abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55296602
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:35 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ben benieuwd of er volgende week zaterdag nog meer kerstpost is dan vandaag...
Het valt eigenlijk de hele week nog enorm mee, wat me het ergste doet vrezen voor volgende week....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_55297325
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:35 schreef Ohrpolster. het volgende:
Die pinda's zijn lekker voor de vogels in de tuin
Kom maar vogeltjes, geniet maar lekker van deze pinda's. Namens de TNT!
pi_55299635
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 19:58 schreef Carport het volgende:

[..]

Kom maar vogeltjes, geniet maar lekker van deze pinda's. Namens de TNT!
Ja om die dingen nou zelf op te gaan eten, kom op Wat mij betreft hadden ze al die zakken pinda's in het kader van het WFP naar Malawi gestuurd
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 december 2007 @ 21:42:22 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55300407
Pff, mijn vaste zaterdag wijkje waar ik normaal minder dan 3 uren over doe, is vandaag verworden tot een latertje. Was zeker 4 uren onderweg. Had gistermiddag al gehoord dat de Gamma er bij zou zitten en in deze tijd is dat een ware ramp. Had een postkar die op sommige tijden boven de 50 kg zat. Ding is dan wel wat lastig vooruit te duwen. Gister een heel ander dagje gehad. Breng + haalrit gedaan, stukken van andere routes overgenomen en depotrijden gedaan. Is op sommige tijdstippen een zeer relaxt rondje, zeker omdat ik tijdens dat rondje ook nog eens met een pontje over moet. Maandag-woensdag en vrijdag weer dit mooie rondje. Hopelijk zie ik dan onderweg ook nog reeën
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 15 december 2007 @ 22:14:01 #205
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_55301300
Wat een dag normaal om half 4 klaar, vandaag pas half 6!!!
5 nabrengzakken in de plaats van 2.
Leuke aan dit alles dat er personeelstekort is op het depot dus we krijgen voortaan tot de kerst elke dag de post een half uur tot drie kwartier later.
Ook elke dag een stuk of 30 fout gesorteerde en een stuk of 5 lege enveloppen of totaal verscheurde kaartjes.
Reden ook 3 tnt busjes rond in dit kleine gat met volgesmij een partij kerstpakketten.
Nog geen kerstpakket gezien trouwens.
Dus ik zeg hier is het echt niet rustig.
pi_55305474
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 22:14 schreef maikel112 het volgende:
Wat een dag normaal om half 4 klaar, vandaag pas half 6!!!
5 nabrengzakken in de plaats van 2.
Leuke aan dit alles dat er personeelstekort is op het depot dus we krijgen voortaan tot de kerst elke dag de post een half uur tot drie kwartier later.
Geweldig he? Hoe laat krijgen jullie het nou dan?
quote:
Ook elke dag een stuk of 30 fout gesorteerde en een stuk of 5 lege enveloppen of totaal verscheurde kaartjes.
Dat hoort er gewoon bij, is niet te vermijden bij grote volumes. Laat staan als je personeelstekort hebt, dan is het gewoon stampen om zo snel mogelijk alles weg te krijgen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_55307416
Reken er maar op dat er volgende week zaterdag weer folders zijn.....
pi_55309042
Die HAH deed ons gisteren de das om. Die Kerstpost kost niet eens zo heel veel meer tijd. De afgelopen week ben ik steeds vrij snel door mijn wijk heengegaan (geen HAH of een kleintje), maar zaterdag kostte die Gamma me zeker een half uur extra looptijd (op een wijk van 2 uur).

Ik was gisteren redelijk op tijd klaar (wel 6.00 uur begonnen), maar er gingen om 14.30 nog mensen de deur uit met 1 of meerdere wijken, dus het was geen wonder dat de laatsten pas tegen zessen weer van de straat waren. Vooral degenen die geen ochtendwijk hadden maar wel meerdere (2 of 3) middagwijken waren laat klaar.

Ondanks dat probeert het bedrijf ons nog steeds aan te praten dat het ontzettend slecht gaat. Als je de Mail! moet geloven rennen de klanten en masse naar de concurrent en staan we aan de rand van de afgrond. Ongetwijfeld is deze eenzijdige berichtgeving bedoeld om de vaste krachten de deur uit te jagen en te vervangen door postbezorgers.

Zo heeft de ANWB gedurende een aantal maanden de Kampioen laten verspreiden door TNT, VSP, Sandd en SelektMail om zo te kijken wie de beste kwaliteit leverde, gerelateerd aan de prijs. Dat hebben wij dus gewonnen, maar hoe wordt dit nieuws gepresenteerd aan de medewerkers? De Mail! kopt met vette letters "ANWB NAAR CONCURRENT"!! Maar als je het artikel gaat lezen blijkt dat ANWB een mailing die ze in de zomer gaan doen aan de concurrent gegund heeft. Helemaal aan het eind van het artikel staat vervolgens dat we wel de Kampioen en alle overige ANWB-periodieken (?) houden. De kop had dus beter kunnen zijn TNT HOUDT KAMPIOEN! Maar dat was zeker te positief geweest.....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_55309256
TNT

voor het betere koerierswerk.

conjo's
It's a growing flame, using fear as fuel.
Website
Flicker!
pi_55311707
quote:
Op zondag 16 december 2007 11:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Die HAH deed ons gisteren de das om. Die Kerstpost kost niet eens zo heel veel meer tijd. De afgelopen week ben ik steeds vrij snel door mijn wijk heengegaan (geen HAH of een kleintje), maar zaterdag kostte die Gamma me zeker een half uur extra looptijd (op een wijk van 2 uur).
Zoals ik al zei, de kerstpost is ook nog niet echt losgebarsten, driekwart van de mensen schrijft z'n kaarten dit weekend of deze week pas. Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van demografische factoren hoe veel kerstpost je in een bepaalde wijk hebt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2007 @ 15:29:49 #211
Maffe Fries
pi_55313792
Ook ik verwacht dat het volgende week zaterdag erg, erg druk wordt. Over maandag-woensdag en vrijdag maak ik mij geen zorgen. Dat valt nog wel te behappen voor mij, omdat ik dan een postauto mag besturen.
pi_55318239
Vanochtend om 10.00 een extra voorlichting moeten rijden. Was niet echt nodig, veel bussen overgeslagen.
Vanmiddag om 12.00 een voorlichting gereden (moest nu wel alle bussen scannen), toen zat er wel redelijk wat in. Om een uur of 15.00 kwam het flink op gang. In de 1,5 uur die er tussen had gezeten zijn toch sommige bussen weer goed volgepropt. Heb om 15.00 nog is de drukke bussen afgereden en had na een uurtje rijden net zo veel binnen als de complete voorlichting van 12.00.

Werd hier wel verwacht, dat er vandaag veel verstuurd zou worden.
pi_55318854
quote:
Op zondag 16 december 2007 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ook ik verwacht dat het volgende week zaterdag erg, erg druk wordt. Over maandag-woensdag en vrijdag maak ik mij geen zorgen. Dat valt nog wel te behappen voor mij, omdat ik dan een postauto mag besturen.
Zorgen maak ik me ook niet . Ik wil alleen even benadrukken dat het waarschijnlijk nog veel zwaarder wordt dan afgelopen week(end).
pi_55320727
quote:
Op zondag 16 december 2007 19:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zorgen maak ik me ook niet . Ik wil alleen even benadrukken dat het waarschijnlijk nog veel zwaarder wordt dan afgelopen week(end).
Hebben we dan ook HAH?
pi_55320805
mag ik ook even klagen?

Sommige mensen denken echt dat we helderziend zijn op t postkantoor.. Zit er weer een kaartje tussen voor " Paul en Cindy" met enkel de straatnaam erop.. geen huisnummer, en zelfs geen postcode (waar je nog enigsinds aan kunt aflezen waar iemand ongeveer moet wonen),.. altijd leuk als een straat uit meer dan 6 vakjes bestaat / meer dan 200 huizen heeft...

Heeft iemand trouwens enig idee wat dat bruine bakje ding uit het kerstpakket is? De opties knijperbakje en tuingereedschapsbakje zijn al voorbij gekomen.. maar dat past dan weer niet in het thema.. voor zover er een thema aan het pakket zit dit jaar..

Morgen mag ik weer aan de slag, 8 uur op kantoor, eerst voorbereiden en daarna een wijk wegbrengen, welke wijk is nog duidelijk, maar het zal ongeveer 2 tot 3 uur lopen zijn (op een normale dag..)
Maar aangezien we eerst alle post voor de postbezorgers moeten voorbereiden zal het wel een latertje worden, de laatste paar dagen is het normaal om rond een uur of half 2 pas de wijk in te gaan en de wijken uit mijn groep zitten allemaal op minstens 25 minuten fietsen vanaf het postkantoor..
vooral ook leuk als je aangetekende / gerechtelijke brieven hebt..

Snap nu wel waarom we die lantaarn in het kerstpakket hadden Die heb je wel nodig als je om half 6 nog in de wijk loopt
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 december 2007 @ 21:28:37 #216
Maffe Fries
pi_55321687
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:46 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Hebben we dan ook HAH?
Ik ga er wel vanuit. En als het even tegen zit misschien zelfs 2 stukken HAH. Deze week maar even op kantoor overleggen of er dan misschien mogelijkheden zijn om op extra plaatsen in de wijk een zakje op te kunnen pikken, omdat het waarschijnlijk wel eens zo zou kunnen zijn dat je soms ver naar het depot terug moet lopen voor post.
pi_55323860
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:49 schreef lucky_birdie het volgende:
mag ik ook even klagen?

Sommige mensen denken echt dat we helderziend zijn op t postkantoor.. Zit er weer een kaartje tussen voor " Paul en Cindy" met enkel de straatnaam erop.. geen huisnummer, en zelfs geen postcode (waar je nog enigsinds aan kunt aflezen waar iemand ongeveer moet wonen),.. altijd leuk als een straat uit meer dan 6 vakjes bestaat / meer dan 200 huizen heeft...
De retoursticker is je vriend . Volgens de regels mág je niet eens zoeken naar het juiste adres wat daarbij hoort vanwege de tijd die het kost. Gewoon retour sturen (of in het geval van kerstkaarten meestal naar 2500 NA ).
pi_55323884
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:46 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Hebben we dan ook HAH?
Dat kan ik niet ruiken hoe het met jullie HAH zit. Maar reken er maar op dat je verzuipt in de kerstkaartjes de komende week.
pi_55324583
Ik zoek een nieuwe bijbaantje en ben benieuw of TNT wat is. Kan iemand mij mischien vertellen hoeveel je ong. verdient als 18/19 jarige (evt. toelagen in weekend etc)

En is het leuk werk? zwaar etc.

Ik wacht jullie reacties af.

Alvast bedankt.
pi_55325390
Hallo allemaal

Ik ben Ries en ben hier nieuw en heb al een tijdje het tnt forum zitten lezen, en ik ga nu ook eens meepraten hier. Ik ben sinds begin oktober begonnen als postbezorger in Den Bosch. En bevalt erg goed. Ik vroeg me ook af of er meerdere hier zijn die in Den Bosch of omgeving werken. Ik doe elke dag 2 wijken en ben dan gemiddeld per week zo'n 17 uur aan het werk, alleen de afgelopen week meer dan 20 uur en aankomende week is het afwachten hoeveel uren het worden. Ik had afgelopen zaterdag ook de Gamma erbij wat ik niet verwacht had omdat ik die alleen op dinsdag tot nu toe erbij had. Wat betreft de kerstdrukte moet het nog op gang komen deze week denk ik. Ik heb nu wel elke dag 3 of 4 nabrengzakken voor de eerste wijk terwijl ik er normaal 2 heb, ik vraag me af hoeveel zakken ik deze week zal hebben elke dag. Nou dat was het wel weer ff. Laat van deweek wel weer iets horen
  zondag 16 december 2007 @ 23:46:32 #221
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55325420
Hoi, ik ben postbode in Utrecht.

En die Gammafolder was een ramp, met dat kutterige flapje eraan, bleef dat ding echt achter alle bussen hangen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55325755
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:46 schreef Sjoewe het volgende:
Hoi, ik ben postbode in Utrecht.

En die Gammafolder was een ramp, met dat kutterige flapje eraan, bleef dat ding echt achter alle bussen hangen.
Ja dat vond ik ook, die scheurde bij mij ook vaak af. Hetzelfde heb ik dat vaak met die flapjes aan de veronicagidsen soms met aanbiedingen erop van telefoon ofzo
  maandag 17 december 2007 @ 00:30:54 #223
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55326485
Ik heb gelukkig wel een milieu-bewuste wijk met veel Nee/Ja Nee/Nee sickers. Dus de HAH blijft wel redelijk binnen de perken. Al had ik wel een hele nazending met alleen maar die folders.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55327623
Wordt de Gamma folder door de TNT rondgebracht? Ik vond het al zo gek dat hij bij de post zat.

En ja Sjoew, ik zat inderdaad je userhistory te checken.
  maandag 17 december 2007 @ 01:48:28 #225
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55327784
Ja, sommige dingen worden door de post gebracht. Maar dat is meestal een folder, die dan weer huis-aan-huis heet in postjargon, maar eigenlijk meestal gewoon ordinaire reclame is.
pi_55327814
Maar die hebben jullie dan als een extra stapel in je tas zitten? Of zijn die verder adres gebonden?
  maandag 17 december 2007 @ 01:53:50 #227
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55327869
Gewoon een (aantal) bundel die los in je tas zit en als er dan geen sticker op de bus zit prop je er een folder achteraan.
  maandag 17 december 2007 @ 09:26:49 #228
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_55329828
En morgen weer gamma gniffel gniffel.
Ben benieuwd hoeveel ik vandaag heb.
pi_55336948
Vandaag viel het hier reuze mee met post. Wel Ah foldertje. Maar morgen dus weer Gamma wat ik hier lees? Lekker dan
pi_55337371
quote:
Op zondag 16 december 2007 19:07 schreef martinnutjuh het volgende:
Vanochtend om 10.00 een extra voorlichting moeten rijden. Was niet echt nodig, veel bussen overgeslagen.
Vanmiddag om 12.00 een voorlichting gereden (moest nu wel alle bussen scannen), toen zat er wel redelijk wat in. Om een uur of 15.00 kwam het flink op gang. In de 1,5 uur die er tussen had gezeten zijn toch sommige bussen weer goed volgepropt. Heb om 15.00 nog is de drukke bussen afgereden en had na een uurtje rijden net zo veel binnen als de complete voorlichting van 12.00.

Werd hier wel verwacht, dat er vandaag veel verstuurd zou worden.
Die post zal dan wel woensdag bezorgd worden, kerstpost duurt op dit moment 3 dagen. De meeste kerstpost vandaag was afgestempeld op de 14e.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_55337443
Ik ga speciaal voor jullie een bordje ophangen. "De gamma folder mag je houden". Lief he?
  maandag 17 december 2007 @ 15:36:55 #232
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55337972
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:13 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga speciaal voor jullie een bordje ophangen. "De gamma folder mag je houden". Lief he?
Ik gooi ze liever door de bus, anders loop ik er nog de hele ronde mee te sjouwen.
pi_55339634
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:13 schreef Geqxon het volgende:
Doe maar gewoon een Nee/Nee sticker, zijn we veel blijer mee
  maandag 17 december 2007 @ 17:14:00 #234
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55340189
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Doe maar gewoon een Nee/Nee sticker, zijn we veel blijer mee
Valt zo'n Gamma folder dan onder de 'Ja' van de Nee/Ja het is toch gewoon ongeadresseerde reclame Of breng ik al een paar weken te weinig folders rond
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 december 2007 @ 18:10:33 #235
Maffe Fries
pi_55341418
quote:
Op maandag 17 december 2007 14:50 schreef ries het volgende:
Vandaag viel het hier reuze mee met post. Wel Ah foldertje. Maar morgen dus weer Gamma wat ik hier lees? Lekker dan
Vandaag was erg rustig. Geen Gamma morgen voor mij. Wel op een deel van de route de Karwei en op de gehele route de Poiesz.

Heb nu trouwens een postautootje voor de deur staan
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die post zal dan wel woensdag bezorgd worden, kerstpost duurt op dit moment 3 dagen. De meeste kerstpost vandaag was afgestempeld op de 14e.
Klopt. Had al gehoord dat ze iets achter lagen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 december 2007 @ 18:14:50 #236
Maffe Fries
pi_55341455
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:14 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Valt zo'n Gamma folder dan onder de 'Ja' van de Nee/Ja het is toch gewoon ongeadresseerde reclame Of breng ik al een paar weken te weinig folders rond
De Gammafolder is ongeadresseerde reclame en valt derhalve dus onder de Nee. De regionale weekbladen vallen onder de Ja op de sticker.

Op mijn eigen route heb ik er een tussen zitten die wel reclame wil, maar geen regionale dagbladen. Is voor het eerst dat ik daar van hoor.
  maandag 17 december 2007 @ 18:22:01 #237
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_55341598
quote:
Op zondag 16 december 2007 03:10 schreef sk888er het volgende:
Reken er maar op dat er volgende week zaterdag weer folders zijn.....
nee he
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 17 december 2007 @ 18:46:43 #238
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_55342158
Hier morgen mailing van de pabo, leuk weer bij die oudjes in de bus
Vandaag was de post 1,5 uur later dan normaal pfff
  maandag 17 december 2007 @ 18:49:35 #239
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55342225
Ik heb er wel Neeeeeeee!/Ja sticker tussen zitten

En ik heb Dhr. M.Andela op m'n route
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 december 2007 @ 19:47:24 #240
Maffe Fries
pi_55343638
Ik ken ook wel een Dhr. M. Andela. woont in een naburig dorp.
quote:
Op maandag 17 december 2007 18:46 schreef maikel112 het volgende:
Hier morgen mailing van de pabo, leuk weer bij die oudjes in de bus
Vandaag was de post 1,5 uur later dan normaal pfff
Als je de geboortedatum en het adres van een collega weet, dan kun je even eentje opsturen. Doen ze op het kantoor waar ik werk vaak genoeg
pi_55343663
Iemand hier werkzaam in Alphen a/d Rijn? Die is vast niet te benijden, want als je dit allemaal leest.....

Dan is het op onze vestiging nog best goed geregeld!

O ja, volgens mij is dat houten ding uit je Kerstpakket een tijdschriftenbak.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 december 2007 @ 20:01:18 #242
Maffe Fries
pi_55343971
quote:
Op maandag 17 december 2007 19:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand hier werkzaam in Alphen a/d Rijn? Die is vast niet te benijden, want als je dit allemaal leest.....

Niet best. Bij ons wordt alles altijd gewoon bezorgd. Is dan ook nauwelijks verloop onder de postbodes.

Deze weken ook elke dag wat lekkers op de vestiging. Vandaag appelgebak en broodjes met vlees en afgelopen vrijdag al banketletter en broodjes worst
quote:
Yep, zag het vandaag. Heb vandaag het kerstpakket maar eens bij mezelf bezorgd.
pi_55345708
quote:
Op maandag 17 december 2007 19:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Ik ben zaterdagpostbode in Alphen a/d Rijn en het is de laatste weken behoorlijk chaos. Eigenlijk sinds ze eind november alle diensten hebben omgegooid loopt het niet meer lekker.
Afgelopen zaterdag een aantal wijken waarbij de HSM van vrijdag tussen die van zaterdag moest worden gezet. Verder hebben de meesten van ons tot zonsondergang (half 5) doorgewerkt maar toch lagen er nog 6 wijken die pas vandaag bezorgd zijn.
pi_55346826
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:04 schreef Petey het volgende:

[..]

Ik ben zaterdagpostbode in Alphen a/d Rijn en het is de laatste weken behoorlijk chaos. Eigenlijk sinds ze eind november alle diensten hebben omgegooid loopt het niet meer lekker.
Afgelopen zaterdag een aantal wijken waarbij de HSM van vrijdag tussen die van zaterdag moest worden gezet. Verder hebben de meesten van ons tot zonsondergang (half 5) doorgewerkt maar toch lagen er nog 6 wijken die pas vandaag bezorgd zijn.
Schandalig! Ook bij ons is er nog laat gelopen, (tot omstreeks 17.30) maar alle post was weg. Maar er hangt ons een overplaatsing boven het hoofd waar veel mensen erg tegenop zien, en aangezien de bijnaam van dat andere kanoor Colditz is, kan ik me er iets bij voorstellen. Hoewel sommige postbodes wel ontzettende drama queens (nou ja, kings) zijn!
pi_55365608
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De retoursticker is je vriend . Volgens de regels mág je niet eens zoeken naar het juiste adres wat daarbij hoort vanwege de tijd die het kost. Gewoon retour sturen (of in het geval van kerstkaarten meestal naar 2500 NA ).
Hmm.. ik wist niet dat het niet mocht, die ga ik onthouden..

De kasten staan hier al aardig vol met envelop loze kerstkaarten (en envelopen zonder kerstkaart..).. collega van me suggereerde al om de lege envelopen maar te combineren met de kerstkaartjes Krijg je ineens een kerstkaart van iemand die je niet kent
uiteindelijk toch maar niet gedaan
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:04 schreef Petey het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk ook zaterdagpostbode, werk alleen nu wat meer omdat ik tijdelijk niet studeer.. Maar net als bij jullie is het hier ook een zootje sinds alle diensten om zijn gegooit..(hoewel er geen wijken blijven liggen..)

Aan de ene kant is positief dat bijna iedereen nu een vaste wijk heeft, wat voorheen dus niet zo was..
Maar de tijden zijn nog niet echt handig..
Sommige mensen hebben een grote wijk en beginnen nu pas om 9 uur, terwijl de post om 8 uur al uit de machine is..
Wijken die eerst op meerdere kasten zaten zitten nu nog maar op 1 kast,.. vooral leuk als die achter een wijk zitten die nogal groot is.. en waar ze pas om 9 uur mee beginnen..
In principe moet men voor die wijken die erachter zitten om 10 uur beginnen.. Een grote wijk voorbereiden in 1 uur is gewoon onmogelijk.. vooral voor een zaterdagpostbode, en rond deze periode..
Gevolg is dus ook dat die persoon die die wijk heeft die erna zit automatisch al ruim een uur, en soms zelfs pas meer dan twee uur later erbij kan..

Een van de diensten (waar 5 uur voor staat) bestaat uit twee wijken waar je pas rond 10 uur mee kunt / mag beginnen.. maar omdat beide in een kast zitten die eerst voor een vroege wijk word gebruikt.....

Reken maar uit.. als je pas rond 12 uur kunt beginnen, en er staat 5 uur voor die wijken + huis aan huis = drama

Ik had die wijken eigenlijk vorige week zaterdag, maar "gelukkig" was ik ziek.. ik hoorde achteraf ook pas dat er h.a.h. was.. maar damn

Was afgelopen maandag ook pas half 6 terug op het postkantoor
Ben om half 8 begonnen met voorbereiden, maar omdat bijna alle wijken hier door postbezorgers worden weggebracht moesten die eerst voorbereid worden, helaas was ik een van de weinigen die zelf ook een wijk weg moesten brengen, en voordat ik de straat op ging was het half 2..
En de afgelopen tijd gebeurd het vaker dat ik pas na zonsondergang klaar ben..
ik ben het nu eigenlijk wel zat, ben al 5 jaar (zaterdag) postbode, en zo erg als dit jaar heb ik het nog nooit meegemaakt
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_55367402
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Schandalig! Ook bij ons is er nog laat gelopen, (tot omstreeks 17.30) maar alle post was weg. Maar er hangt ons een overplaatsing boven het hoofd waar veel mensen erg tegenop zien, en aangezien de bijnaam van dat andere kanoor Colditz is, kan ik me er iets bij voorstellen. Hoewel sommige postbodes wel ontzettende drama queens (nou ja, kings) zijn!
Tja, als je al 20 jaar reorganisatie na reorganisatie voor je kiezen krijgt kan ik me voorstellen dat je daar wel een beetje chagrijnig van wordt. Al moet je natuurlijk wel uitkijken dat je niet álles als negatief gaat bestempelen.

Lopen tot 17:30 vind ik overigens niet echt laat. We hebben hier verschillende wijken die normaal ergens tussen 16:00 en 17:00 u klaar zijn. Dan is half 6 maar een heel kleine uitloop.

Wijken die blijven staan heb ik hier ook nog nooit meegemaakt maar ik zal je eerlijk zeggen, het zal mij m'n reet roesten als het een keer gebeurt... Als ik zie hoe er met het personeel omgesprongen wordt, vooral de postbezorgers, dan motiveert mij dat totaal niet om problemen die door het management veroorzaakt worden op te lossen. Ik cijfer mezelf niet meer weg om de problemen van tante Pos op te lossen iig
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 december 2007 @ 19:45:38 #247
Maffe Fries
pi_55369196
Viel vandaag ook nog mee met de hoeveelheid post die bezorgd moest worden. Was wel prima, omdat ik enerzijds er nog reclame bij had zitten en anderzijds weer was vergeten even nog een rode schoudertas van kantoor mee te nemen. In die oude pas namelijk veel meer.
pi_55369562
Het viel bij ons met de hoeveelheid post ook nog behoorlijk mee. Maar dinsdag is bij ons altijd een relatief rustige dag. Toch liep het al weer aardig in de stront, voornamelijk door het feit dat we gewoon niet genoeg personeel binnen hadden, en morgen hebben we nog minder .
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:32:08 #249
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_55370504
morgen gamma en de kampioen , vandaag weer pas 17.30 klaar.
Toen ik me tassen op depot wou dumpen kwam net de tnt aanrijden om het depot te legen.
Heb ook wel vrij grote wijk waar alles ver uit elkaar ligt.
Moet op de fiets omdat de huizen zo ver uit elkaar liggen en heb zo'n 400 adressen.
pi_55371551
De chaos in Alphen heeft inmiddels de krant gehaald.

Uiteraard ontkent TNT in alle toonaarden en probeert men de misstanden onder het vloerkleed te vegen in plaats van ze op te lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')