Dat klopt welquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:36 schreef Brighteyes het volgende:
Niet schuldig voelen hoor, gewoon even genieten van het feit dat je nu iets anders hebt om je gedachten volledig te beheersen. En als het dan straksjes af is, is het ook precies de juiste tijd om je wel weer helemaal op kindjes te storten. Mooier kan niet toch?
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:12 schreef Fuente het volgende:
Het is deels ook wel dat ik gewoon zo graag wil meemaken zonder postnatale depressie, zonder gedoe en alles, hoewel je dat natuurlijk nooit in de hand hebt.
Goed dat je het zegt!quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:57 schreef Brighteyes het volgende:
Mevrouw Korn, wat leuk!
Maar... bekijk dan van te voren wel even goed wat je allemaal nodig hebt aan inentingen en gedoe voor die reis. Het schijnt nl. zo te zijn dat na het slikken van malaria-pillen, dat je dan een half jaar moet wachten voor je zwanger kunt raken. Is mss wel handig om mee te nemen bij het kiezen van de bestemming.
Is het niet 6 maand tot een jaar dat je moet rekenen tot je weer een normale cyclus hebt? Niet te veel zorgen maken hequote:Op zondag 21 oktober 2007 22:34 schreef Smoezie het volgende:
Hoi lieve dames!
Ik rammel nog steeds met jullie mee hoor. Maar ik probeer mezelf een beetje van het onderwerp af te halen qua denken eraan enzo. Ben twee maanden geleden met de pil gestopt maar ben nog steeds niet ongesteld geworden daarna. Ik ben nogal een zenuwpees wat dat betreft, dat ik snel denk dat er iets mis is, dus ik heb mezelf even gerust laten stellen hier in het topicen heb gelezen op Google dat het inderdaad vaker voorkomt. Maar ik rammel uiteraard nog steeds
Meneer Smoezie is nog steeds niet helemaal 'om', dus dat is ook nog steeds een project. Heb wel even heel subtiel op Uitzending Gemist dat stukje laten zien dat je vruchtbaarheid tot echt afneemt na je dertigste (ik ben nu dus 34) en dat hij er niet nog 5 jaar over moet gaan zitten nadenken. Subtiel he![]()
Mijn nieuwe neefje gaat na de superslechte start heel erg goed!
Wauw! Volgende zomer alquote:Op zondag 21 oktober 2007 16:40 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Erg "leuk'' en interessant vind ik het dat hier ook mensen meeposten die rammelen voor een tweede,derde enz. kindje!
Bij mij is het verlangen naar een kindje heel groot, maar wat ook meespeelt is dat ik ontzettend nieuwsgierig ben naar hoe het is om moeder van iemand te zijn, lijkt me echt heel gek, dan ben je ''ineens'' moeder van een mensje!![]()
Wij gaan trouwens volgend jaar zomer nog een verre reis maken en ergens daarvoor die reis zullen wij er voor gaan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zou wel eens heel goed kunnen danquote:Op maandag 22 oktober 2007 09:24 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Smoezie, wat heerlijk dat het zo goed gaat met je neefje!!![]()
Wat balen zeg dat je ongesteldheid niet op gang komt.. maar ook van je man die twijfels heeft.![]()
Leonieke ik herken echt veel in wat je typt over babydingen, ik heb dat dus ook bij bepaalde gelegenheden dat ik dan zwanger hoop te zijn, zoals volgend jaar oktober op mn verjaardag of volgend jaar oud en nieuw hoop ik zwanger rond te lopen, het slaat natuurlijk helemaal nergens op eigenlijk![]()
Maar het zou wel geweldig zijn als het bij ons allebei lukt volgend jaar al en dat we samen in zwangerschap en geboorte kunnen posten![]()
Oeh oehquote:Op maandag 22 oktober 2007 01:32 schreef _evenstar_ het volgende:
Fuente zou wel leuk zijn om weer saampjes te zwangeren hoor
Ik heb dat ook.quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:28 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat zou wel eens heel goed kunnen danVoor mij is het volgend jaar 15 augustus en voor jou in oktober. Dan moeten we gewoon samen kunnen posten in Z&G
![]()
En nee het slaat helemaal nergens opMaar zo gezellig om soms eens weg te mijmeren over die eventuele zwangerschap op dat tijdstip
Ah dan zitten we toch gewoon in hetzelfde schuitjequote:Op maandag 22 oktober 2007 09:56 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik heb dat ook.
Ik zou graag volgend jaar met mijn 30e verjaardag in ieder geval zwanger willen zijn!!! Dat is in augustus.
Maar ben nog niet gestopt met de pil ofzo....
Het zijn inderdaad enerverende maanden geweest. 20 juni een borstverkleining gehad, op 17 juli bleek ik suiker te hebben, vandaar dat mijn wonden niet goed genazen. Op zich heeft zo'n mededeling al een behoorlijke impact en nu, net nu het begon te wennen, kwam deze zwangerschap. Het heeft wel een positieve wending gegeven, ik spuit nu al insuline en mijn nuchtere waarde is nu al goed gezakt. Het instellen lijkt heel snel te gaan!quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:41 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Diesz, wat een verhaal joh.
Nog los van het feit dat het niet goed gegaan is was het dus sowieso al een hele enerverende tijd.
Hopelijk krijg je de boel vwb je suiker snel geregeld zodat jullie er volgend jaar volop voor kunnen gaan.
Sterkte de komende tijd iig!
Thnx meis, jij ook, je weet me te vindenquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Diesz, wat heftig in zo korte tijd! Ook hier nog een keer sterkte
Daar gaan we gewoon van uitquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:43 schreef Asyniur het volgende:
Zouden wij het nieuwe 'kliekje' van Z&G zijn over een jaar???
Ooh dat zou echt helemaal geweldig zijn!!!quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:43 schreef Asyniur het volgende:
Ik wil hier écht voor tekenenquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:43 schreef Asyniur het volgende:
Over een jaar is hier vast nog te snel, maar wie weetquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:43 schreef Asyniur het volgende:
Tnx!!! Spoken best wel wat vragen rond, het is ook allemaal nog zo nieuw voor me!! Soms zelfs twijfels of ik nog wel 'mag' omdat ik er zelf al 2 gezond op de wereld heb gezet.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:25 schreef Suzziieee het volgende:
Diesz.. Ik heb ook suiker en een zwangerschapswens.. en er inmiddels ook al 2x voor gegaan (dus groen licht van het ziekenhuis)Helaas heeft het door andere omstandigheden nog niet zo mogen zijn..
Maar als je vragen hebt of dr ff over wil praten... feel free to ask..
Je had beter kunnen zeggen: ik heb (insert aantal jaar) voor de anticonceptie gezorgd. Nu is het jouw beurt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 08:04 schreef Asyniur het volgende:
Instellen op medicatie kan soms gewoon lastig zijn, maar uiteindelijk zal je niet eerste en ook niet de laatste zijn die een kindje krijgt... Succes in elk geval voor al degene waarbij het nu even niet lekker loopt![]()
Nou, ik heb besloten na veel wikken en wegen dat ik in januari de pil de vuilnisbak in gooi. MIjn vriend is nog een beetje in shock geloof ik, maar hij heeft nog ruim 2 maanden om aan het idee te wennen.
Zijn eerste opmerking toen ik het zei: ga jij dan de condooms halen? Hij gaf aan dat ie daar toch wellicht moeite mee had![]()
Ik heb natuurlijk ja gezegd maar ik kan ze natuurlijk ook eens vergeten![]()
Ik hoop dat het echt verschil maakt voor mezelf als ik het ding de deur uit doe. Ik begreep van mijn moeder (waar ik veel op lijk en veel kwaaltjes van overgenomen heb) dat toen zij stopte met de pil alles anders was. En na haar eerste kindje (ikke!!) was ze er qua cyclus nog veel beter aan toe. Daar hoop ik dus ook maar op....
Weet je zeker dat hij ook echt wil dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 08:04 schreef Asyniur het volgende:
Instellen op medicatie kan soms gewoon lastig zijn, maar uiteindelijk zal je niet eerste en ook niet de laatste zijn die een kindje krijgt... Succes in elk geval voor al degene waarbij het nu even niet lekker loopt![]()
Nou, ik heb besloten na veel wikken en wegen dat ik in januari de pil de vuilnisbak in gooi. MIjn vriend is nog een beetje in shock geloof ik, maar hij heeft nog ruim 2 maanden om aan het idee te wennen.
Zijn eerste opmerking toen ik het zei: ga jij dan de condooms halen? Hij gaf aan dat ie daar toch wellicht moeite mee had![]()
Ik heb natuurlijk ja gezegd maar ik kan ze natuurlijk ook eens vergeten![]()
Ik hoop dat het echt verschil maakt voor mezelf als ik het ding de deur uit doe. Ik begreep van mijn moeder (waar ik veel op lijk en veel kwaaltjes van overgenomen heb) dat toen zij stopte met de pil alles anders was. En na haar eerste kindje (ikke!!) was ze er qua cyclus nog veel beter aan toe. Daar hoop ik dus ook maar op....
ook best een rare opmerking.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Je had beter kunnen zeggen: ik heb (insert aantal jaar) voor de anticonceptie gezorgd. Nu is het jouw beurt.
Volgens mij kun je beter uitleggen met goede argumenten waarom je iig met de pil wilt stoppen. Op zich zijn de argumenten mbt lichamelijk en geestelijk welzijn namelijk goed genoeg. En daarnaast lijkt het me niet onbelangrijk om je vriend duidelijk te maken dat er natuurlijk nog steeds condooms gebruikt kunnen worden zolang hij dat nodig vindt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je had beter kunnen zeggen: ik heb (insert aantal jaar) voor de anticonceptie gezorgd. Nu is het jouw beurt.
Ja, dat bedacht ik me dus ook net, mss lees ik het wel verkeerd.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:11 schreef Koningin het volgende:
Ik ben het eens met Miss_sly en Brighteyes. Maar misschien bedoel je het anders dan dat het overkomt.
Wat leuk!quote:Toen ik zei dat ik in januari misschien wilde stoppen met de pil zei mijn man "kan het niet al in december??"
Dus jullie stoppen nou in november alquote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:11 schreef Koningin het volgende:
Ik ben het eens met Miss_sly en Brighteyes. Maar misschien bedoel je het anders dan dat het overkomt.
Toen ik zei dat ik in januari misschien wilde stoppen met de pil zei mijn man "kan het niet al in december??"
Tsja, ik blijf het hoe dan ook een gezamelijk besluit vinden en dus ook een gezamelijke verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik bedoelde te zeggen dat zij kennelijk ook nog eens verantwoordelijk wordt gesteld voor het halen van condooms. Ik zou zeggen : 'Ik heb al enkele jaren de pil geslikt omdat we nog geen kinderen willen, nu wordt het eens tijd dat jij die taak overneemt door middel van condooms te halen en te gebruiken.'
Als je er bij stil staat is het best wel raar dat de vrouw verantwoordelijk word gesteld voor het blokkeren van haar droom(d.m.v. de pil), omdat de man er nog niet aan toe is. Als hij er nog niet aan toe is, zorgt hij zelf maar voor de anticonceptie...![]()
Dat heb ik hier ook gezegd, en daar was hij het gelukkig mee eens.![]()
Zoals ik het lees (en dat kan best verkeerd zijn, hoorquote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik bedoelde te zeggen dat zij kennelijk ook nog eens verantwoordelijk wordt gesteld voor het halen van condooms. Ik zou zeggen : 'Ik heb al enkele jaren de pil geslikt omdat we nog geen kinderen willen, nu wordt het eens tijd dat jij die taak overneemt door middel van condooms te halen en te gebruiken.'
Als je er bij stil staat is het best wel raar dat de vrouw verantwoordelijk word gesteld voor het blokkeren van haar droom(d.m.v. de pil), omdat de man er nog niet aan toe is. Als hij er nog niet aan toe is, zorgt hij zelf maar voor de anticonceptie...![]()
Dat heb ik hier ook gezegd, en daar was hij het gelukkig mee eens.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |