Intellectueel hooliganism is de mode, jeweetz!quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En Hans Teeuwen moet wel gewoon zijn (beledigende) grapjes kunnen maken natuurlijk.
Dubbele moraal rulezzszszszz!![]()
Daar weet jij als gereformeerde natuurlijk alles van.quote:
Nou, verteel eens?quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:25 schreef Mugger het volgende:
[..]
Daar weet jij als gereformeerde natuurlijk alles van.
Gelukkig schrijft de Nederlandse wet dreadlocks of een matje voor.quote:Op zaterdag 1 september 2007 01:09 schreef Canisfire het volgende:
Vervelende wijven zijn dat ja voelen zich zo goed aangepast maar wel de hele tijd met die theedoek op je hoofd.
Als je het verschil daartussen niet kunt zien, ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En Hans Teeuwen moet wel gewoon zijn (beledigende) grapjes kunnen maken natuurlijk.
Dubbele moraal rulezzszszszz!![]()
Ik zeg toch ook niet dat er een interessante discussie op TV losbarst. Ik heb het even over real life hier, ja. Begrijp je dat concept? Dat je zeg maar met andere mensen face to face gaat praten hierover.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:08 schreef Ringo het volgende:
Ik zie helemaal geen boeiende gesprekken op gang komen. Ik zie alleen een hoop mensen die in een luidruchtig televisie-format zijn gestonken: allereerst drie intelligente vrouwen die denken dat je met veel geschreeuw en weinig wol tot de essentie kan komen; daarna het publiek dat vooral boe en hoera roept; ten slotte een meute webgangers die het programma analyseert als een voetbalwedstrijd en op voorhand al weet wie het voordeel van de twijfel geniet.
Tja, noem het cheesy en doe het af als een onderonsje. Zo kun je alle 'ernst' wel als cheesy bestempelen.quote:De enige winnaar is Hans Teeuwen, die al ginnegappend op de uitnodiging is ingegaan en de test glansrijk doorstaat, simpelweg omdat sarcasme en humor het op het scherm altijd winnen van pretentieuze ernst. Mijn zegen heeft-ie, daar niet van -- maar het maakt het onderonsje tussen hem en die drie chickies er niet minder cheesy om.
Nou, zover staat het dus blijkbaar niet van de werkelijkheid af. Geloof het of niet maar ik denk dat de meeste mensen even kortzichtig/plat zijn. De TV is in die zin slechts een afspiegeling van de samenleving. Daarom is Hans Teeuwen wel belangrijk als eruitspringende figuur. En in die zin eigenlijk ook de Halallers en 'Baardmans'. Ik denk niet dat je het zou redden met "ernstige" praat met een aantal politici aan een tafel. Daar kijkt ten eerste geen hond naar en diegenen die wel kijken, zijn waarschijnlijk van zichzelf al iets dynamischer. Juist door het iets makkelijker en spectaculairder aan te bieden, bereik je ook de wat minderen van geest.quote:Integendeel -- ik verwacht heel weinig van televisie. Het afgelopen jaar heb ik (om louter praktische redenen) nauwelijks televisie gekeken, en ik raak steeds meer van het medium vervreemd. Als ik kijk, valt het me op hoe stompzinnig de meeste programma's eigenlijk zijn opgebouwd; hoe plat de discussie is, hoe smal de opinievorming, hoe gemakkelijk de meeste programmadeelnemers zich in hun rol willen schikken.
Als je gelijk hebt, is het makkelijk discussiëren.quote:Dat Teeuwen gelijk heeft inzake het fenomeen belediging, staat voor mij buiten kijf -- maar hij is met zijn theatrale brille als geen ander in staat om dat in een paar zinnen glashelder duidelijk te maken. Die drie chickies zitten erbij als veredelde figuranten, aangevers in een klucht: zeg eens wat geks en de Grote Komediant hakt er genadeloos op in.
Daar heeft dus niet iedereen tijd voor of zin in. Bovendien slaat Hans gewoon de spijker op zijn kop, dus ik weet niet in hoezeer jij nu weer waarheid tussen aanhalingstekens dient te plaatsen. Zo kun je alles wel tussen aanhalingstekens plaatsen, ook als je zelf op "onderzoek" uitgaat.quote:Het zou een flinke zaak zijn als minder mensen zich lieten leiden door wat er op tv aan "waarheid" (een goed geplaatste grap, een geil klinkende one-liner, een fijngemikte stoot-onder-de-gordel) wordt verkondigd, en zelf op onderzoek uitgingen.
Appels en peren. Nederlanders kunnen zich gewoon massaal vinden in zijn standpunt, net zoals de moslims zich misschien kunnen vinden in standpunten van de Meiden van Halal. Het gaat niet over iconiseren of verafgoden, het gaat erom dat iemand nu die gedachte gestalte geeft. Zo worden debatten nu eenmaal gevoerd, je hebt een boel mensen met een vergelijkbaar idee waarna de welbespraakten dit zullen verwoorden. Ook rondstrooien met termen als "de weg van het klapvee" en "de glorie van het ikhadhetzelfnietbeterkunnenzeggen-gelijk" vind ik in deze dan ook volstrekt nutteloos. Omdat iemand de gedachtes van de meesten perfect verwoord, is iedereen opeens klapvee?quote:Teeuwen een geniale uitspraak toedichten en daar trots mee aan de haal gaan alsof je het zelf had kunnen verzinnen, hem iconiseren als de laatste Durfal met een Statement -- het is hetzelfde mechanisme waarmee profeten heilig worden verklaard. Het is de weg van het klapvee, de glorie van het ikhadhetzelfnietbeterkunnenzeggen-gelijk.
Het zal wel...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:47 schreef justshutup het volgende:
Oh, voor het geval mensen het verschil niet weten:
[afbeelding]
Marokkaanse manier van dragen.
[afbeelding]
Turkse manier.
Categorie zoniszonenBenidormisgewoongezellig.quote:Op zaterdag 1 september 2007 02:04 schreef Kritski het volgende:
Het zal wel...
Het enige wat ik zie is een onderdrukte hoer met een doek om d'r kop...
Dit was precies het gevoel wat ik erbij had zeg.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
De rollen in het programma waren veel te vastomlijnd. Teeuwen op de "pijnbank", drie meiden die hem "wel eventjes" aan de tand zouden voelen. Leuk voor de kijkcijfers, staat garant voor spektakel maar vanaf het begin was er natuurlijk géén sprake van een goede discussie. Die drie wilden hun gelijk halen, daar waren ze voor ingehuurd -- maar dat gelijk kregen ze niet. Teeuwen is veel te intelligent om zich op zo'n manier gek te laten maken; een ervaren theatermaker, hij geniet van het clowneske, hij gaat aan de haal met alle ironie die om zo'n programma gesponnen zit.
Wat ik vooral grappig vind (maar ook enigszins choquerend) is dat men dit soort tv-items als serieuze journalistiek is gaan beschouwen -- alsof er een eerlijk gesprek is gevoerd. Flikker toch op, dit is niet meer dan quasi-geëngageerd entertainment, hapsnap-geouwehoer rondom een loodzwaar thema. Daar ga je je opinie toch niet op baseren?
Het zal wel te maken hebben met het feit dat ik nauwelijks meer televisie kijk, maar ik kan echt niet langer dan vijf minuten naar dit soort zooi kijken. Dat fragment met Teeuwen was net lang genoeg.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 02:31 schreef Friek_ het volgende:
Turken
Moeilijk he nationaliteiten onderscheiden.quote:Op zaterdag 1 september 2007 02:31 schreef Friek_ het volgende:
Ze geven idd een reden waarom Turken een condoom moeten gebruiken.
Niet te ingewikkeld maken hè, een pot nat enzoquote:Op zaterdag 1 september 2007 03:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Moeilijk he nationaliteiten onderscheiden.![]()
Dat zal die waarheid zijn die men liever niet wil horen, neem ik aanquote:Op zaterdag 1 september 2007 03:07 schreef Darklight het volgende:
Waarom luisteren die hoofddoekjes niet?
Te dikke hoofddoekjes.quote:Op zaterdag 1 september 2007 03:07 schreef Darklight het volgende:
Waarom luisteren die hoofddoekjes niet? En alles 3000 keer herhalen
Ok, laat met jouw standpunt samenvatten:quote:Op zaterdag 1 september 2007 01:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je het verschil daartussen niet kunt zien, ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard.
uitstekend standpunt inderdaad. die prehistorische rommel van jullie hoeft door de moderne mens inderdaad niet serieus genomen te worden.quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:45 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ok, laat met jouw standpunt samenvatten:
- Gelovigen mogen wel gekwetst worden, door types als Teeuwen, en geloof wordt verboden in de publieke sfeer. Gelovigen hebben dan ook geen vrijheid meer om hun mening 'publiek' te uiten en mogen niet meer samenkomen in het openbaar.
- Alle gevoelige niet-gelovigen worden in bescherming genomen vooor die zwaar veroordelende gelovigen die duidelijk alle niet-gelovigen van hun vrijheid willen ontnemen. Oh ja, en in tegenstelling tot de niet-gelovigen denken gelovigen ook nog eens 'een monopolie te hebben op de waarheid'. En dat is natuurlijk ook kwetsend voor de wat gevoelige niet-gelovigen onder ons.
Je hebt zeer goede ideëen ja. Alleen had je er misschien meer succes mee gehad als je er een jaartje of 50 eerder mee kwam en in de Sovjet-Unie of China woonde ofzo. Daar waren ze net zo tolerant als jij!![]()
Toch neemt 'de moderne mens' die 'prehistorische rommel' serieuzer dan een atheïstische wereldvisie. Dat is nog geen reden om atheïsme publiekelijk te verbieden. Weet je, waarom, ik ben voor de vrijheid van meningsuiting!quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:07 schreef Laton het volgende:
[..]
uitstekend standpunt inderdaad. die prehistorische rommel van jullie hoeft door de moderne mens inderdaad niet serieus genomen te worden.
Mooi is dat, dat gelovigen altijd gelijk op de tolerantie-toer gaan als ze aangevallen worden. Als er een soort mensen niet tolerant is tegen anders-denkenden zijn het gelovigen wel...quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:45 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je hebt zeer goede ideëen ja. Alleen had je er misschien meer succes mee gehad als je er een jaartje of 50 eerder mee kwam en in de Sovjet-Unie of China woonde ofzo. Daar waren ze net zo tolerant als jij!![]()
Een van de grootste misvattingen van deze tijd, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:12 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Mooi is dat, dat gelovigen altijd gelijk op de tolerantie-toer gaan als ze aangevallen worden. Als er een soort mensen niet tolerant is tegen anders-denkenden zijn het gelovigen wel...
Precies, zo beledigen we allemaal elkaar, prima. Het feit is alleen dat volgens velen van jullie gelovigen wel beledigd mogen worden (door bijv. Teeuwen) maar andersom is het een grote schande!quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:12 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Dat gezeik ook van die Halal-meiden in die uitzending "waarom beledig je gelovigen", terwijl ondertussen die Christen homo's beledigde en die baardaap door zomaar weg te lopen zwaar lomp deed tegen die meid in minirok, wat dus voor haar ook beledigend is om zo bejegend te worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |