Dat heb ik nou ook. We hebben een wand van 10 meter vol met gelezen boeken en dan al die boeken nog die ik vroeger in de bibliotheek haalde.... Ik heb een tijd 8 boeken per week gelezen, dus ik moet heel veel goede boeken vergeten zijn.quote:Op zondag 9 september 2007 15:18 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
mooie lijstjes allemaal mensen, ik heb zekers inspiratie opgedaan voor mijn volgende tocht naar de bibliotheek.. kom trouwens ook erg veel boeken tegen die niet in mijn lijstje voorkomen maar wel gelezen heb. best wel iri een boekenwurm wezen en dan plomp verloren je top20 neer te moeten zetten
ik lees zoveel dat ik de namen van boeken snel vergeet :S
You. Must. Be. Kidding.quote:Op vrijdag 7 september 2007 19:01 schreef LaFemmeObscur het volgende:
9. De Celestijnse Belofte - James Redfield (The Celestine Prophecy)
quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:10 schreef tong80 het volgende:
DaMark. Complimenten voor al het werk.
En dan te bedenken dat ik de persoonlijke lijstjes eerst niet groter wilde maken dan 10 titelsquote:Op donderdag 13 september 2007 20:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat heb ik nou ook. We hebben een wand van 10 meter vol met gelezen boeken en dan al die boeken nog die ik vroeger in de bibliotheek haalde.... Ik heb een tijd 8 boeken per week gelezen, dus ik moet heel veel goede boeken vergeten zijn.
een top 50 had ook nog wel gekund hoor, wat mij betreft. maar bedenk je wel dat *jij* alles moet tellenquote:Op donderdag 13 september 2007 22:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik de persoonlijke lijstjes eerst niet groter wilde maken dan 10 titels.
Ik zie trouwens ook wel boeken voorbij komen waarvan ik ineens zoiets heb van 'O ja, die heb ik ook gelezen!'.
Maar ik zoek ook wat extra informatie bij de boeken, en soms lees ik dan ook de samenvattingen, dus ik krijg nu ook een enorme lijst van boeken die ik ooit nog een wil gaan lezen.
Het tellen laat ik aan Excel overquote:Op donderdag 13 september 2007 22:50 schreef simmu het volgende:
[..]
een top 50 had ook nog wel gekund hoor, wat mij betreft. maar bedenk je wel dat *jij* alles moet tellen![]()
De PM's zijn verstuurd. Maar bij gebrek aan een PM-inbox, wil ik de volgende personen via deze weg vragen of ze nog eens naar hun eigen top 20 kunnen kijken en voor de genomineerde series een keuze kunnen maken uit één van de delen van de serie:quote:Op donderdag 13 september 2007 22:26 schreef DaMart het volgende:
Daarnaast zijn een aantal ingezonden lijstjes nog niet (geheel) verwerkt, omdat de poster heeft aangegeven nog te willen nadenken voordat de lijst definitief wordt, omdat de lijst niet voldoet aan alle spelregels, of omdat in alle verwarring een serie in zijn geheel is genomineerd. Deze mensen ontvangen vanavond of een van de komende dagen een PM hierover.
Een klein aanpassing na verzoek via PM:quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
1. Misdaad in Marseile - Jean-Claude Izzo
2. In de ban van de ring - J.R.R. Tolkien
3. De Hobbit - J.R.R. Tolkien
4. The Hitchhikers Guide To The Galaxy - Douglas Adams
5. De witte leeuwin - Henning Mankell
6. Tien kleine negertjes - Agatha Christie
7. Midzomermoord - Henning Mankell
8. Phileine zegt sorry - Ronald Giphart
9. De dag na morgen - Allan Folsom
10. De terechtstelling - Val McDermid
11. De terugkeer van de dansleraar - Henning Mankell
12. Advocaat van de duivel - John Grisham
13. De dichter - Michael Connelly
14. Stad van beenderen - Michael Connelly
15. Sluipmoord - Barry Eisler
16. De jury - John Grisham
17. Bloedbeeld - Michael Connelly
18. Het spel van de Leeuw - Nelson DeMille
19. Dwaalsporen - Henning Mankell
20. Het Sigma Protocol - Ludlum
Dank je wel!quote:Op donderdag 13 september 2007 23:50 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Een klein aanpassing na verzoek via PM:
<lijst>
![]()
Vond je de Engelse vertaling zo goed dat je specifiek die nomineert (Omdat je niet de Nederlandse of Duitse titel noemt).quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:30 schreef Dylanesque het volgende:
9. Friedrich Nietzsche – Thus spoke Zarathustra
Ik lees liever Engelse vertalingen van buitenlandse boeken dan Nederlandse, heb de Nederlandse/Duitse niet gelezen en zet m daarom in m'n lijstje zoals 'ie in m'n kast staatquote:Op vrijdag 14 september 2007 17:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Vond je de Engelse vertaling zo goed dat je specifiek die nomineert (Omdat je niet de Nederlandse of Duitse titel noemt).
Hear hearquote:Op zaterdag 15 september 2007 02:10 schreef No-P het volgende:
DaMart,
respect voor de tijd die je hier in steekt.
Er zijn er niet veel die zoveel passie en discipline ergens voor op kunnen brengen. (ja er zijn er genoeg die dingen doen waar ze zelf beter van worden)
Ik lees met zeer veel plezier (en vast velen met mij) deze lijstjes door en die zouden er niet zijn zonder figuren als.....
Ghostwritten beter dan Cloudatlas?quote:Op zaterdag 15 september 2007 02:55 schreef Ringo het volgende:
19. David Mitchell - De geestverwantschap (Ghostwritten)
Bedankt voor deze mooie woordenquote:Op zaterdag 15 september 2007 02:10 schreef No-P het volgende:
DaMart,
respect voor de tijd die je hier in steekt.
Er zijn er niet veel die zoveel passie en discipline ergens voor op kunnen brengen. (ja er zijn er genoeg die dingen doen waar ze zelf beter van worden)
Ik lees met zeer veel plezier (en vast velen met mij) deze lijstjes door en die zouden er niet zijn zonder figuren als.....
Die laatste heb ik niet gelezen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:51 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Ghostwritten beter dan Cloudatlas?
Die had ik er ook bijna bijgezet, heeft t net niet gehaaldquote:Op zondag 16 september 2007 18:17 schreef Gimmick het volgende:
12. Kooten, Kees van - Modermismen
Je hebt 2 Rowlings teveelquote:Op zondag 16 september 2007 17:39 schreef Patch het volgende:
1. Dan Brown - The Davinci Code
2. Dan Brown - Angels & Demons (Bernini Mysterie)
3. JK Rowling - Harry Potter and the Deathly Hallows
4. JK Rowling - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
5. JK Rowling - Harry Potter and Order of the Phoenix
6. JK Rowling - Harry Potter and The HalfBlood Prince
7. JK Rowling - Harry Potter and the Chamber of Secrets
8. JK Rowling - Harry Potter and the Goblet of Fire
9. JK Rowling - Harry Potter and the Sorcerer's Stone
10. Michael Crichton - Sphere
11. Michael Chrichton - Jurassic Park
12. Michael Crichton - The Lost World; Jurassic Park 2
13. JRR Tolkien - The Fellowship of the Ring
14. JRR Tolkien - The Two Towers
15. JRR Tolkien - The Return of the King
16. JRR Tolkien - The Hobbit
17. Steve Alten - Meg
18. Steve Alten - The Trench
19. Michael Ende - Die Unendliche Geschichte
20. Peter Benchley - Jaws
Ik vind het inderdaad wel een beetje treurig als mensen met 6x Rowling en 4x Tolkien aan komen zetten. Competitie-vervuiling is dat.quote:Op zondag 16 september 2007 18:34 schreef SCH het volgende:
Ik vind het ook een geweldig initiatief. Hulde DaMart.
Alleen jammer dat dit soort wedstrijden in mijn ogen altijd van die 'foute' uitslagen kennen. Pulp Fiction bij de films en hier gaat ongetwijfeld Tolkien winnen.
Ik ken de film en als ik een boek moet opschrijven waarvan ik alleen de film ken, stond hij erbij. Indrukwekkend verhaal.quote:Op zondag 16 september 2007 18:17 schreef Gimmick het volgende:
Meest opvallende afwezige tot nu toe (of ik moet er overheen gelezen hebben): Remarque, Erich Maria - Van het westelijke front geen nieuws
?quote:
Zoals in de OP staat:quote:
5 boeken van dezelfde schrijver dus.quote:Maximaal 25% van de boeken in je persoonlijke top mag afkomstig zijn van dezelfde schrijver (inclusief zijn of haar pseudoniemen). Staan er meer boeken van dezelfde auteur in je lijst, dan tellen alleen de hoogst genoteerde mee voor de top 50 en geldt de puntentelling voor een onvolledige top 20.
quote:
quote:Op zondag 2 september 2007 12:54 schreef DaMart het volgende:
Welke boeken mogen meedoen?
Maximaal 25% van de boeken in je persoonlijke top mag afkomstig zijn van dezelfde schrijver (inclusief zijn of haar pseudoniemen). Staan er meer boeken van dezelfde auteur in je lijst, dan tellen alleen de hoogst genoteerde mee voor de top 50 en geldt de puntentelling voor een onvolledige top 20.
Je weet dat je maar 19 boeken noemt? Eentje meer en je hele top krijgt meer puntenquote:Op zondag 16 september 2007 17:09 schreef mokami het volgende:
<lijst>
Grappig feitje: In de Nederlandse vertaling is Eleven vertaald naar Veertienquote:Op zondag 16 september 2007 17:35 schreef Sai het volgende:
16. Eleven Kinds of Loneliness - Richard Yates
Volgens Wikipedia is dit een serie met meerdere boeken. Welke bedoelde je?quote:Op zondag 16 september 2007 17:57 schreef Wurmpje het volgende:
10 De boeken der kleine zielen - Couperus
Door de 25%-regel, staat er een boek van Robin Hobb teveel inquote:Op zondag 16 september 2007 17:57 schreef Fokkerdeluxe het volgende:
Hier komt het
1. De Tawny Man trilogie (Robin Hobb)
2. De Assasins Trilogie (Robin Hobb)
Welk van de drie boeken bedoelde je?quote:Op zondag 16 september 2007 18:49 schreef Teilrasiert het volgende:
4. Tolkien - In de ban van de ring
Dank jequote:Op zondag 16 september 2007 18:34 schreef SCH het volgende:
Ik vind het ook een geweldig initiatief. Hulde DaMart.
Ik kan je anders wel zeggen, zonder ook maar iets te verklappen over de tussenstand, dat het ontzettend spannend is in de top, en dat ik denk dat er volgende week een hele mooie lijst gepresenteerd gaat wordenquote:Alleen jammer dat dit soort wedstrijden in mijn ogen altijd van die 'foute' uitslagen kennen. Pulp Fiction bij de films en hier gaat ongetwijfeld Tolkien winnen.
Ja, ik ben ook een lijst met nog aan te schaffen en te lezen boeken aan het samenstellenquote:Op zondag 16 september 2007 18:40 schreef thijsdetweede het volgende:
Och, laat jij je muziek/film/boeken smaak regeren door wat er op nummer 1 staat? In gedachte is er ook prima een lijst samen te stellen zonder Dan Brown, Tommy Wieringa of Tolkien. Ik ben hier al een hoop boeken tegen gekomen die ik maar eens ga lezen, goede ideeen over welk boek een mooie ingang zal zijn tot een schrijver. En eigenlijk vind ik het gehalte zware wereldliteratuur nog behoorlijk hoog hoor.
Een volgende keer is het maximaal aantal boeken van 1 schrijver natuurlijk altijd nog meer te beperken. Het voordeel dat je nu overigens hebt, is dat de punten worden gespreid over alle boeken van een serie, in plaats van dat de hele serie alle punten krijgt. Mijns inziens krijg je zo dus wel een eerlijker beeldquote:Op zondag 16 september 2007 18:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad wel een beetje treurig als mensen met 6x Rowling en 4x Tolkien aan komen zetten. Competitie-vervuiling is dat.
Misschien ook wel. Ben in elk geval erg benieuwd.quote:Op zondag 16 september 2007 20:53 schreef DaMart het volgende:
Een volgende keer is het maximaal aantal boeken van 1 schrijver natuurlijk altijd nog meer te beperken. Het voordeel dat je nu overigens hebt, is dat de punten worden gespreid over alle boeken van een serie, in plaats van dat de hele serie alle punten krijgt. Mijns inziens krijg je zo dus wel een eerlijker beeld.
De Boeken der Kleine Zielen is verdeeld over 4 boeken (in het Verzameld Werk zitten deel I en II in één uitgave, en deel III en IV) maar het is zeker wel één coherent geheel.quote:Volgens Wikipedia is dit een serie met meerdere boeken. Welke bedoelde je?
geen series lieverd, lees de op.quote:Op zondag 16 september 2007 17:57 schreef Fokkerdeluxe het volgende:
Hier komt het
1. De Tawny Man trilogie (Robin Hobb)
2. De Assasins Trilogie (Robin Hobb)
3. De Lord of the Rings, fellowship of the ring. (Tolkien duh)
Cultureel verantwoord of niet. Deze boeken zijn erg goed geschreven. Ik lees ze wel in het Engels, aangezien die Nederlandse vertalingen zo ongelofelijk seniel zijn. Ben ook ooit begonnen aan de Sword of Truth reeks, maar daar is niet door heen te komen als je Robin Hobb gewend bent.
mwah, ik vind het juist zonde dat mensen met die nederlandse depri dooddoeners aan komen zetten, tis gewoon een kwestie van smaakquote:Op zondag 16 september 2007 18:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad wel een beetje treurig als mensen met 6x Rowling en 4x Tolkien aan komen zetten. Competitie-vervuiling is dat.
Precies. En de uiteindelijke top 50 geeft een algemene opinie weer van de mensen die lijstjes hebben gepostquote:Op zondag 16 september 2007 21:33 schreef simmu het volgende:
[..]
mwah, ik vind het juist zonde dat mensen met die nederlandse depri dooddoeners aan komen zetten, tis gewoon een kwestie van smaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |