De maximale werkweek is nog altijd 40 uur, mensen die meer werken doen iets niet goed of voelen zich belangrijker dan ze zijn.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:26 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dat kan dan ook bijna niet, er zijn veel functies die je niet zomaar even parttime kan gaan doen... er zijn nu eenmaal mensen die 60-urenweken moeten draaien voor hun functie, dus thuis zijn voor de kinderen zit er dan niet meer in.
Of je neemt gewoon geen kinderen met zon baan (uitgaande van dat je de baan al hebt voordat je zwanger bent)....quote:Op donderdag 6 september 2007 14:27 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dan zoek je maar een andere baan waarbij dat wel mogelijk is.
Extreem rechts is over het algemeen alleen maar extreem rechts wegens hun standpunt over vreemdelingen, net zo goed als extreem links alleen maar extreem links is vanwege hun standpunt over milieuzaken. Het feit dat iemand politiek gezien links georienteerd is wil niet zeggen dat diegene per definitie alles waar rechts mee komt afwijst. Dat vergeten mensen vaak wel eens. De toevoeging 'extreem rechts zegt dat' heeft hier dus geen toegevoegde waarde.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:25 schreef Athmozz het volgende:
Wel, dit is perfect waar in België extreem rechts voor staat (naast hun campagne aangaande vreemdelingen), en daarop worden ze hier volledig afgekraakt.
Ok, 95% van de managers doet iets mis, en 90% van de zelfstandigen ook.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De maximale werkweek is nog altijd 40 uur, mensen die meer werken doen iets niet goed of voelen zich belangrijker dan ze zijn.
Precies, dat zijn de soort mensen die ik bedoel. En daar heb je er steeds meer van tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:28 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Precies, het zijn jouw kinderen niet die van een ander!
Voorbeeldje:
Me vriendin heeft SPW3 Kinderopvang gedaan en daardoor een aantal stages gelopen. Bij 1 van die stages was er een stelletje dat dumpte het kind om 7 uur (of was het half 7 weet het niet meer) bij de kinder opvang. Om een uurtje of 7 's avonds werd het gevalletje weer opgehaald. Maar overdag was slapen verboden bij de ouders zodat hij 's avonds gelijk uit de auto kon eten en dan naar bed of zelfs gelijk ze bed in. Dat soort ouders mogen ze wat mij betreft achter een auto binden met een touw en de hele A9 afsleuren!
De hoeveelheid werk die wordt verricht in tijd komt bij diverse functies niet altijd overeen met het aantal uren dat per week wordt geboekt.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:28 schreef karr-1 het volgende:
De maximale werkweek is nog altijd 40 uur, mensen die meer werken doen iets niet goed of voelen zich belangrijker dan ze zijn.
Zoals ik al zei, dat doe je jezelf aan. 40 uur werken is het maximum, alles daarboven is overbodig en overdreven.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ok, 95% van de managers doet iets mis, en 90% van de zelfstandigen ook.
Voor iemand die gewoon een onbelangrijk jobje heeft is 40u de maximum en 36u dacht ik de doorsnee, maar er zijn véél functies waar die gasten echt wel meer uren draaien. Misschien niet op het werk zelf, maar dan thuis ook nog steeds bezig blijven met allerhande zaken te regelen.
Idd paar vrienden van me hebben eigen bedrijfjes en die werken makkelijk 50 tot 80 uur per week om de zaak draaiende te houden. Simpel weg omdat ze niet genoeg geld hebben op dat moment om mensen in dienst te nemen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ok, 95% van de managers doet iets mis, en 90% van de zelfstandigen ook.
Voor iemand die gewoon een onbelangrijk jobje heeft is 40u de maximum en 36u dacht ik de doorsnee, maar er zijn véél functies waar die gasten echt wel meer uren draaien. Misschien niet op het werk zelf, maar dan thuis ook nog steeds bezig blijven met allerhande zaken te regelen.
Waarom die opleiding volgen? Kinderopvang is toch iets weerzinwekkends, waar alleen ontaarde ouders gebruik van maken... Waarom zou je in hemelsnaam eraan willen meewerken om zoiets in stand te houdenquote:Op donderdag 6 september 2007 14:28 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Precies, het zijn jouw kinderen niet die van een ander!
Voorbeeldje:
Me vriendin heeft SPW3 Kinderopvang gedaan en daardoor een aantal stages gelopen. Bij 1 van die stages was er een stelletje dat dumpte het kind om 7 uur (of was het half 7 weet het niet meer) bij de kinder opvang. Om een uurtje of 7 's avonds werd het gevalletje weer opgehaald. Maar overdag was slapen verboden bij de ouders zodat hij 's avonds gelijk uit de auto kon eten en dan naar bed of zelfs gelijk ze bed in. Dat soort ouders mogen ze wat mij betreft achter een auto binden met een touw en de hele A9 afsleuren!
Omdat het niet aan de opvang ligt, maar aan de ouders die er gebruik van maken. Onder wettelijke regels moet die opvan geboden worden en dan maken mensen er ook gebruik van. Vroeger bestonden al die dingen niet en toen ging het ook prima.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom die opleiding volgen? Kinderopvang is toch iets weerzinwekkends, waar alleen ontaarde ouders gebruik van maken... Waarom zou je in hemelsnaam eraan willen meewerken om zoiets in stand te houden![]()
Godsgeklaagd, zo'n mentaliteit, echt waar.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat doe je jezelf aan. 40 uur werken is het maximum, alles daarboven is overbodig en overdreven.
Idd.. Kinderen zetten je overal waar je komt voor lul met hun gejank & geschreeuw, en je relatie wordt ook niet beter van iets dat ieder potentieel romantisch moment verstoordquote:Op donderdag 6 september 2007 14:19 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Idd een kind neem je niet als show iets om mee te pimpen of om je relatie mee te lijmen. Gadverdamme!
hey als jij zin hebt om voor je 40ste dood te gaan aan een hartaanval, be my guest. Ik krijg voor 40 uur betaald en dus werk ik er ook maar 40 en niet meer.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Godsgeklaagd, zo'n mentaliteit, echt waar..
Daarom... zorgen dat er geen opvang meer is. Want als het er is, wordt er gemakkelijk gebruik van gemaakt. Als het er niet is, dan moeten ze maar andere (lees: betere) oplossingen zoeken, zoals minder gaan werken of stoppen met werken!quote:Op donderdag 6 september 2007 14:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat het niet aan de opvang ligt, maar aan de ouders die er gebruik van maken. Onder wettelijke regels moet die opvan geboden worden en dan maken mensen er ook gebruik van. Vroeger bestonden al die dingen niet en toen ging het ook prima.
Dunno afaik was het omdat ze het geweldig vind om met kinderen te werkenquote:Op donderdag 6 september 2007 14:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom die opleiding volgen? Kinderopvang is toch iets weerzinwekkends, waar alleen ontaarde ouders gebruik van maken... Waarom zou je in hemelsnaam eraan willen meewerken om zoiets in stand te houden![]()
Maar ze kiezen er wel zelf voor om een eigen bedrijf te hebben. Dus ze doen eht zichzelf wel aan.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:35 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Idd paar vrienden van me hebben eigen bedrijfjes en die werken makkelijk 50 tot 80 uur per week om de zaak draaiende te houden. Simpel weg omdat ze niet genoeg geld hebben op dat moment om mensen in dienst te nemen.
Eindelijk zeg je iets verstandigs, al bedoel je het waarschijnlijk sarcastisch.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daarom... zorgen dat er geen opvang meer is. Want als het er is, wordt er gemakkelijk gebruik van gemaakt. Als het er niet is, dan moeten ze maar andere (lees: betere) oplossingen zoeken, zoals minder gaan werken of stoppen met werken!
Verbieden, die kinderopvang, zou ik zeggen!!!
Uiteraard dat weet je als je een bedrijfje begintquote:Op donderdag 6 september 2007 14:41 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Maar ze kiezen er wel zelf voor om een eigen bedrijf te hebben. Dus ze doen eht zichzelf wel aan.
Waar ik start begin ik met een mooi loon (moet dat erbij zetten), maar ik ben wel 39u sowieso op het werk aanwezig, en dan nog 50% van de tijd oproepbaar waarbij ik verplicht ben me binnen Vlaanderen te bevinden, waarvan je zeker kan zijn dat je 2à3 oproepen per week krijgt. Dus de 50u is niet echt vreemd.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:34 schreef 700MB het volgende:
[..]
De hoeveelheid werk die wordt verricht in tijd komt bij diverse functies niet altijd overeen met het aantal uren dat per week wordt geboekt.
Ik zeg toch ook niet dat het vreemd is?quote:Op donderdag 6 september 2007 14:43 schreef Athmozz het volgende:
Waar ik start begin ik met een mooi loon (moet dat erbij zetten), maar ik ben wel 39u sowieso op het werk aanwezig, en dan nog 50% van de tijd oproepbaar waarbij ik verplicht ben me binnen Vlaanderen te bevinden, waarvan je zeker kan zijn dat je 2à3 oproepen per week krijgt. Dus de 50u is niet echt vreemd.
Ik bedoel het inderdaad sarcastisch...quote:Op donderdag 6 september 2007 14:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Eindelijk zeg je iets verstandigs, al bedoel je het waarschijnlijk sarcastisch.
Het gaat er ook niet om dat het kind niet weg mag, het gaat om het feit dat de kinderen van 7.00 tot 19.00 gedumpt worden en dan meteen het bed ingaan. Als je de kinderen op een normale tijd naar de opvang brengt, op een normale tijd weer ophaalt en dan alle tijd voor je kinderen hebt, dan is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik bedoel het inderdaad sarcastisch...
Mijn mening:
Een kind vijf dagen in de week naar een KDV of school+BSO brengen, NOT DONE! Dat valt naar mijn mening onder affectieve verwaarlozing. Ik heb in mijn directe omgeving een voorbeeld van hoe dat gaat en geloof me, ik vind het schandalig. Maar... wat is het probleem van een kind 1 of 2 dagen naar een kinderdagverblijf laten gaan. En wat is het verschil daarin met de vier dagdelen peuterspeelzaal die schijnbaar wel aanvaardbaar zijn?
Het hangt er vanaf wat de motivatie is. Als de motivatie is 'met anderen kinderen laten/leren spelen', dan is het prima. Als de motivatie is 'ik moet er even vanaf' dan is dat een uitermate slechte zaak. Als het concept van de kinderopvang gelijk is aan dat van de peuterspeelzaal, dan zit daar verder geen verschil tussen. Als de kinderopvang een methode heeft van individuele opvang, ook al zijn er meerdere kinderen (van dezelfde leeftijd), dan is dat een duidelijk verschil.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:46 schreef Sjeen het volgende:
Maar... wat is het probleem van een kind 1 of 2 dagen naar een kinderdagverblijf laten gaan. En wat is het verschil daarin met de vier dagdelen peuterspeelzaal die schijnbaar wel aanvaardbaar zijn?
Kortom, eigenlijk zijn wij dezelfde mening toegedaan... We brengen het alleen iets andersquote:Op donderdag 6 september 2007 14:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat het kind niet weg mag, het gaat om het feit dat de kinderen van 7.00 tot 19.00 gedumpt worden en dan meteen het bed ingaan. Als je de kinderen op een normale tijd naar de opvang brengt, op een normale tijd weer ophaalt en dan alle tijd voor je kinderen hebt, dan is er niets aan de hand.
Nou, hier is het dus een combinatie van factoren. Ik vind het belangrijk dat mijn dochter geconfronteerd wordt met andere kinderen, zodat ze zich sociaal kan ontwikkelen. En daarnaast geeft het mij de mogelijkheid om de tijd dat ze dus naar het kdv gaat te besteden aan mijn werk.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:52 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf wat de motivatie is. Als de motivatie is 'met anderen kinderen laten/leren spelen', dan is het prima. Als de motivatie is 'ik moet er even vanaf' dan is dat een uitermate slechte zaak. Als het concept van de kinderopvang gelijk is aan dat van de peuterspeelzaal, dan zit daar verder geen verschil tussen. Als de kinderopvang een methode heeft van individuele opvang, ook al zijn er meerdere kinderen (van dezelfde leeftijd), dan is dat een duidelijk verschil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |