Godverdomme zeggen op een forum en dan je msn plaatsenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:15 schreef DAMH het volgende:
huh,, hoe krijg je een brief van die gasten dan
Jij bent echt vet stoer, jeweetsquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:17 schreef newsman het volgende:
[..]
Godverdomme zeggen op een forum en dan je msn plaatsen![]()
Klopt, even me kwaadheid eruit getypt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:21 schreef Bolter het volgende:
[..]
Jij bent echt vet stoer, jeweets![]()
En er staan nog wat foutjes in je "brief".
Wo dan? Verdomme!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:17 schreef newsman het volgende:
[..]
ja lach maarquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:24 schreef 9christensen het volgende:
verrek het bestaat ook nog
www.bondtegenvloeken.nl
Duh! Nooit die posters gezien?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:24 schreef 9christensen het volgende:
verrek het bestaat ook nog
www.bondtegenvloeken.nl
ahahaha nee nooitquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Duh! Nooit die posters gezien?
.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:30 schreef newsman het volgende:
Zie ineens Jesus voor me, auw vader, auw vader. Of lekker vader ga door.
Of bij al die zweepslagen auw godverdomme auw godverdomme en dan tig keer.
Die lui krijgen toch geen subsidie of iets dergelijks?? Als je ziet hoeveel posters ze ophangen op (betaalde) plekken. Of zijn er echt mensen die ze steunen, puur omdat de naam van de lieve heer gebruikt wordt op een voor sommigen oneerbare manier?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:23 schreef koningdavid het volgende:
Bond Tegen Vloeken is tof. [afbeelding]
Dan loop jij of met je brein in sudderstand door CS of je moet nodig aan een bril, je kunt je kont niet keren of je komt die kl**e posters wel tegen,volgens mij wordt die club door de NS gesponsord...quote:
Inderdaad simpelquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:12 schreef newsman het volgende:
Mijn conclusie is dan,simpel u zegt dat ik gevloekt heb, dus u vloekt ook.
Dat laatste denk ik.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:32 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Die lui krijgen toch geen subsidie of iets dergelijks?? Als je ziet hoeveel posters ze ophangen op (betaalde) plekken. Of zijn er echt mensen die ze steunen, puur omdat de naam van de lieve heer gebruikt wordt op een voor sommigen oneerbare manier?
Mja best wel, maar ik nu voel ik me alle Jesus goed.Maria was een lekkere meid, zou haar best naast me willen hebben.quote:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Inderdaad simpel.
Jij raaskalt. Ik dus ook?
Jesus komt je redden manquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:36 schreef Shivo het volgende:
Oh man wat scherp van je! Echt zoveel respect dat je zo'n scherpe brief kunt schrijven! Ga alsjeblieft de politiek in, mijn stem heb je!
Echt vet grappig ben jij man!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:34 schreef newsman het volgende:
[..]
Mja best wel, maar ik nu voel ik me alle Jesus goed.Maria was een lekkere meid, zou haar best naast me willen hebben.![]()
Bij de NS, daar kom ik nooitquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:32 schreef Tmaatje het volgende:
[..]
Dan loop jij of met je brein in sudderstand door CS of je moet nodig aan een bril, je kunt je kont niet keren of je komt die kl**e posters wel tegen,volgens mij wordt die club door de NS gesponsord...![]()
Dat word dan vasten he, slank je af.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:38 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Echt vet grappig ben jij man!
En aangezien er nog al wat van die lui in de regering zitten wellicht ook het eerste....quote:
Want? Hij wordt niet eens verdoemd! Zijn naam wordt gebruikt als er iets ongeloofelijks aan de hand is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:46 schreef koningdavid het volgende:
Ik vind het beiden niet prettig om te horen maar ik vind "Jezus (Christus)" erger als vloek dan gvd eerlijk gezegd.
Ja, zijn naam wordt 'verkeerd' gebruikt. Ook al geloof je niet, dan nog is het een van de meest goede mensen die ooit op aarde heeft geleefd. Merkwaardig om hem als vloek te gebruiken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:51 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Want? Hij wordt niet eens verdoemd! Zijn naam wordt gebruikt als er iets ongeloofelijks aan de hand is.
"Jezus wat een onzin"
boeie, als ik ga kakken zeg ik ook altijd dat ik nelson mandela op de trein ga zetten. Denk dat ie er wel om kan lachen, zo ook jezus.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja, zijn naam wordt 'verkeerd' gebruikt. Ook al geloof je niet, dan nog is het een van de meest goede mensen die ooit op aarde heeft geleefd. Merkwaardig om hem als vloek te gebruiken.
Nee met jou ook niet, want je neemt alles zereneus.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:01 schreef Copycat het volgende:
Het gaat echt niet lekker met je, geloof ik.
Ow jesus christus nog aan toe,, jij ook hierquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja, zijn naam wordt 'verkeerd' gebruikt. Ook al geloof je niet, dan nog is het een van de meest goede mensen die ooit op aarde heeft geleefd. Merkwaardig om hem als vloek te gebruiken.
Wat zeiden de Romeinen ervan, wij verstaan geen Nederlands.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:12 schreef LudoSanders het volgende:
Had je die brief niet even na kunnen laten lezen ondanks?
Ja, een paar.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:21 schreef Bolter het volgende:
En er staan nog wat foutjes in je "brief".
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:59 schreef quirina het volgende:
heeej ze hebben ook nog een gastenboek
![]()
http://www.bondtegenvloeken.nl/index.php?paginaID=87
quote:hoi ik heb mijn spreekbeurt over bond tegen vloeken ik had een 9en halv
Mensen moeten eens ophouden om overal over te janken en zeuren. Mij boeit het niet als iemand eikel/klootzak/debiel etc tegen me zegt en dat zou iedereen moeten hebben.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:12 schreef koningdavid het volgende:
Simpele vraag hoor, maar vinden jullie het niet een beetje verrot om te vloeken terwijl je weet dat je er mensen mee kwetst?
Maar, het zijn allemaal nederlanders. Nederlanders eigen = gezeik.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mensen moeten eens ophouden om overal over te janken en zeuren. Mij boeit het niet als iemand eikel/klootzak/debiel etc tegen me zegt en dat zou iedereen moeten hebben.
Als je gekwetst raakt door een paar scheldwoordjes, dan is er iets fundamenteels mis met je wereldbeeld, je zelfbeeld zelfs.
Als ik het kan, kan iedereen het en zo niet sta je wel heel erg wankel in je schoenen.
Ik heb het ook niet over eikel/klootzaak/debiel etc. Ik had het meer over Jezus/gvd/kanker/etc, vloeken die mensen wel echt kunnen raken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mensen moeten eens ophouden om overal over te janken en zeuren. Mij boeit het niet als iemand eikel/klootzak/debiel etc tegen me zegt en dat zou iedereen moeten hebben.
Als je gekwetst raakt door een paar scheldwoordjes, dan is er iets fundamenteels mis met je wereldbeeld, je zelfbeeld zelfs.
Als ik het kan, kan iedereen het en zo niet sta je wel heel erg wankel in je schoenen.
Ik zou door eikel/klootzak etc meer geraakt (niet dat ik uberhaupt door scheldwoorden wordt geraakt, maar goed), want dan wordt IK uitgescholden. Jezus/gvd etc is meer een uiting van frustratie.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over eikel/klootzaak/debiel etc. Ik had het meer over Jezus/gvd/kanker/etc, vloeken die mensen wel echt kunnen raken.
Ik zeik er nooit over, het schijnt erbij te horen, maar ik blijf vloeken op die manier onnodig en egoïstisch vinden.
!!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:17 schreef newsman het volgende:
[..]
Er is altijd wel iets waar je iemand mee kwetst.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:12 schreef koningdavid het volgende:
Simpele vraag hoor, maar vinden jullie het niet een beetje verrot om te vloeken terwijl je weet dat je er mensen mee kwetst?
En ik word gekwetst als ik mezelf niet mag uitdrukken zoals ik dat wil.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:12 schreef koningdavid het volgende:
quote:Er is inderdaad geen enkel excuus voor vloeken. Ik voel zo gekwetst als iemand k*t met peren, ik heb toevallig wel peren in de tuin!! Woorden als deksels doen mij ook pijn, mijn achternaam is Deksels. Er moet een wet komen die vloeken verboden maakt. Als je boos bent kun je toch ook gewoon in een hoekje gaan zitten tot het weer over is? Dan ga je toch niet schelden of vloeken? God heeft ons geschapen voor vrede op aarde, en vloeken belemmert dat!
Groetjes mr. Deksels
Dan ben je erg snel gekwetst.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:59 schreef wdn het volgende:
[..]
En ik word gekwetst als ik mezelf niet mag uitdrukken zoals ik dat wil.
En nu?
Niet sneller dan iemand die gekwetst meent te worden door woorden die niet die persoon betreffen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dan ben je erg snel gekwetst.
Typisch een gelovigequote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dan ben je erg snel gekwetst.
en Mckillem, je hebt geen reet verstand van het onderwerp waar je over praat, dus ik besluit je mening dan ook maar met een korrel zout te nemen en er niet serieus op in te gaan, ok?
Mwah, ik word niet zo heel snel gekwetst door 'gvd' of 'Jezus', ik ben er bijna imnuun voor. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds asociaal, egoïstisch en onbegrijpelijk vind dat van alle krachttermen juist telkens 'Jezus' te moeten zeggen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Niet sneller dan iemand die gekwetst meent te worden door woorden die niet die persoon betreffen.
Indien god aanstoot neemt aan 'godverdomme' dan moet zij maar klagen bij die persoon.
Overheen te lullen? Als je kent weet je dat ik altijd met iedereen hier de serieuze discussie over het geloof aan ga. Alleen al die popi-jopi prietpraat over fabeltjes, dat' heb ik wel gehad.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Typisch een gelovige
Gewoon ontkennen en stelling doortrappen waar je in gelooft en er eventueel overheen te lullen met conclusies die eigenlijk nergens op slaan om jezelf er maar boven te hijsen/jezelf het gevoel geven van het gelijk hebben.
![]()
Het probleem is dat jij er stellig in gelooft dat het allemaal waar is. En ik er stellig in geloof dat het allemaal onzin is.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:32 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Overheen te lullen? Als je kent weet je dat ik altijd met iedereen hier de serieuze discussie over het geloof aan ga. Alleen al die popi-jopi prietpraat over fabeltjes, dat' heb ik wel gehad.
Als je echt een serieuze discussie aan wilt, be my guest.
Er zijn zat vrouwen en mannen die eikels lekker vinden dus daar is niets mis meequote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:34 schreef HeatWave het volgende:
No offence, maar als gelovige moet je natuurlijk niet met iets als logica aankomen, want dat is precies het tegenovergestelde VAN geloven natuurlijk.
En het is aangeleerd, er zit ook geen logica achter, achter veel scheldwoorden eigenlijk niet.
Wat is er erg aan eikel?
Ben ik ook niet mee eens.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:34 schreef HeatWave het volgende:
No offence, maar als gelovige moet je natuurlijk niet met iets als logica aankomen, want dat is precies het tegenovergestelde VAN geloven natuurlijk.
Iets dat aangeleerd is, kan nog wel fout zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:34 schreef HeatWave het volgende:
En het is aangeleerd, er zit ook geen logica achter, achter veel scheldwoorden eigenlijk niet.
Niet veel lijkt mij? Ik ben nooit zo'n fan van iemand uitschelden maar eikel is nog wel bijna het minst erge volgens mij.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:34 schreef HeatWave het volgende:
Wat is er erg aan eikel?
Prima, maar ga het dan ook niet hebben over 'fabeltjes' als je geen zin hebt het te onderbouwen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:39 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij er stellig in gelooft dat het allemaal waar is. En ik er stellig in geloof dat het allemaal onzin is.
Als je in dat kader geen discussie kan voeren, dan is het moeilijk er uberhaupt een discussie over te voeren.
Je reactie hierboven is zo ongeveer hetzelfde antwoord dat ik heb gehad van al die andere mensen waar ik op welke manier dan ook mee in discussie ben geraakt over dit onderwerp.
Geloof het of niet, maar ik heb het "boek der boeken" meermalen opengeslagen ter referentie en ik weet wel degelijk wat ik de grond in boor.
EDIT: Maargoed, dan krijg je weer zo'n interpretatie discussie waar ik op mijn beurt niet echt zin aan heb.
I know, maar het is dus wel een scheldwoordquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Er zijn zat vrouwen en mannen die eikels lekker vinden dus daar is niets mis mee![]()
Al dan niet van een boom (of een boom van een kerel).
Nee, das duidelijkquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:56 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ben ik ook niet mee eens.
[..]
Iets dat aangeleerd is, kan nog wel fout zijn.
[..]
Niet veel lijkt mij? Ik ben nooit zo'n fan van iemand uitschelden maar eikel is nog wel bijna het minst erge volgens mij.
Ja, ik 'weet' voor mijzelf dat het waar is, maar het is niet wetenschappelijk te bewijzen en daarom heet het 'een geloof'.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, das duidelijk. Maar alleen het woord is al verkeerd. Je zegt ergens in de geloven, das dus niet zeker weten. Maar je zegt wel zeker te weten dat God bestaat, das dus totaal onlogisch. Dan geloof je niet, dan weet je
.
Ik begrijp waar het vandaan komt, maar als je erover nadenkt blijft het vreemd dat de meest geliefde persoon op Aarde juist een negatieve krachtterm is geworden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:01 schreef HeatWave het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar het is dus geen persoonlijke belediging naar jou of gelovigen toe, het is een van de bekendste namen in de wereld en dus kent iedereen die. En dat sluipt er snel in. Jezus is al jaren een "celeb" en bijv Johan Cruijff, die ook iedereen NU kent is een passant. .
Een ongefundeerde aanname aanhangen hoeft niet onlogisch te zijn om te doen, maar dat maakt de aanname zelf niet minder onlogisch.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:07 schreef koningdavid het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat geloven gelijk onlogisch is. Ik kan ook geloven met mijn ratio, gelukkig wel.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:20 schreef newsman het volgende:
[..]
Wat zeiden de Romeinen ervan, wij verstaan geen Nederlands.![]()
P.S need some Water.
Jij hebt ondanks een documantaire gezien? Twee fouten al in een willekeurige zinquote:Ondanks heb ik een documantaire gezien, waar Adam en Eva geleefd zouden hebben ergens in een dal in het Midden-Oosten.
ik vind het juist niet negatief. ik zie het als 'Jezus help me, wat moet ik hiermeequote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik begrijp waar het vandaan komt, maar als je erover nadenkt blijft het vreemd dat de meest geliefde persoon op Aarde juist een negatieve krachtterm is geworden.
Wat is dit voor zelfbedachte definitie van wat 'logisch' is?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En aangezien een 'hogere macht' geen enkele verifieerbare basis heeft is die aanname per definitie onlogisch.
hallalujaquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
persoon is er al tijden niet meer dus get over it and move onquote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:07 schreef koningdavid het volgende:
Ik begrijp waar het vandaan komt, maar als je erover nadenkt blijft het vreemd dat de meest geliefde persoon op Aarde juist een negatieve krachtterm is geworden.
Dat lukt al redelijk goed zonder fok volgens mijquote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:47 schreef bob_marley het volgende:
[..]
hallaluja![]()
laten we met heel fok die site gaan bashen in de naam van godkijken hoe lang het duurt voordat hun beginnen te vloeken
En nou ga ik me niet meer inhouden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over eikel/klootzaak/debiel etc. Ik had het meer over Jezus/gvd/kanker/etc, vloeken die mensen wel echt kunnen raken.
Ik zeik er nooit over, het schijnt erbij te horen, maar ik blijf vloeken op die manier onnodig en egoïstisch vinden.
Leuk stukje hoor, en ik ben het met een aantal dingen ook wel eens. Maar het heeft verder weinig met vloeken te maken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En nou ga ik me niet meer inhouden.![]()
Schijtziek word ik van die Christelijke moraalridders. Altijd en overal een oordeel over hebben. Over vloeken, mensen die op stap gaan, mensen die samen wonen voordat ze gaan trouwen, mensen die neuken voor het huwelijk, en noem het maar op.
Een grote bek over normen en waarden maar als het puntje bij het paaltje komt blijken ze het daar zelf niet zo nauw mee te nemen, want de bijbel is het excuus omn anderen te veroordelen.
Zelfs de zogenaamde Christelijke politieke partijen doen niets anders dan zeiken over dat soort dingen. Een voorbeeld: in Eelde treedt de groep Erocktica op en gelijk staat de SGP weer te jammeren dat onze burgemeester dat moet verbieden. Dus ze proberen andere mensen hun levenswijze ook nog door de strot te duwen ook. Gelukkig is onze burgemeester wel wijzer en die weigert het te verbieden.
Waar onze Christenfundi's niet aan denken is dat dat boek 2000 jaar geleden geschreven is en dat er inmiddels wat veranderd is in de wereld. De bijbel is geen boek wat je letterlijk moet nemen en dat geldt ook voor bijv. de Koran. Doe je dat wel, dan mag je naar een inrichting want dan ben je een gevaar voor de samenleving.
Ik heb niks tegen mensen die geloven maar wel als ze continu anderen dwingen zich daar aan aan te passen.
Edit: even ter aanvulling: ik ben Gereformeerd opgevoed dus ik weet dondersgoed waar ik het over heb.
Die tirade komt voort uit het feit dat jij het woord egoistisch in de mond nam en dat vind ik van een Christen ontzettend hypocriet want als er een groep egoistisch is zijn het wel Christenen. Iedereen moet zich maar aanpassen aan zoals zij het willen. Maar doen mensen het anders dan laten onze Christenen die mensen vallen als een baksteen. Bovendien heb ik nog nooit een plek gezien waar zoveel gelogen en bedrogen en vooral geruzied wordt als in de kerk.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Leuk stukje hoor, en ik ben het met een aantal dingen ook wel eens. Maar het heeft verder weinig met vloeken te maken.
Ik wil niemand vertellen hoe ze moeten leven of wat ze wel of niet mogen 'vloeken'. Ik had gehoopt dat mensen zelf zo fatsoenlijk zouden zijn bepaalde namen/ziekets niet als krachttermen te gebruiken waarvan je weet dat veel mensen zich eraan storen.
Maar velen hebben dat fatsoen helaas niet.
Maar waar komt die tirade precies vandaan? En waarom richt je hem aan mij?
Geloof mij, ik erger me net zo hard als jij aan hypocriete christenen waarvan er in Nederland helaas een hoop zijn. Ik wil niet generaliseren maar vooral in de zwaargereformeerde hoek zitten veel 'christenen' die de essentie van het christen-zijn (liefde voor God en de naaste) helemaal vergeten zijn door alle kerkordes en tradities die ze meezeulen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die tirade komt voort uit het feit dat jij het woord egoistisch in de mond nam en dat vind ik van een Christen ontzettend hypocriet want als er een groep egoistisch is zijn het wel Christenen. Iedereen moet zich maar aanpassen aan zoals zij het willen. Maar doen mensen het anders dan laten onze Christenen die mensen vallen als een baksteen. Bovendien heb ik nog nooit een plek gezien waar zoveel gelogen en bedrogen en vooral geruzied wordt als in de kerk.
En het was niet zozeer tegen jou en ook ik weet dat je Christenen en Christenen hebt, maar het is gewoon iets waar ik me al jaren aan erger.
Ik sluit me hier voor 100% bij aan!!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En nou ga ik me niet meer inhouden.![]()
Schijtziek word ik van die Christelijke moraalridders. Altijd en overal een oordeel over hebben. Over vloeken, mensen die op stap gaan, mensen die samen wonen voordat ze gaan trouwen, mensen die neuken voor het huwelijk, en noem het maar op.
Een grote bek over normen en waarden maar als het puntje bij het paaltje komt blijken ze het daar zelf niet zo nauw mee te nemen, want de bijbel is het excuus omn anderen te veroordelen.
Zelfs de zogenaamde Christelijke politieke partijen doen niets anders dan zeiken over dat soort dingen. Een voorbeeld: in Eelde treedt de groep Erocktica op en gelijk staat de SGP weer te jammeren dat onze burgemeester dat moet verbieden. Dus ze proberen andere mensen hun levenswijze ook nog door de strot te duwen ook. Gelukkig is onze burgemeester wel wijzer en die weigert het te verbieden.
Waar onze Christenfundi's niet aan denken is dat dat boek 2000 jaar geleden geschreven is en dat er inmiddels wat veranderd is in de wereld. De bijbel is geen boek wat je letterlijk moet nemen en dat geldt ook voor bijv. de Koran. Doe je dat wel, dan mag je naar een inrichting want dan ben je een gevaar voor de samenleving.
Ik heb niks tegen mensen die geloven maar wel als ze continu anderen dwingen zich daar aan aan te passen.
Edit: even ter aanvulling: ik ben Gereformeerd opgevoed dus ik weet dondersgoed waar ik het over heb.
Nou, in de gewone Gereformeerde kerk zitten ook genoeg hypocriete mensen. ik heb het hier gezien. Mijn ouders zijn twintig jaar geleden gescheiden (ze waren wat dat betreft trendsetters) en toen waren het de mede-kerkgangers die achter onze rug om zaten te roddelen en geen bek meer open trokken, dit in tegenstelling tot die slechte "openbaren" (zoals bij ons de niet-gelovigen genoemd werden), die vroegen wel hoe het ging. En zo ken ik nog talloze voorbeelden. Jehova's Getuigen hebben mijns inziens ook een enge kijk op de wereld.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Geloof mij, ik erger me net zo hard als jij aan hypocriete christenen waarvan er in Nederland helaas een hoop zijn. Ik wil niet generaliseren maar vooral in de zwaargereformeerde hoek zitten veel 'christenen' die de essentie van het christen-zijn (liefde voor God en de naaste) helemaal vergeten zijn door alle kerkordes en tradities die ze meezeulen.
Dat weet ik. Ik ken er genoeg die met bijv."World Servants" mee gaan en vanaf de kerk hier vertrekt deze herfst weer een groep naar Suriname.quote:Maar weet ook dat er heel veel christenen zijn die niet egoïstisch zijn en die veel maatschappelijk werk doen. En zij woorden hevig tekort gedaan helaas, en dat komt deels door de beeldvorming waar vooral die 'zware groep' voor verantwoordelijk is.
Dat mag.quote:Ik blijf wel bij mijn standpunt dat ik vloeken met een beladen 'naam of ziekte' egoïstisch vind.
Wat is het nou?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:12 schreef newsman het volgende:
Geachte bond tegen het vloeken.
Ik heb van harte uw brief in ontvangst genomen.
Een hele hoop geraaskal
Ik weiger dan ook u brief en heb mijn reet er mee afgeveegd.
Groet Newsman.![]()
Als je niet snapt dat het maken van ongefundeerde aannames niet logisch is, dan moet je misschien toch eens terug naar school.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:38 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat is dit voor zelfbedachte definitie van wat 'logisch' is?
Dat gelovigen er dergelijke zelf-overtuigde en ronduit arrogante wereldvreemde redenaties op na houden is mij al bekend hoor.quote:Alles wat ik heb onderzocht en ervaren van het christelijk geloof maakt het voor mij rationeel en emotioneel, op theologisch en filosofisch vlak, logisch om echt te geloven.
Hoe jij dat verder in jouw eigen woorden wilt definiëren boeit mij weinig eerlijk gezegd.
Logica is een rationele opeenvolging van oorzaak en gevolg.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat het maken van ongefundeerde aannames niet logisch is, dan moet je misschien toch eens terug naar school.
Kijk eens in de spiegel.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Dat gelovigen er dergelijke zelf-overtuigde en ronduit arrogante wereldvreemde redenaties op na houden is mij al bekend hoor.
Vast, maar dat maakt het geloof an sich nog niet logisch. Dat was mijn hele punt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:42 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Logica is een rationele opeenvolging van oorzaak en gevolg.
Oorzaak: Alles wat ik weet en ervargen heb van het christelijk geloof.
Gevolg: Ik geloof.
Dan zie ik iemand die geen imaginair vriendje nodig heeft om z'n leven zin te geven. En jij?quote:Voor mij is dat een rationele opeenvolging, m.a.w.: logisch.
[..]
Kijk eens in de spiegel.
Jawel.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Vast, maar dat maakt het geloof an sich nog niet logisch. Dat was mijn hele punt.
Ik heb Lord of the Rings gelezen, herlezen, kan achter elke zin een diepere betekenis verzinnen en toch geloof ik niet dat er zoiets bestaat als Middle Earth. Omdat het 0,0 basis heeft in de realiteit.
Het kan je best 'warm and fluffy' gevoelens geven, en daardoor kun jij vast vinden dat het heel logisch in om er dan maar in te geloven, maar dat maakt waar je in gelooft nog niet logisch, zinnig of zelfs maar belangrijker dan geloven in Sneeuwwitje.
Ik zie dan hetzelfde.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Dan zie ik iemand die geen imaginair vriendje nodig heeft om z'n leven zin te geven. En jij?
Ik in ieder geval nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Duh! Nooit die posters gezien?
NOU EN IK ZEG WAT IK WIL JA IK BEN NET EEN HANS TEEUWEN HOORquote:Op zaterdag 1 september 2007 00:01 schreef arnold-d het volgende:
Dude,.. waar gaat het over??,.. schelden is bij mij normaal,.. als ik iets op me poten laat flikkeren ofzo..![]()
![]()
Zoveel spelfouten, zo weinig tijdquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:12 schreef newsman het volgende:
Kreeg ik een brief van de bond tegen het vloeken.
Dus toen heb ik maar mijn eigen bond opgericht. "Bond tegen het ouwe koeien uit de sloot halen".
Geachte bond tegen het vloeken.
Ik heb van harte uw brief in ontvangst genomen. Echter ik heb een vraag en die stel ik u nu:"Waarom leven uw soort mensen in het verleden".
Onze maatschappij is steeds in beweging, waarom antwoord u dan steeds met verhalen uit het Neolitsche tijdperk, toen Adam en Eva verstoten werden uit het paradijs.
Ondanks heb ik een documantaire gezien, waar Adam en Eva geleefd zouden hebben ergens in een dal in het Midden-Oosten.
Adam en Eva, mogen god op hun blote knieen danken dat ze daar uitgesodemieterd zijn, helaas mensen zou als u, ik bedoel "De bond tegen het vloeken", zijn blijkbaar hysteries bezig met het verleden.
Als ik nu Godverdomme zeg, schrijft u mij een brief dat ik gevoelkt heb, dus u bevestigd dat ik gevloekt heb in het verleden. Mijn conclusie is dan,simpel u zegt dat ik gevloekt heb, dus u vloekt ook.
Ik als enig lid van:"De bond tegen het ouwe koeien uit de sloot halen", wil ik u hierop wijzen dat u blijkbaar in het verleden wil leven en niet opzoek bent naar een betere toekomst .
Maar natuurlijk denkt u aan u eigen toekomst, omdat in uw bijbel beschreven staat, helaas ook in het verleden geschreven , dat de wereld zal vergaan en dat we allemaal trouw aan u moeten zijn.
De bond tegen het ouwe koeien uit de sloot halen is tegen het leven in het verleden, je hebt recht om nu te leven, wij hebben recht om fouten te maken. Ik weiger dan ook u brief en heb mijn reet er mee afgeveegd.
Groet Newsman.![]()
Sorry, kon het niet latenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:12 schreef newsman het volgende:
Ondanks heb ik een documantaire gezien, waar Adam en Eva geleefd zouden hebben ergens in een dal in het Midden-Oosten.
K3 met hun massamoordquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:47 schreef ikJur het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)ond_tegen_vloek.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |