abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52919269
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:02 schreef katerwater het volgende:
Vroeger was samenzijn een zakelijke aangelegenheid. Je bleef samen, omdat je anders financieel ten onder ging, of omdat de tijdsgeest het verbood...
Ik dacht altijd de heilige geest en niet de tijdgeest
quote:
Het lijkt alsof een lief hebben een manier is om je eigen egocentrische leventje een boost te geven Is je auto voorbijgestreefd, neem een nieuwe! Is je vriend(in) te saai, neem een andere! Een consumptiegoed is het geworden. De lasten in een relatie worden maar al te graag opzijgeschoven, enkel de lusten worden genuttigd. Naar mijns inziens kan je dan niet spreken van een relatie. Mensen geven het erg snel op. Op het moment dat het moeilijk wordt in een relatie, wordt er niet meer degelijk geinvesteerd en bloeit de relatie dood...
Mooie woorden. ..

burp!

En nu?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:14:06 #77
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52947029
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:50 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ik wilde met dit topic een algemene discussie over relaties, omdat de meeste discussies over persoonlijke problemen gaan.

Blijkbaar zijn er hier users die niet geloven dat de maatschappij invloed op hen heeft, in hun dagelijkse omgang met anderen en in hun relatie. Zoals Inekris het zei: het is ongeveer 50/50. Daar ben ik van overtuigd.
Natuurlijk heeft de maatschappij invloed op iemand, en iemands leven. Al geeft men het niet gauw toe.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:48:03 #78
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_52947974
Goeie stelling - tvp.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:57:53 #79
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_52948274
Ik ben er 110% van overtuigd dat de maatschappij van tegenwoordig veel invloed heeft op relaties. Ik zal wel niet objectief zijn maar ik zie ook in mijn omgeving dat iedereen het alllemaal maar makkelijk opgeeft. Even kijken of het gras groener is aan de andere kant. Ik kan je vertellen uit ervaring dat het gras groener lijkt. Meestal is dat niet zo.
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:35:57 #80
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52949360
En als het wel zo is, dan geven ze nog sneller op
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_52951033
Maar.... hoe komt TS nou aan een relatie die langer dan 3 maanden gaat duren...
  woensdag 5 september 2007 @ 00:52:30 #82
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52951096
Misschien in de bibliotheek.. bij de 3 zoeken...O_o
pi_52951216
quote:
Op woensdag 5 september 2007 00:52 schreef Shitonya het volgende:
Misschien in de bibliotheek.. bij de 3 zoeken...O_o
biliotheek? zo met papier enzo... bestaat dat nog...

http://www.lexa.nl
http://www.infotalia.be/nl/erotiek/relatie_detail.asp?id=680
http://samenwonen.com/
http://www.trouwen.nl/
http://www.jongegezinnen.nl/kinderen/
http://www.pensioenkijker.nl/
http://www.uitvaartmedia.com/

op chronologische volgorde TS. Begin bovenaan zou ik zeggen.
pi_52961344
maar waar moet een relatie dan voor zijn? tis toch om je leven leuker te maken dan het is? iig niet om het minder leuk te maken, want dan kan het net zogoed in je eentje.
een relatie is niet omdat het 'nou eenmaal zo hoort' ofzo. tegenwoordig niet meer iig..

en vanwege de grote keus, is iedereen op zoek naar het perfecte ofzo, dus ja "inwisselen" gaat dan makkelijk.

kben waarschijnlijk aan het herhalen, heb niet t hele topic gelezen, mijn excuus
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_52972137
Je ziet idd. veel dat de relatie makkelijk beindigd word. Vaak omdat de een de ander te veel claimde en juist die persoon meer zijn eigen gang zou willen gaan.
Men maakt en neemt niet zoveel tijd meer met elkaar en doen ieder zijn of haar eigen ding.

Ik sta zelf op dit punt van de relatie dat ik het niet meer weet wat ik ermee moet , maar dat heeft niets te maken met het gras dat groener is elders of dat de liefde er niet meer zou zijn.
En ondanks dat iedereen zegt dat ik weg zou moeten gaan, vind ik dat ik deze keuze niet zomaar even kan maken.
pi_52973406
Ik geloof zeer zeker dat er een grote verandering eerst ten opzichte van een aantal generaties geleden. Tegenwoordig gaat alles een stuk sneller. Om even professor Molenaar te citeren uit zijn boek 'Wisseling van de macht':

“Alles wordt een stuk oppervlakkiger. Steeds meer mensen hebben totaal geen idee van wat er in de maatschappij gebeurt. Alles wordt nog veel sneller, ook onze communicatie. Als je de islamcultuur niet in een oneliner kunt uitleggen, laat dan maar zitten.”

En het is niet zo alsof deze ontwikkeling slechts in politiek doorloopt, nee, het loopt in elk aspect door van ons leven. Zo ook relaties. Als het te moeilijk wordt dan joh, dan stop je er toch lekker mee? Gemakzucht is een heerlijk makkelijke oplossing voor mensen wanneer zaken geen noodzaak of directe afhankelijkheid betreffen.

Maar! Aan de andere kant is het niet direct een slechte ontwikkeling. Nu kunnen immers jongeren meer 'experimenteren' in relaties door hun vrijblijvende karakter. Dat is immers de pijn van dit topic: het heerlijk makkelijke gedrag waarmee we relaties beginnen en eindigen alsof het batterijen zijn met een bepaalde duurzaamheid.
pi_52973441
quote:
Op zondag 2 september 2007 02:05 schreef Angst het volgende:
Maar er is naar mijn gevoel een probleem met het feminisme.
Het probleem van het feminisme is dat vrouwen niet langer als seksobject beschouwd willen worden, maar nog steeds wel stiekem sexy gevonden willen worden. Heerlijk, die logica.
  donderdag 6 september 2007 @ 01:25:53 #88
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52973653
quote:
Denk dat je ze eerder in de bieb vindt dan daar
pi_52973678
quote:
Op donderdag 6 september 2007 00:56 schreef Friek_ het volgende:

vrouwen (...) logica.
pi_52974328
quote:

[..]

Het probleem van het feminisme is dat vrouwen niet langer als seksobject beschouwd willen worden, maar nog steeds wel stiekem sexy gevonden willen worden. Heerlijk, die logica.
  donderdag 6 september 2007 @ 13:10:33 #91
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_52980570
quote:

[..]

hier ben ik niet helemaal mee eens want de sexuele revolutie is niet zo lang geleden.
dat is nog een andere kwestie is het nou vrijheid om je sexy te mogen kleden of onderdrukking om zo sexy mogelijk te zijn

is ook een lastige vraag!

feminisme gaat er met name ook over of vrouwen mogen werken en niet afhankelijk meer zijn. Wat natuurlijk wel een goede zaak is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Angst op 06-09-2007 13:15:43 ]
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_52980932
goed punt.
pi_52981020
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:10 schreef Angst het volgende:

[..]

hier ben ik niet helemaal mee eens want de sexuele revolutie is niet zo lang geleden.
dat is nog een andere kwestie is het nou vrijheid om je sexy te mogen kleden of onderdrukking om zo sexy mogelijk te zijn

is ook een lastige vraag!

feminisme gaat er met name ook over of vrouwen mogen werken en niet afhankelijk meer zijn. Wat natuurlijk wel een goede zaak is.
Denk jij dat mensen een relatie dezer dagen sneller opgeven vanwege de opkomst van gelijke rechten (en dus feminisme)?
pi_52981110
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:41 schreef katerwater het volgende:

[..]

Denk jij dat mensen een relatie dezer dagen sneller opgeven vanwege de opkomst van gelijke rechten (en dus feminisme)?
Indirect natuurlijk wel, vrouwen zijn immers minder afhankelijk van mannen en hoeven een kutvent, een maitresse of een slechte relatie niet te pikken
  donderdag 6 september 2007 @ 13:46:14 #95
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52981141
Dat is onzin. Mensen geven sneller op, omdat ze gemakzuchtig zijn en simpelweg snel zijn uitgekeken op mensen en altijd op zoek zijn voor wat beters/nieuws. Feminisme staat hier totaal los van.
pi_52981344
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:44 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Indirect natuurlijk wel, vrouwen zijn immers minder afhankelijk van mannen en hoeven een kutvent, een maitresse of een slechte relatie niet te pikken
Dat heeft niets te maken met sneller opgeven. Als een vrouw bij een kutvent is, heeft ze de relatie eigenlijk al opgegeven, maar blijft ze bij hem omdat ze geen keuze heeft.
  donderdag 6 september 2007 @ 14:02:22 #97
39114 Angst
pi_52981574
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:41 schreef katerwater het volgende:

[..]

ja, ik zeg niet dat een slechte zaak is. maar het is nogal wiedes dat het zo is. Een vrouw heeft nog altijd de macht in de sex en de man heeft geen macht meer. Wat een vrouw kan voor zichzelf zorgen.
Hierdoor kunnen de eisen bij vrouwen om hoog. Je bent niet afhankelijk.
Dit is natuurlijk een goede zaak.

Maar het echte probleem wat ik zie is dat vrouwen gewoon te veel hooi op de vork nemen, je kan niet en een goede echtgenoten, en een goede moeder, en een goede buurvrouw, en een goede werknemer zijn. Toch is dat wat vrouwen elkaar opleggen.
Als mannen dan daadwerkelijk de helft over zouden nemen zou het wel goed gaan, maar dat is nog helemaal niet zo.

Dus vrouwen hebben gewoonweg zoveel dat ze moet bereiken, hierdoor stijgt met name bij intelligente vrouwen de leeftijd dat ze kinderen krijgen aanzienelijk. En ook de leeftijd waarneer ze een vaste relatie krijgen. En op latere leeftijd is het krijgen van een vaste relatie alleen maar moeilijker.

Door de vele vrijheiden die er tegenwoordig zijn, zowel voor vrouwen als mannen wordt men ook kritischer. Er is meer keuze dus dan neem je minder snel genoegen met iets.

Ik zelf ben overigens een vrouw om onduidelijkheid te voorkomen. Mijn moeder heeft altijd gewerkt en mijn vader ook. Ze hebben wel hun deel in het huishouden afgedraaid, en het ging op zich best aardig. Maar voor problemen was absoluut geen ruimte.
Ik vind echter dat altijd wel ruimte moet hebben voor problemen, want die krijg je na verloop van tijd zoiezo. (maar dit gaat niet echt meer over relaties).
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
  donderdag 6 september 2007 @ 14:04:12 #98
39114 Angst
pi_52981629
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:46 schreef Shitonya het volgende:
Dat is onzin. Mensen geven sneller op, omdat ze gemakzuchtig zijn en simpelweg snel zijn uitgekeken op mensen en altijd op zoek zijn voor wat beters/nieuws. Feminisme staat hier totaal los van.
tuurlijk niet als je geen eten hebt als je een vent verlaat, verlaat je die vent niet.

ongeacht of je die relatie nou wil of niet je zal er wat van moeten proberen te maken.
pi_53006144
Emancipatie heeft meegespeeld omdat het ervoor gezorgd heeft dat vrouwen onafhankelijk werden van mannen. En dat is vroeger (ik wil niet perse zeggen vaak) een belangrijke reden geweest dat mensen bij elkaar bleven. Het was voor een vrouw simpelweg niet mogelijk om fatsoenlijk te overleven zonder man plus de sociale taboe die op scheiden lag.

Ik ben het wel eens met Angst dat de emancipatie vrouwen momenteel in een soort split houdt. Enerzijds willen ze graag meedoen met carriere maken en hun potentie gebruiken (die ze ook zeker hebben), maar anderzijds is er ook de drang om een gezin te stichten en goed voor de kinderen te zorgen. Plus dat het in bepaalde gezinnen zelfs financiele noodzaak is (daadwerkelijk of door de gehanteerde levensstijl) om beide te verdienen. Zo krijg je dus twee tegenstrijdige belangen die constant blijven wedijveren. Als parttimer krijg je vaak de minder interessante dingen te doen en blijf je 'achter' op je carrierepad, je kinderen van 8-18 wegbrengen voelt ook weer niet natuurlijk aan. Mensen laten zich zo beinvloeden door een (door zichzelf en door de media) gecreeerd beeld van de ideale man, vrouw, relatie, kinderen, vriendin, dochter etc. Het idee dat jij moet zorgen dat jouw leven helemaal fijn is betekent ook dat mensen minder bereid zijn tot consessies doen door de onvolkomenheden van partners.

Idd het vechten voor een relatie in moeilijke tijden lijkt steeds minder voor te komen als je het aantal scheidingen ziet. Maar aan de andere kant weten wij niet wat er achter de schermen speelt en wat mensen wel geprobeerd hebben. Ik heb echter wel het idee in mijn vriendenkring dat een deel van de jongere generatie (zeg maar de eerste lichtingen van gescheiden ouders) juist weer wat conservatiever en traditioneler denken over relaties. Maargoed ook hier weer genoeg voorbeelden van kinderen die juist blij waren dat het geruzie voorbij was en hun ouders weer gelukkig zagen.

Ik denk dat eea zich uiteindelijk wel weer zal stabiliseren. Als blijkt dat dit niet werkt passen mensen zich weer aan. Ik las toevallig laatst ergens dat er bijvoorbeeld weer een 'trend' is om grotere gezinnen te stichten, ook bij autochtonen. Blijkbaar wordt het gezinsleven weer meer gewaardeerd.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')