Even afgezien van het feit dat het ronduit belachelijk is om een moslim hier verantwoordelijk te houden voor wat een moslim daar doet alleen maar omdat die toevallig ook moslim is .. wat zou je als moslim in Nederland of nederlandse moslim zijnde kunnen doen aan wat een groep ergens ver weg in het MO of VO aan het doen is .. hoeveel invloed heeft de Marokkaanse moslim op het gedrag van een moslim in Verwegiesthan ?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het probleem met die Islam is dat het een religie is die een weliswaar kleine maar zeer gevaarlijke groep radicalen voortbrengt. Radicalen die niet zoals in vrijwel alle andere stromingen onbeduidende groepjes in de marge vormen maar radicalen die er niet voor schuwen om op grote schaal onschuldigen te vermoorden. Dát is het probleem met die Islam. Een probleem dat de religie niet van binnenuit weet op te lossen en waar je gezien de reacties van vele 'gematigde' moslims je zelfs zou moeten afvragen of men die problemen wel van binnenuit wíl en durft op te lossen.
Eigenlijk heel simpel: zorgen dat de gewelddadige moslims hun ding niet meer kunnen doen. Dat gebeurt gewoon veel te weinig.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nog eens dit: Dat is natuurlijk relatief, he? Ik kan ook zeggen:
"Als je naar de media kijkt, dan zie je dat voor het mannelijk geslacht geweld, oorlog, verkrachting en ellende de boventoon voert. Alles met percentages wegbagatelliseren is nogal dom. Er is toch genoeg bewijs om aan te geven dat het mannelijk geslacht een gewelddadige trend heeft die tegenwoordig de boventoon voert. Procentueel klein, maar het voert wel de trend, en dus gevaarlijk."
En daarmee beschuldig ik jou, Balkenende, de Paus zelf van verkrachting, oorlog en geweld. Wat zeg jij dan? "Sorry, maar ik weiger verantwoordelijk te zijn voor wat anderen in mijn deelgroep doen. Ik ben individueel verantwoordelijk."
Neem ik toch aan?
Wat moet je nou als gewone niet gewelddadige moslim met dit soort berichten?
Ik zie dat toch niet vaak, hoor, dat begrijpende. Ik zie veel afgekeur over de moord op Van Gogh.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:25 schreef Jalu het volgende:
[..]
Eigenlijk heel simpel: zorgen dat de gewelddadige moslims hun ding niet meer kunnen doen. Dat gebeurt gewoon veel te weinig.
De reactie van veel gematigde moslims (ook hier op Fok!) op de vele aanslagen:"Tja, we veroordelen het maar we begrijpen het wel". Je zou een punt hebben als ik als man zijnde op een verkrachting zou reageren met:"Tja, het slachtoffer lokte het wel zelf uit door zich uitdagend te kleden. Ik keur de verkrachting af, maar ik begrijp het wel".
Je analogie gaat dus niet op.
Wat dacht je van demonstreren tegen het geweld? Je afschuw erover uitspreken, zonder mitsen en maren?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Even afgezien van het feit dat het ronduit belachelijk is om een moslim hier verantwoordelijk te houden voor wat een moslim daar doet alleen maar omdat die toevallig ook moslim is .. wat zou je als moslim in Nederland of nederlandse moslim zijnde kunnen doen aan wat een groep ergens ver weg in het MO of VO aan het doen is .. hoeveel invloed heeft de Marokkaanse moslim op het gedrag van een moslim in Verwegiesthan ?
Dat groepje vermoord dus ook onschuldige niet katholieken? Omdat die weigeren met giftige slangen te dansen? Nog zo'n vergelijking die kant noch wal slaat.quote:voorbeeldje .. ergens in Amerika, in de bijbelbelt, woont een groepje dat met giftige slangen danst, ook kleine kinderen .. dus als een katholiek in Brabant nou roept dat ze daar acuut mee moeten stoppen, doen ze dat dan ook ?
Altijd met een mits of een maar, of in ieder geval zeer vaak.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zie dat toch niet vaak, hoor, dat begrijpende. Ik zie veel afgekeur over de moord op Van Gogh.
Dat is toch niet mijn probleem? Die gewelddadigen doen hun ding uit naam van de Islam. Dat maakt het de verantwoordelijkheid van de Islam om ervoor te zorgen dat de religie niet gekaapt wordt door fanatici. Moslims en alle anderen die daden van extremistische moslims bagatelliseren zijn diegenen die uitendelijk heel veel te verliezen hebben hoor. De tolerantie voor de islam neemt in de hele westerse wereld hard af; en dat heeft men voor een zeer belangrijk deel aan zichzelf te wijten. Het continue 'met-twee-maten-meten' van de moslimgemeenschap is daar een belangrijke factor in: als men haat wil prediken dan mag dat onder de noemer van vrijheid van meningsuiting; als iemand Mohammed wil beledigen dan is de vrijheid van meningsuiting opeens een verwerpelijk Westers bedenksel, enz. enz.quote:En hoe wil je er precies voor zorgen dat de gewelddadigen onder hen hun ding niet meer kunnen doen?
Diezelfde avond was er een demonstratie met niet alleen maar blanke koppies.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:31 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat dacht je van demonstreren tegen het geweld? Je afschuw erover uitspreken, zonder mitsen en maren?
De "islam" is niks.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:37 schreef Jalu het volgende:
Dat is toch niet mijn probleem? Die gewelddadigen doen hun ding uit naam van de Islam. Dat maakt het de verantwoordelijkheid van de Islam om ervoor te zorgen dat de religie niet gekaapt wordt door fanatici. Moslims en alle anderen die daden van extremistische moslims bagatelliseren zijn diegenen die uitendelijk heel veel te verliezen hebben hoor. De tolerantie voor de islam neemt in de hele westerse wereld hard af; en dat heeft men voor een zeer belangrijk deel aan zichzelf te wijten. Het continue 'met-twee-maten-meten' van de moslimgemeenschap is daar een belangrijke factor in: als men haat wil prediken dan mag dat onder de noemer van vrijheid van meningsuiting; als iemand Mohammed wil beledigen dan is de vrijheid van meningsuiting opeens een verwerpelijk Westers bedenksel, enz. enz.
Ja jij hoort er in principe ook bij de BlankeIntellectuelen alleen het verschil is, dat jij wel een oprechte intellectueel bent in tegen stelling tot het meerendeel die zichzelf zo intellectueel vinden, omdat ze o.a. bijvoorbeeld af en toe door de NRC bladeren en of roepen dat ze (zogenaamd) niet weten wie Linda de Mol is, omdat ze bijvoorbeeld altijd naar de bbc kijken.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bedoel je mij daar ook mee?
Jami is lid van een blanke intellectuele partij. Dan mogen die toch meepraten?
Op 11/9/2001 stonden er ook Nederlandse moslims te juichen omdat er zoveel onschuldige Amerikanen waren uitgemoord. Je punt is?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Diezelfde avond was er een demonstratie met niet alleen maar blanke koppies.
quote:Op woensdag 12 september 2007 14:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja hoort er in principe ook bij de BlankeIntellectuelen alleen het verschil is, dat jij wel een oprechte intellectueel bent in tegen stelling tot het meerendeel die zichzelf zo intellectueel vinden, omdat ze bijvoorbeeld af en toe door de NRC bladeren en roepen dat ze (zogenaamd) niet weten wie Linda de Mol is, omdat ze bijvoorbeeld altijd naar de bbc kijken.
Vertel dat maar even met een stalen gezicht aan de nabestaanden van al die onschuldigen die uit naam van "niks" vermoord zijn.quote:
Dat ben ik op zich met je eens. Maar je mag ook verwachten dat de maatschappij Wilders dwingt zijn aanhangers in het gareel te houden.quote:En als een dreigbrief is verstuurd namens een "Wilders-aanhanger", zoals laatst, is het dan aan de Wildersaanhangers om daar iets aan te doen, of aan de maatschappij als geheel?
Dat laatste, natuurlijk.
Dat was toch nep?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:45 schreef Jalu het volgende:
[..]
Op 11/9/2001 stonden er ook Nederlandse moslims te juichen omdat er zoveel onschuldige Amerikanen waren uitgemoord. Je punt is?
Of die religie native is doet er niks toe, natuurlijk.quote:Er komt gewoon vanuit de moslimgemeenschap veel te weinig tegengas tegen het moslimextremisme. Of dat uit angst of uit onwil is weet ik niet, doet er wat mij betreft ook weinig toe. Het is niet teveel gevraagd om een (non-native) religie te vragen, desnoods te dwingen, geweld uit diens naam met alle mogelijke middelen tegen te gaan.
Quote van Jami: Seculariteit (wat is dat?), Verlichting, Renaissance, Kant, Nietsche.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:03 schreef Xith het volgende:
[..]
Idd dat was zo dom... hij hield maar vast dat, ook al wonen er meer dan 1mil. moslims in het land, moslims geen invloed hebben om de samenleving, en als dit zo was dat het gestopt moest worden!!![]()
wel leuk om te zien dat de mensen tegenover hem (behalve Rutte) gewoon goede rationele denkers waren die wel wisten wat cultuur en invloed betekent.
Ook toen ze vroegen hoe Jami's ouders reageerden op 11/9 (By the way, als al die linkse politicans ervan worden verweten dat ze vroeger bij een communistische partij zaten dan kan met dus ook Jami kwalijk nemen dat hij juigde voor de WTC doden?).. en hij bleef maar proberen deze vragen te ontwijken..
Jami: misschien waren mijn ouders wel op vacantie en misten ze de 9/11 op de tv
----: dus je ouders waren op vakantie?
Jami: Nee, maar dat kon wel zo zijn..
dat ging maar zo door tot Rutte het voor Jami opkwam met "jami kan best voor zichzelf praten" (JA DAT ZIEN WE)
Ja, God bestaat niet, en is dus ook vaak aangehaald. Nou en?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Vertel dat maar even met een stalen gezicht aan de nabestaanden van al die onschuldigen die uit naam van "niks" vermoord zijn.
[..]
Er is in Nederland geen megabomaanslag geweest, alleen een cineast vermoord (en dat is al erg genoeg).quote:Dat ben ik op zich met je eens. Maar je mag ook verwachten dat de maatschappij Wilders dwingt zijn aanhangers in het gareel te houden.
Overigens is in mijn ogen een dreigbrief wel van een heel andere orde dan een mega-bomaanslag o.i.d.; maar dat terzijde.
Extreem rechts is op dit moment ook met de beste wil van de wereld niet net zo gevaarlijk te noemen als moslim-extremisme; juist doordat de moderne westerse maatschappij zich wél op alle mogelijke manieren ervan probeert te ontdoen; zonder mitsen en maren.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:52 schreef Floripas het volgende:
Overigens komen er op demonstraties tegen extreem-rechts geweld ook maar weinig Nederlanders opdagen.
Voor jou, wellicht. (Ik gok even dat je, net als ik, roomblank en niet-moslim of belijdend joods bent...) Moskeeen worden echter stelselmatig getreiterd met graffiti, brandbommen, en er zijn elke keer racistische incidenten, zeker ook in Vlaanderen. Ik demonstreer er zelf ook niet tegen, maar je hebt me overtuigd: ik zal dat ook gaan doen.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Extreem rechts is op dit moment ook met de beste wil van de wereld niet net zo gevaarlijk te noemen als moslim-extremisme; juist doordat de moderne westerse maatschappij zich wél op alle mogelijke manieren ervan probeert te ontdoen; zonder mitsen en maren.
Als er een moskee vol mensen wordt opgeblazen zul je mij ook kunnen zien demonstreren. Voorlopig gebeurt dat echter (gelukkig!)niet, graffiti en brandbommen, racistische incidenten, hoe kwalijk en beschamend ook, staan wat mij betreft op een wat ander niveau.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Voor jou, wellicht. (Ik gok even dat je, net als ik, roomblank en niet-moslim of belijdend joods bent...) Moskeeen worden echter stelselmatig getreiterd met graffiti, brandbommen, en er zijn elke keer racistische incidenten, zeker ook in Vlaanderen. Ik demonstreer er zelf ook niet tegen, maar je hebt me overtuigd: ik zal dat ook gaan doen.
Is dat echt zo? Is die au pair die werd doodgeschoten minder dan Van Gogh?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:06 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als er een moskee vol mensen wordt opgeblazen zul je mij ook kunnen zien demonstreren. Voorlopig gebeurt dat echter (gelukkig!)niet, graffiti en brandbommen, racistische incidenten, hoe kwalijk en beschamend ook, staan wat mij betreft op een wat ander niveau.
Dat is het ook. Maar het aantal van dit soort moorden uit racistisch motief staat op dit moment natuurlijk (gelukkig) niet in verhouding tot het aantal moorden uit de extreme moslim-hoek. En we zouden ons als westerlingen moeten schamen dat dit heeft kunnen gebeuren. En velen van ons doen dat ook, ik wel, in ieder geval.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Is die au pair die werd doodgeschoten minder dan Van Gogh?
Ik vind het van een vergelijkbaar niveau.
Klok-klepel verhaal dus.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:53 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Quote van Jami: Seculariteit (wat is dat?), Verlichting, Renaissance, Kant, Nietsche.
Het grote "probleem" bij Jami is dat hij wil graag verhullen dat hij een heel domme lul is dat hij dan woorden en namen gaat gebruiken waarvan hij de betekenis zichtbaar niet kent en daarmee hij zijn eigen betoog neerhaalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |