Wist je dat dan niet? Alle eerstgeborende zonen in Italiaanse families heten Piet, behalve Klaas want die heet Henk.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:55 schreef mcyodogg het volgende:
Waarom noemt een Italiaan zijn kind Piet?
T'is een begin.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het zijnet, daar heb je nogal veel aan.
Inderdaad. Sowieso lijkt het me sterk dat het normaal voor hem is om allerlei grote kansen te missen, zelfs als hij geen goalgetter is. Hij is gewoon nog een beetje ongelukkig in zijn spel, zoals zo veel spelers die nieuw zijn bij hun club. Van Gaal weet heus wel wat hij koopt, ook al lijkt het soms eerst niet zo veel. Ik kan me nog een Finidi George herinneren (of een Danny Koevermans).quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:35 schreef Devano het volgende:
Pelle wordt (net als Dembele in zijn eerste seizoen) heel rustig gebracht. Je ziet dat hij barst van het talent als hij invalt. Fysiek ijzersterk en een meester in de kleine ruimte. Alleen geen echte goalgetter. Maar als je de verhalen mag geloven scoort hij op de training de ene wereldgoal na de andere.
Een beetje voorbarig om na 3 invalbeurten al te spreken van een miskoop. Denken jullie echt dat Louis en co zomaar 6 miljoen op tafel leggen voor een speler?
Het is een speler met verborgen gebreken. Als dat niet zou zo zou hij nu in Italie voetballen en niet in Alkmaarquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:35 schreef Devano het volgende:
Een beetje voorbarig om na 3 invalbeurten al te spreken van een miskoop. Denken jullie echt dat Louis en co zomaar 6 miljoen op tafel leggen voor een speler?
En is dat positief of negatief?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:11 schreef sneekyfrank het volgende:
Ik denk dat ie over 2 seizoenen weer in Italie zit
Italianen zijn in de regel inderdaad verre van talenwonders. Maar of dat nou luiheid is of dat het aan het nivo van de middelbare school ligt?quote:Op dinsdag 25 september 2007 04:29 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij spreekt dramatisch Engels en NL's, zo kun je natuurlijk nooit slagen. Ik snap al die schatrijke domme voetballers nooit die niet meteen de hele dag hun cursussen taal nemen bij zo'n buitenlands avontuur. Die piemel is al 4 maanden hier, maar zelfs engels is hem te moeilijk. Ik sprak toen ik 10 was al beter engels. Zo iemand moet toch supergemotiveerd zijn om de hele dag de taal beter te spreken, neem die Steinsson, die sprak meteen al de eerste week NL'se beginselen.
Als je in een nieuw team komt en je kunt niet lachen of ouwehoeren met je collega's mis je al een hoop plezier, laat staan dat je voetbaltechnisch je in het team kan spelen door middel van goeie onderlinge communicatie. Dus die gast zit totaal niet lekker in zijn vel, en is een buitenbeentje, duurt nog wel een tijdje eer die zijn waarde gaat hebben. Iemand die te dom en lui is om een taal te leren, krijgt het moeilijk en raakt in een isolement.
Als je zo redeneert speelt er nooit een speler bij een club die eigenlijk te laag voor hem is.quote:Op maandag 24 september 2007 19:53 schreef stefmans het volgende:
Hij gaat er geen 10 maken dit seizoen. Als hij toch een potje kon voetballen op niveau had een Serie A club hem wel gekocht.
Nee maar Italianen slagen meestal niet in het buitenland natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ze blijven liever in Italiëquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:18 schreef DonnyBB het volgende:
[..]
Als je zo redeneert speelt er nooit een speler bij een club die eigenlijk te laag voor hem is.
Het loopt nog niet zo lekker met z'n Gazellequote:Het zit AZ voorlopig allemaal niet mee. De ploeg kent een teleurstellende seizoenstart, en heeft tevens te kampen met een flinke lijst aan geblesseerden. Nadat eerder Ari da Silva al wegviel uit de voorhoede, moest vanavond ook Graziano Pellè voortijdig het veld verlaten.
Klik hier!
De Italiaanse aanvaller moest al na amper een kwartier voetballen in de bekerontmoeting met Cambuur Leeuwarden afscheid nemen van het strijdtoneel. De precieze aard en ernst van de kwetsuur zal bij nader onderzoek aan het licht komen.
Het is te hopen voor AZ-coach Louis van Gaal dat Pellè er volgende week weer bij kan zijn in de UEFA Cup-wedstrijd tegen Paços de Ferreira. Dat het Europese treffen voor Ari te vroeg zal komen stond namelijk al langer vast.
Last van een lekker bandquote:Op donderdag 27 september 2007 22:06 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het loopt nog niet zo lekker met z'n Gazelle
Bel dan maar met Dirk voor al uw klachten.quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:36 schreef DANILXL het volgende:
ze hadden beter koevermans kunnen houden en pelle niet hoeven te kopen
Daar deed hij mij ook aan denken, maar hij zal wel zo'n geval zijn dat zich moeilijk in Nederland kan aanpassen.quote:Op donderdag 15 november 2007 18:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik vond hem op het EK-21 echt een soort Zlatan, maar tis nu helemaal niets, helaas.
Daar loopt er in Amsterdam ook één van rond, en dat is een heldquote:Op donderdag 15 november 2007 17:13 schreef DANILXL het volgende:
goede aankoop tot nu toeeen echte pinch-hitter zonder scorend vermogen
Ja hallo, een Tank vergelijken met een fiets.quote:Op donderdag 15 november 2007 18:53 schreef RayMania het volgende:
[..]
Daar loopt er in Amsterdam ook één van rond, en dat is een held.
Ik vind hem te beperkt en een wanhopige aankoop van az. 6 mln voor een pinchhitter die in zijn leven amper scoortquote:Op donderdag 15 november 2007 22:59 schreef borisz het volgende:
Hij is jong en heeft misschien wat meer tijd nodig
Ach, was met Zlatan eerst ook zo. Die kon het ook alleen maar op trainingen, kwam later wel goedquote:Op donderdag 15 november 2007 19:58 schreef fuckbuddy het volgende:
Het domme is dat hij wel scoort bij Jong-AZ.
En op trainingen ook (getuige) maar de wedstrijden die hij heeft laten zien waren niet voldoende.
Tis wel jammer, want het is een lange en technische spits.
Ik zag hem zaterdag nog in Bergen, en dacht meteen jammer gast...erg jammer!
quote:Op donderdag 15 november 2007 16:52 schreef sjimz het volgende:
Hoe gaat het met ons vriend?
Al klaar om verhuurd te worden aan Treviso of Albinoleffe?
Daar kan hij misschien wel als pinch-hitter voldoen!quote:Op vrijdag 16 november 2007 00:23 schreef pfaf het volgende:
[..]Alsof Pelle met Ruopolo kan concureren.
!
hij viel me afgelopen zomer in het stadion maar bar tegenquote:Op donderdag 15 november 2007 18:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daar deed hij mij ook aan denken, maar hij zal wel zo'n geval zijn dat zich moeilijk in Nederland kan aanpassen.
Ja maar toen ze tegen Zlatan zeiden dat ze elke zondagmiddag ook training hadden, maar dan tegen een ander team en met meer toeschouwers deed ie het ook beter, dit moeten ze Pietje Pelle ook vertellequote:Op vrijdag 16 november 2007 02:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij viel me afgelopen zomer in het stadion maar bar tegenmeer en soort slechte versie van Zlatan
Misschien moet ie dan even met zijn landgenoot Fabris gaan pratenquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:26 schreef Scorpie het volgende:
Hij zakt gigantisch door het ijs.
Nou die kan de komende 3 wedstrijden in de Uefa laten zien wat ie waard is..quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:17 schreef Federici het volgende:
Van Gaal gaat Graziano rustig brengenGewoon op zijn manier
Ik heb er vertrouwen in dat Pelle gaat slagen!
Waar spelen die ook alweer? Tweede klasse?quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:45 schreef sjimz het volgende:
Hij kan altijd nog bij SV Capelle gaan spelen.
En al overtuigd van zijn kwaliteiten?quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:49 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Nou die kan de komende 3 wedstrijden in de Uefa laten zien wat ie waard is..
*Ari ipv 1 nu 3 wedstrijden geschorst*
Als Urzaíz Lance Armstrong is, dan is Pellè m'n moederquote:Op woensdag 5 december 2007 22:54 schreef BonJovi het volgende:
fietst hij al met Urzaiz?
Impotentie eerder.quote:Op woensdag 7 mei 2008 03:34 schreef Jakobw het volgende:
Blijf het toch een spits met potentie vinden!
Teleurstellend seizoen achter de rug.quote:Casiraghi neemt Pellè niet mee naar Peking
Geschreven op donderdag, 3 juli om 16:38
Graziano Pellè kan deelname aan de Olympische Spelen vrijwel zeker uit zijn hoofd zetten. De 22-jarige aanvaller van AZ behoort niet tot de selectie van Italië voor het toernooi in Peking, die bondscoach Pierluigi Casiraghi donderdag bekend maakte. Wel maakt hij deel uit van een reservelijst van vijftien spelers.
De bekendste namen in de selectie van Italië, dat een ticket voor de Spelen veroverde door vorig jaar tijdens het jeugd-EK in een play-off van Portugal te winnen, zijn Giuseppe Rossi (Villarreal) en Riccardo Montolivo (Fiorentina). De Azzurrini spelen in de groepsfase van het toernooi tegen Honduras, Kameroen en Zuid Korea.
Casiraghi opteert maar voor één dispensatiespeler: Tommaso Rocchi. De 29-jarige aanvaller scoorde in de afgelopen vier seizoenen namens Lazio 59 keer.
De volledige selectie:
Doel: Andrea Consigli (Atalanta), Salvatore Sirigu (Palermo), Emiliano Viviano (Brescia)
Verdediging: Salvatore Bocchetti (Genoa), Andrea Coda (Udinese), Domenico Criscito (Genoa), Paolo De Ceglie (Juventus), Andrea Ranocchi (Arezzo), Lorenzo De Silvestri (Lazio)
Middenveld: Ignazio Abate (AC Milan), Luca Cigarini (Parma), Daniele Dessena (Parma), Claudio Marchisio (Juventus), Riccardo Montolivo (Fiorentina), Marco Motta (Udinese), Antonio Nocerino (Palermo), Andrea Russotto (Treviso)
Aanval: Robert Acquafresca (Cagliari), Sebastian Giovinco (Juventus), Tommaso Rocchi (Lazio), Giuseppe Rossi (Villarreal) en Antonio Candreva (Udinese).
En jij mocht ook niet mee naar de Olympische spelen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:57 schreef makkie88 het volgende:
ik had vroeger.. ook een piet pelle gazelle
Dit type spits breekt vaak op latere leeftijd door.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:58 schreef fuckbuddy het volgende:
Vreemd om te zien dat nu er toch een aantal mensen zijn die het wel in hem zien, vorig seizoen was het ut lachertje van de ere. Ja hij word balvaster idd en past meer dan dat ie scoord.
Feit is dat ie met zijn lengte bij iedere verdediging er ver bovenuit springt met een pass
Het is volgens mij al vaker gezegd op dit forum, maar Luca Toni werd tot zijn 25ste ook overal uitgelachen. De tijd van Pelle komt nog wel...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:58 schreef fuckbuddy het volgende:
Vreemd om te zien dat nu er toch een aantal mensen zijn die het wel in hem zien, vorig seizoen was het ut lachertje van de ere. Ja hij word balvaster idd en past meer dan dat ie scoord.
Feit is dat ie met zijn lengte bij iedere verdediging er ver bovenuit springt met een pass
Dan leert ie zo het scoren bedoel je? Bijvoorbeeld het versieren van een Breezahchick of zo.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:13 schreef Grulez het volgende:
Hij moet gewoon kinderen gaan maken, dat schijnt te helpen.
Dankzij zijn assists werd er 2x gescoord, ik vond hem juist wel goed spelen.quote:Op zondag 2 november 2008 00:48 schreef SCH het volgende:
Hij is een beetje de Sibon van AZ maar dan veel jonger. Enorme bonk van een kerel en moeilijk van de bal af te krijgen. Hij speelde gelukkig niet geweldig vanavond.
quote:Pellè: ‘N’Kufo thuis bestuderen ’
Graziano Pellè is de laatste weken basisspeler bij AZ. In een interview met AZ.nl laat de Italiaanse spits zijn ambitieuze kant zien. “Alleen winnen telt, ik wil kampioen worden.”
Hoe zie jij je eigen ontwikkeling?
Pellè: “In Italië speelde ik vooral met mijn rug naar het doel. Die speelstijl zijn de trainers bij AZ aan het veranderen. Ze willen dat ik ook meer met mijn neus richting doel sta. De laatste actie tegen Heerenveen was daar een goed voorbeeld van. Ik dook achter de verdediging op en kon met Mounir El Hamdaoui alleen op de doelman afgaan. Maar ik werd teruggefloten. Een belachelijke beslissing: ik stond lang geen buitenspel.”
De laatste weken sta je in de basis. Hoe zie jij dat in de toekomst?
“Zolang ik goed blijf presteren is het aan de trainer om keuzes te maken. De selectie is zeer sterk. Dat een geweldige spits als Ari nu al een tijdje niet speelt, zegt genoeg. Om kampioen te worden moet iedereen het gehele seizoen lang het beste van zichzelf geven. Concurrentie stimuleert dat. Als Moussa Dembélé straks weer fit is zal de strijd om de spitspositie nog heviger worden. Maar ik heb vertrouwen in mijn eigen kunnen en Moussa kan ook op andere posities heel goed uit de voeten.”
Je straalt zelfverzekerdheid uit.
“Ik kom uit een land waar door supporters en journalisten een enorme druk op voetballers rust. Als je wint ben je koning; als je verliest kun je na de wedstrijd niet veilig naar huis. Mijn huid is door die achtergrond behoorlijk dik geworden. Als je onzeker bent en je laat beïnvloeden door externe factoren val je af.”
Dan komt Héctor Moreno aan tafel zitten. Met een gulle lach begroet hij ons. De verdediger begint onderuit gezakt in de AZ Spreekt te bladeren.
Wat is je doel met AZ dit seizoen?
Pellè: “Dat is niet zo moeilijk te benoemen. Ik ben een winnaar, dus het enige dat telt is het kampioenschap.”
Dan is een goed resultaat tegen FC Twente van belang. Daar speelt een sterke spits.
“N’Kufo is een vergelijkbare spits als ik, alleen is hij veel verder in zijn ontwikkeling. Het maakt hem niet uit of hij met zijn rug naar het doel of voorwaarts speelt. Het is moeilijk om hem uit te schakelen, maar ik heb alle vertrouwen in Héctor.”
De Mexicaan veert van zijn stoel op en lacht naar zijn vriend. Engels spreekt hij nauwelijks. Soms zeggen blikken genoeg.
Pellè lachend: “Op de training ga ik vaak op Héctor staan en geef ik hem wat porren in zijn buik. Dan kan hij alvast wennen aan N’Kufo. Hij zit nu op me te wachten omdat we straks bij mij thuis een video van N’Kufo gaan bestuderen. We zijn op alles voorbereid, haha.”
quote:Op woensdag 7 mei 2008 04:17 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Heeft voor mijn gevoel ook veel meer potentie dan Ari of een El Hamdioui maargoed.
De hand van Louis hequote:Op donderdag 6 november 2008 18:11 schreef sjimz het volgende:
Wat een verandering in mentaliteit zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |