Nee, hooguit is kleurmanagement nét ietsjes meer uitgekristalliseerd...quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:15 schreef ozzyat105 het volgende:
waarom gebruikt men in de grafische sector voornamelijk macs?
ik heb wel eens gehoord vanwege de perfecte beeldschermen...is dat zo?
Omdat je het totale beeldscherm standaard kan kalibreren itt Windows.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:15 schreef ozzyat105 het volgende:
waarom gebruikt men in de grafische sector voornamelijk macs?
ik heb wel eens gehoord vanwege de perfecte beeldschermen...is dat zo?
Ja, of hou je mond ffequote:Op maandag 27 augustus 2007 16:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat je het totale beeldscherm standaard kan kalibreren itt Windows.
Zelfs Excel was er eerst alleen maar voor de Mac, later pas voor de pc.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee, hooguit is kleurmanagement nét ietsjes meer uitgekristalliseerd...
Apple gebruikt traditioneel natuurlijk in zn modellen wel goed beeldschermen en ook de Studio Display's hebben een erg goede naam.
maar de grond is vooral dat in de vroege jaren negentig de software voor mac absoluut vele en vele malen beter was, toen was bv Photoshop,, Illustrator en Quark niet eens verkrijgbaar voor de PC en het Desktop Publishing (DTP) Werk was onmogelijk te doen op een PC...
(sowieso is enorm veel PC-software oorspronkelijk afkomstig van de Mac, zelfs Word was als GUI-textverwerker vele malen eerder beschikbaar op de Mac en concurreerde daar met macWrite en Claris Works, toen PC-gebruikers hooguit Windows 3.1 als schil voor gewone DOS-programma's hadden, zonder integratie binnen een echte GUI met vensters en menu's)
Kan gewoon geheugen is, zorg wel dat je een beetje merk geheugen koopt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:59 schreef F04 het volgende:
Maar hoe zit dat eigelijk met geheugen? Kan je gewoon naar de winkel hier in de buurt om een reepje van 1GB geheugen, of moet je weer 'speciaal'geheugen kopen van Apple?
Er gaan normale SATA schijven in.quote:Hoe zit dat met Harddisks trouwens?
Nee, FCP waar ik zeer benieuwd naar ben kan niet op Windows.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je nou zo onzeker bent, koop dan lekker ene windows machine.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:03 schreef --- het volgende:
Is het ook mogenlijk om op een mac emails te lezen? of te internetten? kan ik ook gewoon mijn brieven tikken?
Ja, voor apple is geen enkele vergelijkbare software te krijgen die ongeveer 98% van de mensen gebruiken, zoals browsers, bittorrent clients, direct messengers, mailprogje, ftp client misschien en een pakketje om een briefje te tikken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:41 schreef Draganta het volgende:
NEE
windows zuigt net zo, maar blijf maar bij windows, heb je meer aan. Helaas is de huidige markt zowat op windows gebouwd. Helaas! Een apple is best wel mooi.
Ja, door die stomme markt heb ik nu al 5 jaar een Mac, maar staat 'ie alleen maar een beetje stof te happen. Ik kan er niks mee!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:41 schreef Draganta het volgende:
NEE
windows zuigt net zo, maar blijf maar bij windows, heb je meer aan. Helaas is de huidige markt zowat op windows gebouwd. Helaas! Een apple is best wel mooi.
Wans joe lern england joe wil biekom mad wis heppienes!!!quote:
Hey, ik begrijp gewoon wat er staat!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:47 schreef Jarno het volgende:
volgnes ene enlges odnerzk!!!
Ach, anders verkoop je 'm toch gewoon?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, door die stomme markt heb ik nu al 5 jaar een Mac, maar staat 'ie alleen maar een beetje stof te happen. Ik kan er niks mee!
quote:
je bent écht niet het helderste lampje aan de kerstboom hè?quote:Op zaterdag 1 september 2007 02:08 schreef F04 het volgende:
[..]
Ach, anders verkoop je 'm toch gewoon?
Het scherm is idd wel wat kleiner, maar niet vervelend klein. Het werkt erg lekker, omdat je wel een normale resolutie draait.quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:21 schreef dazzle123 het volgende:
Nou wil ik een laptop kopen. Dus ik dacht laat ik eens bij apple gaan kijken. Nou hebben ze dus de gewone macbook voor iets meer dan 1000 euro. Erg mooi ding verder ware het niet dat ik het scherm wel erg klein vind. Nou is de vraag dus aan mensen die zo'n ding hebben of dat niet irritant wordt als je de hele tijd moet werken op zo'n klein beeldscherm.
En een duurdere nemen vind ik nou ook niet echt een optie aangezien je dan meteen bij een macbook pro komt die wel heel erg veel duurder is.
Ja, dat doe ik misschien maar. Dan koop ik van het geld een mooie Acerquote:Op zaterdag 1 september 2007 02:08 schreef F04 het volgende:
[..]
Ach, anders verkoop je 'm toch gewoon?
Ow men, ik heb me ook zo'n verschrikkelijke iMac aan laten smeren. Kan ik die ook nog verpatsen voor een Acer of Dell denk je?quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik misschien maar. Dan koop ik van het geld een mooie Acer![]()
![]()
Alleen voor een Packard Bell.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ow men, ik heb me ook zo'n verschrikkelijke iMac aan laten smeren. Kan ik die ook nog verpatsen voor een Acer of Dell denk je?.
Zou je denken?!!!quote:
Lijkt me wat mager om OSX op te ontdekken.quote:Op maandag 3 september 2007 11:55 schreef w00h00 het volgende:
Een Mac of niet? Dat is de vraag die ik mezelf momenteel stel.
Als ik denk aan een Mac (book of Ibook) dan vind ik ze qua uiterlijk ontzettend gaaf. Het OSX is voor mij helemaal nieuw, dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Van de week even langs de Apple shop hier in de buurt geweest, een ruime 1000 euro ben ik wel kwijt aan een Macbook, dus om die reden wil ik mezelf er eest van overtuigen dat ik voor een macbook wil gaan. Aangezien ik er niet echt haast me heb zit ik te twijfelen om een Ibook tweedehands via het internet te kopen om daar even me te gaan vogelen, deze Ibook kan ik altijd kwijt aan me broertje vandaar.
Mijn oog is gevallen op een iIbook G3 met 500 mhz 40 gb hardeschijf en een cd-speler. Met een prijs van een kleine 200 euro.
Nu is mijn vraag, zou ik voor een Mac kiezen en is deze Ibook G3 wat om voorlopig even te ondervinden of Mac iets is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |