abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:44:56 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52645209
quote:
Vogelaar dreigde af te treden om probleemwijken

Tijdens een gesprek met minister Wouter Bos van Financiën heeft een huilende Ella Vogelaar gedreigd op te stappen als minister voor Wonen, Wijken en Integratie. Reden is onenigheid over de financiering van het opknappen van de door Vogelaar aangewezen veertig probleemwijken.

Dat meldt de Volkskrant. Vogelaar had met de woningcorporaties afgesproken dat die 2,5 miljard euro zouden bijdragen aan haar Actieplan. Maar Bos vond dat niet genoeg: hij wilde 3 miljard en stuurde Vogelaar terug naar de onderhandelingstafel.

Emotioneel
De twee PvdA'ers bespraken de kwestie op 12 juli. Een bron zegt in de Volkskrant dat Vogelaar emotioneel reageerde. ‘Ze hield het niet droog. Op een gegeven moment heeft ze met haar portefeuille gewapperd.’ Op dit moment zou hard worden gewerkt aan een oplossing.

Maar er zijn meer problemen rond de financiering van de probleemwijken, door Vogelaar liever ‘prachtwijken’of ‘krachtwijken’ genoemd. De 492 woningcorporaties eisen zeggenschap als zij moeten betalen.

Verzet
En in de steden waar geen probleemwijken zijn aangewezen, heerst verzet. Woningbouwstichtingen in onder meer Zeeland en Limburg vinden het oneerlijk dat zij moeten meebetalen aan het opknappen van wijken die vooral in de Randstad liggen.

Volgens Elsevier draaien de huurders in de provincie in feite op voor Vogelaars plannen. Want de woningscorporaties hebben hun miljardenreserves kunnen opbouwen door hun huurders jarenlang te veel te laten betalen, betoogt Elsevier deze week in het artikel Fikse greep uit de kas
Bron

Had ze dat wapperen met haar portefeuille maar door gezet. Want als je als politica het niet drooghoud als de begroting niet rondkomt is politica toch een stapje te ver voor je.

Mijn stelling: Vogelaar had moeten aftreden want uit haar gedrag blijkt dat ze niet geschikt is al minister
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52645455
Zou mooi zijn alleen nog maar belachelijke plannen van haar gezien
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:55:11 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52645521
ik vind het een labiel en dom mens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:57:32 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52645601
Misschien was het wel weer net die tijd van de maand, en was de Nerofen op!

Waarom zijn die vrouwen in de politiek allemaal labiel als er een beetje stress op uitgeoefend wordt?
Of is het gewoon een onderhandelingsstrategie?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:58:39 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52645642
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:57 schreef Hyperdude het volgende:
Misschien was het wel weer net die tijd van de maand, en was de Nerofen op!

Waarom zijn die vrouwen in de politiek allemaal labiel als er een beetje stress op uitgeoefend wordt?
Of is het gewoon een onderhandelingsstrategie?
bijna alle vrouwen huilen als ze iets niet kunnen krijgen. noem het onderhandelingsstrategie.
pi_52645754
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Had ze dat wapperen met haar portefeuille maar door gezet. Want als je als politica het niet drooghoud als de begroting niet rondkomt is politica toch een stapje te ver voor je.

Mijn stelling: Vogelaar had moeten aftreden want uit haar gedrag blijkt dat ze niet geschikt is al minister
Volgens mij vind je dat ze moet aftreden omdat ze van de PvdA is.

Het toont in ieder geval wel haar betrokkenheid aan. En toont aan dat het een mens is van vlees en bloed. Wat is hier mis mee ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52645870
Vrijwel elke politicus bluft wel eens zo nu en dan. Zo krijgen die mensen dingen voor mekaar, dat is hun werk. Ik kan niet inzien waarom dit enige nieuwswaarde heeft.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:07:07 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52645882
quote:
Maar Bos vond dat niet genoeg: hij wilde 3 miljard en stuurde Vogelaar terug naar de onderhandelingstafel.
Wouter. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:08:29 #9
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_52645917

Probleemwijken?
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_52645948
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:55 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het een labiel en dom mens.
deze zin zocht ik idd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:11:51 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52646002
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:08 schreef beelz het volgende:
[afbeelding]
Probleemwijken?
Nee PRACHTwijken
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52646170
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:08 schreef beelz het volgende:
[afbeelding]
Probleemwijken?
schitterende kerel

pi_52646190
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee PRACHTwijken
nee KRACHTwijken

overigens woont een vriend van mij tegenover kees op kamers
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:14:47 #14
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_52647721
Dom mens die vogelaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_52647967
ze valt me ook tegen.
weet altijd op de verkeerde momenten in het nieuws te komen over de verkeerde onderwerpen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_52648745
Ik vind het maar een raar artikel. Er wordt uit de Volkskrant geciteerd dat Vogelaar emotioneel was en met haar portefeuille dreigde, maar de nuancering hiervan in datzelfde artikel wordt achterwege gelaten. ("Woordvoerders op het ministerie van VROM, waaronder Vogelaars portefeuille valt, nuanceren het beeld. ‘Er zijn inderdaad dingen gezegd die zo kunnen worden uitgelegd. Geen van de aanwezigen heeft het als een serieuze optie ervaren dat Vogelaar echt van plan was ermee op te houden.’ ")

In de laatste drie alinea's wordt kritiek geuit op het plan om de woningbouwcorporaties mee te laten betalen. Dit zijn precies de punten waarover Vogelaar overeenstemming had met de corporaties, maar wat Bos niet genoeg of niet op de juiste manier vond. Dus het lijkt alsof Elsevier het in dit geval eens is met Vogelaar, maar toch vindt TS dat dit artikel het onvermogen van Vogelaar aantoont Ik snap het niet..

De laatste alinea van het artikel is natuurlijk helemaal kinderachtig: De woningbouwcorporaties in de provincie (en overal) hebben jarenlang te hoge huren gevraagd en dit bedrag opgepot. De overheid doet nu iets aan de belachelijk hoge eigen vermogens van de corporaties en nu klaagt Elsevier dat huurders moeten opdraaien voor de probleemwijken?? Ehm.. het is niet Wouter Bos geweest die de Limburgse en Zeeuwse huurders jarenlang ter meerder eer en glorie van de corporaties te veel heeft laten betalen..
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_52672756
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

schitterende kerel

[afbeelding]

[afbeelding]

pi_52673362
prachtwijken, godver
Die ontkennerij van links wordt nog een keer hun dood.
pi_52677421
laten we hopen dat ze aftreed en heel snel...heel snel
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:53:33 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52677543
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:47 schreef tntkiller het volgende:
laten we hopen dat ze aftreed en heel snel...heel snel
kan nooit snel genoeg zijn.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:24:09 #21
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52678215
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

En daar ging bijna weer iemand lekker genieten van de wachtgeld regeling...
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_52678320
Prachtwijken, krachtwijken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52679180
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:47 schreef ijsbrekertje het volgende:
Ik vind het maar een raar artikel. Er wordt uit de Volkskrant geciteerd dat Vogelaar emotioneel was en met haar portefeuille dreigde, maar de nuancering hiervan in datzelfde artikel wordt achterwege gelaten. ("Woordvoerders op het ministerie van VROM, waaronder Vogelaars portefeuille valt, nuanceren het beeld. ‘Er zijn inderdaad dingen gezegd die zo kunnen worden uitgelegd. Geen van de aanwezigen heeft het als een serieuze optie ervaren dat Vogelaar echt van plan was ermee op te houden.’ ")

In de laatste drie alinea's wordt kritiek geuit op het plan om de woningbouwcorporaties mee te laten betalen. Dit zijn precies de punten waarover Vogelaar overeenstemming had met de corporaties, maar wat Bos niet genoeg of niet op de juiste manier vond. Dus het lijkt alsof Elsevier het in dit geval eens is met Vogelaar, maar toch vindt TS dat dit artikel het onvermogen van Vogelaar aantoont Ik snap het niet..
Je spreekt jezelf meer tegen dan de TS. Vogelaar kwam met het (op zich aardige) idee om de corporaties aan te pakken. Elsevier keurt het afromen van de vermogens van provinciale corporaties af omdat huurders in normale wijken dan eigenlijk jaren lang de corporaties hebben gespekt en dat geld naar de Randstad zien verdwijnen. Nergens blijkt enige sympathie voor de plannen van Vogelaar.
quote:
De laatste alinea van het artikel is natuurlijk helemaal kinderachtig: De woningbouwcorporaties in de provincie (en overal) hebben jarenlang te hoge huren gevraagd en dit bedrag opgepot. De overheid doet nu iets aan de belachelijk hoge eigen vermogens van de corporaties en nu klaagt Elsevier dat huurders moeten opdraaien voor de probleemwijken?? Ehm.. het is niet Wouter Bos geweest die de Limburgse en Zeeuwse huurders jarenlang ter meerder eer en glorie van de corporaties te veel heeft laten betalen..
Nogmaals, er wordt kritiek geleverd op Bos OMDAT hij dat geld naar de Randstad wil sluizen, niet omdat het geld bij de corporaties tegen de muren klotst. Het valt juist te prijzen dat hij daar wat aan wil doen, maar de manier waarop deugt niet. Dit is voor een huurder in Zeeland als bij de bewoner van een perceel die afvalstoffenheffing betaalt terwijl er geen vuilniswagen langs komt. Om de begroting van B&W te dekken.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52679334
Overigens:
quote:
Probleemwijken ‘slecht gekozen’

De veertig wijken van minister Vogelaar (Wonen, Werken en Integratie, PvdA) zijn niet goed gekozen. Dat stellen drie onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam.Archief:overzicht - Meer binnenlands nieuws
print artikel. Enkele buurten in de veertig wijken horen volgens de onderzoekers tot de beste van Nederland. Het is de eerste wetenschappelijke kritiek op de lijst van veertig wijken die extra geld moeten krijgen van het kabinet. Eerder kwam er al kritiek van verschillende gemeenten.

De critici, hoogleraar sociale geografie Sako Musterd en twee medewerkers, stelden een nieuwe lijst op die volgens hen beter weergeeft wat de probleembuurten zijn. Vijftien van Vogelaars veertig wijken ontbreken op deze lijst. Ook staan er buurten op die Vogelaar juist niet koos. Deze liggen in Nijmegen, Leeuwarden, Den Haag, Uden, Hilversum, Maastricht, Utrecht, Helmond, Tilburg en Arnhem, en Amsterdam.

Vogelaar verdeelde Nederland in postcodegebieden en paste daar achttien criteria op toe, zoals gemiddeld inkomen, percentage werkenden en ervaren overlast. De veertig wijken die het ‘slechtst’ scoorden, kwamen op de lijst. In deze wijken dreigt het gevaar van „toenemende tweedeling”, schreef Vogelaar de Tweede Kamer.

Maar volgens de onderzoekers zijn vijf van de achttien criteria onbruikbaar voor het meten van achterstanden, zo schrijven zij in het Tijdschrift voor de Volkshuisvesting. Zo weegt Vogelaar het aantal kleine, voor 1970 gebouwde en goedkope woningen mee. Maar grote aantallen van zulke woningen wijzen niet op achterstand, stellen de onderzoekers.

De meest welvarende wijken in Nederland bestaan uit huizen van voor 1970. Ouderen willen graag kleine woningen en oude huisjes in binnensteden zijn geliefd. Sociale huurwoningen zijn niet per se een bron van sociale problemen. Vogelaar gebruikt ook ‘verhuisgeneigdheid’ en aandeel ‘huishoudens met lage opleiding’ als criteria. Ook die schrapten de onderzoekers bij hun selectie. Verhuisgeneigdheid hoeft volgens hen niet op achterstand te wijzen en arme wijken kennen juist vaak een groot saamhorigheidsgevoel.
MvW voor deze intellectuele pygmee. En vlug.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52683583
Het heeft niets met prachtwijken van doen het gaat om het losweken van 750 miljoen per jaar, ofwel drie miljard in vier jaar, waarvan 10 miljoen bij de wijken zullen komen voor een paar speeltoestellen, bankjes en plantenbakken en drie miljard in de schatkist voor de algemene middelen.

Aanpak oude wijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')