Nou ik zit sinds 2 weken aan de faculteit der sociale wetenschappen -wat hier op Fok nogal een slechte naam heeft- en 60% haalt gewoon het eerste jaar niet. Het is echt niet zo dat het luilekkerland is, was het maar waar. Kennelijk vallen er toch nog een hoop door de mand met hun gemakzuchtige houding.quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het altijd de bedoeling blijven dat iedereen kan studeren, maar met studeren moet dan ook echt studeren bedoeld worden studeren, en niet tien uur per week wat colleges volgen en wat boeken doorbladeren, en voor de rest vooral veel luieren en in de kroeg zitten (een stereotype wat helaas nog steeds veel voorkomt bij studenten). Als dat laatste niet meer voor alle studenten mogelijk is, dan zij dat zo. Wat mij betreft mag er wel een royaal financieringsstelsel bestaan voor armlastige studenten die bereid zijn werkelijk prestaties neer te zetten, mits er enige prestatieprikkels aan vastzitten.
Misschien vinden die vrouwen dat wel gewoon leuk? Het benadrukken van de economische kant is zowel de sterkte als de zwakte van Balkenendes speech. Op de middelbare school had ik namelijk een jonge lerares die in 5 jaar cum laude was afgestudeerd op filosofie en nederlands. Uiteindelijk moeten mensen gewoon kiezen wat ze leuk vinden, en als dat niet een dikke baan bij Shell is moet je dat respecteren. Zelfs als die mensen huisvrouw willen worden.quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stufi afschaffen en studielening voor in de plaats zetten.
Er zijn in NL veel te veel vrouwen die studeren en daar niets mee doen, en zsm zwanger wordern en dan niet meer werken.
Als je eerst wat wilt studeren en daarna huisvrouw wilt worden vind ik dat best hoor, maar dat betaal je dan ook zelf maar.quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Misschien vinden die vrouwen dat wel gewoon leuk? Het benadrukken van de economische kant is zowel de sterkte als de zwakte van Balkenendes speech. Op de middelbare school had ik namelijk een jonge lerares die in 5 jaar cum laude was afgestudeerd op filosofie en nederlands. Uiteindelijk moeten mensen gewoon kiezen wat ze leuk vinden, en als dat niet een dikke baan bij Shell is moet je dat respecteren. Zelfs als die mensen huisvrouw willen worden.
Jij weet dus duidelijk in theorie en praktijk niet hoe dat doorgaans in een relatie gaat. Meestal komt een relatie trouwens tijdens de studie.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je eerst wat wilt studeren en daarna huisvrouw wilt worden vind ik dat best hoor, maar dat betaal je dan ook zelf maar.
"Als je je studiefinanciering niet terug wil betalen via de inkomstenbelasting, dan vinden we wel een andere manier"quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je eerst wat wilt studeren en daarna huisvrouw wilt worden vind ik dat best hoor, maar dat betaal je dan ook zelf maar.
En wat voegt dat toe?quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij weet dus duidelijk in theorie en praktijk niet hoe dat doorgaans in een relatie gaat. Meestal komt een relatie trouwens tijdens de studie.
Sowieso kan ik me niet voorstellen dat mensen gaan studeren als ze 100% zeker weten dat ze daarna het kroost gaan verzorgen. Dergelijke inzichten, afwegingen en discussies komen later pas.
Hoe hoger opgeleid de moeder, hoe beter de kansen van haar kinderen.(bron weet ik zo ff niet meer). Weggegooid is die opleiding dus niet per sé, je zou het ook kunnen zien als een investering in de nieuwe generatie.quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stufi afschaffen en studielening voor in de plaats zetten.
Er zijn in NL veel te veel vrouwen die studeren en daar niets mee doen, en zsm zwanger wordern en dan niet meer werken.
Dat is allemaal prima, maar betaal het lekker zelf.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Hoe hoger opgeleid de moeder, hoe beter de kansen van haar kinderen.(bron weet ik zo ff niet meer). Weggegooid is die opleiding dus niet per sé, je zou het ook kunnen zien als een investering in de nieuwe generatie.
Je medestudenten die SMS-en, hardop kletsen over wie wie batst, de stof nooit van te voren lezen en daarover opscheppen, en je giftige blikken toewerpen als jij het antwoord wél weet.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat komt omdat er ook totaal geen uitdaging is. Extra je best doen levert alleen maar gehoon op van je medestudenten...
En dat is een duivel schijt op de grote hoop houding, anderen moeten maar betalen en ik wil maximaal genieten daarvan..quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:42 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Dat is echt de houding van 'wie kinderen wil moet er zelf maar voor opdraaien'. Bedenk dat de toekomst in van dit land in de hand ligt van mensen die zo vriendelijk zijn geweest kinderen te 'nemen', en er hun halve leven + vrijheid + een hoop geld aan op te offeren.
Zo en nu weer on-topic.
Je kunt het ook omdraaien: 'ik wil maximaal genieten van mijn vrije leventje, Iemand anders moet maar zijn vrijheid inleveren om kinderen op te voeden die later onze billen gaan afvegen in het bejaardenhuis..'quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is een duivel schijt op de grote hoop houding, anderen moeten maar betalen en ik wil maximaal n.
So true... alleen de politiek realiseerd momenteel het tegenovergesteldequote:Op dinsdag 4 september 2007 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eigen Verantwoording, beloond worden voor wat je zelf neerzet, dat is waar we naar toe moeten.
Dat is nu juist wel waar het om gaat.quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:11 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien: 'ik wil maximaal genieten van mijn vrije leventje, Iemand anders moet maar zijn vrijheid inleveren om kinderen op te voeden die later onze billen gaan afvegen in het bejaardenhuis..'
Maar dat is de discussie niet hier..
Sorry, maar hier in D wordt ambitie nog erger bestraft als in Nederland.quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je in Nederland jezelf wilt ontplooien dan wordt je aan alle kanten kaalgeplukt in dit land![]()
![]()
Met 2x modaal kan je net een rijtjeshuis financieren met een auto van 10 jaar oud voor de deur.
In DLD heb je een vrijstaandhuis en een BMW uit 2002
Kortom Den Haag heeft het geheel aanzichzelf te danken!!
De afgunst regeert in Nederland
Den Haag zou eens ambiteus moeten zijn en niet zo moeten rommelen binnen de marges.
De koek moet niet verdeeld worden.... de koek moet groter gemaakt worden
Balkenende
Wouter Bos![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens mij was JP de jongste hoogleraar van NL voordat hij de politiek in gingquote:Op dinsdag 4 september 2007 22:54 schreef Sport_Life het volgende:
Volgens mij was Jan Peter vroeger altijd het vervelende ventje met de grote bril die altijd maar in de boeken zat, gepest door zijn schoolgenootjes die wél een sociaal leven hadden en nu een fatsoenlijke baan hebben in plaats van gebakken lucht uit het westen verkopen om de agressie jegens zijn vroegere schoolgenootjes te uiten...
Dat kan ook best samengaan, ik zie alleen mensen die gaan voor het opvoeden van kinderen niet als 'op hun reet zittende..'quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
n.
Ik zie trouwens niet in waarom je studeren, werken en kinderen krijgen niet kan kombineren, ik ken zat mensen die dat doen. Wat ik niet inzie is waarom mensen een pretstudie op staatskosten kunnen doen en dan vervolgens vinden dat het krijgen van een paar kids rechtvaardigt dat ze op hun reet zitten.
Nogmaals het mag van mij allemaal, ik zeg alleen dat je je studie zelf moet betalen.
van mij mag iedereen zelf weten wat ie doet, maar op eigen verantwoording.quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:59 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Dat kan ook best samengaan, ik zie alleen mensen die gaan voor het opvoeden van kinderen niet als 'op hun reet zitten..'
Als je dat doet, en goed verdient, dan krijg je niet alleen Bos op je nek, maar de meerderheid van Nederland.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:13 schreef Curri het volgende:
dat komt door cultuur.. het is niet "hot" om je best te doen
Ik kan het zelf niet beter verwoorden. Hulde!quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:59 schreef LXIV het volgende:
Het grappige is dus dat de overheid zelf alle voorwaarden voor een zesjescultuur schept, en vervolgens gaat klagen wanneer deze ook nog ontstaat!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |