gelukkig weten die types het zelf wel beter, aangezien ze altijd aangevallen worden door types als jij.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gelukkig kom je dit soort types voornamelijk op FOK! tegen. En gelukkig maar: compleet hersendood, roepen om het roepen, een zelfverklaard IQ van 300 en in staat om in 5 minuten alle problemen in de wereld op te lossen in 3 'simpele' stappen.
Negeren.
Precies! WW = geen werk = geen werk ervaring == na je kind ook geen werk meer want niemand moet je meerquote:Op woensdag 5 september 2007 21:48 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
OK ik ga wel in de WW, dan kan jij voor mij werken, goed?
Heel spijtig, maar dat is iets om te bedenken voordat je een kind neemt.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:54 schreef WyriHaximus het volgende:
Precies! WW = geen werk = geen werk ervaring == na je kind ook geen werk meer want niemand moet je meer.
Heel spijtig dat ook de volgende dingen gebeuren:quote:Op donderdag 6 september 2007 13:59 schreef 700MB het volgende:
[..]
Heel spijtig, maar dat is iets om te bedenken voordat je een kind neemt.
Als je er tegen bent kies je daar verder zelf voor. Er is geen enkele medische reden om het kind niet te houden als je het niet wilt. Voor wat betreft er te laat achter komen ben ik zeker voorstander van het verruimen van de periode waarin en abortus gepleegd mag worden. En adoptie kan inderdaad dan ook nog.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:04 schreef WyriHaximus het volgende:
Heel spijtig dat ook de volgende dingen gebeuren:Je word verkracht of raakt op een andere manier ongewenst zwanger (en je laat het niet weg halen omdat je er tegen bent of er telaat achter bent gekomen)
Kind afstaan of jezelf wegcijferen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:04 schreef WyriHaximus het volgende:Papa neemt de benen na de geboorte Papa word plat gereden door een vrachtwagen of overlijd om een andere reden Het gaat uit als ze het kind hebben of what ever er zijn genoeg mogelijk heden
Adoptie is een optie, of de verzorgende ouder moet het eigen leven opgeven. Hadden ze maar geen kind moeten produceren.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:05 schreef Athmozz het volgende:
wat zou je dan doen met een kind waarvan de ouders scheiden als het al 2à3 jaar is? Afstaan ter adoptie aan een ander gezin? Vergassen?
Bovendien nemen veel mensen ook een kind, omdat ze dan denken dat de relatie tussen hun weer beter wordtquote:Op donderdag 6 september 2007 14:13 schreef 700MB het volgende:
[..]
Adoptie is een optie, of de verzorgende ouder moet het eigen leven opgeven. Hadden ze maar geen kind moeten produceren.
Denk je dat iemand nog kinderen WIL hebben dan? Jezelf weg moeten cijferen omdat je kinderen hebt, dan heb je gewoon beter geen kinderen. Vroeger moesten kinderen van hun 14 jaar al naar de fabriek gaan werken en hadden de ouders er ook geen tijd voor, die zijn ook grotendeels goed terechtgekomen. Het gaat hem niet om de hoeveelheid tijd die beschikbaar is voor de kinderen, het gaat om de manier van opvoeden & het respect bijbrengen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:11 schreef 700MB het volgende:
En adoptie kan inderdaad dan ook nog.
Het is idd een keuze die je op dat moment maakt.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:11 schreef 700MB het volgende:
[..]
Als je er tegen bent kies je daar verder zelf voor. Er is geen enkele medische reden om het kind niet te houden als je het niet wilt.
Ja precies, ben zelf ook geadopteerd (mama was 17 en papa wist er niks van af (en nog steeds niet)) en het is denk ik een hele goeie keuze van haar geweest en ben daarom ook erg voor adoptiequote:Op donderdag 6 september 2007 14:11 schreef 700MB het volgende:Voor wat betreft er te laat achter komen ben ik zeker voorstander van het verruimen van de periode waarin en abortus gepleegd mag worden. En adoptie kan inderdaad dan ook nog.
[..]
Kind afstaan of jezelf wegcijferen.
Idd een kind neem je niet als show iets om mee te pimpen of om je relatie mee te lijmen. Gadverdammequote:Op donderdag 6 september 2007 14:16 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Bovendien nemen veel mensen ook een kind, omdat ze dan denken dat de relatie tussen hun weer beter wordt.
Dat is helemaal walgelijk, en dan bij elkaar blijven voor het kind of zo.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:16 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Bovendien nemen veel mensen ook een kind, omdat ze dan denken dat de relatie tussen hun weer beter wordt.
Als je al het gelul er om heen weg haalt komt het daarop neer ja, het is ouderwets, maar het werkt wel.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:19 schreef Athmozz het volgende:
dus als ik het goed begrijp, dan komt het kort gesproken (ok, op bepaalde punten na dan) neer op het oude "de vrouw aan de haard" principe; de pa gaat werken & de vrouw blijft thuis om de kinderen op te voeden?
Nee. daar kan je afspraken over maken. Moeder zorgt op maandag, vader op dinsdag, vader op woensdag, oma op donderdag, en moeder op vrijdag. Of in een totaal andere volgorde.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:19 schreef Athmozz het volgende:
dus als ik het goed begrijp, dan komt het kort gesproken (ok, op bepaalde punten na dan) neer op het oude "de vrouw aan de haard" principe; de pa gaat werken & de vrouw blijft thuis om de kinderen op te voeden?
Persoonlijk zie ik het meer als een verantwoordelijkheid voor bijden. Later (als ik groot benquote:Op donderdag 6 september 2007 14:19 schreef Athmozz het volgende:
het boeit niet wat je afspreekt, als je maar iets afspreekt.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:22 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Nee. daar kan je afspraken over maken. Moeder zorgt op maandag, vader op dinsdag, vader op woensdag, oma op donderdag, en moeder op vrijdag. Of in een totaal andere volgorde.![]()
Het is wenselijker als beide ouders ongeveer evenveel aanwezig zijn, maar als het slechts een van beiden is zie ik het verschil niet zo tussen een altijd aanwezige vader of een altijd aanwezige moeder.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:19 schreef Athmozz het volgende:
ok, man/vrouw aan de haard dus.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je al het gelul er om heen weg haalt komt het daarop neer ja, het is ouderwets, maar het werkt wel.
dat kan dan ook bijna niet, er zijn veel functies die je niet zomaar even parttime kan gaan doen... er zijn nu eenmaal mensen die 60-urenweken moeten draaien voor hun functie, dus thuis zijn voor de kinderen zit er dan niet meer in.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:25 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het is wenselijker als beide ouders ongeveer evenveel aanwezig zijn, maar als het slechts een van beiden is zie ik het verschil niet zo tussen een altijd aanwezige vader of een altijd aanwezige moeder.
Dan kan ik me voor dat punt aansluiten bij extreem rechts, so be it.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:25 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ok, man/vrouw aan de haard dus.
Wel, dit is perfect waar in België extreem rechts voor staat (naast hun campagne aangaande vreemdelingen), en daarop worden ze hier volledig afgekraakt.
Dan zoek je maar een andere baan waarbij dat wel mogelijk is.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:26 schreef Athmozz het volgende:
dat kan dan ook bijna niet, er zijn veel functies die je niet zomaar even parttime kan gaan doen... er zijn nu eenmaal mensen die 60-urenweken moeten draaien voor hun functie, dus thuis zijn voor de kinderen zit er dan niet meer in.
Precies, het zijn jouw kinderen niet die van een ander!quote:Op donderdag 6 september 2007 14:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
het boeit niet wat je afspreekt, als je maar iets afspreekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |