Sturen ze dan ook even mee waarom ze niet met de trein gaan? Waarom ze niet telewerken? Waarom ze niet carpoolen enz? Maarreh...wat lost dit nou weer op? Moedig die mensen liever aan hun SUV-jes weg te doen.quote:VVD begint actie tegen files
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 30 augustus 2007 @ 12:23
In de strijd tegen files kiest de VVD voor een frontale aanval op minister Camiel Eurlings van Verkeer. Donderdag lanceerde het Tweede Kamerlid Paul de Krom de website www.filemeter.nl, waar forenzen kunnen berekenen hoeveel extra reistijd, brandstof en geld de file kost.
Vervolgens kunnen ze hun persoonlijke berekening doorsturen naar de bewindsman. De Krom hoopt dat Nederlanders massaal mails naar Eurlings gaan sturen. "Het kabinet heeft tot nu toe nog helemaal niets laten zien op dit gebied. Het enige dat we gezien hebben is uitstel, vertragingen en het verhogen van de belastingen. Concreet is er nog niets gebeurd, het is nu echt tijd voor actie. Genoeg is genoeg."
Ja, als ze ballen hebben bij de VVD dan posten ze op die site een overzicht van de reizen die mensen dagelijks maken. Zal je zien hoeveel er beter met de trein kunnen gaan.quote:
Ik heb hem verstuurdquote:Excellentie,
Via de website www.filemeter.nl van VVD-Tweede Kamerlid Paul de Krom heb ik kunnen uitrekenen wat de effecten van uw filebeleid zijn op mijn persoonlijke situatie.
De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 0 werkdagen, 0 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 0 liter benzine of 0 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 0 aan benzine of ¤ 0 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 0 ton extra co2 uit
Dit vind ik onacceptabel. Ik wil leven in een Nederland waar het mogelijk is zonder problemen op en neer te rijden tussen mijn huis en de plek waar ik werk. Ik eis daarom van u maatregelen om de files in Nederland terug te dringen.
Hoogachtend,
Echt lachen. Vooral ook lachen als je wél dagelijks in de file staat terwijl je je blauw betaalt aan vervoersgerelateerde belasting.quote:
Het is niet nodig om dagelijks lang in de file te staan. Dat doe je toch echt zelf. Werk thuis, verhuis, zoek ander werk of neem het OV.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Echt lachen. Vooral ook lachen als je wél dagelijks in de file staat terwijl je je blauw betaalt aan vervoersgerelateerde belasting.
Sim-pel!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef SCH het volgende:
Dat doe je toch echt zelf. Werk thuis, verhuis, zoek ander werk of neem het OV.
Ook al zouden ze de trein kunnen nemen, dan nog zou het OV niet toereikend zijn. Het OV kan simpelweg niet zulke passagiersstromen aan.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Denk je nou echt dat al die mensen die in de file staan ook wel de trein kunnen nemen?
Ben je wegwerker?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:44 schreef Againzender het volgende:
Schandalig
De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 2198 werkdagen, 17584 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 30679 liter benzine of 27331 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 42982 aan benzine of ¤ 30475 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 57.6 ton extra co2 uit
Wat een kutsite
Nee, die concentratiekampen zullen tot in lengte van jaren blijven. Uiteraard beginnen ze allemaal om 08.30 en eindigen om 17.00, zodat het gezelliger is op de weg.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Sturen ze dan ook even mee waarom ze niet met de trein gaan? Waarom ze niet telewerken? Waarom ze niet carpoolen enz? Maarreh...wat lost dit nou weer op? Moedig die mensen liever aan hun SUV-jes weg te doen.
De VVD is ineens wel van dit soort acties, laatst hadden ze toch al zoiets met de belastingen. Stelletje volksmenners![]()
Dat heeft me 5 jaar gekost....quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet nodig om dagelijks lang in de file te staan. Dat doe je toch echt zelf. zoek ander werk
Toch apart dat het meestal werkgevers zijn die het meeste over files klagen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, die concentratiekampen zullen tot in lengte van jaren blijven. Uiteraard beginnen ze allemaal om 08.30 en eindigen om 17.00, zodat het gezelliger is op de weg.
Flexibiliteit is iets wat bij werknemers hoort. Niet voor werkgevers dus. Voor jou 9999999 anderen tenslotte.
Wat het des te aparter maakt dat ze er niks tegen willen doen, zoals aangepaste werktijden, telewerken etc.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toch apart dat het meestal werkgevers zijn die het meeste over files klagen.
Ik ben eerlijk gezegd geen enkel bedrijf tegengekomen die niet aan aangepaste werktijden doet... Nu werk ik vooral voor het grootbedrijf, het kan zijn dat ze daar wat makkelijker zijn dan in het midden- en kleinbedrijf?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat het des te aparter maakt dat ze er niks tegen willen doen, zoals aangepaste werktijden, telewerken etc.
Wat ben je ook een heerlijk sneu figuur, SCH. Alsof iedereen in de file een SUV heeft...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Sturen ze dan ook even mee waarom ze niet met de trein gaan? Waarom ze niet telewerken? Waarom ze niet carpoolen enz? Maarreh...wat lost dit nou weer op? Moedig die mensen liever aan hun SUV-jes weg te doen.
De VVD is ineens wel van dit soort acties, laatst hadden ze toch al zoiets met de belastingen. Stelletje volksmenners![]()
Man de trein kan nog geen 10% van de reizigers die nu met de auto gaan overnemen. Gewoon onvoldoende capaciteit.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, als ze ballen hebben bij de VVD dan posten ze op die site een overzicht van de reizen die mensen dagelijks maken. Zal je zien hoeveel er beter met de trein kunnen gaan.
Inderdaad. We hebben maar één bedrijf in Nederland en die is niet afhankelijk van derden.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat het des te aparter maakt dat ze er niks tegen willen doen, zoals aangepaste werktijden, telewerken etc.
Exuus-truus. Als je wilt concurreren moet je je toch onderscheiden? (of geld dat alleen als je snel winst kan maken ten koste van je werknemers?) Alle bedrijven willen toch zo flexibel zijn? (behalve als het niet hun eigen idee is?) Het bedrijfsleven is toch zo innoverend?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:06 schreef Kritski het volgende:
[..]
Inderdaad. We hebben maar één bedrijf in Nederland en die is niet afhankelijk van derden.
Goed doordachte reactie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |