abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53476501
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:05 schreef StupidByNature het volgende:
Zo van: jouw god kan het blijkbaar niet aan, maar MIJN god... Ik zou het hem wel eens kunnen vragen als je het goed vindt....
Ja, graag. Tof van je hoor! Wat lief dat je dat voor mij wilt doen! Ik ben je erg dankbaar!

Hier zou ik erg boos van worden!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53476620
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:09 schreef Kees22 het volgende:
Die kant kan het ook op, om te verduidelijken en scherp te stellen.

Als ik mijn collega's (uit verschillende werkkringen, dus ze kennen elkaar niet) een beetje inschat, zullen ze voor elkaar bidden en niet om de ander te bekeren, maar voor het welzijn van de ander! De christin zal tot God bidden, de moslim tot Allah, voor elkaars welzijn. Misschien zelfs om vergeving vragen voor de ander. En zinvolle discussies aangaan met elkaar, uit respect.

Ik wil maar zeggen: het aanbod/de vraag op zichzelf zegt niet zoveel. Het is de intentie die het hem doet.
Bovendien, waarom zou de god van de moslims een christen helpen, en andersom?
pi_53477189
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:17 schreef boyv het volgende:

[..]

Bovendien, waarom zou de god van de moslims een christen helpen, en andersom?
Het gaat mij niet om de intentie van de god, maar om de intentie van de gelovigen. Die zou ik in dit geval als vriendschappelijk intepreteren.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53477514
ja sorry ik zie het, ik praatte er een beetje langs
pi_53481295
Zou ze dood zijn?
pi_53493080
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:42 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Zou ze dood zijn?
Gisteren om 23.59 nog niet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53497506
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet die van de Christenen.
Ook.
pi_53498851
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook.
De Christelijke drie-eenheid is een essentieel onderdeel van de god zoals de Christelijke mythologie hem definieert, en iets wat de Islam op z'n zachtst gezegd afwijst. Per definitie kan het dus niet dezelfde god zijn.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 26 september 2007 @ 21:45:49 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_53499026
Sowieso is door gebrek aan empirisch bewijs 'god' niet meer dan een constructivistisch idee, en kun je dus niet van een enkele god spreken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 september 2007 @ 21:47:54 #280
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53499116
Inshallah!
[KNE]-Mod
pi_53499898
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:45 schreef speknek het volgende:
Sowieso is door gebrek aan empirisch bewijs 'god' niet meer dan een constructivistisch idee, en kun je dus niet van een enkele god spreken.
Wat een onzin. Door God te reduceren tot een construct, valt er des te meer te zeggen vóór het idee dat alle God één en dezelfde is.
pi_53500244
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Wat een onzin. Door God te reduceren tot een construct, valt er des te meer te zeggen vóór het idee dat alle God één en dezelfde is.
De ene construct is de andere niet. Dat je een god bedenkt als personificatie van de 'oplossing' van het 'probleem' dat je leven eindig is, betekent nog niet dat al die goden (constructs) hetzelfde zijn.
  woensdag 26 september 2007 @ 22:19:09 #283
8369 speknek
Another day another slay
pi_53500577
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Nee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53500739
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

De Christelijke drie-eenheid is een essentieel onderdeel van de god zoals de Christelijke mythologie hem definieert, en iets wat de Islam op z'n zachtst gezegd afwijst. Per definitie kan het dus niet dezelfde god zijn.
Ik zei niet dat het beeld van God hetzelfde is, maar alle 3 de geloven claimen en zeggen dat hun God de God van Abraham is. In die zin gaat het om dezelfde God, ik zei dan ook niet dat de Islamitische God en de Christelijke godsbeeld hetzelfde is, maar onder de Christelijke Arabieren is het Allah die een zoon heeft gekregen en is gekruisigd en onder de moslim Arabieren is het Allah die nooit en nimmer een zoon heeft gehad of zal krijgen.
pi_53505244
quote:

[..]

In de qor'an staat, dat de christenen het evangelie verkeerd geïnterpreteerd hebben.
Het is dus niet hun god die verkeerd is, maar zijn gelovigen.
De god is wel dezelfde, maar de gelovigen zijn dat niet.
pi_53506875
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee.
Jawel.
pi_53507034
quote:
Op donderdag 27 september 2007 01:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In de qor'an staat, dat de christenen het evangelie verkeerd geïnterpreteerd hebben.
Het is dus niet hun god die verkeerd is, maar zijn gelovigen.
De god is wel dezelfde, maar de gelovigen zijn dat niet.
Bossische draaikonterij, anders kan ik het niet noemen. Als de definitie van de aangehangen god verschilt is het dus niet dezelfde. Dan kunnen beiden wel overeenkomsten hebben, maar dat maakt ze nog niet hetzelfde. Oftewel: Dat een koffieleutje en een ontbijtkoek allebei uit de Peijnenburg fabriek komen maakt het nog niet hetzelfde produkt.
  donderdag 27 september 2007 @ 10:25:08 #288
8369 speknek
Another day another slay
pi_53508769
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:50 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Jawel.
Nee. Ben je zo'n verstokte Platonist ofzo? 100 voor Christus heeft gebeld, ze willen hun hersens terug. Ik zei toch 'constructivistisch'? Het concept wat iedereen heeft van God is bepaald door zijn of haar voorkennis, mogelijkheid tot logische deductie/inferentie, culturele bias, opvoeding, genetische ontvankelijkheid, peer influence. De geconstrueerde kennis die er zo van God is ontstaan, is volkomen subjectief, en daardoor is de intrinsieke betekenis van de term 'God' zes miljard keer verschillend.
pi_53522194
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:25 schreef speknek het volgende:

[..]

100 voor Christus heeft gebeld, ze willen hun hersens terug.
pi_53524382
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee. Ben je zo'n verstokte Platonist ofzo? 100 voor Christus heeft gebeld, ze willen hun hersens terug. Ik zei toch 'constructivistisch'? Het concept wat iedereen heeft van God is bepaald door zijn of haar voorkennis, mogelijkheid tot logische deductie/inferentie, culturele bias, opvoeding, genetische ontvankelijkheid, peer influence. De geconstrueerde kennis die er zo van God is ontstaan, is volkomen subjectief, en daardoor is de intrinsieke betekenis van de term 'God' zes miljard keer verschillend.
Ik meende dat je God als concept slechts bestempelde als constructivistisch. In dat geval zou het niet meer zijn dan een leeg begrip waarom men contrafactisch anticipeert. In dat geval zou elke God hetzelfde zijn.

In jouw uitleg begrijp ik waarom je elke opvatting verschillend wil noemen. Ik vind het vrij weinig zeggen, een dergelijke uitleg van godsbesef, maar dat doet er niet toe.
pi_53533060
quote:

[..]

uhum

De heidense oorsprong van de drie-eenheid

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_53549370
Als iemand bid om iets gedaan te krijgen en het lukt.....is het dan god´s werk?

Als dat zo zou zijn en iemand met een geamputeerd been bid voor een nieuwe....waarom krijgen die dan nooit respons?

Bidden is een monoloog tegen iemand die nooit wat terug zegt.....
Wouldn't you think that the last thing Jesus would wanna see when he comes back is a f..king cross??
pi_53558076
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bossische draaikonterij, anders kan ik het niet noemen. Als de definitie van de aangehangen god verschilt is het dus niet dezelfde. Dan kunnen beiden wel overeenkomsten hebben, maar dat maakt ze nog niet hetzelfde. Oftewel: Dat een koffieleutje en een ontbijtkoek allebei uit de Peijnenburg fabriek komen maakt het nog niet hetzelfde produkt.
De god zelf zegt dat hij dezelfde is. Dus niks draaikonterij.
Moet je natuurlijk wel zijn woorden geloven, maar daar gaan we even van uit. Anders is dit alles loos gepraat. Wildersgeklets, om in stijl te blijven.
pi_53558220
Ik wil eigenlijk nog wel eens weten: Minder Mutsig, heb je hier nou wat aan gehad?
En wat dan?
pi_53561052
-edit:foutje-
pi_53561552
Onzinvraag, als hij dat wil doen doet hij dat maar, hoeft hij mij niet lastig mee te vallen. Dan zegt hij na afloop maar van ik heb voor je gebeden.

Ik zou dus iets stoms antwoorden, "10 euro" ofzo.
pi_53571918
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:36 schreef Kees22 het volgende:
Ik wil eigenlijk nog wel eens weten: Minder Mutsig, heb je hier nou wat aan gehad?
En wat dan?
Ik heb er zeker iets aan gehad, zie een vorige post van mij.
quote:
Op zondag 16 september 2007 10:39 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het heeft in ieder geval geholpen om mijn gedachten op een rijtje te krijgen.
Ik heb mijn familie nog niet gezien en dus ook nog niet weer met die vraag te maken gehad dus wat dat betreft is er nog niets veranderd. Maar mocht het weer voorkomen denk ik wel dat ik beter verwoorden kan waarom ik liever niet heb dat er gebeden wordt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53574811
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De god zelf zegt dat hij dezelfde is. Dus niks draaikonterij.
En legio mensen zeggen zelf dat ze Napoleon zijn.
pi_53575260
Het grappigste vond ik nog die keer dat ik bij een tramhalte in Den Haag stond, vlakbij een evangelisch centrum en dat er een man naar me toe kwam die zei: 'Jezus houdt óók van jou!'.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_53575303
Oh, mijn moeder heeft in het verleden ook vaak gezegd dat ze voor me bad. Ik werd er zo kriegelig van. Totdat ik me maar bedacht dat het haar uiting van liefde&betrokkenheid is. Ze vraagt niet hoe het met me gaat, maar ze bidt wel voor me. Tja, het is in ieder geval íets hé.
The real is always way ahead of what we can imagine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')