk voor veel geld uitgekocht. Alonso gaat dan waarschijnlijk terug naar Renault, ten koste van één van de huidige drivers, Hamilton zie ik dan nog wel een contract tekenen bij Williams of BMW, ten koste van Wurz of Kubica. Ferrari sluit ik uit omdat dat nu de vijand is.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik mis de discussie een beetje, welke klappen?
Ik ben sowieso blij dat er geen vrouwvolk bij een mannen autosport weekend zijnquote:Op donderdag 13 september 2007 19:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Wees blij dat mijn vriendin niet meegaat met der zwangere hormonen.
Want? Als Hamilton hier niets van heeft geweten zou ik niet weten wat hem ervan zou moeten weerhouden naar Ferrari te gaan. Loyaliteit gaat hier sowieso overboord, want hij is in principe gewoon keihard genaaid door zn team.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:16 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Als één van de twee naar Ferrari gaat dan zou dat puur verraad t.o.v. McLaren zijn.
Of Lewis gaat naar ProDrivequote:Op donderdag 13 september 2007 19:20 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat twee toptalenten als Alonso en Hamilton aan de kant blijven. Die worden natuurlijk voor veel geld uitgekocht. Alonso gaat dan waarschijnlijk terug naar Renault, ten koste van één van de huidige drivers, Hamilton zie ik dan nog wel een contract tekenen bij Williams of BMW, ten koste van Wurz of Kubica. Ferrari sluit ik uit omdat dat nu de vijand is.
De vraag is dan natuurlijk wel in hoeverre Hamilton en Alonso hier wel of niet iets van af wistenquote:Op donderdag 13 september 2007 19:21 schreef alvarez het volgende:
[..]
Want? Als Hamilton hier niets van heeft geweten zou ik niet weten wat hem ervan zou moeten weerhouden naar Ferrari te gaan. Loyaliteit gaat hier sowieso overboord, want hij is in principe gewoon keihard genaaid door zn team.
Zou idd goed mogelijk zijnquote:Op donderdag 13 september 2007 19:21 schreef NED het volgende:
Zou renault dan niet eenzelfde straf boven het hoofd komen te hangen?
Denk niet dat Alonso daar mee zou zitten. Gezien zijn huidig funtioneren in het team.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:16 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Dus wel, want McLaren heeft dit al bij de FIA aangegeven en Briatore schijnt al bekend te hebben. Het is dus gewoon afwachten op de volgende hoorzitting, waarbij Renault in de beklaagdenbank zit.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:14 schreef Joene het volgende:
[..]
Alleen worden die niet gepakten functioneren ze blijkbaar niet want ze gaan niet heel lekker
Bron www.rtl.nlquote:Tijdlijn van het spionageschandaal
De belangrijkste gebeurtenissen van het spionageschandaal tussen McLaren en Ferrari in chronologische volgorde:
1 februari
Nigel Stepney, technical en testmanager bij Ferrari, laat in een interview weten open te staan voor aanbiedingen van andere teams. Sinds het vertrek van Ross Brawn voelt hij zich niet meer gelukkig bij Ferrari.
21 juni
Ferrari sleept Stepney in het Italiaanse Modena voor de rechter. De Brit beschuldigt Ferrari een 'vuil spelletje te spelen'.
3 juli
McLaren schorst hoofdontwerper Mike Coughlan nadat er vertrouwelijke informatie van Ferrari in zijn huis is gevonden. Ferrari maakt bekend dat zij gerechtelijke stappen heeft ondernomen tegen Stepney omdat hij wordt verdacht van het stelen van technische informatie. Stepney, die wordt geschorst, ontkent de aantijgingen.
4 juli
McLaren laat weten dat er geen informatie van Ferrari is gebruikt voor hun auto. Zij nodigen de FIA uit om de auto volledig door te lichten.
6 juli
Honda maakt bekend dat Stepney en Coughlan het team hebben benaderd om een overstap te maken. Het team ontkent dat er informatie van Ferrari is aangeboden.
10 juli
Het Hooggerechtshof in London noemt het gedrag van Coughlan, die Ferrari-documenten in bezit had en heeft gekopieerd, 'schandelijk'. Een woordvoerder van Ferrari maakt bekend dat het gaat om twee disks met 780 pagina's aan vertrouwelijke informatie.
11 juli
Coughlan stuurt een verklaring voor zijn gedrag naar Ferrari. Het team komt met hem overeen dat de verklaring niet wordt doorgestuurd naar de Italiaanse justitie.
12 juli
De FIA roept McLaren op om te verschijnen voor een buitengewone bijeenkomst van World Motor Sport Council (WMSC) op 26 juli in Parijs. McLaren laat weten 'erg teleurgesteld te zijn'.
16 juli
McLaren geeft een verklaring uit waarin staat dat voor 3 juli niemand binnen het team op de hoogte was van de informatie van Ferrari die Coughlan in zijn bezit had.
26 juli
De World Motor Sport Council (WMSC) vindt McLaren schuldig aan het bezit van vertrouwelijke informatie van Ferrari, maar legt het team geen straf op omdat er te weinig bewijs is. McLaren wordt wel gewaarschuwd dat het team kan worden uitgesloten van deelname aan het kampioenschap in 2007 en 2008 als er meer bewijzen worden gevonden.
31 juli
De FIA besluit tot een hoger beroep in de zaak na protest van de Italiaanse autosportbond. De datum van de hoorzitting op 13 september wordt later vastgesteld.
5 september
De FIA zegt nieuwe bewijzen te hebben gevonden. Het besluit het hoger beroep te stoppen en de World Motor Sport Council (WMSC) de zaak opnieuw te laten behandelen.
7 september
De FIA stuurt de coureurs van een McLaren een brief waarin staat dat zij serieuze consequenties kunnen verwachten als zij eventuele bewijslast achterhouden.
8 september
Tijdens de Grand Prix van Italië krijgt het team van McLaren bezoek van de Italiaanse justitie. Die melden dat het management onder verdenking staat.
13 september
De tweede bijeenkomst van de World Motor Sport Council (WMSC) in Parijs.
Tja, als zij ervan op de hoogte waren moeten ze vooral bij mclaren blijven. Wat betreft Alonso zou me dat niks boeien, maar Hamilton is wel een mooie baas.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:23 schreef NED het volgende:
[..]
De vraag is dan natuurlijk wel in hoeverre Hamilton en Alonso hier wel of niet iets van af wisten
quote:McLaren hit with constuctors' ban
McLaren have been stripped of their points in the 2007 Formula One constructors championship after the outcome of the 'spygate' row.
The team was also fined $100m (£49.2m) and will have to subject its 2008 cars to examination before racing, but the drivers retain their points this year.
Full story to follow
bron: www.bbc.com
Rare beslissing.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:24 schreef DutchTrain het volgende:
Een boete van 100 miljoen dollar en alle punten in het constructeurskampioenschap kwijt, maar de rijders mogen door
Aldus BBC
Hamilton is alleen maar genaaid door zijn team als er Ferrari ontwerpen op de McLaren zouden zitten en daar is nog steeds geen sprake van. Hooguit dat meer mensen dan Coughlan van de informatie wisten (zoals de remmen). Dat blijkt ook uit de verklaring van Coughlan die op autosport.com te vinden is.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:21 schreef alvarez het volgende:
[..]
Want? Als Hamilton hier niets van heeft geweten zou ik niet weten wat hem ervan zou moeten weerhouden naar Ferrari te gaan. Loyaliteit gaat hier sowieso overboord, want hij is in principe gewoon keihard genaaid door zn team.
maakt niet uitquote:
Mee eens. Ik vind dit een rare straf...quote:Op donderdag 13 september 2007 19:27 schreef APK het volgende:
[..]
Rare beslissing.
De rijders hebben die punten toch met een wagen -en info- gehaald die niet helemaal in de haak was.
Boeit niks dus.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:24 schreef DutchTrain het volgende:
Een boete van 100 miljoen dollar en alle punten in het constructeurskampioenschap kwijt, maar de rijders mogen door
Aldus BBC
Een paar jaar eerder had je F1 Magazine nog. Die gaven redelijk goed inzicht in belangrijke kwesties (ik noem de val van Team Prost, Arrows Affaire etc), in dit geval ben ik wel benieuwd naar het harde bewijs.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:12 schreef Joene het volgende:
[..]
Later deze avond kan je je journalistieke hart erop los laten![]()
Idd, beetje vaagjesquote:Op donderdag 13 september 2007 19:28 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Mee eens. Ik vind dit een rare straf...
Dus. Slappe hap weer. Maar zo gaat dat.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:24 schreef DutchTrain het volgende:
Aldus BBC
idd. vraag ik me ook af. Als Ferrari volgend jaar ineens zonder Marlboro-sponsoring rijdt weten we genoegquote:Op donderdag 13 september 2007 19:30 schreef Droopie het volgende:
Benieuwd waar die 0,1 Miljard dollar naar toe gaat..
Er is niks mis met de wagen, volkomen legaal ne het is nog niet bewezen dat er Ferrari onderdelen opzitten. Alleen dat er blijkbaar meer mensen van af wisten (en dat pas vanaf begin maart, dus nadat de auto gebouwd was.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:27 schreef APK het volgende:
[..]
Rare beslissing.
De rijders hebben die punten toch met een wagen -en info- gehaald die niet helemaal in de haak was.
Hamilton is genaaid doordat Mclaren niet vanaf moment 1 open kaart heeft gespeeld en zodoende het hele kampioenschap op het spel heeft gezet. Meerdere mensen wisten er meer van af en daar is men pas na het onderzoek achtergekomen. Het team heeft bewust gekozen dit feit stil te houden en zodoende het risico te lopen. Oerstom en doodzonde, zeker als blijkt dat ze niks van de informatie hebben gebruikt.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamilton is alleen maar genaaid door zijn team als er Ferrari ontwerpen op de McLaren zouden zitten en daar is nog steeds geen sprake van. Hooguit dat meer mensen dan Coughlan van de informatie wisten (zoals de remmen). Dat blijkt ook uit de verklaring van Coughlan die op autosport.com te vinden is.
...
100 miljoen is echt niks voor een team als McLaren :/quote:Op donderdag 13 september 2007 19:40 schreef MonoSynth het volgende:
heh, McLaren ff blij dat de dollar zo laag staat
Ik had begrepen dat McLaren ook documenten met info over strategie e.d. in bezit had.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:35 schreef sasquatsch het volgende:
Er is niks mis met de wagen, volkomen legaal ne het is nog niet bewezen dat er Ferrari onderdelen opzitten. Alleen dat er blijkbaar meer mensen van af wisten (en dat pas vanaf begin maart, dus nadat de auto gebouwd was.
Ik vind dit een te lichte straf.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:42 schreef -Hans- het volgende:
.itv-f1.com maakt er nu ook melding van... Ook dit is een zware straf maar gelukkig niet zo bizar als uitsluiting. Ben benieuwd of McLaren in hoger beroep mag gaan.
Nou, als dit waar is hadden ze net zo goed niet kunnen straffen. Het constructeurskampioenschap stelt geen fuck voor voor de F1-fans en een team als Mclaren in hun portemonnee raken, zal voor geen seconde minder nachtrust zorgen bij die gasten.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:38 schreef StateOfMind het volgende:
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/6991147.stm
Last Updated: Thursday, 13 September 2007, 17:26 GMT 18:26 UK
McLaren hit with constuctors' ban
McLaren have been stripped of their points in the 2007 Formula One constructors' championship after the outcome of the 'spygate' row.
The team was also hit with a record $100m (£49.2m) fine but drivers Lewis Hamilton and Fernando Alonso will be allowed to keep their points.
The team's 2008 cars will have to be examined before they are allowed to race next season.
McLaren team chief Ron Dennis is due to speak at a 1915 BST news conference.
yep.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind dit een te lichte straf.
hehheh.. Ik zie Ron Dennis nu snel inloggen op mijnpostbank.nl om te betalen, aangezien de dollar een historisch dieptepunt heeft bereikt..quote:Op donderdag 13 september 2007 19:40 schreef MonoSynth het volgende:
heh, McLaren ff blij dat de dollar zo laag staat
Idd... alleen dit jaar en dan volgend jaar gewoon weer mee doen zou veel terechter zijnquote:Op donderdag 13 september 2007 19:45 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
yep.
UItsluiting voor de rest van het jaar (zowel constructeur als coureur) zou terecht zijn geweest.
En die boete, daar lacht McLaren ook om...
Ok.. kalmeer.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:46 schreef Tiestoo het volgende:
Alles alle ferrari fans dit een normaal straf vinden zijn ze niet goed bij hun hooft !!!
een kampioenschap op deze wijzen winnen.
Anders lukt het ze niet he die graf tering homo's van ferrari !!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |