Ook oudste verhaal ooit, die hoorde ik al een keer toen ik nog op de kleuterschool zat...quote:
De helft van het dubbele.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:10 schreef Kerdaben het volgende:
-Hoe zwaar is dat ding?
"twee keer de helft"
quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:50 schreef CG het volgende:
Kameraad van mij vertelt altijd dit verhaal: (op zich wel leuk als je het heel serieus verteld)
'Ik werd vannacht wakker joh, want ik hoorde overal muziek. Maar m'n wekkerradio stond niet aan en m'n stereo setje stond ook uit. Dus ik op zoek. In de badkamer ook al niks te vinden en bij m'n ouders ook niet. Dus ik loop naar beneden, hoor ik ineens wat uit de keuken komen. Doe ik zo de koelkast open: is de Blue Band aan het spelen.'
Een kwart dus?quote:Op woensdag 5 september 2007 14:10 schreef Kerdaben het volgende:
-Hoe zwaar is dat ding?
"twee keer de helft"
Twee keer de helft is volgens jou de helft van de helft?quote:Op woensdag 5 september 2007 17:43 schreef Barcaconia het volgende:
2x de helft, de helft van de helft dus, 1 / 2 / 2 = 0,25
Het is maar net hoe je het leest.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Twee keer de helft is volgens jou de helft van de helft?De helft maal de helft is wel een kwart (dan is een 0,5 x 0,5 = 0,25), maar twee keer de helft niet. Of was het een grap?
![]()
Volgens mij niet. 0,5 x 0,5 = 0,25. 2 x 0,5 = 1. Maar hoe maakt jij dan 0,25 van 2 x 0,5?quote:Op woensdag 5 september 2007 18:41 schreef Kikker_kermit het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het leest.
Je kan ook lezen dat je twee keer de helft moet doen.. Dus als je 1x de helft doet heb je 0.5 en dan nog een keer is 0.25. Maar nogmaals, net hoe je het leest.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:10 schreef Kerdaben het volgende:
-Hoe zwaar is dat ding?
"twee keer de helft"
dude?quote:Op woensdag 5 september 2007 18:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Twee keer de helft is volgens jou de helft van de helft?De helft maal de helft is wel een kwart (dan is een 0,5 x 0,5 = 0,25), maar twee keer de helft niet. Of was het een grap?
![]()
2x1/2 = 2/1 x 1/2 = 2/2 = 1quote:Op woensdag 5 september 2007 19:14 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
dude?ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou
2x1/2 = 1/2 x 1/2 (= 0,25)
Daar heb je toch geen hogere wiskunde voor nodig, dacht ik zo.
jij bent zeker leraarquote:Op woensdag 5 september 2007 21:17 schreef Kerdaben het volgende:
Zal al wel genoemd zijn maar het ontzettende cliché als er een vraag word gesteld en niemand reageert: "nou, niet iedereen tegelijk HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA"
quote:Op woensdag 5 september 2007 19:14 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
dude?ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou
2x1/2 = 1/2 x 1/2 (= 0,25)
Daar heb je toch geen hogere wiskunde voor nodig, dacht ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |