abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 september 2007 @ 21:26:39 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53015948
quote:
Minister roept op tot extra waakzaamheid
Uitgegeven: 7 september 2007 19:55
Laatst gewijzigd: 7 september 2007 21:06

DEN HAAG - Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie roept de politie, veiligheidsdiensten en burgers op extra te letten op verdachte situaties. Aanleiding voor zijn oproep is de recente terreurdreiging in Duitsland en Denemarken.

Volgens de minister zijn er echter geen concrete aanwijzingen voor een mogelijke terroristische aanslag in Nederland. Daarom is het op dit moment ook niet nodig om extra veiligheidsmaatregelen te nemen of het dreigingsniveau te verhogen.

"Er is wel reden om extra op te letten en alert te zijn", zo zei Hirsch Ballin vrijdagavond.

Burgers

Dat geldt ook voor burgers. Ze zouden bedacht moeten zijn op bagage die ergens wordt achtergelaten of bijvoorbeeld op mensen die grote of abnormale aankopen doen van goederen waarmee explosieven kunnen worden gemaakt.

De minister wees erop dat een van de terreurverdachten in Duitsland vaten met waterstofperoxide had gekocht en andere materialen waarmee een bom kan worden gemaakt.

Oproep

De minister heeft vrijdagmiddag over de actuele situatie gesproken met collega Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken. Daarbij besloten ze de oproep tot extra oplettendheid te doen. Hirsch Ballin wil daarmee geen mensen aan het schrikken maken.

"Het is niet bedoeld om alarmistisch te zijn. We moeten het niet groter maken dan het is. Maar het is ook niet verstandig om te negeren wat er in Duitsland en Denemarken is gebeurd", zei hij.

Dreigingsniveau

Volgens Hirsch Ballin zijn er tot dusver geen relaties met Nederland geconstateerd. In ons land geldt sinds eind april een 'beperkt' dreigingsniveau.

Dat betekent dat de kans op een terroristische aanslag relatief gering is, maar dat een aanslag zeker niet is uit te sluiten.

Pakistan

De minister wees erop dat de verdachten in zowel Duitsland als Denemarken mogelijk zijn opgeleid in trainingskampen in Pakistan, de vermeende thuisbasis van het terreurnetwerk al-Qaeda.

De bemoeienis vanuit die regio met terroristische netwerken in Europa is volgens de analisten groter dan gedacht.
Nu we er toch over beginnen: ik zag vanmiddag een Marokkaan de moskee uitlopen!

Niet dat-ie iets gedaan had... maar het zou zomaar kunnen.

WEES WAAKZAAM MENSEN. LET OP VERDACHTE SITUATIES. GEEF DESNOODS UW BUREN AAN ALS U ZE NIET VERTROUWT. ER IS ABSOLUUT GEEN REDEN TOT PANIEK.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 21:29:01 #2
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53016022
HOE KAN IK NOU SLAPEN MET AL DIE TERRORISTEN.

OH IK WEET HET!!!!

Ik geef mijn vrijheid aan de regering en die gaat mij beschermen zodat ik weer rustig kan slapen! IK heb tenslotte niets te verbergen!
Carpe Libertatem
pi_53016089
Ik stel die schuilkelder bouwen al veel te lang uit.
Vivre
pi_53016116
Bij dergelijke nieuwsberichten moet ik altijd even terugdenken aan Bowling for Columbine.

De overheid moet toch zo nu en dan weer iets in het nieuws brengen om de angst en dreiging bij de burgers levend te houden zodat ze een legitimatie houden om allerlei draconische maatregelen door te kunnen voeren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_53016129
Paniekschopperij is natuurlijk verkeerd, maar alles is beter dan "gaat u maar slapen, de regering waakt over u".
pi_53016161
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Bij dergelijke nieuwsberichten moet ik altijd even terugdenken aan Bowling for Columbine.
Ja, want de Amerikaanse situatie is zo vergelijkbaar met de Europese situatie dat je een 1 op 1 vergelijking met gemak kunt legitimeren.
pi_53016280
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, want de Amerikaanse situatie is zo vergelijkbaar met de Europese situatie dat je een 1 op 1 vergelijking met gemak kunt legitimeren.
In Amerika is het helemaal erg, daar is het alleen maar sensatie-nieuws wat de klok slaat, maar ook in Europa worden de geesten warm gemaakt om allerlei verregaande maatregelen ten koste van onze privacy te accepteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tomatenboer op 07-09-2007 22:12:37 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 7 september 2007 @ 21:40:55 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53016332
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Geslepen communicatie-adviseurs zijn er overal.
pi_53017147
Ik ben al sinds 9/11 dagelijks bang, ik zie soms wel 100 moslims lopen die elk in potentie met een bepaalde mogelijkheid dat 1 op de 1290973094720934 een terrorist zou kunnen zijn!!!!
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:15:17 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53017329
IK ben ook al jaren BANG. En TERECHT. Er is meer dan genoeg om je ERNSTIGE ZORGEN OVER TE MAKEN. Als je maar WILT.

Gelukkig dat er nu stevig wordt OPGELET. En dat inmiddels niet iedereen zomaar ONGESTRAFT zijn gang kan gaan.

Er is HELEMAAL NIET ZOVEEL veranderd, alleen is de DREIGING een stuk groter geworden. En juist die boezemt mij zo'n ANGST in.

Is er eigenlijk nog wel een TOEKOMST voor onze KINDEREN? Dat vraag ik mij GEREGELD af.

Gelukkig houdt de TELEVISIE ons ELKE DAG goed OP DE HOOGTE. Zonder de MEDIA zouden we helemaal NERGENS zijn.

Dan zouden we doorleven ALSOF ER HELEMAAL NIKS AAN DE HAND IS.

Je moet er eigenlijk niet aan denken.
pi_53017413
Ik ben ook vooral zo blij dat er dagelijks leiders van Alquaida worden opgepakt/vermoord/gevonden/zelfmoord etc. Dat draagt écht mee aan mijn gevoel voor veiligheid, en natuurlijk Guantanamo Bay waar het terroristen gespuis de harde hand van het westen leert kennen!

Há-há pak aan terroristen, 1-0 voor Amerika! IN YOUR FACE!
pi_53021240
Ga maar rustig slapen, de regering waakt....
Groen Zwart Texels in 't Hart
pi_53022678
Ik houd mijn ogen gewoon goed open en dat is altijd nuttig... De overheid kan in inderdaad zeker niet alleen bescherming bieden. Mensen moeten zelf ook opletten
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_53022747
Ik hou mijn ogen ook altijd open, behalve als ik slaap. Dat is ook nuttig want:
1) als ik mijn ogen niet open houd als ik wakker ben, loop ik overal tegen aan en dat doet pijn,
2) als ik mijn ogen open houd als ik slaap, kan ik niet slapen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53022773
Ik slaap voor de zekerheid in de kruipruimte onder mijn huis vannacht!
pi_53022884
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 02:18 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik slaap voor de zekerheid in de kruipruimte onder mijn huis vannacht!
Vroeger, toen de A-bom nog dreigde, moest je onder de trap schuilen. Dat zei de BB! Of onder een tafel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53023211
*verplaatst pc naar ruimte onder de trap*
Groen Zwart Texels in 't Hart
  zaterdag 8 september 2007 @ 04:04:30 #18
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_53023414
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 02:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vroeger, toen de A-bom nog dreigde, moest je onder de trap schuilen. Dat zei de BB! Of onder een tafel.
Eerlijk gezegd, als de A-bom dreigt zou je nog het beste boven op je dak kruipen zodat je er meteen geweest bent ... Wat voor non-maatregelen waren dat eigenlijk allemaal. Om ervoor te zorgen dat we kanker krijgen en een langzame pijnlijke dood sterven ipv meteen aan ons einde komen als de a-bom zou vallen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_53023773
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 04:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, als de A-bom dreigt zou je nog het beste boven op je dak kruipen zodat je er meteen geweest bent ... Wat voor non-maatregelen waren dat eigenlijk allemaal. Om ervoor te zorgen dat we kanker krijgen en een langzame pijnlijke dood sterven ipv meteen aan ons einde komen als de a-bom zou vallen ...
Ach, dat religieuze terroristen meerdere A-bommen zullen gebruiken om de wereld te 'zuiveren' is slechts een kwestie van tijd. Wij zullen het mogelijk nog niet meemaken, maar onze kinderen hoogstwaarschijnlijk wel
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53023775
(Zucht) -knip-
(dubbel)
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')