Oww, ja sorry, dacht dat het een programma was wat je erbij kreeg of moest kopen..quote:Op maandag 10 september 2007 10:38 schreef Jarno het volgende:
Met Disk Utility dus.
Eerste hit op Google:
[..]
Maar wat is het voordeel en nadelen hiervan? Voordeel is dus dat ik de schijf kan aansluiten op een windows pc. Was eigenlijk niet de bedoeling. Is alleen bedoeld om extra ruimte te genereren zeg maar, maar zou handig kunnen zijn? Dus laten staan in FAT32?quote:Op maandag 10 september 2007 10:44 schreef Jarno het volgende:
Het ligt idd aan wat je wensen zijn. Wil je je externe drive alleen als backup of extra storage voor je Mac gebruiken, dan zou ik 'm omzetten, wil je er ook nog mee naar Windows PC's, dan zou ik 'm FAT32 laten.
FAT32quote:Op maandag 10 september 2007 11:00 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Maar wat is het voordeel en nadelen hiervan?
Oke duidelijk! Heel erg bedankt!quote:Op maandag 10 september 2007 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
FAT32
voordeel:Werkt op Windows en Mac
nadeel:Geen files groter dan 4 GB Geen rechtensysteem voor files
HFS+ (Mac filesystem)
voordeel:Geen limieten qua filegroottes Journaling (veiliger in het geval van uitval) Fatsoenlijk rechtensysteem
nadeel:Werkt niet in Windows (tenzij je MacDrive installeert)
Als Microsoft eens duidelijk zou maken hoe NTFS precies werkt, konden 3rd party ontwikkelaars er misschien iets mee. Tot die tijd is het veel reverse engineering en gokwerk. Je kunt in OS X wel lezen, maar schrijven niet omdat het simpelweg niet 100% gegarandeerd kan worden dat het werkt.quote:Op maandag 10 september 2007 14:26 schreef F04 het volgende:
En NTFS dan?
Nope je krijgt nu geen update, of je moet hem 1 dag voor de release kopen miss dat ze je dan matsen.quote:Op maandag 10 september 2007 17:18 schreef Locusta het volgende:
En nog even een vraagje:
Ik zit (weer) eens op de website te kijken en ik zag staan dat Leopard vanaf oktober verkrijgbaar is. Ik vind het er erg mooi uit zien en vooral het feit dat Bootcamp geïntegreerd is sprak mij erg aan. Is het beter om te wachten met het bestellen van mijn Macbook tot oktober (meteen op 1 oktober verkrijgbaar?) of krijg je er nu een "gratis" update bij, zodat je je Macbook (als je die nu koopt) kunt updaten zodra Leopard uit is?
Thanks!
Hmmm, ik moet toch al wachten tot mijn salaris komt, de 23e, dus dan is het net zo makkelijk om nog even 1/2 weken te wachten totdat Leopard uit isquote:Op maandag 10 september 2007 17:21 schreef znarch het volgende:
Nope je krijgt nu geen update, of je moet hem 1 dag voor de release kopen miss dat ze je dan matsen.
Ik verwacht btw dat Leopard niet zo verschrikkenlijk duur zal zijn.
Bugs zul je ook wel bij een release van Leopard hebben schat ik, maar zo erg als vista zal wel nietquote:Op maandag 10 september 2007 17:28 schreef Locusta het volgende:
[..]
Hmmm, ik moet toch al wachten tot mijn salaris komt, de 23e, dus dan is het net zo makkelijk om nog even 1/2 weken te wachten totdat Leopard uit isKomt hij dan ook precies 1 oktober uit?
Is het met Mac OS net zoals met Windows ook zo dat de eerste versies nog vol bugs/fouten zitten?
Edit:
Ik had al gezien dat de software van Mac al vrij redelijk geprijsd is. Tiger al onder de 100 euro en als je eens ziet wat je nu voor Vista moet betalen![]()
Ik had al begrepen dat de update's soms misschien wat langer op zich laten wachten, maar dan wel beter in elkaar zitten zoals bij MS.quote:Op maandag 10 september 2007 18:23 schreef znarch het volgende:
Bugs zul je ook wel bij een release van Leopard hebben schat ik, maar zo erg als vista zal wel niet![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:35 schreef w00h00 het volgende:
ik wil met mijn ibook gaan draadloos internetten. Omdat ik nog geen 120 e wilt uitgeven aan een airport card, wil ik het eerst proberen met een usb adapter. Iemand enig idee welke compatible is voor een macintosh / osx panther ?
![]()
Universal Binary? Netjes!quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.sitecom.com/drivers_result.php?groupid=5&productid=526
Dat doen jullie dan erg goed!quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor praktisch alle USB dongles hebben we universal binaries voor OSX.
Thnx! Ik heb deze usb stick zojuist gekocht, maar als ik die driver download en hem uitpak geeft hij fout 95 aan (geen activeerbare bestandssystemen) Doe ik iets fout of is die driver niet compleet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.sitecom.com/drivers_result.php?groupid=5&productid=526
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |