abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55296602
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:35 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ben benieuwd of er volgende week zaterdag nog meer kerstpost is dan vandaag...
Het valt eigenlijk de hele week nog enorm mee, wat me het ergste doet vrezen voor volgende week....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_55297325
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:35 schreef Ohrpolster. het volgende:
Die pinda's zijn lekker voor de vogels in de tuin
Kom maar vogeltjes, geniet maar lekker van deze pinda's. Namens de TNT!
pi_55299635
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 19:58 schreef Carport het volgende:

[..]

Kom maar vogeltjes, geniet maar lekker van deze pinda's. Namens de TNT!
Ja om die dingen nou zelf op te gaan eten, kom op Wat mij betreft hadden ze al die zakken pinda's in het kader van het WFP naar Malawi gestuurd
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 december 2007 @ 21:42:22 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55300407
Pff, mijn vaste zaterdag wijkje waar ik normaal minder dan 3 uren over doe, is vandaag verworden tot een latertje. Was zeker 4 uren onderweg. Had gistermiddag al gehoord dat de Gamma er bij zou zitten en in deze tijd is dat een ware ramp. Had een postkar die op sommige tijden boven de 50 kg zat. Ding is dan wel wat lastig vooruit te duwen. Gister een heel ander dagje gehad. Breng + haalrit gedaan, stukken van andere routes overgenomen en depotrijden gedaan. Is op sommige tijdstippen een zeer relaxt rondje, zeker omdat ik tijdens dat rondje ook nog eens met een pontje over moet. Maandag-woensdag en vrijdag weer dit mooie rondje. Hopelijk zie ik dan onderweg ook nog reeën
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 15 december 2007 @ 22:14:01 #205
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_55301300
Wat een dag normaal om half 4 klaar, vandaag pas half 6!!!
5 nabrengzakken in de plaats van 2.
Leuke aan dit alles dat er personeelstekort is op het depot dus we krijgen voortaan tot de kerst elke dag de post een half uur tot drie kwartier later.
Ook elke dag een stuk of 30 fout gesorteerde en een stuk of 5 lege enveloppen of totaal verscheurde kaartjes.
Reden ook 3 tnt busjes rond in dit kleine gat met volgesmij een partij kerstpakketten.
Nog geen kerstpakket gezien trouwens.
Dus ik zeg hier is het echt niet rustig.
pi_55305474
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 22:14 schreef maikel112 het volgende:
Wat een dag normaal om half 4 klaar, vandaag pas half 6!!!
5 nabrengzakken in de plaats van 2.
Leuke aan dit alles dat er personeelstekort is op het depot dus we krijgen voortaan tot de kerst elke dag de post een half uur tot drie kwartier later.
Geweldig he? Hoe laat krijgen jullie het nou dan?
quote:
Ook elke dag een stuk of 30 fout gesorteerde en een stuk of 5 lege enveloppen of totaal verscheurde kaartjes.
Dat hoort er gewoon bij, is niet te vermijden bij grote volumes. Laat staan als je personeelstekort hebt, dan is het gewoon stampen om zo snel mogelijk alles weg te krijgen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_55307416
Reken er maar op dat er volgende week zaterdag weer folders zijn.....
pi_55309042
Die HAH deed ons gisteren de das om. Die Kerstpost kost niet eens zo heel veel meer tijd. De afgelopen week ben ik steeds vrij snel door mijn wijk heengegaan (geen HAH of een kleintje), maar zaterdag kostte die Gamma me zeker een half uur extra looptijd (op een wijk van 2 uur).

Ik was gisteren redelijk op tijd klaar (wel 6.00 uur begonnen), maar er gingen om 14.30 nog mensen de deur uit met 1 of meerdere wijken, dus het was geen wonder dat de laatsten pas tegen zessen weer van de straat waren. Vooral degenen die geen ochtendwijk hadden maar wel meerdere (2 of 3) middagwijken waren laat klaar.

Ondanks dat probeert het bedrijf ons nog steeds aan te praten dat het ontzettend slecht gaat. Als je de Mail! moet geloven rennen de klanten en masse naar de concurrent en staan we aan de rand van de afgrond. Ongetwijfeld is deze eenzijdige berichtgeving bedoeld om de vaste krachten de deur uit te jagen en te vervangen door postbezorgers.

Zo heeft de ANWB gedurende een aantal maanden de Kampioen laten verspreiden door TNT, VSP, Sandd en SelektMail om zo te kijken wie de beste kwaliteit leverde, gerelateerd aan de prijs. Dat hebben wij dus gewonnen, maar hoe wordt dit nieuws gepresenteerd aan de medewerkers? De Mail! kopt met vette letters "ANWB NAAR CONCURRENT"!! Maar als je het artikel gaat lezen blijkt dat ANWB een mailing die ze in de zomer gaan doen aan de concurrent gegund heeft. Helemaal aan het eind van het artikel staat vervolgens dat we wel de Kampioen en alle overige ANWB-periodieken (?) houden. De kop had dus beter kunnen zijn TNT HOUDT KAMPIOEN! Maar dat was zeker te positief geweest.....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_55309256
TNT

voor het betere koerierswerk.

conjo's
It's a growing flame, using fear as fuel.
Website
Flicker!
pi_55311707
quote:
Op zondag 16 december 2007 11:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Die HAH deed ons gisteren de das om. Die Kerstpost kost niet eens zo heel veel meer tijd. De afgelopen week ben ik steeds vrij snel door mijn wijk heengegaan (geen HAH of een kleintje), maar zaterdag kostte die Gamma me zeker een half uur extra looptijd (op een wijk van 2 uur).
Zoals ik al zei, de kerstpost is ook nog niet echt losgebarsten, driekwart van de mensen schrijft z'n kaarten dit weekend of deze week pas. Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van demografische factoren hoe veel kerstpost je in een bepaalde wijk hebt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2007 @ 15:29:49 #211
Maffe Fries
pi_55313792
Ook ik verwacht dat het volgende week zaterdag erg, erg druk wordt. Over maandag-woensdag en vrijdag maak ik mij geen zorgen. Dat valt nog wel te behappen voor mij, omdat ik dan een postauto mag besturen.
pi_55318239
Vanochtend om 10.00 een extra voorlichting moeten rijden. Was niet echt nodig, veel bussen overgeslagen.
Vanmiddag om 12.00 een voorlichting gereden (moest nu wel alle bussen scannen), toen zat er wel redelijk wat in. Om een uur of 15.00 kwam het flink op gang. In de 1,5 uur die er tussen had gezeten zijn toch sommige bussen weer goed volgepropt. Heb om 15.00 nog is de drukke bussen afgereden en had na een uurtje rijden net zo veel binnen als de complete voorlichting van 12.00.

Werd hier wel verwacht, dat er vandaag veel verstuurd zou worden.
pi_55318854
quote:
Op zondag 16 december 2007 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ook ik verwacht dat het volgende week zaterdag erg, erg druk wordt. Over maandag-woensdag en vrijdag maak ik mij geen zorgen. Dat valt nog wel te behappen voor mij, omdat ik dan een postauto mag besturen.
Zorgen maak ik me ook niet . Ik wil alleen even benadrukken dat het waarschijnlijk nog veel zwaarder wordt dan afgelopen week(end).
pi_55320727
quote:
Op zondag 16 december 2007 19:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zorgen maak ik me ook niet . Ik wil alleen even benadrukken dat het waarschijnlijk nog veel zwaarder wordt dan afgelopen week(end).
Hebben we dan ook HAH?
pi_55320805
mag ik ook even klagen?

Sommige mensen denken echt dat we helderziend zijn op t postkantoor.. Zit er weer een kaartje tussen voor " Paul en Cindy" met enkel de straatnaam erop.. geen huisnummer, en zelfs geen postcode (waar je nog enigsinds aan kunt aflezen waar iemand ongeveer moet wonen),.. altijd leuk als een straat uit meer dan 6 vakjes bestaat / meer dan 200 huizen heeft...

Heeft iemand trouwens enig idee wat dat bruine bakje ding uit het kerstpakket is? De opties knijperbakje en tuingereedschapsbakje zijn al voorbij gekomen.. maar dat past dan weer niet in het thema.. voor zover er een thema aan het pakket zit dit jaar..

Morgen mag ik weer aan de slag, 8 uur op kantoor, eerst voorbereiden en daarna een wijk wegbrengen, welke wijk is nog duidelijk, maar het zal ongeveer 2 tot 3 uur lopen zijn (op een normale dag..)
Maar aangezien we eerst alle post voor de postbezorgers moeten voorbereiden zal het wel een latertje worden, de laatste paar dagen is het normaal om rond een uur of half 2 pas de wijk in te gaan en de wijken uit mijn groep zitten allemaal op minstens 25 minuten fietsen vanaf het postkantoor..
vooral ook leuk als je aangetekende / gerechtelijke brieven hebt..

Snap nu wel waarom we die lantaarn in het kerstpakket hadden Die heb je wel nodig als je om half 6 nog in de wijk loopt
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2007 @ 21:28:37 #216
Maffe Fries
pi_55321687
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:46 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Hebben we dan ook HAH?
Ik ga er wel vanuit. En als het even tegen zit misschien zelfs 2 stukken HAH. Deze week maar even op kantoor overleggen of er dan misschien mogelijkheden zijn om op extra plaatsen in de wijk een zakje op te kunnen pikken, omdat het waarschijnlijk wel eens zo zou kunnen zijn dat je soms ver naar het depot terug moet lopen voor post.
pi_55323860
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:49 schreef lucky_birdie het volgende:
mag ik ook even klagen?

Sommige mensen denken echt dat we helderziend zijn op t postkantoor.. Zit er weer een kaartje tussen voor " Paul en Cindy" met enkel de straatnaam erop.. geen huisnummer, en zelfs geen postcode (waar je nog enigsinds aan kunt aflezen waar iemand ongeveer moet wonen),.. altijd leuk als een straat uit meer dan 6 vakjes bestaat / meer dan 200 huizen heeft...
De retoursticker is je vriend . Volgens de regels mág je niet eens zoeken naar het juiste adres wat daarbij hoort vanwege de tijd die het kost. Gewoon retour sturen (of in het geval van kerstkaarten meestal naar 2500 NA ).
pi_55323884
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:46 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Hebben we dan ook HAH?
Dat kan ik niet ruiken hoe het met jullie HAH zit. Maar reken er maar op dat je verzuipt in de kerstkaartjes de komende week.
pi_55324583
Ik zoek een nieuwe bijbaantje en ben benieuw of TNT wat is. Kan iemand mij mischien vertellen hoeveel je ong. verdient als 18/19 jarige (evt. toelagen in weekend etc)

En is het leuk werk? zwaar etc.

Ik wacht jullie reacties af.

Alvast bedankt.
pi_55325390
Hallo allemaal

Ik ben Ries en ben hier nieuw en heb al een tijdje het tnt forum zitten lezen, en ik ga nu ook eens meepraten hier. Ik ben sinds begin oktober begonnen als postbezorger in Den Bosch. En bevalt erg goed. Ik vroeg me ook af of er meerdere hier zijn die in Den Bosch of omgeving werken. Ik doe elke dag 2 wijken en ben dan gemiddeld per week zo'n 17 uur aan het werk, alleen de afgelopen week meer dan 20 uur en aankomende week is het afwachten hoeveel uren het worden. Ik had afgelopen zaterdag ook de Gamma erbij wat ik niet verwacht had omdat ik die alleen op dinsdag tot nu toe erbij had. Wat betreft de kerstdrukte moet het nog op gang komen deze week denk ik. Ik heb nu wel elke dag 3 of 4 nabrengzakken voor de eerste wijk terwijl ik er normaal 2 heb, ik vraag me af hoeveel zakken ik deze week zal hebben elke dag. Nou dat was het wel weer ff. Laat van deweek wel weer iets horen
  zondag 16 december 2007 @ 23:46:32 #221
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55325420
Hoi, ik ben postbode in Utrecht.

En die Gammafolder was een ramp, met dat kutterige flapje eraan, bleef dat ding echt achter alle bussen hangen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55325755
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:46 schreef Sjoewe het volgende:
Hoi, ik ben postbode in Utrecht.

En die Gammafolder was een ramp, met dat kutterige flapje eraan, bleef dat ding echt achter alle bussen hangen.
Ja dat vond ik ook, die scheurde bij mij ook vaak af. Hetzelfde heb ik dat vaak met die flapjes aan de veronicagidsen soms met aanbiedingen erop van telefoon ofzo
  maandag 17 december 2007 @ 00:30:54 #223
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55326485
Ik heb gelukkig wel een milieu-bewuste wijk met veel Nee/Ja Nee/Nee sickers. Dus de HAH blijft wel redelijk binnen de perken. Al had ik wel een hele nazending met alleen maar die folders.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55327623
Wordt de Gamma folder door de TNT rondgebracht? Ik vond het al zo gek dat hij bij de post zat.

En ja Sjoew, ik zat inderdaad je userhistory te checken.
  maandag 17 december 2007 @ 01:48:28 #225
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55327784
Ja, sommige dingen worden door de post gebracht. Maar dat is meestal een folder, die dan weer huis-aan-huis heet in postjargon, maar eigenlijk meestal gewoon ordinaire reclame is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')