In financieel opzicht misschien, want je taalkennis is verdomd armzalig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:08 schreef XiChico het volgende:
Ik wordt alsmaar rijker. Studiefinanciering = relaxt.
Dolle boel, die 150 e. in de maand. Je leent er ook nog 700 bij? Ik zou er m'n nest idd niet voor uitkomen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:15 schreef XiChico het volgende:
Ja, dat is het grote nadeel.. door al dat geld steeds te moeten tellen heb ik geen tijd meer voor school..
Onderschat het niet, is toch gauw een Playstation 3 per maand.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:19 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Dolle boel, die 150 e. in de maand. Je leent er ook nog 700 bij? Ik zou er m'n nest idd niet voor uitkomen.
Maar OT.
Ik heb nou niet het idee dat de koopkracht onder jongeren beroerd is. Misschien is m'n wereldbeeld verknipt omdat ik de mazzel heb dat ik direct na de studie een leuke baan vond (of eigenlijk al voordat ie klaar was) en lekker heb kunnen doorgroeien... Maar als ik om me heen kijk zie ik niet bepaald veel armoe in de groep tussen de 20 en de 30. Men werkt wel gewoon normaal voor z'n geld, da's alvast positief
Oh, je hebt geen woonlasten, je eet niet, je hebt geen elektra om die playstation aan te sluiten?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:24 schreef XiChico het volgende:
[..]
Onderschat het niet, is toch gauw een Playstation 3 per maand.
Woon bij mijn ouders.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:26 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Oh, je hebt geen woonlasten, je eet niet, je hebt geen elektra om die playstation aan te sluiten?
Mijn vaste lasten (hypotheek, g/w/l, internet, telefoon etc.) komen al op 2x jouw playstation... En dan heb ik nog niet gegeten.![]()
Schulden worden hoger omdat mensen tegenwoordig niet meer willen sparen voor een grote aankoop, maar het meteen willen hebben. Een lening voor een auto, een lening voor de serre aan het huis, een lening voor de vakantie en ga zo maar door. Tot het moment van afbetalen is aangekomen, dan beginnen de problemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:20 schreef Curri het volgende:
ik denk dat zoiets niet veel veranderd, schulden worden wel meer en hoger..
Ik denk beidequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wordt bijvoorbeeld de jeugd steeds rijker of hebben ze het steeds moeilijker om de eindjes aan elkaar te knopen?
Ik heb vroeger al geleerd dat je je aankopen moet aanpassen op je inkomsten. Eerst de belangrijke dingen betalen, als er wat overblijft de rest.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:34 schreef mirannie het volgende:
In de tijd dat ik thuis woonde stond ik nooit rood. Als ik nu om me heen kijk, zijn er veel meer thuiswonende die gewoon al hun geld erdoorheen jassen en gewoon dik in het rood staan.
Denk eigenlijk niet dat dat komt omdat mensen minder inkomsten hebben, maar puur dat ze gewoon blijven kopen ofzo.
Leeftijd x 100 = Bruto maandsalaris.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet niet of bijvoorbeeld het CBS het bij houdt maar ik zou graag willen weten wat het gemiddeld vermogen is per leeftijdsgroep.
Je bent hier en daar een paar nullen vergeten volgens mijquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:54 schreef csar het volgende:
[..]
Leeftijd x 100 = Bruto maandsalaris.
Leeftijd x 1000 = Spaargeld.
Daar staat het wel. Het is zelfs al gepost.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar staat het niet
Wanneer ik de diverse salaris-topics lees, klopt het aardig. Natuurlijk is het een modaal salaris en vermogensopbouw. Jij en ik nemen met dat bedrag geen genoegen meequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je bent hier en daar een paar nullen vergeten volgens mij
Omdadt hij ergens een t plaadtsdt waar dat niet hoordt?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:09 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
In financieel opzicht misschien, want je taalkennis is verdomd armzalig.
Wanneer je een modaal salaris en een gezin met twee of meer kinderen hebt, dan mag je erg blij zijn dat je 65K op de spaarrekening hebt staan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik mag hopen dat als je 65 bent toch wel meer vermogen hebt opgebouwd dan 65k
Als je zwart geld meetelt zijn het er 30k of zoquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:10 schreef Emu het volgende:
Ik weet dat er in België 38.000 miljonairs zijn (inclusief huizen). Op dus 10.500.000 inwoners.
1 op 276 Belgen is dus miljonair. Zal in Nederlands wel iets gelijkaardigs zijn.
Natuurlijk. Maar we hebben het nu puur over sparen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hebt ook een huis, en pensioen
oftewel leeftijd x jaarlijks inkomen gedeeld door 10quote:One way to answer that question was spelled out in a best-selling book by researchers Thomas J. Stanley and William D. Danko, called "The Millionaire Next Door." It's a simple little formula, really. It says that your net worth (i.e. the value of all your assets minus the value of all your debts) should equal your age times your annual income, divided by 10.
Vermogen niet nee, maar als jij geïnteresseerd bent in koopkracht en hoe goed ze de eindjes aan elkaar kunnen knopen, kom je met die gegevens, zeker in combinatie met de vele andere gegevens op CBS Statline, een heel eind.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar staat het dus NIET
Vermogen stond er in de OPquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Vermogen niet nee, maar als jij geïnteresseerd bent in koopkracht en hoe goed ze de eindjes aan elkaar kunnen knopen, kom je met die gegevens, zeker in combinatie met de vele andere gegevens op CBS Statline, een heel eind.
Omdat je dan naast je pensioen, AOW ongeveer 500 euro in de maand meer kan uitgeven of wat meer als je het bijvoorbeeld niet in 15 jaar wil opmaken maar in bijvoorbeeld 10quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:53 schreef ozzyat105 het volgende:
kan iemand me uitleggen wat er zo belangrijk is aan het hebben van 65.000 euro als je 65 bent?
Houdt het daar dan ook bij;quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vermogen stond er in de OP
Daar kom je weinig over te weten aan de hand van het vermogen dat iemand heeft.quote:Wordt bijvoorbeeld de jeugd steeds rijker of hebben ze het steeds moeilijker om de eindjes aan elkaar te knopen?
In reactie op iemand die het over koopkracht heeft. Dus je weet eigenlijk zelf niet wat je wilt weten?quote:Daar zou ik wel statistieken over willen zien en bijvoorbeeld ook van andere groepen
Hoi Stalkerquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:55 schreef k_man het volgende:
Er wordt een hoop onderzoek gedaan naar de financiële positie van jongeren. Dat is een erg interessante doelgroep voor bedrijven.
Ik neem aan dat je van tevoren zelf al flink gezocht hebt via Google, CBS e.d. Wat kwam daar uit? Dan kunnen we de rest wel aanvullen.
Of is dit een verkapt ben-ik-wel-rijker-dan-mijn-leeftijdsgenootjes-topic?
Dag lieverd. Ik begrijp dat je liever geen antwoord krijgt op je vraag?quote:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:54 schreef csar het volgende:
[..]
Komt aardig overeen met wat ik tikte alhoewel ik ervan uitga dat dat het bedrag is wat het zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:36 schreef Guncta het volgende:
[..]Leuk verzonnen. Klopt niks van volgens mij, wat, weet het wel zeker.
quote:Rijke ouderen
Het vermogen neemt sterk toe met de leeftijd. Bij jongeren is het vermogen meestal nog zeer beperkt, maar tussen de 25 en 45 jaar neemt bij velen het vermogen snel toe. Onder 45 tot 55-jarigen is het gemiddelde vermogen ruim twee ton. Voor 55-plussers is het nog iets groter. Uit het feit dat het gemiddelde vermogen stijgt met de leeftijd mag overigens niet de conclusie getrokken worden dat het vermogen voor iedereen toeneemt met de jaren. In iedere leeftijdscategorie heeft tenminste een kwart van de huishoudens een zeer klein of zelfs negatief vermogen.
Een hoog inkomen en een hogere leeftijd gaan vaak samen met een groot vermogen. De helft van de 65 tot 75-jarigen in de hoogste inkomensklasse bezit meer dan vierenhalve ton. Voor de 75-plussers in de hoogste inkomenscategorie is dat zelfs zes ton. Voor een aantal van deze huishoudens dient dat vermogen als oudedagsvoorziening. Een voorbeeld: ondernemers die hun bedrijf verkocht hebben en nu van de opbrengst leven.
Huishoudens met een laag inkomen hebben ongeacht de leeftijd meestal een klein vermogen. Bij een laag inkomen zijn de meeste huishoudens nauwelijks in staat een vermogen op te bouwen. Jongeren hebben, ook al vallen ze in de hogere inkomensklassen, meestal een beperkt vermogen. Zij hebben immers nog geen tijd gehad om vermogen op te bouwen. Ook erfenissen komen meestal pas op latere leeftijd.
Euh?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:54 schreef csar het volgende:
[..]
Volgens mij is dit als je geen pensioen spaart. Sowieso is het natuurlijk een beetje lastige formule, want er staat alleen maar dat je 8% per jaar moet sparenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:40 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
oftewel leeftijd x jaarlijks inkomen gedeeld door 10
als je 25 bent en 1200 euro per maand verdient dan zou dat volgens deze formule betekenen dat je netto vermogen 36000 euro zou moeten zijn.
denk niet dat er veel mensen zijn die daar aan toekomen...
Je kunt een 'opeethypotheek' nemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:46 schreef Fastmatti het volgende:
Jammergenoeg rekenen ze bij vermogen ook altijd huizenbezit meeDaar heb je zolang je een huis nodig hebt helemaal niets aan.
Je moet nog een paar jaar geduld hebben. Dan begint de Belastingdienst met de 'BasisRegistratie Inkomen' (zeg maar, je jaarlijkse belastingaangifte maar dan beterquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet niet of bijvoorbeeld het CBS het bij houdt maar ik zou graag willen weten wat het gemiddeld vermogen is per leeftijdsgroep.
Wat mij heel erg verbaasde, toen ik op 't werk eens een grafiekje maakte van leeftijd x inkomen x economische activiteit:quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:04 schreef thaleia het volgende:
Ik heb geen cijfers, maar ik weet nog wel dat ik me erover verbaasde toen ik een jaar bij een bank werkte dat mensen (jong en oud) over het algemeen veel meer spaargeld hebben dan ik ooit had gedacht. Ik las alsmaar in de krant over daling van koopkracht en een droevige economie en hele volksstammen die maar met moeite rond kunnen komen etc etc, maar sinds ik rekeninggegevens kon inzien weet ik dat het allemaal ontzettend meevalt.
Hoppen na je 40e dusquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:26 schreef gronk het volgende:
Dat je loon tot pak'm beet je 40e stijgt, om daarna nagenoeg vlak te blijven, in alle bedrijfstakken. Als je de intermediar moet geloven () zit je binnen no-time op je top, en alle salariswinst moet van het jobhoppen komen. Wel, met zo'n patroon lijkt me dat een *beetje* onwaarschijnlijk.
Klopt. En, achteraf gezien is het ook wel logisch; de meeste bedrijven werken met een schalen-systeem. En zo rond je 40e-45e zit je aan je max, ook qua promoties enzo. Tenzij je tot de happy few behoort die ook daarna nog carriere maakt, maar dat zijn er niet zo heel veel (en dat middelt ook uit).quote:
Na je 40e gaan je vaste lasten vaak ook omlaag. Kinderen worden groot, hypotheek is afbetaalt etcquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:26 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat mij heel erg verbaasde, toen ik op 't werk eens een grafiekje maakte van leeftijd x inkomen x economische activiteit:
Dat je loon tot pak'm beet je 40e stijgt, om daarna nagenoeg vlak te blijven, in alle bedrijfstakken. Als je de intermediar moet geloven () zit je binnen no-time op je top, en alle salariswinst moet van het jobhoppen komen. Wel, met zo'n patroon lijkt me dat een *beetje* onwaarschijnlijk.
Ander ding: dat vrouwen gemiddeld consequent een paar procent minder verdienen dan mannen. Nee, da's niet gecorrigeerd voor deeltijd en functieinhoud, maar 't is wel typisch.
Dan ga je d'r vanuit dat iedereen op z'n 23e aan de kinderen begint. Ik ken zat collega's die pas op hun 35e 'pa' werden. Of die op hun 32e een huis kochten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 07:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Na je 40e gaan je vaste lasten vaak ook omlaag. Kinderen worden groot, hypotheek is afbetaalt etc
lol.. na je 40e hypotheek afbetaaldquote:Op woensdag 29 augustus 2007 07:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Na je 40e gaan je vaste lasten vaak ook omlaag. Kinderen worden groot, hypotheek is afbetaalt etc
Klopt bij mij wel aardig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:40 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
oftewel leeftijd x jaarlijks inkomen gedeeld door 10
als je 25 bent en 1200 euro per maand verdient dan zou dat volgens deze formule betekenen dat je netto vermogen 36000 euro zou moeten zijn.
denk niet dat er veel mensen zijn die daar aan toekomen...
Voor beide geldt: I wish!!!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:54 schreef csar het volgende:
Maar dat geldt nooit voor alle leeftijden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:44 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Komt aardig overeen met wat ik tikte alhoewel ik ervan uitga dat dat het bedrag is wat het zou moeten zijn.
Gemiddeld vermogen per leeftijdsgroep
Daar staat ook een bron bij vermeld trouwens.
Na hun 40e, niet op hun 40equote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Dan ga je d'r vanuit dat iedereen op z'n 23e aan de kinderen begint. Ik ken zat collega's die pas op hun 35e 'pa' werden. Of die op hun 32e een huis kochten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |