abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 september 2007 @ 21:26:39 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53015948
quote:
Minister roept op tot extra waakzaamheid
Uitgegeven: 7 september 2007 19:55
Laatst gewijzigd: 7 september 2007 21:06

DEN HAAG - Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie roept de politie, veiligheidsdiensten en burgers op extra te letten op verdachte situaties. Aanleiding voor zijn oproep is de recente terreurdreiging in Duitsland en Denemarken.

Volgens de minister zijn er echter geen concrete aanwijzingen voor een mogelijke terroristische aanslag in Nederland. Daarom is het op dit moment ook niet nodig om extra veiligheidsmaatregelen te nemen of het dreigingsniveau te verhogen.

"Er is wel reden om extra op te letten en alert te zijn", zo zei Hirsch Ballin vrijdagavond.

Burgers

Dat geldt ook voor burgers. Ze zouden bedacht moeten zijn op bagage die ergens wordt achtergelaten of bijvoorbeeld op mensen die grote of abnormale aankopen doen van goederen waarmee explosieven kunnen worden gemaakt.

De minister wees erop dat een van de terreurverdachten in Duitsland vaten met waterstofperoxide had gekocht en andere materialen waarmee een bom kan worden gemaakt.

Oproep

De minister heeft vrijdagmiddag over de actuele situatie gesproken met collega Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken. Daarbij besloten ze de oproep tot extra oplettendheid te doen. Hirsch Ballin wil daarmee geen mensen aan het schrikken maken.

"Het is niet bedoeld om alarmistisch te zijn. We moeten het niet groter maken dan het is. Maar het is ook niet verstandig om te negeren wat er in Duitsland en Denemarken is gebeurd", zei hij.

Dreigingsniveau

Volgens Hirsch Ballin zijn er tot dusver geen relaties met Nederland geconstateerd. In ons land geldt sinds eind april een 'beperkt' dreigingsniveau.

Dat betekent dat de kans op een terroristische aanslag relatief gering is, maar dat een aanslag zeker niet is uit te sluiten.

Pakistan

De minister wees erop dat de verdachten in zowel Duitsland als Denemarken mogelijk zijn opgeleid in trainingskampen in Pakistan, de vermeende thuisbasis van het terreurnetwerk al-Qaeda.

De bemoeienis vanuit die regio met terroristische netwerken in Europa is volgens de analisten groter dan gedacht.
Nu we er toch over beginnen: ik zag vanmiddag een Marokkaan de moskee uitlopen!

Niet dat-ie iets gedaan had... maar het zou zomaar kunnen.

WEES WAAKZAAM MENSEN. LET OP VERDACHTE SITUATIES. GEEF DESNOODS UW BUREN AAN ALS U ZE NIET VERTROUWT. ER IS ABSOLUUT GEEN REDEN TOT PANIEK.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 21:29:01 #2
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53016022
HOE KAN IK NOU SLAPEN MET AL DIE TERRORISTEN.

OH IK WEET HET!!!!

Ik geef mijn vrijheid aan de regering en die gaat mij beschermen zodat ik weer rustig kan slapen! IK heb tenslotte niets te verbergen!
Carpe Libertatem
pi_53016089
Ik stel die schuilkelder bouwen al veel te lang uit.
Vivre
pi_53016116
Bij dergelijke nieuwsberichten moet ik altijd even terugdenken aan Bowling for Columbine.

De overheid moet toch zo nu en dan weer iets in het nieuws brengen om de angst en dreiging bij de burgers levend te houden zodat ze een legitimatie houden om allerlei draconische maatregelen door te kunnen voeren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_53016129
Paniekschopperij is natuurlijk verkeerd, maar alles is beter dan "gaat u maar slapen, de regering waakt over u".
pi_53016161
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Bij dergelijke nieuwsberichten moet ik altijd even terugdenken aan Bowling for Columbine.
Ja, want de Amerikaanse situatie is zo vergelijkbaar met de Europese situatie dat je een 1 op 1 vergelijking met gemak kunt legitimeren.
pi_53016280
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, want de Amerikaanse situatie is zo vergelijkbaar met de Europese situatie dat je een 1 op 1 vergelijking met gemak kunt legitimeren.
In Amerika is het helemaal erg, daar is het alleen maar sensatie-nieuws wat de klok slaat, maar ook in Europa worden de geesten warm gemaakt om allerlei verregaande maatregelen ten koste van onze privacy te accepteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tomatenboer op 07-09-2007 22:12:37 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 7 september 2007 @ 21:40:55 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53016332
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Geslepen communicatie-adviseurs zijn er overal.
pi_53017147
Ik ben al sinds 9/11 dagelijks bang, ik zie soms wel 100 moslims lopen die elk in potentie met een bepaalde mogelijkheid dat 1 op de 1290973094720934 een terrorist zou kunnen zijn!!!!
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:15:17 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53017329
IK ben ook al jaren BANG. En TERECHT. Er is meer dan genoeg om je ERNSTIGE ZORGEN OVER TE MAKEN. Als je maar WILT.

Gelukkig dat er nu stevig wordt OPGELET. En dat inmiddels niet iedereen zomaar ONGESTRAFT zijn gang kan gaan.

Er is HELEMAAL NIET ZOVEEL veranderd, alleen is de DREIGING een stuk groter geworden. En juist die boezemt mij zo'n ANGST in.

Is er eigenlijk nog wel een TOEKOMST voor onze KINDEREN? Dat vraag ik mij GEREGELD af.

Gelukkig houdt de TELEVISIE ons ELKE DAG goed OP DE HOOGTE. Zonder de MEDIA zouden we helemaal NERGENS zijn.

Dan zouden we doorleven ALSOF ER HELEMAAL NIKS AAN DE HAND IS.

Je moet er eigenlijk niet aan denken.
pi_53017413
Ik ben ook vooral zo blij dat er dagelijks leiders van Alquaida worden opgepakt/vermoord/gevonden/zelfmoord etc. Dat draagt écht mee aan mijn gevoel voor veiligheid, en natuurlijk Guantanamo Bay waar het terroristen gespuis de harde hand van het westen leert kennen!

Há-há pak aan terroristen, 1-0 voor Amerika! IN YOUR FACE!
pi_53021240
Ga maar rustig slapen, de regering waakt....
Groen Zwart Texels in 't Hart
pi_53022678
Ik houd mijn ogen gewoon goed open en dat is altijd nuttig... De overheid kan in inderdaad zeker niet alleen bescherming bieden. Mensen moeten zelf ook opletten
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_53022747
Ik hou mijn ogen ook altijd open, behalve als ik slaap. Dat is ook nuttig want:
1) als ik mijn ogen niet open houd als ik wakker ben, loop ik overal tegen aan en dat doet pijn,
2) als ik mijn ogen open houd als ik slaap, kan ik niet slapen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53022773
Ik slaap voor de zekerheid in de kruipruimte onder mijn huis vannacht!
pi_53022884
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 02:18 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik slaap voor de zekerheid in de kruipruimte onder mijn huis vannacht!
Vroeger, toen de A-bom nog dreigde, moest je onder de trap schuilen. Dat zei de BB! Of onder een tafel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53023211
*verplaatst pc naar ruimte onder de trap*
Groen Zwart Texels in 't Hart
  zaterdag 8 september 2007 @ 04:04:30 #18
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_53023414
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 02:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vroeger, toen de A-bom nog dreigde, moest je onder de trap schuilen. Dat zei de BB! Of onder een tafel.
Eerlijk gezegd, als de A-bom dreigt zou je nog het beste boven op je dak kruipen zodat je er meteen geweest bent ... Wat voor non-maatregelen waren dat eigenlijk allemaal. Om ervoor te zorgen dat we kanker krijgen en een langzame pijnlijke dood sterven ipv meteen aan ons einde komen als de a-bom zou vallen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_53023773
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 04:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, als de A-bom dreigt zou je nog het beste boven op je dak kruipen zodat je er meteen geweest bent ... Wat voor non-maatregelen waren dat eigenlijk allemaal. Om ervoor te zorgen dat we kanker krijgen en een langzame pijnlijke dood sterven ipv meteen aan ons einde komen als de a-bom zou vallen ...
Ach, dat religieuze terroristen meerdere A-bommen zullen gebruiken om de wereld te 'zuiveren' is slechts een kwestie van tijd. Wij zullen het mogelijk nog niet meemaken, maar onze kinderen hoogstwaarschijnlijk wel
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53023775
(Zucht) -knip-
(dubbel)
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53023909
"Dat betekent dat de kans op een terroristische aanslag relatief gering is, maar dat een aanslag zeker niet is uit te sluiten."

De kans dat een aanslag zeker valt uit te sluiten lijkt me angstaanjagender.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53024288
Ik had een net een jehova aan de deur, moet ik de politie bellen?
pi_53024371
GODVERREDOMME IK ZEG TOCH GEEN PANIEK!!!!!11111
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_53024372
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nu we er toch over beginnen: ik zag vanmiddag een Marokkaan de moskee uitlopen!

Niet dat-ie iets gedaan had... maar het zou zomaar kunnen.

WEES WAAKZAAM MENSEN. LET OP VERDACHTE SITUATIES. GEEF DESNOODS UW BUREN AAN ALS U ZE NIET VERTROUWT. ER IS ABSOLUUT GEEN REDEN TOT PANIEK.

Hij wil nu ook al opvoedkampen oprichten voor probleemjongeren. Volgens mij is hij een beetje van de oude stempel.
pi_53024440
Ik zag daarnet, vlakbij een glasbak, een plastic tasje gevuld met een mysterieus iets staan. .
I´m back.
pi_53024454
Ik ga zo boodschappen doen en zal jullie op de hoogte houden van eventuele situaties.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_53024508
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:07 schreef Jarno het volgende:
Ik ga zo boodschappen doen en zal jullie op de hoogte houden van eventuele situaties.
Jij houdt de vinger op de pols voor ons?
I´m back.
pi_53024515
Jawel. Er is immers geen verhoogde terreurdreiging, maar we moeten waakzaam blijven!
pi_53024536
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:12 schreef Jarno het volgende:
Jawel. Er is immers geen verhoogde terreurdreiging, maar we moeten waakzaam blijven!
Mooi gesproken.
I´m back.
pi_53024545
Ik zag gisteren een BAARDMOSLIM met een TAS in de TREIN! En even later zag ik nog zo'n vrouwtje in een NIQAAB lopen! OH NOES! Ik denk dat ik maar nooit meet met de trein ga!
  zaterdag 8 september 2007 @ 10:16:51 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53024553
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:07 schreef Jarno het volgende:
Check even of er te weinig varkensvlees of alleen maar vegetarische waar gekocht wordt door zekere individuen. En of er homo's rondlopen. Die zijn immers gevaarlijk als we de honger naar data van onze buren mogen geloven.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53024554
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:15 schreef Toeps het volgende:
Ik zag gisteren een BAARDMOSLIM met een TAS in de TREIN! En even later zag ik nog zo'n vrouwtje in een NIQAAB lopen! OH NOES! Ik denk dat ik maar nooit meet met de trein ga!
Een plastic tasje van de Appie?
I´m back.
pi_53024712
Oh crap.

We hebben een mogelijke code oranje. Ik herhaal, een mogelijke code oranje! Er liep net een man voorbij met paraplu, terwijl het totaal niet regent. Waakzaamheid is geboden en bij verder signalering stel ik voor dat we opschalen.

Einde bericht.
pi_53024766
WTF... een man met een paraplu terwijl het niet regent??? En had hij misschien ook nog een plastic tasje van de Appie bij zich?
I´m back.
pi_53024802
De kans dat je een auto ongeluk krijgt is groter dan slachtoffer worden van een aanslag. (en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te bedenken)

Ik heb een hekel aan paniekzaaierij, ik slaap geen minuut langer of korter door zogenaamde tereur dreiging
٩๏̯͡๏)۶
pi_53024849
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:40 schreef Ronaldsen het volgende:
De kans dat je een auto ongeluk krijgt is groter dan slachtoffer worden van een aanslag. (en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te bedenken)

Ik heb een hekel aan paniekzaaierij, ik slaap geen minuut langer of korter door zogenaamde tereur dreiging
Ben je zo één of ander terroristenvriendje ofzo?!
pi_53024878
Waar is superman als je hem nodig hebt
  zaterdag 8 september 2007 @ 10:50:19 #38
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53024950
Ik begin door dit soort gezeur steeds meer de neiging te krijgen geen nieuws meer te kijken en geen krant open te slaan. Vermoeiend gedoe om altijd maar zulk gemiep van de regering te horen. Als er echt iets belangrijks gebeurt krijg je het vanzelf wel te horen via de mensen die zich nog wel laten vermoeien door de overheid.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53025315
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:40 schreef Ronaldsen het volgende:

Ga terug naar iraq als je het hier niet leuk vindt, linkse hippie
pi_53025391
Zou Ronaldsen die plastic tas van de Appie bij die glasbak hebben gezet? .
I´m back.
  zaterdag 8 september 2007 @ 11:48:21 #41
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53025981
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:45 schreef Bommenlegger het volgende:
Hij is gaan vliegen, maar is al sinds maandag spoorloos.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 8 september 2007 @ 11:59:38 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53026255
quote:
Of team USA
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53026340
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hij is gaan vliegen, maar is al sinds maandag spoorloos.
Superman was een vliegtuig, op dinsdag 11 september 2001 ramde hij één van de twintowers.
I´m back.
pi_53027518
Kan dit topic niet omgedoopt worden tot een Deel-hier-uw-verhoogde waakzaamheid maar zeer zeker geen terroristische dreiging- gebeurtenissen?
pi_53027562
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:05 schreef onnodigeinformatie het volgende:
Kan dit topic niet omgedoopt worden tot een Deel-hier-uw-verhoogde waakzaamheid maar zeer zeker geen terroristische dreiging- gebeurtenissen?
Goed plan

Ik moet zeggen dat ik vandaag verdacht weinig moslims zie op straat, dat betekent niet veel goeds! Waarschijnlijk zijn ze een plannetje aan het beramen!
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:10:13 #46
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_53027592
quote:
Typisch dat jij in dit topic opduikt
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_53027609
IS IEDEREEN NOG WAAKZAAM?!
pi_53027617
Niet dat er een verhoogde terreurdreiging is he. Dat dan weer niet.
pi_53027632
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:10 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Typisch dat jij in dit topic opduikt
En jij: 'as far back as I remember, I always wanted to be a... gangster'. .
I´m back.
  Admin zaterdag 8 september 2007 @ 13:13:49 #50
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53027669
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:11 schreef Jarno het volgende:
IS IEDEREEN NOG WAAKZAAM?!
Ik ben dingen aan het doen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:16:25 #51
67978 HenryHill
pi_53027720
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En jij: 'as far back as I remember, I always wanted to be a... gangster'. .
Hmm... daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht

How the fuck am I funny?! What, am I a clown to you?
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_53027725
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ben dingen aan het doen
Dingen die het dachtlicht kunnen zien?
I´m back.
pi_53027743
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:16 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Hmm... daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht

How the fuck am I funny?! What, am I a clown to you?
Fcourse I'm just a heeb fuck.
I´m back.
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:28:09 #54
67978 HenryHill
pi_53027894
"Nee er is niets aan de hand. Maar wees wel waakzaam. Niet omdat het een bepaalde aanleiding heeft ofzo, want er is geen concrete dreiging. Maar er zou een concrete dreiging kunnen komen. Dit is geen reden tot paniek, natuurlijk. Maar stel dat je wat verdachts ziet, wees daar dan alert op. Ook al is er geen gevaar."

Gast, ga "illegaal downloaden" verbieden ofzo.
pi_53028071
Ik word zo moe van die verhalen over Terror en CO2. Amerika heeft ons helemaal in de tang
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53028714
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:37 schreef JohnDope het volgende:

Amerika heeftDe terroristen hebben ons helemaal in de tang
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:18:30 #57
pi_53028856
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:10 schreef Jarno het volgende:

De terroristen hebben ons helemaal in de tang
[..]
Is dat zo dan ? Ik ben opgegroeid in België in de jaren '80 waar er gedurende een paar jaar gemiddeld om de twee weken een aanslag van de communistische CCC of de Bende van Nijvel was. Terwijl in Duitsland de Bader-Meinhoff-groepen actief waren en de terrorist Carlos "De Jakhals" de voltallige OPEC-top gijzelde. In Noord-Ierland stond door de IRA Belfast in brand en ontploften de autobommen in Londen, in Spanje was de ETA rustig haar aantal van meer dan 800 ! omgebrachte slachtoffers aan het opbouwen, terwijl in Italië politici vermoord werden door de Rode Brigades.

Noem mij een gek, maar vergeleken met mijn jeugd (en dat is dus nog niet eens lang geleden) hebben we nu absoluut niet te klagen over een dreiging van terrorisme in Europa hoor ... Eerder integendeel. Het is bijna nooit zo rustig geweest ...
pi_53028986
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Is dat zo dan ? Ik ben opgegroeid in België in de jaren '80 waar er gedurende een paar jaar gemiddeld om de twee weken een aanslag van de communistische CCC of de Bende van Nijvel was. Terwijl in Duitsland de Bader-Meinhoff-groepen actief waren en de terrorist Carlos "De Jakhals" de voltallige OPEC-top gijzelde. In Noord-Ierland stond door de IRA Belfast in brand en ontploften de autobommen in Londen, in Spanje was de ETA rustig haar aantal van meer dan 800 ! omgebrachte slachtoffers aan het opbouwen, terwijl in Italië politici vermoord werden door de Rode Brigades.

Noem mij een gek, maar vergeleken met mijn jeugd (en dat is dus nog niet eens lang geleden) hebben we nu absoluut niet te klagen over een dreiging van terrorisme in Europa hoor ... Eerder integendeel. Het is bijna nooit zo rustig geweest ...
Er zijn nog nooit zoveel concessies gedaan mbt vrijheid en privacy. Dus ja, dat noem ik in de tang hebben.
pi_53029057
edit
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:37:41 #60
pi_53029164
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er zijn nog nooit zoveel concessies gedaan mbt vrijheid en privacy. Dus ja, dat noem ik in de tang hebben.
Maar zijn het dan de terroristen die ons in de tang hebben of de overheid ? Want toen ik opgroeide was terrorisme in Europa toch véél meer aanwezig hoor ...
pi_53029840
Waakzaam voor Gestapo- en Stasipraktijken van de overheid ja!
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_53030019
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Nou, dat klopt toch met het bericht? Er is geen reden aanslagen te verwachten (dat was er vroeger een stuk meer) maar een aanslag valt niet uit te sluiten (nee , dat is 'ie nooit).
Dus moeten we alert blijven, want hoe kleiner de kans, hoe meer alertheid je nodig hebt om toch gevaar te bespeuren.

Vroeger was dergelijk gevaar makkelijker te detecteren, met van die echte aanslagen enzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 8 september 2007 @ 15:37:47 #63
67978 HenryHill
pi_53030185
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 15:17 schreef Mikrosoft het volgende:
Je zou toch denken dat de overheid met al die camera's, taps, logging van je internet-verkeersgegevens, identificatieplicht en allerhande andere manieren die ze hebben om mensen in de gaten te houden geen burgers meer nodig heeft om waakzaam te zijn. Ze weten al alles.

Oh. Wat zeg je? Je hebt teveel informatie, want je kunt niet vinden wat je zoekt?
pi_53031700
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 15:17 schreef Mikrosoft het volgende:
Idd, je helemaal gelijk!

Vorige week werden mij overburen nog opgepakt door de gestapo. Eigenlijk kende ik hun naam helemaal niet, maar weet wel dat ze niet overeenkwamen met de geloofsleer van de partij. Ze droegen ook zo'n gele ster, en er werd vuile jood tegen hun gezegd. Hetzelfde gold voor een andere buurman die homo was, en die werd regelmatig inelkaar geslagen door de corrigerende jugendleden. Allemaal omdat zij niet het juiste geloofsleer aanhangen, in hun ogen natuurlijk volkomen terecht. Hun leer is nu verheven tot de officiele leer van de overheid. De joden en homo's zijn allemaal naar een heropvoedingskamp gestuurd.

Of ben ik nou in de war met het verleden?
pi_53033291
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:13 schreef Xith het volgende:

[..]

Ga terug naar iraq als je het hier niet leuk vindt, linkse hippie
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat mensen niet zo panisch moeten doen met hun war on terror gezeik.
Wtf heeft dat met linkse hippie te maken? Mongool

En Irak mag van mij doodvallen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_53033335
misschien een pol voor wie er iets verwacht op 11 sept. ?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_53037516
Ik vind vooral die posters van schoonmakers tegen het terrorisme erg treffend.
pi_53037537
We vernieuwen de prullenzakken nu twee keer per maand!
  zaterdag 8 september 2007 @ 21:45:04 #69
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53038309
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 15:37 schreef HenryHill het volgende:

Oh. Wat zeg je? Je hebt teveel informatie, want je kunt niet vinden wat je zoekt?
Overheid en ICT. Geen gelukkig huwelijk.

Daarom vragen we aan de terroristen of ze hun gegevens opnieuw willen insturen. Dan weten we tenminste zeker met wie we te maken hebben.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53052266
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:59 schreef Demophon het volgende:

[..]

Idd, je helemaal gelijk!

Vorige week werden mij overburen nog opgepakt door de gestapo. Eigenlijk kende ik hun naam helemaal niet, maar weet wel dat ze niet overeenkwamen met de geloofsleer van de partij. Ze droegen ook zo'n gele ster, en er werd vuile jood tegen hun gezegd. Hetzelfde gold voor een andere buurman die homo was, en die werd regelmatig inelkaar geslagen door de corrigerende jugendleden. Allemaal omdat zij niet het juiste geloofsleer aanhangen, in hun ogen natuurlijk volkomen terecht. Hun leer is nu verheven tot de officiele leer van de overheid. De joden en homo's zijn allemaal naar een heropvoedingskamp gestuurd.

Of ben ik nou in de war met het verleden?
Dat onze overheid mensen niet oppakt voor een andere mening doet er niet toe. De Bewaar- en Spionageplicht blijft een Gestapo- en Stasimaatregel. Criminelen en terroristen worden nog zorgvuldiger met hun gegevensuitwisseling maar ik en andere burgers moeten eronder lijden en worden er aanslagen gepleegd op onze privacy. Privacy bestaat straks uberhaupt niet meer want Hirsch-Ballin kijkt mee wanneer en welke websites we bezoeken. Ondertussen moeten wij waakzaam zijn zodat er geen aanslagen worden gepleegd op de fucking Big Brother samenleving?
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 9 september 2007 @ 18:19:55 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53054146
Ik zag net iemand die geen vlees kocht! Je weet maar nooit, maar die gegevens worden niet voor niets bijgehouden, vegetariërs hebben het er zelf naar gemaakt. Ook wel erg toevallig dat er geen enkele vegetariër opstaat om zijn volk berispend toe te spreken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53062546
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:57 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]
Privacy bestaat straks uberhaupt niet meer want Hirsch-Ballin kijkt mee wanneer en welke websites we bezoeken. Ondertussen moeten wij waakzaam zijn zodat er geen aanslagen worden gepleegd op de fucking Big Brother samenleving?
die Hirsch-Ballin moet niet zoveel blaten.
lekker iedereen weer angst aanjagen daar zijn ze goed in zo in de regering
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')