Ja kijk en ik doe er champignons en iets van prei altijd inquote:Op dinsdag 4 september 2007 15:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De echte carbonara is niet echt slank (eieren, kaas, spek, evt room) en bevat geen groente en is zo vreselijk
... Maar normaalgesproken eet ik heel gezond hoorMinstens 200 gram groente per dag enzo.
Dan heb je echt van die standaard vieze studentenmeukquote:Op dinsdag 4 september 2007 15:49 schreef Riann het volgende:
[..]
Ja kijk en ik doe er champignons en iets van prei altijd in![]()
Dat vind jij ik vind het lekkerquote:Op dinsdag 4 september 2007 15:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan heb je echt van die standaard vieze studentenmeuk![]()
... Maar ik eet het max 3x per jaar hoor
Klopt. CUL is dan ook mijn favoriete subforum. En echt slank zal ik nooit worden, daarvoor kan ik te lekker kokenquote:
koken vind ik ook leuk ik verzin overal wel weer iets op.quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Klopt. CUL is dan ook mijn favoriete subforum. En echt slank zal ik nooit worden, daarvoor kan ik te lekker koken![]()
Vertel, wat is je lekkerste recept?quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:08 schreef Riann het volgende:
[..]
koken vind ik ook leuk ik verzin overal wel weer iets op.en slank ach dat zal ik ook nooit worden.
Bedankt, als ik even tijd heb wandel ik daar even binnen.quote:Op maandag 3 september 2007 22:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, het heet "Your Future" en het zit op de 2e van der Helsstraat 2. (zijstraatje van de Ceintuurbaan, vlakbij de Ferdinand Bol).
ik heb er zoveel ik ben vooral pasta fanquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vertel, wat is je lekkerste recept?
(of gaan we nu wat al teveel offtopic)
quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De echte carbonara is niet echt slank (eieren, kaas, spek, evt room) en bevat geen groente en is zo vreselijk
... Maar normaalgesproken eet ik heel gezond hoorMinstens 200 gram groente per dag enzo.
Ik heb bij de Mac gewerkt, en als ik 's avonds moest werken (van 4 tot 12) dan nam ik ook vaak het fish-menu, alleen dan wel met friet, side salad is relatief nieuw daar, ik zal het onthoudenquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:56 schreef Chicolate het volgende:
Fish o Filet (dat broodje vis)
Side Salad (ipv friet. Dat moest ik wel, darmen kunnen niet tegen friet. Hier zit een slanke dressing bij, en is voor de rest gewoon sla en wortel enzo. Best lekker eigenlijk. En de dressing is veel teveel voor die hoeveelheid groenvoer)
Cola Light
Totaal: ongeveer 350 kcal. En het was best lekker, vulde goed en ik had ook nog gezond gegetenMisschien ideetje voor volgende keer
![]()
Ik vind 750 cal. voor 1 maaltijd eigenlijk wel behoorlijk veel. Ik probeer altijd 500 cal. max. aan te houden voor het avondeten en dan incl. toetje. Vanavond heb ik bv. rundstoofvlees. Dat is vrij vet, dus doe ik er geen koolhydraten bij, maar een hele berg wilde spinazie. Als ik mager vlees eet, dan neem ik wel weer een beetje pasta, rijst of aardappelen erbij.quote:Op dinsdag 4 september 2007 17:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]Drie keer raden wat ik gisteren gegeten heb...
![]()
(750 kcal per portie zegt mijn kookboek, op zich niet verkeerd voor diner)
Ik niet... Ik heet Sjeen, geen Sonjaquote:Op dinsdag 4 september 2007 17:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind 750 cal. voor 1 maaltijd eigenlijk wel behoorlijk veel. Ik probeer altijd 500 cal. max. aan te houden voor het avondeten en dan incl. toetje. Vanavond heb ik bv. rundstoofvlees. Dat is vrij vet, dus doe ik er geen koolhydraten bij, maar een hele berg wilde spinazie. Als ik mager vlees eet, dan neem ik wel weer een beetje pasta, rijst of aardappelen erbij.
* miss_dynastie veegt cola van monitorquote:Op dinsdag 4 september 2007 18:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik niet... Ik heet Sjeen, geen Sonja
Jij eet er eierkoeken bij?quote:
Als je 750 cal. voor 1 maaltijd gebruikt, dan heb je er nog zo'n 750 over voor de rest. Dat lijkt me lastig.quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik niet... Ik heet Sjeen, geen Sonja
Nee, dat is nu echt zoiets wat ik de 100 kcal niet waard vind... Zo'n droog dingquote:
Eet ze dan nietquote:
Als je er minder van eet, dan zit je sowieso niet op de 750 cal.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, dat is nu echt zoiets wat ik de 100 kcal niet waard vind... Zo'n droog ding
@ Conleche: Mind the PI
Ik zeg niet dat elke dag Spagetti Carbonara slim is, maar voor een standaardmaaltijd (ik woon samen met vriend en kind) is het geen slechte hoeveelheid kcal. Ik eet liever iets minder van iets dat ik echt lekker vind, dan veel van iets wat ik niet lekker vind. En ik eet inderdaad niet elke dag Carbonara![]()
750kcal voor een maaltijd dan zit je al op de helft van wat je binnen mag krijgenquote:Op dinsdag 4 september 2007 17:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind 750 cal. voor 1 maaltijd eigenlijk wel behoorlijk veel. Ik probeer altijd 500 cal. max. aan te houden voor het avondeten en dan incl. toetje. Vanavond heb ik bv. rundstoofvlees. Dat is vrij vet, dus doe ik er geen koolhydraten bij, maar een hele berg wilde spinazie. Als ik mager vlees eet, dan neem ik wel weer een beetje pasta, rijst of aardappelen erbij.
Misschien is het handig om te beginnen met het afschaffen van jullie en wijquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:43 schreef conleche het volgende:
Ik weet dat er over en weer nogal wat vooroordelen zijn tussen de slank- en dieetclub. Jullie denken dat wij denken dat jullie het niet hard genoeg proberen. En wij denken weer dat jullie denken dat we allemaal aan het crashen zijn.
Laten we daar mee ophouden en proberen om zo open mogelijk op een ieders posts te reageren.
Liefie, het was echt maar een geintje, ik wist niet eens dat je in [slank] zat johquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Als je er minder van eet, dan zit je sowieso niet op de 750 cal.![]()
Ik eet ook alleen maar dingen die ik lekker vind. Ik vind heel veel lekker: van gezonde salades en fruit tot vette friet en babi pangang. Nou ja ik zorg er gewoon voor dat ik de lekkere dingen uit het minst calorierijke aanbod kies. (meestal dan) En ik vind rundstoofvlees (rendang) heerlijk en gewokte wilde spinazie ook. Dus het is niet zo dat ík veel eet van iets dat ik niet lekker vind.
Ik weet dat er over en weer nogal wat vooroordelen zijn tussen de slank- en dieetclub. Jullie denken dat wij denken dat jullie het niet hard genoeg proberen. En wij denken weer dat jullie denken dat we allemaal aan het crashen zijn.
Laten we daar mee ophouden en proberen om zo open mogelijk op een ieders posts te reageren.
Ook dat is relatief en niet op iedereen van toepassing...quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
750kcal voor een maaltijd dan zit je al op de helft van wat je binnen mag krijgen
Ja, want eigenlijk zou ik het fijner vinden, 1 centraal topic: ik lees hier toch ook altijd mee. Wat sommigen (dieettechnisch) zeggen (met name Isabeau) vind ik interessant en volgens mij is het voor een ieder een heel gevecht, of je nu 30 of 3 kilo moet afvallen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Misschien is het handig om te beginnen met het afschaffen van jullie en wijHoogstens 'hier en daar', is al veel neutraler.
dat klopt maar 1500kcal is toch redelijk gemiddeld voor iemand die wil afvallenquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook dat is relatief en niet op iedereen van toepassing...
Nogmaals, daarover zijn de meningen verdeeld...quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat klopt maar 1500kcal is toch redelijk gemiddeld voor iemand die wil afvallen
maar volgens mij kwam ik al te laat en was het duidelijk dat 750kcal toch iets teveel is voor 1 maaltijd
Als ik eerlijk ben dan houd ik liever 2 topics. Juist omdat bijvoorbeeld ik zo veel kwijt moet voor een gezond gewicht, terwijl in het slank-topic men over het algemeen meer voor het mooie een paar kilootjes kwijt wil. Gevoelsmatig zou ik het niet fijn vinden om dat allemaal binnen 1 topic te hebben.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:57 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, want eigenlijk zou ik het fijner vinden, 1 centraal topic: ik lees hier toch ook altijd mee. Wat sommigen (dieettechnisch) zeggen (met name Isabeau) vind ik interessant en volgens mij is het voor een ieder een heel gevecht, of je nu 30 of 3 kilo moet afvallen.
Aan de ene kant is dat best begrijpelijk (zelfs ik heb in slank de zomer in soms bij sommigen het idee dat het totaal niet nodig is), aan de andere kant vind ik het principe van 'overstappen bij een BMI <27' best raar, en lijken veel mensen toch beide topics te lezenquote:Op dinsdag 4 september 2007 20:07 schreef octopussy het volgende:
Als ik eerlijk ben dan houd ik liever 2 topics. Juist omdat bijvoorbeeld ik zo veel kwijt moet voor een gezond gewicht, terwijl in het slank-topic men over het algemeen meer voor het mooie een paar kilootjes kwijt wil. Gevoelsmatig zou ik het niet fijn vinden om dat allemaal binnen 1 topic te hebben.![]()
ja ik lees en reageer ook in beidequote:Op dinsdag 4 september 2007 20:12 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Aan de ene kant is dat best begrijpelijk (zelfs ik heb in slank de zomer in soms bij sommigen het idee dat het totaal niet nodig is), aan de andere kant vind ik het principe van 'overstappen bij een BMI <27' best raar, en lijken veel mensen toch beide topics te lezen![]()
maar we bijten niet hoorquote:Op dinsdag 4 september 2007 20:19 schreef octopussy het volgende:
niet iedereen leest in beide topics![]()
Weet ik wel, maar ik voel me nu eenmaal beter thuis in de Dieetclubquote:
je HOEFT niet over te stappen! De mensen die dat gedaan hebben, hebben dat uit eigen keuze gedaan!quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:12 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Aan de ene kant is dat best begrijpelijk (zelfs ik heb in slank de zomer in soms bij sommigen het idee dat het totaal niet nodig is), aan de andere kant vind ik het principe van 'overstappen bij een BMI <27' best raar, en lijken veel mensen toch beide topics te lezen![]()
O ja, de biscuitjesrelquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:13 schreef Riann het volgende:
ik vind het wel fijn dat het gescheiden is
ik weet ook nog waarom het gescheiden is
toendertijd was geloof ik heaven7 als ik het goed heb diegene die steeds zeurde over dat ze 1 koekje gegeten had. En allemaal van dat soort posts
Ja, dat was ikquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:56 schreef Chicolate het volgende:
Ik weet niet meer wie het zei, maar iemand had het over verplicht naar de Mac gaan, en niet zo lekker voelen bij de calorien (die je veel beter aan iets anders kan besteden, iets echt lekkers) ... en ik kan het ook niet meer terugzoeken, want hij zegt steeds dat database te druk is, en heeft mn post daarnet al verwijderd![]()
Maargoed, ik moest dat in de vakantie ook een paar keer, en had er echt geen zin meer in. Toen ff rondgekeken, en heb nu een slank en relatief gezond menu gevonden. Het is net zo'n menu als alle andere, tenminste in Duitsland mochten we hem op deze manier bestellen.
Fish o Filet (dat broodje vis)
Side Salad (ipv friet. Dat moest ik wel, darmen kunnen niet tegen friet. Hier zit een slanke dressing bij, en is voor de rest gewoon sla en wortel enzo. Best lekker eigenlijk. En de dressing is veel teveel voor die hoeveelheid groenvoer)
Cola Light
Totaal: ongeveer 350 kcal. En het was best lekker, vulde goed en ik had ook nog gezond gegetenMisschien ideetje voor volgende keer
![]()
Drie keer raden wat ik vandaag heb gegeten, ik krijg slechte inspiratie van dit topicquote:Op dinsdag 4 september 2007 17:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]Drie keer raden wat ik gisteren gegeten heb...
![]()
(750 kcal per portie zegt mijn kookboek, op zich niet verkeerd voor diner)
Ik vul nog even aan... Zelf marineren voor bbq, brushetta, zelfgebakken wafels, zelf ijs maken...quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, dat was ikBest een goed idee. Dank je. Ik vind die salades ook goor (gortdroge sla en wortel met een neppige dressing die in de verste verte niet op balsamico lijkt
sorry, ik ben een culi-snob), maar ja, als het helpt om buikpijn te voorkomen.....
[..]
Drie keer raden wat ik vandaag heb gegeten, ik krijg slechte inspiratie van dit topic
Iedere zoutige sliert van spaghetti carbonara is de moeite waard (en nee, ik eet het zelden hoor)![]()
![]()
Volgens mij zouden jij en ik culinair gezien prima door een deur kunnen. Ik noem even een paar trefwoordenstoven en sudderen, risotto, pompoensoep, curry's, zelfgebakken taart en broodjes. Klopt ie?
![]()
ColdFeet is een culi-snobquote:Op dinsdag 4 september 2007 22:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, dat was ikBest een goed idee. Dank je. Ik vind die salades ook goor (gortdroge sla en wortel met een neppige dressing die in de verste verte niet op balsamico lijkt
sorry, ik ben een culi-snob), maar ja, als het helpt om buikpijn te voorkomen.....
[..]
maar dat lust ik ook allemaal graagquote:Drie keer raden wat ik vandaag heb gegeten, ik krijg slechte inspiratie van dit topic
Iedere zoutige sliert van spaghetti carbonara is de moeite waard (en nee, ik eet het zelden hoor)![]()
![]()
Volgens mij zouden jij en ik culinair gezien prima door een deur kunnen. Ik noem even een paar trefwoordenstoven en sudderen, risotto, pompoensoep, curry's, zelfgebakken taart en broodjes. Klopt ie?
![]()
En daar hebben jullie vast hulp nodig van mensen die mee helpen met het opeten van de lekkere spulletjes. Ik kom graag helpen met opetenquote:Op dinsdag 4 september 2007 22:22 schreef Sjeen het volgende:
Ik vul nog even aan... Zelf marineren voor bbq, brushetta, zelfgebakken wafels, zelf ijs maken...![]()
Wij gaan eens een antimeet houden geloof ik![]()
Ik denk dat we op het juiste spoor zijn... Zelfgemaakte pesto (ongeveer het lekkerste wat er isquote:Op dinsdag 4 september 2007 22:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vul nog even aan... Zelf marineren voor bbq, brushetta, zelfgebakken wafels, zelf ijs maken...![]()
Wij gaan eens een antimeet houden geloof ik![]()
Keertje een sessie risotto maken inplannen? Is echt een heerlijk klusjequote:Op dinsdag 4 september 2007 22:27 schreef octopussy het volgende:
[..]
ColdFeet is een culi-snob![]()
[..]
maar dat lust ik ook allemaal graag![]()
![]()
alleen ben ik niet zo'n keukenprinses![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |