quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:53 schreef seilram het volgende:
Heeft iemand deze film ook al gezien?
Nou ja film, meer documentaire. Ik ben vanavond geweest. Vind hem vreselijk lachen. Zo heerlijk typisch en echt hollands!
Vooral zo'n kerel van het batavia winkel gebeuren. De halve dag uit een raam kijken of de mensen wel gewoon kopen "want nederlands zijn zuinig en ik moet ze verleiden om te kopen". De interviewer vraagt nog heel schraal "wat betekend dat nou? 3 halen en 2 betalen". Prachtig hoe serieus die man er op in gaat!
Ook het stuk over de Vliegende Hollander is om te smullen!
http://www.cinema.nl/cinema/magazines/news/index.jsp?portals=3142294&magazines=5268514&news=30846940
Kijk vooral hoe debiel Nederlanders eigenlijk zijn in hun vrijetijdsbesteding, vrouwen die met bergen wc papier lopen te zeulen omdat ze daar een voordeeltje uit halen bijvoorbeeld, of die kerel die zich ongelooflijk belangrijk vindt omdat hij de entertainmentindustrie in Zutphen ' op de rails heeft gezet '. Je ziet dit allemaal door de ogen van de Chineze toerist.quote:Nederlanders doen vreemde dingen met hun vrije tijd. We zien de plaatsen waar de gemiddelde Nederlander recreëert: Bataviastad, de Efteling, de Libelleweek ergens in de polder, Gay Pride en het Prinsengrachtconcert. De film portretteert de deelnemers aan en organisatoren van de evenementen. Rode draad is de groep rondreizende Chinese toeristen, die alle gebeurtenissen met dezelfde argeloze verbazing gadeslaan. De film geeft inzicht in de volksaard van de Nederlanders, die met doorzichtige trucs publiek tot kopen proberen te verleiden, massaal vanuit de provincie naar Amsterdam trekken om een dagje 'homo's te kijken' en alle verbods- en fatsoensregels overtreden voor een goed plekje in de gracht bij een gratis concert.
Normale klootzakken waar Sunchaser zich te goed voor voeltquote:Op zondag 26 augustus 2007 23:41 schreef Arcee het volgende:
Heerlijk, programma's over echte mensen.![]()
Neehoor, wacht maar arquote:Op zondag 26 augustus 2007 23:41 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Normale klootzakken waar Sunchaser zich te goed voor voelt
quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:46 schreef golfer het volgende:
Het doet mij denken aan Alleman van Haanstra.
Het mooie is altijd dat niemand zich de Gemiddelde Nederlander voelt. Het plebs, dat zijn zij, daar hoor ik niet bij.quote:
De hele docu straalt inderdaad een echte Hekkingsfeer uit.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:53 schreef Aoristus het volgende:
Die kerel uit Zuthpen is net zo'n wethouder Hekking. Mooi dat ze ook een stukje naast de Zutphense "van der Vaart" hebben opgenomen
Maar op die gaypride zul je me niet vindenquote:Op zondag 26 augustus 2007 23:54 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Het mooie is altijd dat niemand zich de Gemiddelde Nederlander voelt. Het plebs, dat zijn zij, daar hoor ik niet bij.
Maar ondertussen staan we allemaal in de rij bij de Efteling.
Mij ook niet, maar de shot van die nicht die uitgebreid in zijn reet staat te poeren omdat het touwtje niet goed zit is dan wel weer hilarisch als voorbeeld van hoe kneuterig Nederland eigenlijk is.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:56 schreef Maartel het volgende:
[..]
Maar op die gaypride zul je me niet vinden![]()
Inderdaad. Geweldig. Nederland blijft immer kneuterigquote:Op zondag 26 augustus 2007 23:46 schreef golfer het volgende:
Het doet mij denken aan Alleman van Haanstra.
Yep, valt tegen he, die spiegelquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:09 schreef Cynix ® het volgende:
Zou die kneuterigheid nou echt typisch Hollands zijn?
Tuurlijk niet. Maar in Amerika trekt het publiek als iets duurder is geworden dan normal.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:09 schreef Cynix ® het volgende:
Zag ik daar Iteejer tegen een beuk praten?quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:06 schreef 2Mini het volgende:
Is dat die van de Elf Fantasy Fair?
*zapt*quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:06 schreef 2Mini het volgende:
Is dat die van de Elf Fantasy Fair?
Nee, Amerika in de dorpen heeft t zelfde.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:09 schreef Cynix ® het volgende:
Prachtig, ja.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:14 schreef tong80 het volgende:
Geweldig Radio-1 in de bus met Japanners Chinezen
Lijkt op de baas van de Beverwijkse Bazaar, ook zo sneu.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:14 schreef Maartel het volgende:
OMG.. die Bativiastad-man is echt sneu..
Nou ik mezelf teruglees vind ik het wel weer een beetje uit de hoogte van me klinken..quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:15 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Lijkt op de baas van de Beverwijkse Bazaar, ook zo sneu.
Ik word chinees, die hebben tenminste plezier samenquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:19 schreef Croupouque het volgende:
Wat een prachtig beeld van hoe verschrikkelijk kneuterig Nederland toch eigenlijk is en hoe serieus we onszelf nemen.
Nou en of, vandaag heb ik met een plastic tasje in mijn hand weer mijn slag geslagen op de Tilburgse boekenmarkt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:20 schreef Aoristus het volgende:
en we doen er allemaal aan mee
Ze duwen en trekken in rijen..quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:21 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik word chinees, die hebben tenminste plezier samen![]()
ik ook, op de uitmarktquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:22 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Nou en of, vandaag heb ik met een plastic tasje in mijn hand weer mijn slag geslagen op de Tilburgse boekenmarkt.
gewoon niet zoeken naar spanning (sehnsucht) en je leven in het teken van je familie stellen en je bent er.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:21 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik word chinees, die hebben tenminste plezier samen![]()
wel eens de DDD bij Bijenkorf meegemaakt?quote:
Ooit wel eens, maar ik hou er niet zo van.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:24 schreef Adelante het volgende:
[..]
wel eens de DDD bij Bijenkorf meegemaakt?
Willem Sorel heeft z'n beste tijd als PR-man wel gehad nu het geen rode Clio maar een blauwe wordt.quote:
quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:32 schreef Bluezz het volgende:
[..]
De hans anders vrouwen op de libelledag?
Met paarden door de stad!!quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:33 schreef Adelante het volgende:
de bokbierdag in oktober, wie kent het niet?
Hij is gewoon verkrijgbaar op DVD, en hij wordt geloof ik aanstaande donderdagochtend herhaald op tv.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:34 schreef Renesite het volgende:
TVP!
Komt het nog op uitzending gemist?
En het bwerd kwart voor 5 en de voroste kids namen 5 handen vol beddenlatten mee en er bleef niks over. ze hadden t moeten uitdelenquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:33 schreef golfer het volgende:
De kindjes moeten nog even wachten tot half 5.
'Ja doe Jo de groeten'quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:43 schreef Tijn het volgende:
Dat die vent zo'n telefoongesprek met z'n moeder ook gewoon laat opnemenSchitterend
Veel meer is daar ook niet zover ik weetquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:48 schreef Croupouque het volgende:
Wat was er eigenlijk in Terneuzen (of all places) te doen? Ik ben er geboren, maar in mijn herinnering was coffeeshop Checkpoint daar de grootste toeristische attractie.
Iets met de vliegende Hollander. Ze wilden concurreren met Hulst. Die hadden dinges....even vergeten watquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:48 schreef Croupouque het volgende:
Wat was er eigenlijk in Terneuzen (of all places) te doen? Ik ben er geboren, maar in mijn herinnering was coffeeshop Checkpoint daar de grootste toeristische attractie.
Reinhard de Vos weekquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Iets met de vliegende Hollander. Ze wilden concurreren met Hulst. Die hadden dinges....even vergeten wat
Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt!quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:54 schreef Zyggie het volgende:
Misschien ben ik ook wel te jong om dit soort kleinburgerlijkheid grappig te vinden.
American Psychoquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt!
Zo lang mogelijk uitstellen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt!
Ksst jij kan niet nuanceren, deze docu is slechts voor Nederlanders gemaakt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zelden alles waarom Vlaanderen niet met Nederland zou moeten fuseren in één docu zo samen gezien![]()
![]()
volgens mij wordt hij donderdag herhaaldquote:Op maandag 27 augustus 2007 01:14 schreef DikkeSmikkel het volgende:
shit, gemist...
quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zelden alles waarom Vlaanderen niet met Nederland zou moeten fuseren in één docu zo samen gezien![]()
![]()
Natuurlijk kan ik nuanceren. Nooit een seizoen "Jambers" of "Vrolijk Vlaanderen" gezien zeker? Ook hier kun je genoeg exemplaren van de 'Homo Marginalis' mensensoort terugvinden hoor ... Maar dit was toch wel een docu die het soort volkje toont waarop hier de vooroordelen tov Nederlanders gebaseerd zijn ...quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:12 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ksst jij kan niet nuanceren, deze docu is slechts voor Nederlanders gemaakt.
Ik ook, al zou je dan wel andere vooroordelen dan degene die je hier zag bevestigd zien, denk ik.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:15 schreef tong80 het volgende:
[..]Ik zou dezelfde docu over Vlaanderen wel willen zien
De vooroordelen over massatoeristen worden altijd bevestigd, helemaal als je goed shotjes uitkiest.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik nuanceren. Nooit een seizoen "Jambers" of "Vrolijk Vlaanderen" gezien zeker? Ook hier kun je genoeg exemplaren van de 'Homo Marginalis' mensensoort terugvinden hoor ... Maar dit was toch wel een docu die het soort volkje toont waarop hier de vooroordelen tov Nederlanders gebaseerd zijn ...
Daar heb je allicht groot gelijk in, maar dat is komt natuurlijk wel omdat die vooroordelen in zo'n geval toch altijd wel ergens op een werkelijkheid gebaseerd zijn ...quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:22 schreef Zyggie het volgende:
[..]
De vooroordelen over massatoeristen worden altijd bevestigd, helemaal als je goed shotjes uitkiest.
SSC: Toen ik 12 was begreep ik Koot en Bie vroeger ook niet. Keek er wel naar, maar begreep niet wat er nou zo leuk aan was.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:54 schreef Zyggie het volgende:
Misschien ben ik ook wel te jong om dit soort kleinburgerlijkheid grappig te vinden.
Dat heeft jaren bestaan alleen dan verdeeld in stukjes van een halfuur en werd uitgezonden onder de naam ''Jambers''quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:15 schreef tong80 het volgende:
[..]Ik zou dezelfde docu over Vlaanderen wel willen zien
Het is wel iets structureels, iets eigens aan Nederland. Jullie hebben het als toeristische bestemming dan wel zwaar te lijden. Al dat volk over de vloer.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Daar heb je allicht groot gelijk in, maar dat is komt natuurlijk wel omdat die vooroordelen in zo'n geval toch altijd wel ergens op een werkelijkheid gebaseerd zijn ...
Ik herken het wel, maar het raakt geen snaar bij me. Ik mijd dat soort activiteiten dan ook liever en heb nog geen sociale druk of zwakte om eraan mee te doen. Andere mensen in dit topic, misschien al op leeftijd, moeten toch meer binding hebben met dit fenomeen. Het spiegeleffect kan dan verrassend werken.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:27 schreef gronk het volgende:
[..]
SSC: Toen ik 12 was begreep ik Koot en Bie vroeger ook niet. Keek er wel naar, maar begreep niet wat er nou zo leuk aan was.
Het viel me mee dat van Erp geen concert van Frans Bauer bezocht.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:49 schreef tong80 het volgende:
Gay pride en Sail was weer erg Amsterdams. Sloeg inderdaad nergens op. Er zijn leukere inderwerpen te vinden.
Nee, niet grijs.. metallic!quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
alle kleuren waren goed, behalve grijs, wat krijgt de beste man, een grijze clio [afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |