Uhuhquote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:34 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Nee, jij weet de kersen uit het molenraam te vissen!![]()
![]()
!
Geen idee, maar ik vat het positief opquote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:34 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Wauw, wat een tof spreekwoordWat zou het betekenen?
![]()
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:34 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Nee, jij weet de kersen uit het molenraam te vissen!![]()
![]()
!
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:34 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Wauw, wat een tof spreekwoordWat zou het betekenen?
![]()
Maar goed dat je niet in België woont! In Vlaanderen is dit echt het ergste wat je tegen iemand kan zeggen!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:37 schreef MissBliss het volgende:
Geen idee, maar ik vat het positief op
Ohquote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:41 schreef Paltos het volgende:
[..]
Maar goed dat je niet in België woont! In Vlaanderen is dit echt het ergste wat je tegen iemand kan zeggen!
Sukkel, ik bedoelde het toch overduidelijk op de Westfriese manier!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:41 schreef Paltos het volgende:
[..]
Maar goed dat je niet in België woont! In Vlaanderen is dit echt het ergste wat je tegen iemand kan zeggen!
Bereid je goed voor!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:51 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Sukkel, ik bedoelde het toch overduidelijk op de Westfriese manier!![]()
![]()
![]()
Ik denk dat ik een "verzin je eigen spreekwoord" topic ga openen in ONZ![]()
Voorbereiden?quote:
http://www.dbnl.org/tekst(...)02nede01_01_1172.htmquote:1156. De kersen uit het molenraam weten te vissen
d.w.z. de positieve dingen uit het leven weten te halen; je kansen benutten; bij Halma, 220: De kerschen niet uit het moolenraam weten te vischen; vgl. voor de 18de eeuw W. Leevend III, 285: Mama is ongelukkig, want ze wist de kerschen niet uit het moolenraam te vischen; Sewel, 389: De kersen uit het raam vissen, to fish the cherries out of the millwindow 1); zie verder Harreb. I, 408; gron. de kirschen ut 't molenraam vissen (Molema, 348); overijs. de kers uut t molenraam weten te vissen.
Je moet wel wat spreekwoorden achter de hand hebben voor het geval het topic doodvalt! Dan kan jij het een ontopic schop geven!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Voorbereiden?De beste ONZ-topics worden spontaan geopend
![]()
Bewijs?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:01 schreef Zhenar het volgende:
De beste ONZ-topics worden spontaan geopend![]()
Weet ik veel, ik zeg maar watquote:
De beste zijn juist de dagenlang voorbereide.quote:
Je zou maar met zo iemand getrouwd zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:21 schreef BVO het volgende:
ONZ![]()
.
Wat een leuk KLBtopic trouwens... dat van die moedermelk![]()
.
Ja, heel herkenbaar irritantquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:21 schreef BVO het volgende:
ONZ![]()
.
Wat een leuk KLBtopic trouwens... dat van die moedermelk![]()
.
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het gebeurt weleens dat mijn man en ik op een terrasje gaan zitten en een leuk dienstertje met volle borsten bedient en aan hem vraagt wat hij wil drinken mijn man steevast zegt "moedermelk". Soms de verbijsterde smoel van het dienstertje zien is gewoon hilarisch.
Oh god, je zou er maar naast zitten als vrouwquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:27 schreef BVO het volgende:
Topic over zielige humor, met o.a. deze post:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |