abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52938175
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, dan zijn er vandaag weer 2 nieuwe Arrivastellen bijgekomen. Over 2 weken worden de 2 laatste stellen afgeleverd, zodat alle 43 dieselstellen geleverd zijn
De bouw van de Veolia stellen zal denk ik al wel zijn begonnen
Zijn zij ook weer blij.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 14:56:13 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52938293
De bouw van die stellen is allang begonnen. Sterker nog het eerste stel is al bijna af. Ik meende dat enkele weken geleden alleen de bekabeling nog moest en hier en daar de kleurstelling wat bijwerken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52941206
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:47 schreef MREn deze gruwelijke shit:

[..]

Deels wel. Maar verder was Syntus ook een project van NS (en Connexxion) om ervaring op te doen met multimodaal vervoer.
[..]

Dat is weer zo'n complottheorie. De belangrijkste oorzaak voor dat materieelgedoe is dat de aanbestedende partij pas een paar maanden voor ingang vd concessie bekend maakt wie er mag gaan rijden. Iedereen voelt dan aan dat de vervoerders nooit op tijd materieel beschikbaar hebben.

In het geval van de kippenlijn komt daar gewoon bij dat Connexxion die stellen gewoon tot een bepaalde datum (1 september ofzo) heeft gehuurd. Dan lijkt het me logisch dat de verhuurder (NSFSC) die stellen weer verhuurt zodra ze terug zijn, stil laten staan is ook weer zo wat. Bovendien kon de nieuwe huurder (NSR) die dingen goed gebruiken wegens extra treinen wegens RampstadFail en de Hollandse Brug.
Je eerste punt. Syntus was slechts een voorbeeld om aan te geven dat de “oude” NS (als overheidsbedrijf) die lijntjes veel liever had gesloten, dan ze open te laten. Dit hebben ze ook 30 jaar lang geroepen, totdat Syntus in het spel kwam. Maar zo zijn er nog een legio voorbeelden te bedenken, de DB heeft zich ook jarenlang uit de landelijke gebieden terug getrokken. Totdat private bedrijfjes lijntjes overnamen of zelfs heropenden. De DB heeft nu schijnbaar een cultuuromslag gemaakt, want het concept van LightRail past men nu zelf ook toe (i.p.v. het sluiten van lijnen).

Dus naar mijn mening is de klant alsnog beter af, omdat de staatsbedrijven die lijntjes genadeloos zouden hebben afgestoten. Neem nou het nieuwste voorbeeld met de treinen naar Veendam. Uitgekotst door NS, maar door Arriva weer nieuw leven ingeblazen.

Tweede punt. Ik moet je gedeeltelijk gelijk geven. Waarschijnlijk heeft NS materieel de Plan V’s al weer doorverhuurdt voordat Conexxion problemen kreeg. Daardoor zal het moeilijk liggen, om die treinen alsnog eventjes bij Conexxion te laten rijden, omdat dit alles contractueel vastligt.
Maar als ik de directeur van NS materieel zou zijn geweest, dan zou ik het volgende doen (mits ik niet gebonden ben door contracten). Aangezien Conexxion absoluut geen ruimte heeft om met ander materieel (NS heeft dat wel) de weggevallen stellen op te vangen, is de nood om voor een oplossing te zorgen erg hoog. Hierdoor kan ik de bewuste treinstellen voor een hogere prijs aan Conexxion verhuren, dan aan de NS welke ook op andere manieren het materieelgat kan opvullen. Als commercieël bedrijf zou een zo hoog mogelijke winst mijn doelstelling zijn (hetzelfde gaat op voor de DM’90’s op de Maaslijn).

Echter, als ik mij niet vergis, zijn deze problemen onstaan doordat de treinen niet op tijd werden geleverd. Dus kan je niet Connexion de schuld van het probleem geven. Kijk, in de luchtvaartwereld is Singapore Airlines tegen hetzelfde probleem aangelopen. Ze hadden nieuwe A380’s besteld, maar die werden pas 2 jaar later geleverd. De andere vliegtuigen die vervangen zouden worden, waren al doorverkocht. Hierdoor zaten ze met een probleem. Omdat Airbus door contracten was gebonden, moest deze ook voor een acceptabele oplossing zorgen.
Dus als de Proto’s te laat worden geleverd omdat de producent ervan problemen heeft, dan zou deze aan Conexxion een schadevergoeding moeten betalen en een oplossing aandragen (desnoods zelf met NS materieel onderhandelen en dus een hoge prijs betalen). Maar of Conexxion dit in het contract heeft staan, dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
*In de spoorwegwereld is het vanwege de vele verschillende (lokale) spoorwegsystemen idd lastiger om geschikt materieel te vinden.

Wadjes op de Kippenlijn, die hadden toch altijd problemen met de detectie voor de beveiliging, en mochten derhalve niet op eigen kracht rijden (afgezien van de baanvakken waar ze werden ingezet)? Is die op de Kippenlijn dan wel “Wad-proof”?
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:24:17 #29
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52941288
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:29:28 #30
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52941362
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:17 schreef von_Preussen het volgende:
Je eerste punt. Syntus was slechts een voorbeeld om aan te geven dat de “oude” NS (als overheidsbedrijf) die lijntjes veel liever had gesloten, dan ze open te laten.
Nee, sluiting was niet het alternatief, maar veel lijnen waren wel verliesgevend. Dan is het de keus van de overheid om het verschil bij te passen of niet. NS is geen filantropische instelling natuurlijk. Ook bij Syntus moet er geld bij.
quote:
Echter, als ik mij niet vergis, zijn deze problemen onstaan doordat de treinen niet op tijd werden geleverd. Dus kan je niet Connexion de schuld van het probleem geven.
Jawel, CXX is wel enige naiviteit te verwijten door de huur van de plan V-stellen te beëindigen per verwachte leverdatum van een nieuwe trein door een nieuwe fabrikant.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 18:30:08 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52941368
Ik denk dat het met de detectieproblemen van de wadloper nog wel meevalt. In het verleden heeft er regelmatig een wadje solo gereden van en naar Haarlem. Daar zijn bij mijn weten nauwelijks problemen mee geweest. Ook mogen ze op bijna ieder traject in Nederland ingezet worden als een vervoerder dat wil. In het verleden zijn er wel extra spitstreinen van en naar Heerenveen gereden met de wadloper met op blokafstand daarvoor een 2200 loc voor de detectie, maar ik denk dat dat tegenwoordig minder een issue is. Zie ook de DM'90 die na uitgebreide detectieproeven eindelijk toestemming heeft om solo op bijna baanvakken in Nederland te rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:47:28 #32
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52941628
Volgens mij moet een Wadje nog steeds met minimaal twee bakken rijden.

Die extra Friese spitstreinen komen ook weer terug, met DM'90, dat is toch 'over'.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 18:53:50 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52941724
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:47 schreef MREn het volgende:
Volgens mij moet een Wadje nog steeds met minimaal twee bakken rijden.
Klopt
quote:
Die extra Friese spitstreinen komen ook weer terug, met DM'90, dat is toch 'over'.
Je kunt idd stellen dat DM'90 over is. Ipv tot Heerenveen rijden deze treinen tot Wolvega. Ik blijf het nog steeds jammer vinden dat er niet doorgereden kan worden tot Meppel en dat er zodoende geen aansluiting op de 9100 wordt geboden. Al besef ik ook dat dit een setje buffels extra kost.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52942124
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De geruchten zijn dat er nog 4 DH2 bijkomen.
Gelukkig staan er in Zwolle nog een aantal reserve. Het ziet er dus naar uit dat NSFS serieus rekening heeft gehouden met verhuur in korte tijd
Handig dat ze niet alle DH's hebben geconserveerd
  dinsdag 4 september 2007 @ 19:19:01 #35
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52942153
Er kan wel doorgereden worden naar Meppel, maar de provincie Fryslan betaalt de treinen, en Wolvega is nu eenmaal het laatste Friese station vanuit Leeuwarden gezien.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52942193
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, dan zijn er vandaag weer 2 nieuwe Arrivastellen bijgekomen. Over 2 weken worden de 2 laatste stellen afgeleverd, zodat alle 43 dieselstellen geleverd zijn
De twee nieuwe zijn gezien vanmorgen te Gn: 324 en 325
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een van de bakken schijnt wat ingedeukt te zijn. Ik weet niet in hoeverre ze dat goed kunnen repareren.

Edit: Het was ICM IV 4206, die een werktrein met kraan heeft geraakt en waarbij de A bak flink beschadigd is.
A bak eruit halen, de 4020 AB bak erin douwen en je hebt een ICM-III
  dinsdag 4 september 2007 @ 19:22:20 #37
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52942211
De 4444 heeft nog een A-bak over
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 19:25:13 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52942256
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:21 schreef Wadloper het volgende:
A bak eruit halen, de 4020 AB bak erin douwen en je hebt een ICM-III
Kan niet, omdat het ICM IV was en geen ICM III, tenzij je de B bak los ergens neerzet
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 19:26:26 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52942263
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:22 schreef MREn het volgende:
De 4444 heeft nog een A-bak over
Dat stel mag van mij wel weer snel de 4231 worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52942404
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:19 schreef MREn het volgende:
Er kan wel doorgereden worden naar Meppel, maar de provincie Fryslan betaalt de treinen, en Wolvega is nu eenmaal het laatste Friese station vanuit Leeuwarden gezien.
Treintjes rijden

Reizigers vervoeren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52942508
Het schijnt nogal een kermis te zijn met die brand bij Emmerich. Vanochtend toen ik naar m'n werk ging wist men al te melden dat de CNL een vertraging van "meer dan 60 minuten" zou hebben bij aankomst, en toen ik rond 17:20 op de terugweg naar huis langs Utrecht Centraal reed, stond hij er net

Kort voor Emmerich vastgelopen, loc niet kunnen omlopen, dus wachten op een loc uit Oberhausen, terugslepen naar Köln, en dan nog over Venlo, als er ergens een gaatje is tussen het reguliere verkeer door.... Zoiets moet het gegaan zijn denk ik.

Pff zeg je zal er maar in zitten, aan het eind van je vakantie wil je toch ECHT wel naar huis, loop je nog even een kleine 9 uur vertraging op Dan zit je goed te balen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 september 2007 @ 19:52:37 #42
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52942748
Heb je wel veel treinplezier voor je geld
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 4 september 2007 @ 20:48:05 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52944094
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kan niet, omdat het ICM IV was en geen ICM III, tenzij je de B bak los ergens neerzet
De B uit een ICM-IV is een mB toch? Lastig...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 20:54:01 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52944263
Als het goed is zit daar idd nog een setje motoren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52945330
Vandaag werd er ICK , ontkoppeld in Ah, wat moet dat daar
Misschien stammetjes voor de 3700 ??
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 21:34:13 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52945508
Kan ook een stammetje in de 3600 zijn geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52946156
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Het schijnt nogal een kermis te zijn met die brand bij Emmerich. Vanochtend toen ik naar m'n werk ging wist men al te melden dat de CNL een vertraging van "meer dan 60 minuten" zou hebben bij aankomst, en toen ik rond 17:20 op de terugweg naar huis langs Utrecht Centraal reed, stond hij er net

Kort voor Emmerich vastgelopen, loc niet kunnen omlopen, dus wachten op een loc uit Oberhausen, terugslepen naar Köln, en dan nog over Venlo, als er ergens een gaatje is tussen het reguliere verkeer door.... Zoiets moet het gegaan zijn denk ik.

Pff zeg je zal er maar in zitten, aan het eind van je vakantie wil je toch ECHT wel naar huis, loop je nog even een kleine 9 uur vertraging op Dan zit je goed te balen
maar ik had dus in Horst Sevenum willen zijn vanmiddag...

pi_52946632
Ik ben echt heel benieuwd naar de omzwervingen van de CNL vandaag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52946660
quote:
De Inspectie Verkeer en Waterstaat is een onderzoek gestart naar de toedracht van een aanrijding tussen een reizigerstrein en een rolcontainer en de giek van een bouwkraan op het spoor tussen Amsterdam Zuid/WTC en Schiphol in de nacht van maandag 3 op dinsdag 4 september. De machinist van de bouwkraan werd uit de bak geslingerd en raakte gewond. Eén passagier raakte lichtgewond en kon zijn reis na behandeling verder vervolgen.

De bouwkraan had toestemming gekregen om de rolcontainer op het baanvak te plaatsen, terwijl dat spoor niet buiten dienst gesteld was. Het onderzoek van de inspectie zal zich dan ook met name richten op de vraag hoe de procedure omtrent toestemmingverlening heeft plaatsgevonden.
van www.ivw.nl. Over een paar maanden weer een rapportje dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52947003
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:03 schreef JDude het volgende:
ICE ligt eruit vanwege een brandje in Emmerich. Flinke fik of dicht langs het spoor?
Beide, dus

Pa en ma fles lopen tegen een slordige +80 aan, terug van een weekendje Köln.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dr_Flash op 04-09-2007 22:22:44 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')