abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56392418
ter aanvulling:
quote:
Overigens heeft volgens Feyenoord de directie van Wigan Athletic na het afsluiten van de transfer laten weten dat de Engelse club op het laatste moment nog een verhoogd bod van Ajax op Landzaat had ontvangen. Wigan ging daar echter niet op in en respecteerde de getekende transferovereenkomst met Feyenoord.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:07:08 #206
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56392507
Hahaha, prachtig.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 01:54:18 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56401584
die boete doening van van Geel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56401695
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:07 schreef MarkNMGN het volgende:
Hahaha, prachtig.
Jullie blij, wij blij. Jullie Landzaat, wij niet.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_56402213
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 02:13 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Jullie blij, wij blij. Jullie Landzaat, wij niet.
Sukkel
Landzaat was jullie 1e keus. Dat blijkt wel omdat jullie nog een bod op Landzaat hebben gedaan nadat hij al bij Feyenoord had getekend.
En dan durft Martin nog glashard te zeggen dat jullie helemaal geen interesse meer hadden in Landzaat

Succes met Lindgren.

[ Bericht 31% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 30-01-2008 07:20:34 ]
pi_56402273
Wie zegt dat de 'wij blij' van F1Bas op Ajax slaat. Kan ook enkel de supporters zijn.

Ajax is bijvoorbeeld blij met Kuffour, maar ik niet.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_56404482
Ik ben wel blij met Lindgren. Uitstekende voetballer met een grote toekomst voor zich.
pi_56404501
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik ben wel blij met Lindgren. Uitstekende voetballer met een grote toekomst voor zich.
Is ook geselecteerd voor het Zweedse nationale elftal
pi_56404535
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:38 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Is ook geselecteerd voor het Zweedse nationale elftal
1 dag na zijn transfer naar Ajax. Doet MvB tegenwoordig Zweden als bijbaantje erbij ofzo?
pi_56409817
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 07:28 schreef RayMania het volgende:
Wie zegt dat de 'wij blij' van F1Bas op Ajax slaat. Kan ook enkel de supporters zijn.

Ajax is bijvoorbeeld blij met Kuffour, maar ik niet.
Idd, ik bedoel gewoon dat ik blij met dat de veel oudere Landzaat niet komt.
pi_56410307
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:41 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Idd, ik bedoel gewoon dat ik blij met dat de veel oudere Landzaat niet komt.
Precies, liever Lindgren dan Landzaat
pi_56412531
Toch een aardig stuk over Van Geel weer in VI.

Zo zou Ten Cate behalve Renato Augusto, zoals wel bekend was, ook Pascal Feindouno hebben willen hebben als vervanger van Sneijder. Zag Van Geel allemaal niet zitten.

En een compleet overzicht qua transfers e.d., ook aardig om te zien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_56422373
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:08 schreef Nashje het volgende:
Davids een redelijke aankoop?
Van gedachte veranderd? .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 23:12:50 #218
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56422436
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:10 schreef RayMania het volgende:

[..]

de laatste helft van vorig seizoen droeg hij wel degelijk flink bij aan het behalen van de CL voorronde......
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56422464
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de laatste helft van vorig seizoen droeg hij wel degelijk flink bij aan het behalen van de CL voorronde......
Dat zal ik ook niet ontkennen, maar bij mij had hij het eigenlijk al afgedaan in de wedstrijd zonder scheenbeschermers. Daarom bij redelijk gezet.
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:13:59 #220
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_56422469
quote:

[..]

Hij is "soms/altijd" wel dom, maar heeft wel team-building.

ontopic; van geel
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_56424475
quote:

[..]

Nee. Een van de weinige aan Ajax zijde met strijd en lef. Iemand die voorop wil gaan. Is dan ook te zien aan z'n rode kaart van vanavond. Dat zegt alles. Ajax zit in z'n hart en als het slecht gaat, vindt ie dat natuurlijk niet leuk.

Daarnaast is ie gewoon nog niet terug in ritme en vorm. Ik neem 'm niks kwalijk. Vorig seizoen 2e helft heeft hij Ajax nog bijna kampioen gemaakt. Nul keer verloren onder hem geloof ik?
pi_56424544
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:27 schreef Jasza het volgende:
[ afbeelding ]
-100 laat ik hem ervan maken
pi_56425140
AD:
quote:
Van Basten noemen, dat is bijna hetzelfde als hem benoemen.

Bij Ajax, gisteravond door PSV op grote afstand gezet, is al weer een tijdje een spel om de macht gaande. Dat spel maakt die club ook in desperate gemoedstoestand, zoals nu, erg leuk om te volgen. Zo lekte dinsdagochtend niet toevallig uit dat er contact is geweest met Marco van Basten over de vacature van Henk ten Cate. Het bericht zet binnen Ajax een behoorlijke pressie op de mensen, die misschien ook aan andere kandidaten denken.

Van Basten noemen is immers bijna hetzelfde als hem benoemen. Bij Ajax kun je dan bijna niet meer terug, tenzij de kandidaat zelf ‘nee’ zegt.

De bondscoach bevestigde gisteren het contact. ,,Ik heb vorige week een gesprek gehad met Ajax. De vraag was hoe ik er tegenover sta om daar te gaan werken. Het is nog heel pril en het was maar een oriënterend gesprek. Ik heb begrepen dat er ook een andere kandidaat is. In de loop van volgende week komt er een tweede gesprek waar ik zelf misschien niet eens bij zal zijn. We zien wel. Ik richt me in elk geval eerst op mijn werk voor de KNVB. Het Nederlands elftal en het EK, dát telt op dit moment het zwaarst voor me.’’

Van Basten wilde niet zeggen waar en met wie hij gesproken heeft. Het antwoord op ‘waar’ is niet zo interessant.

Het antwoord op ‘wie’ duidelijk wel. Het heeft er namelijk alle schijn van dat het onderhoud niet op initiatief van de eerst verantwoordelijke, Martin van Geel, op de agenda stond. De technisch directeur wist overigens wél dat het gesprek plaats zou gaan hebben.

Van Geel, die Co Adriaanse en Frank Rijkaard hoger op zijn lijstje heeft staan, wordt het werken niet eenvoudig gemaakt in Amsterdam. En dat niet alleen omdat over Adriaanse door voorzitter John Jaakke een veto is uitgesproken en Rijkaard zich moreel verplicht voelt nog een jaar langer bij FC Barcelona te blijven.

Van Geel lijkt fijngemalen te worden tussen de oude garde die zweert bij het evangelie van Johan Cruijff en de groep die van Ajax een nieuwe, moderne club wil maken. In beide gevallen is er sprake van spookpelotons.

Pas in het struikgewas wordt duidelijk wie bij wie hoort. Voor het gemak rekenen we Van Geel tot de tweede categorie. Hij kreeg 3,5 jaar geleden de opdracht orde op zaken te stellen bij Ajax. Dat deed hij aanvankelijk met verve. Hij maakte de selectie sterker en verrichtte vooral met het oog op de lange termijn goed werk.

Zo brak hij circa achttien contracten van jonge spelers open om ervoor te zorgen dat ze na verloop van tijd niet voor gratis of iets meer uit de Arena zouden weglopen.

Na het echec rond Ten Cate, de tegenvallende prestaties in Europees verband, de uitschakeling voor de KNVB-beker en de reeks matige wedstrijden in de eredivisie is de positie van Van Geel er niet sterker op geworden.

De wedstrijd tegen PSV maakte het gisteren alleen maar moeilijker voor hem. Van Geels werk leidt ook dit seizoen vrijwel zeker niet tot een landskampioenschap. Dan is je rol in Amsterdam als technisch directeur in feite uitgespeeld.

Dan ruikt de altijd sluimerende oppositie zijn kans, laait de sinds de jaren zeventig altijd sluimerende veenbrand op en drukt het verleden de club bijna plat.

Alleen onder Van Gaal in 1995 deed Ajax denken aan het Ajax onder Cruijff. Wie dat nu roept in de Arena, vloekt in de kerk. Ruim baan dus voor oude politiek, Van Geel kan het schudden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 01:31:58 #224
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56425164
lekker interne strijd nu, van Geel wil van Basten niet dus ligt hij er nu uit bij Cruijff........ dus binnenkort ligt hij uit de club
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56425180
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 01:31 schreef rubbereend het volgende:
lekker interne strijd nu, van Geel wil van Basten niet dus ligt hij er nu uit bij Cruijff........ dus binnenkort ligt hij uit de club
En terecht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 01:35:50 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56425199
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 01:33 schreef Radegast het volgende:

[..]

En terecht.
en wie komt er dan? Blind terug
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56425257
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 01:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en wie komt er dan? Blind terug
Ideale TD is natuurlijk Beenhakker. Maar die komt jammergenoeg nooit meer terug.
pi_56426221
Leuk om deel 1 terug te lezen
Sommige Ajax users krijgen daar bijna een stijve plasserd van van Geel
En nu zijn ze in geen velden of wegen meer te bekennen.
pi_56426244
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 07:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Leuk om deel 1 terug te lezen
Sommige Ajax users krijgen daar bijna een stijve plasserd van van Geel
En nu zijn ze in geen velden of wegen meer te bekennen.
Je kan moeilijk ontkennen dat Van Geel goede dingen heeft laten zien bij Willem II en AZ.

Logisch dat men toen blij was met zo'n technisch directeur. Achteraf is het niks, blijkt nu, waarom moet je je hier dan laten zien? Zo gaat dat, overal.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 13:36:14 #230
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56432451
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 07:33 schreef RayMania het volgende:

[..]

Je kan moeilijk ontkennen dat Van Geel goede dingen heeft laten zien bij Willem II en AZ.

Logisch dat men toen blij was met zo'n technisch directeur. Achteraf is het niks, blijkt nu, waarom moet je je hier dan laten zien? Zo gaat dat, overal.
hij nam bij AZ gewoon alle goede spelers van Willem II mee
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56433557
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hij nam bij AZ gewoon alle goede spelers van Willem II mee
Qua buitenlanders halen had hij bij AZ en Willem II inderdaad weinig ervaring. Bij AZ waren het toch veelal Nederlanders die speelden onder Adriaanse (Timmer, De Cler, Lindenbergh, Buskermolen, Opdam, Nelisse, Van Galen). Volgens mij heeft hij alleen De Cler, Huysegems en Landzaat gehaald, maar daar kwam geen (buitenlandse) scouting aan te pas. Ja, Huysegems een beetje. En Perez zat er al.
pi_56657062
Hij doet in ieder geval goed zijn best om niet het ongelijk van mij te bewijzen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_56765074
Dinsdag zit ie thuis met een oprotpremie van een paar miljoen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_56765537
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 02:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dinsdag zit ie thuis met een oprotpremie van een paar miljoen
Ga daar maar niet vanuit.
pi_56769077
Waarom niet?
pi_56916644
Hij zal zijn baan wel gered hebben door Cruijff binnen te halen en Van Basten aan te stellen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 23 februari 2008 @ 23:22:22 #237
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56937906
hij zit bij het vriendenclubje van Cruijff en van Basten was niet zijn keuze....... ik voorzie een aftocht via de achterdeur
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57060600
quote:
Sneijder over Ajax: "Niveau daalde de afgelopen jaren fors"

Wesley Sneijder spreekt zich deze week in Voetbal International uit over het aankoopbeleid van Ajax. De creatieve middenvelder vertrok afgelopen zomer naar Real Madrid, waar hij uitgroeide tot basisspeler. Ook is de Utrechter zeker van zijn plaats in Oranje. Met Ajax gaat het heel wat minder goed dan met Sneijder. De club lijkt de kansen op de titel te hebben verspeeld en ook zou het scoutingsbeleid niet deugen in Amsterdam.

Sneijder deelt die mening. Volgens hem hebben de problemen te maken met het feit dat er geen 'kundige mensen' zijn aangesteld. "Toen ik doorbrak speelden Chivu, Ibrahimovic, Trabelsi, Escudé en Mido bij Ajax", herinnert de ex-Ajacied zich. "Dat waren jongens die echt iets aan Ajax toevoegden. Zonder degenen die hen opvolgden af te willen vallen zal iedereen het met me eens zijn dat het niveau daarna fors daalde. Ik heb dat ook intern aangegeven. Ik ben op jonge leeftijd naar het buitenland vertrokken en het feit dat Ajax er niet meer in slaagde echte versterkingen aan te trekken heeft meegespeeld."

Net als het rapport van de commissie-Coronel zet Sneijder dan ook zijn vraagekens bij het transferbeleid van technisch directeur Martin van Geel. De afgelopen jaren schortte het aan duidelijke afspraken ten aanzien van het technisch beleid, zo geeft de international aan. "Wijs twee mensen aan die de kwaliteit van spelers beoordelen en de rest moet zijn mond houden. De scouting moet voetballers aandragen, de hoofdtrainer en een andere eindverantwoordelijke nemen de beslissing."

Sneijder is overigens blij dat Marco van Basten de nieuwe trainer wordt in Amsterdam. "Ik begrijp dat Van Basten hoofdtrainer wordt. Die kan echt wel bepalen of een speler geschikt is." Ook met de terugkeer van Johan Cruijff is de nummer 10 blij. "Johan Cruijff gaat weer wat doen, fantastisch! Ook hij kan wel inschatten welke speler echt iets aan Ajax toevoegt. Het is allemaal niet zo moeilijk. Maar je moet wél kundige mensen hebben."
quote:
'Rol Van Geel wordt uitgehold, vertrek ligt op de loer'

Nu Ajax in de persoon van Marco van Basten de trainer voor de komende seizoenen binnenboord heeft, gaat Johan Cruijff zich richten op wat hij als de overige sleutelposities binnen de club beschouwt: hoofd jeugdopleiding en hoofd scouting. Wat de laatste functie betreft zit Cruijff op één lijn met de commissie-Coronel. In het rapport concludeerde de onderzoekscommissie dat Ajax behoefte heeft aan een kwalitatief hoogwaardige voetbalman op die positie.

Momenteel valt de scouting nog onder de verantwoordelijkheid van Martin van Geel. Aangezien Cruijff voor Van Basten op termijn een rol in zijn hoofd heeft die verder gaat dan alleen het (veld)trainerschap, zal het takenpakket van Van Geel flink worden uitgehold. Dat weet Voetbal International te melden. Volgens het blad zal behalve het nieuwe hoofd scouting ook Van Basten zich op het terrein van de technisch directeur gaan begeven.

Johan Derksen verwacht dan ook niet dat Van Geel nog lang werkzaam zal blijven in De Arena. "De status en het ego van Van Basten maken het functioneren van Van Geel onmogelijk", schrijft de hoofdredacteur van VI in zijn wekelijkse column. "Zodra de technisch directeur en de trainer een meningsverschil hebben, zal Van Basten naar Barcelona bellen om zijn gelijk te halen en staat Van Geel in zijn hemd. Laatstgenoemde kon ook niet door één deur met technisch adviseur Piet Keizer, maar Cruijff zal zijn jeugdvriend nooit afvallen. Als Van Geel eerlijk en oprecht is, houdt hij de eer aan zichzelf. Voor hem is er geen plaats tussen Cruijff en Van Basten."

Volgens Derksen doet Ajax er goed aan om Piet Keizer de rol van technisch directeur te laten invullen. "Door Keizer aan te stellen als technisch directeur zijn alle problemen de wereld uit. Cruijff, Van Basten en Keizer vertegenwoordigen enorm veel voetbalknowhow en komen er samen altijd uit."
pi_57061004
Piet Keizer is die wel geschikt?
pi_57061596
2 bejaarden die een club moeten gaan leiden, lijkt me dat er wel wat meer voor nodig is
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 februari 2008 @ 15:24:46 #241
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57062319
als er maar een goede visie is.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57062378
Van mensen die vaker gaan golfen dan ze bij Ajax zijn?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 15:51:55 #243
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57062895
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van mensen die vaker gaan golfen dan ze bij Ajax zijn?
Hoe weet jij dat of ga altijd mee golfen?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 29 februari 2008 @ 15:52:31 #244
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_57062906
Jammer dat Adriaanse niet gekomen is, dat is altijd een mooie tandem..Van Geel/Adriaanse.
Miss wel beter dan Cruijff/van Basten.
je oogst wat je zaait
pi_57063145
In ieder geval een tandem met meer ervaring en die een stuk harder werkt
pi_57063338
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In ieder geval een tandem met meer ervaring en die een stuk harder werkt
We zullen wel zien. Beetje vroeg om de tandem Cruijff/Van Basten na nog niet eens een oefenwedstrijd al af te schrijven
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:16:33 #247
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_57063517
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:10 schreef Urquhart het volgende:

[..]

We zullen wel zien. Beetje vroeg om de tandem Cruijff/Van Basten na nog niet eens een oefenwedstrijd al af te schrijven
heb echt geen idee wat ik ervan moet verwachten. Ik hoop op een dictatuur onder leiding van Johan Cruijff, ben alleen bang voor democratische tussenoplossingen. Van Basten bij het NL elftal heeft mij niet echt geïmponeerd, Adriaanse wel ( bij clubs dan niet als bondscoach svp).
je oogst wat je zaait
pi_57065141
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:10 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om of Van Basten een goede coach is of dat Keizer en Cruijff goede adviseurs zijn

Maar dat je 3 belangrijkste mensen in je organisatie er niet structureel zijn en dat gaat altijd doorwerken in de hele organisatie

Als je beleidsbepaler wil zijn moet je er gewoon ALTIJD zijn
pi_57065172
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om of Van Basten een goede coach is of dat Keizer en Cruijff goede adviseurs zijn

Maar dat je 3 belangrijkste mensen in je organisatie er niet structureel zijn en dat gaat altijd doorwerken in de hele organisatie

Als je beleidsbepaler wil zijn moet je er gewoon ALTIJD zijn
Cruijff wordt dan ook niet de beleidsbepaler, hij zet de organisatie op poten met mensen die hij geschikt acht en trekt zich daarna terug van de werkvloer. Die mensen die hij heeft aangesteld zullen er wel structureel zijn.
pi_57065229
Er is natuurlijk niemand met een beetje eigenwaarde die het werk gaat doen en dan een bejaarde boven zich heeft in Barcelona die overal tussen door komt fietsen.

Dan kom je weer uit bij de categorie baantjesgeile mannetjes en dat is de laatste jaren ook niet goed gegaan
pi_57065251
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Dan kom je weer uit bij de categorie baantjesgeile mannetjes en dat is de laatste jaren ook niet goed gegaan
Het kan alleen maar beter gaan, dat scheelt.
pi_57065289
De enige organisatie die werkt is een sterke DT en een coach zonder directe beslissingsbevoegdheid.

Als JC die eerst functie wil uitoefenen moet ie ook accepteren dat hij 60-70 uur per week op de Arena of de Toekomst is
pi_57065319
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De enige organisatie die werkt is een sterke DT en een coach zonder directe beslissingsbevoegdheid.

Als JC die eerst functie wil uitoefenen moet ie ook accepteren dat hij 60-70 uur per week op de Arena of de Toekomst is
Daar heeft hij geen zin, heeft hij al gezegd, dus dat kan sowieso afgesloten worden. Ik ben benieuwd wat er met Van Geel gaat gebeuren, aangezien Johan nu niet bepaald negatief over hem is in tegenstelling tot dat rapport. Hetzelfde geldt voor Fontein
pi_57065398
Dan moet je hem lekker in Barcelona laten zitten
pi_57065454
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan moet je hem lekker in Barcelona laten zitten
Nee hoor, hij mag van mij een organisatie op poten zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')