abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53457476
Laten we even vast stellen dat 'Allah' gewoon God is - Die van Abraham that is -
pi_53457599
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik ken genoeg Christenen die dat gebaar zouden waarderen Het heeft in dat geval niet te maken met wie er gelijk heeft, het heeft te maken met de wens dat de persoon hoopt dat zijn/haar God zich om jou zal bekommeren, gelovig of niet.
in Nederland zou dat best mogelijk zijn, dus daar heb je wel een punt

wat betreft een atheïst ligt het net even wat anders vind ik, aangezien die geen waarde hechten aan een god (hypothese)... moeilijk moeilijk
pi_53457607
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat de persoon zich om jou bekommert. Het zou niet zo best zijn voor een Christen om te hopen dat Allah zich om hem bekommert, want dat is nogal een existentiele crisis.
Natuurlijk, als de persoon zelf niet om iemand bekommert, dan zal hij/zij ook niet hopen dat zijn/haar God zich om die iemand bekommert. Als een gelovig persoon iets wenst, dan hoopt die persoon er denk ik toch op dat de God in kwestie zich daarmee zal inlaten.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:07:21 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_53457656
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:00 schreef Triggershot het volgende:
Laten we even vast stellen dat 'Allah' gewoon God is - Die van Abraham that is -
Niet die van de Christenen.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:05 schreef Haushofer het volgende:
Natuurlijk, als de persoon zelf niet om iemand bekommert, dan zal hij/zij ook niet hopen dat zijn/haar God zich om die iemand bekommert. Als een gelovig persoon iets wenst, dan hoopt die persoon er denk ik toch op dat de God in kwestie zich daarmee zal inlaten.
Eh, we praten langs elkaar heen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:31:47 #265
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53458310
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:00 schreef Triggershot het volgende:
Dus als ik voorstel om voor jou naar het Spagettimonster of Satan te bidden dan heb je daar wel problemen mee? Heb je dan helemaal geen respect voor mijn religie?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53475707
Er lopen dingen door elkaar heen, denk ik.

Ik ben agnost en katholiek gedoopt. Als mijn collega tot Allah bidt, maan ik de omgeving desnoods tot stilte. Als mijn zeer christelijke collega uit mijn andere werk voor mij tot God wil bidden, zie ik dat als een gebaar van vriendschap. Beide collega's weten dat ik niet in hun god geloof en we kunnen daar zelfs grapjes over maken, over en weer. We erkennen elkaars geloof of ongeloof en tornen daar niet aan.

In het geval van TS ligt dat heel anders: er vallen helemaal geen grapjes te maken en er is geen enkele erkenning van haar ongeloof. In dat geval is hun bidden voor haar wel vernederend, of probeert dat althans te zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:48:47 #267
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_53475919
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Die suggestie zie ik helemaal niet. Iemand die dit voorstelt, vraagt zijn/haar God of-Ie jou wil helpen. Dat heeft toch weinig met "beter weten" te maken?
Ok, stapje verder: Satanist vraagt met zijn beste bedoelingen een Christenvriend of ie tot de Duivel mag bidden om de Christen te helpen.

Ik blijf het een moeilijk verhaal vinden.

EDIT: ik zie dat Papierversnipperaar me voor is...

[ Bericht 6% gewijzigd door StupidByNature op 25-09-2007 23:55:57 ]
pi_53476218
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:48 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Ok, stapje verder: Satanist vraagt met zijn beste bedoelingen een Christenvriend of ie tot de Duivel mag bidden om de Christen te helpen.

Ik blijf het een moeilijk verhaal vinden.
Niet alleen om de christen te helpen maar om de duivel te vragen om de christen te helpen bij het vinden van de weg naar de waarheid, de duivel.

Ik moet de eerste christen nog tegenkomen die daarop zal antwoorden dat het goed is en dat ze het een lief gebaar vinden omdat de intentie goed is. Hoe goed bedoeld het misschien ook is, je laat daarmee zien dat je geen enkel respect hebt voor de opvattingen van die ander voor wie die duivel (of god) totaal onbelangrijk is of misschien zelfs als gevaar gezien wordt.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 26 september 2007 @ 00:05:51 #269
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_53476386
Zo van: jouw god kan het blijkbaar niet aan, maar MIJN god... Ik zou het hem wel eens kunnen vragen als je het goed vindt....
pi_53476457
Die kant kan het ook op, om te verduidelijken en scherp te stellen.

Als ik mijn collega's (uit verschillende werkkringen, dus ze kennen elkaar niet) een beetje inschat, zullen ze voor elkaar bidden en niet om de ander te bekeren, maar voor het welzijn van de ander! De christin zal tot God bidden, de moslim tot Allah, voor elkaars welzijn. Misschien zelfs om vergeving vragen voor de ander. En zinvolle discussies aangaan met elkaar, uit respect.

Ik wil maar zeggen: het aanbod/de vraag op zichzelf zegt niet zoveel. Het is de intentie die het hem doet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53476501
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:05 schreef StupidByNature het volgende:
Zo van: jouw god kan het blijkbaar niet aan, maar MIJN god... Ik zou het hem wel eens kunnen vragen als je het goed vindt....
Ja, graag. Tof van je hoor! Wat lief dat je dat voor mij wilt doen! Ik ben je erg dankbaar!

Hier zou ik erg boos van worden!
pi_53476620
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:09 schreef Kees22 het volgende:
Die kant kan het ook op, om te verduidelijken en scherp te stellen.

Als ik mijn collega's (uit verschillende werkkringen, dus ze kennen elkaar niet) een beetje inschat, zullen ze voor elkaar bidden en niet om de ander te bekeren, maar voor het welzijn van de ander! De christin zal tot God bidden, de moslim tot Allah, voor elkaars welzijn. Misschien zelfs om vergeving vragen voor de ander. En zinvolle discussies aangaan met elkaar, uit respect.

Ik wil maar zeggen: het aanbod/de vraag op zichzelf zegt niet zoveel. Het is de intentie die het hem doet.
Bovendien, waarom zou de god van de moslims een christen helpen, en andersom?
pi_53477189
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:17 schreef boyv het volgende:

[..]

Bovendien, waarom zou de god van de moslims een christen helpen, en andersom?
Het gaat mij niet om de intentie van de god, maar om de intentie van de gelovigen. Die zou ik in dit geval als vriendschappelijk intepreteren.
pi_53477514
ja sorry ik zie het, ik praatte er een beetje langs
pi_53481295
Zou ze dood zijn?
pi_53493080
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:42 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Zou ze dood zijn?
Gisteren om 23.59 nog niet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53497506
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet die van de Christenen.
Ook.
pi_53498851
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook.
De Christelijke drie-eenheid is een essentieel onderdeel van de god zoals de Christelijke mythologie hem definieert, en iets wat de Islam op z'n zachtst gezegd afwijst. Per definitie kan het dus niet dezelfde god zijn.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 26 september 2007 @ 21:45:49 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_53499026
Sowieso is door gebrek aan empirisch bewijs 'god' niet meer dan een constructivistisch idee, en kun je dus niet van een enkele god spreken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 september 2007 @ 21:47:54 #280
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53499116
Inshallah!
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')