Doozo bestaat nog wel, maar ik dacht dat het niet meer in handen was van de oorspronkelijke deelnemers.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:39 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Como Como is al een tijdje dicht dacht ik. Maar Doozo en Coquille bestaan toch nog wel?
Ja, want die twee waren uit elkaar geloof ik?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:53 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Doozo bestaat nog wel, maar ik dacht dat het niet meer in handen was van de oorspronkelijke deelnemers.
Frank runt het nu alleen of met iemand anders, maar niet meer met Frieda in elk geval.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:53 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Doozo bestaat nog wel, maar ik dacht dat het niet meer in handen was van de oorspronkelijke deelnemers.
quote:Horecadromen komen uit in Mijn tent is top
Van de vier restaurants die vorig jaar meedongen naar de hoofdprijs in de serie Mijn tent is top, zijn er nog drie over. Dit jaar wagen opnieuw vier koppels met een horecadroom het erop en doen mee aan de tweede serie van Herman den Blijker. De eerste keer zaten er meer avonturiers bij, nu meer mensen met passie. “Dit keer hebben zich minder mensen aangemeld, zo’n zevenhonderd tegen duizend de vorige keer, maar de kwaliteit is beter“, zegt adviseur Janny van der Heijden.
In Groningen, Enschede, Den Haag en Breda gaan de horecaondernemers in spé aan de slag om hun zaak succesvol van de grond te krijgen. Ook dit keer wint degene die, volgens het publiek, de bestlopende onderneming neerzet, zijn of haar eigen tent.
Janny van der Heijden, betrokken bij de selectie en begeleiding van de kandidaten voor Mijn tent is top, heeft zich door de aanmeldingen heen moeten worstelen. “Het bedrijfsplan moet haalbaar zijn, en origineel. De concepten mogen niet te veel op elkaar lijken, en de koppels ook niet. Het moet wel spannend zijn op tv. Het is geen Teleac-cursus ‘hoe zet ik een horecabedrijf op’.”
Voor de vier locaties worden verschillende koppels voorgesteld. Hun bedrijfsplannen worden zeer zorgvuldig tegen het licht gehouden. “Niemand wil dat een stel het niet haalt. Ze steken zich immers in de schulden“, zegt Van der Heijden. Vorig jaar investeerden de vier duo’s bedragen tussen de 151.000 euro (Como 010, Rotterdam, het enige restaurant dat het niet heeft gered) en 280.000 euro (Doozo, Leeuwarden). Dat geld wordt uitgeleend door een bank. Wie winnaar wint 300.000 euro.
Van der Heijden: “De echte test komt als ze open gaan. De ideeën zijn leuk. Maar hoe pikt de stad het op? Je krijgt een blik achter de schermen. Horeca is niet snel, makkelijk geld verdienen. Het is keihard werken, maar ook passie en liefde.”
Mijn tent is top is vanavond vanaf 21.30 uur te zien bij RTL 4.
Die zit in het hoogstraatje, dat is een zijstraat van de Herestraat en deze begint tussen de score en de douglas in.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:06 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ga ook zeker kijken. Ben nieuwsgierig waar die tent in Groningen zit
Ha, ik ga morgen gelijk even kijken!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:35 schreef Quispi het volgende:
[..]
Die zit in het hoogstraatje, dat is een zijstraat van de Herestraat en deze begint tussen de score en de douglas in.
Ik ben er een tijdje geleden even een keer langsgelopen en volgens mij is het een mooi pand!
Hier thuis helemaal mee eens, en met onze schotel kan ik niet het ene kijken en het andere opnemen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:07 schreef Karina het volgende:
Wel jammer dat het op het zelfde tijdstip wordt uitgezonden als Dirt.
Ze zitten wel lekker in het centrum, alleen wel in een straatje waar volgens mij niet veel mensen langs lopen..quote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:35 schreef Quispi het volgende:
[..]
Die zit in het hoogstraatje, dat is een zijstraat van de Herestraat en deze begint tussen de score en de douglas in.
Ik ben er een tijdje geleden even een keer langsgelopen en volgens mij is het een mooi pand!
Inderdaadquote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:55 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
Ze zitten wel lekker in het centrum, alleen wel in een straatje waar volgens mij niet veel mensen langs lopen..
Idd die man vooralquote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die Max en Gina. Wat een verschrikkelijk stel.
Niet in de buurt van het Noordeinde. Het zit op de Hooikade, parralel aan de Dennewegquote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:22 schreef SnuggLe het volgende:
Mijn favoriet is ook Den Haag. Concept spreekt (mij) aan, kosten zijn laag en ik denk dat hij de beste kok is. Waar zitten ze eigenlijk, vlak bij Noordeinde dacht ik te zien??
Kan je daar nu al reserveren dan? Leuk! Hoe heb je dat gedaan??? Wil ook!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:36 schreef Fixers het volgende:
Ik ga volgende week eten bij Choix du Chef, zal dan wel laten horen hoe dat is bevallen.
[knip]
In Enschede zijn er meer problemen dan het budget. Grolsch ligt dwars vanwege een eerdere toezegging van de gemeente aan de brouwerij, nu Heineken een bedrijf mag realiseren in het oude VVV pand.
Gina...dan denk ik toch altijd aan transsexuelenquote:* Jacqueline zong in een rockband
*Gina heet eigenlijk Regina, maar werd tijdens haar reis zo vaak Gina genoemd, dat dit is gebleven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |