O nee? Zijn daar specifieke tijden voor omdat wel en niet te doen?quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:47 schreef Copycat het volgende:
Coke snuivben doe je normaliter niet bepaald tijdens het eten. Lijkt mij een beetje vergezocht, dus.
Coke is nu niet bepaald eetlustbevorderend. Zodoende.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:51 schreef Doc het volgende:
[..]
O nee? Zijn daar specifieke tijden voor omdat wel en niet te doen?
Sommige mensen nemen het tijdens de koffie, anderen bij de zakenlunch en weer anderen bij het avond eten. Zeker als er ondertussen lekker gedronken wordt ...
Maar wat zou er erg of minder erg aan zijn als er coke in het spel is?
Ja, hier is dat geen issue. Bij de Tour de France echter.....quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:51 schreef Doc het volgende:
[..]
Maar wat zou er erg of minder erg aan zijn als er coke in het spel is?
Ik heb een aantal vrienden die af en toe coke gebruiken, en die tevens vader zijn en serieus hun vak uitoefenen. Als je af en toe coke gebruikt houdt dat niet in dat je niet serieus kan zijn in je dagelijks leven ...quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:52 schreef shmoopy het volgende:
Het was iemand die behoorlijk serieus met z'n vak bezig was, lijkt me niet het coke-type, voor zover je dat kunt weten.
Hoezo kan dat hier in het geheel geen issue zijn? Ik vind het geen probleem als hij af en toe zou gebruiken. Het kan alleen een factor zijn in overwacht hartfalen op die leeftijd.quote:
Endemol zou geen diepgaand onderzoek naar coke-gebruik in de gelederen starten als daar hier sprake van zou zijn.quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:00 schreef Doc het volgende:
[..]
Hoezo kan dat hier in het geheel geen issue zijn? Ik vind het geen probleem als hij af en toe zou gebruiken. Het kan alleen een factor zijn in overwacht hartfalen op die leeftijd.
Ja zo bedoelde ik het ookquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:09 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
we zegt ze. En hoe je het ook went of keert, zo is het wel. De fan doet er wat langer over en de vrouw en kinderen veel langer. Dus zo cynisch is het nu ook weer niet, meer realiteit. Blijft natuurlijk dat het veel te vroeg is, zo op je 42e sterven.![]()
Daar laat de die-hard gebruiker zich niet door weerhouden. Ik heb weleens aan tafel gezeten en dat ik ongeveer de enige was die z'n bordje ophad. Een lolligerd riep nog voordat de borden weer afgeruimd werden: "even roeren voor de kok"quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Coke is nu niet bepaald eetlustbevorderend. Zodoende.
Inderdaad, ja.quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:10 schreef Greys het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook een beetje ehh.... niet netjes... om hier ook alweer te gaan zitten speculeren over eventueel cokegebruik. Hij leek me daar nou totaal het type niet voor. Tuurlijk kan het, maar moeten we nou echt bij elke 'onverwachts overledene' over coke gaan zitten miepen?
homoooooo!quote:
Zijn die vergeten? Denk ik niet hoor. Maar je kan niet dagelijks blijven herdenken natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 september 2007 15:41 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ja zo bedoelde ik het ook
Robert Long, Gert Jan Dröge en Jos Brink zijn we ook al weer 'vergeten'
Net als Guusje Nederhorst en Frédérique Huydts...![]()
En waarom zou hij niet het type zijn? Dat kan je aan iemand ogen zien als hij niet gebruikt zien, dat iemand 2 of 3 keer per jaar een avondje loos gaat? Er zijn zat mensen die een paar keer per jaar recreatief drugs gebruiken en voor de rest heel prima functioneren en verantwoordelijk zijn en dergelijke. In mijn ogen ook zeer weinig mis mee. Als iedereen die dat doet aan een hart stilstand zou overleiden zou het aantall weduwen en halve wezen echt behoorlijk groot zijn, dus zoals ik eerder zei: "je hoort me niet zeggen dat het zijn eigen schuld is".quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:10 schreef Greys het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook een beetje ehh.... niet netjes... om hier ook alweer te gaan zitten speculeren over eventueel cokegebruik. Hij leek me daar nou totaal het type niet voor. Tuurlijk kan het, maar moeten we nou echt bij elke 'onverwachts overledene' over coke gaan zitten miepen?
Inderdaad. Tuurlijk denk je nog wel eens aan ze, maar voor mij is dat eigenlijk altijd als er iets van ze te zien of te horen is. Ik sta niet dagelijks bij ze stil..quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn die vergeten? Denk ik niet hoor. Maar je kan niet dagelijks blijven herdenken natuurlijk.
ik qoute deze expresquote:
Want? Omdat ik het geen big deal vind dat mensen in hun vrije tijd best een paar keer per jaar coke gebruiken? Omdat ik uberhaupt het idee heb dat iemand van de 42 aan een hartprobleem sterft als er verder niets over hartproblemen bekend is bij een dergelijk persoon het door iets dergelijks kan komen?quote:Op zondag 2 september 2007 04:34 schreef Ole het volgende:
en anders ben je echt triester dan ik dacht doc![]()
Een In Memoriam topic vanaf het moment dat het net bekend was dat hij overleed. Puur om het te melden en een mogelijkheid voor mensen om er iets over kwijt te kunnen, een condoleance, een herinnering, een mening, een anekdote enz. De manier waarop er nu over de mogelijke doodsoorzaak gespeculeerd wordt, zonder enige aanwijzing, bevalt mij niet zo. Maar ook dat staat ieder vrij hoor. Niets is taboe lijkt me.quote:Op zondag 2 september 2007 20:19 schreef Doc het volgende:
wat is het nut van dit topic eigenlijk?
Ik maak vanaf het begin duidelijk dat ik een mogelijke factor "coke" absoluut NIET zie als "eigen schuld dikke bult" (met redenen waarom ik dat vind) ... maar goed ik zal er over ophouden.quote:Op zondag 2 september 2007 20:27 schreef milagro het volgende:
waarom bijt je je zo vast, Doc?
dit soort topics hebben geen nut verder dan ach en wee en jeetje inderdaad, maar waarom nu ineens deze uitgezocht om door te drammen over mogelijk 'eigen schuld, dikke bult' of wat je er ook mee wil zeggen?
Zoals ik hierboven aangaf: "Juist in zo'n situatie waar het noodlot zo toeslaat zoek je verklaringen. En dit is een heel redelijke verklaring als over eerder hartfalen niet bekend is."quote:Op zondag 2 september 2007 20:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Een In Memoriam topic vanaf het moment dat het net bekend was dat hij overleed. Puur om het te melden en een mogelijkheid voor mensen om er iets over kwijt te kunnen, een condoleance, een herinnering, een mening, een anekdote enz. De manier waarop er nu over de mogelijke doodsoorzaak gespeculeerd wordt, zonder enige aanwijzing, bevalt mij niet zo. Maar ook dat staat ieder vrij hoor. Niets is taboe lijkt me.
Ik vind het toch wel erg speculatief. Het kan een verklaring zijn maar er zijn nog heel veel andere.quote:Op zondag 2 september 2007 20:51 schreef Doc het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven aangaf: "Juist in zo'n situatie waar het noodlot zo toeslaat zoek je verklaringen. En dit is een heel redelijke verklaring als over eerder hartfalen niet bekend is."
Vandaar dus. Maar zoals ik gemerkt heb is iets waar ik blijkbaar een neutrale connotatie bij heb als oorzaak, bij de meerderheid hier van de posters hier als veel te controversieel gezien wordt -waarom eigenlijk?-, en zoals ik zei zal ik er daarom mee ophouden.
Je maakt naam!quote:Op zondag 2 september 2007 22:20 schreef Doc het volgende:
Als ik hierop reageer raakt deze discussie daarover verder off-topic. Ik heb een aparte discussie over geopend elders: Recreatief drugsgebruik (maar ik ga nu slapenn).
Ik had je, in het geval van mijn man, alle hoeken van de kamer laten zien en je de vriendschap voorgoed opgezegd.quote:Op zondag 2 september 2007 19:16 schreef Doc het volgende:
Als bij mijn beste vrienden zou overkomen op die leeftijd - die ook liefhebbend echtgenoot zijn, geweldige vaders en serieus met hun vak bezig - dan zou ik verdomde verdrietig zijn, tot hulp proberen te zijn vor zijn gezin, hun ouders proberen te troosten en aan degene die bij het overleiden ook waren vragen of ze die avond dan toevallig coke gebruikt zouden hebben. Juist in zo'n situatie waar het noodlot zo toeslaat zoek je verklaringen. En dit is een heel redelijke verklaring als over eerder hartfalen niet bekend is...
Inderdaad dat zou mijn reactie ook zijn, je weet alleen niet in hoeverre dit normaal is in de vriendenkring van doc, wie weet doen ze dat in zijn omgeving regelmatig.quote:Op maandag 3 september 2007 10:59 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik had je, in het geval van mijn man, alle hoeken van de kamer laten zien en je de vriendschap voorgoed opgezegd.
Een topic hierover, misschien beter daar verder gaan ipv hier het topic verder te vullen met dit vage zijlijntje.quote:Op zondag 2 september 2007 22:20 schreef Doc het volgende:
Als ik hierop reageer raakt deze discussie daarover verder off-topic. Ik heb een aparte discussie over geopend elders: Recreatief drugsgebruik (maar ik ga nu slapenn).
Ik denk dat dat wel scheelt. Van mijn 4 beste vrienden weet ik dat 3 van hen zo'n 2 a 3 keer per jaar coke gebruiken (vind ik niet "regelmatig" maar eerder "heel af en toe", en die 4e heeft het ooit wel eens gebruikt). En die 3 zijn allen gelukkig getrouwd, zijn lieve vaders en hebben prima banen. Ondanks dat ik zelf dus niet gebruik (en ook nnooit coke gebrukt heb) vind ik zoiets dus even normaal als twee keer per jaar paraschute springen of iets dergelijks.quote:Op maandag 3 september 2007 11:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad dat zou mijn reactie ook zijn, je weet alleen niet in hoeverre dit normaal is in de vriendenkring van doc, wie weet doen ze dat in zijn omgeving regelmatig.
Maar goed, ik zie ook niet in waarom je op zo'n moment dit naar voren zou moeten brengen, om zelf een antwoord te krijgen?
Mijn god, kun jij uit?quote:Op maandag 3 september 2007 21:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel scheelt. Van mijn 4 beste vrienden weet ik dat 3 van hen zo'n 2 a 3 keer per jaar coke gebruiken (vind ik niet "regelmatig" maar eerder "heel af en toe", en die 4e heeft het ooit wel eens gebruikt). En die 3 zijn allen gelukkig getrouwd, zijn lieve vaders en hebben prima banen. Ondanks dat ik zelf dus niet gebruik (en ook nnooit coke gebrukt heb) vind ik zoiets dus even normaal als twee keer per jaar paraschute springen of iets dergelijks.
Blijkbaar ligt dat bij een groot aantal van jullie anders - is het "slecht", "een schande", "bezoedelend". Dat ik iemand ben die dat niet vindt is dan weer voldoende om me een sukkel te noemen of harteloos of iets dergelijks. Maar die discussie is toch meer iets voor dat topic dat ik daarvoor aangemaakt heb.
Waarom zoiets op een dergelijk moment naar voren te brengen heb ik overigens ook al twee keer gemeld: "Juist in zo'n situatie waar het noodlot zo toeslaat zoek je verklaringen..." .
Maar aangezien ik merk dat mijn normalisering van een enkel keer per jaar coke gebruiken als schokkend ervaren wordt doe ik daar mijn excuses voor in dit topic. Wie mij er nog over wil uitschelden doet dat maar in het ander topic.
Een reactie heb ik gegeven in een ander - hier ook gequote - topic - het is hier verder offtopic.quote:Op maandag 3 september 2007 21:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het gaat niet om het al dan niet schandalig zijn van coke. Het gaat om jouw volstrekt uit de lucht gegrepen aanname. Die is niet relevant, leidt nergens toe en is op zijn minst onwaarschijnlijk. Bij sporters die zomaar omvallen, is de suggestie van drugs wél relevant/het in ogenschouw nemen waard. Hier slaat het nergens op.
Mensen krijgen hartaanvallen. Meestal als ze oud zijn, soms als ze jong zijn. Klaar.
Triest genoeg.
quote:Roef Ragas in besloten kring begraven.
Acteur Roef Ragas is donderdag in besloten kring begraven. Dat heeft zijn management bekendgemaakt. Ragas overleed vorige week tijdens een bezoek aan een restaurant aan een hartaanval. Hij werd slechts 42 jaar.
Bastiaan Ragas, de broer van Roef, bedankte op zijn website alle mensen die hun medeleven hebben betuigd.
Lieve mensen,
Ik wil jullie bedanken voor de overweldigende reacties van medeleven na het onvoorstelbare verlies van mijn broer. Jullie steunbetuigingen geven ons troost in deze moeilijke tijd.
Bedankt, Bas.
Roef had sinds 1990 een relatie en was getrouwd met actrice Susan Visser , onder meer bekend uit Gooische Vrouwen. Samen met haar kreeg hij twee kinderen: dochter Saïda (1998) en zoon Aaron (2001).
quote:de laatste momenten van Roef Ragas beschreven.
Op de website van Kemna Casting schrijft Hans Kemna over de laatste momenten in het leven van Roef Ragas. De acteur overleed 30 augustus op 42-jarige leeftijd aan een hartaanval.
Kemna was samen met Ragas in een restaurant aan het eten toen deze plotseling omviel. Volgens Kemna gebeurde het allemaal ontzettend onverwacht: '"Waar zijn die toiletten ook al weer?", vraagt hij.'
'Daar, en je wijst wat terloops naar achteren. Hij staat op, met een tandenstokertje nog tussen de tanden en valt. Een allerlaatste menselijke beweging, hij valt en is niet meer.'
Gebeurtenis
Castingdirector Kemna noemt de gebeurtenis onbeschrijfelijk. "Het is een niet te beschrijven moment als je oog in oog met de dood hebt gestaan", schrijft hij.
"Voor je beseft wat er gebeurt, is het gebeurd. Onberekenbaar, wreed, dodelijk ijzingwekkend."
Ragas
Ragas speelde in talloze films en toneelstukken. Bij het grote publiek was hij bekend als rechercheur Rinus de Gier in de politieserie Grijpstra & De Gier.
Volgend jaar zou hij in het theater te zien zijn in 'Knielen op een bed violen', een toneelbewerking van de gelijknamige roman van Jan Siebelink.
De acteur was getrouwd met actrice Susan Visser, die onder meer te zien is in de serie Gooische Vrouwen. Samen met haar kreeg hij twee kinderen.
Roef Ragas werd op 6 september in besloten kring begraven.
quote:Het is een niet te beschrijven moment als je oog in oog met de dood hebt gestaan. Mij is dat overkomen, toen ik op een gewone doordeweekse avond met een vriend een hapje ging eten na een vrolijke seizoensopening in een museum. Voor je beseft wat er gebeurt, is het gebeurd. Onberekenbaar, wreed, dodelijk ijzingwekkend.
Waar zijn die toiletten ook al weer? vraagt hij. Daar, en je wijst wat terloops naar achteren. Hij staat op, met een tandenstokertje nog tussen de tanden en valt. Een allerlaatste menselijke beweging, hij valt en is niet meer. Ondanks verwoede pogingen van attente lieve medegasten om hem te re-animeren, ondanks de snelle komst van politie, ambulances en brandweer re-animatieteam, neen, niets, niks. De ambulance zal zonder twijfel met gillende sirenes naar het ziekenhuis geraced zijn, en ook daar zullen diverse pogingen gedaan zijn om hem weer tot leven te brengen, tevergeefs. dood, niks, helemaal niks. Onvoorstelbaar. Nog steeds niet te bevatten. Nooit meer te bevatten.
Ik hou heel erg van het leven, maar zou het niet eerlijker geweest zijn, als ik daar was gevallen in dat restaurant? Ik ben toch best op leeftijd, heb wel een redelijk aardige carriere achter de rug, de begrafenis had ik ook nog kunnen bekostigen, ik sta niet meer in de bloei van mijn leven, heb geen leuke talentvolle vrouw en geen kinderen van 7 en 10 jaar. Het leven is oneerlijk soms. Heel erg oneerlijk.
Roef Ragas was een allerliefst mens, intelligent, geestig, belezen, ik heb nog nooit een acteur ontmoet die zo veel van boeken wist en ze ook las, tikje cynisch, waar ik erg van hield, super echtgenoot en vader, bijna onwezenlijk in de toneelwereld. Ik ben nooit iemand tegen gekomen die iets onaardigs over hem zei, hij was een zeer geliefd aimabel mens. Overal, waar dan ook.
Ik vond het een eer om me zijn vriend te mogen noemen.
Hij zou een luisterboek opnemen van zijn geliefde Jeroen Brouwers, hij liet me het manuscript nog zien die avond, en ik zei, is dat nou wel leuk zo'n luisterboek doen en moet je daar niet eindeloos voor repeteren? Hij vond het leuk. Op het toneel zou hij ooit een monoloog van diezelfde Brouwers gaan spelen. Hij was begonnen een boek te schrijven, wat hij het aller allerleukste vond. Een enorme uitdaging, zei hij.
Hij had genoten van de Romeinse Tragedies en schreef het e-mail adres van Ivo van Hove in zijn agenda om hem een compliment mail te gaan sturen.
Hij verheugde zich op Knielen op een bed Violen dat hij met Wendell Jaspers zou gaan spelen en we praatten er urenlang over, ook omdat Paul Verhoeven er ooit een speelfilm van zal gaan maken en ik het net weer gelezen had. Niks dus. Nooit meer. Juist op dit moment was hij op een goed punt in zijn veel te vroeg afgebroken carriere beland.
Na goed spel in Demonen/Closer, alletwee bij het Nationale Toneel en ook in Bob, Bob, Bob en Bob, de lunchvoorstelling in Bellevue, ging zijn spel steeds meer de diepte in. Hij speelde veel liever toneel dan dat hij televisie of film deed, maar ook daar was hij een geliefd acteur. Een mooie, grote sterke man met een ongelofelijke aanwezigheid en met een onwaarschijnlijk krachtige knappe kop. Weet nog heel goed toen ik hem voor het eerst zag en wist dat hij in de eerste klas van de Amsterdamse Toneelschool zat en dacht, weet ook nog precies waar, bij de Stopera tijdens een Uitmarkt, 'nou dat is er zo een, dat wordt wat!' We hadden hem graag in de film Zwartboek gezien, wat hij zelf ook graag wilde, maar door overlappende werkzaamheden ging dat niet; hij vond dat heel jammer.
Door Grijpstra en de Gier werd hij een Bekende Nederlander, wat hij vervelend vond.
Het zei hem helemaal niks. Ook in het restaurant die avond werd hij herkend, maar hij deed of hij het niet zag, en reageerde er niet op.
's Nachts, na de hele gebeurtenis, en met het besef dat het voorgoed voorbij was, ging ik intriest en leeg mijn fiets ophalen en daar stond moederziel alleen zijn fiets, zo'n grote stoere zilveren mountain bike, zo'n fiets waarop alleen Roef kon fietsen. GIANT stond er op.
GIANT was hij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |