Welke lijnen heeft Veolia geknipt eigenlijk?quote:Op zondag 2 september 2007 21:20 schreef Q. het volgende:
Ze zijn in de les geweest bij NSR en vooral Veolia.
Qua mensen uit de trein jagen bedoel ik dan hè? Die eerste weken met die wadjes op de maaslijn, welk een vreugdevol feest voor de reizigers was dat.quote:Op zondag 2 september 2007 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke lijnen heeft Veolia geknipt eigenlijk?
Ah zo ja, commuter's heaven was dat heb ik begrepenquote:Op zondag 2 september 2007 21:24 schreef Q. het volgende:
Qua mensen uit de trein jagen bedoel ik dan hè? Die eerste weken met die wadjes op de maaslijn, welk een vreugdevol feest voor de reizigers was dat.![]()
quote:Op zondag 2 september 2007 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah zo ja, commuter's heaven was dat heb ik begrepen
quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:31 schreef Q. het volgende:
Berichten in De Gelderlander:
http://www.gelderlander.nl/maasland/article915812.ece
http://www.gelderlander.nl/maasland/article916918.ece
http://www.gelderlander.nl/maasland/article916921.ece
http://www.gelderlander.nl/maasland/article916920.ece
Klik daar ook even op reageren en copy-paste uw verhalen aldaar. Hoe meer hoe beter.
Oh wacht... das waar natuurlijk. Het voormalige stadslijn/hofpleinlijn tracject hebben ze afgesloten van het NS spoor en aangesloten op de Haagse en Rotterdamse tram en metro netten. 'k had het zelf kunnen bedenken.quote:Op zondag 2 september 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
De Nootdorpboog is idd alleen voor materieel dat naar de werkplaats moet. Deze is vanwege de komst van RandstadRail aangelegd, anders was de werkplaats niet meer per normaal spoor bereikbaar. Ik heb geen idee hoe ze het goedkoper hadden kunnen doen.
Waarom rijden ze niet door naar Goorquote:Op zondag 2 september 2007 10:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja er rijden ook stoomtreinen tussen Oldenzaal en Delden.
Ik heb geen idee hoeveel treinen per uur op het traject Hengelo - Zutphen kunnen rijden. Maar gezien het aantaal passeersporen zou je zelfs een kwartiersdienst kunnen draaien. Bovendien, kan een stoomtrein wel achteruit rijden?quote:Op zondag 2 september 2007 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze anders de normale treinenloop verstoren?
Spoorplannen, stations.quote:Op zondag 2 september 2007 22:39 schreef Duvel het volgende:
Enlighten me? Wat staat daar allemaal in?
Wordt de kip onthoofdquote:Op zondag 2 september 2007 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]wtf de kippenlijn knippen?
![]()
Hoe jaag je mensen de auto in?![]()
Lang leve de privatisering :/quote:Op zondag 2 september 2007 23:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wordt de kip onthoofd, wat een gedoe zeg om fatsoenlijk spoorvervoer te hebben in Nederland. Ik ga echt dubbel liggen, als er Wadlopers staan in Ede-Wageningen volgende week
. Of dat de protos en treinen van Veolia nog een maand vertraagd zijn, en dus overal weer bussen worden ingezet...
Het grappige is dat die Nootdorpboog nog een tijdje gewoon op de hofpleinlijn aangesloten is geweest. Er hebben zelfs nog een tijdje reizigerstreinen over gereden, in de late avonduren. Zo heb ik die boog ook nog eens op m'n lijstje kunnen bijschrijven, door met de allerlaatste trein ooit op de Zoetermeerlijn mee te zijn geweest (dat was dus vorig jaar 3 juni, en nu is die lijn dus nog altijd niet heropend. Vandaag dus precies 15 maanden buiten dienst...)quote:Op zondag 2 september 2007 22:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Oh wacht... das waar natuurlijk. Het voormalige stadslijn/hofpleinlijn tracject hebben ze afgesloten van het NS spoor en aangesloten op de Haagse en Rotterdamse tram en metro netten. 'k had het zelf kunnen bedenken.
Precies een jaar nadat het oorspronkelijk de bedoeling was dat de hele RSR weer ging rjiden. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot heel Zoetermeer weer in dienst is. Gokje: nog 4 maanden. Wat een amateurisme, onbeschrijfelijk! Kunnen we hier dan niets meer? Het zou al een jaar goed moeten werken hè? Ik hoop dat daar wat koppen zijn gerold.quote:Op maandag 3 september 2007 07:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Oh... en ik hoor net op het radionieuws dat de RET vanaf nu weer op de hele Hofpleinlijn gaat rijden, dat werd ook wel eens tijd zeg...
Nee, want dan was het nog niet kostendekkend geweest en had de burger jaarlijks flink bij moeten dragen.quote:Op maandag 3 september 2007 06:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Lang leve de privatisering :/
ze hadden t gewoon een staatsbedrijf moeten laten.. probleem weg!
nee nou heb je geweldig OV!!quote:Op maandag 3 september 2007 08:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, want dan was het nog niet kostendekkend geweest en had de burger jaarlijks flink bij moeten dragen.
waardoor je meer autos op de snelwegen krijgt..quote:Op maandag 3 september 2007 08:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is de andere kant van het verhaal weer. Je kunt nu alles lastig nog terugdraaien.
dat heeft geen zin.. want ze gaan de benzine al weer met 1 cent per liter verhogen + BTW verhoging.. dus autorijden wordt weer duurder..quote:Op maandag 3 september 2007 08:44 schreef Peterselieman het volgende:
Breng dat iedereen maar eens aan het verstand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |