zijn ze nou helemaal het verstand verlorenquote:Het kabinet gaat de btw verhogen van 19 naar 20%. Dat bevestigen bronnen in Den Haag.
Leaserijders
De accijns op benzine gaat 1 cent omhoog. En leaserijders moeten extra betalen want de fiscale bijtelling stijgt van 22 naar 25%. De plannen zijn onderdeel van de begroting die op Prinsjesdag wordt gepresenteerd. Ook stijgt de accijns op benzine met 1 cent en gaat de prijs van drank omhoog.
Ouderenbonus verdwijnt
Rijke ouderen gaan vanaf 2010 extra belasting betalen als ze voor hun 65ste met werken stoppen. De bonus voor ouderen die na hun 65ste door willen werken, verdwijnt.
Om nog maar te zwijgen over het steeds slechter wordende zorgstelselquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:27 schreef Perrin het volgende:
Alles wordt duurder terwijl de overheidsdiensten slechter worden. Bedrijven herorganiseren eens in de paar jaar, wordt tijd dat de overheid dit ook eens grondig doet. Woningnood, fileprobleem, chaos bij de belastingdienst, verslechtering onderwijs, allerlei dure showprojecten waarvan het maatschappelijk nut dubieus is zoals HSL, betuwelijn.. bah.
De economie draait opzich ook prima alleen is dit kabinet bezig om het vertrouwen wat er op dit moment is in de economie vakkundig om zeep te helpen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:37 schreef Freeflyer het volgende:
heel bijzonder.
eerst moeten we massaal geloven dat het allemaal zo goed gaat met de economie.
een gevolg zou dan zijn lastenverlichting.
nu wist iedereen al dat de economie niet bijzonder draaide aangezien "jan met de pet" weinig positiefs op straat zag.
En die paupers moeten ook gewoon naar de supermarkt, waar alles dus duurder is geworden door de btw verhoging. Dus wie ze nu verlichten qua lasten snap ik nietquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:44 schreef MrX1982 het volgende:
Alles wordt duurder om de paupers in deze samenleving te kunnen helpen. Echt wat je noemt sociaal.
Ik heb van dit kabinet werkelijk waar nog geen enkel goed idee gehoord. Deze begroting is dan ook het voorlopige dieptepunt van dit kabinet. Een BTW tarief van 20%. Dat is toch werkelijk waar een schande.
Bedankt Nederlandse kiezers![]()
![]()
.
Het wordt allebei duurder:quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:41 schreef Schuifpui het volgende:
Overigens zullen er zo wel wat mensen komen die roepen dat de maatregelen voor automobilisten voor minder auto's op de weg zullen zorgen. Ik zal jullie al vast eens wat vertellen:
M'n pa heeft ook een leasebak en we zaten er al over te twijfelen om alleen zakelijk te gaan rijden en er een andere auto bij te nemen, omdat dat financieel vrijwel niets uitmaakt. Met deze maatregel gok ik dat het nu wel zeker is dat we dat doen.
+1 auto op de weg.![]()
dat is wat we met zijn allen moeten geloven ja.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
De economie draait opzich ook prima alleen is dit kabinet bezig om het vertrouwen wat er op dit moment is in de economie vakkundig om zeep te helpen.
Er komen ook lastenverlichtingen maar dat is natuurlijk de bekende sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:48 schreef Pheno het volgende:
En die paupers moeten ook gewoon naar de supermarkt, waar alles dus duurder is geworden door de btw verhoging. Dus wie ze nu verlichten qua lasten snap ik niet
Iedereen gaat met een btw verhoging achteruit. Op de regering na, natuurlijk.
En natuurlijk de werkende mens (vaak met auto omdat de treinen *** zijn) dubbel gestraft door een accijnsverhoging van een cent. Om maar van leasers niet te spreken 22% naar 25%.
Waar is die lastenverlichting dan?
quote:Minister Bos sprak na afloop van het kabinetsberaad over een ‘solide financieel beleid’ en ‘een mooi koopkrachtbeeld’. Minima en ouderen worden gecompenseerd voor het dreigende koopkrachtverlies. Andere inkomensgroepen gaan er gemiddeld 0,25 procent op achteruit, met enkele uitschieters tot 0,5 procent. Zonder de ingrepen van het kabinet voorspelde het Centraal Planbureau voor de lage inkomens een koopkrachtverlies van 1 procent.
De economie dragers krijgen het wederom een stukje zwaarder om de "zwakkeren" te helpen.quote:Het kabinet heeft donderdag een akkoord gesloten over de Miljoenennota voor volgend jaar. Minister Wouter Bos van Financiën zal op Prinsjesdag 1 miljard euro aan extra bezuinigingen presenteren en 700 miljoen euro aan lastenverlichting.
Ik denk dat je de oorzaak vooral bij de oorlogen moet zoeken die toch betaald moeten worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
In plaats van te zeuren moet je ook kijken naar de oorzaken hiervan. En één daarvan is de slechte bescherming tegen de negatieve kanten van de globalisering.
Wat is dat nu voor onzin? Het is een gevolg van een overheid die nooit in eigen vet wil snijden, die incompetent is en veel te veel wil opleggen wat ik niet mag.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
In plaats van te zeuren moet je ook kijken naar de oorzaken hiervan. En één daarvan is de slechte bescherming tegen de negatieve kanten van de globalisering.
Inderdaad 800 miljoen is niet niks, maar er is meer hoor. Als je de begrotingen van 2000 tot 2007 naast elkaar legt valt vooral op dat de venootschapsbelastinginkomsten flink omlaag zijn gegaan maar de belastinginkomsten die voortvloeien uit consumeren, autorijden en werken zijn gestegen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:56 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik denk dat je de oorzaak vooral bij de oorlogen moet zoeken die toch betaald moeten worden.
Dit kabinet wil 750 miljoen bezuinigen op ambtenaren, dat staat nog steeds overeind. Daarnaast haal ik uit dit lijstje nog wat andere zaken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:59 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor onzin? Het is een gevolg van een overheid die nooit in eigen vet wil snijden, die incompetent is en veel te veel wil opleggen wat ik niet mag.
Hoezo niet in eigen vet snijden? Kijk naar de feiten ipv te denken in stereotyperingen als 'PvdA=grote overheid' en 'VVD= kleine overheid'.quote:Hier volgen de belangrijkste punten (voor zover uitgelekt) uit het akkoord over de begroting voor volgend jaar dat het kabinet donderdag heeft bereikt:
- De koopkracht van minima en ouderen met alleen AOW of een klein pensioen blijft overeind. De meeste andere huishoudens gaan er een kwart of een half procent op achteruit.
- Het BTW-tarief gaat van 19 naar 20%
- De WW-premie gaat fors omlaag.
- De accijns op roken, alcohol en benzine gaat omhoog.
- De fiscale bijtelling voor leaserijders gaat omhoog.
- De fiscale aftrekbaarheid van pensioenpremies voor hogere inkomens wordt beperkt.
- De 'aanrechtsubsidie', een belastingvoordeel voor gehuwde, niet-werkende vrouwen wordt in 15 jaar afgeschaft, vijf jaar sneller dan in het regeerakkoord was aangekondigd. Huishoudens met kinderen tot vijf jaar (in plaats van zes, zoals eerder de
bedoeling was) worden ontzien.
- Woningcorporaties moeten vennootschapsbelasting gaan betalen over hun winsten. Dat brengt een kleine 2 miljard euro op. Daarnaast storten ze waarschijnlijk circa 1 miljard euro in een fonds voor het opknappen van probleemwijken.
- Op de AWBZ wordt zo'n 600 miljoen bezuinigd. Het gaat onder meer om luxe ondrsteuningen voor ouderen, zoals hulp bij uitstapjes.
- In totaal bezuinigt het kabinet volgend jaar circa 1 miljard euro extra. Daar staat een extra lastenverlichting van circa 750
miljoen tegenover.
- Bezuinigingen vinden onder meer plaats op overheidssubsidies en op lokale bestuurskosten. Bij dat laatste wordt onder meer gedacht aan minder wethouders en raadsleden.
- De ministeries van Defensie en Onderwijs worden ontzien bij de bezuinigingen.
Daarom is het des te absurder dat dezelfde "jan met de pet" steeds van dezelfde overheid verwacht dat die het voor hem op gaat lossen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:51 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
dat is wat we met zijn allen moeten geloven ja.
jan met de pet ziet er helemaal niks van. die merkt alleen maar dat slechtere voorzieningen meer geld kosten.
Hier in Ierland is het al 21%. Ik voel me hier weer een klein beetje minder benadeeld nu.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:44 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb van dit kabinet werkelijk waar nog geen enkel goed idee gehoord. Deze begroting is dan ook het voorlopige dieptepunt van dit kabinet. Een BTW tarief van 20%. Dat is toch werkelijk waar een schande.
De reden zou zijn dat de vergrijzing meer geld kost dan verwacht.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:56 schreef slaveloos het volgende:
Waarom eigenlijk deze lastenverzwaring? Is er een reden voor gegeven? Alleen om de ww-premie omlaag te brengen toch? Dan merken al die mensen met hun leasebak er in de praktijk toch helemaal niks van?
Alleen de zelfstandigen zijn het haasje volgens mij
aannames.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daarom is het des te absurder dat dezelfde "jan met de pet" steeds van dezelfde overheid verwacht dat die het voor hem op gaat lossen.![]()
Heeft weinig met links te maken, met de VVD was het precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:36 schreef Schuifpui het volgende:
'het zoet'
Wel de lasten voor automobilisten fors verhogen, maar iets terug doen voor de automobilist ho maar. Voorlopig wordt er nergens meer in het wegennet geïnvesteerd en ondertussen mogen we fijn met z'n allen in de file staan. De hardwerkende burger, die veelal toch echt met de auto naar het werk moet, wordt weer fijn gestrafd door links.![]()
Jij bedoeld dat de grote bedrijven steeds minder betalen en dat de burgers steeds meer moeten betalen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Inderdaad 800 miljoen is niet niks, maar er is meer hoor. Als je de begrotingen van 2000 tot 2007 naast elkaar legt valt vooral op dat de venootschapsbelastinginkomsten flink omlaag zijn gegaan maar de belastinginkomsten die voortvloeien uit consumeren, autorijden en werken zijn gestegen.
Echt, vergelijk het maar eens met elkaar, kun je een hoop trends uit halen
meldt! maak er maar +2 vanquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:41 schreef Schuifpui het volgende:
M'n pa heeft ook een leasebak en we zaten er al over te twijfelen om alleen zakelijk te gaan rijden en er een andere auto bij te nemen, omdat dat financieel vrijwel niets uitmaakt. Met deze maatregel gok ik dat het nu wel zeker is dat we dat doen.
+1 auto op de weg.![]()
Maar zijn accijnzen en inkomensbelastingen ook zo hoog daar? Ik dacht dat de totale belastingdruk in Ierland wel lager was dan in Nederland.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:07 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hier in Ierland is het al 21%. Ik voel me hier weer een klein beetje minder benadeeld nu.
Als dit hetgene is wat de bezuinigingen bij de overheid betreft:quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit kabinet wil 750 miljoen bezuinigen op ambtenaren, dat staat nog steeds overeind. Daarnaast haal ik uit dit lijstje nog wat andere zaken.
[..]
Hoezo niet in eigen vet snijden? Kijk naar de feiten ipv te denken in stereotyperingen als 'PvdA=grote overheid' en 'VVD= kleine overheid'.
Ze moeten toch iets doen om de multinationals te trekken. Voor de bereikbaarheid van Nederland zullen ze het echt niet doenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:09 schreef Colnago het volgende:
[..]
Jij bedoeld dat de grote bedrijven steeds minder betalen en dat de burgers steeds meer moeten betalen?
Dat denk ik ook en daarom stemde ik op de SP.
Dat is inderdaad wel vreemd ja.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daarom is het des te absurder dat dezelfde "jan met de pet" steeds van dezelfde overheid verwacht dat die het voor hem op gaat lossen.![]()
Multinationals te trekken om nederlandse bedrijven over te kopen zodat het geld Nederland uitgesluisd wordt, jah.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ze moeten toch iets doen om de multinationals te trekken. Voor de bereikbaarheid van Nederland zullen ze het echt niet doen
Dan ga je er vanuit dat Bos net zo'n vlerk als Zalm is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:13 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als dit hetgene is wat de bezuinigingen bij de overheid betreft:
- Bezuinigingen vinden onder meer plaats op overheidssubsidies en op lokale bestuurskosten. Bij dat laatste wordt onder meer gedacht aan minder wethouders en raadsleden.
- De ministeries van Defensie en Onderwijs worden ontzien bij de bezuinigingen.
Dan weet ik al dat daar niks van terecht komt omdat het zo onduidelijk is.
Welk feit? Dat er geen enkele huidige partij in staat is om de overheid in omvang terug te dringen? Het hudige kabinet geeft wel aan te willen bezuinigen op het ambtenarenapparaat maar dat deden de voorgaande kabinetten ook al, resultaat was nog meer ambtenaren en het huidige kabinet lijkt ook het takenpakket alleen maar uit te willen breiden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
Hoezo niet in eigen vet snijden? Kijk naar de feiten ipv te denken in stereotyperingen als 'PvdA=grote overheid' en 'VVD= kleine overheid'.
Te gemakkelijk aangezien je niet weet hoe de oppositie hier mee omgegaan zou zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Was het maar waar, verkiezingsuitslagen bewijzen mijn gelijk keer op keer (helaas)
Tuurlijk die paar bijstandstrekkers hebben het weer gedaanquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:15 schreef Mr.Spock het volgende:
belachelijk weer, laat de burger maar betalen voor de asociale paupers en mislukte overheidsprojecten.
20% is echt belachelijk! Over alles wat we met zn 16 miljoen mensen kopen mogen we de overheid 1/5 deel geven!
En NOG krijgen ze die fucking begroting niet rond!
Gewoon die hele bijstand grondig op de schop en 50% van de ambtenaren ontslaan.
Punt.
Bos is onbetrouwbaar gebleken met zijn niet nakomen van verkiezingsbeloftes dus ik heb daar geen vertrouwen in.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat Bos net zo'n vlerk als Zalm is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |