quote:Op donderdag 6 september 2007 23:32 schreef Elixabete het volgende:
de Cooler raakt NET NIET de zijdeur.
Er zit 2mm ruimte tussen.
schaf snellere internet aan!quote:Op donderdag 6 september 2007 23:39 schreef buitenbeentje het volgende:
Sodeju man, maak die plaatjes eens wat kleiner.![]()
Moet IK sneller internet aanschaffen omdat JIJ te lui bent je plaatjes te verkleinen?quote:
http://www.scythe-usa.com/product/cpu/024/scinf1000.htmlquote:Op donderdag 6 september 2007 23:44 schreef Geqxon het volgende:
Die cooler, werkt die ook op een S370 proc?
ik ga morgen met de server beginnen.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:45 schreef Athmozz het volgende:
tvp.
bwah patserig, ze heeft niet eens raptors zitten, iets wat toch ook als patserschijven aanzien wordt
(wat idd niet wegneemt dat er wel best duur gerief in die pc zit).
Ik wacht al op de pics van het serverproject...
ja, anders zou je het internet wel kunnen afschaffen met die redenatie.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:45 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Moet IK sneller internet aanschaffen omdat JIJ te lui bent je plaatjes te verkleinen?![]()
Hij zou hier thumbnails neer kunnen zetten zodat degenen die zijn gepruts in volle glorie willen aanschouwen een afbeelding op groot formaat kunnen bewonderen. Maar zolang hij dat niet doet blijft hij een luie kneus.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:47 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
ja, anders zou je het internet wel kunnen afschaffen met die redenatie.
a. het is een zijquote:Op donderdag 6 september 2007 23:50 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Hij zou hier thumbnails neer kunnen zetten zodat degenen die zijn gepruts in volle glorie willen aanschouwen een afbeelding op groot formaat kunnen bewonderen. Maar zolang hij dat niet doet blijft hij een luie kneus.
Perfect.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:53 schreef Elixabete het volgende:
ik heb voor de zeikerd de fotos aangepast.
dat schermpje heb ik uit staan.quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:19 schreef Buschetta het volgende:
Leuk hoor
Vraagje wat doet dat grote schermpje ? Is dat om je cpu, fan snelheid en temperatuur te meten ?
Mod zou ik het niet willen noemen.
er komt nog meer geheugen in. de geheugen wat er nu inzit (nieuw gekocht zie boven) gaat over 3 weken er weer uit en dan komt er ander geheugen in (2 setjes van deze: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=IBIEMF )quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:42 schreef Paramnesia het volgende:
netjes afgewerkt.. Wat ga je er nog meer aan doen?
Party pooper.quote:Op zondag 9 september 2007 01:05 schreef junkiesietze het volgende:
jezus dit is toch geen casemod
dit is gewoon wat pre-modded zooi in je past proppen met een wekker erbij
dat hier al 2 topics over zijn
[afbeelding]
dit is toch veel vetter
3 soorten?quote:Op zondag 9 september 2007 01:06 schreef junkiesietze het volgende:
en 3 soorten geheugen in je pcdraai is een memtest
wedden dat je pc vol met fouten zit
Nu wel ja.quote:Op zondag 9 september 2007 02:13 schreef Elixabete het volgende:
[..]
3 soorten?
Hmm er zit alleen OCZ in
Eigenlijk wel mee eens, op GoT staan echt de betere projecten wat dat betreft, maar dit topic is in ieder geval een goed begin op Fok!.quote:Op zondag 9 september 2007 01:05 schreef junkiesietze het volgende:
Is ook niet echt een case modquote:Op zondag 9 september 2007 01:05 schreef junkiesietze het volgende:
dat hier al 2 topics over zijn
[afbeelding]
dit is toch veel vetter
Ik denk dat die Antec P182 stiller/koeler is hoor.quote:
Wat jij hier post is ook geen casemod.quote:Op zondag 9 september 2007 04:40 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Is ook niet echt een case mod![]()
Vandaag voor m'n vriendin in elkaar geschroefd/gezaagd en gespoten....
[afbeelding]
[afbeelding]
dit is dus een authentieke casemod... Alles getweakt overgeclocked en gefinetuned..
alleen de drive nog zwart spuiten en klaar
Maar laat elixabete gewoon genieten van haar nieuwe pc. casemod of niet
Ik verbouw een PC nogal eens en dan vind ik die Antec een onhandige kast.quote:Op zondag 9 september 2007 04:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat die Antec P182 stiller/koeler is hoor.De P180 is speciaal voor dat doel ontworpen door een aantal experts op het gebied van stille PC's.
Leg eens uit waarom niet dan?quote:Op zondag 9 september 2007 04:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat jij hier post is ook geen casemod.
In de letterlijke zin van het woord misschien niet. In de algemene aanvaarde betekenis van het woord juist wel hoor.quote:Op zondag 9 september 2007 04:45 schreef Geqxon het volgende:
Wat jij hier post is ook geen casemod.
Qua inbouwen etc? Of mod je de PC ook echt? Qua inbouw is het inderdaad een pokkekast, om alles netjes in te bouwen ben je zo 4 uur bezig.quote:Op zondag 9 september 2007 04:46 schreef schvvmert het volgende:
Ik verbouw een PC nogal eens en dan vind ik die Antec een onhandige kast.![]()
Ik verander snel van hardware en dan is zo'n Lian-Li ideaal.quote:Op zondag 9 september 2007 04:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Qua inbouwen etc? Of mod je de PC ook echt? Qua inbouw is het inderdaad een pokkekast, om alles netjes in te bouwen ben je zo 4 uur bezig.
Eigengemaakte case dus?quote:Op zondag 9 september 2007 04:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Is het de modificatie van een case? Nee.
Oeh, dat is wel gaaf. Ik heb laatst naar een dual-opteron systeem gekeken. Wat een aanslag op de portemonnee.quote:Op zondag 9 september 2007 05:00 schreef schvvmert het volgende:
Heb nog wel een mooie servercube staan waar ik weer een dikke Quadcore in ga bouwen.![]()
[afbeelding]
De cube is al dubbel watergekoeld gemaakt voor een socket 478 Pentium 4 die inmiddels al volkomen achterhaald is.quote:Op zondag 9 september 2007 05:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oeh, dat is wel gaaf. Ik heb laatst naar een dual-opteron systeem gekeken. Wat een aanslag op de portemonnee.Of bedoel je quadcore in de zin van de Intel Qxxxx?
Het zou me verwonderen dat die stiller is dan de LianLi's hoor, als je een LianLi classical Silent koopt heb je zowat het beste dat op de markt is (zéker kwalitatief toch een stuk beter dan een antec). Die Antec P182 heeft bevoorbeeld geen omgekeerde mounting van je moederbord, iets waarmee je systeem stiller te houden is doordat de hitte van je videokaart niet rond je vgakaart blijft hangen, maar er direct uit kan.quote:Op zondag 9 september 2007 04:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat die Antec P182 stiller/koeler is hoor.De P180 is speciaal voor dat doel ontworpen door een aantal experts op het gebied van stille PC's.
quote:
Ik heb hier zelf een LianLi PC201B staan, en ik moet zeggen dat die case gewoon superstevig aanvoelt. Ik ben juist blij dat het een volledig alu case is, ze weegt nu al 14 kilo voor enkel de case, maak dat uit staal en je mag het gewicht van de case al op een 25à30kg voor de case alleen rekenenquote:Op zondag 9 september 2007 22:34 schreef McKillem het volgende:
Sorry, maar ik vind de LianLi doorgaans maar een Mac afteksel. Bovendien vind ikzelf al dat aluminium verre van ideaal. (niet zo stevig e.d.) Toen ik op de td in een pcwinkel werkte moest ik regelmatig pc's in lian li's bouwen. Ik vind het maar gare kasten.
De overeenkomst met een Mac ontgaat me volledig.quote:Op zondag 9 september 2007 22:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind de LianLi doorgaans maar een Mac afteksel. Bovendien vind ikzelf al dat aluminium verre van ideaal. (niet zo stevig e.d.) Toen ik op de td in een pcwinkel werkte moest ik regelmatig pc's in lian li's bouwen. Ik vind het maar gare kasten.
Coolermaster vind ik veel beter. Ziet er mss in minder tof uit maar zijn stil en stevig. En nog goedkoper dan een lian li ook.
Mijn Lian-Li PC60 is gewoon een degelijke kast met dik aluminium waar dat nodig is , het enige waarop je moet letten is de schroefdraad niet te molesteren met verkeerde maat schroeven. In een stalen kast heb je dat minder snel.quote:Op zondag 9 september 2007 22:45 schreef Athmozz het volgende:
als je kijkt naar sterkte per gewicht doet aluminium het trouwens een pak beter dan staal, dus met een 12 kilo wegende aluminium case zal je normaal gezien sterker zitten dan met een 12 kilo wegende stalen kooi, op voorwaarde dat ze even groot is natuurlijk.
(en chieftec's zijn gewoon lelijk)
Vooral leuk als je SLI opstelling wat warm word en je case platbrand.quote:Op maandag 10 september 2007 02:01 schreef Buschetta het volgende:
Chieftec, lianli......
kasten zijn alleen voor f*ckin' n00bs......
zelfde als van die luitjes die nog stereo torens kopen of dvd spelers. Of een televisie...
een beetje pc is in je interieur opgenomen. een muur of een kast. welke idioot wil nou een doorzichtige stalen oversized kast ergens onder z'n bureau hebben staan zoemen...
als ik zo'n kast nog had zou die in de garage staan of op de plee
en daarbij over smaak valt niet te twisten. en alsnog gebruiken jullie die kasten als stoel of als crash test dummy ? gaat hij mee op survival ??? who gives a damn hoe sterk hij is.
[afbeelding]
zoiets doet het bij mij een stuk beter als zo'n opzichtig geval.
elixabete dit is meer gericht aan die case battlers
hehe nicequote:Op maandag 10 september 2007 02:01 schreef Buschetta het volgende:
Chieftec, lianli......
zelfde als van die luitjes die nog stereo torens kopen of dvd spelers. Of een televisie...
een beetje pc is in je interieur opgenomen. een muur of een kast. welke idioot wil nou een doorzichtige stalen oversized kast ergens onder z'n bureau hebben staan zoemen...
en daarbij over smaak valt niet te twisten. en alsnog gebruiken jullie die kasten als stoel of als crash test dummy ? gaat hij mee op survival ??? who gives a damn hoe sterk hij is.
[afbeelding]
LoLz....quote:Op maandag 10 september 2007 02:01 schreef Buschetta het volgende:
Chieftec, lianli......
[afbeelding]
De mijne gaat mee naar lanparty's, dus die krijgt idd af en toe een ferme tik & als ik ff moet wachten wordt die als stoel gebruikt. Verder staat mijn case ook in het zicht op mijn kamer, dus een schoendoos is qua design ook niet de bedoeling.quote:Op maandag 10 september 2007 02:01 schreef Buschetta het volgende:
Chieftec, lianli......
quote:Op zondag 9 september 2007 04:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Wanneer beseffen mensen nou eens dat een computer zo min mogelijk moet opvallen en zo min mogelijk geluid moet maken?
Dit wordt mijn volgende kast:
[afbeelding]
Fujitsu Siemens maakt heerlijk kleine stille desktop pc's.quote:Op zondag 9 september 2007 04:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Wanneer beseffen mensen nou eens dat een computer zo min mogelijk moet opvallen en zo min mogelijk geluid moet maken?
Dan mogen ze nog stil zijn, weg blijven bij Fujitsu Siemens. Als de kwaliteit van hun desktops dezelfde is van hun laptops, dan kan je je beter een acer gaan kopen.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:07 schreef ppi het volgende:
[..]
Fujitsu Siemens maakt heerlijk kleine stille desktop pc's.
Sound Emission: 23 dB
Heb er hier al een paar jaar 1tje staan draaien - probleemloos.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:30 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dan mogen ze nog stil zijn, weg blijven bij Fujitsu Siemens. Als de kwaliteit van hun desktops dezelfde is van hun laptops, dan kan je je beter een acer gaan kopen.
Tenzij je een zeer specifiek moederbord wilt. Zoals bijvoorbeeld de ASUS M2NPV-VM, met een videokaart die 720p aan kan, component-output, DVI & VGA onboard. Tof dingetjequote:Op zondag 16 september 2007 22:59 schreef Athmozz het volgende:
eerder omgekeerd
je kiest welke cpu je wil, en dan zoek je een moederbordje dat daar bij past.
Welk type is dat? En heeft deze van die top-poortjes (itt tot front)? Want die zijn ideaal. (kheb hier een super-stevige centurion staan die het ook heeft)quote:Op maandag 10 september 2007 13:43 schreef Athmozz het volgende:
[afbeelding]
Ik vind deze eigenlijk nog een pak mooier, niet die lelijke uitstulping bovenaan & die frontpoortjes zitten tenminste ook niet zo in het zicht.
Prijs ligt jammer genoeg wel redelijk hoog voor de grootte die ze maar heeft (maar hij is wel een héél pak sterker dan die antec)
LianLi PC S80quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:50 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Welk type is dat? En heeft deze van die top-poortjes (itt tot front)? Want die zijn ideaal. (kheb hier een super-stevige centurion staan die het ook heeft)
720p component kun je ook gewoon uit je d-sub poort halen hoor.quote:Op zondag 16 september 2007 23:09 schreef Geqxon het volgende:
Tenzij je een zeer specifiek moederbord wilt. Zoals bijvoorbeeld de ASUS M2NPV-VM, met een videokaart die 720p aan kan, component-output, DVI & VGA onboard. Tof dingetje
En ATX @ BTX.quote:Op maandag 10 september 2007 13:43 schreef Athmozz het volgende:
[afbeelding]
Ik vind deze eigenlijk nog een pak mooier, niet die lelijke uitstulping bovenaan & die frontpoortjes zitten tenminste ook niet zo in het zicht.
Waarom geheugen dat op ieder moederbord draait vervangen door geheugen dat alleen op een SLI moederbord terwijl de specs gewoon hetzelfde blijven.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:15 schreef Elixabete het volgende:
Zo, het Nvidia geheugen is gisteren besteld en komt morgen OF overmorgen binnen.
ik heb 2 setjes besteld.
Dus de 2GB van 4 weken oud gaat eruit (2 GB DDR2-800 Kit XTC Titanium)
en 4GB komt erin terug. (OCZ 2 GB DDR2-800 Kit XTC NVIDIA, EPP)
[afbeelding]
Flikker 'm dan gewoon in een Samsonite-koffer !quote:Op maandag 10 september 2007 10:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
De mijne gaat mee naar lanparty's, dus die krijgt idd af en toe een ferme tik & als ik ff moet wachten wordt die als stoel gebruikt. Verder staat mijn case ook in het zicht op mijn kamer, dus een schoendoos is qua design ook niet de bedoeling.
Ik heb zelf 260¤ voor mijn case betaald (moeten nog wieletjes bij, dus nog eens 30¤), maar ik zit wel met een case die je de komende 20 jaar kan gebruiken, waar er ook EATX moederborden in passen en waar ik makkelijk 12 harde schijven & 4 DVDbranders ineens in steek zonder dat de boel te warm wordt. Zoiets presteer je niet met een kartonnen doos.
Verder zit je hoogst waarschijnlijk nog zonder aarding ook. Oversized heb je wel gelijk mee, 60 x 60cm, en 21cm dik is best een ferme case, maar als er veel in moet kan je niet anders dan naar een dergelijke case overgaan
deze geheugen draait alleen op NVIDIA chipset mobos.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:46 schreef dikkedorus het volgende:
Waarom staat er SLI op die dingen, heeft dat nog een bepaalde betekenis, behalve verkapte reclame?
heb ook een kast waar je een ATX mobo als ene BTX ophangt. Qua stevigheid haalt die probleemloos dezelfde van een samsonite koffer hoor, alleen ziet het er een pakje mooier uit.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En ATX @ BTX.Hoewel dat eigenlijk al standaard zou moeten zijn in ieder kast. Wie het ooit bedacht heeft dat het handig is om een videokaart op z'n kop te plaatsen
![]()
Wat zal ik zeggen.quote:Op woensdag 26 september 2007 19:24 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb ook ooit een casemod gemaakt. ben er nog steeds erg blij mee.
de voeding paste helaas niet in de kast, dus heb ik hem er op geplakt met dubbelzijdig tape.
inmiddels is de processorkoeler weg. ik heb van karton een vierkante koker gemaakt en die
achter de bovenste ventilator in de zijkant geplakt. scheelt herrie.
tegenwoordig gebruik ik mijn pc tevens als opslagplaats voor oude routers, hub's en andere zooi.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen voor de looks ja.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:17 schreef Byte_Me het volgende:
waarom heb je het geheugen eigenlijk vervangen? alleen voor de looks? lijkt me irritant met upgraden, nu zit je vast aan nvidea
heb je die koeler al gedraaid? je kunt hem beter lucht van buiten de kast laten aanzuigen, of de warme lucht uit de kast laten blazen. blaast of zuigt die casefan die achter de koeler zit?
quote:Op donderdag 13 september 2007 19:30 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dan mogen ze nog stil zijn, weg blijven bij Fujitsu Siemens. Als de kwaliteit van hun desktops dezelfde is van hun laptops, dan kan je je beter een acer gaan kopen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 01:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben anders hartstikke tevreden met mijn Amilo L1310gSnel genoeg, mooi scherm en zeer degelijk
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 09:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
snel? Zit een celeron in, trager kan je volgens mij zelfs niet meer vinden (wat niet wegneemt dat het genoeg kan zijn voor wat je doet, maar snel zéker niet). Het scherm ziet er idd mooi uit, tot je er buiten (zelfs zonder zon) probeert mee te werken, iets wat je met veel andere toestellen wél nog kan, en zeer degelijk ligt gewoon aan wat je gewend bent om in je handen te hebben. Op het werk krijg ik HPCompaQ's, IBM's en Dell's in mijn handen, die toestellen zijn deftig.
Komen er ook nieuwe pics met je SLI config erin?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:41 schreef leolinedance het volgende:
Natuurlijk kun je beter krijgen, maar ik blijf bij good value for money![]()
Temps aangeven, een klok, en Fanspeeds, maar ik heb het eruit geslooptquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 03:31 schreef captainkid het volgende:
Hehehe vette shit.
Die kast ziet er echt tof uit, en wat een extreem grote koeler ook.
Wat doet dat schermpje onderaan je kast?
Dat is dus gewoon een lelijke zwarte doos.quote:Op zondag 9 september 2007 04:40 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Is ook niet echt een case mod![]()
Vandaag voor m'n vriendin in elkaar geschroefd/gezaagd en gespoten....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit is dus een authentieke casemod... Alles getweakt overgeclocked en gefinetuned..
alleen de drive nog zwart spuiten en klaar
Maar laat elixabete gewoon genieten van haar nieuwe pc. casemod of niet
daar komen foto's van hoop ikquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:43 schreef Ulreazj het volgende:
Ik krijg een custom paint op mn kast. Met airbrush gemaakt.
Elixabete is geen negerinquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:49 schreef DR878 het volgende:
Dat is dus gewoon een lelijke zwarte doos.![]()
quote:
Het woord case mod zoals hij bedoelt is onder de tweakers is een casing met modified hardware.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:31 schreef dikkedorus het volgende:
Dat is sowieso geen casemod. Een casemod is een CASE MODification. Dat is gewoon een kist.
Wel tof hoor, daar niet van.
Maar zoals ik al zei, een zelfgemaakte case is ook tof hoor. Oerlelijk, maar tof.quote:Case modification (commonly referred to as Case modding) is the modification of a computer chassis (often just referred to as the case), or a video game console chassis. Modifying a computer case in any non-standard way is considered a case mod. Many people, particularly hardware enthusiasts, use case mods to illustrate a computer's power (by showing off the internal hardware), and also for aesthetic purposes.
Jammer dat je je er niet in verdiept hebt en op die fora gekeken hebt. In plaats van zo'n wikipedia linkje te plaatsen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:06 schreef dikkedorus het volgende:
Case mods zijn aanpassingen die je aan je casing aanbrengt. Zo simpel is het. Heeft niets met hardware te maken. De eerste casemods waren gewoon raampjes of lichtjes. Een eigen casing bouwen is dus geen Casemod.
[..]
Maar zoals ik al zei, een zelfgemaakte case is ook tof hoor. Oerlelijk, maar tof.
Tyf toch op met je lamlulredenering, ten eerste gaat het nauwelijks om de hardware maar om de looks. Casemodding is namelijk gewoon het aanpassen van je behuizing, heeft weinig met hardware te maken in je PC te maken. Dat op T.net zo nu en dan extreme casemods voorbij komen zoals die van Snake wil niet zeggen dat dit geen casemod is, wat deze griet heeft gedaan is en blijft een aanpassing van het uiterlijk van de computer dus valt het onder casemodden. Zelf ik heb m'n case aangepast door slecht fscking thumbnails te plaatsen wat al onder casemodding valt omdat het modification van de behuizing is, althans het uiterlijk.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:57 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Het woord case mod zoals hij bedoelt is onder de tweakers is een casing met modified hardware.
Hier word er vanuit gegaan dat de case zelf wordt gebouwt om optimaal de harware te behuizen.
Dus een standaard case waar wat nieuwe hardware in word gepleurt is geen casemod
De mijne wel. Overgeklokt en optimaal ingebouwt in een casing.
Kijk voor de grap eens op casemodders fora. Daar worden alle standaard cases afgedaan als non-mod's
Sommige mensen komen klaar op hun peeceequote:Op woensdag 24 oktober 2007 04:30 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Tyf toch op met je lamlulredenering, ten eerste gaat het nauwelijks om de hardware maar om de looks. Casemodding is namelijk gewoon het aanpassen van je behuizing, heeft weinig met hardware te maken in je PC te maken. Dat op T.net zo nu en dan extreme casemods voorbij komen zoals die van Snake wil niet zeggen dat dit geen casemod is, wat deze griet heeft gedaan is en blijft een aanpassing van het uiterlijk van de computer dus valt het onder casemodden. Zelf ik heb m'n case aangepast door slecht fscking thumbnails te plaatsen wat al onder casemodding valt omdat het modification van de behuizing is, althans het uiterlijk.![]()
En wat heb jij gedaan met je optimale hardware inbouw?
Dat is verre van casemodding hoor. De mijne is ook overklokt (zelfs redelijk extreem volgens velen) en "optimaal" ingebouwd in een casing, maar dat is gewoon de goede casing kiezen en klaar, dat is niet een kwestie van kennis maar gewoon van hoever je je portefueille wil opentrekken. Zoek namelijk maar een BTX case met appart compartiment voor de harde schijven voor minder dan 100¤, dat lukt je niet.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:57 schreef Buschetta het volgende:
Dus een standaard case waar wat nieuwe hardware in word gepleurt is geen casemod
De mijne wel. Overgeklokt en optimaal ingebouwt in een casing.
Scythe Mugen SCINF-1000quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:27 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
ff vraagje tussendoor, wat is dat voor een cpu koeler op de foto in de OP?
Grazie Millequote:
Zlaman is niks vergeleken de Scythequote:Op vrijdag 2 november 2007 20:46 schreef Patjakker het volgende:
Die scythe is toch echt beter dan welke Zalman dan ook. En je kan er uber-nerd-verantwoord 4 fans opzetten.
ach ja.quote:Op vrijdag 2 november 2007 21:13 schreef Rechterbal het volgende:
Beetje overkill aan lichtjes niet?
Wel leuke bak, maar mij zal het geen reet uitmaken of ik een kast van 700¤ of 50¤ heb, als ie maar prestaties levert.
ik heb 2 zalman's gehad, en vond het kutkoelers, ik heb nu een Scythe infinity erop zitten (zelfde dus) en die doet het werk perfect. Met 4 fan's erop krijg ik mijn CPU op 1.8v (standaard 1.35v) nog steeds aan 45° stressed.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:34 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Vond dat een kut koeler. Gelijk weggedaan. Nu een zalman
Ik heb hem in het zilver, erg grote kast maar wel mooiquote:Op maandag 10 september 2007 13:38 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
![]()
![]()
Die is zooooo moooooi!
Ik wil deze ook nog aanschaffen.
als iemand weet waar k m in het echt kan bewonderen, PM box is geopend![]()
Heb je de Thermalright Ultra-120 Extreme al een geprobeerd? Die presteert nog wel ietsje beter dan de Scythe Mugen, waarom zou je daar trouwens 4 fans op zetten?quote:Op zaterdag 3 november 2007 08:58 schreef Athmozz het volgende:
Kostprijs van een kast maakt mij ook niet uit hoor, als ze maar strak, praktisch & een goede airflow heeft.
dit is mijn 2de topic al over mijn systeemquote:Op donderdag 6 december 2007 02:16 schreef L.Denninger het volgende:
Oh cool, een wedstrijdje wie de grootste E-Piemel heeft !
Ik bedoelde jou niet eerlijk gezegd, ik dacht eerder aan Buschetta die zo graag wil dat iedereen 'm enorm l33t vindtquote:Op donderdag 6 december 2007 02:26 schreef Elixabete het volgende:
[..]
dit is mijn 2de topic al over mijn systeem
beschuow het maar als een dagboek, en als het je niet bevalt hoef je ook niet te posten natuurlijk
Haha ja inderdaad, ze gaan nu ook videokaarten maken!quote:Op donderdag 6 december 2007 09:24 schreef twi het volgende:
Nu nog hopen dat nVidia CPU's, keyboards, muizen en monitoren gaat maken
Ja dan zal ik het wel kopenquote:Op donderdag 6 december 2007 09:24 schreef twi het volgende:
Nu nog hopen dat nVidia CPU's, keyboards, muizen en monitoren gaat maken
Je bent een nerd!quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:21 schreef Elixabete het volgende:
En hier de SLI
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nerds zijn contact gestoordequote:Op donderdag 6 december 2007 11:20 schreef Kreator het volgende:
Dat is hetzelfde, op het feit na dat een nerd ook grappig is.
Niet volgens wiki, maar goed. Details...quote:Op donderdag 6 december 2007 11:27 schreef Elixabete het volgende:
Geeks zijn mensen die nog contact hebben met de buitenwereld
Zonde dat CoolerMaster erop staat ja.quote:Op vrijdag 7 december 2007 00:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel jammer van die reclame op de kast.
Aluminium front lichtjes opschuren zodat het logo weg is. Daarna met de staalborstel het geborstelde effect herstellen. Leg het geheel een paar minuten in een bad met daarin opgelost natriumhydroxide (beter bekend als gootsteenontstopper om het laagje aluminiumoxide op het aluminium te verwijderen. Anodiseer vervolgens op het hele paneel met dylon de 'kleur' zwart. Vervolgens nog even in kokend water te leggen het verse laagje zwart te fixeren en om extra hardheid te creeren. En voila, je logo's zijn weg.quote:Op vrijdag 7 december 2007 01:22 schreef Elixabete het volgende:
Zonde dat CoolerMaster erop staat ja.
whehehe.quote:Op vrijdag 7 december 2007 01:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aluminium front lichtjes opschuren zodat het logo weg is. Daarna met de staalborstel het geborstelde effect herstellen. Leg het geheel een paar minuten in een bad met daarin opgelost natriumhydroxide (beter bekend als gootsteenontstopper om het laagje aluminiumoxide op het aluminium te verwijderen. Anodiseer vervolgens op het hele paneel met dylon de 'kleur' zwart. Vervolgens nog even in kokend water te leggen het verse laagje zwart te fixeren en om extra hardheid te creeren. En voila, je logo's zijn weg.
Leuk project voor de kerstvakantie.![]()
Ik wil het in de kerstvakantie eens op wat kleine werkstukjes gaan proberen. Maar het schijnt niet gemakkelijk te zijn om het egaal te krijgen. Grote oppervlakten zijn dus vooralsnog af te raden.quote:Op vrijdag 7 december 2007 02:32 schreef Elixabete het volgende:
whehehe.
Met kerst en oud en nieuw zit ik in Spanje.
Maar de Nvidia logo wil houden.
anders neem ik de kast wel mee naar kantoorquote:Op vrijdag 7 december 2007 02:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik wil het in de kerstvakantie eens op wat kleine werkstukjes gaan proberen. Maar het schijnt niet gemakkelijk te zijn om het egaal te krijgen. Grote oppervlakten zijn dus vooralsnog af te raden.Het nVidia-logo er op anodiseren, dat zou pas gaaf zijn. (Niet dat ik zo'n nVidia aanhanger ben.
)
Spuiten is niet te vergelijk met anodiseren. Anodiseren is het elektrisch binden van een kleurstof, als je het vervolgens nog fixeert zit het echt in het aluminium, vandaar dat het ook zo slijtvast is. Maar spuiten is inderdaad wel een stuk toegankelijker, ik zou niet weten hoe je figuren (in de zin van plaatjes) kunt anodiseren.quote:Op vrijdag 7 december 2007 02:39 schreef Elixabete het volgende:
anders neem ik de kast wel mee naar kantoor
in de werkplaats hebben wij een auto/machine spuiterij.
Daar kunnen we zel wat leuks doen.
Ik werk voor een grafisch bedrijf, wij maken en verkopen drukmachines.quote:Op vrijdag 7 december 2007 02:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Spuiten is niet te vergelijk met anodiseren. Anodiseren is het elektrisch binden van een kleurstof, als je het vervolgens nog fixeert zit het echt in het aluminium, vandaar dat het ook zo slijtvast is. Maar spuiten is inderdaad wel een stuk toegankelijker, ik zou niet weten hoe je figuren (in de zin van plaatjes) kunt anodiseren.
Hehe, handig als je van die mannekes kent die dat willen doenquote:Op vrijdag 7 december 2007 02:44 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Ik werk voor een grafisch bedrijf, wij maken en vekropen drukmachines.
En 2de hands machines moeten opnieuw gespoten worden.
En heel soms wil weer een malloot iets met zijn auto doen dus maken ze toffe kunstwerkjes ermee.
Dus misschien ook met de systeemkast.
is dat zo?quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:14 schreef dikkedorus het volgende:
Je wilt echt niet weten wat Elixabete allemaal voorelkaar krijgt
ik heb gewoon macht bij de politie denk ikquote:Op zaterdag 8 december 2007 00:15 schreef Okiedokie86 het volgende:
[..]
blijkbaar wel zo te lezen, verklaar uw nader Elixabete!
Dat IS mijn kast.quote:Op zondag 9 september 2007 04:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dit wordt mijn volgende kast:
[ afbeelding ]
Heb hem ook, topkast, lekker stil en geen gezeur.quote:Op zaterdag 8 december 2007 01:11 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat IS mijn kast.
Fokking stil en niet zo'n achterlijke lichtshow
GO Elixabetequote:Op zaterdag 8 december 2007 04:02 schreef Elixabete het volgende:
Dan word het binnen enkele dagen ook MIJN kast
Alleen jammer dat er in de sidepanel maar 3 120mm fannetjes kunnen in plaats van 4 vanwege mijn Scythe Mugenquote:
Zit je CPU koeler niet verkeerd om?quote:
9 fansquote:Op donderdag 6 december 2007 01:00 schreef Elixabete het volgende:
Volgende week krijg ik mijn nieuwe systeemkast binnen.
Een Cooler Master Stacker 832 NVIDIA Edition
Linkje naar de kast.
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TQXM75
Wanneer ik hem heb met 9 fannetjes erin zal ik fotos maken en posten
[ afbeelding ]
Volgens mij heb jij het over een andere kast dan ik.quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:07 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Alleen jammer dat er in de sidepanel maar 3 120mm fannetjes kunnen in plaats van 4 vanwege mijn Scythe Mugen
Daarbij zitten er dan twee 120mm fans rechtstreeks boven en achter je Scythe Mugen om de warmte af te voerenquote:- 1 rear 120mm TriCool™ Fan (standard)
- 1 top 120mm TriCool™ fan (standard)
- 1 lower chamber 120mm TriCool™ Fan (standard)
- 1 front 120mm fan (optional)
- 1 middle 120mm fan
Volgens mij wordt dat een behoorlijk brakke airflow met 9 fansquote:Op zaterdag 8 december 2007 22:55 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
9 fans
ga je hem laten opstijgen?
ja dat bespaard mij dan weer 4 wieletjes.quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:55 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
9 fans
ga je hem laten opstijgen?
Hier het zweefprincipe simpel weergegeven:quote:Op zondag 9 december 2007 02:39 schreef Elixabete het volgende:
[..]
ja dat bespaard mij dan weer 4 wieletjes.
Ik ga de fannetjes zo plaatsne dat hij als het ware boven de grond zweeft
En als je dan toch bezig bent, dan bouw je er toch gewoon een roer op?quote:Op zondag 9 december 2007 10:10 schreef ppi het volgende:
[..]
Hier het zweefprincipe simpel weergegeven:
[ afbeelding ]
![]()
Tis eigenlijk voor een Hovercraft, vandaar her roer - rudder.
Maar een zwevende pc is wel wat nieuws op modgebied volgens mij.
Moet je eigenlijk volledig draadloos gaan..
Ik doe het om de nVidia logoquote:Op zondag 9 december 2007 14:49 schreef Feitosa het volgende:
Mooie kasten die Coolermaster stackers, aleen dat Nvidia logo erop vind ik echt fout.
Maar goed, hou zelf meer van strak design.
kvind het ook een mooie kast, en aangezien je er al veel van hebt, lijkt t me een goede keuzequote:Op zondag 9 december 2007 16:23 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Ik doe het om de nVidia logo
Heb geheugen van nVidia
een vidkaart van nVidia
ach ja.
bestaan er ook nVidia mobos?quote:Op zondag 9 december 2007 18:45 schreef Okiedokie86 het volgende:
[..]
kvind het ook een mooie kast, en aangezien je er al veel van hebt, lijkt t me een goede keuzehet is ook een degelijk merk
quote:Op maandag 10 december 2007 07:30 schreef dikkedorus het volgende:
Die EVGA die ik heb is niet van Nvidia, maar heeft wel een bijpassend uiterlijk.
Is wel mooi zo als je echt alles er van hebtquote:Op maandag 10 december 2007 01:46 schreef Elixabete het volgende:
[..]
bestaan er ook nVidia mobos?
ik geloof van wel en zo ja, waar zijn die te koop?
eigenlijk welquote:Op maandag 10 december 2007 09:45 schreef Okiedokie86 het volgende:
[..]
Is wel mooi zo als je echt alles er van hebtmaar is dat ook je einddoel ofwat ?
Hmmm da's waar. Dan geef toch een certificaat op het aandeel uit met het virtuele aandeel nVidia als onderliggende waarde.quote:Op maandag 10 december 2007 17:30 schreef Athmozz het volgende:
ik dacht wel dat ze niet meer fysiek geleverd werden, dus dan heb je er op zich nog niet zoveel aan.
Anders zou het wel tof zijn om een aandeel in je casemod te verwerken, de aandelen ervan staan toch vrij laag (dikke 25¤ per aandeel)
geld verdienen miss?quote:Op maandag 10 december 2007 17:55 schreef Elixabete het volgende:
Aandelen
Heb ik mezelf nog nooit in verdiept en zie het nut ook niet.
helaas ook geld verliezenquote:
scythe infinity / mugen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:53 schreef Tournesol het volgende:
Zo dan.. wat is dat voor koeler zeg. Waarom heb je zo'n grote nodig?
Het probleem met stille luchtkoeling op de grafische kaart is dat je bijna altijd een tot twee PCI-sloten kwijt bent. En die kan ik gewoon niet missen want ik moet diverse uitbreidingskaarten plaatsen (Firewire, draadloos netwerk, RAID-controller, geluidskaart). Vandaar ook dat ik specifiek zoek naar een compacte full-cover koeler van maximaal 15 mm hoog.quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:01 schreef dikkedorus het volgende:
Waterkoeling wordt pas stiller als luchtkoeling als je echt duur spul koopt (heb ik me laten vertellen), dus voor minder kan je er ook gewoon stille high-end fans op zetten
Ik heb een beetje zitten puzzelen en kom dan met CPU-blok, VGA-blok, pomp, 360 mm rad en wat spulletjes waarmee ik mijn kast wat kan verbouwen op 210 euro. Qua slang en slangthules ben ik zelf al ruim voorzien (bij de ijzerwarenzaak is dat spul een stuk goedkoper dan bij gespecialiseerd sitesquote:Op dinsdag 11 december 2007 10:09 schreef Athmozz het volgende:
Waterkoeling is inderdaad vrij duur, als je naar goed gerief gaat hang je snel aan 300¤ voor je koeling. Neem vb een dual 120mm rad, en je betaalt voor je rad alleen al 50¤, 2 fan's erbij & je zit al op 90¤. Koelblokken, pompje, darmen, reservoir...
quote:Op maandag 21 januari 2008 18:07 schreef Elixabete het volgende:
Update!
Ik was al een tijdje op zoek naar iets nieuws en dat is eindelijk gekomen.
Vandaag heb ik een nieuwe systeemkastje besteld met enkele extraatjes.
[ afbeelding ]
Behuizing (Nvidia Edition)
Groene fannetjes (3 stuks)
Groene Caselight
Fancontroller
Zodra het binnen is zal ik weer een uitgebreid fototopic maken
Inderdaad, daar heb je Lian Li's en serverkasten voor.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:12 schreef Athmozz het volgende:
(en ik blijf van mening dat je een degelijker kast kon uitgekozen hebben als je naar die prijzenklasse gaat)
er zitten nog 2 fans bij.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:12 schreef Athmozz het volgende:
ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Maak er maar iets speciaals van, 3 fan's en een ccfl daar doen we het niet voor![]()
(en ik blijf van mening dat je een degelijker kast kon uitgekozen hebben als je naar die prijzenklasse gaat)
Ikzelf vind lian li nou niet echt een baken van kwaliteit...quote:Op maandag 21 januari 2008 23:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad, daar heb je Lian Li's en serverkasten voor.
Instappertje voor 120 euro?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:40 schreef Athmozz het volgende:
de instappertjes van LianLi van rond de 120¤ misschien. Ik heb nu zelf een van de duurdere van LianLi staan, en qua bouwkwaliteit is er zowat niets dat daar tegen op kan (heb ze in de winkel nog in mijn handen gehad, die stackers, en ze zijn wel goed, maar op zich niet echt super).
Ik zie trouwens dat ik de mijne juist op tijd gekocht heb, blijkbaar zit ze nu niet meer in het gamma (wat op zich jammer is, aangezien ze zo hun klassiek uitziende en grootste case weghalen
Ik heb ook naar een LianLi gekeken maar ik vind ze persoonlijk niet zo mooi.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:31 schreef Athmozz het volgende:
LianLi moet je niet gaan verwachten dat je daar een echt degelijke kast krijgt als je er minder dan 175¤ voor gaat gaan betalen hoor, je betaalt namelijk een stuk voor het "imago" en de exclusiviteit van die kasten ook. Die van 120¤ zijn gewoon om mensen die persé een LianLi willen ook nog eentje te kunnen laten aanschaffen, maar daar blijft het ook bij.
Ik heb zelf de PC 201B staan (275¤'s), en die is echt een héél pak steviger dan wat vergelijkbare cases van andere merken zijn (aangezien je bij de stacker nvidia namelijk ook een heel pak voor het logo'tje betaalt, de gewone stacker is een stuk goedkoper). Bij een klant heb ik een A06 gezet, en daar was inderdaad de kwaliteit al een pak minder (prijs ook lag ergens rond de 125¤'s), maar kwalitatief gezien was het nog steeds degelijker dan een centurion 5 (wat in mijn ogen een flutkastje is. Als je naar dat segment gaat, neem dan een Antec NSK3480 / 4480. Zijn ook degelijk voor een lage prijs)
De centurion5 die ik had beviel me anders uitstekend, antec kasten vind ik doorgaans fiks lelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:31 schreef Athmozz het volgende:
LianLi moet je niet gaan verwachten dat je daar een echt degelijke kast krijgt als je er minder dan 175¤ voor gaat gaan betalen hoor, je betaalt namelijk een stuk voor het "imago" en de exclusiviteit van die kasten ook. Die van 120¤ zijn gewoon om mensen die persé een LianLi willen ook nog eentje te kunnen laten aanschaffen, maar daar blijft het ook bij.
Ik heb zelf de PC 201B staan (275¤'s), en die is echt een héél pak steviger dan wat vergelijkbare cases van andere merken zijn (aangezien je bij de stacker nvidia namelijk ook een heel pak voor het logo'tje betaalt, de gewone stacker is een stuk goedkoper). Bij een klant heb ik een A06 gezet, en daar was inderdaad de kwaliteit al een pak minder (prijs ook lag ergens rond de 125¤'s), maar kwalitatief gezien was het nog steeds degelijker dan een centurion 5 (wat in mijn ogen een flutkastje is. Als je naar dat segment gaat, neem dan een Antec NSK3480 / 4480. Zijn ook degelijk voor een lage prijs)
quote:Op zondag 3 februari 2008 20:33 schreef Elixabete het volgende:
Nieuwe Systeemkastje (vervolg) Deel III
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |