Nee, hooguit is kleurmanagement nét ietsjes meer uitgekristalliseerd...quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:15 schreef ozzyat105 het volgende:
waarom gebruikt men in de grafische sector voornamelijk macs?
ik heb wel eens gehoord vanwege de perfecte beeldschermen...is dat zo?
Omdat je het totale beeldscherm standaard kan kalibreren itt Windows.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:15 schreef ozzyat105 het volgende:
waarom gebruikt men in de grafische sector voornamelijk macs?
ik heb wel eens gehoord vanwege de perfecte beeldschermen...is dat zo?
Ja, of hou je mond ffequote:Op maandag 27 augustus 2007 16:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat je het totale beeldscherm standaard kan kalibreren itt Windows.
Zelfs Excel was er eerst alleen maar voor de Mac, later pas voor de pc.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee, hooguit is kleurmanagement nét ietsjes meer uitgekristalliseerd...
Apple gebruikt traditioneel natuurlijk in zn modellen wel goed beeldschermen en ook de Studio Display's hebben een erg goede naam.
maar de grond is vooral dat in de vroege jaren negentig de software voor mac absoluut vele en vele malen beter was, toen was bv Photoshop,, Illustrator en Quark niet eens verkrijgbaar voor de PC en het Desktop Publishing (DTP) Werk was onmogelijk te doen op een PC...
(sowieso is enorm veel PC-software oorspronkelijk afkomstig van de Mac, zelfs Word was als GUI-textverwerker vele malen eerder beschikbaar op de Mac en concurreerde daar met macWrite en Claris Works, toen PC-gebruikers hooguit Windows 3.1 als schil voor gewone DOS-programma's hadden, zonder integratie binnen een echte GUI met vensters en menu's)
Kan gewoon geheugen is, zorg wel dat je een beetje merk geheugen koopt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:59 schreef F04 het volgende:
Maar hoe zit dat eigelijk met geheugen? Kan je gewoon naar de winkel hier in de buurt om een reepje van 1GB geheugen, of moet je weer 'speciaal'geheugen kopen van Apple?
Er gaan normale SATA schijven in.quote:Hoe zit dat met Harddisks trouwens?
Nee, FCP waar ik zeer benieuwd naar ben kan niet op Windows.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je nou zo onzeker bent, koop dan lekker ene windows machine.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:03 schreef --- het volgende:
Is het ook mogenlijk om op een mac emails te lezen? of te internetten? kan ik ook gewoon mijn brieven tikken?
Ja, voor apple is geen enkele vergelijkbare software te krijgen die ongeveer 98% van de mensen gebruiken, zoals browsers, bittorrent clients, direct messengers, mailprogje, ftp client misschien en een pakketje om een briefje te tikken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:41 schreef Draganta het volgende:
NEE
windows zuigt net zo, maar blijf maar bij windows, heb je meer aan. Helaas is de huidige markt zowat op windows gebouwd. Helaas! Een apple is best wel mooi.
Ja, door die stomme markt heb ik nu al 5 jaar een Mac, maar staat 'ie alleen maar een beetje stof te happen. Ik kan er niks mee!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:41 schreef Draganta het volgende:
NEE
windows zuigt net zo, maar blijf maar bij windows, heb je meer aan. Helaas is de huidige markt zowat op windows gebouwd. Helaas! Een apple is best wel mooi.
Wans joe lern england joe wil biekom mad wis heppienes!!!quote:
Hey, ik begrijp gewoon wat er staat!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:47 schreef Jarno het volgende:
volgnes ene enlges odnerzk!!!
Ach, anders verkoop je 'm toch gewoon?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, door die stomme markt heb ik nu al 5 jaar een Mac, maar staat 'ie alleen maar een beetje stof te happen. Ik kan er niks mee!
quote:
je bent écht niet het helderste lampje aan de kerstboom hè?quote:Op zaterdag 1 september 2007 02:08 schreef F04 het volgende:
[..]
Ach, anders verkoop je 'm toch gewoon?
Het scherm is idd wel wat kleiner, maar niet vervelend klein. Het werkt erg lekker, omdat je wel een normale resolutie draait.quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:21 schreef dazzle123 het volgende:
Nou wil ik een laptop kopen. Dus ik dacht laat ik eens bij apple gaan kijken. Nou hebben ze dus de gewone macbook voor iets meer dan 1000 euro. Erg mooi ding verder ware het niet dat ik het scherm wel erg klein vind. Nou is de vraag dus aan mensen die zo'n ding hebben of dat niet irritant wordt als je de hele tijd moet werken op zo'n klein beeldscherm.
En een duurdere nemen vind ik nou ook niet echt een optie aangezien je dan meteen bij een macbook pro komt die wel heel erg veel duurder is.
Ja, dat doe ik misschien maar. Dan koop ik van het geld een mooie Acerquote:Op zaterdag 1 september 2007 02:08 schreef F04 het volgende:
[..]
Ach, anders verkoop je 'm toch gewoon?
Ow men, ik heb me ook zo'n verschrikkelijke iMac aan laten smeren. Kan ik die ook nog verpatsen voor een Acer of Dell denk je?quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik misschien maar. Dan koop ik van het geld een mooie Acer![]()
![]()
Alleen voor een Packard Bell.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ow men, ik heb me ook zo'n verschrikkelijke iMac aan laten smeren. Kan ik die ook nog verpatsen voor een Acer of Dell denk je?.
Zou je denken?!!!quote:
Lijkt me wat mager om OSX op te ontdekken.quote:Op maandag 3 september 2007 11:55 schreef w00h00 het volgende:
Een Mac of niet? Dat is de vraag die ik mezelf momenteel stel.
Als ik denk aan een Mac (book of Ibook) dan vind ik ze qua uiterlijk ontzettend gaaf. Het OSX is voor mij helemaal nieuw, dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Van de week even langs de Apple shop hier in de buurt geweest, een ruime 1000 euro ben ik wel kwijt aan een Macbook, dus om die reden wil ik mezelf er eest van overtuigen dat ik voor een macbook wil gaan. Aangezien ik er niet echt haast me heb zit ik te twijfelen om een Ibook tweedehands via het internet te kopen om daar even me te gaan vogelen, deze Ibook kan ik altijd kwijt aan me broertje vandaar.
Mijn oog is gevallen op een iIbook G3 met 500 mhz 40 gb hardeschijf en een cd-speler. Met een prijs van een kleine 200 euro.
Nu is mijn vraag, zou ik voor een Mac kiezen en is deze Ibook G3 wat om voorlopig even te ondervinden of Mac iets is.
Naja zoiets zoek ik eigenlijk ook. Puur om wat te surfen en me mail te checken. Hoe zit het met de mogelijkheid tot draadloos internet, ingebouwde LAN neem ik aan en eventueel Internet via een UMTS kaart?quote:Op maandag 3 september 2007 12:06 schreef HeatWave het volgende:
Opzich is een G3 iBook wel voldoende, mits ie over minstens 512MB beschikt. Dan kan je best prima surfen, mailen, IM'en etc. Filmpje kijken gaat net. Warcraft 3 doet het.
Ik heb er ook een nog, wel met 1.25GB ram. Gaat nog best, zeker als je gewoon eens wil kijken of het iets voor je is.
LAN is ingebouwd. Wifi niet standaard op dit model. UMTS oid zal met USB moeten denk ik.quote:Op maandag 3 september 2007 12:33 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Naja zoiets zoek ik eigenlijk ook. Puur om wat te surfen en me mail te checken. Hoe zit het met de mogelijkheid tot draadloos internet, ingebouwde LAN neem ik aan en eventueel Internet via een UMTS kaart?
Je hebt hem te koop staan Heatwave?
Als je voor preformance gaat moet je een Dell kiezen en niet een MACquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:14 schreef F04 het volgende:
Het gaat mij niet om de vorm, of hoe mooi een mac van de buitenkant, maar het gaat om de performence van het systeem zelf, en de OS zelf.
Nou kan je lullen wat je wilt, maar ik heb nog nooit zo'n soepel en snel werkend OS meegemaakt als OS X op een nieuwe iMac.quote:Op maandag 3 september 2007 12:58 schreef Killaht het volgende:
[..]
Als je voor preformance gaat moet je een Dell kiezen en niet een MAC
Nou ik kan je vertellen die Dell Xpsjes doen het ook wel.quote:Op maandag 3 september 2007 13:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou kan je lullen wat je wilt, maar ik heb nog nooit zo'n soepel en snel werkend OS meegemaakt als OS X op een nieuwe iMac.. Misschien niet in termen van game-performance, maar verder is het r-a-p.
Ik zeg ook niet dat iMAC slecht is, alleen betaal je meer ervoor, terwijl de specs achterblijven.quote:Op maandag 3 september 2007 13:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou kan je lullen wat je wilt, maar ik heb nog nooit zo'n soepel en snel werkend OS meegemaakt als OS X op een nieuwe iMac.. Misschien niet in termen van game-performance, maar verder is het r-a-p.
Tja, wat is performance? Een soepel lopend OS wat met je meewerkt of een lullig framepje per seconde meer kunnen renderen?quote:Op maandag 3 september 2007 12:58 schreef Killaht het volgende:
Als je voor preformance gaat moet je een Dell kiezen en niet een MAC
Ik had het idd ook meer over productiviteit dan koude Gigaherzen die *op papier* meer 'performance' beloven.quote:Op maandag 3 september 2007 13:30 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tja, wat is performance? Een soepel lopend OS wat met je meewerkt of een lullig framepje per seconde meer kunnen renderen?
Gangbare prijs? OS 9.2 staat er opquote:Op maandag 3 september 2007 11:55 schreef w00h00 het volgende:
Mijn oog is gevallen op een iIbook G3 met 500 mhz 40 gb hardeschijf en een cd-speler. Met een prijs van een kleine 200 euro.
Ligt aan de hoeveelheid ram, zit er een Airport kaart in (vind die maar eens).quote:Op maandag 3 september 2007 14:38 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Gangbare prijs? OS 9.2 staat er op
Of een Mac voor looks, gebruikersgemak en de restquote:Op maandag 3 september 2007 13:54 schreef Joene het volgende:
Gewoon best of both worlds.
Een pc met vista of xp2 en een vette gamecard
en een mac voor de looks en het gebruikersgemak
900 MHz G3 processor.128 MB geheugen, 40 GB harde schijfquote:Op maandag 3 september 2007 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ligt aan de hoeveelheid ram, zit er een Airport kaart in (vind die maar eens)..
Een .exe is het bestandstype voor een applicatie in Windows. Dat gaat natuurlijk nooit werken in Mac OS X, maar je kunt wel met Virtual PC (op een PPC Mac) of VMWare/Parallels/Bootcamp (op een Intel Mac) Windows draaien en daarmee zulke applicaties in Mac OS X draaien.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:15 schreef w00h00 het volgende:
vast een stomme vraag, maar stel hem toch.
Is het mogelijk om via een bepaald programma bestandstypen die veel in Windows gebruikt worden zoals .zip en .exe bijv te openen op een Mac ?
Ook .exe kun je in OSX openen door middel van CrossOverquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een .exe is het bestandstype voor een applicatie in Windows. Dat gaat natuurlijk nooit werken in Mac OS X, maar je kunt wel met Virtual PC (op een PPC Mac) of VMWare/Parallels/Bootcamp (op een Intel Mac) Windows draaien en daarmee zulke applicaties in Mac OS X draaien.
Alle andere standaard bestandstypes werken gewoon in OS X.
Ja, dat kan ook. Maar dat werkt niet altijd.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:21 schreef znarch het volgende:
[..]
Ook .exe kun je in OSX openen door middel van CrossOver
Dat kanquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook. Maar dat werkt niet altijd.
downloading cross over! Thnx!quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:21 schreef znarch het volgende:
[..]
Ook .exe kun je in OSX openen door middel van CrossOver
"Note: CrossOver Mac requires an Intel CPU based Macintosh computer. CrossOver will not function on PowerPC based Mac G3,G4,G5's."quote:
VirtualPC.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:57 schreef w00h00 het volgende:
[..]
"Note: CrossOver Mac requires an Intel CPU based Macintosh computer. CrossOver will not function on PowerPC based Mac G3,G4,G5's."
Fuck! Laat ik nou net een G3 hebben![]()
oud, oud, sinterklaas is oud.quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:00 schreef Q. het volgende:
G3 is idd wel erg oud.
Ja, het is wel beveiligd met een wachtwoord, maar ik neem aan dat ik dat dan gewoon kan invullen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:01 schreef Svyatagor het volgende:
In principe werkt het meteen, zonder dat je iets op je modem moet veranderen. Als je voor het eerst je Macbook thuis aanzet, geeft hij vanzelf een lijstje met gevonden draadloze netwerken. Wel moet je even nagaan hoe je draadloze verbinding beveiligd is (als dat al zo is), want dan heb je een wachtwoord nodig om op je netwerk te komen.
Hmmm, da's makkelijk!quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:03 schreef Q. het volgende:
Draadloos internet werkt op OS X in mijn beleving een heel stuk beter dan op Windows (vooral XP, in Vista is het iets verbeterd). Aanzetten en hij ziet meteen de netwerken. Je kan ook heel snel van netwerk wisselen via een dropdown in je system menu:
[afbeelding]
quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:06 schreef F04 het volgende:
Ik ben al een tidje opzoek naar een nieuwe computer. Ik heb me oog laten vallen op een Dell PC, of een Mac.
Ik heb al op de website van Apple gekeken, maar daar staan alleen maar positieve punten, maar ik zou ook weleens de andere kant willen horen.
Waarom ZOU ik een mac kopen, en wat kan een mac wel wat windows niet kan, en wat maakt een mac nou zo uniek?
Natuurlijk werkt datquote:Op maandag 10 september 2007 09:39 schreef newyorkcity het volgende:
He,
Heeft iemand ervaring met die externe harde schijf van lacie? Ik vroeg me af of dat allemaal een beetje werkt op een iMac. Het staat wel op de doos dat het kan... Ik heb het over de 500g.
Thanks!quote:Op maandag 10 september 2007 09:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt datInprikken en gaan.
uuuhmm. Hoe doe ik dat?quote:Op maandag 10 september 2007 10:29 schreef Jarno het volgende:
Moet je er wel even rekening mee houden dat die dingen vaak FAT32 uitgeleverd worden, met Disk Utility even omzetten naar een Mac filesystem. (Of je moet 'm tussen Mac's en PC's gaan gebruiken).
quote:Hook it up to the Mac
Applications: Utilities: Disk Utility
Choose the icon of the external drive (for the love of all that's holy, do NOT choose your Mac's hard drive at this point)
Choose either ERASE or PARTITION
Follow the prompts, choose Mac Extended for the formatting type.
Oww, ja sorry, dacht dat het een programma was wat je erbij kreeg of moest kopen..quote:Op maandag 10 september 2007 10:38 schreef Jarno het volgende:
Met Disk Utility dus.
Eerste hit op Google:
[..]
Maar wat is het voordeel en nadelen hiervan? Voordeel is dus dat ik de schijf kan aansluiten op een windows pc. Was eigenlijk niet de bedoeling. Is alleen bedoeld om extra ruimte te genereren zeg maar, maar zou handig kunnen zijn? Dus laten staan in FAT32?quote:Op maandag 10 september 2007 10:44 schreef Jarno het volgende:
Het ligt idd aan wat je wensen zijn. Wil je je externe drive alleen als backup of extra storage voor je Mac gebruiken, dan zou ik 'm omzetten, wil je er ook nog mee naar Windows PC's, dan zou ik 'm FAT32 laten.
FAT32quote:Op maandag 10 september 2007 11:00 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Maar wat is het voordeel en nadelen hiervan?
Oke duidelijk! Heel erg bedankt!quote:Op maandag 10 september 2007 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
FAT32
voordeel:Werkt op Windows en Mac
nadeel:Geen files groter dan 4 GB Geen rechtensysteem voor files
HFS+ (Mac filesystem)
voordeel:Geen limieten qua filegroottes Journaling (veiliger in het geval van uitval) Fatsoenlijk rechtensysteem
nadeel:Werkt niet in Windows (tenzij je MacDrive installeert)
Als Microsoft eens duidelijk zou maken hoe NTFS precies werkt, konden 3rd party ontwikkelaars er misschien iets mee. Tot die tijd is het veel reverse engineering en gokwerk. Je kunt in OS X wel lezen, maar schrijven niet omdat het simpelweg niet 100% gegarandeerd kan worden dat het werkt.quote:Op maandag 10 september 2007 14:26 schreef F04 het volgende:
En NTFS dan?
Nope je krijgt nu geen update, of je moet hem 1 dag voor de release kopen miss dat ze je dan matsen.quote:Op maandag 10 september 2007 17:18 schreef Locusta het volgende:
En nog even een vraagje:
Ik zit (weer) eens op de website te kijken en ik zag staan dat Leopard vanaf oktober verkrijgbaar is. Ik vind het er erg mooi uit zien en vooral het feit dat Bootcamp geïntegreerd is sprak mij erg aan. Is het beter om te wachten met het bestellen van mijn Macbook tot oktober (meteen op 1 oktober verkrijgbaar?) of krijg je er nu een "gratis" update bij, zodat je je Macbook (als je die nu koopt) kunt updaten zodra Leopard uit is?
Thanks!
Hmmm, ik moet toch al wachten tot mijn salaris komt, de 23e, dus dan is het net zo makkelijk om nog even 1/2 weken te wachten totdat Leopard uit isquote:Op maandag 10 september 2007 17:21 schreef znarch het volgende:
Nope je krijgt nu geen update, of je moet hem 1 dag voor de release kopen miss dat ze je dan matsen.
Ik verwacht btw dat Leopard niet zo verschrikkenlijk duur zal zijn.
Bugs zul je ook wel bij een release van Leopard hebben schat ik, maar zo erg als vista zal wel nietquote:Op maandag 10 september 2007 17:28 schreef Locusta het volgende:
[..]
Hmmm, ik moet toch al wachten tot mijn salaris komt, de 23e, dus dan is het net zo makkelijk om nog even 1/2 weken te wachten totdat Leopard uit isKomt hij dan ook precies 1 oktober uit?
Is het met Mac OS net zoals met Windows ook zo dat de eerste versies nog vol bugs/fouten zitten?
Edit:
Ik had al gezien dat de software van Mac al vrij redelijk geprijsd is. Tiger al onder de 100 euro en als je eens ziet wat je nu voor Vista moet betalen![]()
Ik had al begrepen dat de update's soms misschien wat langer op zich laten wachten, maar dan wel beter in elkaar zitten zoals bij MS.quote:Op maandag 10 september 2007 18:23 schreef znarch het volgende:
Bugs zul je ook wel bij een release van Leopard hebben schat ik, maar zo erg als vista zal wel niet![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:35 schreef w00h00 het volgende:
ik wil met mijn ibook gaan draadloos internetten. Omdat ik nog geen 120 e wilt uitgeven aan een airport card, wil ik het eerst proberen met een usb adapter. Iemand enig idee welke compatible is voor een macintosh / osx panther ?
![]()
Universal Binary? Netjes!quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.sitecom.com/drivers_result.php?groupid=5&productid=526
Dat doen jullie dan erg goed!quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor praktisch alle USB dongles hebben we universal binaries voor OSX.
Thnx! Ik heb deze usb stick zojuist gekocht, maar als ik die driver download en hem uitpak geeft hij fout 95 aan (geen activeerbare bestandssystemen) Doe ik iets fout of is die driver niet compleet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.sitecom.com/drivers_result.php?groupid=5&productid=526
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |