Het is een gebouw voor horeca, bedrijven, jongeren (werkend en studerend) en er zitten ook luxe appartementen in. Kortom voor ieder wat wils. De ligging (vlak naast Den Haag HS) is gewoon ideaal voor veel mensen en studentenkamers zijn vaak heel wat duurder en je kan vaak geen huurtoeslag krijgen als je een studentenkamer hebt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 06:32 schreef popolon het volgende:
Zijn dit typische studentenwoningen? Of in ieder geval iets voor 'starters'?
Ziet er wel hip uit maar is het niet 't 'nieuwe' wat mensen zo aantrekt? Zoveel ruimte is het namelijk niet.
Aha.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:21 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Het is een gebouw voor horeca, bedrijven, jongeren (werkend en studerend) en er zitten ook luxe appartementen in. Kortom voor ieder wat wils. De ligging (vlak naast Den Haag HS) is gewoon ideaal voor veel mensen en studentenkamers zijn vaak heel wat duurder en je kan vaak geen huurtoeslag krijgen als je een studentenkamer hebt.
Deze week krijg je te horen wanneer we erin kunnen.. Ik ben benieuwdquote:Op maandag 27 augustus 2007 18:08 schreef enter het volgende:
[..]
Gaaf hoorIk hoop echt september.
Tot april loop ik stage in een apotheek, tegenwoordig mag ik er ook werken (beetje bijverdienen) en volgend jaar sept wil ik Farmakunde gaan doen.
Leuke ideeen, ik pieker me sufquote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:41 schreef secretspooky het volgende:
Als jullie trouwens nog leuke ideeën hebben oid,
let me know
en ik beheer trouwens ook grotendeels de website
Niet om gelijk negatief te klinken maar is dit een nieuwe gevangenis of zo?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 06:14 schreef Xilantof het volgende:
Deel 2 alweer!
Een ruim aantal FOK!kers komt er in te wonen straks!
Praat hier verder
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Owh ik heb nog nix gehoord..Enter op welke verdieping kom je te wonen..en wanneer mag je inhuizen??quote:Op vrijdag 7 september 2007 23:43 schreef enter het volgende:
Ik heb mail ontvangen, met tijden.. etc!
Heey, ik ben er aanstaande maandagquote:Op woensdag 12 september 2007 16:10 schreef secretspooky het volgende:
Hey enter, waar was jij gister?
Heb je nog je contract getekend??
Ik was er tot 19.30 ofzo...
Ik kom btw op de 27e te wonen, in de hoek
ik ben nu bezig met het intranet voor het strijkijzer ^_^
en? wanneer?quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:26 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb vandaag ook mail gekregen!
Eindelijk m'n datum!
gelukt? :pquote:Op vrijdag 14 september 2007 21:29 schreef enter het volgende:
[..]
Heey, ik ben er aanstaande maandagWanneer kan jij erin?
We zijn nog wel buren!
quote:Op maandag 17 september 2007 22:44 schreef secretspooky het volgende:
[..]
gelukt? :p
Ik kom op de 27e, niet de 28e,![]()
Op een hoek ook!quote:Op maandag 17 september 2007 23:13 schreef secretspooky het volgende:
![]()
waar zit jij ongeveer? :p
ik verhuis (als het goed is) de 15e ergens in de middag..
Jep volgens mij werkt 't zoquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:26 schreef BabblingBrook het volgende:
Spannend zeg! Ik ben zo benieuwd hoe t allemaal gaat lopen.
Even een vraagje tussendoor: Je moet zo'n ¤85 euro voorschot voor GWL betalen, maar ik neem aan dat je geld terug krijgt als je er dan onder zit en meer moet betalen als je er overheen gaat? Of werkt dat niet zo?
Ik ben benieuwd. Gasrekening van 200 euro aan het einde van maand éénquote:
Punt nog iets, geen wiet en hennep kweken... etcquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:36 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Gasrekening van 200 euro aan het einde van maand één![]()
Dat wordt niet illegaal wietplantjes grootbrengen, jammer jammer jammer.
Wiet gebruiken mag toch wel danquote:Op dinsdag 18 september 2007 18:29 schreef enter het volgende:
Eigenlijk zijn er nog maar weinig dingen die wel mogen
Verven. Behangen is zo'n kutgedoe en nog duurder ook.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:54 schreef enter het volgende:
Wat gaan jullie met de muren doen, verf of behang?
Checkquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:17 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Verven. Behangen is zo'n kutgedoe en nog duurder ook.
Ja, ik wil ook zoiets doen. Gewoon lekkere neutrale kleuren iig.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:44 schreef secretspooky het volgende:
Welke kleur gaan jullie doen?
Ik zit te denken aan 1 kant wit
en 1 kant grijs/antraciet....
Moet je even je mailtjes doorlezen. Daar staat 't in (1 van de eerste, in dat .doc document).quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:48 schreef enter het volgende:
Ik wil heel graag de lift afmetingen? iemand?
Gevonden!!quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:42 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Moet je even je mailtjes doorlezen. Daar staat 't in (1 van de eerste, in dat .doc document).
Ik wist dat 't erin stondquote:
die hoek is 1415 bij 1615 mm (ongeveer)quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:06 schreef secretspooky het volgende:
oja,
nieuwe pagina ;x
Ik krijg een pot lila verf van iemand
ik hoop dat mij bed in de hoek past tussen de 2 ramen...
foto's?quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:41 schreef secretspooky het volgende:
Mijn woonkamer is grotendeels klaar
erg gaaf
nu maar wachten op internet, alice ;x
Bed is trouwens gaaf in de hoek
en de hoek is gedeeltelijk donker rood ^_^
Geen idee, waar is het dakterras?quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:51 schreef hierissieweer het volgende:
maar hoe zit dat nou met het dakterras mogen jullie daar nou wel gratis op?
op het dakquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:19 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Geen idee, waar is het dakterras?
quote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:34 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Lekker ding, op welke etage bedoel ik. Want ik ben gisteren op de 41e geweest, maar op de 42e mocht ik ook komen.
op de 41ste dus, maar daar niks gezien dan?quote:Het Strijkijzer telt 351 woningen, waarvan driehonderd studio’s voor jongeren en 51 luxe huurappartementen. Het gebouw heeft een aantal serres, twee aparte entrees en in totaal vijf liften. Maar dat is niet alles. Zo vindt u er ook een trendy Grand Café, een wasserette en werkruimtes. En een bijzonder panoramaterras op de 41ste verdieping. Die bereikt u met een fraaie glazen lift.
ja.quote:Op dinsdag 25 december 2007 02:18 schreef rsmits het volgende:
Zag ik nu ook een fitnessruimte ? Is dat gratis ?
Humor.... lijkt me ook wel wat een appartement in dit gebouw. Ik ga eens proberen een modelwoning te bezichtigen. Dat gaat via vestia neem ik aan ?quote:
Check, die is gratis voor de bewoners en heeft ook een heel mooi uitzicht over de stadquote:Op dinsdag 25 december 2007 02:18 schreef rsmits het volgende:
Zag ik nu ook een fitnessruimte ? Is dat gratis ?
Spannend zeg! Hoe hoog ga je zitten? Die appartementen, die zijn heel duur hequote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:23 schreef Dorkquemada het volgende:
Ha, ik had deze topics niet eens gezien.
Volgende week is het zover, dan ga ik ook in het Strijkijzer wonen (appartement, geen studio)
Ik kan echt niet wachten!
[..]
Check, die is gratis voor de bewoners en heeft ook een heel mooi uitzicht over de stad
Mooi is het uitzicht he! Kan je de zee zien? Of kijk je de andere kant uit?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:31 schreef Dorkquemada het volgende:
Best wel hoog.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de afgelopen avonden alleen al naar mijn flatje ben geweest om even van het uitzicht te genieten.![]()
Zit je aan de kant van Holland Spoor, of richting Centraal? Of allebei!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:34 schreef Dorkquemada het volgende:
Geen idee, met dit gare weer zie ik voorlopig nog niet alles
Op een heldere dag, met je wang tegen het raam en dan naar rechts kijken, dan moet het lukkenquote:
Jep, maar in de studio's voor het gepeupelquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:25 schreef Dorkquemada het volgende:
Cool, ik heb net het andere topic even doorgespit en ik zie dat er nog wel meer fokkers wonen.
Dat durf ik niet te zeggen. Op intranet staat alle laatste nieuwtjes. Zo kun je ook zien wie waar woont. Ik weet niet hoe het daarboven zit, maar hier is een wasruimte omdat we geen wasmachines in de studio's mogen en daar is dan af en toe een mededeling over.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:41 schreef Dorkquemada het volgende:
Mwah, ik ben ook maar een gewoon persoon met een pauper IKEA inboedel![]()
Het feit dat een gezonde mix van mensen woont is juist iets wat ik graag zie.
Maar goed, wat wel vaag is dat ik niet de optie heb gekregen om rolgordijnen en verlichting bij de woning te krijgen (ik betaal wel appart voor de vloeren en de wanden)
Maandag maar even checken met Vestia of ik dit alsnog gedaan kan krijgen gezien ik zelf niks mag.
Foto's maken lukt niet zo in die donkere flat
Fokkers die zich redelijk kunnen gedragen mogen wel eens een keertje langskomen voor een biertje.
EDIT: Vraagje trouwens... ik hoorde iets over een Intranet.. is dit alleen voor de studenten (via een intern netwerk) of is dit iets voor alle bewoners?
Als je hulp nodig hebt, ik heb in principe tijd om dingetjes te doen woensdag. Stuur me maar een PM als je nog hulp nodig hebt.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:52 schreef Dorkquemada het volgende:
Ja, ik heb naast de keuken een hok waar mijn wasmachine in kan.
Wel handig op zich.
Nouja, we zullen zien of er nog meer apartement bewoners zich melden.
Woensdag maar verhuizen, ik ga er dan ook gelijk wonen
Is het voor dit topic geen idee om net als in het Nijmegen topic in UVT in de OP een lijstje te maken met namen van de Fokkers die erin komen te wonen, evt aangevuld met leeftijd, geslacht, studie/ werk en natuurlijk welke verdieping (zie Nijmegen #28 - waar Houniet op smarties trakeert! )quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:25 schreef Dorkquemada het volgende:
Cool, ik heb net het andere topic even doorgespit en ik zie dat er nog wel meer fokkers wonen.
Goed plan, als iemand op het forum dan ruzie met me heeft dan weet die persoon precies door welk raam ze een baksteen moeten flikkeren... oh wacht...quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:30 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Is het voor dit topic geen idee om net als in het Nijmegen topic in UVT in de OP een lijstje te maken met namen van de Fokkers die erin komen te wonen, evt aangevuld met leeftijd, geslacht, studie/ werk en natuurlijk welke verdieping (zie Nijmegen #28 - waar Houniet op smarties trakeert! )
Misschien leuk om een tekening van die toren te maken en daar de fokkers in uit te tekenen :-p
Cool, kom ookquote:Op zaterdag 2 februari 2008 16:58 schreef XL het volgende:
Ik kreeg een brief van Vestia dat ik als omwonende recht heb op gratis toegangskaarten voor het panoramaterras omdat ik zo'n overlast heb gehad van het fluiten (wat inmiddels opgelost zou zijn).
Helaas, ik was te laat thuis. Hoe was de opening? Is het panoramaterras vanaf nu ook geopend?quote:
Interieurs, gangen, vooraadkasen, buren, liften, uitzichten en ga zo maar door!quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:17 schreef BabblingBrook het volgende:
Wat voor foto's wil je zien? Ik ren wel even naar buiten
Je kan ook gewoon eens langskomen hoorquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:42 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Interieurs, gangen, vooraadkasen, buren, liften, uitzichten en ga zo maar door!
quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:50 schreef hierissieweer het volgende:
willen alle mensen die hun huis willen showen hun nummer hier neer zetten, dan plan ik een route :p
Er komen regelmatig studio's vrij... Moet je even in de gaten houden via woonnethaaglanden.nlquote:Op maandag 14 juli 2008 15:26 schreef Sunnshine het volgende:
kan ik me nog inschrijven voor zo'n studio ?
of is alles Vol![]()
en hoeveel betaal je per maand hiervoor ?
Groot genoeg voor een hoop rotzooiquote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:49 schreef Sunnshine het volgende:
misschien vraag ik wel teveelmaar is die kast naast de badkamer groot ?
99,- euro voor een weekendquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:50 schreef hierissieweer het volgende:
willen alle mensen die hun huis willen showen hun nummer hier neer zetten, dan plan ik een route :p
Schrijf je in bij www.woonnet-haaglanden.nl daar staan regelmatige vrije studio's op.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:59 schreef STGU het volgende:
Ik vind dit topic nu pas.X) Ik was al langer van plan om op me zelf te gaan en Het Strijkijzer is erg aantrekkelijk. Ik vind de prijs ook best meevallen. Hopelijk hebben ze binnenkort nog een studiotje vrij.
btw wat ben je ongv. per maand kwijt met ( stroom, water, internet etc. ) + huur. Heeft iemand nog tips voor me?
Neen, ik weet niet wat jij wegknabbelt in een maandquote:Op zondag 3 augustus 2008 22:46 schreef STGU het volgende:
Dat is nog redelijk te doen volgens mij. X) Daarnaast ontvang ik ook nog mijn Stufi, dus ben ik uiteindelijk ongv. 160euro kwijt. Trouwens ik neem aan dat je het eten niet meegenomen hebt in de berekening?
Ik ga even wat vragen beantwoorden voor jequote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:28 schreef SIckLilMONkeY het volgende:
Hey,
Ik weet dat ik een oud topic omhoog schopMaar ik ben zo nieuwsgierig dat ik het toch maar doe;
Ik ben haastig op zoek naar een studio in het strijkijzer, en het ziet er naar uit dat het zeer binnenkort gaat lukken als iemand met urgentie of lokaal maatwerk me niet wéér voor is.![]()
Ik had wat vragen over het wonen in het Strijkijzer en ik hoop dat jullie die misschien kunnen beantwoorden![]()
Er is een wasruimte met 5 wasmachines en 5 drogers. Dit werkt inderdaad met muntjes die je op werkdagen tussen 09-10 uur en 15-16 uur kunt kopen bij de huismeester.quote:Hoe zit het met de was doen? Is er een ruimte met wasmachines en hoe werkt dat? Muntje ingooien ofzow?
Huisdieren mogen niet. Hoewel ik inderdaad denk dat ze over een goudvis niet moeilijk doen. Maar an sich mag het niet.quote:Is het mogelijk huisdieren te houden? Zijn er mensen met ervaring hiermee? Kan me voorstellen dat een vissenkom geen probleem moet zijn maar een kat bijv.?
De fietsenstalling zit onder het gebouw. Met brommers moet je er ook wel in kunnen.quote:Hoe zit het met een fietsenstalling? Mag je daar ook met brommers/motoren e.d. in? En waar zit die?
Dat is allemaal heel goed te doen.quote:Zijn de liften vaak bezet? Moet je lang wachten in de spits? Kan me voorstellen dat als je om 09:00 college hebt dat je niet de enige bent die op weg is naar beneden
Het klopt dat je geen gaten mag boren. Maar vestia is iedereen tegemoet gekomen door op de 2 lange wanden schilderijrails op te hangen. Geen mogelijkheid tot plankjes, maar geen reden om je fotolijstjes weg te doen.quote:Ik las op sommige fora/hyves dat je geen gaten mag boren in de muren, hoe hang je dan vanalles op? Of kan ik beter al m'n fotolijsten en posterlijsten op marktplaats zetten.
In de zomer is het inderdaad vrij warm. Zelf los ik dat op door de deur naar de gang (daar zitten ook raampjes) open te zetten zodat het lekker door tocht. Dat werkt dan prima! maar alleen als ik thuis benquote:Ik zag dat de ramen vrij groot zijn maar dat je maar een klein kiepraampje echt daadwerkelijk open kan doen, is dat wel te doen? Als de zon de hele dag op je raam staat en je kan het niet lekker open zetten...krijg het er nu al warm van.
graag gedaan.quote:Nou dat was wel weer genoeg geloof ik![]()
Alvast bedankt!![]()
Ik. Babblingbrook. Enter. En vast nog wel wat.quote:Ohja, wie van jullie woont nog steeds in het strijkijzer?![]()
PM me eens. Wellicht kan ik je eens hiero rondleiden. Kun je het eens met eigen ogen bekijken. Ik ken nog iemand, daar mag je ook vast wel even kijkenquote:Op zondag 11 januari 2009 16:38 schreef SIckLilMONkeY het volgende:
Bedankt voor het antwoorden! Ik geloof dat het topic iig redelijk dood is
Nahja het is nog niet zover maar goed je kan het maar beter weten
Ik vroeg me af of de ruimte op z'n tijd niet wat klein wordt? Het ziet er nog redelijk groot uit als ik het vergelijk met andere studio's en kamers maar toch.
En ik wil niet echt persoonlijk worden ofzow maar hebben jullie geen foto's ofzow van de indeling? Want ik kan overal alleen maar filmpjes en foto's vinden van lege kamers en aangezien ik geen vrienden/kenissen heb in het strijkijzer![]()
Nahja als je dat niet wilt is het ook goed hoor![]()
Laat me raden: MBO Toerisme en Recreatie aan het Mondriaan?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:44 schreef Balaclava het volgende:
Even een kick, ga volgend jaar in Den Haag studeren
Wat dacht je van je inschrijven bij woonnet haaglanden?quote:en wil er het liefst ook gaan wonen. Weet iemand hoe lang het duurt voordat je in aanmerking komt voor een studio in het Strijkijzer? Ben wel benieuwd namelijk.. (Ja, heb me er speciaal voor geregistreerd.) Sta al ingeschreven bij Duinzigt Woonservice, weet iemand anders nog een paar handige tips?
Nou, dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:17 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Laat me raden: MBO Toerisme en Recreatie aan het Mondriaan?
Zo ver was ik ook nog wel, maar neem aan dat je dan niet gelijk 1-2-3 een app. krijgt.quote:Wat dacht je van je inschrijven bij woonnet haaglanden?Dat is namelijk ook de enige manier om een appartement te kunnen krijgen in het strijkijzer.
Studeren doe je alleen aan een universiteit, en die hebben ze niet in Den Haag. Tenzij je de Open Universiteit bedoeltquote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:24 schreef Balaclava het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik niet.![]()
[..]
Zo ver was ik ook nog wel, maar neem aan dat je dan niet gelijk 1-2-3 een app. krijgt.
Ja, ik weet al genoeg. Ik wil je bedanken voor je vriendelijke hulp!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:31 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Studeren doe je alleen aan een universiteit, en die hebben ze niet in Den Haag. Tenzij je de Open Universiteit bedoeltDus doe maar niet zo bijdehand
![]()
En jij vraagt toch om informatie, maar blijkbaar weet je alles al: dus wat moet je nou?
Van skyscraperCity, met netjes onderaan de naam van de poster:quote:
Hangt er vanaf van welke kant je hem bekijkt, vind ik. De kant van HS is inderdaad niet zo mooi, dan lijkt ie erg breed, klein en gedrongen. Vanaf de A12 of vanaf het plein zelf, dan is ie een stuk beter.quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:17 schreef Bombshell het volgende:
Vind het echt een lelijk gebouw om eerlijk te zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |