abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52952902
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:36 schreef Popples het volgende:
et wat leuk weer even gluren.

ik heb misschien niet zo een geweldige smakelijke vraag maar ik zou ook niet weten waar ik het anders moet stellen.
ik heb sinds gister weer afscheiding aan mijn tepels normaal is het zo dat je dat aan het einde van de zwangerschap hebt maar ik ben nog maar 10 weken dus lijkt me erg vroeg. iemand een idee of het normaal is. sorry voor het onsmakelijke maar vind het zo raar.
Dat kan al heel vroeg hoor. Het is voormelk dacht ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_52952945
zo het schiet op bij je ticootje wat gaat het snel.

ik weet wel wat het is maar zo dat vind ik zo raar overal lees je rond de 30ste week. vandaar dat ik het vroeg.
mama van 3 kids!
  woensdag 5 september 2007 @ 08:54:46 #103
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_52953057
Ticootje wat gaat het snel he. En wat moet je vreselijk veel regelen. Pfff er komt steeds meer op je af.
En die wachtlijsten zijn vreselijk. Heb regelmatig ouders aan de telefoon of we weten of er al plek is op het kdv. En vaak zijn ze dan ook wel wat paniekerig.
Hier zat er ook zo veel tijd tussen de vk bezoeken als er een echo tussen zat. Dan was de echo als vervanging voor het vk bezoek en dan zat er tussen de vk bezoeken 8 wk met op week 4 een echo.

Popples,
De afscheiding uit de borsten kan al goed hoor. Hier ook al heel vroeg in de zwangerschap en nu zelfs regelmatig natte plekken in bed. Brrr dat heb ik niet gemist hoor. Zeker in de winter vreselijk vervelend.

Et, ook al weer 10 wk zwanger. Jemig het is bijna niet bij te houden ben blij dat er een lijstje staat boven aan kan ik af en toe even spieken.

Hier verder helemaal geen last van kwaaltjes meer. Niet meer misselijk mijn rug ben schaambeen doen het goed op het moment als ik maar naar mijn lichaam luister op tijd. Geen last van mijn buik die in de weg zit of wat dan ook dat is wel heel erg fijn als ik eerlijk ben.

As maandag hebben we om 17.00 een pretecho. Hebben erg getwijfeld en eerst overwogen om naar eindhoven te gaan maar dat werd me te gortig voor een gratis echo we wonen in rijswijk zh das ff een stuk karren voor een paar minuten echo. Dus toch maar niet en toen maar wel en toen maar niet. En nu toch maar wel want ik ben bang dat als ik het niet doe ik spijt krijg.
En kijk er ook echt heel erg naar uit.

Hier word dit weekend de slaapkamer onderhanden genomen door manlief ik laat me geheel verrassen door de kleur enz ik heb namelijk zelf totaal geen idee mijn ideeen veranderen met het kwartier dus niet echt handig. Ik ga met Mara en een vriendenstel kamperen en man lief gaat klussen.
pi_52953066
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:45 schreef Popples het volgende:
zo het schiet op bij je ticootje wat gaat het snel.

ik weet wel wat het is maar zo dat vind ik zo raar overal lees je rond de 30ste week. vandaar dat ik het vroeg.
Er staat ook overal dat vrouwen die een eerste kindje verwachten pas de eerste bewegingen kunnen verwachten bij ongeveer 20 weken. Ik heb de eerste bewegingen al gevoeld in de 16e week.... (Na een tergend lange autorit, waar de kleine het duidelijk niet mee eens was.)
  woensdag 5 september 2007 @ 08:58:07 #105
156412 hestria
erg gastvrij
pi_52953101
bij miesje had ik rond 13 weken ook al lekkende borsten, nu heb ik daar helemaal geen last van, dus kan goed hoor!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_52953650
Mijn tepels deden wel een soort van vervellen. En nu heb ik toch aardige straie op mn borsten, maar nog geen lekkende borsten hier..
  woensdag 5 september 2007 @ 10:10:23 #107
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52954485
Hoe is het bij echo? want ehm, nog eentje, en dan sta ik bovenaan!! (Vind dat toch echt wel bijzonder hoor. Tijdens het voortraject is dat zoiets onvoorstelbaars... En nu is het bijna zover.)

Om 12.00 uur weer naar de verloskundige. Ik hoop dat het de laatste keer is, maar spekbaby verrast me vast en blijft natuurlijk keurig netjes zitten tot moeders ingeleid moet worden. Alles gaat goed hier. Voel me de laatste dagen weer stukken beter, veel minder last van mijn rug enzo. Dus DeLiedje, ik kom straks even aangefietst, even gluren in je babykamer.

Lekkende tepels heb ik pas sinds een paar weken. Maar er verandert zoveel dat het vast niet vreemd is dat veel eerder te hebben.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 5 september 2007 @ 10:15:04 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52954585
Ik had vorige week al een berichtje in Echo's fotoboek achter gelaten, hij is zelf al sinds juli niet meer op FOK! geweest...
Iig gaan die al aardig richting de 14 dagen overtijd dus technisch gesproken sta je gewoon bovenaan hoor.

FIjn dat je je zoveel beter voelt nu!
pi_52954633
(en ik wilde jou gaan bellen Lishe, om te vragen hoe het ging en of ik vanmiddag even op de koffie mocht!)

Ik heb gisteren een heerlijk zittende nieuwe broek gekocht! Een zwarte, k ben er zo blij mee!

As maandag heb ik weer controle bij de gyn smiddags (toch ook maar eens vragen naar die pijn klachten die ik in aan de binnenkant van mijn bovenbenen heb, heel hoog... mn bekken misschien?!) en dan om 16.45 3d echo . Daar kijk ik echt naar uit, mams en zusje gaan ook mee...
pi_52954704
Popples, wanneer ben jij uitgerekend? Want je staat nog niet in het lijstje in de OP.

En Lishe jij staat bijna bovenaan maar ik sta helemaal als onderste. Ik ben ongeduldig van aard.
Maar...als het goed is kom ik ooit bovenaan te staan
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 5 september 2007 @ 10:27:35 #111
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52954822
O jeuj! Technisch is ook bovenaan toch! Hihaaaaaaa, Baren, baren, ik ben aan de beurt.
(Ik ben d'r rond half 1 Lief Liedje!)

Flowerbox, het gaat vast sneller dan je denkt. En er moet zoveel gebeuren en geregeld, je hebt je tijd hard nodig.
  woensdag 5 september 2007 @ 10:30:22 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52954886
Nou... op dit moment mag van mij het gas er wel even op hoor.
Als het goed is is eind deze maand het kamertje klaar. En dan? Dan nog 3 maanden wachten tot dat kamertje gevuld wordt.
Ik heb het altijd wel gezegd trouwens, dat ik te ongeduldig was voor die 9 maanden wachttijd.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, als ik terugkijk is de tijd sinds de test ook omgevlogen dus wrsch is het 8 November voor ik het weet en dan ga ik al met verlof!

Hup Lishe! Baren idd!
Maar dan niet rond half 1 he.
  woensdag 5 september 2007 @ 10:34:45 #113
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52954989
Hahahaha, nou, dan mik ik 'm wel in punk z'n wieg. En kleertjes heeft Liedje ook genoeg, dus daar zit vast wat passends bij.

Daarom ben ik blij dat ons kamertje nu pas af is BE. Dat gedrentel en gerommel vind ik maar even leuk, dan moet er een baby bij. En 8 november is het heul snel hoor!
pi_52955444
Het begin vond ik langzaam gaan.. Ik voelde me ook zwaar klote de eerste 3 maanden. Maar nu voel ik me echt heel goed. De tijd vliegt echt.

Hier is nog niets aan de kinderkamer gedaan. Eerst even een droger aanschaffen, als dan het wasrek uit het kameertje is dan lijkt het al een heel stuk verder. Er staat nu ook nog een achterbank in, die moet even naar de kelder. Ik denk wel dat ik weet wat ik met het kamertje wil. Ik wil in ieder geval de verwarming mooi wegwerken. De muren mogen van mij wit. Dan kan ik met meubeltjes en tierelantijn leuk de kamer kleur geven.

Volgende week echo!!! Dan weet ik wat het gaat worden... Spannend hoor!
  woensdag 5 september 2007 @ 13:03:18 #115
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_52958249
Boehoehoe, ik moet even huilen . Ik ben vorige week gestopt met de Emesafene omdat het allemaal zo goed leek te gaan, maar heel langzaam aan ben ik weer terug bij af in een week tijd. Ik ben al dagen misselijk en ik wilde vandaag eigenlijk het liefst op de wc blijven zitten . Mên, wat voel ik me beroerd .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 5 september 2007 @ 13:35:20 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52958779
He shit...
  woensdag 5 september 2007 @ 13:37:49 #117
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52958841
Spannend Ticoo!

Bah Kim, het is zoooo ellendig. Heel veel succes.

Alles weer goedgekeurd hier. De receptioniste wenste me een goede bevalling, maar de verloskundige hielp me weer 's uit de droom.... "Het kan ook nog 3 weken duren hoor. " Alsof ik dat niet weet. Sjonge.
Maar, en das natuurlijk waar het om draait, baby ligt nog heerlijk, en het hartje klopte mooi.
pi_52959069
Ach, aan de andere kant weet je dat je over 3 weken in ieder geval een kindje in je armen hebt...
  woensdag 5 september 2007 @ 13:50:03 #119
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52959099
Is ook zo natuurlijk. Sorry ook voor mijn ongeduld, maar ik wil 'm, ik wil 'm.
pi_52959163
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:50 schreef Lishe het volgende:
Is ook zo natuurlijk. Sorry ook voor mijn ongeduld, maar ik wil 'm, ik wil 'm.
Ik ook wel, maar het is toch beter als die nog even blijft zitten.
  woensdag 5 september 2007 @ 13:56:51 #121
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52959267
kim, wat balen zeg! Toch maar weer aan de medicijnen dan?

Lishe, het eind is gewoon in zicht

Ik heb vandaag een beetje last van m'n hormonen denk ik.. Ik moet echt overal om huilen, de meest belachelijke dingen. Beetje hormonaal labiel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52959392
flowerbox ik weet nog niet precies de datum dus nog 24september wachten.

nog even lishe. hoe dan ook je krijg je beeb.

kim balen. gelukkig hebben ze de emesafene uitgevonden, die werken hier alleen overdag.
mama van 3 kids!
pi_52961928
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:03 schreef k_i_m het volgende:
Boehoehoe, ik moet even huilen . Ik ben vorige week gestopt met de Emesafene omdat het allemaal zo goed leek te gaan, maar heel langzaam aan ben ik weer terug bij af in een week tijd. Ik ben al dagen misselijk en ik wilde vandaag eigenlijk het liefst op de wc blijven zitten . Mên, wat voel ik me beroerd .
Oew, dat klinkt inderdaad niet best

Toch maar weer beginnen dan?
pi_52962293
Kim en alle andere spugende dames:

Emesafene zetpillen hielp bij mij op een gegeven moment ook niet meer en toen ben ik overgestapt naar Stamidil.
Die kan je ook veilig gebruiken tijdens de zwangerschap, gewoon vragen aan de huisarts!

Succes!
En ik wil niet betuttelend overkomen, maar zorg alsjeblieft dat je voldonde vocht binnenkrijgt en trek tijdig aan de bel als je niks meer binnen kan houden.
Opgenomen worden met uitdrogingsverschijnselen en een kapotte maag is echt niet fijn!
.... met gevoel voor drama....
pi_52962298
Zijn de prijzen van de Baby-Dump hetzelfde op de site of in de winkel?

Ze zouden toch goedkoper zijn, maar de mixicosi waar ik naar kijk kost daar online gewoon 145 euro, dat is toch de normale prijs?
  woensdag 5 september 2007 @ 17:10:05 #126
14746 k_i_m
pi_52962524
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:56 schreef E.T. het volgende:
kim, wat balen zeg! Toch maar weer aan de medicijnen dan?

Lishe, het eind is gewoon in zicht

Ik heb vandaag een beetje last van m'n hormonen denk ik.. Ik moet echt overal om huilen, de meest belachelijke dingen. Beetje hormonaal labiel
Tja, ik weet het niet. Hoe minder ik er neem hoe beter, denk ik. Maar waar ik het meest van baal is dat ik vorige week gewoon zelf gekookt had, en ook echt enorme honger had. Voor het eerst sinds 3 maanden had ik weer een normaal bord vol gegeten . Hoelang kan je die tabletten blijven slikken? Toch maar iets van 3 weken achter elkaar??

Ik had gisteren zo'n dag dat ik overal om moest janken. En overal zorgen over maken, tot bijna hyperventilatie aan toe . En daarna weer janken omdat ik mezelf zo'n aansteller vind .
In my life
Why do I smile
pi_52962540
Ging vanmiddag even een uurtje liggen, maar uiteindelijk zijn het er 2 geworden . Was blijkbaar nodig. En ik denk dat de prenatal gebeld heeft, dan is hopelijk het ontbrekende box-onderdeel er! Zaterdag maar even die kant op, kunnen we gelijk even bij de bcc ofzo langs om voor een andere droger te kijken.
Nog 2 ochtendjes werken en dan verlof .
Fake it till you make it...
pi_52963415
Kim als de pillen helpen lekker in blijven nemen. Ik heb ze ook tot bijna 21 weken gebruikt.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52963544
Ik ben nu vorige week met de Emesafene gestopt om te kijken of dat iets uitmaakte, maar zonder Emesafene is het "net zo erg" als met. Dan liever zonder. Ik ben morgen 19 weken en slik het al sinds begin juni, volgens de arts kon het ook geen kwaad om het zo lang te slikken.
  woensdag 5 september 2007 @ 18:38:25 #130
14746 k_i_m
pi_52964168
Okee. Bij mij maakt het wel echt een groot verschil, en ik heb het doosje wat ik gekregen heb nog niet opgemaakt. Dan maak ik ze maar op, als het toch geen kwaad kan .
In my life
Why do I smile
pi_52965210
emesafene gebruik ik nu toch ook al drie weken en heb nu weer 5 pakjes meegekregen. maar ik merk toch dat als ik 's ochtends neem dat het beter gaat dan dat ik er 's avond ook nog een neem.

nijna gewoon doen wat je nodig hebt.

deliedje ik weet niet of je de mogelijkheid hebt maar zou ik ook even in de winkel gaan kijken.
mama van 3 kids!
pi_52967020
Popples, ik geef er ook gewoon maar lekker aan toe
pi_52967231
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:49 schreef DeLiedje het volgende:
Zijn de prijzen van de Baby-Dump hetzelfde op de site of in de winkel?

Ze zouden toch goedkoper zijn, maar de mixicosi waar ik naar kijk kost daar online gewoon 145 euro, dat is toch de normale prijs?
De Topline serie van Maxi Cosi is bij Prenatal 169,- en bij Babydump 145,-. De andere modellen bij Babydump zijn 129,-.
Ik heb even gecheckt omdat mijn ervaring is dat bij de Babydump écht alles standaard goedkoper is dan elders, of maximaal hetzelfde kost
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_52970348
Bedankt Icicle! Ik had zelf ook al een rondje gegoogled en kwam tot de conclusie dat het toch goedkoper was ja...
Er zijn nog een paar meer webshops waar ze goedkoper zijn...
pi_52970504
moet je ook gewoon doen hoor nijna. ik denk altijd maar het zal de beeb wel gewoon nodig hebben dus een goede reden om het te doen

ik lig nu als de kleine hier op bed ligt ook gewoon op bed. maar omdat ik zo vreselijk moe ben heb ik vandaag maar ijzer laten prikken ben benieuwd of er wat uit komt.
mama van 3 kids!
pi_52973938
ja ET van harte hoor!!
waren wij vorige keer ook al niet samen zwanger?
of ben ik gek kan ook hoor
maar vandaag was er iemand van moeders voor moeders langsgeweest.
en ik had had een hele mooie streep op haar test!!
het begint nu toch wel echt te worden.
en nu al lekker misselijk
en erg emo echt stom als ik tv aan het kijken ben en het is een beetje zielig moet ik al bijna huilen.
raar hoor hormonen gelukkig ben ik niet de enigste!
had zus lief ook
Charlie
Robbin
i might bring u some off my bad luck~>
pi_52974248
Pinkelmeisje, zijn de klusweken niet al over? Staat nog boven je Usericon...

Popples, heb je 24 september een echo dan? Die meer uitsluitsel geeft over de datum?

[ Bericht 1% gewijzigd door flowerbox op 06-09-2007 08:38:42 ]
pi_52974712
quote:
Op donderdag 6 september 2007 07:08 schreef flowerbox het volgende:
Pinkelmeisje, zijn de klusweken niet al over? Staat nog boven je Usericon...

Popples, heb je 24 september een echo dan? Die meer uitsluitsel geeft over de datum/
Klussen kan altijd
pi_52974745
nou, mijn eerste rare zwangerschapsdroom is gedroomt.

ik droomde dat ik gewoon netjes bevallen was van prupje, en toen kwamen er mensen en gaf ik miesje mee aan die mensen en zei ik er nog bij dat ik nu een nieuw babietje had en miesje niet meer hoefde

ik vind het zo'n verschikkelijke droom, en voel me nu zo schuldig naar miesje toe, ik wil haar helemala niet kwijt! Hoop dat ik nooit meer zulke dromen krijg verschikkelijk
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_52974776
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:39 schreef hestria het volgende:

ik droomde dat ik gewoon netjes bevallen was van prupje, en toen kwamen er mensen en gaf ik miesje mee aan die mensen en zei ik er nog bij dat ik nu een nieuw babietje had en miesje niet meer hoefde

ik vind het zo'n verschikkelijke droom, en voel me nu zo schuldig naar miesje toe, ik wil haar helemala niet kwijt! Hoop dat ik nooit meer zulke dromen krijg verschikkelijk
In je droom vond je het waarschijnlijk nog logisch ook....

Ach die hele rare dromen heb ik nu ook best vaak. Inlusief de meest rare bevallingsdromen, ontvoeringen van baby's, enz... Mischien moet ik iets minder soaps kijken.
pi_52974960
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:39 schreef hestria het volgende:

Misschien betekent het wel dat je je (onbewust?) zorgen maakt dat als nr 2 is geboren straks, dat miesje dan te weinig aandacht krijgt. Als je het zo bekijkt hoef je je ook niet schuldig te voelen, je droom verdraait het alleen in een raar verhaaltje.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 6 september 2007 @ 09:25:38 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52975404
*achterhaalde info*
pi_52975448
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:43 schreef DeLiedje het volgende:
Bedankt Icicle! Ik had zelf ook al een rondje gegoogled en kwam tot de conclusie dat het toch goedkoper was ja...
Er zijn nog een paar meer webshops waar ze goedkoper zijn...
Webshops inderdaad niet mee gerekend Wat ook vaak goedkoper is zijn modellen uit een vorige collectie.
pi_52977533
weer misselijk. En niet zo'n beetje ook. Klopt het dat het helpt als je voordat je opstapt alvast wat eet of is dat weer een van de vele fabeltjes die rondzingen?
pi_52977545
quote:
Op donderdag 6 september 2007 09:27 schreef lcicle het volgende:
Wat ook vaak goedkoper is zijn modellen uit een vorige collectie.
Maar ons kind is nogal trend gevoelig

Nee hoor, geintje, maar juist omdat we al zoveel spulletjes van onszelf van vroeger gebruiken (wieg, commode en box) en 2e hands hebben aangeschaft (wandelwagen, kinderwagen) willen we graag wél precies die maxicosi (toch maar de Papillon BE, lief heeft gekozen ) en die is nou eenmaal net wat duurder als de andere modellen...

Ik hoef dus niet persé een goedkope maxi cosi, ik wil alleen die ene wel op zn goedkoopst (mét voetenzak... of is dat onnodig? Tips iemand, voor een winterkindje lijkt het me wel fijn...)
pi_52977552
Vandaag ben ik op visite geweest bij de maag darm lever arts.
Fijne gozer, niet al te oud, niet lelijk, maar nog veel belangrijker, hij heeft zich goed ingelezen. Hij is dus ook volledig op de hoogte van de onderzoeken die geweest zijn en wat de verwachtingen zijn en daar ben ik dus wel blij om.

Het kwam er op neer dat hij het volgende zei:

-De misselijkheid op dit moment is waarschijnlijk niet te bestrijden, maar het is een mogelijkheid om te kijken of sondevoeding de misselijkheid wegneemt, maar dan heb je een sonde in je neus. Dit is een keuze die ik mag maken zolang mijn gewicht stabiel blijft, het kind goed groeit en mijn bloedwaardes goed blijven. (Keuze die ik gemaakt heb is de 20-weken echo afwachten en dan beslissen).

-Zodra mijn gewicht omlaag gaat, het kind een groeiachterstand ontwikkelt of mijn bloedwaardes omlaag gaan wordt er ingegrepen. Ik krijg dan hoe dan ook sondevoeding. Als de sondevoeding niet aan slaat, dan wordt het rechtstreeks in een ader ingebracht.

Kortom: ik heb de 19e mijn 20-weken echo, de 20e heb ik een afspraak met de gyn en de 25e weer een afspraak met deze man, om te kijken hoe het op dat moment met de baby is.

En ook deze arts gaf aan dat werken geen optie is
pi_52977572
Ik had een pak droge witte toastjes naast mijn bed liggen flowerbox, en het hielp me echt om er een paar te eten vóórdat ik opstond...
pi_52977642
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:04 schreef DeLiedje het volgende:
Ik hoef dus niet persé een goedkope maxi cosi, ik wil alleen die ene wel op zn goedkoopst (mét voetenzak... of is dat onnodig? Tips iemand, voor een winterkindje lijkt het me wel fijn...)
Ik heb geen flauw idee of je de voetenzak nodig hebt Als je de maxicosi ook gaat gebruiken om je kind uit te laten (dus op de kinderwagen en dan buiten lopen), dan waarschijnlijk wel, maar in de auto zelf heb je het meestal wel behaaglijk warm toch?
pi_52977774
Wij hebben een zomerkind maar wel een voetenzak voor in de mc gehad. Maar dat was ook puur omdat we de cosi ook gebruikte in de stad op de kinderwagen. Maar ben je dat niet van plan is een dekentje denk ik ook wel voldoende.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 6 september 2007 @ 11:13:39 #150
14746 k_i_m
pi_52977781
Gadver Pruk, daar ben je mooi klaar mee! Weet je al of je gelijk maar voor de sondevoeding gaat of dat je nog afwacht?

Flowerbox: Bij mij werkte een klein pakje chocolademelk drinken voor het opstaan best wel een tijd .

Ik heb gisteren maar weer een pilletje ingenomen. Ik heb zo vast geslapen vannacht dat ik vanochtend 5 minuten voordat ik op mijn werk moest zijn pas wakker werd. Gelukkig hoef ik maar 5 minuten te fietsen om naar mijn werk te komen . Nu heb ik nergens meer last van, en zelfs honger. Raar dat het zoveel verschil kan maken dat ik nergens last van heb, of dat ik bijna niet meer kan werken .
In my life
Why do I smile
  donderdag 6 september 2007 @ 11:16:31 #151
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_52977846
DeLiedje, ik heb nooit een voetenzak voor de maxi cosi gehad. Zou voor ons ook echt volstrekt overbodig zijn geweest hoewel we een novemberkind hebben. Babies hebben het toch wel vlot warm en op zo'n onderstel de maxi-cosi rondslepen door de stad leek ons na negatief advies niet zo goed.
Wat wel een mooie aanschaf is die je ook als voetenzak/wikkeldoek kunt gebruiken is een Lodger. En ze zijn ook zo mooi! <3 De lodger stond op mijn verlanglijstje maar ik kreeg een zelfgemaakte soortgelijke wikkeldoek nadat Brent geboren was en dat was echt 1 van mijn mooiste cadeaus.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_52977866
Ik wil er graag mee naar buiten kunnen ook ja, dus dat wordt inclusief voetenzak!
Bedankt!

Sterkte weer met alles Pruk, dat afwachten steeds lijkt me zo zwaar!
(wel een fijne bijkomstigheid dat die arts niet oud en niet lelijk was haha!)
  donderdag 6 september 2007 @ 11:17:31 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52977873
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:04 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Maar ons kind is nogal trend gevoelig

Nee hoor, geintje, maar juist omdat we al zoveel spulletjes van onszelf van vroeger gebruiken (wieg, commode en box) en 2e hands hebben aangeschaft (wandelwagen, kinderwagen) willen we graag wél precies die maxicosi (toch maar de Papillon BE, lief heeft gekozen ) en die is nou eenmaal net wat duurder als de andere modellen...

Wij hebben wel de voetenzak erbij genomen, mede omdat het hier idd ook een winterkindje gaat worden.
En Rockabella er staat ook een Lodger op het verlanglijstje!
pi_52977897
Bij mij hielp eigenlijk niets tegen de misselijkheid... De ochtendmisselijkheid nam iets af na 10 uur en dan kon ik pas wat eten. Ik bleef wel drinken, 's ochtends voedde ik mezelf maar met drinkyoghurt. maar daar ben ik nu eenmaal dol op.

Pruk, opzich toch wel lekker dat je niet meteen aan de sonde hoeft, toch? Ik hoop dat het goed blijft gaan met je! Als het alleen maar misselijkheid is dan valt daar wel mee te leven, toch?
pi_52977931
Ik wacht hoe dan ook die 20 weken echo af. Sondevoeding betekent ook weer direct ziekenhuis en ondanks dat ik er prima verzorgd ben, is het toch niet thuis. Het drukt een enorme stempel op je geestelijk welzijn en de vorige keer leed mijn man er ook behoorlijk onder.
Als het niet anders kan, dan kan het niet anders, maar op dit moment is het niet nodig en zou het puur zijn om het voor mij te verzachten. Nou, dan kots ik liever een aantal keer per dag thuis dan een sonde in mijn neus in het ziekenhuis
pi_52977947
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:16 schreef RockabeIIa het volgende:
DeLiedje, ik heb nooit een voetenzak voor de maxi cosi gehad. Zou voor ons ook echt volstrekt overbodig zijn geweest hoewel we een novemberkind hebben. Babies hebben het toch wel vlot warm en op zo'n onderstel de maxi-cosi rondslepen door de stad leek ons na negatief advies niet zo goed.
Wat wel een mooie aanschaf is die je ook als voetenzak/wikkeldoek kunt gebruiken is een Lodger. En ze zijn ook zo mooi! <3 De lodger stond op mijn verlanglijstje maar ik kreeg een zelfgemaakte soortgelijke wikkeldoek nadat Brent geboren was en dat was echt 1 van mijn mooiste cadeaus.

Heb ik al eens via marktplaats gekocht...
Zou alleen nu willen dat ik een andere kleur had genomen, die legergroene die ik heb past niet zo goed bij de maxi cosi en aangezien ik... uh ik bedoel ons kindje zo trendgevoelig is... Moet het wel combineren natuurlijk

[ Bericht 13% gewijzigd door DeLiedje op 06-09-2007 11:29:49 ]
pi_52977990
Flowerbox, dit is mijn 2e zwangerschap en de misselijkheid was nu exact hetzelfde als bij de eerste (zwangerschap! Moonah ). Nu wist ik precies wat ik moest doen om het 'onder controle' te houden. Wanneer mijn maag leeg was, werd ik misselijk, dus het was zeker fijn om 's ochtends al iets te eten voordat ik opstond. Ik had altijd een pakje sultana naast mijn bed liggen waarvan ik dan 1 koekje met veel moeite naar binnen werkte.
Ook had/heb ik altijd een pakje dextro in mijn tas voor als ik buitenshuis plotseling misselijk werd. Dat hielp heel goed!

Ah, nu ik snap DeLiedje Ik wist niet dat je een bepaald exemplaar zocht
Over de voetenzak.. Ik vond ze heel erg duur, die van Maxi Cosi zelf. Als je vaak zult gaan wandelen of veel te voet doet, zou ik hem toch overwegen omdat hij me dan wel handig lijkt. Het past precies in de Maxi Cosi, dus het gebruiksgemak is dan optimaal. Maar als het alleen is om je kindje van en naar de auto te vervoeren, zou ik uitkijken naar een ander 'warm ding'. Een dikke omslagdoek of zo'n draagzak (Lodger?).

-edit- Ah, een Lodger dus! Die bedoelde ik
  donderdag 6 september 2007 @ 11:31:20 #158
14746 k_i_m
pi_52978229
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:19 schreef Pruk het volgende:
Ik wacht hoe dan ook die 20 weken echo af. Sondevoeding betekent ook weer direct ziekenhuis en ondanks dat ik er prima verzorgd ben, is het toch niet thuis. Het drukt een enorme stempel op je geestelijk welzijn en de vorige keer leed mijn man er ook behoorlijk onder.
Als het niet anders kan, dan kan het niet anders, maar op dit moment is het niet nodig en zou het puur zijn om het voor mij te verzachten. Nou, dan kots ik liever een aantal keer per dag thuis dan een sonde in mijn neus in het ziekenhuis
.

Oooh, ik dacht dat je er wél mee naar huis kon. Dat je zelf nieuwe zakjes op de sonde kon aansluiten. Nee, dan zou ik er ook liever niet voor kiezen nee . Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mijn broertje vanaf de 3e maand tot het einde van de zwangerschap in het ziekenhuis gelegen, en als ik haar nu terugzie op oude foto's (dat vind ik nu echt onwijs leuk om te doen) dan lijkt het wel alsof ze een spook is . En dat terwijl ze ook heel goed verzorgd is, maar het hakt er toch gewoon enorm in. Zeker als het voor langere periodes is.
In my life
Why do I smile
pi_52978301
Ziekenhuizen wordt je snel zat hoor!! Get. Ik mocht kiezen voor een echo in het ziekenhuis of bij de verloskundige, de keuze was snel gemaakt, het ziekenhuis ben ik echt spuugzat. Over een maandje of 5 ga ik nog even langs en dat was het hoop ik dan.
  donderdag 6 september 2007 @ 11:35:44 #160
190853 RockabeIIa
pi_52978320
Pruk, voor je het weet is je baby er Misschien kun je je daar een beetje meer op focussen. Nu lijkt het nog zo ver weg maar echt, het gaat snel hoor! En dan opeens is ie al bijna 1! En dan denk je, waar ik me zo druk over heb gemaakt mag Joost weten... Sterkte! Je doet het hartstikke goed!
  donderdag 6 september 2007 @ 11:37:31 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52978374
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:20 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Heb ik al eens via marktplaats gekocht...
Zou alleen nu willen dat ik een andere kleur had genomen, die legergroene die ik heb past niet zo goed bij de maxi cosi en aangezien ik... uh ik bedoel ons kindje zo trendgevoelig is... Moet het wel combineren natuurlijk
Dan verkoop je deze toch en zoek je een andere die iets beter binnen jullie stijl past!
  donderdag 6 september 2007 @ 11:42:21 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52978501
Pruk, zou die sondevoeding idd niet thuis kunnen? Je zit toch ook vaak kindjes die daarmee naar huis mogen? En bij jou hoeven ze vast je handjes niet te spalken om te voorkomen dat je de sonde eruit trekt.
pi_52978522
flowerbox vreselijk die misselijkheid. ik had bij de kleine meid dat ik at voordat ik opstond dat het wel wat hielp maar nu heb ik alles geprobeert en hielp totaal niets.

de echo van de vorige keer kwam op 9 weken uit maar hij was zo onduidelijk dus hopelijk de 24 sept. meer uitsluitsel.
mama van 3 kids!
pi_52979359
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Pruk, zou die sondevoeding idd niet thuis kunnen? Je zit toch ook vaak kindjes die daarmee naar huis mogen? En bij jou hoeven ze vast je handjes niet te spalken om te voorkomen dat je de sonde eruit trekt.
Denk je

Het zou best kunnen dat je uiteindelijk naar huis mag, maar het schijnt hier met thuiszorg en thuismonitoring nogal erg druk te zijn, dus het is maar de vraag of daar ruimte voor is

Maarja, hopelijk is het niet nodig, we zullen het zien!
pi_52979520
Wij hebben de voetenzak niet gebruikt. Wandelen met de maxicosi is sowieso niet goed en in de kinderwagen hadden we extra dekentjes.

Misschien is het dus goed Pruk, dat hopen we dan maar. Nog een week iig voor je dat weet dus. Lukt het nog om de aangepaste voeding te eten?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52982040
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:37 schreef Brighteyes het volgende:

Dan verkoop je deze toch en zoek je een andere die iets beter binnen jullie stijl past!
Ik heb 'm op marktplaats staan met de vraag of er iemand wil ruilen, maar ik verwacht er niet veel van...

Goed is goed hoor, ik stel me gewoon aan
  donderdag 6 september 2007 @ 14:26:30 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52982215

Mijn aanvraag om 20 uur te gaan werken volgend jaar is goedgekeurd!
Pfew!
Wel met de opmerking dat ik wel af en toe flexibel zal moeten zijn in drukke tijden maar dat had ik zelf al aangegeven. Ik kan gelukkig een flink deel van mijn werk ook vanuit huis doen, dus dat komt wel goed!
pi_52982279
BE wat fijn. Toch wel schriftelijk vastgelegd
pi_52982304
Fijne BE!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52982495
Be lekker hoor!! Ik wil ook minder gaan werken. Alleen ik moet nog even met mn baas overleggen hoe en wat. mijn contract loopt af in de periode van zwangerschapsverlof. Maar de baas had al wel aangegeven dat ie mij graag terug zag na mijn verlof.

Ik wacht nog heel even met aanvragen.... Ik wil in principe gaan voor 32 uur.
  donderdag 6 september 2007 @ 14:44:07 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52982624
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:29 schreef Stiekemurd het volgende:
BE wat fijn. Toch wel schriftelijk vastgelegd
Nee, dat niet, maar geloof me... in deze situatie hoeft dat ook echt niet. Ik kan wel een potje breken hier en ze zijn hier nog niet half zo hufterig als bij Beaker.
Ik zal maandag nog wel een mailtje naar mijn office manager sturen met welke dagen ik denk te gaan werken.
Dat is dan de bevestiging.
  donderdag 6 september 2007 @ 14:46:39 #172
14746 k_i_m
pi_52982697
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Be lekker hoor!! Ik wil ook minder gaan werken. Alleen ik moet nog even met mn baas overleggen hoe en wat. mijn contract loopt af in de periode van zwangerschapsverlof. Maar de baas had al wel aangegeven dat ie mij graag terug zag na mijn verlof.

Ik wacht nog heel even met aanvragen.... Ik wil in principe gaan voor 32 uur.
Ja, bij mij ook. Alleen niet in de periode van het verlof, maar vlak ervoor. Zoals het er nu uitziet, lijkt het erop alsof ik naar mijn verlof kan fluiten als ze mijn contract niet verlengen omdat mijn wederhelft teveel verdient . Daar heb je dan je hele leven voor gewerkt .
In my life
Why do I smile
pi_52982700
Fijn dat dat geregeld is BE!
deLiedje ik had wel een voetenzak voor een junibaby, dat was zo`n koukleum dat hij die echt nodig had toen het wat kouder werd. Ik gebruikte de CaxiMosi ook om oudste uit school te halen dus jongste bracht er wel wat tijd in door op een dag
Saartje
  donderdag 6 september 2007 @ 14:52:47 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52982848
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:46 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, bij mij ook. Alleen niet in de periode van het verlof, maar vlak ervoor. Zoals het er nu uitziet, lijkt het erop alsof ik naar mijn verlof kan fluiten als ze mijn contract niet verlengen omdat mijn wederhelft teveel verdient . Daar heb je dan je hele leven voor gewerkt .
Maar dan heb je als ik het goed heb nog wel recht op je verlof hoor, je moet dan een x-aantal weken gewerkt hebben voor je verlof oid. Ik heb geen linkje voor je maar ik zou als ik jou was even contact opnemen met het UWV, die kunnen het je zo vertellen.
Het lijkt mij persoonlijk sterk dat dat afhankelijk is van het inkomen van je partner. Je zou toch ook gewoon recht hebben op een uitkering nadat je contract niet verlengd werd, ook dat staat los van het inkomen van je partner.

Zie hieronder dus.
pi_52982870
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:46 schreef k_i_m het volgende:

[..]

k_i_m, ik weet iet hoe kort kort is, maar wellicht heb je hier wat aan? (of je weet het al en tis langer dan 10 weken)

WAZO-uitkering
Bent u zwanger of bevallen? Dan kunt u een WAZO-uitkering krijgen als 1 van de onderstaande situaties voor u geldt:
uw bevalling is binnen 10 weken na het einde van uw dienstverband of uw recht op een uitkering bij UWV
  donderdag 6 september 2007 @ 14:57:57 #176
14746 k_i_m
pi_52982979
Het hangt op een paar weken, dus in dat geval zou ik er nog wel voor in aanmerking komen! Dat zou mooi zijn!

BE; bij het verstrekken van een uitkering wordt ook het inkomen van je partner getoetst. Die kan mij makkelijk onderhouden, dus vervallen ineens zowat al mijn rechten omdat ik nu eenmaal samenwoon .
In my life
Why do I smile
pi_52983065
k_i_m wanneer het maar een paar weken is, heb je dus wel gewoon recht op een Wazo uitkering. Ik zou er wel een belletje aan wagen iig
pi_52983194
Kim, is de kans niet aanwezig dat je gewoon mag blijven?
  donderdag 6 september 2007 @ 15:11:10 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52983241
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:57 schreef k_i_m het volgende:
Het hangt op een paar weken, dus in dat geval zou ik er nog wel voor in aanmerking komen! Dat zou mooi zijn!

BE; bij het verstrekken van een uitkering wordt ook het inkomen van je partner getoetst. Die kan mij makkelijk onderhouden, dus vervallen ineens zowat al mijn rechten omdat ik nu eenmaal samenwoon .
Echt? Dan heb ik toch altijd in de verkeerde veronderstelling geleefd. Is dat niet alleen bij bijstand?
WW heb je toch als werkende gewoon recht op, al zou je vent miljoenen verdienen?
Zie ook dit bijvoorbeeld.

Nou ja, geheel off-topic. Excuus.
pi_52983559
Mijn WW uitkering kreeg ik ondanks het salaris van J. Gewoon aanvragen dus. Bereid je wel voor op een hoop papierwerk en sollicitatiebrieven schrijven. En solliciteren op een baan die je niet wilt met een megabuik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 6 september 2007 @ 15:25:07 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52983623
Totdat het verlof in gaat toch?
Want daar blijf je gewoon ook recht op houden en dan heb je ook vrijstelling van de sollicitatieplicht als ik het goed heb.
pi_52983700
Yep en volgens mij heeft een uitkering via UWV altijd met jouw eigen arbeidsverleden te maken en wanneer je in de bijstand bent/komt dan heeft het wel met inkomen van (ex)partner te maken.
Ik denk dat we afdwalen
  donderdag 6 september 2007 @ 15:38:28 #183
14746 k_i_m
pi_52983877
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:09 schreef Ticootje het volgende:
Kim, is de kans niet aanwezig dat je gewoon mag blijven?
Ik weet het niet. Mijn contract is nu al met een raar verhaal verlengd, het zou me niks verbazen als dat niet het geval is. En dan ben ik ook nog zwanger, maar dat zou niet meetellen zei mijn baas. Nee hèhè, dat ben je wettelijk verplicht .

Maar ik moet het inderdaad nog maar eens gaan uitzoeken. Nu snap ik het ook niet meer .
In my life
Why do I smile
  donderdag 6 september 2007 @ 16:01:16 #184
190853 RockabeIIa
pi_52984185
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:57 schreef k_i_m het volgende:

Als jij altijd hebt gewerkt dan ontvang je een WW uitkering als je voortijdig je baan verliest en vanuit de WW krijg je ook WAZO (en dat is 100% je oude loon + als bonus je extra vakantiegeld en niet zoals de WW 70% - 8% vakantiegeld).

En dat heeft niets met het inkomen van je partner te maken.
pi_52984314
Bij het niet verlengen van een contract krijg je geen niet zomaar een WW uitkering..
  donderdag 6 september 2007 @ 16:16:25 #186
190853 RockabeIIa
pi_52984359
Waar is dat op gebaseerd? Is dat iets nieuws? (Ik heb trouwens enige jaren voor het UVW gewerkt...)
pi_52984392
Nee, is niets nieuws (en ik heb een correctie gemaakt). Zou je toch moeten weten als ex-werknemer.
  donderdag 6 september 2007 @ 16:28:12 #188
190853 RockabeIIa
pi_52984587
Ja, dat wist ik ook nog wel Beetje correcties gaan doen
pi_52984946
Ik heb (in het jaar flintstone) geen contractsverlenging gehad toen ik 4 maanden zwanger was, daarna kreeg ik een ww-uitkering. Ik had wel sollicitatieplicht dus moest wel aktief bezig blijven met zoeken
Saartje
  donderdag 6 september 2007 @ 16:42:08 #190
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52985004
3,83 cm
officiele meting 10w1d ETA 2 april

2 ogen, 2 stompjes op schouderhoogte en 2 stompjes aan de onderkant van de romp Er werd druk gegymnastiekt in m'n buik

18 september gaan we weer kijken en dan nekplooimeting
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52985295
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, dat wist ik ook nog wel Beetje correcties gaan doen
"Niet zomaar" staat bij die lui van het UWV voor zowat hetzelfde als "geen"
pi_52985307
Fijn E.T.!
Saartje
  donderdag 6 september 2007 @ 17:01:41 #193
14746 k_i_m
pi_52985406
Wat goed E.T.
In my life
Why do I smile
pi_52985408
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:39 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb (in het jaar flintstone) geen contractsverlenging gehad toen ik 4 maanden zwanger was, daarna kreeg ik een ww-uitkering. Ik had wel sollicitatieplicht dus moest wel aktief bezig blijven met zoeken
Had ik bij Merlijn ook, alleen was ik toen net 7 weken zwanger. Sollicitatieplicht tot het verlof. En direct na het verlof weer beginnen met solliciteren.
pi_52985482
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:42 schreef E.T. het volgende:
3,83 cm
officiele meting 10w1d ETA 2 april

2 ogen, 2 stompjes op schouderhoogte en 2 stompjes aan de onderkant van de romp Er werd druk gegymnastiekt in m'n buik

18 september gaan we weer kijken en dan nekplooimeting
Ik vind het nog steeds zooo wonderlijk Laat staan jullie!! Geweldig ET!!!
pi_52986960
Wanneer kom je dan wel in aanmerking voor WW? Moet je daar eerst zoveel jaar voor gewerkt hebben ofzo?

Hmm, op de site van het UWV zie ik dit:

U moet voldoen aan de wekeneis. Dat wil zeggen dat u in de periode vóór uw werkloosheid meestal 26 van de 36 weken gewerkt moet hebben.

Maarja, ik ben nu al behoorlijk lang ziek thuis, dus dat schiet ook niet op

Hmm, maar WW komt pas als je uit de ziektewet bent. Nouja, het gaat om een paar maanden WW Mocht mijn contract niet verlengd worden, dan hoop ik snel weer wat anders gevonden te hebben. Maarja, in hoeverre is het reeel te gaan solliciteren als je van je arts niet mag werken

[ Bericht 48% gewijzigd door Pruk op 06-09-2007 18:19:21 ]
pi_52987265
Hoor ik vandaag via via dat het bureau waar we de kraamzorg hebben geregeld failliet is... Het schijnt wel overgenomen te zijn, hopelijk merken we er niet teveel van...

Ik neem aan dat we vanzelf wel wat van hen zullen horen...
pi_52989335
Dan waren jullie UWV's aanzienlijk liever dan de mijne Werkte daar ene Rockabella zeker?
De exacte voorwaarden zijn hier na te lezen. Mooi kut dus als je werkgever je een verlenging beloofd maar die op de laatste dag van je contract om 16:45 uur niet krijgt.

Nijna, ik zou daar niet zomaar vanuit gaan.. Stel dat je niets hoort? Gewoon even checken, dan weet je het zeker en hoef je er niet meer over na te denken
pi_52989432
Mondelinge overeenkomst is ook overeenkomst
pi_52989446
.

[ Bericht 89% gewijzigd door lcicle op 06-09-2007 20:39:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')