abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52913962
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:38 schreef Blik het volgende:

[..]

En welke zijn dat?
quote:
Op maandag 3 september 2007 05:38 schreef Knakker het volgende:

[..]

Heb je een paar namen?
Hebben jullie zelf al geprobeerd te zoeken? .
pi_52914035
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:42 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

[..]

Ze konden niks vinden
  maandag 3 september 2007 @ 13:45:16 #78
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_52915468
tvp, hoewel ik meer geinteresseerd ben in werken bij een kleinschalige strategische adviseur specifiek gericht op marketing
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  maandag 3 september 2007 @ 14:07:24 #79
85962 ioko
I Appear Missing
pi_52916081
quote:
Op maandag 3 september 2007 01:11 schreef Public_NME het volgende:
Woensdag beginnen aan de MSc Strategic Management aan de RSM, dus dit topic kan nog wel eens van toepassing zijn.
Cool! Ik ben bezig met afstuderen voor dezelfde opleiding.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_52916591
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:07 schreef ioko het volgende:

[..]

Cool! Ik ben bezig met afstuderen voor dezelfde opleiding.
Leuke / moeilijke studie? Betrek in je antwoord aub ook even je vooropleiding(en)
  maandag 3 september 2007 @ 14:32:43 #81
85962 ioko
I Appear Missing
pi_52916838
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:23 schreef addie het volgende:

[..]

Leuke / moeilijke studie? Betrek in je antwoord aub ook even je vooropleiding(en)
Haha, ok, ik zal wat meer uitleg geven.

Zeer leuke studie, zware eerste vakken qua hoeveelheid literatuur, dat is echt even doorbijten. De richting zelf is erg leuk en er wordt moeite gedaan om echte de diepte in te gaan. Wel wat wetenschappelijk misschien.

Vooropleiding is Organisatiepsychologie aan de UU.

En over het werken bij een Strategische Consultant (wat veel mensen willen in deze richting): het merendeel van de studenten is hiervoor te licht bevonden. Er is veel zij-instroom en mensen met een HBO vooropleiding hebben vaak geen goede kans bij de Big 5 consultants. Daarnaast hoor ik veel dat er bijna alleen maar beta's worden aangenomen tegenwoordig, die zijn cijfermatig en conceptueel sterker. Jammer maar helaas..... (ikzelf wil niet bij een strategische consultant werken, want zij doen vrij weinig met implementatie, daar zijn ze te duur voor)
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_52917076
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:32 schreef ioko het volgende:

[..]

Zeer leuke studie, zware eerste vakken qua hoeveelheid literatuur, dat is echt even doorbijten. De richting zelf is erg leuk en er wordt moeite gedaan om echte de diepte in te gaan. Wel wat wetenschappelijk misschien.

Vooropleiding is Organisatiepsychologie aan de UU.

En over het werken bij een Strategische Consultant (wat veel mensen willen in deze richting): het merendeel van de studenten is hiervoor te licht bevonden. Er is veel zij-instroom en mensen met een HBO vooropleiding hebben vaak geen goede kans bij de Big 5 consultants. Daarnaast hoor ik veel dat er bijna alleen maar beta's worden aangenomen tegenwoordig, die zijn cijfermatig en conceptueel sterker. Jammer maar helaas..... (ikzelf wil niet bij een strategische consultant werken, want zij doen vrij weinig met implementatie, daar zijn ze te duur voor)
Ik wil ook niet bij de grotere, meer bij de kleinere bedrijfjes.. Ik begin alleen meer en meer het idee te krijgen dat ik ook daarvoor te licht ben.. Ik wil uiteraard wel graag, maar moet ook realistisch zijn en toegeven als ik ergens niet slim genoeg voor ben..

Na mijn HBO had ik de master willen doen waar jij nu mee bezig bent, ik denk op zich wel dat ik het zou halen, maar hooguit met een 7 bijvoorbeeld.. Ik durf best te zeggen dat ik de intelligentie er wel voor heb, en ik ben ijverig genoeg, maar een 8 zit er gewoon niet in.

Wat is jouw carriere-plan dan?
  maandag 3 september 2007 @ 14:48:36 #83
85962 ioko
I Appear Missing
pi_52917226
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:41 schreef addie het volgende:

[..]

Ik wil ook niet bij de grotere, meer bij de kleinere bedrijfjes.. Ik begin alleen meer en meer het idee te krijgen dat ik ook daarvoor te licht ben.. Ik wil uiteraard wel graag, maar moet ook realistisch zijn en toegeven als ik ergens niet slim genoeg voor ben..

Na mijn HBO had ik de master willen doen waar jij nu mee bezig bent, ik denk op zich wel dat ik het zou halen, maar hooguit met een 7 bijvoorbeeld.. Ik durf best te zeggen dat ik de intelligentie er wel voor heb, en ik ben ijverig genoeg, maar een 8 zit er gewoon niet in.

Wat is jouw carriere-plan dan?
Een zeven is ook hardstikke goed (vind ik zelf dan, ik haal zeker niet hoger, als ik al een zeven haal). Mijn carriereplan is nog niet helemaal duidelijk, ik werk nu bij een adviesbureau voor de overheid (moet ook nog afstuderen) die advies geven over het inperken van lasten voor het bedrijfsleven. Maar ik wil in de toekomst waarschijnlijk gaan werken bij een bedrijf dat (strategische) veranderingen uitvoert, dus meer implementatie dan puur strategiebepalen. Dan denk ik op dit moment aan bedrijven als Deloitte en Capgemini, maar er zijn er nog wel meer.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_52917256
Ah ok, aangezien ik vaak hoor, ook hier weer, dat een 8 toch wel vereist is..
  maandag 3 september 2007 @ 16:05:13 #85
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52919021
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:32 schreef ioko het volgende:

[..]

Welke zijn het zwaarst van de core courses? En hoe zit het met de electives? Welke heb je gedaan? Ik ga waarschijnlijk Corporate development en strategic management consulting doen, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. Denk je dat het haalbaar is om in 1 jaar de MSc te doen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52919872
TVP, al heb ik al wel connecties bij een HRM consultancy
  maandag 3 september 2007 @ 16:58:24 #87
85962 ioko
I Appear Missing
pi_52919999
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:05 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Welke zijn het zwaarst van de core courses? En hoe zit het met de electives? Welke heb je gedaan? Ik ga waarschijnlijk Corporate development en strategic management consulting doen, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. Denk je dat het haalbaar is om in 1 jaar de MSc te doen?
De eerste is vooral zwaar door het theoretische niveau en de hoeveelheid, de 2 courses erna zijn ook nog veel werk en daarna wordt het minder en beter te doen. Ik heb als electives Strategic Management Consulting gedaan, die zou ik zeker aanraden, maar meer voor de manier van denken en de inzichten dan de verdere inhoud en opzet van de course. Dan heb ik nog International trade and network strategies gedaan (die zal wel anders heten nu), die was interessant maar niet erg diepgaand.... De vakken zijn goed te halen in 1 jaar, maar de scriptie neemt zeker meer tijd en als je ook nog een stage wilt doen ben je zeker langer dan een jaar bezig.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_52921545
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:58 schreef ioko het volgende:

[..]

De eerste is vooral zwaar door het theoretische niveau en de hoeveelheid, de 2 courses erna zijn ook nog veel werk en daarna wordt het minder en beter te doen. Ik heb als electives Strategic Management Consulting gedaan, die zou ik zeker aanraden, maar meer voor de manier van denken en de inzichten dan de verdere inhoud en opzet van de course. Dan heb ik nog International trade and network strategies gedaan (die zal wel anders heten nu), die was interessant maar niet erg diepgaand.... De vakken zijn goed te halen in 1 jaar, maar de scriptie neemt zeker meer tijd en als je ook nog een stage wilt doen ben je zeker langer dan een jaar bezig.
De eerste core course is inderdaad het zwaarst. Ook omdat je vaak presentaties moet doen en dus voorbereid moet zijn. SM consulting wordt door Marc Baaij gegeven toch? Dat vind ik wel een van de slechtste docenten die ik ooit gehad hebt (mede door zijn verschrikkelijke Engels). En de master afronden in 1 jaar ga je niet halen nee.
pi_52923553
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:42 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

[..]

Jawel, tot nu toe alleen Quintel, InterXL, TMC, Triple Value en Noventum gevonden.

Het probleem is alleen dat ze moeilijk te vinden zijn (worden overschaduwd door de grote namen in álle zoekmachines) en ik ook -door de relatieve onbekendheid- geen idee heb in hoeverre het ook goede kantoren zijn. Dus vandaar gewoon vragen.
  maandag 3 september 2007 @ 20:16:02 #90
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52924163
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:17 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

De eerste core course is inderdaad het zwaarst. Ook omdat je vaak presentaties moet doen en dus voorbereid moet zijn. SM consulting wordt door Marc Baaij gegeven toch? Dat vind ik wel een van de slechtste docenten die ik ooit gehad hebt (mede door zijn verschrikkelijke Engels). En de master afronden in 1 jaar ga je niet halen nee.
Ja ik zat net de course guide door te lezen, echt superveel lezen. (en allemaal wetenschappelijke artikelen uiteraard)
Ik zie trouwens niet in waarom je het niet in een jaar zou kunnen halen; met herkansingen erbij moet ik toch wel een kans maken. Ook duwen ze je in een framework m.b.t. de scriptie, dus dan moet je wel vorderingen maken neem ik aan? Ik heb 1,5jr uitgetrokken voor de MSc, maar het liefst studeer ik aankomende zomer al af. We zien wel, motivatie genoeg iig!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 3 september 2007 @ 21:03:46 #91
85962 ioko
I Appear Missing
pi_52925315
quote:
Op maandag 3 september 2007 20:16 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja ik zat net de course guide door te lezen, echt superveel lezen. (en allemaal wetenschappelijke artikelen uiteraard)
Ik zie trouwens niet in waarom je het niet in een jaar zou kunnen halen; met herkansingen erbij moet ik toch wel een kans maken. Ook duwen ze je in een framework m.b.t. de scriptie, dus dan moet je wel vorderingen maken neem ik aan? Ik heb 1,5jr uitgetrokken voor de MSc, maar het liefst studeer ik aankomende zomer al af. We zien wel, motivatie genoeg iig!
Ik zeg niet dat het niet kan, maar de ervaring leert dat op 1 september niet meer dan 6 a 7 procent is afgestudeerd van het voorafgaande jaar. Maar ik heb wel nog een studiereis (met flinke nasleep) georganiseerd naar China, daardoor liep ik veel vertraging op.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 3 september 2007 @ 21:05:53 #92
85962 ioko
I Appear Missing
pi_52925353
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:17 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ja, hou maar op, Baaij was niet erg sterk (al had hij ook goede kanten) en inconsequent bij het tentamen. Hoe ver ben je nu zelf?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_52925817
quote:
Op maandag 3 september 2007 21:05 schreef ioko het volgende:

[..]

Ja, hou maar op, Baaij was niet erg sterk (al had hij ook goede kanten) en inconsequent bij het tentamen. Hoe ver ben je nu zelf?
Klaar (thank God)
quote:
Op maandag 3 september 2007 20:16 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Scriptie framework? Je bedoelt dat schemaatje wat in de thesis manual staat? Dat is voor de show, daar wordt niet echt wat mee gedaan. Het is wel zo dat je in je vierde core course je proposal schrijft, dus dat moet wel op een gegeven moment af zijn. Maar dan begint het natuurlijk pas. Verder ligt het denk ik heel erg aan je scriptiebegeleider, de een laat je zwemmen en probeert je zoveel mogelijk op het verkeerde spoor te zetten en de ander helpt je. En motivatie is natuurlijk ook heel belangrijk! Bovendien scheelt het ook wanneer je enigszins weet wat er van je verwacht wordt en al een keer een scriptie hebt geschreven op het HBO. Succes in ieder geval.

Nog even ontopic, een voorbeeld van een bureau dat door iemand is begonnen die bij Arthur D. Little en Roland Berger gewerkt heeft is http://www.gupta-strategists.nl

Een ander interessant bureau is L.E.K., gevestigd in Londen maar er werkt een behoorlijk aantal Nederlanders.
  dinsdag 4 september 2007 @ 02:07:31 #94
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_52930422
quote:
Op maandag 3 september 2007 21:28 schreef _Boo_ het volgende:
Een ander interessant bureau is L.E.K., gevestigd in Londen maar er werkt een behoorlijk aantal Nederlanders.
Bain branch-off
L.E.K. is a London-based strategy consulting firm, serving clients from 17 offices in Europe, North America, Australia and Asia. Initially a small venture, LEK Partnership was launched by three ex-Bainies in 1983, serving British businesses. Ten years later, the firm merged with U.S. consulting company The Alcar Group to form L.E.K. Consulting. The global firm now employs over 700 staff and serves clients in a broad range of industries, including travel and leisure, energy, life sciences, retail and consumer products, health care services, financial services, media and entertainment and private equity. Its clients run from smaller startup companies to Fortune 500 companies and government agencies, as well as a number of the Eurotop 300. L.E.K. is proud to say that its clients keep coming back--90 percent of its work is from repeat customers or referrals.

Centered on strategy
L.E.K. divides its services into six practices: finance, strategy, marketing and sales, organization, operation and transaction services. Its core service--and the largest chunk of its business--is the strategy practice, offering corporate strategy, growth, business unit strategy, industry dynamics, regulatory and policy, strategic planning processes and financial strategy. Though the firm offers a breadth of strategy consulting, it claims extensive experience in M&A advisory work and shareholder value consulting. In the M&A sector, the firm was recently recognized by Acquisitions Monthly, winning the 2006 Due Diligence Advisor of the Year award.

Getting hired
L.E.K. may recruit from the very top of the East Coast business school pile--Harvard, Princeton, Columbia, Dartmouth, etc.--but it also opens its undergrad scouting arms to a broader U.S. pool, including West Coast hopefuls at Stanford, UC Berkeley and UCLA, with Brigham Young and Northwestern thrown into the mix as well. At the MBA level, the firm targets schools like Harvard Business School, Sloan, Kellogg, Wharton, Stanford and the University of Michigan, along with Ivy League graduate institutions, for potential consultants.

Uppers
  • "Good about recognizing, rewarding and challenging top performers"
  • "The firm is rather young, which gives it an energetic and fun environment"
  • "Opportunity for personal and professional development at a fast pace"

Downers
  • "Our cases are shorter in length, so there's not much time for rework or coasting"
  • "Too much private equity due diligence"
  • "You feel like an interchangeable part"

Het klinkt mij allemaal in de oren alsof het gewoon een van de vele Amerikaanse stijl consultancybureaus is. Het lijkt me niet makkelijk om er binnen te komen en een opmerking als "You feel like an interchangeable part" zegt mij genoeg. Dit is volgens mij niet een van die leuke om de hoek opgericht moe-van-de-standaard bureaus, waarover men het hier heeft.
  • The Dutch are bastards and the French ten times worse.
    Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
      dinsdag 4 september 2007 @ 11:10:39 #95
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_52933981
    Ik wil trouwens nog wel eens zien hoe het gaat met recruiten. Volgens mij gaat het aantal 'new hires' drastisch naar beneden door de credit crisis op de markt....
    pi_52941747
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 02:07 schreef TheChemeng het volgende:

Het klinkt mij allemaal in de oren alsof het gewoon een van de vele Amerikaanse stijl consultancybureaus is. Het lijkt me niet makkelijk om er binnen te komen en een opmerking als "You feel like an interchangeable part" zegt mij genoeg. Dit is volgens mij niet een van die leuke om de hoek opgericht moe-van-de-standaard bureaus, waarover men het hier heeft.
    Dat bedoelde ik ook niet, maar dat leek misschien zo omdat ik die twee bureaus onder elkaar had gezet. Ik noemde het omdat het misschien leuk is voor mensen die bij een bureau in het buitenland willen werken. Bij een strategie consultant is het nooit makkelijk om binnen te komen, maar hier werkt een behoorlijk aantal Rotterdammers en ze doen ook moe aan recruitment activiteiten in Rotterdam.
    pi_66298075
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 18:14 schreef Xtreem het volgende:
    De strategy consultants kijken wel (zeer) sterk naar cijfers en studierichting.

Beta pakket + goede cijfers doet wonderen.
    Ik heb een 'softer' pakket (strategic management) en een 8,1 gemiddeld, maar da's niet voldoende (want te soft).
    Cijfers van de middelbare school tellen ook (behoorlijk) zwaar...

Andere consultants (tactisch, operationeel) hechten minder aan hoge cijfers.
    Meen je dat nou? Maar als zelfs een 8.1 voor strategic management (toch een MSc opleiding) al te weinig is, verliest deze master ook direct al zijn nut?
    Oh really?
      zondag 22 februari 2009 @ 10:05:56 #98
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_66334177
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 22:51 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Maar als zelfs een 8.1 voor strategic management (toch een MSc opleiding) al te weinig is, verliest deze master ook direct al zijn nut?
    Nee hoor, maar bij de echte grote jongens heb je meer kwaliteiten nodig dan alleen een 8 gemiddeld. Ze kunnen er op selecteren en doen dat ook. Er worden vooral veel technische mensen aangenomen, die een nog sterker analytisch vermogen hebben.
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
      zondag 22 februari 2009 @ 18:04:39 #99
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_66347134
    up
    Oh really?
    pi_66348331
    Guys dit is een topic uit 2007! Markt is ondertussen behoorlijk veranderd en aannamebeleid waarschijnlijk ook...
      zondag 22 februari 2009 @ 20:51:26 #101
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_66352466
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 18:40 schreef TwinkleStar001 het volgende:
    Guys dit is een topic uit 2007! Markt is ondertussen behoorlijk veranderd en aannamebeleid waarschijnlijk ook...
    Nou, dat valt hard mee. De kantoren die sterk zijn in reorganisatie klussen hebben nu werk genoeg (en nemen dus navenant aan). De kantoren die wel getroffen zijn door de crisis nemen ook nog steeds aan (al schijnt het wel iets minder), omdat men anders na de crisis met een scheve organisatieopbouw zitten (lees: een piramide met een te smalle onderkant).
    The secret to happiness is freedom...
    And the secret to freedom is courage.
    Thucydides
    pi_66382018
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 20:51 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nou, dat valt hard mee. De kantoren die sterk zijn in reorganisatie klussen hebben nu werk genoeg (en nemen dus navenant aan). De kantoren die wel getroffen zijn door de crisis nemen ook nog steeds aan (al schijnt het wel iets minder), omdat men anders na de crisis met een scheve organisatieopbouw zitten (lees: een piramide met een te smalle onderkant).
    Da's niet wat wij hier zien en wij huren veel consultants in. Zo heeft Monitor bijvoorbeeld zijn complete kantoor in Amsterdam opgedoekt en zit ook de rest wel iets te ruim in zijn jasje. Wordt nog steeds aangenomen, maar niet zoals voorheen...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 23 februari 2009 @ 18:58:58 #103
    199912 bikkeltje2
    gaat altijd door
    pi_66382548
    Waarom specifiek strategisch? En niet (ook) management?
      maandag 23 februari 2009 @ 19:07:00 #104
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_66382850
    Doekoes.

(laat de posts in de trant van 'met die instelling kom je er niet' etc. etc. maar zitten, want zo serieus is het ook ook weer niet)
    Oh really?
      dinsdag 24 februari 2009 @ 09:52:11 #105
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_66399514
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 18:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Da's niet wat wij hier zien en wij huren veel consultants in. Zo heeft Monitor bijvoorbeeld zijn complete kantoor in Amsterdam opgedoekt en zit ook de rest wel iets te ruim in zijn jasje. Wordt nog steeds aangenomen, maar niet zoals voorheen...
    Pardon?!
    Thucydides
      zaterdag 28 februari 2009 @ 20:45:31 #106
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_66563302
    Boston Consulting Group Nederland:

42% economisch/business-achtergrond
    52% technische achtergrond
    6% overig

http://www.bcg.nl/mensen/achtergrond/index.jsp
    Oh really?
      maandag 2 maart 2009 @ 12:30:40 #107
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_66612747
    Lol, zie overigens dat het gemiddelde salaris van een consultant @ Boston Consulting Group zo'n $140.000 is.

http://money.cnn.com/gall(...)ppay.fortune/11.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Matthijs- op 02-03-2009 12:48:30 ]
    Oh really?
    pi_66615295
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 12:30 schreef Matthijs- het volgende:
    Lol, zie overigens dat het gemiddelde salaris van een consultant @ Boston Consulting Group zo'n $140.000 is.

http://money.cnn.com/gall(...)ppay.fortune/11.html
    Ben niet zeker of dit nu de beste source is (als ik zo de rest van de top 25 bekijk), maar op zich niet een onredelijke inschatting. Je verdient er nu eenmaal best goed, zeker als je er wat langer zit natuurlijk. Al zal het salaris in 2009 wel een tikkie lager liggen
    pi_66633848
    En het is in Amerika, daar liggen de salarissen sowieso hoger. Wat ook meetelt zijn de salarissen van de partners, die halen het gemiddelde behoorlijk naar boven (vaak 500K of meer per jaar).
    pi_66636096
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 22:07 schreef Mutters het volgende:
    En het is in Amerika, daar liggen de salarissen sowieso hoger. Wat ook meetelt zijn de salarissen van de partners, die halen het gemiddelde behoorlijk naar boven (vaak 500K of meer per jaar).
    Hm, bij dit soort bedrijven is mijn ervaring dat de salarissen wereldwijd op hetzelfde peil gehouden worden. De juniors bij BCG (of anders consultants wat dat betreft) in Nederland verdienen dan ook best aardig, zeker in de goede jaren. Maar goed, da's nou eenmaal de industrie. Het wordt enkel meer als je de financiele kant op gaat natuurlijk, hoewel dat tijdperk langzaam aan zijn einde lijkt te komen...
      dinsdag 3 maart 2009 @ 15:53:35 #111
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_66655287
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 20:51 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Correctie.
    Van iemand dicht bij het vuur begreep ik dat de aannames overal practisch stil liggen.... : "Je moet inmiddels over water kunnen lopen"
    Thucydides
      maandag 9 maart 2009 @ 21:56:52 #112
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_66876516
    Wat je al zegt:

"Traditioneel gaan MBA-studenten naar de financiële sector, de consultancy en marketing en salesfuncties. De financiële sector is ingestort en de consultancies werkten vooral in opdracht van de financiële instellingen. Hoewel sommige nog wel zeggen te werven, zijn de geluiden die de studenten van hun netwerk horen anders. De grote consultancies hebben een officieuze vacaturestop."
    bron
    Oh really?
      maandag 9 maart 2009 @ 21:57:20 #113
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_66876541
    oops, quote ipv wijzig bericht
    Oh really?
    pi_66879364
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 21:56 schreef Matthijs- het volgende:
    Wat je al zegt:

"Traditioneel gaan MBA-studenten naar de financiële sector, de consultancy en marketing en salesfuncties. De financiële sector is ingestort en de consultancies werkten vooral in opdracht van de financiële instellingen. Hoewel sommige nog wel zeggen te werven, zijn de geluiden die de studenten van hun netwerk horen anders. De grote consultancies hebben een officieuze vacaturestop."
    bron
    Zelfde geluiden vandaag in het FT, uitgebreid stuk over Amerikaanse MBAs en de verminderde werkgelegenheid voor mensen die daar afstuderen.
    pi_79379033
    Weten jullie wellicht wat de verschillen in vergoeding zijn tussen de strategie consultants? Ik hoor dat bijvoorbeeld dat een OC&C een iets lagere startvergoeding heeft heeft dan BCG/Bain/Booz/Mckinsey.

Wat ik me dus afvraag is of er hierin echt een duidelijke cutoff is tussen de die "top 4" en de overige strategische consultancy's zoals een Roland Berger en AT Kearney. Zo ja, verschillen de 'kleinere' bureau's ook sterk onderling? Het gaat me niet om de startvergoeding alleen maar ook hoe je groeit en waar je na 2-4-6-8 jaar kan staan. Bedrijven laten er zelf (begrijpelijk) weinig over los- ernaar vragen voor of vroeg in de sollicitatieprocedure wordt als onwenselijk gezien, omdat ze niet willen dat men er voor het geld komt werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Soeb op 20-03-2010 18:13:29 ]
      zaterdag 20 maart 2010 @ 19:22:17 #116
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_79382319
    Achteraf ben ik in ieder geval blij dat ik niet eens geprobeerd heb om bij een strategisch consultant aan de slag te gaan. Vraagt toch een soort levensstijl van je die niet bij me past
    pi_79397016
    Het is inderdaad een typische levensstijl. Ik heb echter wel het gevoel dat je er meer mee in jezelf kan investeren dan bij de big-4 business consultants- waar het ook hard werken is qua work/life balans.
    Ik ben benieuwd wat er tegenover je efforts staat omdat ik het idee heb dat bij alle strategy consultants wel de work/life balans redelijk zoek is- dan kan zoiets toch wel meetellen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')