Het lastige is alleen dat als iemand het verzamelwerk nomineert, zowel het geheel als de delen in de top 50 kunnen komen. Mij lijkt dat niet echt wenselijk. Aan de andere kant: verhalenbundels met verhalen die ook los zijn verschenen, verwerk ik ook als geheel. Wordt een los verschenen verhaal echter apart genomineerd, dan krijgt het als zodanig de punten.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm ik heb een of andere uitgave, in het nederlands, waar ze inderdaad alle 3 instaan + bijlagen... geen paperback maar gewoon hard cover. Overigens komt die bij mij sowieso niet in de lijst, na 3 films plus dat boek kan ik al een poosje het woord h*bbit niet meer zien
Officieel is het avond, dus kom ik er bij deze op terugquote:Op donderdag 13 september 2007 12:00 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hm, zo blijven er specifieke situaties die lastig zijn. Ik ga hier nog even verder over nadenken en kom er vanavond op terug. Mochten andere mensen nog ideeën hierover hebben, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:30 schreef Frollo het volgende:
Ik zal maar niet vragen wat er met Nescio's De uitvreter/De titaantjes/Dichtertje/Mene tekel moet gebeuren hè?Tot nu toe heb ik die als één verhalenbundel beschouwd. Nomineer je er één, dan krijgt de bundel de puntenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op donderdag 13 september 2007 18:05 schreef DaMart het volgende:
[..]
Officieel is het avond, dus kom ik er bij deze op terug.
Eergisteren zijn de vragen m.b.t. de series beantwoord. Daarbij is aangegeven dat series niet in hun geheel mee kunnen dingen, maar dat alleen de losse boeken kunnen worden opgenomen in de persoonlijke lijstjes en de uiteindelijke top 50. De belangrijkste reden hiervoor is helderheid en het voorkomen van al teveel discussies over of een bepaalde titel wel of niet mee mag doen.
Bij de vraag of een verzamelwerk van (eerder) tevens los uitgegeven boeken dan wel als geheel mag worden genomineerd, is aansluiting bij bovenstaande wenselijk. Ik kom dan ook terug op mijn eerste reactie van gisteren, waarin ik aangaf dat een verzamelwerk ook kan worden genomineerd.
Bij nader inzien is dat niet logisch, want dan zou via de achterdeur alsnog de hele serie als één geheel mee kunnen doen. Dan krijg je enerzijds dat in de top 50 een zekere 'vervuiling' op kan gaan treden, zowel de losse delen als een gebundelde versie kunnen dan immers in de lijst terechtkomen. Anderzijds ontstaat er dan een situatie waarin de losse delen juist niet het volledige aantal punten meer krijgen, wat ze anders wel zouden hebben gehad.
conclusie:
Wanneer een serie van samenhangende boeken ook als één bundel is uitgegeven, kunnen daarom toch alleen de losse delen worden genoemd voor de top 50.
of alledrie maar dan wel apart (je mag best meer boeken uit dezelfde serie in de lijst hebben, je hoeft je niet tot 1 te beperken)quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:58 schreef appelsientje het volgende:
Dus stel dat je LOTR als voorbeeld neemt.. moet je dus toch kiezen voor 1 van de 3 boeken? (niet dat ze ook maar een nomitatie waard zijnmaar goed als voorbeeld)
Hebben ze niet ergens een e-mailades staan?quote:Op donderdag 13 september 2007 23:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
De PM's zijn verstuurd. Maar bij gebrek aan een PM-inbox, wil ik de volgende personen via deze weg vragen of ze nog eens naar hun eigen top 20 kunnen kijken en voor de genomineerde series een keuze kunnen maken uit één van de delen van de serie:
Onderbroekenpoep
Hydex
Jamal
Salsanadia
Koraalduivel
Nee, ook dat kon ik niet terugvinden in hun profiel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:02 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hebben ze niet ergens een e-mailades staan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |