Thermaltake Toughpower 750wattquote:Op zondag 3 februari 2008 20:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
5 HD's![]()
Wat voor voeding heb je er in hangen?
Een HDtje trekt iets van 14-15watt max. Dat maal 5 is 75watt maximaal als al je HD's vol aan het ratelen zijn.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
5 HD's![]()
Dat valt nog wel mee hoor.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
5 HD's![]()
Wat meer van belang is, is het piekvermogen. Deze ligt bij een gemiddelde HD op 2,2 A (dus ongeveer 25 Watt per stuk). Als je HD-controller geen 'staggered startup' (dus het na elkaar op laten spinnen van HDD's) ondersteunt moet je de voeding dus op het piekvermogen van de 5 HD's ontwerpen, dus zo'n 125 Watt.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:20 schreef _Arthur het volgende:
Een HDtje trekt iets van 14-15watt max. Dat maal 5 is 75watt maximaal als al je HD's vol aan het ratelen zijn.
ik heb 7 SATA poorten op de mobo dus nee.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat meer van belang is, is het piekvermogen. Deze ligt bij een gemiddelde HD op 2,2 A (dus ongeveer 25 Watt per stuk). Als je HD-controller geen 'staggered startup' (dus het na elkaar op laten spinnen van HDD's) ondersteunt moet je de voeding dus op het piekvermogen van de 5 HD's ontwerpen, dus zo'n 125 Watt.
[ afbeelding ]
{Bron: Storagereview.com)
Gebruik je nog een speciale controller om de HDD's aan te sturen Elixabete?
125 watt zelfsquote:Op zondag 3 februari 2008 20:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als je HD-controller geen 'staggered startup' (dus het na elkaar op laten spinnen van HDD's) ondersteunt moet je de voeding dus op het piekvermogen van de 5 HD's ontwerpen, dus zo'n 125 Watt.
Ik heb een MSI 8800GTS 320MBquote:Op zondag 3 februari 2008 21:43 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Of je maakt een tiepvaut of in jt TS staat het niet goed![]()
op zich moet dat ook geen probleem zijn, aangezien degelijke voedingen ook pieken kunnen leveren hoor. Mijn voeding kan vb 520w continu naar mijn pc voeren, en indien nodig 620w gedurende een paar seconden (wat genoeg zou moeten zijn om de HD's te laten starten).quote:Op zondag 3 februari 2008 20:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat meer van belang is, is het piekvermogen. Deze ligt bij een gemiddelde HD op 2,2 A (dus ongeveer 25 Watt per stuk). Als je HD-controller geen 'staggered startup' (dus het na elkaar op laten spinnen van HDD's) ondersteunt moet je de voeding dus op het piekvermogen van de 5 HD's ontwerpen, dus zo'n 125 Watt.
[ afbeelding ]
{Bron: Storagereview.com)
Gebruik je nog een speciale controller om de HDD's aan te sturen Elixabete?
ik zit te denken wat ik hiermee ga doen.quote:Op maandag 4 februari 2008 10:59 schreef Athmozz het volgende:
[..]
op zich moet dat ook geen probleem zijn, aangezien degelijke voedingen ook pieken kunnen leveren hoor. Mijn voeding kan vb 520w continu naar mijn pc voeren, en indien nodig 620w gedurende een paar seconden (wat genoeg zou moeten zijn om de HD's te laten starten).
Ik heb er zelf 10 in mijn bakje hangen, en daar heeft die voeding niet het minste probleem mee (zowel in gewoon als staggered spinup).
Ben wel benieuwd wat je nu nog met die case gaat doen.
Nee dat is leuk, Ati-kaarten in een nVidia kast.quote:Op woensdag 6 februari 2008 03:00 schreef Dibble het volgende:
Hij heeft wel een punt. Die GTX is alweer zolang uit, dan kun je beter een SLI config maken van 2 GT's.quote:Op woensdag 6 februari 2008 04:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee dat is leuk, Ati-kaarten in een nVidia kast.
met SLI werkt Dual screen niet.quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:55 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Die GTX is alweer zolang uit, dan kun je beter een SLI config maken van 2 GT's.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:34 schreef Elixabete het volgende:
En who cares? als ik het wil kopen dan koop ik het
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |