abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52944151
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:43 schreef Reya het volgende:

[..]

Natuurlijk moet het altijd de bedoeling blijven dat iedereen kan studeren, maar met studeren moet dan ook echt studeren bedoeld worden studeren, en niet tien uur per week wat colleges volgen en wat boeken doorbladeren, en voor de rest vooral veel luieren en in de kroeg zitten (een stereotype wat helaas nog steeds veel voorkomt bij studenten). Als dat laatste niet meer voor alle studenten mogelijk is, dan zij dat zo. Wat mij betreft mag er wel een royaal financieringsstelsel bestaan voor armlastige studenten die bereid zijn werkelijk prestaties neer te zetten, mits er enige prestatieprikkels aan vastzitten.
Nou ik zit sinds 2 weken aan de faculteit der sociale wetenschappen -wat hier op Fok nogal een slechte naam heeft- en 60% haalt gewoon het eerste jaar niet. Het is echt niet zo dat het luilekkerland is, was het maar waar. Kennelijk vallen er toch nog een hoop door de mand met hun gemakzuchtige houding.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52944242
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stufi afschaffen en studielening voor in de plaats zetten.
Er zijn in NL veel te veel vrouwen die studeren en daar niets mee doen, en zsm zwanger wordern en dan niet meer werken.
Misschien vinden die vrouwen dat wel gewoon leuk? Het benadrukken van de economische kant is zowel de sterkte als de zwakte van Balkenendes speech. Op de middelbare school had ik namelijk een jonge lerares die in 5 jaar cum laude was afgestudeerd op filosofie en nederlands. Uiteindelijk moeten mensen gewoon kiezen wat ze leuk vinden, en als dat niet een dikke baan bij Shell is moet je dat respecteren. Zelfs als die mensen huisvrouw willen worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:03:05 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52944514
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Misschien vinden die vrouwen dat wel gewoon leuk? Het benadrukken van de economische kant is zowel de sterkte als de zwakte van Balkenendes speech. Op de middelbare school had ik namelijk een jonge lerares die in 5 jaar cum laude was afgestudeerd op filosofie en nederlands. Uiteindelijk moeten mensen gewoon kiezen wat ze leuk vinden, en als dat niet een dikke baan bij Shell is moet je dat respecteren. Zelfs als die mensen huisvrouw willen worden.
Als je eerst wat wilt studeren en daarna huisvrouw wilt worden vind ik dat best hoor, maar dat betaal je dan ook zelf maar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:06:56 #34
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52944605
Dat komt omdat er ook totaal geen uitdaging is. Extra je best doen levert alleen maar gehoon op van je medestudenten.

Dat begint al op de kleuter/basisschool: als je een slim kind bent, dan wordt je door de juf vervelend geacht, omdat ze meer haar best zou moeten doen voor jou. Als je een dom kind bent, wordt je ook vervelend geacht om dezelfde reden, maar daar krijgen krijgen ze tenminste nog subsidie voor...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52944666
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je eerst wat wilt studeren en daarna huisvrouw wilt worden vind ik dat best hoor, maar dat betaal je dan ook zelf maar.
Jij weet dus duidelijk in theorie en praktijk niet hoe dat doorgaans in een relatie gaat. Meestal komt een relatie trouwens tijdens de studie.

Sowieso kan ik me niet voorstellen dat mensen gaan studeren als ze 100% zeker weten dat ze daarna het kroost gaan verzorgen. Dergelijke inzichten, afwegingen en discussies komen later pas.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52945236
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

"Als je je studiefinanciering niet terug wil betalen via de inkomstenbelasting, dan vinden we wel een andere manier"
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:29:28 #37
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_52945309
Balkenende moet er dan maar eens voor gaan zorgen dat je wat hebt aan een hoger cijfer. Als ik een ander vak ermee zou kunnen compenseren zou ik niet die mentaliteit hebben.
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:29:44 #38
45206 Pietverdriet
pi_52945316
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij weet dus duidelijk in theorie en praktijk niet hoe dat doorgaans in een relatie gaat. Meestal komt een relatie trouwens tijdens de studie.

Sowieso kan ik me niet voorstellen dat mensen gaan studeren als ze 100% zeker weten dat ze daarna het kroost gaan verzorgen. Dergelijke inzichten, afwegingen en discussies komen later pas.
En wat voegt dat toe?
Gewoon studie lening invoeren ipv studiebeurs, eigen verantwoording heet dat.
Eigen lusten, eigen lasten.
Uiteraard het bespaarde bedrag wel minderen op de loonbelasting
pi_52945342
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stufi afschaffen en studielening voor in de plaats zetten.
Er zijn in NL veel te veel vrouwen die studeren en daar niets mee doen, en zsm zwanger wordern en dan niet meer werken.
Hoe hoger opgeleid de moeder, hoe beter de kansen van haar kinderen.(bron weet ik zo ff niet meer). Weggegooid is die opleiding dus niet per sé, je zou het ook kunnen zien als een investering in de nieuwe generatie.
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:36:28 #40
45206 Pietverdriet
pi_52945579
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Hoe hoger opgeleid de moeder, hoe beter de kansen van haar kinderen.(bron weet ik zo ff niet meer). Weggegooid is die opleiding dus niet per sé, je zou het ook kunnen zien als een investering in de nieuwe generatie.
Dat is allemaal prima, maar betaal het lekker zelf.
Nu kent NL een slordige drie kwart van een miljoen "vrijwillig werkelozen", velen met een hoge opleiding.
pi_52945840
Dat is echt de houding van 'wie kinderen wil moet er zelf maar voor opdraaien'. Bedenk dat de toekomst in van dit land in de hand ligt van mensen die zo vriendelijk zijn geweest kinderen te 'nemen', en er hun halve leven + vrijheid + een hoop geld aan op te offeren.

Zo en nu weer on-topic.

[ Bericht 2% gewijzigd door zwemmerseczeem op 04-09-2007 21:50:31 ]
pi_52946188
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat komt omdat er ook totaal geen uitdaging is. Extra je best doen levert alleen maar gehoon op van je medestudenten...
Je medestudenten die SMS-en, hardop kletsen over wie wie batst, de stof nooit van te voren lezen en daarover opscheppen, en je giftige blikken toewerpen als jij het antwoord wél weet.

Ben je die houding zat, en zoek je je toevlucht in een honoursprogramma, waar iedereen wél z'n huiswerk doet, dan krijg je een hoop gehuil aan te horen.

Wat arrogant. Wat elitair. Moet dat nou, studenten met goeie cijfers bijelkaar? Wat zeggen cijfers nou helemaal? Blaatvaardigheid is véél belangrijker! Gaat het niet ten koste van andere studenten? Je kan toch ook elders uitdaging vinden? enz..
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:55:34 #43
45206 Pietverdriet
pi_52946396
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:42 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Dat is echt de houding van 'wie kinderen wil moet er zelf maar voor opdraaien'. Bedenk dat de toekomst in van dit land in de hand ligt van mensen die zo vriendelijk zijn geweest kinderen te 'nemen', en er hun halve leven + vrijheid + een hoop geld aan op te offeren.

Zo en nu weer on-topic.
En dat is een duivel schijt op de grote hoop houding, anderen moeten maar betalen en ik wil maximaal genieten daarvan..
Eigen Verantwoording, beloond worden voor wat je zelf neerzet, dat is waar we naar toe moeten.
pi_52946626
Als je in Nederland jezelf wilt ontplooien dan wordt je aan alle kanten kaalgeplukt in dit land
Met 2x modaal kan je net een rijtjeshuis financieren met een auto van 10 jaar oud voor de deur.

In DLD heb je een vrijstaandhuis en een BMW uit 2002

Kortom Den Haag heeft het geheel aanzichzelf te danken!!
De afgunst regeert in Nederland

Den Haag zou eens ambiteus moeten zijn en niet zo moeten rommelen binnen de marges.
De koek moet niet verdeeld worden.... de koek moet groter gemaakt worden

Balkenende
Wouter Bos

[ Bericht 31% gewijzigd door Revolution-NL op 04-09-2007 22:10:26 ]
pi_52946956
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat is een duivel schijt op de grote hoop houding, anderen moeten maar betalen en ik wil maximaal n.
Je kunt het ook omdraaien: 'ik wil maximaal genieten van mijn vrije leventje, Iemand anders moet maar zijn vrijheid inleveren om kinderen op te voeden die later onze billen gaan afvegen in het bejaardenhuis..'

Maar dat is de discussie niet hier..

[ Bericht 1% gewijzigd door zwemmerseczeem op 04-09-2007 22:21:33 ]
pi_52946967
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eigen Verantwoording, beloond worden voor wat je zelf neerzet, dat is waar we naar toe moeten.
So true... alleen de politiek realiseerd momenteel het tegenovergestelde
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:32:40 #47
45206 Pietverdriet
pi_52947523
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:11 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Je kunt het ook omdraaien: 'ik wil maximaal genieten van mijn vrije leventje, Iemand anders moet maar zijn vrijheid inleveren om kinderen op te voeden die later onze billen gaan afvegen in het bejaardenhuis..'

Maar dat is de discussie niet hier..
Dat is nu juist wel waar het om gaat.
Als Nederland ambitie wil, zal je ambitie niet moeten bestraffen.
Ik zie trouwens niet in waarom je studeren, werken en kinderen krijgen niet kan kombineren, ik ken zat mensen die dat doen. Wat ik niet inzie is waarom mensen een pretstudie op staatskosten kunnen doen en dan vervolgens vinden dat het krijgen van een paar kids rechtvaardigt dat ze op hun reet zitten.
Nogmaals het mag van mij allemaal, ik zeg alleen dat je je studie zelf moet betalen.
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:34:53 #48
45206 Pietverdriet
pi_52947578
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je in Nederland jezelf wilt ontplooien dan wordt je aan alle kanten kaalgeplukt in dit land
Met 2x modaal kan je net een rijtjeshuis financieren met een auto van 10 jaar oud voor de deur.

In DLD heb je een vrijstaandhuis en een BMW uit 2002

Kortom Den Haag heeft het geheel aanzichzelf te danken!!
De afgunst regeert in Nederland

Den Haag zou eens ambiteus moeten zijn en niet zo moeten rommelen binnen de marges.
De koek moet niet verdeeld worden.... de koek moet groter gemaakt worden

Balkenende
Wouter Bos
Sorry, maar hier in D wordt ambitie nog erger bestraft als in Nederland.
Geloof me, ik ken het maar al te goed uit mijn eigen ervaring, en zie het aan mijn vriend die een eigen zaak heeft.
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:43:32 #49
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_52947831

Ik heb 1 woord voor J.P.: nivellering. Als er in Nederland ook maar iemand dreigt een uitschieter te worden, op welk vlak dan ook, dan weten ze niet hoe snel ze er een regeltje voor moeten verzinnen om dit te compenseren.

En dan raar staan te kijken wanneer men geen motivatie meer heeft om echt iets te willen bereiken
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:45:59 #50
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52947913
ik dacht dat het zo goed ging met de economie. Dat verhaal probeerde hij tenminste wel te slijten bij de laatste verkiezingen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52948163
Volgens mij was Jan Peter vroeger altijd het vervelende ventje met de grote bril die altijd maar in de boeken zat, gepest door zijn schoolgenootjes die wél een sociaal leven hadden en nu een fatsoenlijke baan hebben in plaats van gebakken lucht uit het westen verkopen om de agressie jegens zijn vroegere schoolgenootjes te uiten...
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:57:02 #52
45206 Pietverdriet
pi_52948244
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:54 schreef Sport_Life het volgende:
Volgens mij was Jan Peter vroeger altijd het vervelende ventje met de grote bril die altijd maar in de boeken zat, gepest door zijn schoolgenootjes die wél een sociaal leven hadden en nu een fatsoenlijke baan hebben in plaats van gebakken lucht uit het westen verkopen om de agressie jegens zijn vroegere schoolgenootjes te uiten...
Volgens mij was JP de jongste hoogleraar van NL voordat hij de politiek in ging
pi_52948336
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
n.
Ik zie trouwens niet in waarom je studeren, werken en kinderen krijgen niet kan kombineren, ik ken zat mensen die dat doen. Wat ik niet inzie is waarom mensen een pretstudie op staatskosten kunnen doen en dan vervolgens vinden dat het krijgen van een paar kids rechtvaardigt dat ze op hun reet zitten.
Nogmaals het mag van mij allemaal, ik zeg alleen dat je je studie zelf moet betalen.
Dat kan ook best samengaan, ik zie alleen mensen die gaan voor het opvoeden van kinderen niet als 'op hun reet zittende..'

Nederland zal trouwens niet ambitieuzer worden.. de neiging om tot gehuil te vervallen als een groep zich onderschijdt van de rest is te groot..
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:01:57 #54
45206 Pietverdriet
pi_52948412
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:59 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Dat kan ook best samengaan, ik zie alleen mensen die gaan voor het opvoeden van kinderen niet als 'op hun reet zitten..'
van mij mag iedereen zelf weten wat ie doet, maar op eigen verantwoording.
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:35:10 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52949340
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:13 schreef Curri het volgende:
dat komt door cultuur.. het is niet "hot" om je best te doen
Als je dat doet, en goed verdient, dan krijg je niet alleen Bos op je nek, maar de meerderheid van Nederland.
En dat is nu net datgene dat men ervoor kiest om 'geen gezeik' te krijgen, en gewoon een normaal leven willen. Omdat, als je veel presteert en veel verdient, je gezeik krijgt. Totaal onterecht dat gezeik, maar het is er.

Een normaal leven willen leiden staat hoog in het vaandel van mensen die geen ambitie hebben, óf geen gezeik van 'ambitiehaters' willen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_52949540
Ik laak dit kabinet. Wat wil Balkenende nu. Misschien zou hij eens moeten kijken naar zijn begrotingen en "zijn" ideeën/idealen. Is het niet juist dit kabinet die middelmaat wil belonen en vooral wil ondersteunen.

Sowieso is de stimulans in dit land om je best te doen behoorlijk laag. Als je je best doet staat de overheid als eerste op de stoep om je aan alle kanten te belasten voor je inzet. Is dat geen stank voor dank?

Misschien moet Balkenende zichzelf en het kabinetsbeleid eens onder de loep nemen alvorens te wijzen naar anderen.
pi_52951100
Een oplossingen die ik jaren geleden al bedacht:
Standaard zijn er 6 ECTS per vak. Bij een 6/7 krijg je 4 ECTS. Bij een 8/9 6 ECTS en bij een 10 krijg je 7 ECTS. Dan kiezen studenten tussen verdieping of verbreding. Studenten die goed ergens in zijn gaan niet achterover leunen en toch een 6 halen maar gaan zich inzetten voor de 8. Dan hoeft men immers minder bijvakken te volgen.
pi_52951735
Ja, gek he? Haal je gemiddeld een 8 dan word je NOG uitgeloot (* wijst naar zichzelf) ten faveure van iemand met een zesje. Flikker toch op met je gezever. Wat een hypocriet gejammer. Alles in NL is gericht op tegemoetkomen aan 'zielepietjes'. Doe daar maar eens iets aan in plaats van mensen die al in alle opzichten genaaid worden, te betichten van middelmatigheid.

-de beste studenten moeten als eerste een toegangsplaats krijgen ipv dat achterlijke lotingssysteem;
-technische studies worden gezien als zijnde voor 'nerds', de maatschappij doet lekker daar lekker aan mee en vervolgens betaalt het bedrijfsleven je als ingenieur ook een belachelijke salaris;
-hoeveel uitkeringstrekkers wonen er ook alweer in Nederland?;
-waarom zou je ook maar een uur overwerken als je daar netto misschien een euro voor terugziet?
-Den Haag geeft lekker het goede voorbeeld door zichzelf riant te belonen zonder daar ook maar enige prestatie voor te hoeven verrichten, en middels vorstelijke gouden handdrukken en jarenlange doorbetaling van salaris voor ex-kamerleden;
-heel Nederland hangt aan elkaar van een cultuur van betutteling, bemoeizucht, regelgeving en afgunst;
-politiek correcte onzin is decennia lang in de hoofdjes van de kindertjes gestampt waardoor de gedachte heerst dat presteren fout is, dat succes schandalig is, dat je acht weken vakantie verdient en dat je vooral maar normaal moet doen want dan doe je al gek genoeg;
-elk examen en niveau is simpeler gemaakt omdat het natuurlijk 'discriminatie' is wanneer dommere kindertjes niet mee kunnen komen; het gevolg daarvan is dat iedereen nu dom gelaten wordt;
-het ontslaan van slecht presterende werknemers is volslagen onmogelijk, terwijl goede werknemers daar de dupe van zijn bij reorganisaties;

Enz, enz, enz. Zesjescultuur? Prima gezegd hoor, maar met holle frasen van een overheid die zelf hooguit een twee waard is kom je niet ver. Het doet me een beetje denken aan bedrijven die janken en huilen dat ze geen technici kunnen vinden, maar tegelijkertijd elke braller met een economiestudie meer betalen....

Nederland en de EU gaan wel zo hard op hun bek wanneer Oost-Europa, India en China hun zaken een beetje op orde krijgen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_52951745
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:59 schreef LXIV het volgende:
Het grappige is dus dat de overheid zelf alle voorwaarden voor een zesjescultuur schept, en vervolgens gaat klagen wanneer deze ook nog ontstaat!
Ik kan het zelf niet beter verwoorden. Hulde!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_52951763
Hoe minder geld , hoe crimineler de bevolking

Balkende snapt dit nog niet..komt nog wel!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')