abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52953909
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:30 schreef DarkElf het volgende:

[..]

das de hypocrisie idd... terwijl het sowieso vind ik interessant is waarom iemand uit ons land zich geroepen voelt om daar mee te gaan vechten bij zo'n organisatie
gebrainwashed met extreem-linkse idealen?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52954126
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:41 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Tja, daarvoor hebben we te weinig informatie he.
pi_52954171
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:51 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Tja, daarvoor hebben we te weinig informatie he.
Daar zullen we ook wel nooit achter komen, ik vrees dat ze met een kogel in haar hoofd ergens in die jungle begraven ligt.
pi_52954438
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:03 schreef Super7fighter het volgende:
Dan had ze beter bij het Tsjetsjeense verzet kunnen aansluiten. Die vechten tenminste voor een hoger en nobel doel i.t.t de Farc. De Farc-commandanten lijken zich meer bezig te houden met seksueel misbruik dan met vechten tegen de Colombiaanse strijdkrachten.
Ook in Tsjetsejenie vechten buitenlandse verzetsstrijders, inclusief Europeanen en Amerikanen. Deze worden daar door de Tsjetsjeense bevolking als helden gezien en zowat op handen en voeten gedragen door het Tsjetsjeense volk.
Hezbollah was ook een optie geweest. Eerzame strijders die tot dood vechten en zelfs het sterkste leger van het Midden-Oosten wisten te verslaan.

Maar Farc...?
Pardon?
Waar lul jij in Godsnaamover?
De Tchetscheens bevolkign staat meilen ver van de"helden" waar jij het over hebt zak papat. Dat zijn moordenaars van de bovenste Kategorie die een Theokratie naar voorbeeld van de Taliban willen installeren.

Hezbolah.... eerzaam....??
Ach gut een Keyboord Jehadie
pi_52954455
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Colombia is een democratie, al zo een 200 jaar, een democratie die het moeilijk heeft door dat mensen in noordamerika en europa maar al te graag cocaine kopen.
Ondanks alle ellende doet Colombia haar best een democratie te blijven.
De FARC zijn Communisten die een dictatuur willen hebben in Colombia-
exact!
de oudste Demokratie in dat hele gebied .
pi_52954870
ik snap ook niet dat haar ouders haar niet hebben uitgekocht.
volgensmij zou de FARC wel 100.000 accepteren in ruil voor een soldate.
pi_52954909
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:41 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Eerder jong en naief, met een verstoord wereldbeeld.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_52955164
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Eerder jong en naief, met een verstoord wereldbeeld.
Eh ja die ja.

Farc is gewoon een medogenloos clubje wat idd niet maalt om een doorgesneden keeltje meer of minder.
pi_52955883
En nog nieuws van het front?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52956016
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:42 schreef salutem het volgende:

[..]

Eh ja die ja.

Farc is gewoon een medogenloos clubje wat idd niet maalt om een doorgesneden keeltje meer of minder.
Dat weet zo'n beetje de hele wereld, alleen zij heeft het wat te laat door gehad. Verder is strijden voor cummuniistische idealen een beetje pase. Iedereen met een beetje verstand kan inzien dat de theorie prachtig is, alleen dat de praktische uitwerking altijd gedoemd zal zijn om te falen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_52956817
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:14 schreef JohnDope het volgende:
En nog nieuws van het front?
*proest*

!!
pi_52959311
Dit verhaal deed me een beetje denken aan dat van Rachel Corrie. Een amerikaanse die uit eigen initiatief als menselijk schild optrad bij de ontruiming van palestijnse nederzettingen en zodoende onder een bulldozer de dood vond. Haar ouders klaagden vervolgens o.a. het israelische leger en Caterpillar aan.
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_52959363
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:58 schreef SuperMocio het volgende:
Dit verhaal deed me een beetje denken aan dat van Rachel Corrie. Een amerikaanse die uit eigen initiatief als menselijk schild optrad bij de ontruiming van palestijnse nederzettingen en zodoende onder een bulldozer de dood vond. Haar ouders klaagden vervolgens o.a. het israelische leger en Caterpillar aan.
Dat zou zo een scene uit Southpark kunnen zijn
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 5 september 2007 @ 14:04:43 #114
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_52959435
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat weet zo'n beetje de hele wereld, alleen zij heeft het wat te laat door gehad. Verder is strijden voor cummuniistische idealen een beetje pase. Iedereen met een beetje verstand kan inzien dat de theorie prachtig is, alleen dat de praktische uitwerking altijd gedoemd zal zijn om te falen.
Als je verhalen uit het dagboek leest zie je dat de strijders voor het communisme van het FARC zelf in de praktijk 180 graden het tegenovergestelde doen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_52959446
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:58 schreef SuperMocio het volgende:
Maar a) dat is geen lekker wijf en b) geplet worden door een bulldozer spreekt nu eenmaal minder tot de verbeelding dan naakt door de jungle rennen met hitsige Colombiaanse soldaten achter je aan.
  woensdag 5 september 2007 @ 15:04:48 #116
111528 Viajero
Who dares wins
pi_52960788
Haar ouders lijken me ondergedoken voor de FARC.

Een oude Colombiaanse traditie is dat als je iemand moet hebben je eerst een aantal familieleden afmaakt, en dan pas die persoon zelf.

Lijkt me dat ze nog in leven is totdat de FARC haar een krantenbericht kan laten zien dat haar ouders dood zijn, of eventueel fotos van haar dode ouders.

Even voor de duidelijkheid: een sicario (huurmoordenaar) kost in Bogota zo'n 50 Dollar. Moet je hem nog wel invliegen, maar een mensenleven is in Colombia niet heel veel waard.

Ongelofelijk dom van haar. Ik denk dat ze meer uit was op avontuur dan idealisme, elke halve zool die iets weet over de FARC weet dat het gewoon een drugskartel is.

De regering van Uribe heeft meer gedaan voor de gewone Colombiaan dan alle rebellen en paramilitairen bij elkaar. Mocht je Colombia willen helpen, meld je aan bij de regering of de Katholieke kerk.

*Viajero's vriendin komt uit Cali, Viajero spreekt vloeiend Spaans (met Bogota accent) en Viajero is verschillende keren in Colombia geweest.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_52960890
is dat niet een beetje te veel moeite voor een 'huppelkutje vol idealen uit Holland' , eerst haar ouders ombrengen?

volgens mij krijgt ze 'gewoon' een pak rammel, mag het mannelijke deel er drie keer overheen en als ze dan nog wat te miepen heeft over grotere borsten die voorgetrokken worden en geen inspraak, maken ze plantenmest van d'r.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52961775
Lijkt me dikke onzin dat een doodseskader van de FARC nu op Routeplanner zit te zoeken waar in godsnaam Denekamp ligt
'Oude Colombiaanse traditie' of niet, die gasten hebben echt wel wat anders aan hun kop dan die ouders achterna zitten.

Die ouders zullen trouwens toch al meer dood dan levend zijn. Die leven al 5 jaar in onzekerheid en ze zullen genoeg realiteitszin hebben om te beseffen dat Milagro's scenario van een gang bang maar al te waarschijnlijk is. Lijkt me zo ongeveer het ergste wat je als ouder kan meemaken dit

Hier trouwens een artikel over die ouders.
  woensdag 5 september 2007 @ 16:29:20 #119
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_52961969
Ik snap er echt niets van.

Ze doet mee aan zo'n strijd, maar mag niets? Wordt vernederd "En Plein" publiek?

Waarom zou je dan in godsnaam aan zoiets beginnen?

Volgens mij missen er delen van het verhaal?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 5 september 2007 @ 18:44:28 #120
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_52964271
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:53 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Lees eerst eens dit : http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang31/03/05a.htm
voordat je gaat blaten.

Wat doe jij voor je medemens ?
Wat gaat jou dat aan aan ?

Als ik die meid een domme doos vind komt dat omdat ze zich idioot heeft gedragen en dat jij daar anders over denkt moet jij weten.

Als ze het heeft gedaan voor * de medemens * had ze daar een andere manier voor moeten bedenken.

De manier waarop zij het meende te moeten doen is oerstom en zet dus absoluut geen zoden aan de dijk. Vertaalwerk doen en in bed kruipen met een bende moordenaars is niet het zelfde als * de medemens * helpen hoor ! Nou ja .... ze helpt die kerels natuurlijk wel maar daar is niks bewonderenswaardig aan, da's meer een vorm van prostitutie. Dan krijgt ze mss een extra pakje sigaretten ofsow. Of een pak rammel als ze 't niet doet, dat kan natuurlijk óók.

Persoonlijk vind ik dat ze zich beter beschikbaar had kunnen stellen aan medemensen die een ander soort hulp van node hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door deedeetee op 05-09-2007 18:54:35 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_52965607
quote:
Mogelijk tweede Nederlandse in Colombiaans verzet

anp | Gepubliceerd op 05 september 2007, 06:26
Laatst bijgewerkt op 05 september 2007, 06:37
BOGOTA - De Colombiaanse strijdkrachten onderzoeken of een tweede Nederlandse actief is binnen de communistische guerrillabeweging FARC. Het leger zou zijn vizier ook op twee activisten uit Noorwegen hebben gericht, aldus de Colombiaanse krant El Tiempo dinsdag.

Het dagblad meldde eerder dat militairen in een verlaten kamp van de FARC het dagboek van een Nederlandse studente hadden aangetroffen. Deze Tanja Nijmeijer zou in haar dagboek de schuilnaam Eileen hebben gebruikt.

Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken verklaarde maandag geen idee te hebben wie deze Nederlandse is. 'Eileen' noch haar familie heeft ooit contact gezocht met de Nederlandse ambassade in Colombia of het ministerie.
bronhttp://dvhn.nl/
pi_52967802
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:03 schreef Super7fighter het volgende:
Dan had ze beter bij het Tsjetsjeense verzet kunnen aansluiten. Die vechten tenminste voor een hoger en nobel doel i.t.t de Farc. De Farc-commandanten lijken zich meer bezig te houden met seksueel misbruik dan met vechten tegen de Colombiaanse strijdkrachten.
Ook in Tsjetsejenie vechten buitenlandse verzetsstrijders, inclusief Europeanen en Amerikanen. Deze worden daar door de Tsjetsjeense bevolking als helden gezien en zowat op handen en voeten gedragen door het Tsjetsjeense volk.
Hezbollah was ook een optie geweest. Eerzame strijders die tot dood vechten en zelfs het sterkste leger van het Midden-Oosten wisten te verslaan.

Maar Farc...?
heel libanon lag in puin door die debielen , als israel serieus achter ze aangegaan waren dan was hezbolla van de aardbodem verdwenen en zich verstoppen en raketjes afvuren vanuit woon gebieden , burgers gebruiken als schild , ja echt eerzaam :/ , ze hebben geen flikker gewonnen.
en het Tsjetsjeense verzet ? ja leuk lekker met een bot mes de keel van gevangen doorsnijden of nog een beetje martelen voor je hem neerschiet.
je bent niet echt lekker in je hoofd volgens mij net als dit meisje ....
Soccer , spice and everything nice
stop overpopulation!
  woensdag 5 september 2007 @ 22:24:29 #123
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52969737
quote:
heeft dit meisje geen auteursrecht, recht op privacy en portretrecht? Als ik de media zo met haar gegevens zie gooien slaat het gezeur over wat downloaden van MP3tjes nergens meer op..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 5 september 2007 @ 22:40:47 #124
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52970253
quote:
Jezus, en ik dacht dat mannen geobsedeerd waren door het andere geslacht.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52970389
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:40 schreef gronk het volgende:

[..]

Jezus, en ik dacht dat mannen geobsedeerd waren door het andere geslacht.
ja maar die wijven met die jetsers, verdomme, die krijgen alle aandacht en en en en en zo kunnen we niet strijden voor de goede zaak, met die jetsers om ons heen, jetsers out!
  woensdag 5 september 2007 @ 22:44:56 #126
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52970399
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:29 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik snap er echt niets van.

Ze doet mee aan zo'n strijd, maar mag niets? Wordt vernederd "En Plein" publiek?

Waarom zou je dan in godsnaam aan zoiets beginnen?

Volgens mij missen er delen van het verhaal?
als ze terugkomt kan ze meteen door naar het INternational Court of Justice
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 5 september 2007 @ 22:49:22 #127
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52970531
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:44 schreef milagro het volgende:

ja maar die wijven met die jetsers, verdomme, die krijgen alle aandacht en en en en en zo kunnen we niet strijden voor de goede zaak, met die jetsers om ons heen, jetsers out!
Je hebt 'r alleen maar last van, van die jetsers!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 5 september 2007 @ 23:06:36 #128
119357 Mauveen
passieve gebruiker
pi_52971024
Hoe verschrikkelijk naïef het ook is, ik vind het toch een verschrikkelijk aangrijpend verhaal. Ze dacht volgens mij echt dat ze iets goeds aan het doen was. Dat ze door daar te zijn de situatie zou kunnen helpen, veranderen, niet in de gaten hebbende dat Colombia al jaren in een uitzichtloze situatie zit.
Ik hoop echt dat dit meisje nog ooit levend terug gevonden wordt.

Maar wat even aan mij voorbij is gegaan is hoe en wanneer dat dagboek nu teruggevonden is?
pi_52971511
De FARC is als iets goeds begonnen, jamemr dat het helemaal mis is gegaan.
Ik denk niet echt dat we ooit iets nog van haar zullen horen.
Of ze is dood, vermoord door FARC of gesneuveld in gevecht en haar lichaam wordt anoniem begraven. Of ze blijft daar en neemt alleen contact op met ouders en dat wordt gewoon dood gezwegen, niet in de pers gebracht. Of ze komt terug en leeft verder onder valse naam in NL.

Ik ben bang dat het optie 1 wordt.
Xbox Live: koenpijl
pi_52971542
quote:
Op woensdag 5 september 2007 23:06 schreef Mauveen het volgende:
Maar wat even aan mij voorbij is gegaan is hoe en wanneer dat dagboek nu teruggevonden is?
LEger deed een inval in een legerkamp, legerkamp was leeg en dit dagboek lag er.
Xbox Live: koenpijl
  donderdag 6 september 2007 @ 00:44:47 #131
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_52973319
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je Orwell en Hemingway daar nu eens over zou lezen dan zou je beter weten.
Orwell en Hemingway streden tegen het Facisme, deze dame strijdt tegen een democratie..
Toch zou er wel wat inzitten als deze vrouw (of een ghostwriter) een boek zou schrijven hierover
Het idealisme
Het avontuur
De confrontatie
Het verval van idealen
De identiteitscrisis
Internationaal politiek gekonkel
De slechte afloop

Hier moet literatuur van de bovenste plank in zitten.
Non possumus non loqui
  donderdag 6 september 2007 @ 01:33:55 #132
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52973694
quote:
deze dame strijdt tegen een democratie
!!!!! !!!!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_52977068
quote:
Op woensdag 5 september 2007 23:20 schreef koen_pijl het volgende:
De FARC is als iets goeds begonnen, jamemr dat het helemaal mis is gegaan.
Ik denk niet echt dat we ooit iets nog van haar zullen horen.
Of ze is dood, vermoord door FARC of gesneuveld in gevecht en haar lichaam wordt anoniem begraven. Of ze blijft daar en neemt alleen contact op met ouders en dat wordt gewoon dood gezwegen, niet in de pers gebracht. Of ze komt terug en leeft verder onder valse naam in NL.

Ik ben bang dat het optie 1 wordt.
Is dat niet inherent aan elke langstrijdende guerillabeweging. Op een gegeven moment vlakken de idealen wat af omdat de strijd bijna onmogelijk te winnen is. Het leidende volk van de guerillabeweging is echter gewend en verslaafd aan de macht die ze hebben, en zullen alles doen om die te behouden. Dus wordt er gerekt en andere bronnen van inkomsten gezocht. Om een guerillabeweging draaiende te houden heb je nogal wat centen nodig, dus met een uurloon van de Mac kun je niet thuiskomen. Criminele activiteiten levert op koprte termijn veel geld op
  donderdag 6 september 2007 @ 10:48:08 #134
78780 deedeetee
pi_52977175
quote:
Op woensdag 5 september 2007 23:06 schreef Mauveen het volgende:
Ze dacht volgens mij echt dat ze iets goeds aan het doen was. Dat ze door daar te zijn de situatie zou kunnen helpen, veranderen,
Grootheidswaanzin
  donderdag 6 september 2007 @ 10:52:11 #135
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52977262
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:04 schreef Viajero het volgende:
Haar ouders lijken me ondergedoken voor de FARC.
Waarom zouden ze in hemelsnaam haar ouders af gaan maken

Zal ze veel goodwill opleveren
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 6 september 2007 @ 10:57:27 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52977398
quote:
Op donderdag 6 september 2007 01:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

!!!!! !!!!
Colombia is al een slordige 200 jaar een democratie
Een democratie die het erg moeilijk heeft, maar desnietalniettemin, een democratie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_52977459
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:52 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ja waarom zouden ze dat nou doen

Net of het FARC wakker ligt van misgelopen goodwill
  donderdag 6 september 2007 @ 11:01:08 #138
45206 Pietverdriet
pi_52977477
quote:
Op donderdag 6 september 2007 00:44 schreef Knip het volgende:

[..]

Toch zou er wel wat inzitten als deze vrouw (of een ghostwriter) een boek zou schrijven hierover
Het idealisme
Het avontuur
De confrontatie
Het verval van idealen
De identiteitscrisis
Internationaal politiek gekonkel
De slechte afloop

Hier moet literatuur van de bovenste plank in zitten.
Domme muts komt loverboy achtige ronselaar tegen en laat zich inpakken, wordt voor karretje gespannen met een hondeworst en daarna regelmatig gepakt.
Maar lijkt me dat jij Orwell en Hemingway niet echt gelezen hebt over hun ervaringen tijdens de spaanse burgeroorlog.
  donderdag 6 september 2007 @ 11:01:10 #139
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52977478
Veel te veel moeite man
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52977514
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Veel te veel moeite man
Ja hoor veel moeite; even een vliegtuigje pakken en vervolgens een treintaxi nemen
  donderdag 6 september 2007 @ 12:30:47 #141
111528 Viajero
Who dares wins
pi_52979826
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:12 schreef milagro het volgende:
is dat niet een beetje te veel moeite voor een 'huppelkutje vol idealen uit Holland' , eerst haar ouders ombrengen?

volgens mij krijgt ze 'gewoon' een pak rammel, mag het mannelijke deel er drie keer overheen en als ze dan nog wat te miepen heeft over grotere borsten die voorgetrokken worden en geen inspraak, maken ze plantenmest van d'r.
Het gaat niet zozeer om haar, maar om een voorbeeld te stellen voor de anderen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 6 september 2007 @ 13:22:18 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_52980701
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:52 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Waarom zou Al Qaida in hemelsnaam mensen afmaken

Volgens mij begrijp je niet zo goed wie de FARC zijn...
  donderdag 6 september 2007 @ 13:25:33 #143
111528 Viajero
Who dares wins
pi_52980734
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja hoor veel moeite; even een vliegtuigje pakken en vervolgens een treintaxi nemen
Ik denk zelfs dat ze dat gewoon uitbesteden, drugsmaffias werken op dit gebied wel vaker samen.
pi_52980849
Doet me heel erg denken aan de film "Proof Of Life".
pi_52980916
je bedoelt die man die ontvoert werd? dus buiten zijn schuld meemoest met die querilla' s de bergen in... mishandeld werd, en uiteindelijk gered door die wifestealer?

ja klinkt hetzelfde
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_52982092
Er schijnt overleg op hoog niveau te zijn tussen NL overheid en Colombia.

Laten we hopen dat Tanja over een paar weken okselfris bij Jensen! op de bank zit.
pi_52982310
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:21 schreef Soul79 het volgende:

Laten we hopen dat Tanja over een paar weken okselfris bij Jensen! op de bank zit.
Kan dat zomaar? Je aansluiten bij een terroristische organisatie en dan jaren later gewoon terug in Nderland komen alsof er niks gebeurd is?
Zijn daar geen regels of wetten voor?
pi_52982524
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:30 schreef NED het volgende:

[..]

Kan dat zomaar? Je aansluiten bij een terroristische organisatie en dan jaren later gewoon terug in Nderland komen alsof er niks gebeurd is?
Zijn daar geen regels of wetten voor?
Huhuh, jawel. Ze kan zowel in Colombia als in Nederland vervolgd worden voor deze grap.

Een vervolging door de Nederlandse overheid is niet zo erg, maar ze zal niet in handen willen vallen van het Colombiaanse leger. Die zal ze niet vertrouwen, na 5 jaar FARC. Mede daarom zal ze ondanks alles wel gewoon bij de FARC blijven, nog los van de vraag of die haar ooit laten gaan of laten leven.
pi_52982610
quote:

nou, laten we hopen dat ze lekker thuis blijft dan en een gezond verstand gaat kweken,

absoluut geen behoefte aan zo'n Patricia Hearstachtige malloot, die allerlei rottigheid uithaalt voor de goede zaak, en dan naderhand leuke sier gaat maken en de ach en wee's gaat incasseren 'meid, wat heb je allemaal doorstaan'
  donderdag 6 september 2007 @ 14:50:03 #150
45206 Pietverdriet
pi_52982782
quote:

Laten we hopen dat ze met een nekschot in een greppel ligt.
Het is een fucking terroriste, maar omdat je het een lekker wijf vindt is het okay?
pi_52983018
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:36 schreef DarkElf het volgende:
je bedoelt die man die ontvoert werd? dus buiten zijn schuld meemoest met die querilla' s de bergen in... mishandeld werd, en uiteindelijk gered door die wifestealer?

ja klinkt hetzelfde
doet me denken aan = hetzelfde? Goh, weer wat geleerd
pi_52983099
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

doet me denken aan = hetzelfde? Goh, weer wat geleerd
je bent nooit te oud om te leren
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_52983163
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is een fucking terroriste, maar omdat je het een lekker wijf vindt is het okay?

ja ik denk ook zeker dat dat scheelt, ja, zoals ik al zei.
was het een lelijke trol geweest , was men vast niet zo begripvol geweest "ach, ze is nog jong, en zo zonde, ik snap niet wat zo'n mooie meid doet bij zo'n club.."

we nemen een Meinhof bijvoorbeeld...
oogt toch al wat minder romantisch, niet
pi_52983281
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tssss, wat een Telegraaf reactie

Lekker wijf of terroriste, ze is het allebei, maar voor haar ouders hoop ik ze ooit levend terug komt. Ik geloof niet dat iemand hier ook maar een idee heeft wat haar ouders al jarenlang aan angst en onzekerheid moeten doorstaan.
  donderdag 6 september 2007 @ 15:16:54 #155
45206 Pietverdriet
pi_52983396
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:12 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Tssss, wat een Telegraaf reactie

Lekker wijf of terroriste, ze is het allebei, maar voor haar ouders hoop ik ze ooit levend terug komt. Ik geloof niet dat iemand hier ook maar een idee heeft wat haar ouders al jarenlang aan angst en onzekerheid moeten doorstaan.
boe fucking hoe
Wat te denken van al die mensen die door FARC vermoord, gemarteld, etc etc zijn?
pi_52983510
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:07 schreef milagro het volgende:

[..]

ja ik denk ook zeker dat dat scheelt, ja, zoals ik al zei.
was het een lelijke trol geweest , was men vast niet zo begripvol geweest "ach, ze is nog jong, en zo zonde, ik snap niet wat zo'n mooie meid doet bij zo'n club.."

we nemen een Meinhof bijvoorbeeld...
[afbeelding] oogt toch al wat minder romantisch, niet
Ik zie (gelukkig) weinig mensen begrip tonen, eerlijk gezegd. En voorzover ze dat doen heeft dat weinig met haar uiterlijk te maken als wel met versleten jaren '70 retoriek als 'dit meisje heeft tenminste idealen, kun je van andere volgevreten jongeren niet zeggen' etc.

Mooie terroristen krijgen meer aandacht dan lelijke, dat is waar. Maar dat is in wezen hetzelfde gezeur als dat van Tanja zelf over dikke tieten bij de FARC die de stoeipoezen van de commandanten zijn.
pi_52983538
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

boe fucking hoe
Wat te denken van al die mensen die door FARC vermoord, gemarteld, etc etc zijn?
Wat hebben die ouders daar in godsnaam mee te maken
  donderdag 6 september 2007 @ 15:27:56 #158
45206 Pietverdriet
pi_52983689
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:22 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik wijs je erop dat jij schijnbaar liever aan het lekkere wijf en haar ouders denkt dan aan de slachtoffers.
pi_52983872
quote:

[..]

alle vreselijke slechte foute mensen, die bloed aan hun handen hebben, hebben vast hele leuke liefhebbende ouders thuiszitten?

waarom nu ineens aan de ouders denken?
je zegt zelf "wat hebben die ouders er mee te maken?"

precies, we kunnen de grootste engnekken wel veilig thuis wensen omdat ze zulke bezorgde ouders thuis hebben zitten, ook Dutroux was ooit een leuke kleuter vast

ik denk dat het feit dat dit meisje leuk oogt wel degelijk meespeelt in hoe men , sommigen dan, oordeelt.

net als met die dame in Indonesié, die Australische schone, die de doodstraf kreeg voor heroinesmokkel, heel Australie over de zeik, want het was een lekker wijf.... dat er in hetzelfde gevang minder mooie exemplaren al jaren vastzitten voor dito vergrijpen, ach ja, dat is ook sneu, maar ja, het oog wil ook op death row wat ... of zo blijkbaar.

dit meisje heeft gewoon bloed aan haar handen, hoe je het ook wendt of keert.
ze hoeft niet dood, maar om er nu medelijden mee te hebben, direct of via vast en zeker en logisch ook bezorgde ouders (zou het mijn dochter zijn, was ik die ouder geweest , maar het is mijn dochter niet) , nee dank u.
pi_52984060
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik wijs je erop dat jij schijnbaar liever aan het lekkere wijf en haar ouders denkt dan aan de slachtoffers.
En ik wijs jou er op dat het één het ander niet hoeft uit te sluiten. Mooie redenering: omdat ik wijs op haar ouders denk ik automatisch niet aan slachtoffers
pi_52984215
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52984254
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:38 schreef milagro het volgende:

[..]

alle vreselijke slechte foute mensen, die bloed aan hun handen hebben, hebben vast hele leuke liefhebbende ouders thuiszitten?

waarom nu ineens aan de ouders denken?
je zegt zelf "wat hebben die ouders er mee te maken?"

precies, we kunnen de grootste engnekken wel veilig thuis wensen omdat ze zulke bezorgde ouders thuis hebben zitten, ook Dutroux was ooit een leuke kleuter vast

ik denk dat het feit dat dit meisje leuk oogt wel degelijk meespeelt in hoe men , sommigen dan, oordeelt.

net als met die dame in Indonesié, die Australische schone, die de doodstraf kreeg voor heroinesmokkel, heel Australie over de zeik, want het was een lekker wijf.... dat er in hetzelfde gevang minder mooie exemplaren al jaren vastzitten voor dito vergrijpen, ach ja, dat is ook sneu, maar ja, het oog wil ook op death row wat ... of zo blijkbaar.

dit meisje heeft gewoon bloed aan haar handen, hoe je het ook wendt of keert.
ze hoeft niet dood, maar om er nu medelijden mee te hebben, direct of via vast en zeker en logisch ook bezorgde ouders (zou het mijn dochter zijn, was ik die ouder geweest , maar het is mijn dochter niet) , nee dank u.
Zeg, draaf eens niet zo door met je Dutroux

Laten we die vergelijking maken zodra vast staat dat ze zelf actief gedood en gemarteld heeft. Tot zover kan ik dit hele geval eerlijk gezegd niet serieus nemen, in die zin dat ik het idd meer als een familiedrama zie dan als onderdeel van een gruwelijke oorlog.
  donderdag 6 september 2007 @ 16:37:44 #163
78780 deedeetee
pi_52984889
Hmmm Patrica Hearst is niet zo'n beste vergelijking. Die is ontvoerd en mishandeld vóór ze mee ging doen met een * verkeerde * partij.
pi_52985024
Ik kan gewoon geen enkele sympathie voor Tanja opbrengen.
Lullig voor die ouders, die dachten een behoorlijk kind te hebben afgeleverd; VWO'tje gehaald, universitaire studie afgerond etc.. En toen had het leven nog een nasty verrassing voor ze in petto...
Da's wel triest, maar Tanja oogst nu wat ze gezaaid heeft. Geen enkel mededogen met haar derhalve.
pi_52985026
Pfff, milagro en Pietverdriet stellen jullie niet zo aan. Hoe weten jullie zo zeker dat zij burgers heeft vermoord?

Of vindt Pietverdriet die paramilitairen in Columbia ook brave meneren die strijden voor democratie?

Het enige wat je haar kan verwijten is "lidmaatschap van een criminele organisatie". Dat is heel wat anders dan Marc Dutroux heeft gedaan.
pi_52985096
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:43 schreef Dodecahedron het volgende:
Het enige wat je haar kan verwijten is "lidmaatschap van een criminele organisatie".
Ja.
pi_52985698
Voor de goede orde, ik heb ook geen medelijden met haar. Wel met haar ouders, al schijnt dat niet te mogen ofzo, althans niet zonder te benadrukken dat ik óók medelijden heb met alle slachtoffers van de FARC en hun ouders en met alle mensen die ooit in gewapende conflicten zijn omgekomen (en hun ouders) en met alle lelijke terroristes die minder aandacht krijgen dan mooie.
pi_52985999
quote:

[..]

De ouders van mohammed B interesseren mij ook geen enkele Fuck
pi_52986417
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:27 schreef CANARIS het volgende:

[..]

De ouders van mohammed B interesseren mij ook geen enkele Fuck
Spuit 11, hierboven was Dutroux al genoemd
pi_52986586
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:37 schreef deedeetee het volgende:
Hmmm Patrica Hearst is niet zo'n beste vergelijking. Die is ontvoerd en mishandeld vóór ze mee ging doen met een * verkeerde * partij.
ja, maar daarna wel met volle overtuiging, maar goed, idd geen eerlijke vergelijking.

en wat betreft "wie zegt dat ze meegedaan heeft met moorden?"

hallo, toen zij zich bij die club aansloot, was het al jaren bekend waar die lui voor stonden en hoe ze die heilige doelen trachten te bereiken, dus ja, dan ben je gewoon medeplichtig aan moord, verkrachting, kindersoldatenronseling (of hoe noem je dat ) marteling, en drugshandel en noem de ellende maar op en heb je bloed aan je handen dus, simpel.
pi_52986798
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:52 schreef milagro het volgende:
bloed aan je handen.
Bottomline.

Ouders? Familie?
Ja, lullig. Bin Laden heeft ook (vrij veel by the way) ouders en familie.
Lekker belangrijk, ik kak op de persoon, niet op de familie.
pi_52987705
Dutroux, Mohammed B, Bin Laden...

Als iemand nou de ouders van Hitler nog noemt dan kunnen we kwartetten
  donderdag 6 september 2007 @ 18:49:18 #173
111528 Viajero
Who dares wins
pi_52987933
quote:

Laten we hopen dat Tanja over een paar weken okselfris bij Jensen! op de bank in Colombia in de bak zit.
Misleid of niet, ze heeft deelgenomen aan een terroristische organisatie die duizenden en duizenden doden op zijn geweten heeft.

Wat mij betreft krijgt ze levenslang, of wordt ze doodgeschoten als ze zich verzet tegen arrestatie. Terroristen kan ik missen als kiespijn.
pi_52987975
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:41 schreef Soul79 het volgende:
Als iemand nou de ouders van Hitler nog noemt dan kunnen we kwartetten
Wat zit je nou te zeiken man?

Okay: Poll Pot, Mao, Stalin, Hitler, Stroesner, en al die fuckin' anderen.
Geweld en engigheid weetjewel. Züm kotzen.
  donderdag 6 september 2007 @ 18:58:46 #175
111528 Viajero
Who dares wins
pi_52988112
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:07 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Zeg, draaf eens niet zo door met je Dutroux

Laten we die vergelijking maken zodra vast staat dat ze zelf actief gedood en gemarteld heeft. Tot zover kan ik dit hele geval eerlijk gezegd niet serieus nemen, in die zin dat ik het idd meer als een familiedrama zie dan als onderdeel van een gruwelijke oorlog.
Actieve steun aan een terroristische organisatie is prima zolang je maar niet zelf moordt?

Lekkere denkbeelden hou jij erop na. Zou je hetzelfde denken als je zusje of je vriendin door de FARC ontvoerd zou zijn en als sexslavin wordt gebruikt?
pi_52988167
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:58 schreef Viajero het volgende:
Actieve steun aan een terroristische organisatie is prima zolang je maar niet zelf moordt?
Lekkere denkbeelden hou jij erop na.
Pprrrphft!

Schenk even wat te drinken in...

Megaul.

donderdag 6 september 2007 @ 19:05:24 #177
111528 Viajero
Who dares wins
pi_52988208
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:43 schreef Dodecahedron het volgende:
Pfff, milagro en Pietverdriet stellen jullie niet zo aan. Hoe weten jullie zo zeker dat zij burgers heeft vermoord?

Of vindt Pietverdriet die paramilitairen in Columbia ook brave meneren die strijden voor democratie?

Het enige wat je haar kan verwijten is "lidmaatschap van een criminele organisatie". Dat is heel wat anders dan Marc Dutroux heeft gedaan.
De paramilitairen hebben vrede gesloten met de regering van Uribe en hebben hun wapens ingeleverd. De FARC strijden vooral tegen het regeringsleger.

Ik ben tegen paramilitairen, FARC, ELN, en alle andere drugsbendes daar. Ik sta wel achter het regeringsleger.

Colombia is een stuk rustiger geworden de laatste vijf jaar dankzij Uribe, en de FARC zijn op hun retour.

Voor jou trouwens ook de vraag: je vindt het ok om een terroristische organisatie te steunen die duizenden doden op zijn geweten heeft, zolang je zelf maar niet moordt?
pi_52988224
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Lekkere denkbeelden hou jij erop na. Zou je hetzelfde denken als je zusje of je vriendin door de FARC ontvoerd zou zijn en als sexslavin wordt gebruikt?
Wat een opgewonden standjes hier zeg

En gewoon L-E-Z-E-N is er, bij alle opwinding, ook al niet bij. Ik zeg nergens dat het 'prima' is wat ze doet. Wel dat ze geen Dutroux is zolang niet vast staat dat ze zelf heeft gemoord en gemarteld. Dat is niet alleen een ethisch maar ook gewoon een juridisch verschil (strafmaat, kans op amnestie, etc.)
  donderdag 6 september 2007 @ 19:15:30 #179
45206 Pietverdriet
pi_52988434
quote:
Op donderdag 6 september 2007 19:06 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Wat een opgewonden standjes hier zeg

En gewoon L-E-Z-E-N is er, bij alle opwinding, ook al niet bij. Ik zeg nergens dat het 'prima' is wat ze doet. Wel dat ze geen Dutroux is zolang niet vast staat dat ze zelf heeft gemoord en gemarteld. Dat is niet alleen een ethisch maar ook gewoon een juridisch verschil (strafmaat, kans op amnestie, etc.)
Dus bij dit soort organisaties zitten is in jouw ogen prima zolang je zelf niet moord?
pi_52988568
quote:
Op donderdag 6 september 2007 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus bij dit soort organisaties zitten is in jouw ogen prima zolang je zelf niet moord?
Ben je nou serieus?
pi_52988616
Lastig verhaal toch. Als je zo die dagboekstukken leest zit ze in een moeilijke situatie, maar een beetje intelligentie had ze niet in deze positie gebracht. Als ik naar de taliban ga in Afghanistan weten ze mij ook wel een mooi verhaal te vertellen dat wat hun geloven de waarheid is en dat ze het doen voor het goede doel.

Dat artikel dat een paar pagina's terug werd gepost geeft als een reden ook de Amerikaanse war on drugs. Hiertegen strijden is bijna dezelfde situatie wat de boeren en de taliban nu doen in Afghanistan voor al die papavervelden.
  donderdag 6 september 2007 @ 20:48:53 #182
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_52989681
quote:
Op donderdag 6 september 2007 19:28 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ben je nou serieus?
Veel verder dan zwart of wit, links of rechts, moslim of westers gaan de gemiddelde discussies en denkbeelden hier niet hoor.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_52989702
quote:
Op donderdag 6 september 2007 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doe eens ctrl f op zijn post met het woord "prima".
pi_52989737
quote:
Op donderdag 6 september 2007 19:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

De paramilitairen hebben vrede gesloten met de regering van Uribe en hebben hun wapens ingeleverd. De FARC strijden vooral tegen het regeringsleger.

Ik ben tegen paramilitairen, FARC, ELN, en alle andere drugsbendes daar. Ik sta wel achter het regeringsleger.

Colombia is een stuk rustiger geworden de laatste vijf jaar dankzij Uribe, en de FARC zijn op hun retour.

Voor jou trouwens ook de vraag: je vindt het ok om een terroristische organisatie te steunen die duizenden doden op zijn geweten heeft, zolang je zelf maar niet moordt?
Of ik het "ok" vind? Waar zeg ik dat?

Zo zwart wit kun je het helemaal niet stellen.
pi_52991390
ik heb medelijden met de familie ...
pi_52991639
Van mij hoeft ze niet terug te komen,,,
pi_52991645
Eerlijk gezegd vind ik dat ook het ergste, wat ze haar familie heeft aangedaan. Die FARC bestaat ook wel zonder haar en, until proven otherwise, is er door haar niet méér gemoord, gemarteld en ellende veroorzaakt dan zonder haar.

Maar als je je ouders en familie jarenlang op deze manier in onzekerheid laat zitten, dan ben je gewoon een ongelooflijk egoïstisch eigenwijs stuk vreten. Als ik haar vader was zou ik haar, als ze ooit nog terugkwam, na een eerste liefdevolle omhelzing een enorm pak rammel geven + een nachtje ondersteboven aan het plafond hangen.
pi_52991784
tvp....
pi_52991930
als ze in NL nog had gewoond was ze vast de vrouwelijke Volkert geweest
pi_52992008
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Van mij hoeft ze niet terug te komen,,,
Liever Ingrid Betancourt terug dan, ja, laat de semi begaanden daar eens aan denken ipv aan deze meid die bij volle verstand als volwassene gekózen heeft om zich aan te sluiten bij een club die al sinds jaar en dag bekend staat om hun meer dan onfrisse praktijken.

en áls je dan zonodig begrip wil opbrengen voor geronselden , breng dat dan op voor de kinderen die zich aansloten als laatste uitweg, want geen nagels om hun kont mee te krabben of omdat ze de ongoddelijke pech hebben geboren te worden uit Farc ouders.
heb je enig idee hoe die kinderen misbruikt cq ingezet worden, door de volwassenen daar, hun eigen ouders dus soms.

deze dame Tanja is wmb gewoon een domme verwende westerse tuthola met destijds ws een zwak voor een paar mooie bruine ogen en een vlotte geile spaanse babbel, wiens dagboekje nu toevallig boven water gekomen is en oh ach en wee, wat erg allemaal.

enig idee hoe lang Ingrid Betancourt al weg is, begaanden?
pi_52992108
ach die ligt nu hoogstwaarschijnlijk te rotten in de jungle denk niet dat het Farc de moeite neemt om haar te begraven
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_52992239
en anders was ze wel overleden aan AIDS..ik bedoel maar als ze al zo moeilijk aan sigaretten kon komen.....
pi_52992337
En nu maar wachten op de spandoeken aan menig Gronings kraakpand: "FARC zijn moordenaars"
pi_52993318
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:12 schreef milagro het volgende:

enig idee hoe lang Ingrid Betancourt al weg is, begaanden?
Betancourt en de geronselde Farc kinderen erbij slepen en dan quasi-verontwaardigd veronderstellen dat al die lieden die enig mededogen met domme doos Tanja kunnen opbrengen, daar zeker niks om geven.

Wat een goedkope retorische truc zeg
pi_52993416
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:55 schreef Soul79 het volgende:
goedkope
Nee, jij staat rechtop in de wind.
pi_52993421
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:12 schreef milagro het volgende:

[..]

Liever Ingrid Betancourt terug dan, ja, laat de semi begaanden daar eens aan denken ipv aan deze meid die bij volle verstand als volwassene gekózen heeft om zich aan te sluiten bij een club die al sinds jaar en dag bekend staat om hun meer dan onfrisse praktijken.
Wow, "semi-begaanden". Proef ik daar voor het eerst nuance?
pi_52993463
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:55 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Betancourt en de geronselde Farc kinderen erbij slepen en dan quasi-verontwaardigd veronderstellen dat al die lieden die enig mededogen met domme doos Tanja kunnen opbrengen, daar zeker niks om geven.

Wat een goedkope retorische truc zeg
ja, wie sleept er nu familie bij

jij met de arme ouders

denk dan ook aan de arme kinderen van Betancourt, die hun moeder al vijf jaar moeten missen, en die moeder heeft zich dus niet vrijwillig aangesloten bij die moordenaars, hè.

zo, nog meer goedkope retoriek voor je
weltrusten
pi_52993469
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:59 schreef Dodecahedron het volgende:
nuance
Dat doen ze bij Geenstijl.
pi_52993674
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:00 schreef milagro het volgende:

[..]

jij met de arme ouders

denk dan ook aan de arme kinderen van Betancourt, die hun moeder al vijf jaar moeten missen, en die moeder heeft zich dus niet vrijwillig aangesloten bij die moordenaars, hè.
Ja, denk ook eens aan de joden in Auschwitz en de muziek van Frans Bauer.

Waar gaat dit over.
pi_52993708
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:00 schreef milagro het volgende:

[..]

jij met de arme ouders

zo, nog meer goedkope retoriek voor je
weltrusten
ik ga nooit geen wereldverbeteraar worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')